نسل جدید آزرا معرفی شد، پرچم‌دار جدیدی برای هیوندای

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و چند اسکچ طراحی از نسل جدید هیوندای یا گرنجور در کرهٔ جنوبی، هیوندای اولین تصاویر واقعی و رسمی نسل جدید این سدان میان سایز را منتشر کرده است. پس از جدا شدن برند جنسیس از هیوندای و عرضهٔ محصولات لوکس توسط این برند، حالا آزرا لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین سدان هیوندای محسوب می‌شود و بنابراین پرچم‌دار جدید این شرکت خواهد بود.

2017-hyundai-grandeur-azera-csp2

نسل جدید آزرا که نسل ششم آن محسوب می‌شود از طراحی جسورانه و مدرنی برخوردار است درحالی‌که همچنان سنت‌های خود را حفظ نموده است. کره‌ای‌ها میگویند نسل جدید آزرا پیشتاز عصر جدید طراحی برای هیوندای است. البته شباهت فراوان آزرای جدید با محصولات برند لوکس جنسیس کاملاً مشهود است. شباهت آزرای جدید با جنسیس تا حدی است که برخی حدس می‌زنند که ممکن است هیوندای نسل جدید آزرا را بجای جایگزین کردن با نسل فعلی، به‌عنوان مدلی مجزا تحت برند جنسیس در ایالات‌متحده عرضه کند. در این صورت آزرا همانند لکسوس ES، سدانی دیفرانسیل جلو در سبد محصولات جنسیس خواهد بود.

در قسمت جلوی آزرا 2017 جلوپنجره‌ای با فرمی کاملاً مشابه جلوپنجرهٔ جنسیس G70 و G90 به چشم می‌خورد که در طرفین آن چراغ‌های جلوی باریکی که بازهم به چراغ‌های G90 شباهت دارند قرار گرفته‌اند. فرم سپر جلو هم شبیه به G90 طراحی شده است. در قسمت جانبی لچکی معروف آزرا همچنان وجود دارد و در قسمت عقب هم همچنان سنت چراغ‌های متصل‌به‌هم آزرا حفظ شده است که البته فرم بسیاری مدرن‌تری پیدا کرده‌اند.

2017-hyundai-grandeur-azera-csp1

آزرای جدید نه‌تنها در بیرون زیباتر و لوکس‌تر از قبل شده بلکه در داخل هم لوکس‌تر شده است به‌گونه‌ای که در تصویر منتشر شده از داخل آن، داشبورد، رودری‌ها و صندلی‌ها همگی با چرم پوشیده شده‌اند. هیوندای دراین‌باره گفته است که فناوری‌های جدید در آزرا سطح بالایی هنر طراحی داخلی را نشان می‌دهد که تجربه‌ای مدرن از یک هیوندای پریمیوم ارائه می‌کند.

2017-hyundai-azera-4

پیشرانه‌های نسل جدید آزرا هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود هیوندای همان موتورهای چهار سیلندر و شش سیلندر سابق را برای آن ارائه کند که احتمالاً نسخهٔ توربوشارژ آن‌ها هم ارائه خواهد شد. نیروی موتورها نیز توسط یک گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. فروش هیوندای آزرا/گرنجور 2017 ماه آینده در کرهٔ جنوبی آغاز خواهد شد اما باید همچنان جهت فهمیدن برنامه‌های هیوندای برای عرضهٔ آزرا در ایالات‌متحده صبر کنیم.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

50 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    مطمئنا خودروی خوبیه ولی کاش پشتش رو طوری طراحی میکرد که اینقدر شبیه کرایسلر ۲۰۰ نباشه .

    پاسخ
  2. علیرضا.م
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    یعنی وافعاً هیوندای آدم رو کلافه میکنه . اصلاً اصالت نمیفهمه .
    اون آزرای قدیمی خیلی اصولی و کلاسیک بود .
    بعد رفت آزرا گرنجور رو زد که کلاً سونتای زیبا شده بود . الانم رفته این رو زده .
    چیکار میکنه ؟
    طراحی قدیمش عجیب و طراحی فعلی خیلی اصولی تره .
    اما از طراحی فعلی خوشم اومد اما جای ساعت خیلی بده . خیلی بد

    پاسخ
  3. ali
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    خیلی طراحیه جذابی داره و اگر کمی ارتفاعش رو بیشتر می کردن رقیب ارزان تر و در دسترس تره علاقمندان X4 می شد .

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    آزرای قبلی خیلی بهتر بود
    این همان جنسیس هست که فقط کاپوت عقبش طرح آزراست
    به نظر شخصی من بهترین طرح داشبورد متعلق به آزرای 2012-2016 هست
    واقعا باید از هیوندای پرسید که بر چه اساسی یک همچین تصمیمی گرفته؟
    هیوندای قبلی یکم تو اون مثلث در عقبش مشکل داشت که اگر به همین طرح 2017 میساخت کافی بود! و ی مختصر هم چراغهاش رو کم حجمتر میکرد تمام بود دیگه کار دیگری لازم نبود انجام بده
    واقعا خراب کرده
    فروشش مثل اسپورتیج 2016 میاد پایین مگر اونهایی که عشق جنسیس دارند برن بخرند!!!

    پاسخ
  5. علی رضا car
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    از نسل قبلیش خیلی بهتر شده خداکنه موتور2500 مخصوص بازار ایران بزنه داخلش هم از قبل بهتر شده از هر نظر جای ایراد اصلا نداره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.