رونمایی از نسخه هیبریدی هیوندای سوناتا

هیوندای از مدل هیبریدی سوناتای خود با مصرف سوخت 5.5 لیتر پرده‌برداری کرد. سدان محبوب کره ای، از ویژگی‌های جالبی سود می‌برد که آن را مقرون‌به‌صرفه و باارزش می‌نماید.

Hyundai Sonata Hybrid 2015
Hyundai Sonata Hybrid 2015

سیستم هیبریدی یا ترکیبی این خودرو شامل یک موتور بنزینی با تزریق مستقیم سوخت GDI با حجم 2.0 لیتر و قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتن متر و یک موتور الکتریکی 51 اسبی و 205 نیوتن متری است. موتور بنزینی شامل 4 درصد رشد در نیروی تولیدی و 5.5 درصد رشد در تولید گشتاور است. قدرت خروجی موتور الکتریکی هم 8.6 درصد بهبود یافته است.

Hyundai Sonata Hybrid 2015
Hyundai Sonata Hybrid 2015

برای تأمین انرژی موتور الکتریکی از باتری‌های لیتیوم پلیمر با ظرفیت 1.62 کیلووات ساعت استفاده شده است. این در حالی است که ظرفیت نسخه‌های قبلی تنها 1.43 کیلووات ساعت بود. باتری‌ها نیز در زیر بدنه جای گرفته‌اند که باعث شده تا فضای حمل سرنشین و بار تغییری نداشته باشد. بدین ترتیب، میزان فضای بار نسبت به مدل قبلی، 10.5 درصد افزایش یافته است.

Hyundai Sonata Hybrid 2015
Hyundai Sonata Hybrid 2015

موتور بنزینی، نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته خودکار به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. موتور الکتریکی نیز با گیربکس جفت شده و مبدل گشتاور نیز حذف و از کلاچ سبک‌تر و کارآمدتری استفاده شده است.

Hyundai Sonata Hybrid 2015 Interior
Hyundai Sonata Hybrid 2015 Interior

تفاوت‌های ظاهری این مدل با نسخه‌های عادی، شامل جلوپنجره شش ضلعی بزرگ‌تر و برجسته‌تر، چراغ‌های جلوی HID و نوار کروم زیر درها، چراغ‌های عقب با گرافیک متفاوت، دیفیوزر عقب و چرخ‌های 16 و 17 اینچی جدید می‌شود. زیر خودرو نیز یک کفی کاملاً صاف وجود دارد و ضریب آئرودینامیکی آن به رقم بسیار جالب 0.24 رسیده است.

Hyundai Sonata Hybrid 2015
Hyundai Sonata Hybrid 2015

هیوندای می‌گوید که 27 ماه توسعه و تحقیق و 164 میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای این خودروی هیبریدی صرف کرده است. در حالی که این خودرو نخستین بار در کره رونمایی شده، عمده بازارهای آن در خارج از این کشور خواهد بود. هدف اولیه هیوندای، فروش 55 هزار دستگاه از نسخه هیبریدی در سال 2015 است. یک نسخه ویژه با تنظیمات برای بازار آمریکا نیز ماه آینده در نمایشگاه دیترویت، رونمایی خواهد شد. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو نیز در نیمه دوم سال آینده معرفی می‌گردد.

39 دیدگاه

  1. Ilyar
    سوابق: (509 دیدگاه) ,

    وااای ضریب ایرودینامیک اش 0.24 هستش. ..این رقم بسیار بسیار عالیی هستش. ..گرچه ظاهر ماشین امری سلیقه ای هستش ولی من نسل جدید رو سوناتا رو که طراحی ساده و باوقار داره رو به طراحی نسل قبلش که طراحی خشن و اسپرت داشت ترجیح میدم. …در ضمن نسل جدید سوناتا از استحکام و دوام بسیار بهتری نسبت به نسل قبل بهره میبره. ..

    پاسخ
    1. سهیل
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      همین سوناتای جدید هم که میگید هنوز به سال نکشیده که وارد شده. بزار دو سه سالی بگذره از کارکردش … بعد اگر خواستین از استحکام و دوام برای سوناتا صحبت کنین.

      پاسخ
      1. Ilyar
        سوابق: (509 دیدگاه) ,

        اتفاقا همه مجله خودرویی اینو گفتن که سوناتا جدید در بدنه و شاسی از آلیاژ های محکمتر و بهتر استفاده شده..

        پاسخ
        1. سهیل
          سوابق: (32 دیدگاه) ,

          خیلی چیزا هستن که رو کاغذ خوبن…

        2. saeid
          سوابق: (177 دیدگاه) ,

          بسم حق

          ببخشیدا دوستان
          نظر منه
          شاید به مذاق همه خوش نیاد
          ولی من از برند های عروسک ساز اصلا خوشم نمیاد
          هیوندا دو سه تا محصول خوب داره یکی وراکروز ix55 ، یکی دیگه جنسیس و در نهایت ازرا
          که البته شاید دوستان بگن با توجه بهقیمتشون خیلی عالین
          خواهش میکنم به قیمت کاری نداشته باشین
          برین یه سرچ مثلا کنین ازرا مدل 2008
          یه کمری 2008 هم سرچ کنین
          بعد داخل دو خودرو رو با هم مقایسه کنین
          یا چمیدونم اصلا پشت فرمون بشینین ببینین بعد 5 6 سال ماشین چجوریه
          امریکایی بنظر من 20 30 سال عمر میکنه
          ژاپنی چه تیوتا چه مزدا 15 20 سال
          و کره ای نهایتش 5 سال عمر مفیدشه
          بیشتر به جلوه میرسن تا …
          نظر منه
          دیس لایکم بخوره مشکل ندارم 🙂
          همیشه فکر نکین ماشین امروز چیه
          ببینین فردا قراره چی بشه …

  2. سهیل
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    این کمپانی روز به روز داره پخته تر از هموطنش میشه.میتونیم نقطه ثقل موفقیتش رو طراجی به نسبت جذابش بدونیم.به نظر من کیفیت ادواتش هم داره با یه شتاب متوسطی پیشرفت میکنه.انگار با اقدام به ساخت ورژن هیبرید سوناتا هدفش بازار های اروپاس و باید بیشتر از این پیشرفت کنه تا بخواد جایی تو دل مردم اونجا واسه خودش باز کنه!

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل علی آهنگر
    علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    مدیر عامل ایرانخودرو گفته بود : نه کی گفته خودروسازی ما از خودروسازی کُره عقب تره ؟؟

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (133 دیدگاه) ,

      راست گفته.
      اونا در خالی کردن جیب مردم و کلاهبرداری رتبه یک دنیا رو دارن و چندین برابر خودروسازی کره پول به جیب میزنن!

      پاسخ
  4. AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    آقا این هیبریدیا دارن همه جارو میگیرن..طراحیش باحال شده..
    ” 27 ماه توسعه و تحقیق و 164 میلیون دلار سرمایه‌گذاری..”
    سایپا هم 1 روز وقت و 1میلیون صرف تیبا کرده!

    پاسخ
    1. هادی
      سوابق: (170 دیدگاه) ,

      ساده ای ها 2 برابر این پول رو ایرانخودرو از دولت میگیره که چراغ سمند تولید کنه 1 میلیون !
      27 ماه 4 ساله میخوان دنا دست ملت بدن
      این رو هم بگم که خط تولید ایرانخودرو کم از هیوندا نداره چون اون موقع که بنز تولید میکرد مرسدس خط تولیدش رو شخصا راه انداخت

      پاسخ
    2. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      Alizeus عزیز
      اخیرا ایران خودرو اعلام کرده برای دنا (فیس لیفت سمند) 100 میلیارد تومن هزینه کردن

      پاسخ
      1. saeid
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        بسم حق

        اونقدام بی انصاف نباشین
        فیس لیفت 10000 ماشینه
        جلوش شبیه فورده
        کیلومترش مزدا 3
        پنلش تو سبک هییوندا
        پشتشم شبیه c200
        تا اونجایی که یادمه …
        کنارشم همون یار اشنای کشور یعنی سمنده !
        خیلی نواوری به خرج دادن قبول کن : ))))

        پاسخ
  5. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه ولی هیبریدی های کم مصرف ترو بهتر از سوناتا در بازار جهانی هستند.

    پاسخ
  6. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    بحث من با سوناتا ربطی به پیشرفت هیوندای و موتور و تکنولوژیش نداره …سوناتا طراحیش بد بود بدتر شد و در نسخه هیبرید ر…د!
    با هزار دلیل و سند میگم طراحی نمونه غیر هیبرید خیلی بهتره..هیوندای افتاده تو دست انداز سوناتا!! این چراغای مسخره چیه.. واقعا جلو خودرو یه فاجعه س…

    پاسخ
    1. سهیل
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      به قول جرمی کلارکسون :پوستر خوبیه ولی کاربردی نیست!!!

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل وحید
          وحید
          سوابق: (402 دیدگاه) ,

          امیر آقا در مورد جرمی اشتباه فکر میکنی من خیلی قبولش دارم

    2. Ilyar
      سوابق: (509 دیدگاه) ,

      از نظر جنابعالی یه طراحی خوب چطوره؟
      برعکس گفته شما محصولات هیوندای و کیا در مدل های جدید خود بهتر از قبل میشن…در ضمن اگه طراحیش بد بود پس در اینصورت هیچکس کمری 2012 و 2013 تمیخرید!

      پاسخ
      1. خاوری
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        اولا طراحی ربطی به فروش یا تکنولوژی نداره…حاصل اعتبار، اصالت، فرم، زیبایی شناسی و ترجیحات بازاره…طراحی ها براین اساس طبقه بندی میشن…طراحی مرسدس بنز به دلیل اعتبار، کادیلاک به دلیل اصالت ، مازراتی به دلیل زیبایی شناسی و هیوندای به دلیل ترجیحات بازار اینجوریه و درنهایت کسی میمونه که امضاش رو محصولات مشخص باشه…هیوندای علیرغم همه پیشرفتاش حتی در طراحی اما ندیدم همچین امضایی رو محصولاتش باشه..مث تیم فجرسپاسی هرکی ساز خودشو میزنه…وولستر یه جوره…سوناتا یه جور…سانتافه یه جور دیگه… هارمونی بنز رو ببین و دم نزن ..از v class که یه ونه تا sls، AMG و S Class همه یه صدای موزون اما هریک بنا به کاربردش رو میده..بی ام و ..پورشه، وولکس واگن و لکسس همینجوری شدن بهترین برندای بازار

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          درود بر خاوری عزیز
          باهات موافقم شدییییید
          وقتی چهره جدید جنسیس و الانترا و suv هاش اومد گفتم هیوندای کم کم دارخ اصالت خودشو پیدا میکنه اما بعد سونوتا و ازرا و جنسیس سدان اومدن کلن از حرفم پشیمون شدم….البته از انصاف نگزرم طراحی داخلیش داره یه رویه مشخصو بهخودش میگیره ولی طراحی داخل کجا و طرح خارج کجا!!!
          راستش از شما چه پنهون وتی عکسو دیدم فک کردم یه محصول جیلی یا چه میدونم از این شرکتای چینیه
          باورم نمیشد این سوناتاس
          اون از اون طراحی قدیمیش که کلن یه دهه عقب بود از زمان خودش
          طرح بعدیشم که هیچی نبود جز یه مشت خطوط شکسته و درهم برهم که خیلی زود از چشم ادم میوفتاد
          اینم از این
          خدا اخر و عاقبت این برندو بخیر کنه
          نمیدونم چرا حداقل از کیا یاد نمیگیره که انصافن طراحیش به طرز فاحشی یه سر و گردن بالاتره…!!!

    3. سپهر
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      اتفاقا من با نظر جناب خاوری کاملا موافقم اون دوستایی که برا ایشون دیس زدن همونایی هستن که اگه این طراحی رو یکی از برند های ایرانی مثل ایران خودرو میزد هرچند این یه توهم بیشتر نیست که ایران خودرو به پای هیوندا برسه ولی خوب اگه میزد انقدر ازش ایراد میگرفتن که اصن از رده خارج میشد ولی چون کره زده و چون هیوندا همه با نظر ایشون مخالفن آخه این طراحیه من همون روز اول که عکس سوناتای جدید رو دیدم فهمیدم هیوندا کلی عقب افتاد از طراحی اسپرت و منحصر به فرد و امروزی رسید به یه طراحی پیرمری و خیلی خیلی لوکس اخه تو کدوم برند تازه شدن نسل اینقدر مزخزفه حالا اصن ما بنزینی یا هیبریدی بودنش رو کار نداریم واون که چیز بدی نیست و قابل تحسینه من از نظر طراحی عرض کردم.
      با سپاس.

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    هیوندا تو مدل سوناتا یک کم از اپتیم اسکی رفته
    ولی90درصد کیا سال1998توسط هیوندا خریداری شد
    منم ازماشین هیبریدی خوشم نمی اد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل وحید
      وحید
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      بنظر من کیا طراحی معقول تری داره اما هیوندای تبلیغات و خدمات پس از فروش بهتری داره که فکر کنم این باعث شده همیشه فروش بهتره داشته

      پاسخ
  8. Mehran
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    هر روز به يك شكل ساخته ميشود! رويه اي كه نشان از اصالت باشد را نميتوان از هيونداى توقع داشت!

    پاسخ
  9. علیرضا
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    درسته که از سوناتا جدید استقبال نشده، ولی مطمئن باشید مشکلاتشون رو رفع میکنن و از عدم استقبال درس میگیرن، شرکتهای بزرگ به این زودیها ناامید نمیشن، مدلهای دیگشون جبران خرابکاری و فروش کم این مدل رو میکنه./

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل bse7en
    bse7en
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    کره ای ها کلا ماشین رو عوض میکنن ولی اسمش فرق نمیکنه. ما چراغ ماشین رو عوض میکنیم اسمش عوض میشه!

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    چرااز سوناتا2015 تودنیا استقبال خوبی نشد
    چندروزقبل نماینده ی هیوندا می گفت (کارخونه ی هیوندا با مدل سوناتاyfگور خودشو کند چون سوناتا yfهم زود به صداافتاد وهم کیفیت اجزای داخلیش خوب نبود ودرکل اصلا نمی شد رو کیفیتش حساب کرد ولی مثل این که ای مشکلات درمدلLFیا همون2015 رفع شده)

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    مگه 90درصد کیا مال هیوندانیست پس چرا مردم بیشتر کیا رو می پسندن
    خوب این دوتا که یکی هستن ویک نفرهم اینارووارد می کنه ویک پلتفرم برای دوتا ماشین استفاده می شه
    مثلا اسپورتیج و توسان
    یا سانتافه وسورنتو
    لاالنترا وسراتو
    و………

    پاسخ
    1. erfan
      سوابق: (60 دیدگاه) ,

      اتفاقا دقیقا برعکس حرف شماس
      مردم کجا کیا رو بیشتر از هیوندای میپسندن
      چه تو ایران چه تو دنیا فروش هیوندای خیلی بیشتر از کیاس.
      شما ببین تو خیابون سانتافه بیشتر میبینی یا سورنتو
      سوناتا بیشتره یا اپتیما
      جنسیس یا آزرا بیشتره یا کادنزا
      ix55 بیشتره یا موهاوی
      فقط فروش ix35 و اسپورتیج باهم برابره حدودا
      النترا و سراتو هم حدودا هم سطحن
      خلاصه اگه مردم راضی نبودن از هیوندای هیچوقت انقد استقبال نمیشد.همین سوناتا رو رنج قیمت خودش و حتی بالاتر و پایین تر از خودش بیشترین فروشو تو ایران داشته بعد از محصولات ایران خودرو و سایپا

      پاسخ
  13. بهزاد
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    دوست عزیز 33 درصد سهام کیا در اختیار هیوندای هست.

    پاسخ
  14. Mehran
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    اگر سوناتا در مقطعى فروش مناسبى داشت تنها دليل آن خود سوناتا نبوده بلكه شرايط بازار، قيمت، حضور رقبا و ساير عوامل باعث فروش آن شده است. پس نميتوان تعداد فروش را صرفا دليل برترى فنى دانست!

    پاسخ
  15. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خدایی ادم حسرت میخوره اینا مگه چیشون از ما بیشتره که به این سرعت دارن تو صنعت خودرو پیشرفت میکنن

    پاسخ
  16. محمود
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    دوستان عزیز این نکته رو بگم سوناتای ال اف 2015 تا حالا 80 درصد از هدف فروش شرکت هیوندای رو در بازار به دست اورده و اونهم در امریکا. در اسیا و اروپا اوضاع فروش این خودرو خوب بوده.
    سایت motor week و cars.com این ماشین رو بهترین مید سایز جهان معرفی کرده حتی کمری 2015و کرایسلر 200 مدل2015 هم حریف این سوناتا نشدن. تو یوتوب سرچ کنید و فیلم مقایسه رو ببینید.
    خلاصه بگم هیوندای رو دست کم نگیریییییییییید.!!!

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      بریم تو یوتیوب چیو ببینیم یکی بیاد یه بررسی کنه بعد بگه فلان ماشین بهتره که این دلیل نمیشه یه گذارش گری یه نظری داده مثلا خودت یه برسی تخصصی بزاری بهترین ماشین جهان رو سوناتا انتخاب میکنی، هنوز سال 2015 تموم نشده باید دید تو آمریکا کدوم ماشینها پر فروش میشن سال 2014 کمری ، کرولا ، آکورد، سیویک ، CR-V ، راو4 اینها پرفروشترین ها بودن از ماشینهای کره ای فقط سونا تا و الترا نهم و دهم شدن و هیچ SUV کره ای نتونست پرفروش بشه ماشینهایی هایبریدی مثل سوناتا که Plug-in دارن هم زیاد تو مصرف سوختشون تغیری وجود نداره و بیخود هیبرید شدن

      پاسخ
  17. حسن
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    با این جلو پنجره و فرم چراغ جدید انگار اسپوتیج جلومه! مخصوصا پترنی که داخلش به کار رفته!

    فقط نمیدوم چرا دیزاین فرمونش حالم رو بد میکنه!
    (و در سایر محصولات هیوندای نیز هم)

    پاسخ
  18. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    واقعا زشت و بیخوده
    آخه چه دلیلی داره انسان دنبال ماشین کره ای بره. گرچه آدمهای کم فکر ( نه بیفکر) در ایران زیادند!
    کمری انتخاب بسیار بهتریه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.