هیوندای توسان با تیونینگ بیسیمیتو

بیسیموتو تیونری است که معمولاً به خاطر ارائه نسخه‌های قدرتمند از خودروهای عجیب و مدل‌هایی که کمتر از آنها انتظار می‌رود، شناخته شده است؛ اگر در جریان اخبار این تیونر قرار داشته باشید، حتماً هوندا ادیسه ۱۰۲۹ اسب‌بخاری را به یاد دارید. این تیونر در چهارمین سال فعالیتش با هیوندای همکاری داشته تا بتواند یک خودروی واقعاً عجیب و غریب را برای نمایشگاه SEMA آماده کند. امسال، هیوندای توسان کراس‌اور تمام تجهیزات لازم برای شتاب‌ بیشتر را دریافت کرده است اما دیگر یک کراس‌اور نیست زیرا کاملا به زمین چسبیده است.

 Bisimoto-Tuned Hyundai Tucson
Bisimoto-Tuned Hyundai Tucson

توسان با تیونینگ بیسیموتو توانسته از موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندرش به اندازه ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت بیرون بکشد. «بیسی» در این خودرو، همزمان با اصلاح در المان‌های داخلی موتور، یک سیستم مدیریت جدید موتور، یک توروبوشارژر بزرگ و یک تنظیم ابتکاری سوخت ترکیبی (flex-fuel) اضافه کرده است. همه چیز در داخل این پیشرانه با عناصر دست‌ساز به منظور دوام و ایجاد قدرت بیشتر، جایگزین شده‌اند. همچنین این قدرت عضلانی از طریق یک گیربکس ۶ دنده دستی سفارشی منتقل می‌شود.

«بروت-یوت» عنوانی است که برای این نسخه سفارشی از توسان انتخاب شده است. در این خودرو یک سیستم تعلیق گازی، چرخ‌های سفیدی fifteen52 فایو-استار در پوششی از لاستیک R-کامپوند تویو R888 و یک چارچوب محافظ سرنشین به صورت یکپارچه وجود دارد. با توجه به سرعت بالاتر ایجاد شده، بیسیموتو به منظور کنترل بیشتر در توسان از یک کیت ترمز‌های بزرگ چهار پیستونه استفاده کرده است. ضمن اینکه سپر جلو برداشته شده و خنک‌کننده بزرگ داخلی را به نمایش گذاشته است.

2016 Hyundai Tucson
2016 Hyundai Tucson

با اینکه این یک محصول کاملاً جدید از بیسیموتو است، ولی در سال گذشته نیز یک نسخه ۷۰۰ اسب‌بخاری از هیوندای سوناتا را با موتور ۲/۴ لیتری و البته با تنظیمات متفاوت در پیشرانه، مشاهده کرده بودیم. در ماه نوامبر سال جاری میلادی، نمایشگاه SEMA 2015 جایی است که می‌توان از نزدیک با بروت-یوت توسان ملاقات کرد.

Bisimoto-tuned Sonata
Bisimoto-tuned Sonata

منبع: automobilemag

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

5 دیدگاه

  1. mds
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین قشنگیه..، میزان آلودگی دی‌اکسید کربنش از فولکس واگن که خیلی بهتره… 🙂

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      خوبه دیگه یه بهونه پیدا کردین مقایسه جنسیس با سری 5 دوستان واینکه کره با زاپن برابره کافی نبود از این به بعدم کره هرچی بزنه میگید الایندگیش از المانی بهتره
      ماکه تا حالا چیزی ندیدیم از کره ای
      امیدوارم یه روزی درا باز بشه و ظلم نشه در حق این ملت که بین بدو بدتر یکی بدو انتخاب کنه

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1485 دیدگاه) ,

    توسان جدید از اسپورتیج جدید خیلی خوشگلتر شده
    البته تو عکس باس از نزدیک دید

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    البته خیلی بهتر بود که کلاس خودرویی عوض نشه و فقط از لحاظ ظاهری و قدرت موتور افزایش پیدا کنه، چون به اندازه کافی در بخش سدان و شاسی بلند ماشین هست که یک تیون کننده، بتونه کارهای مختلف انجام بده، نیاز نیست که یک شاسی بلند رو بگیره و بچسبونه به زمین.

    پاسخ
  4. vincent price
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    هوندا odyssey را کاملا یادمه
    خیلی زیبا و قوی بود و بادی کیت قشنگی داشت

    یادش بخیر

    با تشکر از آقای مسعود انیس حسینی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.