هونداهیوندای

همکاری هوندا و هیوندای برای توسعه خودروهای هیدروژنی و تمام الکتریکی

هوندا و هیوندای در حال همکاری مشترک برای توسعه خودروهای هیدروژنی و الکتریکی هستند و این امید را دارند که یکی از این دو قوای محرکه‌ی جایگزین راهی برای آینده باشد.

ar-311289913
اگرچه که بسیاری از خودروسازها متقاعد شده‌اند که قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی راهی به‌سوی آینده است اما این دو شرکت کاملاً متقاعد نشده‌اند و در حال کار بر روی خودروهای هیدروژنی و الکتریکی هستند. برای مثال تا سال ۲۰۲۰ هیوندای ۵ مدل هیبریدی، ۴ مدل پلاگین هیبریدی، ۴ مدل کاملاً الکتریکی و یک خودروی سلول سوختی را عرضه خواهد کرد.

Honda CLARITY FUEL CELL
مدیر اجرایی هیوندای موتور آمریکا گفته است:

موقعیت این است که ما نمی‌دانیم تکنولوژی غالب آینده چه خواهد بود. ما باید موانع را از سر راه برداریم.

یکی از معاونان شرکت هوندا نیز اظهار داشته است:

در طولانی‌مدت بازار به ما خواهد گفت که چه چیزی را می‌خواهد؛ اما برای الآن برای هیچ اظهارنظر و پیش‌بینی‌ای آماده نیستیم.

Honda CLARITY FUEL CELL
هوندا و هیوندای در میان خودروسازهایی هستند که مدل‌های هیدروژنی مختلف از جمله توسان هیبرید و کلاریتی را به بازار می‌آورند.

منبع: autonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AK_007

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    دوستان فرق هیبرید و پلاگین هیبرید چیه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4492 ديدگاه)

      سلام
      توی خودروهای هیبرید منبع اصلی قدرت پیشرانه احتراق داخلیه و واحد الکتریکی واسه بهبود محدوده حرکتی و کاهش مصرف سوخت بکار میره درحالی که توی خودروی پلاگین هیبرید این موضوع برعکس هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۱۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      ببین رفیق بحث هیبرید خیلی پیچیده و گسسته ست چون انواع مدل های هیبرید داریم
      مثل هیبرید ملایم هیبرید سرد هیبرید موازی و….
      اگه خیلی ساده خیلی ساده بگیم هیبرید از دو منبع انرژی الستفاده میکنه اما پیشرانه احتراقی به شارژ شدن باتری ها کمک میکنه ( حتی در هنگام ترمز گیری)
      اما پلاگین هیبرید با داشتن باتری‌های بزرگ‌تر هم با پیشرانه شارژ میشه هم میشه به پریز وصل کرد
      مثلا خودروی لافراری اصلا با پیشرانه الکتریکی حرکت هم نمیکنه و فقط موتور اکتریکی به پیشرانه احتراقی کمک میکنه و پیشرانه اون به شارژ شدن باتری ها کمک میکنه
      اما خودرویی مثل 918 نه تنها ترمز ها و پیشرانه به شارژ شدن کمک میکنه بلکه میشه اون رو به برق وصل کرد ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۱۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        تشکر دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. volvo fh

          ۱۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (242 ديدگاه)

          معنی Plug in میشه.وصل کردن
          یعنی همون وصل کردن دوشاخه به پریز

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    نکته حائز اهمیتی که در این گزارش بهش اشاره نشده بود جدیدترین تکنولوژی جهان یعنی پیل هیدروژنی از شرکت “هیوندای” است که بلطف این تکنولوژی و اولین نمونه ساخته شده بصورت گسترده توسط هیوندای شاهد کاهش چشمگیرار استفاده از منابع انرژی حتی بصورت الکتریکی و نیز کاهش شدید آلودگی بتوسط باطری های پیل شیمیایی هستیم هیوندای معتقد است که باطری های درون هیدروژنب اگر زیر ساخت آنها و جایگاه های شارژ آنها در آمریکا وسعت پیدا کند در آینده بازار را بسوی خود جذب میکنند و یابر شرکت ها هم بسوی این تنکنولوژی گسیل میشوند در این مقاله از دوشرکت پیشرو ور حفظ محیط زیست نام برده شد
    هوندا با بهترین و پاکترین خودروهای الکتریکی و هیوندا بعنوان اولین شرکتی در جهان که نظریه استفاده از پیل هیدروژنی را عملی کرد شراکت این دو شرکت در آینده میتواند اتفاق های خوبی برای محیط زیست جان انسانها و طبیعت رقم بزند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (612 ديدگاه)

      برادر تا جایی که من اطلاع دارم پیل هیدروژنی اختراع فورد بود و اولین کمپانی که به صورت کاربردی توسعش داد و تولید انبوهش کرد تویوتا بود با خودروی میرای شما تو گوگل هم که سرچ کنی اولین عکس و متن گوگل راجع به تویوتا میرای هست و همین توضیح بنده رو اونجا هم داده. در زمین خودرو هیبرید هم لطف کن به ارشیو پدال رجوع کن سیستم هیبرید تویوتا پیشتاز ترین سیستیم هیبرید جهانه و در مقاله پدال ذکر شده که حدود هشتاد درصد خودروساز های جهان سیستم تویوتا رو ارائه کردن یا سیستمی شبیه و کپی از تویوتا نسل جدید موتور های هیبرید هم مولتی لینک هیبرید هست که باز تویوتا اختراعش کرده و برای اولین بار قراره در سال دوهزارو هفده بر روی لکسس ال سی پانصد هیبرید پیاده و اجرا بشه به صورت جهانی و انبوه.
      کلا هر وقت از هیبرید و هیدروژنی میخوای صحبت کنی یه وضو به نیت تویوتا موتور قبلش بگیر.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا