نیسانهیوندای

مقایسه هیوندای جنسیس و نیسان ماکسیما

در اینجا ما دو سدان بزرگ و دوست‌داشتنی V6 داریم که باوجود اشتراکات، دو فلسفه بسیار متفاوت از هم دارند. یکی آقای درجه‌یک قدیمی است، درحالی‌که دیگری پسربچه جدیدی است که تلاش می‌کند مسیر آینده خود را روشن کند. هر دو هیوندای جنسیس ۳.۸ لوکس ۲۰۱۵ و نیسان ماکسیما پلاتینیوم ۲۰۱۶ بسیار توانمند هستند، اما انتخاب بین این دو سدان، مطمئناً به اولویت‌ها و انتظارات شما بستگی دارد و ممکن است کار ساده و یا پیچیده‌ای باشد. درهرصورت ما در این بررسی می‌خواهیم به شما کمک کنیم.

Hyundai Genesis vs Nissan Maxima
Hyundai Genesis vs Nissan Maxima
ظاهر کدام یک بهتر به نظر می‌رسد؟
جنسیس و ماکسیما هرکدام روشی کاملاً متفاوت از زیبایی‌شناسی ارائه کرده‌اند. ازیک‌طرف، شما یک جنسیس دارید که بالغ‌تر شده و می‌خواهد به‌عنوان یک سدان محافظه‌کار، نظر مشتریان بالغ‌تر و محافظه‌کار را جلب کند. و پس‌ازآن از سوی دیگر، ماکسیما بسیار با شور و شوق در تلاش برای تکرار موفقیت‌هایش است، نیسان به معنای واقعی کلمه بسیار چشمگیر و عالی عمل کرده است. خطوط برجسته، کاپوت که تا جلوپنجره امتدادیافته جنسیس را زیباتر و هدفمندتر از گذشته کرده است و به لطف جلوپنجره بزرگ نمای جلویی آن ابهت بیشتری از ماکسیما به نمایش می‌گذارد. در مقابل نمای جلویی نیسان جذاب‌تر و مغرورتر و اسپورت‌تر از جنسیس است و ظرافت بیشتری در طراحی آن بکار برده شده است. خطوط برجسته در کناره‌ها و سقف شناور به زیبایی‌های ماکسیما افزوده است. اما جنسیس در کناره‌ها از خطوط صاف بهره برده و نمایی کاملاً محافظه‌کارانه دارد. عقب ماکسیما هم اسپورت‌تر از رقیبش است و در مقابل جنسیس نمای رسمی‌تری ارائه کرده است. از ماکسیما سال ۲۰۰۰ (مدلی که سال‌ها در کشورمان مونتاژ می‌شد) گرفته تا مورانو و تیانا نیسان بارها با زبان طراحی خود ثابت کرده که چطور می‌توان یک خودرو اسپورت، جذاب و درعین‌حال لوکس ارائه کرد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
چه کسی برنده این قسمت است؟ انتخاب برنده در این قسمت کاملاً سلیقه‌ای است. اما ازنظر من ماکسیما برنده این قسمت است من فکر می‌کنم ماکسیما بازهم موفق به ارائه یک چهره جذاب، اسپورت و لوکس شده است. نمای جلوی جنسیس ابهت بیشتری دارد اما همچنان در مسیر بلوغ است. نظر شما چیست؟

کابین کدام یک بهتر است؟
کاملاً مشخص است که این دو خودروساز در طراحی کابین هم دو نوع مختلف از مشتریان را هدف قرار داده‌اند. طراحی داخل جنسیس، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. ساعت آنالوگ، چرم برنزه، و سطوح پلاستیکی به دمدِه بودن آن کمک کرده است. یکی از ناامیدکننده‌ترین قسمت‌های کابین جنسیس فرمان آن است که با مشاهده و لمس آن احساس ارزانی ایجاد می‌کند. به‌عنوان نقطه اصلی تماس بین راننده و ماشین، فرمان باید به‌طور قابل‌توجهی زیبا و باکیفیت طراحی شود. جنسیس، از فرمان لاغر و از جنس پلاستیک سخت با پوشش چرم مصنوعی بهره می‌برد. از طرف دیگر، فرمان ماکسیما زیبا به نظر می‌رسد و با ابهت و لوکس طراحی‌شده است. این دلپذیری، به دلیل وجود چرم ضخیم و زیبا به همراه دوخت دوست‌داشتنی است. اگر به سراسر کابین نگاهی بیاندازید بسیاری از اجزا سه‌بعدی به نظر می‌رسند. اجزای مورداستفاده در کابین ماکسیما مانند صندلی‌های چرمی با دوخت زیبا و استفاده از کروم و چوب در ادوات داخلی ازنظر بصری جذاب، لوکس و اسپورت هستند. جنسیس قطعاً در این بخش شانسی برای پیروزی ندارد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
یکی دیگر از معایب طراحی کابین جنسیس، قرار گرفتن کنترل سیستم تهویه، درست بالای کنترل حجم صدا است. این کاملاً اشتباه است زیرا در هنگام رانندگی جهت کنترل صدا، شما سهواً سرعت فن تهویه را تغییر می‌دهید. این دو همیشه باید ازنظر مکانی و اندازه باهم متفاوت باشند، و ماکسیما این نکته را هم به خوبی رعایت کرده است، درمجموع طراحی داشبورد آن کاربر پسندتر است. حتی کیفیت ساخت و جنس دکمه‌ها و کلید استارت در ماکسیما به‌طور قابل‌توجهی بهتر است. دکمه استارت جنسیس احساس پلاستیکی و کم‌ارزش بودن را منتقل می‌کند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
اما صندلی‌های جلو و عقب جنسیس راحت‌تر از ماکسیما هستند. عقب جنسیس فضای سر و فضای پای بهتری دارد و همچنین دارای فضای قابل‌استفاده‌تر برای حرکت است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
با تمام این تفاسیر ماکسیما قطعاً برنده این قسمت، است. فضای داخلی آن بسیار مدرن‌تر هست و حس لوکس بودن را به خوبی منتقل می‌کند.

مقایسه مشخصات

سدان‌های رقیب
2015 Hyundai Genesis Sedan
در مقابل
2016 Nissan Maxima
نام خودرو هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵ برنده نیسان ماکسیما ۲۰۱۶
موتور ۳.۸ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
توان ۳۱۱ اسب بخار جنسیس ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۹۷ نیوتن متر جنسیس ۳۵۴ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته CVT
مصرف سوخت در شهر ۱۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ماکسیما ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه ۹.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ماکسیما ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شروع قیمت ۳۸۹۵۰ دلار ماکسیما ۳۳۲۳۵ دلار
قیمت مدل تست شده ۴۱۴۵۰ دلار ماکسیما ۴۰۶۸۵ دلار

کدام‌یک رانندگی بهتری ارائه می‌کنند؟

جنسیس به همراه یک موتور بنزینی ۳.۸ لیتری V6 توان ۳۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۷ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور قوی به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است. به این ترتیب جنسیس در این بخش برتر است، رفتار آن بسیار شبیه به یک سدان عمل‌گرا همراه با پاسخ سریع در هنگام نیاز است و همواره نرم، راحت و بی‌صدا است. سامی (یکی از آزمایش‌کنندگان) می‌گوید:”جنسیس در جاده آرام‌بخش است. درواقع مانند لکسس کاملاً بی‌صدا نیست، اما به‌اندازه کافی احساس فراغت را ایجاد می‌کند، بدون اینکه بی‌اندازه بی‌صدا باشد. بسیار خوب و متعادل شده است. همچنین بسیار آرام است. ”

2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
موتور بنزینی ۳.۵ لیتری V6 ماکسیما، توان ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۴ نیوتن متر تولید می‌کند. که به یک گیربکس CVT همواره آماده رانندگی اسپورت با تعویض دنده منظم است. CVT استفاده‌شده در آن واقعاً عالی است و ساکت‌تر و سریع‌تر از دیگر CVT هایی که من تست کردم است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
نیسان دوست دارد ماکسیما ۴ درب را به‌عنوان خودرو کاملاً اسپورت در نظر بگیرد، اما این ادعا اغراق‌آمیز است. مطمئناً، باوجود تنظیم سفت فرمان و موتور V6، این ماشین دارای رفتاری اسپورت است، اما در کل مانند یک ماشین کاملاً اسپورت رفتار نمی‌کند و واکنش‌پذیرتر یا سطح پایین‌تر از جنسیس هم نیست. درنتیجه سامی و من، هر دو بر این موضوع که نیسان خشک‌تر، است و فرمان اسپرت‌تر آن تابه‌حال بازخورد بیشتری از جنسیس که از یک تنظیم فرمان سبک‌تر بهره‌مند است، ارائه کرده و نسبت به آن ارجح است. هر دو خودرو احساس دقیق و سخت بودن را منتقل کردند.

2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
جنسیس به‌صورت استاندارد تمام چرخ متحرک عرضه می‌شود، درحالی‌که ماکسیما دیفرانسیل جلو است. این موضوع به‌طور طبیعی، باعث می‌شود در جنسیس چسبندگی بیشتری احساس شود، و احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری را در هنگام مانور ایجاد می‌کند. احساس پایداری که جنسیس در هنگام پیمودن پیچ‌ها به من القا کرد، شگفت‌زده‌ام کرد، چیزی که در ماکسیما کمتر دیده شد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
یکی از جنبه‌های منفی یک موتور بزرگ‌تر و AWD بودن جنسیس، مصرف سوخت بیش‌تر از ماکسیما بود. ما در دو خودرو رانندگی یکسانی در بزرگراه‌ها و شهر انجام دادیم، و در آخر میزان مصرف سوخت جنسیس ۱۳.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود، درحالی‌که در ماکسیما، ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوزاند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
برای داشتن رانندگی داینامیک جنسیس اعتمادبه‌نفس بیشتری ارائه می‌کند، اما با ماکسیما اختلاف زیادی ندارد.

ارزش خرید
از بین مدل‌های تست‌شده، اگرچه نیسان تجهیزات بهتری ارائه کرده، اما جنسیس کمی گران‌تر از ماکسیما است. دلیل اصلی این اختلاف قیمت، دو دیفرانسیل بودن جنسیس است. دوربین نمایش‌دهنده نقاط کور cameraOne ماکسیما یکی از بهترین تجهیزات آن است و یک دید وسیع ۳۶۰ درجه از هر آنچه که در اطراف خودرو قرار دارد نمایش می‌دهد. شما می‌توانید آن را با استفاده از یک دکمه فعال کنید و درزمانی که در حال دنده‌عقب گرفتن هستید به‌طور خودکار به دوربین عقب تبدیل می‌شود. جنسیس هم از یک دوربین عقب بهره می‌برد، اما در ماکسیما اطلاعات بسیار مفیدتر است. جنسیس با برخی از امکاناتی که در ماکسیما وجود دارد هم عرضه می‌شود، اما باقیمت بالاتر. شما باید برای تمام ویژگی‌های مشابه مانند کروز کنترل تطبیقی و تهویه صندلی‌های جلو، مبلغ بیشتری پرداخت کنید. خوشبختانه، هر دو از سیستم نظارت بر نقاط کور، گرم‌کن فرمان و گرم‌کن صندلی‌های جلو بهره‌مند هستند. یکی از قابلیت‌های جنسیس وجود گرم‌کن صندلی‌های عقب است که ماکسیما فاقد آن است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
ماکسیما در اینجا ارزش بیشتری برای خرید دارد، زیرا استانداردهای بالاتر و امکانات بیشتری را در این قیمت، عرضه می‌کند.

Hyundai Genesis vs Nissan Maxima
Hyundai Genesis vs Nissan Maxima
جمع‌بندی
هردوی این سدان‌ها چیزهای زیادی برای ارائه دارند و رقابت نزدیکی بین این دو است. هر دو دارای نقاط قوت و نقاط ضعف هستند. ماکسیما استایل برتر و فضای داخلی بهتری دارد و قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌کند، اما جنسیس تجربه رانندگی بهتری ارائه کرد و به نظر می‌رسد دو دیفرانسیل بودن آن این مقایسه را پیچیده کرده است.

به نظر شما کدام‌یک برتر هستند؟
[polldaddy poll=9091692]
منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. Lambo

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    به نظرم قیافه جنسیس بهتره واقعا ادمو مجذوب میکنه نمیدونم با چه منطقی ماکسیما خوشکل تره ولی نظرات همه قابل احترامه لطفا احترام بذارید به نظرات هم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      اولین بار که در ارس جنسیس 2015 رو از نزدیک دیدم باورم نمیشد . وقتی در ماشین رو بستم و نشستم توش انگار ارتباط با خارج ماشین قطع شد کلا صدای دیگه ای به گوش نمیومد . کابینش محافظه کارانه هست قبول ولی کیفیتش خیلی بهتر شده . اینو به چشم میشه دید . سواریش هم به لطف 2 دیفرانسیل واقعا عالی شده و اینجا هم اشاره شده . به لطف سیستم تعلیق عالی و شاسی جدیدش میشه گفت اون جنسیس قدیمی نیست و کاملا یه ماشین جدید هست . خیلی عالیه با احترام کامل به ماکسیما و طرفدارانش انتخاب من جنسیس هست . اگه گیربکس نیسان که قبلا هم اشاره کرده بودم CVT نبود انتخابم ماکسیما بود ولی از CVT متنفرم . ( تجربه شخصی و نظر شخصی )
      این عکس رو هم خودم گرفتم :
      http://8pic.ir/images/yg8znoitezck8ever8t1.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهگذر

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        این حس جدا شدن از فضای بیرون رو من سال 76 در مرسدس 380 اس ای ال تجربه کردم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ali2240

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (513 ديدگاه)

      من بدجور طرفدار جنسیسم اما انصافا ماکسیما از نظر طراحی داخلی و خارجی یه سروگردن بالاتر از جنسیسه اما دلیل نمیشه که جنسیس زشت باشه،بلکه ماکسیما واقعا طراحیش شاهکاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      یکی آقای درجه‌یک قدیمی است، درحالی‌که دیگری پسربچه جدیدی است که تلاش می‌کند مسیر آینده خود را روشن کند.
      والسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فواد

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (291 ديدگاه)

        خوب گفتی. نمیخوام بحث کره ژاپن راه بندازم ولی جاپوووون است دیگر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. رامتین

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      لامبو خان نظرت جالب نیست، 75درصد به ماکسیما رای دادن، در حس زیبایی شناسیت باید تجدید نظر کنی:-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lord Cezar

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (300 ديدگاه)

        من به شخصه دوست دارم ماشینی که سوار میشم راحت و نرم باشه . راحتی تو خودرو واسم اولویت اول رو داره . من به ماکسیما ایراد نمیگیرم . تنها دلیلش گیربکس CVT هست . از این گیربکش خوشم نمیاد واسه همون.جنسیس جدید رو از نزدیک ببینید نظرتون عوض میشه . من طرفدار کره ای ها نیستم بگید از کره ای ها حمایت کرد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. amir

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      مقایسه اشتباه است کلاس ماکسیما با آزرا یکی است تو همین پدال خوندم جنسیس تو کلاسی بین e و s قرار میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. behrad

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        قبلا توی مجله موتورترند نسل قبلی ماکسیما رو با آزرا جدید و تویوتا آوالون مقایسه کرده بود ولی به نظر من در حق ماکسیما اجحاف شد و در نهایت آخر شد،

        مجله اتواکسپرس هم جنسیس رو با کادیلاک cts مقایسه کرده بود که کادیلاک اول شد.

        کلا هیوندای معلوم نیس ماشین هاش توی چه سگمنتی هستن،شرکت کیا معقولانه تر ماشین هاش رو میسازه،مثلا هیوندای جنسیس رو نمیشه توی هیچ سگمنتی قرار داد یا همین طور هیوندای سنتنیال رو نه میشه با s500 مقایسه کرد و نه با کلاس e.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. کیان

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      به شخصه نظرم این هست که کلا مقایسه خیلی جالبی نیس ، چون هیوندای اومده جنسیس برند لوکس و متمایز معرفی میکنه و اینطوری باید با اینفینیتی رو در رو شه که جلو ماکسیما حرفی نداشت جلوی اونها فک کنم ….
      همین که هیوندای بالاخره به این نتیجه رسیده که طراحیهای حجیم و اغراق آمیزو کنار بذاره خودش خیلیه ، اما تو همین رده به نظرم از کیا کی 900 هم وطن خودش هم عقب تره ، البته نسبت به مدل قبلی پیشرفت خوبی داشته ، اما همونجور که اشاره شده بود کیفی خیلی پایینتر بوده و عکلکرد فنی هم که تقریبا دست بالا شاید بشه گفت برابر !!!
      تو همین پدال هم AMCI testing ماکسیما رو با بی ام و آیودی و اکورا هست ، که عملکرد بسیار بالای ماکسیما شگفت انگیز بوده (ببینید خودتون تو همین پدال )
      در آخر هم به نظرم مثه همیشه هیوندای کپی کاری کرده (نظر شخصی ) واسه این حرفم هم 2 تا عکس میذارم از کانسپت بیوک 2008 ، شباهت به نظرم واقعا زیاد از حده !!!
      (باقی عکساشم خودتون ببینید)

      http://www.netcarshow.com/buick/2008-invicta_concept/1024×768/wallpaper_0b.htm
      http://www.netcarshow.com/buick/2008-invicta_concept/1024×768/wallpaper_0d.htm

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. SalleH

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مقایسه نمی خواد شما بگو ژاپن بهتره یا کره ، جواب هم که مشخصه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american and japan

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (96 ديدگاه)

      اون که صد درصد.
      اونایی هم که رای منفی دادن احتمالا ماشین اصلا سوار نشدن.دوستان خیلی بده چیزی رو که ندیدید در موردش نظر بدید به خدا زشته.
      تو سوار نشدی بعد میای نظر میدی؟برو لاقل از نزدیک ببین بعد بیا صحبت کن.
      پررویی هم حدی داره یه جوری رای میدن انگار صد ساله ماشین درست سوار میشن.برو بینیم بابا.
      اکثریت ملت ایران اصلا تا حالا سوار نشدن.من نمیدونم چجوری میان نظر میدن؟!
      من هم ندارم ولی سوار شدم .
      لاقل سالی د بار میرم کیش ماشین رنت میکنم حالشو میبرم میام.حداقل این کار رو مثل من بکنید.اگر ملت دیده بودن الان اصلا ایرانخودرویی وجود نداشت سایپایی وجود نداشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        والا منم دلم میخواد برم ماشین رنت کنم . اما باور کن الان پول خرید دوچرخه هم ندارم. گوشیم 80 تومینیه . نه که پول نداشته باشم. اما خییلی وقت باید ذخیره کنم و چیزی نخرم تا بتونم هزینه بلیط رفت و برگشت ب کیش رو جور کنم.
        نهایت بتونم تو بازی تجربه سواری با ماشین خاصی رو داشته باشم.
        پس منم نظر ندم از این ب بعد.
        دوستانی هم ک با شرایط مشابه من هستن چیزی نگن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. american and japan

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (96 ديدگاه)

          درسته دوست عزیز شرایط شما رو کاملا درک میکنم.ادم میتونه در مورد قیافه اش در مورد طراحی داخلی ماشین در مورد مشخصات فنی اون ماشین صحبت کنه ولی هیچ وقت نمیتونه در مورد تجربه و حس رانندگی ماشین و کیفیت اون صحبت کنه.ملت خیلیاشون از سر لج بازی بحث کره و ژاپن راه انداختن و هیچ وقت از روی عقل به این موضوع نگاه نکردند.اصلا کره ماشین هاشو هیچ جای دنیا به اندازه ی ژاپن قبول ندارن.فروش ژاپنی ها رو توی کشور های مختلف نگاه کنید.الکی که نمیخرن.ما چشم بسته حرف میزنیم و فقط چون کره ای جلوی چشممون زیاد تر هست میگیم.شما برو تویوتا هایلوکس یا لندکروزر 1990 رو یا سری 40 رو نگا…سری 40 هنوز هم برای خودش شاخه و ادعا میکنه .خدایی هنوز سوارش میشی احساس قدرت بهت دست میده.ولی اگر کره ای بود ایا همچنین بود؟؟؟؟
          اصلا کره ای ها به غیر از سانگ یانگی که یه کم میخواد خودشو آفرودر نشون بده دیگه آفرودری دارن؟مثلا سانتافه!!!!هه…تازه همین سانگ یانگ هم اصلا مناسب افرود سخت نیست و عمرا بتونه در حد یه ژاپنی که دست کمش هایلوکس باشه آفرود بره.اصلا.صفحه دیسک و واشر سرسیلندر و صفحه کلاچش ته میکشه.ولی یه هایلوکس رو ببر آفرود ببین صداش در میاد؟درسته در حد هم نیستن فقط خواستم نشون بدم که آفرودر مدعی کره ای در برابر کوچکترین عضو افرود ژاپنی ها هیچ حرفی برای گفتن نداره.یا ماشین ریسینگشو نگا.جنسیس کوپه.ایا میتونه در برابر یه تویوتا سوپرا اصلا گردن دراز کنه؟تویوتا سوپرایی که مال خیلی سال پیش هست.جنسیس رو میشه در اون حد تیون کرد؟که مثلا مثل تویوتا سوپرا هزار اسب بخار!!!!ازش در بیاد؟تاز هزار اسب بین سوپرا ها معمولیش هست.کره خیییییلی داره تا به ژاپن برسه.من نمیگم بد هستن کره ای ها ولی هنوز توانشون در حد زاپنی نیست.در نظر بگیر تویوتا و لکسوس و سایون و سوبارو و سوزوکی و هوندا و میتسوبیشی و نیسان و اینفینیتی و …در برابر هیوندا و کیا!!!!!خدایی ادم خنده اش میگیره.تو رو خدا کره ای باز ها واسه ژاپنی سوار ها شاخ نشن دیگه.نگا از چند سال پیش ژاپن داره ماشین تولید میکنه.کره اصلا اون موقع بود؟شاید بعضی ها بگن ربطی نداره و به قدمت نیست.اگر اینجوره پس چرا تا حرف عرب میاد بحث تمدن 2500 ساله ی خودمون رو وسط میکشیم و بهش میبالیم و میگیم اونا اون موقع چیزی نبودن الان شاخ شدن؟؟؟؟همیشه میخوایم به نفع خودمون حرف بزنیم.فکر کنن یک کم بد نیست.که به نظرم اگر فکر میکردن وضعمون الان این نبود.منم نمیگم من از دوران نوزادی انیشتین بودم و فکر میکردم.ولی لاقل با دید باز تر به موضوعات نگاه میکنم.خیلیای دیگه هم این کار رو میکنن و خدا رو شکر داریم بهتر از قبل میشیم.ولی خیلیا نمیخوان فکر کنن.من هیچیم از شما بیشتر نیست و اینو نمیگم اصلا.منظورم این بود که دیدتون رو باز تر کنید و عاقلانه حرف بزنید.البته باز میگم خیلیاتون خوب هستی روی سخنم با اونایی هست که هنوز بدون عقل تصمیم میگیرن و حرف میزنن.به همین چیزاست که جهان سوم نام گرفتیم.امیدوارم بهبود پیدا کنه شرایط.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ROHAM

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (728 ديدگاه)

        درخت هرچه پر بارتر افتاده تر!
        فقط تو خوبی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. امیر

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اقایون داداشا:چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟؟
    ماکسیما از قدیم تا حالا جزو سدان های پرفروش بوده وهست(البته فراموش نکنیم که بازار ایران دقیقا برعکس بازار جهان هست!!!)تکلیف معلومه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    از لحاظ کیفیت و کارآمدی و قدرت مطمئنا ژاپن جلوتره ولی از نظر طراحی ماکسیما میتونست بهتر از این عمل کنه
    اصلا طراحی ماکسیما به دلم نمیشینه با اینکه از لحاظ عملکرد بالاتر از جنسیسه
    همیچن تحلیلم میکنیم انگار مثلا همشون دم دست ملته و توانایی خریدشو دارن
    همون بهتر که بین پرشیا و سمند نظربدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AliZeus

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    ظاهر جنسیس…باطن ماکسیما…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. داریوش

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جنسیس مدل پیشین که از بنز کپی کرده بود اگه ارم بنز میذاشتی جلوش ادم فکر میکرد
    بنزه الان هم از مزدا کپی کرده اگه اشتباه نکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      بله جلو پنجرش دقیقا مزداست!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Archi KHAN

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      و شایدم شبیه فاو بسترن !!
      خخخخ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ehsan

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (164 ديدگاه)

    سلام دوستان
    باشکراز سایت پدال وآقای فراهانی
    به نظر من ماکسیما بهتره جنسیس تو نسل قبل شباهتش نسبت به مدلای دیگه هیوندا کمتر بود همین باعث خاص تر شدنش نسبت به بقیه محصولات هیوندا میشد ولی الان شبیه سوناتاوالانترا شده که زیاد جالب نیست.
    نیسان هم جان سخت بودنش ثابت شده ولی اگه تو این قیمت بشه یه لکسوس خرید قطعا انتخاب بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فواد

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (291 ديدگاه)

      لکسوس نه با نیسان بلکه باید با اینفینیتی مقایسه بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ارمان

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ماکسیما در این کلاس یه غول خوش سابقست
    در طراحی موتور واقعا نیسان گل کاشته 3.5 لیتر و 300 اسب واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      ارماننننننننننننن. :(
      داشتم به رقباش فکر میکردم . نمیتونم چطور شد رفتم تو فکر یه کلاس پایین تر از اینا . یعنی اریون و ازرا و ………
      یهو یاد گالانتتتتتتتت افتادم . جاش خیلی خالیه :'(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (36 ديدگاه)

        گالانت های قدیمی مال سال های 92 و 93 میلادی خیلی جالب بودند……..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ارمان

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        داداش نمک به زخم من نپاش :( اره واقعا جاش خالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. جواد

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    یعنی کشته اون ساعت جنسیسم زده حتی بنتلی و رفقا ترکونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیرحسین

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من با اینکه دشمن خونی کره ای ها هستم اینبار به جنسیس رای میدم.بنظرم جنسیس با سیستم چهار چرخ متحرک هر راننده ای رو مجذوب میکنه و از نظر طراحی بیرونی هم زیباتر هست.
    نکته مهم اینجاست که کره ای ها همیشه در رده ماشین های میان قیمت (در سطح جهانی) به نسبت خوب عمل میکنن و نقدهایی خوبی میگیرند.برعکس ماشین های ارزان قیمت شون که واقعاً اسباب بازی هست مثل اکسنت، النترا،سوناتا و… که بدبختانه ماشین های پرطرفدار بازار ایران هستن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. mohsen

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    ماکسیما عالیه من سری قبلشو سوار شدم محشری بود واسه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (244 ديدگاه)

    تا جایی که من می دونم ماکسیما باید با آزرا مقایسه بشه و نه جنسیس، دوستان اهل فن جواب بدن لطفا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      جنسیس که خیلی از پسش در نیومد ازرا دیگه نمیتونه حرف بزنه جلو ماکسیما

      موافقم 0
      مخالفم 1
  13. Archi KHAN

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    بدون شک ماکسیما.
    هر کی حتی مدل قدیمی هاش را داشته باشه یا رونده باشه ، میدونه چی میگم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      دنده دستی ما داریم هنوز مدل 85 عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. AHMADREZA

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    واقعا ماکسیما جدید زیباست من باشم معطل نمی کنم و می خرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرزاد

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    سر برند و مدل ماشین بحث کردن اشتباهه . الان دوره ، دوره تکنولوژیه تو تمام کشورهای در حال توسعه …مطمئن باشید هیچ کم و کسری کارخونه هیوندا و کیا ندارن . اونا فقط منحصر به کشور خودشون دیگه نیستن اگه یه لغزشی پیدا کنن آبروشون تو کل دنیا میره …اخه کی میخوایید قبول کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      حرفتون کاملا درسته ولی همه چیز یک ماشین تکنولوژی و بروز بودنش نیست…
      وقتی استهلاک کیا و هیوندای با تویوتا و نیسان و هوندا مقایسه میشه همه معادلات به هم میخوره…
      این میشه که یه آزرا2010 با 90 ملیون میشه خرید ولی عمرا تویوتا آریون با این قیمت بتونی بخری!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mohsen

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        چرا اریون نیس دیگه خیلی باحال بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فواد

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (291 ديدگاه)

        فقط آریون. باید رونده باشی تا بدونی چی میگم. موتور گیربکس صفحه لکسوس.
        پا روی پدال و …. بووووووم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          انصافا رخ جمعو جور و شیکی داره و موتورش عملکرد عالی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. شایان

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    طراحی بیرونی جنسیس یکم بهتره ولی طراحی داخلی ماکسیما خیلی بهتر و با کیفیت تره با اینکه موتوری یکم هیوندای بالاتره ولی مصرف سوخت و قیمت ماکسیما هم خیلی بهتره درکل میشه ماکسیمارو برنده دونست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. 1A1

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    جه نه سیسو دوست داشتم قبل از ماکسیما.ماکسیما امد دیسشو دادم.ماکسیما بخر حالشو ببر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسن

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    انتخاب بین شون خیلی سخته ولی به نظر من ماکسیما جالب تره مخصوصا کابین و فرمونش…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سارا

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    طراحی داخلی و گیربکس ماکسیما + طراحی خارجی و امکانات جنسیس و قیمت ماکسیما و اینارو با هم ترکیب کنید و یه خودرو جدید بسازید لطفآ :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فرهاد کرمستجی

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    هر کی بگه جنسیس نشون میده که از کیفیت کابین فقط چهارتا دکمه فهمیده! تمام این نظرات از همون جمله اول در باره چرم مصنوعی فرمون جنسیس و پلاستیک خشک کابین قاعدتا باید سمت ماکسیما باشه. خداییش حال آدم به هم می خوره.هیوندای با چهارتا آپشن می خواد کیفیت بد ماشیناشو نون نده!!! با اینکه کاری به طراحی راو4 ندارم، ملت میان می گن سانتافه داخلش خوشگل تر از راو4 هستش، ولی وقتی دوتا ماشین میشینی، تفاوت کیفیت تویوتا با چرم یک چیز دیگست، اینجا هم باز نیسان همین داستان رو داره ادامه میده نسبت به هیوندای اسباب بازی دیگه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. احسان(احسان)

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    انتخاب من:سمند.چرا؟ چون مجبورم این رو انتخاب کنم.اما اگر می تونستم از بین جنسیس و ماکسیما یکی رو انتخاب کنم ماکسیما رو انتخاب می کردم چون جوان پسند و اسپرتتره.اما اگر مسنتر بودم و خانواده بزرگی داشتم جنسیس انتخاب من بود چون مشخصه لوکس و راحتتره.
    فکر می کردم دیگه بحث کره و ژاپن تو بخش خودرو تمام شده باشه.اما مثل اینکه عده ای هنوز رقیب کیا و هیوندای رو ایران خودرو وسایپا تصور می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سکوت

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چطور نیسان رو که 100ساله ماشین میزنه و چندین زیر مجموعه از جمله اینفینیتی و داتسون رو داره با هیوندا مقایسه میکنید…هیوندا یعنی بعد از 5 سال ترک برداشتن داشبورد..خراب شدن ادوات برقی..مات شدن چراغ ها و اتعمیر موتور گیربکس بالای صد هزار کارکرد…نیسان یعنی ماکسیما..رونیز..که بعد از ده سال با 300هزار کارکرد هنوز مثل گرگ توی جاده مسافرت طولانی میره..نیسان چندین برابر هیوندا در امریکا و اروپا فروش داره…من اول سریی جنسیس و آزرا 2010 داشتم و yfواقعا قابل مقایسه با نیسان نیستن…عاقلان دانند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. amir

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    تو مناطق آزاد ماکسیما 80 تومن و جنسیس 130 تومن هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمدحسین

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    سپاس از مهرداد فراهانی عزیز… مقایسه خوبی بود و اطلاعات جالبی داشت… به نظر میرسه جنسیس سدان باید بازهم درسهاشو مرور کنه گرچه واقعا خودروی خوبیه و سطح بالای هیوندا رو نشون میده…
    نیسان واقعا هیجان انگیزه مخصوصا چراغاش و کابینش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. saeid

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    فقط ماکسیما. طراحی زیبا و کیفیت عالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. AMGs

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اصلا ماکسیما رو در حد جنسیس نمی دونم
    از فضای داخلی زیبا و لوکس تا سیستم دو دیفرانسیل جنسیس که واقعا برتری داره
    ۲-هیوندای جنسیس با مرسدس E کلاس و بی ام و سری ۵ رقابت می کنه که واقعا موفقیت بزرگیه و این که ماکسیما در جمع بزرگان رقابت نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. lookout

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ولی واقعا ابهتی رو که تو ماکسیما های قدیمی میدیدم در این نمیبینم :(
    حس میکنم طراحی دنیا خودرو متحول شده !
    البته دنیای خودرو نه فرقون سازان :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احمد باقری

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم ماکسیما قشنگتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      احمد اقای باقری اینجا ایرانه اینجا قشنگی اینه رو ماشین 2 متر چراغ بزارن سپراشم جوری طراحی کنن ادم فک کنه با چسب قطرهای چسبوندن توشم پلاستیک کاری اضافه باشه بعد برن با قسط و نزول بخرن به همسایه پز بدن
      انگلیسی ها یه مثل دارن میگن انقد پول دار نشدیم جنس ارزون بخریم!
      ولی در تمدن 2500 ساله ی اکثر ملت سرافراز اریایی ملاک اینجور چیزا نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. mds

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    اگه قدرت خرید داشتم قطعا نه بلکه با کله میرفتم جنسیس میگرفتم اونم هشت سیلندرش که همه رقباشو لوله میکنه،بعد این مقایسه در اصل اشتباه هست لکسوس جی اس و بی ام و سری پنج باید با جنسیس مقایسه بشن که تا اونجایی که من اطلاع دارم و تو مجله ها مقایسشون رو دنبال کردم از نظر دینامیک و هندلینگ و کم صدا بودن کابین و موتور حتی در دور بالا جنسیس پیروز میدان بود اونوقت بعضیا کی هیچی از ماشین نمیدون میان میگن جنسیس در حد ماکسیما نیست…!!!!!!

    درظمن حتی اگر ماکسیما صد مرتبه از جنسیس برتر بود بازم انتخاب من هیوندای هست، من از ژاپن و ژاپنیها و شرکتاشون حالم بهم میخوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      لکسوسو میشه یه کاری کرد ولی داری با بی ام وه مقایسه میکنی؟ حالا حریف ماکسیما ازراس ولی ماکسیما لوله کرد جنسیستو تو بالام تست سرعت نگرفته بودن ولی اگه میگرفتن ماکسیما رحم نمیکردبه اسب بخار رو کاغذو حجم موتور نیس که نیسان همون شرکتیه که گودزیلارو ساخته هنوزم کابوس خیلیاس ماکسیمای مونتاژ ایرانم هنوزم خیلی از هیوندا ها یا بهتر بگم همشونو لوله میکنه شما یه مدل 2008 ازرا سوار شو همون مدل ماکسیما ببین کدوم سر حال تره
      این هیوندارم 2 3 سال برونی خرجش میزنه بالا

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. zippo

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (248 ديدگاه)

        جنسیس سدان از هر لحاظ از بی ام و سری 5 بهتره
        تنها برتری بی ام و مارک بی ام و جلو ماشین هست
        وگرنه از نظر فنی هیچ برتری نداره
        جنسیس واقعا یک نقطه کماله
        تا نرونید و نبینید باورتون نمیشه
        گل سرسبد این کلاسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          چی؟ این نمیتونه حتی از 520 هم بهتر باشه چه برسه به سری 5 های خفن کیفیت قطعات بی ام وه کجا این کجا تکنولوژی های بی ام وه رو که دیگه نمیگم در ضمن اون مارکم طرفدار داره چون محصولاتش با کیفیتن چون یه عمر ماشین میزنه و اصالت داره نه اینکه یه روز بیاد چراغ گنده کنه جلو پنجرشو بکنه استون مارتین یه ساعت کوکی ام بزاره وسط سینه رو کاغذم دو سه تا اسب بخار پر کنه بگه ماشین زدم ماشین المانی 10 سال جلوتر از رقیباشه شما برو یه 2008 530i برون ببین اون کجا هیوندای 2015 کجا
          ما رفتیمو دیدیم منطقه ازاد زود اومد این جنسیس ولی گلی نبود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ارمان

          ۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          دوستان در جواب دوستمون zippo باید بگم
          یکم فشارم افتاده یه لیوان اب قند لطفا

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mds

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (402 ديدگاه)

        جنسیس رو نمیشه با بی ام و مقایسه کرد؟!!!
        پس این چیه
        http://www.8pic.ir/images/qf6ies9fg89msavcu7rk.jpg
        جنسیسو تو خیلی از مقایسه ها از سری پنج برتر دونستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          خوب الان عکس پرایدو با ماکسیما یه جا بندازم میشه مقایسه اگرم مقایسه باشه یه سری 5 معمولیه اونم جنسیس هیچوقت نمیتونه کیفیتی مثل اونو داشته باشه اگه M5 بزارن جلوش شلوارشو خیس میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. احسان

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          از نمایندگی کره تشکر میکنیم که این همه انرژی صرف تبلیغات میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. شایان

          ۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          خب این عکس چه ربطی داره کجای این مقایسه بود این داره راهشو میره اونم داره راه خودشو میره اگر یه کامیونم کنارشون بود بازم باید مقایسه میشدن؟ حداقل مشخصات فنی قیمت و… میذاشتی اون وقت یعنی واقعا میخوای این مقایسه و انجام بدی واقعا مسخرست اصلا آلیاژشون فرق میکنه مشخصات فنی هیچی اصلا تموما یه چیز جدان

          موافقم 0
          مخالفم 0
  30. محمد

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    جنسیس داخل کابینش الهام گرفته از تلفیق کابین بی ام و و لکسس gs است مخصوصا سیستم تهویه و صوتیش .وطرحی عقب خودرو خیلی نزدیک به لکسس gs است مخصوصا فرم چراغ هاش .به نظرم کلا هیوندایی در طراحی این خودرو از لکسس gs الهام گرفته .
    می گی نه یه نگاهی به لکسس gs 2015 بنداز اون وقت با من هم عقیده می شی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اینا همشون یه مشت کپی کارن

      موافقم 0
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا