تویوتاچشم اندازکیاهیوندای

مقایسهٔ سدان‌های مطرح بازار: کرولا، سراتو و النترا

دو کره ای حاضر در این مقایسه، برای از میدان به در کردن تویوتا کرولایی که بهترین سدان کامپکت در بازار است، دست به کار شده‌اند. حالا با ورود یازدهمین نسل کرولا، پادشاه سابق دستکش‌های خود را به دست کرده و دوباره وارد رینگ شده است. این یک نبرد سخت بوده و کرولا باید در توصیف واژه‌هایی مانند مشخصات فنی و قیمت با رقبا مبارزه نماید.

تویوتا کرولا 1.6 پرستیژ در برابر کیا سراتو 1.6 EX و هیوندای الانترا 1.6 پریمیوم
تویوتا کرولا ۱.۶ پرستیژ در برابر کیا سراتو ۱.۶ EX و هیوندای الانترا ۱.۶ پریمیوم
باید خاطر نشان ساخت که الانترا، خودروی زیبا و ظریف هیوندای است که دو بار برندهٔ جایزهٔ بهترین خودروی قابل خرید در سگمنت سدان های کامپکت شده است و در طرف دیگر کیا سراتوی جدید قرار دارد که همانند برادر خود یعنی ریو ۴ در، عناصری از لوکس بودن و استایل زیبا را پیشنهاد می‌دهد، عناصری که سلف آن هیچگاه نداشت.

2014 hyundai elantra
۲۰۱۴ Hyundai elantra
2014 Toyota Corolla Sedan ZR
۲۰۱۴ Toyota Corolla
2014 Kia Cerato
۲۰۱۴ Kia Cerato
بنابراین، ما نمونه‌هایی از این خودروها را با موتور ۱.۶ لیتری و برچسب قیمت زیر ۲۵۰ ۰۰۰ R تهیه نموده‌ایم تا ببینیم که کدام خودروساز می‌تواند ادعای فروش بهترین خودروی بالانس شده در این سگمنت را داشته باشد.

نمای خارجی
در اصل، مسالهٔ زیبا شناختی نمی‌تواند به صورت قاطع بیان شود و این در مورد خودروهای خانوادگی نمود بیشتری دارد. مردم قاعدتاً به سوی خودروهایی با طراحی خنثی و عادی جذب نمی‌شوند و ما نیز به عنوان خریدار خودرو، نسبت به انتخاب خودروهایی که پرچم سفید را بالا می‌آورند بی میل هستیم. خوشبختانه، هر سه خودروی حاضر در اینجا، نمای ظاهری خوبی دارند.

در حالی که ترکیب استایل کهنه و تعداد زیاد رندرهای گیج کنندهٔ کرولا، نوید محصول جذابی را نمی‌داد اما خودروی جدید قطعاً نمای جذاب و دلپذیری دارد.
شکاف جلوپنجرهٔ کرومی همراه با هواکش‌هایی که به طرف چراغ‌های جلو کشیده شده‌اند و خطوط مرتب به کار رفته در کاپوت و جناحین خودرو و همچنین طراحی موج دار چراغ‌های عقب با خط سقف منحنی تکمیل می‌شود و ترکیب رضایت بخشی از خطوط منحنی و صاف را به نمایش می‌گذارد. همهٔ این موارد کرولا را دینامیک و مجلل نشان می‌دهد.
استایل انحنایی الانترا در بررسی چند سال پیش این خودرو گیرا و مناسب بود. در مقایسهٔ پهلو به پهلو با کرولا و سراتو، الانترا کمی قدیمی و سال خورده به نظر می‌آید. البته برای این سال فیس لیفتی وجود دارد که شامل دی لایت های تیغه ای به عنوان مشخصهٔ امروزهٔ هیوندای و تیره تر شدن چراغ‌های ترمز در عقب است. اما مهم‌ترین نقص الانترا، رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی آن است که آنرا در مقایسه با رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی دو رقیب دیگر کمی ارزان تر نشان می‌دهد.
اما در مقابل این LED های در روز روشن سراتو است که چشم‌ها را می‌رباید. سراتو اسپرت تر به نظر می‌آید، جوان پسند تر است و با احتیاط بین طراحی انحنا دار وپیچیدهٔ هیوندای و طراحی چهار گوش تویوتا گام بر می‌دارد.
نمای داخلی
نکتهٔ قابل توجه این است که فاصلهٔ بین محور جلو و عقب در هر سه خودرو ۲۷۰۰ میلی متر است. اگر چه که استفادهٔ واقعی از فضا در این سه خودرو به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که کره ای‌ها هنوز در حال کار بر روی فضای پای عقب در خودروهای خود هستند، فضای صندوق عقب و فضای کاربردی الانترا به طور قابل توجهی جادار تر از سراتو است. هیوندای همچنین به طرز محسوسی جایگاه رانندگی اسپرت تری دارد.
تویوتا دارای کابینی بسیار جادار است و همچنین صندلی راننده ای دارد که محدودهٔ خوبی برای تنظیم ارتفاع دارد و باعث می‌شود که سریعاً موقعیت رانندگی خود را بیابید. در این موارد تویوتا از رقبا پیش می‌افتد. فضای پای عقب نیز خوب است و فضایی حداقل برابر با ۶۵ میلی متر بیشتر از رقبا را فراهم می‌کند که این مورد به خاطر ترکیب خوب صندلی‌هایی که نازک تر از نسل قبل هستند و قابلیت حرکت ۷۰ میلی متری دارند به وجود آمده است.
علاوه بر این، گنجایش صندوق کرولا با الانترا برابر است و زمانی که صندلی‌های عقب جابجا شوند بیشتر نیز می‌شود. ذکر این نکته نیز لازم است که کرولا از دستگیرهٔ بستن صندوق عقب محروم است.
در رابطه با کابین تیز کرولا، برخی از آزمایش کننده‌ها احساسی دوگانه داشتند. کابین با قطعات صخره مانند و با طراحی ردیفی که یادآور لکسس است با استفاده از سطوح نرم به حد کمال می‌رسد و احساس خوبی را به شما منتقل می‌کند.
اما در نهایت، “Finish” کلی کابین آنرا در ردهٔ پایین تری قرار می‌دهد. تودوزی درها در خودروی استفاده شده در تست (و دیگر کرولاهایی که آزمایش کردیم)، نقش ضعیفی در نگهداری پانل‌ها داشتند، مخصوصاً آن‌هایی که کلیدهای بالابرها را احاطه می‌کردند.
جزئیات کوچک مثل کفپوش نازک و شل در صندوق عقب نیز کمک می‌کند تا احساس کنیم که کیفیت مشاهده شده در کرولا نمی‌تواند با کره‌ای ها رقابت کند.
اکثر آزمایش کننده‌ها داشبورد الانترا را بیش از حد شلوغ یافتند و کنترل‌های تهویهٔ کوچک آنرا رنج آور توصیف کردند. اما کیفیت مشاهده شده آشکارا بهتر از کرولا است و این خودرو احساس گران تر بودن بیشتری دارد. تنها جنبه‌هایی که از این جلال و شکوه می‌کاست، مواد استفاده شده از جنس “اورِتان” برای غربیلک فرمان و دسته دنده بود. دو خودروی دیگر یعنی کرولا و سراتو در این موارد از چرم سود جسته بودند.
در مورد کابین سراتو، حتی عیب و نقص کمتری وجود دارد که احساس بهتری از کابین الانترا را به شما انتقال می‌دهد. جزئیات، مانند تریم فیبر کربن در هماهنگی با کلیدهای تنظیمات سیستم صوتی ارگونومیک بوده و ترکیبی منطقی را به وجود می‌آورند. همهٔ این موارد به اضافهٔ کنترل‌های فرعی خوانا و روشن، کابین سراتو را بهترین مکانی می‌سازند که شما می‌خواهید در آن باشید. اگر چه فضای پای عقب کیا کاملاً با کرولا یکی نیست اما خیلی هم تنگ نیست و فضای عقب نیز دارای مجموعهٔ دریچه‌های هوای مخصوص خود است.
رانندگی و دینامیک
تویوتا سرمایه گذاری بزرگی را انجام داده است تا رانندگی با کرولا بیشتر از قبل لذت بخش باشد. مرکز ثقل پایین تر به همراه کمک فنرهای تجدید نظر شده باعث شده‌اند تا کرولا حرکت تیز و دقیقی در جاده‌های پرپیچ و خم داشته باشد و همهی این موارد به کنترل بهتر حرکات بدنه در سر پیچ‌ها کمک می‌کند. حتی با وجود رینگ‌های ۱۶ اینچی، سواری این خودرو نرم و انعطاف پذیر است اما باید گفت که با شکوه ترین نوع سواری در بین این سه خودرو نیست.

Toyota Corolla EU-Version 2014
Toyota Corolla EU-Version 2014
تشویق اصلی برای الانترا است که اکثر عیوب جاده را خنثی و بی اثر می‌کند. این آرامش و خونسردی زمانی تکمیل می‌شود که بدانیم کابین الانترا بهتر از دو خودروی دیگر در برابر صدای موتور و جاده عایق شده است.

2014 Hyundai elantra
۲۰۱۴ Hyundai elantra
اگر چه سواری سراتو تقریباً در حال تعادل با کرولا است، اما سیستم فرمان آن باعث عقب ماندن سراتو می‌شود. تجربه‌های تست تست بیانگر عدم دقت فرمان آن بود که باعث ایجاد حسی شبیه عدم آگاهی از چرخ‌های جلو می‌گشت. فرمان الانترا در سرعت‌های پایین تر کمی سنگین تر احساس می‌شد.
در توافق کامل با هندلینگ کرولا، سیستم فرمان برقی آن اگر چه کمی سبک و مصنوعی حس می‌شد اما در عمل دقیق تر از کره ای‌ها بود.

Kia Cerato EX
Kia Cerato EX
عملکرد و کارایی
با توجه به وزن مشابه سه خودرو و نیروی محرکهٔ تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری، تفاوت‌هایی بین عملکرد آن‌ها وجود دارد. موتور ۱.۶ لیتری کرولا بهترین خروجی خود را در دورهای بالا ارائه می‌دهد، جایی که متاسفانه صدای آن بی ارزش و مزخرف می‌شود. خوشبختانه، دور موتور در سرعت‌های بزرگراهی به حد کافی پایین می‌آید. در رانندگی شهری، احتیاج است که گیربکس تعییر وضعیت داده شود تا موتور سر حال نگاه داشته شود. گیربکس شش دندهٔ آن، بر خلاف گیربکس کره ای‌ها که تا حدی دنده‌های لاستیک مانند دارد، جذاب و دقیق است.
بر روی کاغذ، دنده‌های کوتاه تر کرولا باید اثری زیان آور بر روی مصرف سوخت داشته باشد اما در طی تست مصرف ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به دست آمد که بسیار قابل احترام است. هر چند، ماهیت موتور کرولا احتمالاً برخی از این مزیت‌ها را بی اثر می‌کند و دیده شد که در پشت سر همتایان خود قرار گرفت.
سیستم ترمز کمکی جامع کرولا، استواری خود را در توقف‌های چند باره در طی تست نشان داد. مجموعهٔ ترمز ABS-EBD سراتو خیلی در طی توفق ها ضعیف نبود اما تیم ما نوعی از وقفه و یا تردید را در سیستم ترمز در یکی از تست‌ها تجربه کردند. ترمزهای کرولا به طرز محسوسی، آرامش خاطر بیشتری از کیا ایجاد می‌کنند اما باید اشاره کرد که ترمزهای کیا بهتر از هیوندای است.
ارزش در برابر پول پرداختی
در مواجه با این بخش، شما به سختی می‌توانید خودروهای هم قیمت با ساخته‌های کره ای را پیدا کنید که تا این حد امکانات داشته باشند اما متغیرها بین این دو خودرو غیر عادی است! برای مثال، در حالی که سراتو سیستم تهویهٔ تک ناحیه ای و سیستم روشنایی خودکار چراغ‌ها را دارد، الانترا با تهویهٔ دو منطقه ای و برف پاکن های خودکار تلافی می‌کند!
اما سراتو با سطح گسترده تری از ویژگی‌های ایمنی (ایربگ های جلویی، کناری و پرده ای در برابر آیتم‌های جلویی دو تایی الانترا) و کروز کنترل و رینگ‌های آلیاژی جلو می‌افتد.
گیج کننده ترین بخش در مورد الانترا، این است که فاقد بلوتوث و RDS است. با توجه به اینکه تویوتا دارای این ویژگی‌ها می‌باشد (همچنین دارای نمایشگر TFT است که کره ای‌ها فاقد آن هستند. کیا بلوتوث دارد اما فاقد RDS است.) جای تعجب است که چرا هیوندای از بکار بردن این امکانات که باعث آسایش و ایمنی بیشتر می‌شود اجتناب کرده است.
خلاصهٔ آزمایش
صحبت دربارهٔ تعیین برندهٔ نهایی بسیار دشوار است زیرا هر سه خودرو در اصل، همان شرایط مورد نیاز برای این کلاس را با روش‌های مخصوص به خودشان به اشتراک می‌گذارند. بنابراین در این مورد اولویت‌های خریدار و نوع تصمیم گیری وی نقش اساسی در انتخاب خودروی برتر خواهد داشت.
اگر راحتی و ظرافت اولویت‌های اصلی شما هستند و مواردی مانند از دست رفتن ویژگی‌های مطلوب و ایمنی خودرو چندان شما را نگران نمی‌کند، الانترا انتخاب خوبی است. اگر ایمنی و تا اندازه ای لذت رانندگی و اعتبار سازنده برای شما مهم هستند، تویوتا کرولا را انتخاب نمایید.
اگر خواهان بهترین استفاده از پول خود و همچنین چهرهٔ اسپرت تر هستید، سراتو شما را مجذوب خود خواهد کرد.
در این سگمنت خودرویی، مقررات خاص مربوطه وجود دارد اما در نهایت قیمت نهایی تعیین کننده خواهد بود. نظرات تیم آزمایش زمانی که لیست جدید قیمت‌ها رونمایی شد به صورت گسترده ای تغییر کرد. به عنوان یک خودروی تمام و کمال، کمی مخالفت با الانترا وجود دارد. مشکل الانترا مربوط به قیمت بالای آن است در حالی که فاقد برخی ویژگی‌ها همچون رینگ آلیاژی و برخی امکانات داخلی است و همچنین کمبود نسبی ویژگی‌های ایمنی و احساس رانندگی یکنواخت در آن مشاهده می‌شود.
تجربهٔ رانندگی کرولا و جاداری کابین آن به همراه ویژگی‌های ایمنی، کمی آن را از کره‌های جلو می‌اندازد اما قیمت مدل پریمیوم آن با “Finish” نسبتاً پایین و تجهیزات استاندارد نسبتاً کمش همخوانی ندارد. اعتبار و خوش نامی کرولا و سازمان فروش گستردهٔ تویوتا به هر تازه واردی این شانس را می‌دهد تا با تقلید و رقابت با آن به موفقیت برسد. اما در این سگمنت جایی که رقبا جهش‌های بزرگی را انجام می‌دهند، تویوتا کمی آرام تر با تازه واردها برخورد کرده است!
گفتن این نکته ساده است که قیمت سراتو به عنوان یک مسالهٔ تعیین کننده می‌باشد اما راهی برای فرار از این حقیقت وجود ندارد که در قلمرو سدان های ۱.۶ لیتری، سراتو اکثر رقبا را مغلوب می‌کند.
مهم‌ترین نکتهٔ قابل ذکر در رابطه با کیا مربوط به تغییر رویهٔ کره ای‌ها در ساخت محصولات است. هیچ یک از دو خودروی الانترا و سراتو، خودروهایی عادی با تجهیزات زیاد نیستند که قیمت فوق العاده پایینی هم داشته باشند. کیا در رابطه با دینامیک رانندگی، اندکی در برابر کرولا کم می‌آورد اما در رابطه با واژه ای مثل راحتی، شانه به شانهٔ کرولا حرکت می‌کند و در توصیف واژه‌هایی مانند قیمت و احساس یک محصول با ارزش از کرولا جلو می زند.
هنوز پرچم تویوتا در رابطه با گسترهٔ وسیع محصولات و اعتبار و خوش نامی در اهتزاز است اما در رابطه با این بخش ویژه از خرید “این کیا است که احساس بیشتری را بر می‌انگیزد.”

انتخاب شما کدام است؟
با توجه به مزایا و معیب هر کدام از این سدانهای مطرح بازار، و البته با در نظر گرفتن پارامترهای خرید در ایران، شما کدام یک از این خودروها را بیشتر می پسندید؟
[polldaddy poll=8215619]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸۱ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    انصافا جلو پنجره ی تویوتا یه چیزه دیگست !!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مک میسل

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      به نظر من کرولا ماشین خوبیه ولی سراتو را هم نباید دست کم گرفت این 2تا به نظر من هم ردن و انتخابشون سلیقه ای هستش.ولی من سراتو رو انتخاب میکنم چون ظاهری اسپرت با امکانات خوب و رانندگی اسپرت میخوام

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        ولی اگر اصالت برند با ایمنی و نرمی رانندگی کرولا.
        هیوندای هم به نظرم یه سر و گردن از این دو تا پایین تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          راستی دوستان یه چیزیرو یادم رفت بهتون بگم.
          جاتون خالی دیروز رفتیم شمال طرف پلور.یه سربالایی حدودا65درجه بود. اونجا بعدا ما هم 5تا ماشین بودیم،5تا خانواده…..2 تا پراید،یه سمند ال ایکس یه پژو2000 و یدونه هم206 اس دی….اولین نفر 206 رفت بالا.البته 2بار اومد پایین و بار سوم تونست بره بالا.بعدش 2تا پرایدا رفتن بالا هردوتاشونم2بار اومدن پایین.بعدش سمند ال ایکس
          رفت بالا که6بار اومد پایین.6مین بار ماشین ما(پژو2000)
          اومد پشت سرش که بیاد بالا قشنگ هم اومده بود ولی اون سمند دوباره اومدد پایین که بره بالا.پژو ما هم دیگه دور نگرفت و از همون جا اومد بالا. نتونست ولی بار دوم دوباره دور گرفت و اومد بالا.به نظرم 206 و 2000 ما از همه بهتر بالا اومدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          شما نظرتون چیه؟بین این5 تا ماشین کدوم بهتر بود؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          اس دی رو بچسب داداش.
          یه اس دی V8 به رنگ گیلاسی داشته باشی کافیه! ماشین خوبیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ahmad..F12

          ۹ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          مک میسل!!!!
          مگه داری آفرودر تست میکنی؟؟؟؟
          65 درجه رو تو واقعیت تصور کردم دیواری میشه واسه خودش!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. مک میسل

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          نه داداش احمد اشتباه کردم 65 درجه رو که جیپم نمیتونه بره بالا.حدودا 20 درجه بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Ahmad..F12

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          :)
          گفتم!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. وحید

        ۲۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به هیچوجه تویوتا ژاپنی با هیچ ماشینی قابل قیاس نیست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یه جفت رینگ تویوتا رو با کیا عوض نمی کنم

      کیا خیلی استهلاک داره..

      فقط تویوتا مرگ نداره

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. vahid jinpachi

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      بچه ها خودرو بانک بررسی ویدیویی تویوتا کرولا 2014 رو گذاشته حتما ببینید……………

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. meysam

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      انتخاب من کرولاست. مزدا 3 بهتر از هر سه اینهاست. اما هوندا سیویک و فولکس جتا واقعا قابل احترام هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. vahid jinpachi

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    تویوتا یه سر ه گردن از بقیه بالاتره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      تویوتا کرولا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. vahid jinpachi

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    تویوتا کرولا یه سر گردن از بقیه بالاتر ..

    طراحی زیباتر ..

    با کیفیت تر…

    با دوام تر..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. CIFEX

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    قطعا تویوتا کرولا………
    البته خیلی جالبه که کره ای ها تا این حد دارن خودشونو بالا میکشند اون هم تو این زمان بسیار کمی که از تاسیسشون میگذره نسبت به خودروساز های با سابقه تر .
    به نظر من تا ١٠ سال اینده هیوندای و کیا عرصه رو خیلی برای غول های خودرو ساز تنگ کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (117 ديدگاه)

      چه خبره 10 سال !!
      با این رشدی که هیوندا داره غلط نکنن تا چند وقت دیگه فولکس و جی ام و تویوتا رو هم پشت سر می ذاره و میشه سلطان خوروسازی !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (117 ديدگاه)

        انصافا با گوشی 3.5 اینچی تایپ کردن عذاب آوره !!
        کنن : کنم
        خوروسازی : خودروسازی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. CIFEX

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        من فقط اشاره کردم که ممکنه عرصه رو بر غول های خودروساز تنگ کنه
        شما فکر کردی مثلا توی 10 سال فولکس و جی ام و تویوتا بیکار میشینن تا هیوندای بازار رو از دستشون در بیاره ؟
        رشد هیوندای فقط قابل تحسینه ولی هنوز از نظر کیفی و اعتبار و جلب اعتماد خریدارا خیلی راه واسه رفتن داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمد

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    فقط تویوتا شک نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. I love Germany and Porsche

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    من تویوتا کرولا رو انتخاب می کنم. قیافه ای جذابی داره. ولی می دونی کدوم تویوتا از تویوتا کرولا قیافه جذاب تری داره, تویوتا Gt86

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ehsan

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    ممنون شاهین جان بالاخره این مقایسه و این پست رو ارائه دادی
    در موارد مختلف هر کدوم جلو بودن ولی انتخاب های من به ترتیب
    1- کرولا
    2-سراتو
    3-النترا
    خواهد بود ، باید گفت کیا خوب خودشو جلو کشیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    به نظر من هم چهره ی تویوتا و هم داخلش ، لوکس تر از بقیه است .

    درسته که ضعف هایی هم در مقابل رقبای کره ایش دارد .

    راستی شاهین جان کاشکی قدرت موتور و گشتاور انها را هم مینوشتی . یک

    عکسی هم از کرولای در نظر گرفته شده ی امریکا میگذاشتی .

    نمای عقب هم به نظر من سراتو خوشگل تره .

    تو این مقایسه با هیوندای اصلا حال نمیکنم . از محصولات هیوندای ،

    فقط I40 رو دوست دارم . خیلی خوبه . بقیشون نه .

    داشبورد کیا هم خیلی سادست . دقیقا مثل دو نسل قبلیه خودشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      هم نظریم میلاد جان
      از محصولات هیوندای
      i40 سدان خیلی باحاله

      نیو سانتافه هم عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        من بین محصولات هیوندای سوناتا جدید رو به نظرم از همی بهترخ و از تمام محصولات هیوندای خوشگلتره ولی بین این سه خودرو من کرولا رو خیلی دوست دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. hero

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    شاهین جان سلام
    داشتیم؟!
    این مقاله که تو مجله ماشین قبلا چاپ شده!
    شماره 378 صفحه 96

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام
      ممنون از دوستان
      hero جان من بیش از دو سال هستش که اصلا مجله نمیخونم.این مطلب رو هم “خودم” ترجمه کردم.در صورت لزوم میتونم منبعش رو هم ارائه بدم.
      ضمنا این مطلب رو خیلی وقته ترجمه کرده بودم.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Tesla ,Silicon Valley,

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        منم این مطلبو خونده بودم ولی مال شما طولانی تر و دارای عکسای زیادتری است.ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. sami

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فقط تویوتا آخ نمی گه

    کره ای ها عددی پیش ژاپنی ها نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد ، عشق ژاپن

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    با اجازتون ما 4 نفری با رفقا اومدیم کیش ، اینجا کرولا 2014 تاکسی هستش و ما سوار یدونه Gli 2000 سی سی شدیم ، ردیف عقب 3 نفر آدم نشسته بودیم کامل جا شدیم کولر عالی بود و سیستم صوتی بسیار خوب ، راننده میگفت این ماشین واقعا بی نقصه

    فقط تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      داداش بالاخره این مقایسه رو گذاشتم ها! ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ، عشق ژاپن

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        عاشقتم ♥

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. شاهین

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4500 ديدگاه)

    عزیزان! به جمله ی آخر توجه کنید!
    این یکی از کامل ترین مقایسه هایی بوده که انجام شده تا جایی که نمد صندوق عقب رو هم مورد بررسی قرار دادن.
    باید گفت که کرولا یه تویوتای اصیله اما سراتو احساس بیشتری رو ایجاد میکنه.انتخاب خود من هم کرولا هستش هم سراتو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      شاهین جان سپاس..امثال تو، انیس و جناب طهوری غنیمتن برا ما پدالی ها… خسته نباشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        ممنونم خاوری جان.من در برابر عزیزانی که اسمشون رو آوردی هیچی نیستم.دلگرمی های شما باعث میشه که من مطلب ترجمه کنم.
        امیدوارم که از خود من (نه از مطالب) راضی باشید،امروز هستم شاید فردا تو این دنیا نباشم پس مهم رفتار کردار منه.چه توی دنیای مجازی و چه توی واقعیت.
        از تک تک شما ممنونم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. CIFEX

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (81 ديدگاه)

          ای ول آقا شاهین گل
          استاد اخلاق هم که هستی
          یک دونه ای
          باز هم تشکر از زحماتی که میکشی و وقتی که میذاری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          مخلصم CIFEX جان
          کمال همنشین ها هستش که در من اثر کرده البته به صورت کاملا مثبت.
          ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. جوان رو به موت

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (12 ديدگاه)

          شاهین جان چقدر خوبی تو انشاالله هزاران هزار سال نوری زنده باشی. باور می می کنی من به خاطر شما دوستان پاک و صادق تو پدال می یام. راستی من به شخصه اول کیا و کرولا رو دوست دارم- ای کاش کرولا از موتورش بیشتر قدرت می کشید بیرون مثل کیا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          جوان عزیز واقعا شرمندم میکنی.خیلی خیلی بابت محبتت ممنونم.
          کوچیک همتونم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ahmad..F12

          ۹ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          شاهین جان ممنون از مطلب زیبات
          شکسته نفسی میکنیااا :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. فرید

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خیلی از خشکی عذاب آور تعلیق سراتو حتی 2014 شنیدم . دوستان تجربه ای دارند در این خصوص ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سراتو رو نه ولی یکی از دوستام اسپورتیج داره سوار شدم واقعاً داغونه
      اینجوری بگم: 1 ساعت نمیشه بیشتر با این رانندگی کرد
      از کتوکول میفتی!!!!!!

      پس با این حساب کیا کلاً خشکه انگار؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. مهدی ف

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    تویوتا ماشین یک عمر ولی هیوندا و کیا ماشین نهایت 5سال

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. کامبیز

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام خدمت همگی. میخواستم بدونم اگه بین این ماشین ها مزدا3 2014 هم بودش اون موقع چی میشد؟ آیا مزدا3 از کرولا بهتره؟ از سراتو چی؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام
      به نظر من مزدا 3 از کیا و هیوندای کاملا بالاتر هستش و در برابر کرولا هم حرفای زیادی واسه گفتن داره(البته من بعضی جاها دیدم که میگن داخلش کیفیت بالایی نداره؟!) ولی انتخاب اول من مزدا 3 2014 هستش و بعدش کرولا و بعدش سراتو.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامبیز

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        ممنون از پاسختون. در رابطه با شرکت نیسان چی به طور کلی؟ مثلا مدل sentra از نیسان هم قیمت کرولا و مزدا3 هستش تقریبا. بین این سه مدل که هر سه هم ساخت ژاپن هستن کدوم برنده میشه؟ آیا باز هم مزدا3 اول از نظر شما؟ مرسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          توی مقایسه ای که بین مزدا 3 و کرولا بوده بیشتر نظرات روی مزدا 3 بوده و به نوعی اون رو برنده دونستن.از طرف دیگه توی مقایسه ای که بین مزدا 3 و نیسان سنترا و هوندا سیویک و کیا فورته(همین سراتو) و داج دارت بوده،فورته اول شده مزدا دوم،دارت سوم،سیویک چهارم و سنترا آخر شده.
          پس میبینیم که سنترا فاصله ی زیادی با اینا داره.سنترا توی مصرف سوخت و تست های تصادف هم پایین تر از مزدا بوده.
          پس به نظر من اگه بین مزدا و کرولا و سنترا مقایسه کنیم مزدا 3 اول میشه،کرولا دوم و سنترا سوم.
          یه نکته ی دیگه هم اینکه کیا توی این چند ساله واقعا پیشرفت خوبی داشته و توی اکثر مقایسه ها تو رده های بالا بوده.نمونه اش هم همین مقایسه ی این پست و هم مقایسه ای که تو این کامنت نوشتم.
          ارادتمندم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. خاوری

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        موافقم //// رقیب اصلی کرولا در واقع مزدا3 هست که خیلی هم رقیب توانمندیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. mahdi

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود به همه دوستان
    امروز کره میاد در این رده با ژاپن به رقابت شدید میپردازه و قابلیتهاشو به رخ رقیبان ژاپنی میکشه و میگه دارم خودرو تولید میکنم دارم رقابت میکنم
    میتونی ارائه بده
    نتیجه
    هیچ کشوری و هیچ شرکتی حاشیه امنیت نداره
    چه آلمان چه ژاپن
    رقابت همینه
    من انتخابم تویوتا کرولا 2014 هست
    اما برای هیوندا و کیا ارزش زیادی قائل هستم
    باید بهشون تبریک گفت که توی این بازار سخت دارند ماشینی تولید میکنند که بهش ایمان دارند و براش رقیب میطلبند هرچند که تویوتا برنده میشه
    من بجای دوستان ژاپنی باز بودم نمیگفتم یه لاستیک تویوتا رو به هیوندا نمیدم
    اگه من مدیرعامل بنز بودم از دیدن این رقابت زنگ خطر برام به صدا در میمومد چه برسه به دیگران
    انتخاب : تویوتا کرولا 2014
    سال بعد چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. abbasjj

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خوب معلومه دیگه که کرولا بهتره به دو دلیل اول این ک این همه پول میدم واسه دوام و کارایی برای چندین سال که در این زمینه هر سه این برند ها تو ایران امتحانشونو پس دادن که صد البته تویوتا بهتره
    دوم این که بلفرض ماشین های کره ای زیبا تر و حس گرانی بیشتر بدن به آدم (بلفرض تقریبا محال) این حس تا چندسال بعد از ورود ماشین های جدیدتر از بین میره تنها چیزی که میمونه باز کارایی ماشینه که اونم تویوتا سرتره
    پس نتیجه میگیریم که تویوتا کرولا انتخاب بهتریه از بقیه (در این مقایسه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجتبی (ساروی)

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    دوستان نتایج نظر سنجی رو ببینن یه چیزایی دستشون میاد ضمنا مطمنم اگه مزدا 3بود حتما همه رو با اختلاف جا میذاشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ASTON MARTin

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    اصلا با این شرایط حال نمیکنم… همش سدانهای شرقی ریخته تو این سایت و مملکت :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عباس

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    نظر سنجی خوبیه برای اکثریت که توان خریدشو ندارن,نمیشه ١٠٠% گفت کدوم بهتره هر کی سلیقه خاصی داره!برای ما باید پدال جان نظر سنجی بزاری بین پژو ۴٠۵،پژو پارس وسمند کدام را بیشتر میپسندید؟البته اون گوشه ها هم یک گزینه هیچکدام رو باید اضافه کنی!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان(احسان سابق)

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    احتمالا کره ایها توی دام برندسازی می افتن.فروش کره ای ها کمتره اما توی نظرسنجی جی دی پاورز معمولا هیوندای و کیا رتبه های خوبی میاره.با این وجود کرولا ظاهر مردونه تری داره و ازمایش های خودش رو هم نسل اندر نسل به خوبی گذرونده.پس انتخاب من کرولاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    ما که آخر نفهمیدیم نویسنده این مقاله کدومو بهتر دونسته.خیلی با سیاست تفسیر کرده تا با دیانت…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      آقا خیلی واضح توضیح داده! پاراگراف آخر رو با دقت بخون! ;)
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. میلاد.شهر باران

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    حق با دوست عزیزمونه.الان قشر متوسط رو به بالابا این تورم و گرونی ها و مخارج زندگی حداکثر بودجه ای که بتونه جمع و جور کنه همون 30_40 میلیونه.. از بر و بچ پدال استدعا دارم که یک مقایسه اصولی و دور از هرنوع جانب داری و تعصبی بین پارس tu5،206،سمند،ال نود بزارن…خداییش خودم چند ماهه قصد خرید دارم و وجدانا نمیتونم بین سه محصول از این 4 تا انتخاب کنم…سمند رو خارج کردم،..اما خداییش رو پارس tu5 و 206 و ال نود خیلی شک دارم..لطفا راهنماییم کنید.متشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام آقا میلاد
      من چون با این سه تا خودرو که گفتی سرو کار داشتم میگم:
      پارس با موتور tu5 یه انتخاب ایده آل هستش.این ماشین هم طراحی خوبی داره و هم با این موتور راندمان خوبی.
      206 SD هم ماشین خوبیه اما اگه خونوادتون پر جمعیت باشه فضای عقبش کمتره.(اما صندوق جاداری داره.) موتورشم که tu5 هستش.البته موتور ضعیفتر 1400 هم داره که برای SD اصلا توصیه نمیشه.
      تندر از نظر طراحی عقبتر از این دوتا ماشینه ولی از لحاظ جاداری و کم هزینه بودن ماشین خوبیه.موتورشم هم قدرت خوبی و هم مصرف کمی.
      حالا اگه خونوادتون پر جمعیته و اولویتتون طراحی خودرو هستش پارس tu5 بگیرین.اگه نه خونوادتون کم جمعیت هستش و ایمنی خودرو مهمه واستون SD ماشین خوبیه.
      اگه که نه،طراحی و زیبایی اولویت اصلیتون نیست و یه ماشین بی حاشیه و کم خرج میخواین و بدتون هم نمیاد گاهی اوقات باهاش سرعت هم برین تندر رو انخاب کنین.
      امیدوارم که تونسته باشم کمکتون کرده باشم.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. میلاد.شهر باران

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    شما جای من بودی کدومو ورمیداشتی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      اقای میلاد به نظر من پارس رو هم بذار کنار چون کیفیتش خیلیییییییییییی
      از پارس های قبل از 87 پایینتره.در ضمن،مصرف سوخت بالایی هم داره.
      اگر خانوادتون بالای3نفره،اصلااس دی رو توصیه نمیکنم ولی اگر پایین 3 نفر هست،206 بگیرین.ال 90 به نظر من هم کم مصرف هم موتورش مالزیه هم گیربکسش(البته فقط پارس خودرویی هاش نه سایپایی هاش)مال خود رنو هستش.
      من جای تو بودم ال 90 بر میداشتم.چون ادم که نباید زیادتر از کیفیت و موتور به ظاهر اهمیت بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. yasin

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    شاهین جون دست گلت درد نکنه خیلی خوب بود ولی تودینامیک رانندگی بهترو

    بتهر نوشتی که زیاد مهم نیست . ودر مورد مقایسه هم باید بگم ازسراتو

    خوشم میاد {چون قبلا تو منطقه آزاد تجربه سواری با ریو 2014 داشتم }

    با این که موتورش 1400 بود ولی هیچ ماشین ایرانی حریفش نمی شد.

    امکاناتش هم نسبت به قیمتش عالی بود شتابش هم که حرف نداشت حالا سراتو

    هم که دیگه از ریو بهتره. پس من اول سراتو چون خود سراتو وکیا رو می

    شناسم بعد کرولا .کرولا رو چون دوم گذاشتم که تجربه رانندگی با هاش رو

    ندارم وسوم هم الانترا چون اصلا از طراحی بیرون و داخلش خوشم نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. غمگین

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    پرچم تویوتا باز هم رفت بالا تویوتا دمت گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. sajad

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    به نظر من تویوتا از لحاظ ظاهری صفره!ولی این کیا سراتو خیلی خوشکله.ولی ممکنه سواری تویوتا بهتره باشه خوب ژاپنیه نمیشه اصلا مقایسه کرد.ولی کلا تویوتا ها ماشیناشون زشته!البته هرکی یه عقیده ای داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. بهزاد

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    ممنوم بابت مقاله زیبا و کامل شاهین جان.
    لازمه یک نکته هم از دید دیگری ذکر کنم و توانایی دیگری که شرکت تویوتا بابت کرولا و دیگر محصولاتش ارائه میده و اون قیمت پایینتر قطعات هست و به عنوان مثال:
    قیمت لنت:
    کرولا 280 هزار تومان و الانترا 360
    کمک فنر کرولا 350 و الانترا 430
    وایر کرولا 330 و الانترا 450
    صافی بنزین کرولا 60 و الانترا 90
    چراغ خطر عقب کرولا 200 و الانترا 340
    و…
    تمامی این قیمتها برای قطعات اصلی شرکتی هستند و قطعات ارزانتر هم که به صورت oem تولید شده اند موجوده.
    این نکته هم از یاد نره که وارد کنندگان محصولات تویوتا سود بیشتری میگیرند و با این اوصاف باز قیمت قطعات کمتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. میلاد.شهر باران

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    شاهین جان ممنونم از راهنماییتون.
    والا من مجردم..
    و معیارم اول از همه شتاب و سرعت و معیار بعدیم طراحی زیبا هستش….به پارسtu5 علاقمندم اما کلا خیلی از پارس بد میگن..میگن سریع صداش در میاد…میگنبدنش ضعیف شده..میگن فوم رو از لای بازوها و داخل بدنش ورداشتنو واسش کم گذاشتن وبه همین دلیل زود به سر و صدا میاد…کلا میگن الان از همه چیزشزدن و ماشین خوبی نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      میلاد جان،این افت کیفیت متاسفانه حقیقت داره ولی فکر نکنم تا اون حدی که بهش اشاره کردی باشه.
      توی شتاب و سرعت تقریبا تندر و SD یکی هستن و چون معیارت طراحی زیبا هم هست به نظر من یه SD V8 بگیر.از لحاظ مصرف سوخت هم SD یه کم وضعیت بهتری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    شاهین جان تشکر بابت زحمتات، ایشالا همیشه قلم بزنی ..

    این کره ای ها انقد تلاش داشتن که نمیشه مثل سابق اصلا

    ندید بگیم، تویوتا . هم از لحاظ فنی و هم کیفیت واقعا

    به تویوتا رسیدن هر چند که تویوتا یچیز دیگس .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا