هیوندای اکسنت 2015، مدعی آرام کره‌ای

برخی از مدل‌ها حق بزرگی بر گردن یک مجموعه داشته و به‌نوعی پیشاهنگ و قافله‌سالار آن محسوب می‌گردند؛آن‌ها هستند که مسیر را برای دیگر مدل‌ها هموار نموده و بار ملامت و شکایت را بر ذمه خویش حمل می‌نمایند. شاید بتوان مدل ACCENT هیوندای را از این زمره دانست، این قهرمان کوچک، که همواره نامش تحت‌الشعاع آوای گوش‌خراش برادران مهترش واقع شده و از او کمتر یاد شده و می‌شود؛ خودرویی که جانشین خلف EXCEL است و ادامه‌دهنده راه او.

2015 Hyundai Accent
2015 Hyundai Accent

نسل اول این خودرو در سال 1994 میلادی، به‌جای سلف خویش EXCEL، روانه بازارهای جهانی شد. از همان آغاز، به دلیل زیبایی و کیفیت نسبی که از آن برخوردار بود و همچنین بهای پایین‌ترش نسبت به همتایان غربی و ژاپنی، به‌سرعت توجهات را به‌طرف خویش جلب نمود، تا جایی که با چندین نام متفاوت در اقصی نقاط دنیا تولید و عرضه شد، مثلاً با نام دوج ATTITUDE در مکزیک و دوج بریسا در ونزوئلا و یا هیوندای به ریو در پورتوریکو و…

2015 Hyundai Accent
2015 Hyundai Accent

نسل دوم این خودرو هم در سال 2000 میلادی به جهانیان معرفی شد. ناگفته نماند که این سری از ACCENT در کشورمان هم با نام VERNA مونتاژ می‌شد، تا آنکه با تشدید تحریم‌ها از چرخه تولید خارج گشت. سری بعدی یا نسل سوم این خودرو در سال 2005 میلادی و نسل چهارم یا فعلی آن نیز در اواخر سال 2010 میلادی روانه بازارشدند. واپسین سری این خودرو هم توانست موفقیت اسلافش را در مقیاس بیشتری تکرار نماید، تا حدی که این خودرو – که در روسیه به نام هیوندای سولاریس مونتاژ می‌شود- قادر شد در سال 2011 میلادی، عنوان پرفروش‌ترین خودروی آن کشور را به دست آورد. علاوه بر این، نسل سوم اکسنت هم توانست نام نیکی را از خود در زمینه کیفیت و دوام درازمدت به‌جای نهد، به‌طوری که در شاخص VDS این موسسه – که به ارزیابی قابلیت اطمینان خودروها پس از سه سال می‌پردازد- توانسته در کنار رقبایی همچون هوندا FIT و کیا ریو بالاترین رتبه‌های جدول را در کلاس خودروهای -SUB COMPACT- از آن خود نماید. این امر خودش به تنهایی بیانگر آن است که خودروهای کره ای از لحاظ دوام پا به پای ژاپنی‌ها در حال حرکت‌اند و مرز بین آن‌ها – لااقل در این زمینه خاص- روزبه‌روز کمرنگ‌تر می‌شود. نسل فعلی این خودرو علاوه بر کشور کره جنوبی در ممالکی همچون چین، هندوستان، روسیه و همچنین کشور آفریقایی موزامبیک تولید می‌شود.

2014 Hyundai Accent
2014 Hyundai Accent

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو:3.5 از 5

درگذر سال‌ها و هنگامی‌که به نظر می‌رسید که طراحان هیوندای در حال غرق شدن در وضعیت موجود هستند، تصمیم بر آن شد که شور و نشاط بیشتری به‌تمامی مدل‌های این برند تزریق شود. هیوندای اکسنت 2015 عهد نموده که با رقبایی همچون هوندا سیویک و نیسان سانی به رویارویی بپردازد.

2015 Hyundai Accent
2015 Hyundai Accent

نمای ظاهری

هیوندای اکسنت مدل 2015 از سیمایی دلپذیر برخوردار است، با آنکه از سال 2010 میلادی تاکنون دگرگونی‌های اندکی در آن روی داده است، ولی مثل همیشه بهتر از نمونه‌های پیشین اش به نظر می‌رسد.چراغ‌های جدید جلو، به همراه نوارهای LED بر روی آن و همچنین ردیفی جداگانه از دیودهای LED، که در کف پیله لامپ‌های چراغ راهنما جای خوش نموده‌اند، سیمای بیرونی آن را شاخص‌تر و با هویت‌تر کرده است.

2015 Hyundai Accent
2015 Hyundai Accent

کابین

جهش‌ها و خیزش‌هایی که در نمای بیرونی این خودرو رخ داده، به درون آن نیز راه یافته و اثراتش را بر کنسول میانی مرتب و خالی از آشفتگی این خودرو، باقی نهاده است. برای جبران کمبود استراحتگاه میانی دست در این خودرو، هیوندای به‌طور جزئی دسته صندلی سمت راننده را به سمت پایین کشیده است. با این وجود، به‌منظور پایین نگه داشتن هزینه‌ها، حدود 80 درصد از اجزای داخل کابین با پلاستیک سخت ساخته شده، که این امر شامل حال آفتاب‌گیرهای جلو نیز می‌گردد! با وجود اینکه جای پا و فضای سر در نشیمنگاه‌های عقب کافی هستند ولی فضای متعلق به نفر سوم در آن چندان کافی نبوده و کمی تنگ می‌باشد.

2015 Hyundai Accent Interior
2015 Hyundai Accent Interior

مهندسی

شاسی هیوندای اکسنت 2015 با استفاده از مکانیزم پراکندگی بار در تصادفات ساخته شده است. در این مکانیزم، در صورت وقوع تصادف از روبرو (شاخ به شاخ)، نیروی حاصل از برخورد در سه مسیر متفاوت توزیع شده و انرژی ناشی از آن نیز در جهت حفاظت بیشتر خودرو، جذب می‌گردد.

2015 Hyundai Accent Engine
2015 Hyundai Accent Engine

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود

هیوندای اکسنت مدل 2015 با دو پیشرانه متفاوت 1.4 و 1.6 لیتری، که در زیر کاپوتش قرار دارند، در دسترس مشتریان خواهد بود. توان خروجی نمونه 1.4 لیتری، معادل 99 اسب بخار ارزیابی شده و گشتاور آن نیز برابر با 133 نیوتن متر است، پیشرانه 1.6 لیتری کمی قوی‌تر از آن بوده و توانی معادل 122 اسب بخار و گشتاوری برابر با 156 نیوتن متر را ارائه می‌دهد. هیوندای در جهت اضافه نمودن چاشنی هیجان به این خودرو، کاری را صورت داده که این روزها تقریباً به رویه ای رایج در میان همه سازندگان درآمده و آن‌هم اضافه نمودن گزینه تعویض دنده از پشت فرمان می‌باشد.

2015 Hyundai Accent
2015 Hyundai Accent

جمع‌بندی نهایی

با توجه به برچسب قیمت 43500 الی 53500 درهمی این خودرو، در مجموع هیوندای اکسنت از نمایی خوبی برخوردار است و همچنین مدلی راحت و مقرون‌به‌صرفه برای یک خانواده کوچک می‌باشد. تجهیزات استانداردی همچون شیشه‌های برقی، پورت USB و نیز اتصالات بلوتوث در آن وجود دارد که مجموع همه این موارد، نوید خریدی امیدوارکننده را به مشتری می‌دهد.


نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

طرح جدید چراغ‌های جلو نمایی زیبا را به این سدان کره ای اعطا نموده است.

بهای بسیار خوب این خودرو، خرید آن برای توده‌های مردم مقرون‌به‌صرفه می‌کند.

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

فقدان محفظه ذخیره‌سازی و انبار کالا برای سرنشینان عقب.

[jwplayer mediaid=”101942″]
[دانلود ویدئو]

مشخصات فنی

نمونه 1.4 لیتری:

حجم موتور: 1397 سی‌سی

توان: 99 اسب بخار در 6300 دور/ دقیقه

گشتاور: 133 نیوتن متر در 5000 دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: 13.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 180 کیلومتر

نوع جعبه دنده: 4 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت: 5.9 – 6.3 لیتر

نمونه 1.6 لیتری (ارائه شده در ایران):

حجم موتور: 1591 سی‌سی

توان: 124 اسب بخار در 6300 دور/دقیقه

گشتاور: 156 نیوتن متر در 4200 دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: 11.4 ثانیه (در برخی از منابع 10.5 ثانیه هم ذکر شده است)

حداکثر سرعت:184 کیلومتر (در برخی از 190 کیلومتر هم ذکر شده است)

نوع جعبه دنده: 4 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت: 6 – 6.4 لیتر

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر پیچشی

سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4370/1700/1457 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2570 میلی‌متر

وزن:1087 الی 1190 کیلوگرم

حجم صندوق بار: 389 لیتر

ظرفیت باک: 43 لیتر

اندازه تایرهای جلو وعقب: 195/50 R 16 (نمونه 1.6 لیتری عرضه شده در ایران)

ایمنی

کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا

این خودرو در انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) نیز تست شد و توانست در بخش‌هایی همچون استحکام سقف، حفاظت سر و صندلی‌ها و برخورد از نیمه جلو، بالاترین رتبه یا نمره خوب (GOOD) را از آن خود نماید. علاوه بر آن در برخورد از بخش کناری (بغل) خودرو هم امتیاز قابل قبول را دریافت نمود ولی در تست برخورد از کناره جلو و یا همپوشانی کوتاه (SMALL OVERLAP) نمره ضعیف را کسب کرد.

مجهز به 6 عدد ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی می‌باشد)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز EBA

سیستم کنترل پایداری ESC

کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش کشانندگی و تنظیم ارتفاع

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

سانروف برقی و دوحالته به همراه سیستم ایمنی

چراغ‌های مه شکن جلو

کامپیوتر سفر (TRIP COMPUTER)

سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS)

مجهز به نمایشگر سوپر ویژن

مجهز به سیستم ECO DRIVING

چراغ‌های هالوژن جلو به همراه LED و سیستم AUTOLIGHT

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + CD + بلوتوث + پورت‌های ارتباط با AUX،USB،IPOD و IPHONE

تهویه مطبوع اتوماتیک

صندلی‌ها با روکش ترکیبی

محفظه نگهداری عینک

سنسورهای پارک عقب خودرو

دوربین دید عقب

چراغ‌های ترکیبی عقب

2015 Hyundai Accent
2015 Hyundai Accent

قیمت

در ایران: 104.2 میلیون تومان (نمونه 1.6 لیتری – ثبت نام در نمایندگی)

در امارات: 43,500 درهم (نمونه 1.4 لیتری) – 53,500 درهم (نمونه 1.6 لیتری)

Hyundai-Accent-2013
نوشته: سام کاویانی

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

80 دیدگاه

    1. Maysam..LaFerrari
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      اگه 14000 دلار رو ضربدر 3400 تومن کنیم میشه حدودا 48 ملیون تومن !!! 56 ملیون تومن ایرانیا دارن اضافه برای این ماشین پول پرداخت میکنن!! عجب کشور باحالی داریم…البته میدونم مقصر اصلی گمرکه

      پاسخ
      1. aref
        سوابق: (26 دیدگاه) ,

        مقصرگمرکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قانون مالیات و تعرفه رو جای دیگه تصویب می کنند و گمرگ فقط اجرا می کند( البته تعرفه ها فقط برای حمایت از خودرو ساز داخلیه یکموقع فکر نکنی دولت برای پولش دندون تیز کرده )

        پاسخ
        1. ISS
          سوابق: (27 دیدگاه) ,

          اخه کاشکی این خودرو ساز داخلی یکم به خودشون رهم میکرد تا دلیلی داشته باشن ازش دفاع بکنن
          به ایرانخودرو گفتن باید دنا رو با قیمت شورای رقابت به بازار بدی ایرانخودرو هم گفته نه اگه نذارید با قیمتی که خودم میگم بدم به بازار میتونم به سوریه و عراق و این کشورا با سود بالاتر بفروشم

        2. ISS
          سوابق: (27 دیدگاه) ,

          این پراید که میبینین فورد سال 1985 بصورت هاچ بک دو در (فابریکی دو در زدن) تولید کرد چند سال به عنوان نا امن ترین خودرو رتبه اورد
          بعدش لیسانسش رو داد به کره بعدش ماله سایپا شد
          حالا ما تازه اومدیم چراغاشو عوض کردیمو وانتش کردیمو و…. خلاصه سایپا هزار جور رنگش کرد و به ما چاپوند

    2. فرهاد تبریزی
      سوابق: (90 دیدگاه) ,

      من از این ماشین خیلی خوشم اومده بود ولی هر جورم حساب کنی به این پولی که میدن ارزش نداره.مخصوصا اون 8 درصد واسه ادم خیلی زیاد میاد که حساب کنی تو این ماشین 10میلیون باید همینجوری بدی هوا.البته تو همه ماشینا هست ولی اسان موتور یه قیمت ماشینو میزنه یه 8درصد که یه کم…

      پاسخ
    3. آرماااام
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      سلام ببخشید بچه ها این سوالم بی ربطه که میپرسم،خودرو دنا که یه خودرو ملیه با دوتا موتور ۱/۵و۲لیتری میخواد بیاد ولی اون که موتورش حجمش کمتره چرا قیمتش بیشتره؟کسی میدونه چرا؟
      توی سایت باما دیدم(یه سایته مربوط به فروش خودرو)

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2630 دیدگاه) ,

        درود
        1- اصلا عرضه نمونه2 لیتری این خودرو منتفی شد و همه با پیشرانه1.7 (نه1.5لیتری) هستند!
        2- اگرم قیمت نمونه1.7لیتری زیاد تر بود جای تعجب نداشت چون قدرت بیشتر و گشتاور بیشتر همراه با مصرف کمتری ارایه میداد.
        اون باما هم فقط اون قسمتش برای پر کردنه و هنوز دنا تحویل داده نشده.
        3-البته معدود دنا هایی در سطح شهر تهران مشاهده میشوند که این خودرو های خارج از فروش سراسری بوده و به قیمت51 میلیون تومان فروخته شده اند.
        4-وسلام نامه تمام

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل "Amir"
          "Amir"
          سوابق: (445 دیدگاه) ,

          با اين قيمت به نظرم رنو اسكالا(مگان جديد) ميتونه گزينه ي بهتري باشه هم از نظر كيفيت كابين،سواري و…

        2. تصویر پروفایل 4MATIC
          4MATIC
          سوابق: (1057 دیدگاه) ,

          خوب دخ تومن دیگه ادم می ده النترا رومی خره

  1. امیر
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    واقعا 104 میلیون تومان نمی ارزه

    پاسخ
    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      با این پول میشه مزدا 3 خرید…

      پاسخ
      1. سجاد
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        تو منطقه آزاد (انزلی) که خیلی طرفدار داره!
        اینجا حدود 55 تومنه .
        یه سدان متوسط با ظاهری جذاب و مصرف کمتر از پراید .

        پاسخ
        1. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          بعد از تغییرات زیباتر بنظر میرسه
          بخصوص گرافیکه چراغایه جلوش
          تو سگمنت سختی میجنگه جایی که یاریس غوله طوله عمر فیستای زیبا مزدا 2 تازه نفس و هوندا فیت شورلت سونیک و…محکم ایستادن و دایه ی بهترین بودن رو دارن
          ولی شرایط گارانتی بلند مدت و قیمته پایین تر نسبت به رقبا و البته کشف بازارهایه بکر تونسته فروش مناسبی داشته باشه
          اماااااا
          در ایران زمانی که 85 تومن بود ارزش فکر کردن رو داشت اما با 105 تومن بنظرم هم یاریس 2015 صفر هست هم میشه با کمی صرف هزینه بیشتر تا 10 تومن یه دست دومه خوب و تمیز از سگمنت های دیگه خرید
          و البته ریو هم هست که تقریبا 12 تومنی ارزونتر هستش
          ولی پسرفت زیادی در ارزشه پول و قدرت خرید کردیم
          روزگاری مدل 1992 در ایران تاکسی بود
          بعد مدل جدیدش هم قیمته سمند بود و مونتاژش میکردیم
          اما حالا چی باید 3 برابر بیشتر پول بدیم
          و در قبالش چی دریافت کنیم
          ممنون که خوندید

      2. تصویر پروفایل TerraByte
        TerraByte
        سوابق: (116 دیدگاه) ,

        MG350 هم هست! 20 میلیون از این ارزونتره ولی تفاوت آنچنانی با هم ندارن که 20 میلیون بیارزه!!

        پاسخ
        1. سجاد
          سوابق: (64 دیدگاه) ,

          طراحی کم جزئیات و داشبرد کچل MG گویای همه چیزه!
          در مقابل دکمه های روی فرمان و علائم کنار دسته دنده ی اکسنت هم بک لایت دارن . . . این یعنی جزئیات کم نظیر در طراحی که در این رده قیمت بی نظیره!!!

        2. تصویر پروفایل TerraByte
          TerraByte
          سوابق: (116 دیدگاه) ,

          آقا سجاد 20 میلیون واسه دکمه های رو فرمون و دنده پشت فرمون !!!
          البته داشبورد MG هم به نظر من ساده و زیباست و مشکل خاصی توش نمیبینم.

        3. سجاد
          سوابق: (64 دیدگاه) ,

          حتی اگه این دو ماشین با این اختلاف قیمت به یک اندازه امکانات داشتن و طراحیشون مثل هم بود ، بازهم اکسنت یک “هیوندا” بود و MG یک MG
          .
          بذار یه مثال برات بزنم!
          من چند روز پیش رفتم گوشیم رو بفروشم ، چند جا مراجعه کردم اما وقتی برند گوشیم (که غیر چینی هم هست) رو میگفتم طرف ندیده میگفت نمیخریم!
          چرا؟
          چون این برند تو ایران تو بورس نیست .
          بهرحال هیوندا هیونداست و MG هم MG . . .

    2. afish
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      خدارو شکر من 104 میلیون ندارم ولی اگه داشتم 10 15 میزاشتم روش النترا یا کرولا میخریدم کاری که اکثر اونایی که 104 میلیون دارن میکنن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        آقا حرفت که درست ولی کلا النترا رو با کرولا مقایسه نکن!!!!!!!!!!

        پاسخ
  2. AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    105 میلیون واسه یه موتور 125 اسبی یکم گرونه..90 خوب بود.

    پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          از بنزه ناراحت نیستم
          اون فیگور غرورمندانه منو کشته که هرچی فکر می کنم نمیفهمم فازش چیه!!! 😐

    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      هه 😀 :
      http://s6.uplod.ir/i/00526/pi8h0uuf9x1r.jpg
      این برای احمد:
      http://s6.uplod.ir/i/00526/occwyhqgzg2x.jpg
      این برای میلاد:
      http://s6.uplod.ir/i/00526/mzp7qgq09pma.jpg
      اینا برای خودم:
      http://s6.uplod.ir/i/00526/tb5h9wtblh37.jpg
      این دوباره برای میلاد:
      http://s6.uplod.ir/i/00526/wkz2mx2wdtm4.jpg
      اینام برای آقا حسین گل:
      http://s6.uplod.ir/i/00526/klsc1u1dmt42.jpg
      http://s6.uplod.ir/i/00526/6x1vk2av3jz9.jpg
      http://s6.uplod.ir/i/00526/5io1lx520u81.jpg
      http://s6.uplod.ir/i/00526/y6jho0haubxu.jpg
      http://s6.uplod.ir/i/00526/5i4zk9d27fyb.jpg
      ممنون از جناب James Cumming بابت این عکس های زیبا…
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      الکی مثلا من مجری تلویزیونم 😀

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        اقا رضا مثل اینکه شما هم مثل من از ماشین های کلاسیک خوشتون میاد

        پاسخ
      2. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        رضا عزیز
        عکسهات عالی بودن

        پاسخ
      3. حسین
        سوابق: (1167 دیدگاه) ,

        درود. رضا جان دمت گرم داداش خیلی باحال بودن. اولی رو که باز کردم، دیدم آرم بنز روشه شک کردم که برای من گذاشتی! بعد که دیدم عکس هنریه یادم افتاد…

        الکی مثلا من عکاس هنریم 😀

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          رانندگی خودکار با اجرای حرکات نمایشی؟!؟!؟!
          .
          .
          .
          ما هم چند تا چیز داریم به زودی رو میکنیم 😉
          منتظر باشین!

    2. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      داداش رضا نمیدونم ایران چرا اینجوری شد هر قیمتی دوست دارن رو ماشین میزارن انگار مملکتو خریدند…
      ارادت

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    گرونه
    نمیدونم چرا بعضی ها اینو میخرن
    با این پول میشه یاریس خرید

    پاسخ
  4. alireza
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    به نظر من میتسوبیشی لنسر 1600 سی سی خیلی سر تره چون هرچی باشه یک ژاپنیه

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    سلام، اگه ۱۲۰ میلیون داشتید ( من ندارم ) چه ماشینی می خریدید؟

    1-MG6 لایک
    2-Camry دیسلایک
    3-دیگر ( نام ببرید، البته لطفا )

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      هوندا سیویک
      نسبت به قیمت تکنولوژی و کیفیت بسیار خوبی داره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        تو این مملکت به ماشین صفر هم نمیشه اعتماد کرد
        شما می خوای دست دوم بخری
        عزیزم اینجا ایران است مرکز […] جهان

        پاسخ
    2. محمدرضا ♥BMW♥
      سوابق: (290 دیدگاه) ,

      با 120 تومن که کمری نمیدن کمری با اپتیما و سوناتا مقایسه میشه که 100% کمری بهترین گزینس اما اگرم 120 تومن بود دیگه خیلی بهترین گزینه میشد با 120 تومن ام جی 6-النترا-سراتو-کرولا-سیویک-مزدا3 میشه خرید که انتخاب من ام جی 6 هست. 🙂

      پاسخ
    3. مهدی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من اگه 120 میلیون داشتم ی آزرا 2011 ميخردریدم خیلی خوشگل و با کلاسه

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل hamid reza
      hamid reza
      سوابق: (375 دیدگاه) ,

      1.ام جی 6(0کیلومتر)
      2.میتسوبیشی لنسر 1800(2014 0 کیلومتر. 2015 130 ملیون هست)
      3.هوندا سیویک(0 کیلومترش فکر نمیکنم باشه دیگه)
      4.تویوتا جی تی86(اپشن پایه2013)(0کیلومتر)
      5.سوزوکی کیزاشی(دست دوم)
      6.مزدا3(دست دوم)
      7.نیسان قشقایی(دست دوم)
      8.رنو اسکالا و فلوئنس(0کیلومتر)
      9.کیا سراتو(0کیلومتر)
      10.هیوندایی الانترا(0 کیلومتر)
      11.الفارمئو میتو (دست دوم)
      به ترتیب نیس نوشتم اومدم پایین امیدوارم مفید باشه 🙂

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        شنیدی میگن مورچه چیه که کله پاچش چی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟…

        پاسخ
    5. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2630 دیدگاه) ,

      الفا میتو کارکرد کم یا 15 تومن دیگه روش میذاشتم 0شو میخریدم
      هیوندای ولستر2014 0 کیلومتر هم بد نیس

      پاسخ
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    من ام جی 350 رو انتخاب میکنم . قیمتش معقول تره . اما خب این هم بازار بهتری

    داره و هم موتور بهتری . اما 104 نمیرزه .

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل mahdi
    mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    درود
    داش میلاد دیگه از ما یادی نمیکنی
    با ما به از این باش که با خلق جهانی
    من همیشه نظرم در مورد قیمت گذاری ماشین توی ایران این بوده که میان پرداخت مردم برای یه ماشین رو در نظر میگیرن و کاری هم به قیمت واقعی + سود ندارند
    به عبارت بهتر هر چقدر بیشتر بتونن ………… کنن همون قدر قیمت میذارن
    متاسفانه این یه واقعیته
    اما برای اینجور موارد هم راه حل هست
    104 تومن برای اکسنت خیلی زیاده
    من پیشنهاد میدم 95 بدن یه مزدا3 بخرن و 5 تومن روش خرج کنن (لوازم مصرفی رو عوض کنن) هرچند مزدا ماشین بادوامی هست ، و از یه ماشین باکیفیت ژاپنی نهایت استفاده و لذت رو ببرن
    البته در مورد کرولا این روش رو هم میشه انجام داد
    من شخصا میگم بجای اینکه ماشین کره ای بخرید ماشین ژاپنی بخرید (سالم) ولو اینکه یک یا دوسال مدل پایین تر و مقداری هزینه براش انجام بدید در نتیجه یه ماشین با کیفیت و سواری بالا در اختیار دارید
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
  8. عباس
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    برای خودمون متئسفم که داریم چنین مبالغی را میدیم به خدا اگه دو ماه ماشین نخریم قیمت ها نصف میشه مشکل از خودمونه

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      نه فکر نکنم. یه مثال میزنم پاسات موقعی که قیمتش 200 میلیون بود تقریبا هیچکی نمیخرید، من گفتم لااقل 50 تومن ارزون میشه بعد تازه دیدم 50 تومن گرونش کردن!

      پاسخ
  9. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    آقای میثم لافراری میشه بفرمایید این گمرکی ها کجا میره؟ و سرف چه موارد و کجا هزینه میشه؟

    با تشکر

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
    K.MAK.MISEL
    سوابق: (2630 دیدگاه) ,

    ماشین محکم و خوبیه
    اما
    104 تومن نمی ارزه
    85تومن بود جای تامل داشت
    و میتونست بهترین گزینه باشه
    اما با104 تومن
    بهترین گزینه یه جیلی ایکس7 هست که هم شاسی بلنده هم موتورش قویه و هم امکانات بیشتری داره

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Amirhossein
    Amirhossein
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    اصلا اصلا اصلا به صرفه نیست میشه بیستا ماشین بهتر انتخاب کرد
    من بودم داستر میگرفتم اگه حتما میبایستی سواری باشه لنسر میگرفتم

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    توی موزامبیک هم تولید میشه اما توی ایران نه و باید دوبل قیمتش پول داد
    یعنی ما از موزامبیک هم پایین تریم…!؟

    پاسخ
    1. siavash
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      بله دوست عزیز به لطف برادران آشغال ساز چینی و فرغون سازهای سودجو داخلی و تبلیغات چی های آنها برای خودروهای بی کیفیت چینی یواش یواش داریم از موزامبیک هم میریم پایین تر….!
      واقعاً اینا ایرانین؟

      پاسخ
    2. آرمان
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      داستان ربطی به چین نداره و ربطی به خودرو سازان داخلی هم نداره. مشکلات ریشه ای هستند. کجاهای دیگر مملکتمون روبراس که خودرو سازی نیست؟ میراث فرهنگی؟ وضعیت هواپیماها؟ کشاوزری؟ اینترنت و مخابرات؟ صنعت ساختمان؟ توریسم؟ …یه موبایل هم درست و حسابی نمیتونیم بسازیم برادر من چه برسه به خودرو.

      پاسخ
  13. علی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    سلام ببخشیدمیدونم بی ربط هست ولی الان داشتم تواتوبان شهید کسایی تبریزباپرایدخودم رانندگی میکردم که یک فوردماستانگ ابی رنگ باچنان صدای وحشتناکی ازپیشم ردشدکه موبه تنم سیخ شدبه خدانزدیک بودمنووپرایدموکلا ازجاده پرت کنه بیرون واقعاشانس اوردم هرچی ابهت هست تواین ماشین جمع شده.

    پاسخ
  14. احمدرضا
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    ماشین قشنگیه. امکانات متعادلی هم داره ولی 104 میلیون به نظر زیاد میاد براش. 104 میلیون یعنی تقریباً پول سه تا 206. در حالی که حداقل روی کاغذ خیلی بالاتر از 206 نیست. به نظرم توی این بازار آشفته و خصوصاً وضعیتی که برای خودروهای خارجی به وجود آوردند نهایت باید 90 میلیون قیمت پیدا کنه. ولی اگه کسی اصرار داشته باشه که ماشین خارجی اونم غیرچینی بخره و نخواد زیر بار خودروهای بدون آپشنی مثل لنسر 1600 تیپ 1 بره راهی نیست که 104 میلیون بده به این ماشین.

    پاسخ
  15. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    دوام بالا کیفیت عالی طراحی زیبا و قیمت بالا درست مثل کیا ریو 2015 که اطلس خودرو با غیر نحتمل ترین قیمت داره عرضه میکنه اگه قیمت متعادل داشت در رنج 80 تا 84 تومان خیلی از چینی ها از گزدونه فروش خارج میشدند همینطور کیا ریوی 100 ملیونی که جزو با کیفیت های انگلیس و به دوام های استرالیا لقب گرفت البته با قیمت معقول

    پاسخ
  16. siavash
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    ماشين خوب و با كيفيتيه و تمام استانداردها رعايت شده ولي به استايل و ابعادش نميخوره جاي ماشين لوكس استفاده بشه ولي 104 ميليون براي ما ايرانيا بخاطر ارزش پايين پولمون لوكس محسوب ميشه
    چون لوكس نيست لزومي نداشت پر آپشن ترين اون وارد بشه كه 104 قيمت بخوره شايد وارد كننده اگر كمي درنگ در ابعاد خودرو ميكرد مدل كم آپشن تر را وارد ميكرد تا تبديل به يك خودرو اقتصادي در حد 85 ميليون بشه و بتونه فروش خوبي كنه
    من معتقدم ماشيني در حد جنسيس سدان بايد كليه آپشن هارو داشته باشه تا كسي كه پول براش مهم نيست بتونه از لوكس ترين امكانات استفاده كنه ولي ماشيني در حد و اندازه اكسنت هر چقدر اقتصادي تر ولي با رعايت استانداردها باشه بهتره
    و به اين هم داشتم فكر ميكردم كه اين نمونه كم آپشن اگر در داخل مونتاژ ميشد ميتونست قيمت خودشو به 60 ميليون برسونه كه همكاري با هيونداي كره ميتونست باعث پيشرفت صنعت ما هم بشه و مردم هم بتونن با مبالغ پايين ماشين باكيفيت داشته باشند ولي حيف كه در اين رنج قيمت شديم مونتاژ كار دوچرخه سازها و چرخ خياطي سازها
    و اين كلاً به ضرره خودروساز و مردم و قطعه ساز ما تموم ميشه

    پاسخ
    1. احمدرضا
      سوابق: (128 دیدگاه) ,

      خیلی هم پرآپشن نیست. در حد قیمت خودش اپشنهای معقولی داره. نمونه های کم آپشنشم هم به صورت غیرشرکتی با قیمت پایینتر هم وارد میشه.

      پاسخ
  17. siavash
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    من تو page ام جي 350 نخواستم زياد بحث و منحرف كنم ولي تو اين page به اندازه يك كامنت اشاره ميكنم كه واردات خودروهاي چيني مثل ام جي به اندازه مونتاژ خودروهاي چيني خطرناك نيست چون وارد ميشه تونست رقابت كنه ميكنه اگه نتونست از گردونه خارج ميشه ولي وقتي زير ساخت ها و ظرفيت شركت هاي خودروسازي مثل كرمان موتور كه در حد مونتاژ هيونداي آوانته هست و سابقه توليدشم داشته صرف آشغالاي چيني ميشه هيچ پيشرفتي تو صنعت پديد نمياد و ما هم محكوم ميشيم به استفاده از خودروهاي چيني ، سايپا هم همينطور با 60 ميليون برليانس آشغال H330 ميخواد توليد كنه و مونتاژ كار هم سود بيشتري ميكنه و مردم ضرر
    دوستان موافق مونتاژ خودروهاي كره اي باكيفيت هستند و ارزان تر شدن آنها به اندازه بيش از 1/4 قيمت وارداتي يا موافق مونتاژ خودروهاي چيني هستند؟

    پاسخ
    1. احمدرضا
      سوابق: (128 دیدگاه) ,

      کسی مخالف مونتاژ خودروهای مرغوب از جمله خودروهای کره ای نیست ولی باید توجه کنیم که الان در شرایط تحریم هستیم در شرایط تحریم عملاً امکان مونتاژ با خودروسازهای خوب دنیا نیست. به توقف تولید مگان و مزدا3 نگاه کنید. مطمئناً کسی توی ایران مخالف ادامه مونتاژ این دو تا خودروی مرغوب نبود هم برای صنعت خودروی ایران خوب بود و هم مردم هم خودروی خوب سوار میشدند. ولی در شرایط تحریم کشور مبدا خیلی راحت زیر قول و قرارها میزنه و هر وقت دوست داشته باشه کارو متوقف میکنه.
      یک بحث دیگه هم اینکه اگه قراره خودرویی توی ایران مونتاژ بشه باید با اصل خودرو یکسان باشه یا اگه آپشنهایی ازش حذف میشه امکان اضافه کردن این اپشنها به صورت سفارشی محیا باشه. اینکه مثل سراتو بیاییم اینقدر از آپشنها حذف کنیم که فقط یک جنازه از خودروی اصلی باقی بمونه به درد نمیخوره. ما جنازه نمیخوایم خودروی درست و حسابی میخوایم

      پاسخ
      1. siavash
        سوابق: (101 دیدگاه) ,

        دوست عزیز من دوست ندارم زیاد رو سراتو بحث کنم ولی باز میرسم به سراتو ولی عیبی نداره بهرحال بحث و تبادل نظره
        این دو مدل سراتو توسط سایپا آپشناش حذف نشده دو مدل از پکیج های انتخابی که بسته به شرایط کشور و قیمت آن توسط سایپا خریداری شده سایپا که خوده کیاموتورز نیست هر مدل که شما بخوای با هر آپشنی تحویلت بده این دو مدل جهت فروش بنا به شرایط کشور انتخاب کرده حالا درست یا غلط
        یه نگاه به تبلیغ های سراتو در آمریکا تو سایت آپارات بنداز اگر پیدا هم نکردی بگو من لبنک بدم تو همین page سراتو چند صفحه قبل ماشین سانروف نداره تو یه تبلیغی من دیدم حتی ماشین پرژکتور هم نداشت و دستکیره های داخلی اون حتی بجای کرومی پلاستیکی بودن ولی 6 ایربگ رو داشت ولی مدل سایپایی پرژکتور جلو و حتی عقب که تو وارداتیا نداره داره دستگیره کروهی داره ولی 2 ایربگ داره این ضروریات شماره گذاری اینجاس و اون ضروریات شماره گذاری اونجا
        معمولاً مدلهای وارداتی ایران سفارش کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند و پر آپشن ترین ها هستند که اگر سایپا اونو وارد میکرد و قیمت 100 میلیون میزد که دیگه فروش نداشت شایدم فروشش بیشتر میشد نمیدونم ولی بدون آپشنها پکیج هستند و سایپا حذف نکرده

        پاسخ
  18. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    سلام.در کل زیبا نیستش….ریو2014 ازش قشنگتره….یکی از دوستان مدل2014رو داره میگه خیلی خشکه….

    پاسخ
  19. علی
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    از ریو نرم تره. ریو با اون رینگ 17 و فاق لاستیک 45 نسبت به اکسنت با رینگ 16 فاق 50 صد در صد خشک تره…..

    پاسخ
  20. E 36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    یه زمانی با 104 تومن میشد یه ب ام و کروک در حد صفر خرید !

    پاسخ
  21. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    ماشینای چینی خیلی از این قشنگنترن!

    پاسخ
  22. آرمان
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    به نظر من خودرو سازان وطنی اگه قراره خودرویی رو مونتاژ کنن ولی با قیمت وارداتی عرضه کنن در حق مردم اجحاف کردن. درسته که مونتاژ باعث اشتغال میشه ولی ارزش اون به این خواهد بود که از قیمت بین المللی کمتر بشه .اینها نه تنها به این قیمت نمیدن بلکه عوارض گمرکی رو هم میکشن روش.و مردم شوربخت ایران چاره ای جز خرید ندارن. خداییش هیچ جای دنیا مثل ایران ماشین گرون نیست.

    پاسخ
  23. حامد
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    نسبت به قیمتش نمی ارزه. میتسوبیشی لنسر بهتره.البته اگه من تو این بازه قیمتی میخواستم ماشین بخرم فقط ماکسیما رو انتخاب میکردم.

    پاسخ
  24. میلاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام.من بادلار٣٣٠٠حساب کردم،بیشتراز٨٠تومن نشد!!!(40%تعرفه،و…

    پاسخ
  25. پویا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تو تبریز اگه از منطقه آزاد ارس بخرین قیمتش حدود 45 میلیون تا 50 میلیونه که واقعا ارزش خریدش رو داره . البته تو بازار آزاد 100 میلیون هستش که یکم گرونه ولی از منطقه آزاد بخریش خیلی قیمتش با صرفه است

    پاسخ
  26. وهاب
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من اکسنت 2014 دست دوم خریدم. حدود 80 میلیون با کارکرد زیر 40هزار
    هندلینگ و فرمونش عالیه
    توش جا داره و واقعا کم مصرفه. باور نکردنی
    از لحاظ ظاهرم خیلی قشنگ تره نسبت به مگان و سراتو.
    شبیه سوناتا و النتراست.
    با پول کمتر ماشینی با رخ سوناتا و النترا سوارید.
    در جاده هنوز تست نکردمش ولی در شهر عالیه.
    البته کمی در شتاب سربالایی سخت سرعت میگیره که اصلا دردسر ساز نیست.
    به هر حال به نظر من با بودجه 80 تومنی بهترین گزینه در بین ماشینهای رده بالای دست دوم است. بقیه ماشینهای هم رده کارکردهای بالای 80 هزار دارند و ظاهری نه چندان رقابتی با اکسنت/
    در مجموع اکسنت رو ماشین خوب و راحت و زیبایی دیدم.پیشنهاد میکنم به دارندگان بودجه های 75 تا 85 میلیونی که در بازار دست دو ها دنبال ماشین خارجی خوبند.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.