هیوندای جنسیس بانام جنسیس G80 در ایالات‌متحده معرفی شد

جنسیس اولین سدان لوکس دیفرانسیل عقب هیوندای بود که در سال 2008 برای رقابت با ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس به بازار آمد. نسل دوم این خودرو نیز با ظاهری متحول شده در سال 2013 معرفی شد؛ اما چندی پیش هیوندای تصمیم گرفت جنسیس را به‌عنوان برندی مجزا و لوکس از برند هیوندای جدا کرده و محصولات جدیدی را تحت برند مستقل جنسیس عرضه کند. اولین خودرویی که تحت برند مستقل جنسیس عرضه شد، سدان لوکس G90 بود که درواقع جایگزین یا نسل دوم سدان فول سایز لوکس هیوندای اکوس محسوب می‌شود.

Genesis-G80-2017-11

حال سازندهٔ کره‌ای، سدان جنسیس که تا پیش‌ازاین با برند هیوندای و بانام جنسیس عرضه می‌شد را به برندِ مجزای جنسیس منتقل کرده و آن‌را بانام جنسیس G80 معرفی نموده است؛ بنابراین، جنسیس G80 در اصل همان هیوندای جنسیس سابق است که با تغییرات بیرونیِ جزئی ارائه‌شده و هیوندای جزئیات و مشخصات آن‌را به‌طور کامل منتشر کرده است. ازجملهٔ تغییرات ظاهری جنسیس G80 نسبت به هیوندای جنسیس می‌توان به تغییراتی در سپر عقب، تغییر سر اگزوزها و تغییر رینگ‌ها اشاره کرد درحالی‌که لوگوی هیوندای در قسمت عقبی آن نیز با لوگوی جنسیس جایگزین شده است. این خودرو با چراغ‌های جلوی HID بای‌زنون، LEDهای روشنایی در روز و رینگ‌های آلیاژی 18 یا 19 اینچی ارائه می‌گردد.

Genesis-G80-2017-01

فضای داخلی نیز کاملاً با نسخهٔ قبلی یکسان است و در آن تجهیزات استانداردی چون تنظیم برقی صندلی‌های جلو در 12 جهت، روکش چرم صندلی‌ها، نمایشگر 8 اینچی به همراه سیستم چندرسانه‌ای، GPS و سازگار با اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل، سیستم تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای و گرم‌کن صندلی‌های جلو وجود دارد. خریداران با جیب پُرپول‌تر نیز می‌توانند سقف پانوراما و سانروف، سامانهٔ نمایشگر سربالا، تهویهٔ صندلی‌های جلو، تریم آلومینیوم/چوب واقعی، سیستم چندرسانه‌ای به‌روز شده به‌همراه صفحه‌نمایش 9.2 اینچی و یک سیستم صوتی با 17 بلندگو را سفارش دهند.

Genesis-G80-2017-12

ازآنجایی‌که جنسیس G80 برای رقابت مستقیم با ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس طراحی‌شده است، مجموعهٔ کاملی از تجهیزات و ویژگی‌های ایمنی چون سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم تشخیص نقاط کور را ارائه می‌کند. همچنین خریداران می‌توانند کروز کنترل هوشمند با تکنولوژی توقف و حرکت را نیز برای آن سفارش دهند.

در زیر کاپوت این سدان لوکس کره‌ای دو نوع موتور مختلف نصب می‌گردد. مدل پایه مجهز به یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 با 310 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که می‌توان موتور توانمند 5 لیتری V8 را با 420 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور به‌صورت اختیاری برای آن سفارش داد. قدرت هر دو موتور توسط یک گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد. یک سیستم چهارچرخ محرک نیز برای جنسیس G80 قابل سفارش است که البته در این صورت مصرف سوخت خودرو را از 13 لیتر در شهر، 8.4 لیتر در جاده و 10.7 لیتر به‌صورت ترکیبی در صد کیلومتر به 14.7 لیتر در شهر، 9.4 لیتر در جاده و 12.4 لیتر به‌صورت ترکیبی در صد کیلومتر افزایش می‌دهد.

Genesis-G80-2017-20

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

28 دیدگاه

  1. تمدن عرب
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    در ایران البته در مناطق ازاد به احتمال زیاد با استقبال روبرو بشه
    از لحاظ آپشن و طراحی از کیفیت بسیار بالایی برخورداره
    گرچه انتخاب G80 از میان رقبای المانی و ژاپنی و امریکایی کاریست دشوار

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      در ایران واقعا خوب استقبال میشه قبول دارم

      پاسخ
    2. 제네시스
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      رفیقم یدونه 2016 سفید گرفته منطقه آزاد، طراحیش دیوانه کنندس حتی زیباتر از سری پنج….

      پاسخ
    3. امير علي
      سوابق: (247 دیدگاه) ,

      این g80 واقعاً خوبهولی g90 یه چیز دیگست برید تو سایت genesis usa ببینید کره چه کرده خاک تو سر خودروسازای داخلی

      پاسخ
    4. محمد۲۰
      سوابق: (83 دیدگاه) ,

      داداش اینجایی که من هستم با اینکه منطقه “آزاد” هست، ولی مثنکه بالای 2500CC ممنوعه!

      پاسخ
  2. Sardar
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    تکنولوژی، زیبایی و کیفیت ولی فاقد اصالت. در کل عالی و قابل تحسینه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل farzad
    farzad
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    با این که با هیوندای زیاد حال نمیکنم ولی از این سری جنسیس بد جور خوشم اومد

    پاسخ
  4. تمدن عرب
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    واقعا چقدر تاسف اوره که بعضی از خودروسازهای امریکایی (بجز کادیلاک و لینکلن) هنوز وارد کلاس لوکس نشدن!!

    اما شرکت نوپای هیوندای و کیا، چند سالی هست که وارد این عرصه شدن و جالبه اینجاست که نسبتا موفق بودن

    افسوس از مدیران نالایق خودروسازهای امریکایی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      قرار نیست همه ی شرکتا لوکس سازی کنن. بعضی برند ها مردمی ترند.همه ی مردم که مثل من و شما پولدار نیستن ماشین لوکس بخرن.

      پاسخ
    2. noob saibot
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      عزیز دوتا کمپانی همونال که گفتی به بهترین شکل این کار رو انجام دادن ….
      تسلا که از لوکس پا رو فراتر گذاشت و اصلا رویایی شده …
      دیگه چی میخوای ….
      شورلت و دوج و …که عالین ……..

      پاسخ
    3. كوروش
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      بنظر من نباید این کارو انجام بدن نیازی نیست وقتی خیلی از شرکت ها زیر مجموعه لوکس ساز قوی دارند دست به این کار بزنند کار بیهوده ایست بعدشم طیف عظیمی از مردم خریدار سطح متوسط ان برند هستند بهتره همون بازار رو حفظ کنند

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل Hamid...Audi
      Hamid...Audi
      سوابق: (281 دیدگاه) ,

      امریکا دو تا خودرو سازی بزرگ داره.
      فورد که شاخه لوکسش لینکلنه
      جنرال موتورز که شاخه لوکسش کادیلاکه
      دقیقا کدوم خودرو سازی الان لوکس ساز نداره؟!!!!

      پاسخ
    5. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      هرکدوم در تخصص خودشون خوب هستن دیگه

      پاسخ
  5. دانیال
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    من به شدت تحسینش می کنم اما فروش خوبی رو براش پیش بینی نمی کنم. برای اینکه رقبای آلمانی، ژاپنی آمریکاییش رو شکست بده و جای اعتبار اونها رو بگیره باید خیلی سرتر از اونها باشه اول، تا آروم آروم جا باز کنه، اما این ماشین در حد اونها و کمتره پس بعید می دونم!!

    پاسخ
    1. amir
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      دوست عزیز ما یه معیار بسیار مهم داریم به اسم قیمت اینو فراموش کردید

      پاسخ
  6. سجاد
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    عجب رخی داره مخصوصا چراغ های عقب

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    امریکا سه تا خودروساز داره که دوتاش زیر مجموعه لوکس ساز دارن فقط کرایسلر تو این بخش برند مجزا نداره

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    خیلی خوب داره کار می کنه و پیش میره.

    پاسخ
  9. Sina
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    با لوگوش حال نمیکنم،. شبیه استون مارتین هست!!

    پاسخ
  10. mardi
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    کم وکاستی درمقابل رقبایش نداره حتی درطراحی جلوتر ازهمه انهاست

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    افتخاری دیگر از کره
    واینک افتخاری دیگر از گروه صنعتی ایران خودرو(ایران فرغون) 207 صندوق دار به افتخارش
    آقا نعمت زاده کلاتو بذار بالاتر

    پاسخ
  12. احمد
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    چقدر زیباست هیوندا اگه با قیمت پایین این مدل عرضه کنه بقیه برند های معتبر لوکس باید برند دور میدون عمله بنایی وایسن یا یه وانت بخرند برن میوه بفروشن

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل King of German
    King of German
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    من شنیدم کیفیت و لوکس بودنش از خودرو های بالای 100 هزار دلاری بهتر نباشه حداقل به پاش می رسه.

    پاسخ
  14. ali
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    من تو منطقه ازاد ارس زندگی میکنم مدل 2015 یه 5 تایی فکنم وارد شده قبل از ممنوع 2500 cc دوستم مشکیشو داره مدل v6 ما یه خورده اینو ازمایش کردیم ماشین عالی هست در مورد ظاهرش هم واقعا تو خیابان یه جایی پارکش میکنی عالی هست واقعا نشون نمیده که یه خودروی 45 هزار دلاری هست کیفیتش هم عالی هست امکاناتش هم عالی هست فقط نسبت به رقبای المانی مثل سری 5 و کلاس E هندلیگش مثل سری 5. عمل کرد خوبی نداره نه این که بد باشه ها مثل سری های المانی هنوز نشوده.و دوم هم این که این مدل جنسیس v6 شتاب کمی یا کمی بیشتر از نسل قبل جنسیس 2014 v6 داره ولی با این حالو قیمت یه خودروی واقعا خوبی هست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.