آزمایش هیوندای توسان اکو 2016

اگر می‌خواهید بدانید که طراحی جدید کراس اوور شرکت شما چه قدر موفق بوده است، می‌توانید از گوگل بپرسید. شاید برای شما هم عجیب باشد که خودروی توسان 2015 یکی از 10 جستجوی خودرویی برتر کاربران اینترنت در سال گذشته بود. خطوط تیز و اندازه درست آنها این خودرو را متمایز کرده و یقیناً رضایت شمار زیادی از مشتریان را به همراه خواهد داشت.

2016 Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco

همان‌طور که از پسوند Eco این مدل انتظار می‌رود، مصرف سوخت آن نسبت به دیگر نسخه‌ها می‌بایست کمتر باشد. اما ممکن است این واژه برای بسیاری، تنها یک پارامتر ساده باشد که با تغییر ترکیب گیربکس و موتور تحقق می‌یابد و توسان هم تقریباً از همین استراتژی استفاده کرده است.

2016 Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco

مزیت‌ها:
موتور چهار سیلندری 1.6 لیتری توربوشارژ یکی از نقاط قوت توسان می‌باشد. توانایی تولید توان 175 اسب بخاری به همراه تورک 265 نیوتن متری در دور 1500 rpm برای یک کراس اوور کوچک 1530 کیلوگرمی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. انتقال توان شاید خیلی به نرمی صورت نپذیرد ولی در عوض شتاب‌گیری‌های سریع توسان، این مشکل خیلی به چشم نمی‌آید.

2016 Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco

هرچند این خودرو در کلاس خود کم مصرف‌ترین خودرو نیست اما مصرف سوخت، 9.05 لیتر در هر 100 کیلومتر در سیکل‌های شهری و 7.13 لیتر در هر 100 کیلومتر در بزرگراه و جاده نوید یک خودروی کم‌مصرف، همان‌طور که از نامش پیداست، را به ما می‌دهد. با عنایت به رسالت این خودرو، ما شاهد یک خودروی کم‌مصرف درعین‌حال مناسب از نظر عملکردی هستیم.


رنگ سفید توسان اکو به همراه چرخ‌های کوچکش، مدل از نو طراحی شده را به زیبایی به دیگران نشان می‌دهد. پنل بدنه مناسب و دید کافی راننده از جاده از دیگر مزایای طراحی جدید توسان است. پلاستیک مشکی زیبایی که دور لاستیک بر روی بدنه وجود دارد برجستگی خاصی به لاستیک خودرو داده است و موجب زیبایی دو چندان طراحی خارجی شده است.


معایب:
باوجود به‌کارگیری سیستم انتقال قدرت دو کلاچه با تکنولوژی بالا به همراه موتور 1.6 لیتری توربو، عملکرد گیربکس 7 سرعته اتوماتیک DCT در درون شهر برای تعویض دنده‌ها خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد. برای سرعت‌های شهری نسبت دنده‌ها خوب نیست و حس عصبانیت از خودرو به راننده القا می‌شود. (یعنی دور موتور با توجه به نسبت دنده برای سرعت‌های کم خیلی مناسب نیست) تعویض دنده در سرعت‌های پایین با کمی سکته یا وقفه صورت می‌پذیرد، این در صورتی است که در شتاب‌گیری‌های سریع از وقفه خبری نیست. البته با کنترل دستی دنده این مشکل تا حدود زیادی برطرف می‌شود ولی راه‌حل مناسبی برای رانندگی روزمره نیست.

2016 Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco

هرچند که فضای داخلی این خودرو از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و همچنین جنس و سطوح موجود بسیار عالی تعبیه شده‌اند ولی توسان اکو یک خودروی لوکس نیست و نباید انتظارات یک خودروی لوکس را از توسان داشت. روکش صندلی‌ها به‌قدر کافی مناسب هستند. پلاستیک موجود بر روی درها کمی شکننده احساس می‌شود و روکش روی فرمان این خودرو گویی از نسل 90 میلادی خودروهای جنرال موتور الهام گرفته است.

2016 Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco

2016 Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco

از دیدگاه کاربردی، همه‌چیز خوب و مناسب هستند ولی شما می‌توانید با مقدار پول کمی بیشتر نسبت به قیمت پایه 22700 دلاری و 26570 دلاری مدل تست شده، برای خرید این خودرو تأمل بیشتری کنید. رقبای توسان اکو خودروهایی از قبیل فورد اسکیپ، هوندا CR-V، جیپ چروکی، کیا اسپرتیج، مزدا CX-5، میتسوبیشی اوت‌لندر، نیسان قشقایی، سوبارو کراس‌ترک، تویوتا RAV4، فولکس‌واگن تیگوان می‌باشند.


منبع: motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

35 دیدگاه

  1. مهدی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    دوست داشتنی به نظر میرسه ، فقط کسی می دونه کی وارد ایران میشه (منظورم پلاک ملیه)

    پاسخ
    1. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      وارد شده
      دویست میلیون ناقابل
      من تو باما آگهیشو دیدم

      پاسخ
      1. REZA
        سوابق: (218 دیدگاه) ,

        132تومن قیمت زده-فول ترین مدلش بیشتر از 160 تومن نیست-هرکی قیمتشو 200 بگه صد در صد میخواد بخاطرجدید بودن طرحش گرون بفروشه

        پاسخ
      2. محمد
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        واقعا اگه ٢٠٠ تومن باشه کدوم انسان شریفی x1 کم کارکرد ٢٠١٣ یا حتی بی ام و ٣٢٠ کم کارکرد ٢٠١٣ رو ول میکنه میره توسان بگیره

        پاسخ
        1. Hitler
          سوابق: (459 دیدگاه) ,

          اولین روزایی که رونمایی شد اومده بود 200 بود
          من قیمت جدیدو چک نکرده بودم
          الان نگا کردم بین 130تا 170آگهی کردن
          کلا اینجا ما چیزی به نام عقل سلیم نداریم

        2. american and japan
          سوابق: (200 دیدگاه) ,

          این سوال رو جدی می پرسم.شما 200 پول داشتی وااااااقعا میرفتی یه بی ام و ایکس وان اونم تازه دسته دوم میگرفتی با اندازه ای در حد لیفان x50؟؟؟ نه واقعا میخوام بدونم.200 میلیون پول بی زبون رو بدی فقط برای اینکه بقیه بگن بی ام و سواری؟وقتی توی چنین شرایطی قرار بگیری مطمئن باش اونم با هزینه های نگه داری بالای بی ام و و خدمات کمش در ایران هیچ وقت حاضر نمیشی همچین کاری بکنی

  2. مهرداد شیدایی
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    به نظر میاد چشمه جوشان طراحی هیوندای داره کم آب میشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ali ayat
      ali ayat
      سوابق: (719 دیدگاه) ,

      حالا اصلا چه ربطی داشت دوست عزیز هیج جا از مقاله راجب طراحی مورد بررسی قرار داده نشد ویه نگاه کوچیکی بهش شد بعدم دیگه این مدل طراحیش بد باشه تویوتا رافور با چراغ های لامپی عقب طراحیش خوبه؟!

      پاسخ
  3. REZA
    سوابق: (218 دیدگاه) ,

    توسان نسبت به نسل قبل ش فوق العاده شده.تازه تو عکس ها خوب مشخص نیست برید از نزدیک ببینیدش .از نزدیک 10 برابر عکس ها خوبتر شده.نسبت به قیمتش فوق العاده است

    پاسخ
  4. رضا
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    پیشرفت کره ای ها قابل ستایشه و نشون میده که تلاش بسیار زیادی انجام میدن

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    یه مشکیشو دیدم واقعا زیباست.به نظرم قشنگ تر از سانتافست.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    از الان تا عید بهترین فرصته برای خریدن اپتیما و اسپرتیج و توسان2014چون اینا قیافه جدیدشون میاد فیس قبلی همچین یکمی ارزون ماشه مثل الان سوناتا مدل 2015 قیمتش 160 تومنه ولی 2014 با کارکرد 17 هزار تا 117 میلیونه و به نظرم فیس 2014 این ماشینا خیلی هم خوشگل و معقوله

    پاسخ
  7. Mehrbod
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    معایب :
    فرمان پلاستیک فشرده !!؟
    صندلی پارچه ای !!
    موتور شلوغ و بدچینش با اون فویل بدریخت عایق !!
    LCD در اندازه گوشی موبایل !!؟
    صفحه آمپر ساده و فاقد روح و اصالت !
    نامناسب بودن جای عبور رول کمربند عقب !
    مصرف بالا با پسوند Eco !!!؟؟؟؟
    با یک طراحی فرم محور و مینیمالیستی خارجی و ضد کارکرد گرا(Anti Functionalism) و تضاد بین سبک آمریکایی و فرم های ژاپنی در طراحی داخلی ، به نسبت موفق شده فرم کلی عوام پسندی ارایه کند اما همه سرپوشی بر سرهم بندی ساختاری و عجله در تولید و سهم بازار است .

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    جلو پنجرش که کپی سانتافه
    طراحی بدون اصالت ( همه ی شاسی بلندای هیوندا داره شبیه هم می شه )
    کیفیت نه چندان خوب در مقابل قیمت پرداختی
    تاراشم مثل برادر چینیش کوچیک شده
    مهم ترین قسمت رقباشن از جمله فورد اسکیپ. اوت لندر . چروکی.قشقایی .و نماینده های مزدا و هوندا
    با این ستاره ها مگر می شود راه را گم کرد.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه ولی این نسخه از این مدل زیاد جالب نشده ولی نسبت به تجربه ای که داشتم محصولات کیا موتورز جذاب تر و کمی کم اصطحلاک تر از این هیوندای هستند و در مقایسه بین یه اسپورتیج سری جدید با این مدل مطمئن باشید کیا با امتیاز بیشتری قبول میشه تا این مدل حالا کاری به طراحی بدنه اسپورتیج جدید ندارم ولی من اون طراحی بدنشو هم دوس دارم

    پاسخ
    1. maha
      سوابق: (80 دیدگاه) ,

      اسپورتیج که شبیه شاسی بلندای پژو شده

      پاسخ
  10. تصویر پروفایل Kamran.k
    Kamran.k
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    در مقابل رقبایی که تو مقاله واسش معرفی شده به نظرتون شانسی واس موفقیت داره ؟ راو 4 اوتلندر هوندا CRV کجا و این کجا..

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ali ayat
      ali ayat
      سوابق: (719 دیدگاه) ,

      نه هرگز ژاپنی ها تو زدن شاسی بلند در هر اندازه و سگمتی عالین این مدل یه بازیچه به حساب میاد در قابلیت آفرود

      پاسخ
  11. ارمان
    سوابق: (996 دیدگاه) ,

    از نزدیک دیدمش بسیار شیک و مجلسی شده خیلی ماشین جالبی شده با این حال ترجیحا تنفس طبیعیش رو میپسندم
    توربو رو هیوندا هنوز کار داره یه جنسیس کوپه 2000cc توربو هست داغونه اقا داغون

    پاسخ
  12. Ali.Q
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    واقعا هیوندای و کیا دارن خوب پیشرفت میکنن و شکی توش نیست
    ولی یه لحظه رقیباشونو دیدم خندم گرفت ???
    با این وجود هنوز کیفیت لازم رو برای مقابله با همون رقبا ندارن …
    ولی من اسپرتیج جدید رو ترجیح میدم 🙂 خاص تره

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    باید قبول کرد که پیشرفت کره ای ها خیلی خوب بوده، ولی به هر حال، سرعت پیشرفت در زمینه تکنولوژی و استحکام اونا، کمتر از سرعت پیشرفت در طراحی و امکانات ماشین هست.

    پاسخ
    1. maha
      سوابق: (80 دیدگاه) ,

      Rav4 الارقم کیفیت خوبش از لحاظ امکانات صفره.

      پاسخ
      1. american and japan
        سوابق: (200 دیدگاه) ,

        ببخشید مثلا شما چی میخواین که روی راو4 2016 نیست؟ظاهرشم که عالی شده.تازه اینایی که ایرانن سفارش خاورمیانه هستن اکثرا.شما چرم بوفالوی روی داشبورد راو4 های سفارش اروپا رو ببینی کافیه تا نظرت در موردش جلب بشه

        پاسخ
  14. پویا
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    عقب کپی برداری از الفارومو جولیتا جلو هم تقریبا همون سانتافه ۲۰۱۴

    پاسخ
  15. نادر
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    ای بابا. نگو کپی است. زشت است . مگه کره ای هام کپی میکنن……..
    حالا اگه یک شرکت بدبخت چینی رفته بود و 4 تا طراح از ایتالیا اجاره کرده بود ویک موتور از ژاپن خریده بود و یک لگن ساخته بود. باید میدیدی ملت چیکارش میکردن.
    نمیگم چینی ها ماشین سازنا. ولی خدایی اینا با تویوتا و هوندا و …..مقایسه نکنید.
    یه سوال؟ خدایی اصلا یک بار سوار هوندا Cr-v شدی که ببینی چقدر با این هیوندای فرق میکنه ؟

    پاسخ
  16. E.k
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    تویوتا کیفیت خیلی خوبی داره ولی خیلیا میگن که امکانات رفاهی خیلی کمی داره،این نظر درسته ولی تویوتا معتقده که اپشن زیاد و بیخودی باعث کم شدن طول عمر ماشین و زود تر به خرج افتادن ماشین میشه

    پاسخ
    1. maha
      سوابق: (80 دیدگاه) ,

      ولی تو چند مقاله ی قبلی نوشته بود هیوندایی از لحاظ نیاز به تعمیر نسبت به قیمتش بهترینه، با اون همه آپشن!

      پاسخ
  17. E.k
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    بین رقبا نمیشه از راو 4 و چشم پوشی کرد درسته قیمتش بالاس اما به کیفیتش می ارزه من خودم اسپورتیج رو نسبت به توسان ترجیح میدم

    پاسخ
  18. gent
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    reza
    agar dar iran 132 melyon has
    bayad az iran be keshvarhaye digar sader konan
    na az kore hend korvasi…..
    ye negah be sayte hayundai bendaz ta ghimat bebini
    shoma 132 melyon ro 2015 didi
    alan 2016 has hatman shode 100 melyon

    پاسخ
  19. gent
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    in mashin dar biron az
    iran
    ba 5 sal fol garanti bedone kilometr
    ba 65 ta abshen
    ghesti 80 melyon has
    farmonesh ham PLASTIKI nis charme
    BAZICHE ham nis
    masraf SOKHT 5l har 100
    agar in mashin farda dar IRAN beshe 80 melyon – yani ghimate kompani az farda ghol mish va yki az behtarinha mishe
    BMW. AUDI . VW. VA va gholhaye digar ba in ABSHEN bayad dar iran 3 barabar bedahi
    ghimate in mashin az 80 melyon shoro mish va shodeh yki az por frosh tarin mashin da donya ensafan ba in shrayet bad ast
    Nmayandegi iran shayad ye mashin dige be jaye tucson 130 melyon mifroshe ke.farmonesh plastiki va baziche has
    bazi az afrad fekr mikonand khrabi havaye tehran az hamin mashin has

    ! shayad ham

    پاسخ
  20. علي
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    واقعاً این سایز اسمال سانتافه قابل مقایسه با اون رقبا غیر از اسپرتیج هست؟ یه دفعه بی ام و X3 بنز GLA رو هم باهاش مقایسه می کردین دیگه.هنوز مقایسه شروع نشده این بینوا بازندس

    پاسخ
  21. سیاوش سرمستی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    شرکت هیوندای و کیا خودرو های خوبی ندارن

    تنها خودرویی که بدرد میخوره (هیوندای آزرا گورانجور و هیوندای جنسیس سدان )بجز اینا هیچکدومش ارزش نداره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.