بررسی و مقایسه هیوندای جنسیس و BMW سری 5

ممکن است برخی افراد این استدلال را داشته باشند که این یک آزمون بی‌معنی است. در واقع آن‌ها می‌گویند آتشی که در دل خریداران خودروی لوکس شعله‌ور است، آن‌ها را مجذوب پرچم‌داران آلمانی می‌کند، ولی در اینجا برندی با لوگوی’H’ پا به میدان گذاشته است تا نظر خریداران را تحت تأثیر خود قرار دهد.

Hyundai-Genesis-v-5-Series-opener-potential
این خریداران از آن دسته افرادی هستند تا قبل از دهه 90 باور نداشتند که یک خودروی ژاپنی بتواند لوکس‌های آلمانی همانند آئودی،BMW و مرسدس بنز را به چالش بکشد؛ اما در سال 1989 در یک اتفاق غیرمنتظره، خودرویی با کیفیت ساخت قابل‌توجه و در سطح خودروی مجلل این طرز فکر را نقض کرد که آن خودرویی نبود جز لکسس LS400.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-119
در اینجا، ما به‌جای ژاپن از کره جنوبی و خودروی هیوندای جنسیس جدید دعوت به عمل آوردیم. لکسس قادر به ارائه هر یک از مدل‌های GS و یا ES در این زمان برای این مقایسه نبود، مرسدس بنز E250 هم کمی خجالتی به نظر می‌آمد و این شد که بهترین خودروی رقیب برای این مقایسه را BMW سری 5 انتخاب کردیم.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-111
BMW از زمان تأسیس کمپانی خود، اتومبیل‌های سواری بسیار بهتری به نسبت هیوندای ارائه کرده است، و مدل سری 5 هم فضایی تقریباً برابر سری 7، پویایی و چابکی یک سری 5 قدرتمند را دارد که مهم‌تر از آن، همهٔ این‌ها را با قیمتی مثل یک سری 3 در اختیار شما می‌گذارد.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-109
اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که جنسیس تنها یک میلی‌متر از پنج متر کوتاه‌تر است و 91 میلی‌متر بیش ازسری 5 و 89 میلی‌متر کوتاه‌تر از سری 7 می‌باشد، پس در واقع با خودرویی کشیده و تقریباً هم‌اندازه یک سدان فول سایز روبرو هستیم که البته برچسب قیمت شروع از 60.000 دلار هم بر روی پیشانی خود دارد.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-35
ما در اینجا، هم در این جنسیس، و هم در 528i از فول ترین تریم نسخهٔ موجود استفاده کرده‌ایم. یعنی جنسیس نسخهٔ Ultimate Pack با قیمت گزاف 82,000 دلار استرالیا و 528i ما هم با قیمتی برابر با 97,900 دلار استرالیا در برابر آن ایستاده است.

Hyundai-Genesis-v-5-Series-corner-static
ابتدا با ویژگی‌های مشترک و استاندارد هر دو خودرو شروع می‌کنیم، هیوندای جنسیس Ultimate و BMW 528i هر دو به یک صفحه نمایش روی داشبورد، سنسور جلو و عقب، نمایشگر صدای فراگیر، تجهیزات داخلی چرمی، چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی، دوربین دید عقب، فرمان قابل تنظیم الکتریکی، سنسور باران، نوربالای اتوماتیک، چراغ‌های جلوی اتوماتیک با قابلیت گردش در پیچ‌ها، سیستم تهویه دو منطقه‌ای و ناوبری ماهواره‌ای مجهز هستند. اما در نبرد سیستم صوتی، جنسیس، مدعی کره‌ای، سیستم صوتی LEXICON با 17 بلندگو و مدعی آلمانی سیستم صوتی Harman Kardon با 16 بلندگو مجهز شده‌اند.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-46
از آنجا که جنسیس 15,900 دلار ارزان‌تر از BMW تمام می‌شود اما تجهیزات ارائه شده در آن بسیار قابل توجه است، تجهیزاتی مانند: رادار، کروز کنترل، ترمز مستقل اضطراری، تشخیص نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب، کنترل فشار باد تایر، صندلی‌های جلو برقی و دارای حافظه در 12 حالت مختلف، (در 528i تنها برای راننده است)، صندلی‌های جلو و عقب گرم‌کن دار و دارای تهویه مناسب، سقف پانوراما، شیشه‌های عقب (برقی)، پرده برقی درب‌های عقب و شیشه عقب، شیشه‌های عایق صدا، درب Soft-Close، درب صندوق خودکار، رنگ متالیک، و یک سنسور CO2 که به طور خودکار تنظیم هوای تازه را در کابین در گردش درمی‌آورد و کمک به جلوگیری خواب‌آلودگی راننده می‌کند.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-43
حال شما می‌توانید شروع به محاسبه قیمت BMW سری 5 کنید که چگونه خیلی بیشتر از هیوندای جنسیس تمام شده است؟
با نگاه کردن به آپشن های اضافی که در خودروی تست ما نصب شده‌اند درمی‌یابید که برای رنگ فلزی 2000 دلار، درب صندوق خودکار 1300 دلار، پرده عقب 1500 دلار، گرم‌کن‌های صندلی 900 دلار، هشدار خروج از خط 1400 دلار، درب‌های Soft-Close 900 دلار و 3200 دلار برای سانروف باید بپردازید.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-65
گارانتی جنسیس بیش از پنج سال است که تحت پوشش خدمت جاده‌ای هیوندای هم می‌باشد و تا 75,000 کیلومتر هم به شما کمک‌های جاده‌ای رایگان ارائه می‌دهد.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-59
گارانتی بی ام و به طور متوسط سه سال است، و این در حالی است که خدمات فراگیر شرکت هم رایگان نیست و باید 1290 دلار برای پوشش دهندگی پنج ساله یا 80,000 کیلومتر بپردازید.

راهنمایی‌های کارشناسان فروش در واقع پیش‌بینی می‌کنند که جنسیس حتی کمی کمتر از 528i مستهلک خواهد بود، هرچند که نسل جدید جنسیس کمی به خاطر ورود تازه‌اش کمی ناشناخته‌تر از 528i است پس این پیش‌بینی راهنماهای فروش کمی خشن گبه نظر می‌رسد.

بااین‌وجود، BMW سری 5 به‌سادگی نمی‌تواند با هیوندای جنسیس ازنظر ارزش به رقابت بپردازند.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-13
هیوندای هم به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کره‌ای در حال فاصله گرفتن از رقباست و اهداف بلندپروازانه‌تر از این را در سر دارد. مدل جنسیس برای همین طراحی شده است که فراتر از شهرت و نشان هیوندای باشد و فروش قابل‌قبولی را تجربه کند.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-89
در واقع جنسیس به‌قصد جنگ با آلمانی‌ها رشد یافته است که از دو نظر رانندگی و پالایش کابین، خود را با E250 و 528i قیاس می‌کند و ویژگی‌های بارز این دو خودرو را با طراحی خاص خودش نشانه گرفته است.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-67
همین امر ما را بر آن داشت تا برای اطمینان از صحت این ادعا، آزمون کاملی از حالات رانندگی این دو خودرو را انجام دهیم. به همین منظور از اطراف بندر خلیج فیلیپ مسیر را شروع کردیم و تا دفتر ملبورن تیم CarAdvice در Cremorne به پایان رساندیم.


در اتوبان که وارد شدیم پالایش کابین ازنظر سر و صدا در جنسیس بلافاصله ما را تحت تأثیر قرار داد. سروصدای تایرها بسیار ناچیز است و صدای باد به حداقل ممکن است. آپشن شیشه‌های آکوستیک ضد صدا هم به کاهش سر و صدا در ترافیک کمک شایانی کرده است. می‌توانیم بگوییم که اگر در ترافیک چشم‌هایتان را برای لحظه‌ای ببندید، به‌راحتی تصور می‌کنید که پشت فرمان یک سری 7 نشسته‌اید. حتی هشدار سیگنال تغییر خط هم به‌نوبه خود بسیار ظریف و زیرکانه پخش می‌شود.

یک سواری دوست‌داشتنی در جنسیس وجود دارد، به‌خصوص باید از کامپیوتر من در صندلی عقب ماشین که ما در به فرودگاه ملبورن رساند قدردانی کنیم.

و اما زندگی در سرعت 100 کیلومتر در ساعت در BMW 528i کمی پر سر و صداست. در این خودرو شما کمی بیشتر از جنسیس نویز تایرها را در جاده می‌شنوید، و سیستم تعلیق M اسپرت که خودروی آزمون ما به آن مجهز است بخشی از 4700 دلار بسته M اسپرت 528i است که سفت‌وسخت بودن آن غیرقابل‌انکار است اما ناراحت‌کننده نیست.


همچنین متوجه خواهید شد که سیستم فرمان آلمانی‌ها کاملاً متفاوت از کره‌ای‌هاست، فرمان BMW کمی سفت‌تر است و در جاده هم باید زمان بیشتری دست‌هایتان را روی فرمان نگه دارید، همچنین شما نمی‌توانید همانند هیوندای کروز کنترل را تنظیم کنید، جنسیس دارای سیستم پیشرفته‌تری است که قادر به حفظ فاصله خود وسیله نقلیه پیش رو است.

هرچند که تعامل با رابط کاربری مربوطه در BMW یک تجربه فوق‌العاده است.


سیستم iDrive بی‌ام‌دبلیو نیز بسیار موفق بوده است که به یک معیار جهانی برای انجام عملیات ناوبری بدل شده است که با این سیستم هوشمند به‌راحتی می‌توانید نویگیشن را تنظیم کنید. شما می‌توانید در یک نمایش هوشمندانه با چرخش ماوس روی کنسول وسط به چپ یا راست، سیستم iDrive را انتخاب کنید و بر روی نقشه‌های دقیق، عملیات زوم کردن روی مسیر را با فشردن ماوس به داخل و خارج، به‌سادگی انجام دهید.

متأسفانه جنسیس کنترلر ماوس دوار خود را در مدل‌های راست فرمان از دست داده، و در پی جبران آن، از توابع نویگیشن در یک صفحه نمایش لمسی استفاده کرده است که همین عامل می‌تواند یک امر رنج‌آور و البته خطرساز باشد.

این در حالی است که BMW محل کنترلر ماوس و بقیهٔ دکمه‌های میانبر را به‌دوراز صفحه نمایش، و طوری طراحی کرده است که راننده را وادار به‌دقت در موقعیت، سرعت، و بقیهٔ امور رانندگی کرده است.


همان‌طور که ما به مسیر خود ادامه می‌دادیم و تغییرات جاده‌ها را حس می‌کردیم، موتور توربوی چهار سیلندر 528i، خود را واکنش‌پذیرتر نشان می‌داد.

در واقع با پیشرانهٔ تنفس طبیعی V6 به حجم 3.8 لیتری جنسیس در ابتدای شتاب‌گیری کمی تأخیر احساس می‌کنید، همچنین به نسبت 528i، برای افزایش سرعت هم باید فشار بیشتری بر پدال گاز وارد کنید. موتور V6 دوست دارد به عقب برگردد، هرچند که غرّش آن لذت‌بخش است که و شتاب‌گیری را خیلی هدفمند انجام می‌دهد.

گیربکس هشت سرعته خودرو هیوندای شیفت دنده‌ها را صاف و نرم انجام می‌دهد، هرچند شیفت دنده در گیربکس ZF هشت سرعتهٔ ب‌ام‌و شتاب‌گیری بالاتری را به ارمغان می‌آورد، همچنین تعویض دنده تقریباً غیرقابل مشاهده است و فقط با زمان‌بندی و دور بیشتر به‌صورت بصری، آن‌هم در مواقع موردنیاز از قبیل تغییر شیب جاده قابل‌فهم است.

حال با انداختن این کشتی‌های لوکس به آب و سفر 40 دقیقه‌ای با آن‌ها یک فرصت عالی برای مقایسه کابین با جزئیات بیشتری از این دو به دست آوردیم.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-52-ferry
در همین ابتدای مسیر احساس برتری کابین BMW نسبت به هیوندای به‌وضوح حس می‌شود. در واقع می‌توان آن را رقیب آئودی A6 دانست که پس از لمس جزئیات کابین سری 5، هزینه‌های اضافی آن شما را کمتر سرزنش می‌کند. برای مثال، تریم چوب در BMW، واقعی است، که در هیوندای جعلی و مصنوعی است. درمجموع کیفیت بالاتر و رضایت‌بخش‌تر کابین BMW از هر لحاظ بالاتر است.

بااین‌حال، طراحی و کیفیت کابین جنسیس هم بسیار تحسین‌برانگیز است (خودرویی که با یک برند جدا از هیوندای عرضه خواهد شد). بله، طراحی و جزئیات این هیوندای بزرگ، متمایز است و عطر و طعم خودروهای لوکس را دارد، اما در برخی از جزئیات آن شیطنت‌هایی هم وجود دارد.

تکان‌ها و نوسانات دکمه‌های داشبورد حداقل است و در تمام طول مسیر بسیار عالی بودند. همچنین محفظه‌های مختلف کنسول وسط سرپوشیده و یکپارچه هستند. شیشه‌های برقی هم مجهز به عملکرد ضدضربه دارند، یعنی در بخش نهایی فرآیند باز شدن، با کاهش سرعت، از ضربه زدن انتهای شیشه جلوگیری می‌کنند.

جنسیس یک فاصلهٔ سه متری را بین محور جلو و اکسل عقب در نظر گرفته است که باعث ایجاد راحتی هرچه بیشتر و مقدار زیادی فضا برای پای سرنشینان عقب شده است، که بیشتر شبیه خودروهایی نظیر هولدن Calais و یا شورولت کاپریس شده است.

زیردستی مرکز صندلی نیز همچنین دارای ویژگی‌های کنترل پنل خود می‌باشد، برای مثال توابع صوتی، گرم‌کن صندلی و تنظیم صندلی سرنشین جلو از این دسته تنظیمات هستند.

فاصلهٔ دو محور سری 5، تنها 42mm کوتاه‌تر است و تفاوت چندانی با فضای پای جنسیس احساس نمی‌شود. جنسیس نیز به دلیل شیب‌دار بودن سقف خود نیاز بررسی فضای عقب بیشتر برای کمک سرنشینان عقب دارد، هرچند که BMW هم در اینجا به همین امر منجر می‌شود.

به‌طورکلی، هیوندای یک صندلی عقب راحت‌تر و مفتخر به امکانات تماس بر روی صندلی را می‌افزاید. با توجه به اینکه هردو خودرو از دو ویژگی صندلی عقب تاشو نیز بهره می‌برند. همچنین هر دو دارای صندوق‌های بزرگ، با فضای بیشتر BMW در طول و هیوندای عرض هستند.


همان‌طور که قابلیت‌های سری 3 را می‌دانیم برای اولین بار قابلیت‌های 528i را هم به خودمان یادآوری می‌کنیم. ما می‌دانیم که سری 5 بهترین است و با دامپر تطبیقی اختیاری، و سیستم ثابت تعلیق M اسپرت که هنوز هم می‌درخشد و تنها کافی است به چند پیچ با سرعت وارد شوید تا متوجه شوید که BMW برای برآورده کردن نیازهای یک رانندهٔ حرفه‌ای طراحی شده است.

شما می‌توانید اشتیاق خودرو را با حرکت دادن فرمان و پاسخ بسیار سریع آن کاملاً احساس کنید. سری 5 سست نیست و بدون لغزش، به زمین چنگ می‌زند. همین سیستم تعلیق حرفه‌ای با چسبندگی بالا و وجود ترمزهای عالی، به راننده سری این اطمینان را می‌دهد که برای فشردن پدال گاز و افزایش سرعت هیچ هراسی نداشته باشد.


تیم مهندسی محلی هیوندای هم تمام تلاش خود را برای کنترل بدنهٔ خودرو کرده‌اند. اما جنسیس این دوگانگی اسپرت و مجلل را ندارد. این همان چیزی است که BMW می‌تواند اسپرت و درعین‌حال راحت و لوکس باشد، درحالی‌که جنسیس ترجیح می‌دهد آهسته‌تر رانندهٔ بیزینس من خود را با کت و شلوار به مقصد برساند.

همچنین اگر در رانندگی کمتر احساس مهارت می‌کنید، بهتر است در مدل Mid-Spec مدل Sensory که بر روی چرخ‌های 18 اینچی سوار است بنشینید تا اینکه در مدل Top-Spec Ultimate’s با چرخ‌های 19 اینچی بنشینید.

در جاده‌های پر پیچ‌وخم، این دو کشتی لوکس را به چالش می‌کشیم، جنسیس ارتعاش و لرزش کمتری را از طریق سیستم تعلیق نسبت به سری 5 بر روی همان چرخ‌های 19 اینچی به سرنشینان منتقل می‌کند. همچنین جلوی هیوندای در ابتدای ورود به پیچ‌های پردست‌انداز بیشتر عجله دارد ولی برای بازگردانی خودرو به حالت عادی تلاش بیشتری نسبت به BMW نیاز است.


پس از خروج از پیچ، هیوندای مقدار بیشتری از چرخش بدنه را تجربه می‌کند ولی احساس سرخوردن عقب BMW را ندارد. بااین‌حال، هنوز هم می‌توان در سرعت‌های آرام‌تر در جاده‌های پیچ‌درپیچ با سیستم فرمان خوب و چسبندگی قابل‌قبول از آن لذت برد.

با بازگشت به آزادراه جنسیس دوباره ما را در فضای واقعاً راحتی قرار می‌دهد. همچنین اثبات کرده است که ازنظر مسافرت و راحتی سرنشینان استادانه بر روی آن کار شده است، جنسیس بسیار آرامش‌بخش است و همین امر می‌تواند انتخاب ما را از بین این دو اتومبیل سخت‌تر کند.

در خیابان‌های برون‌شهری و درون‌شهری ملبورن، نیز به این نتیجه رسیدیم که سیستم تعلیق 528i در مقایسه با جنسیس بیشتر به‌صورتی پایدار و محکم‌تر است، و این در حالی است که بسیار راحت است و آزاردهنده نیست. در پایان این تور خلیج گردی، محاسبات ما نشان داد که جنسیس با 12 لیتر در هر 100 کیلومتر در مقایسه با 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر BMW، حدود 40 درصد سوخت بیشتری از 528i مصرف کرده است. و این میزان بدون استفاده به‌اندازه کافی از سیستم توقف/شروع آن است.


مبلغ سرمایه‌گذاری شده اضافی که برای 528i موردنیاز خود صرف کرده‌ایم، به‌هیچ‌عنوان مبلغ کمی نیست، چراکه این اختلاف از خودروی تست ما تا مدل پایه، بیش از 30,000 دلار است با گزینه‌های اضافی ب‌ام‌و همراه بوده است.

درمجموع بااینکه اقدامات انجام شده و بهبود یافته شده در جنسیس جدید کاملاً ملموس است و می‌تواند در مسیر با BMW به رقابت بپردازد، اما در مسابقهٔ حرفه‌ای‌ها نمی‌تواند چیزی را جبران کند. و اگر شما از آن دسته رانندگانی هستید که “رانندگی” به‌عنوان یکی از سرگرمی‌های لذت‌بخش شماست، بیشتر به سمت مهندسی BMW سوق پیدا می‌کنید، چراکه 528i یک سدان اسپرت و یک لوکس چهار درب است.


جنسیس (نوع موردعلاقه ما) با وجود نکات مثبت بسیار زیاد، بیشتر تک‌بعدی است، و تمام نیازهای یک راننده را به‌خوبی برطرف نمی‌کند. در برخی از مناطق از این هیوندای بزرگ بیشتر استقبال می‌شود و در مورد برچسب قیمت 60 هزار دلار تا 82 هزار دلار راحت‌تر چشم‌پوشی می‌کنند.

Hyundai-Genesis-v-5-Series-iDrive
در حالی که‌تریم های پایین‌تر با چرخ‌های کوچک‌تر سواری بهتری را ارائه می‌دهند. اما تریم Ultimate’s با وجود قیمت بالا، هنوز هم ویژگی‌های بی‌نظیری را در اختیار ما می‌گذارد. هرچند که تفاوت قیمت پیشرانهٔ V8 نسبت به V6 توجیه اقتصادی 22,000 دلاری را دارد اما این شرم‌آور است که از پیشرانهٔ V8 موجود نمی‌توان در بازار چپ‌دست‌ها استفاده کرد.

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-61
بااین‌حال، جنسیس در تمام اشکال، چه راست فرمان و چه چپ فرمان (برای اولین بار راست فرمان شده است) تا به امروز یک ماشین تصفیه‌شده و آرام بوده است، و امروزه به‌راحتی توانسته است خود را به‌عنوان یک جایگزین واقعی برای ردهٔ لوکس خودروهای هیوندای قرار دهد.


آلمانی‌ها، مدت طولانی است که از جایگاه خود احساس خوشنودی می‌کنند. آن‌ها ممکن است در مورد برند جنسیس هم طوری قضاوت کنند که قبلاً در مورد لکسس LS400 فکر می‌کردند، اما می‌دانیم که جنسیس در حال حاضر، لکسسِ چند سال پیش است، و آلمانی‌ها مانند همتای ژاپنی لکسس یعنی اینفینیتی، در مورد جنسیس هم احساس نگران‌کننده‌ای را بر شانه‌های خود حس می‌کنند.

BMW سری 5

رتبه کل: 8.5

  • عملکرد و اقتصاد:9
  • فضای کابین و آسایش: 8.5
  • تکنولوژی و قابلیت اتصال:8.5
  • قیمت و ویژگی‌ها: 7
  • سواری و هندلینگ: 8.5

Hyundai-Genesis-v-5-Series-lane-5-solo
هیوندای جنسیس

امتیاز کل: 7.5

  • عملکرد و اقتصاد: 7
  • کابین فضایی و آسایش: 8.5
  • تکنولوژی و قابلیت اتصال: 8
  • قیمت و ویژگی‌های: 9
  • سواری و هندلینگ: 7

2014-HYUNDAIandBMW-528i-vs-genesis-comparison-36
منبع: caradvice

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

56 دیدگاه

  1. Bimmer
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    درود.سری پنج همه اپشن هایی که برای جنسیس گفته شد رو داره و چه بسا بیشتر(نایت ویژن و سیستم سرگرمی عقب،کولر چهار کاناله و…)اما اینجا چون بی ام و مورد تستشون این اپشن هارو نداشته نمره پنج گرفته و از جنسیس عقب افتاده.مثلا کروز کنترل اداپتیو یا درهای صافت کلوز درسته که قیمت اپشن های بی ام و بیشتره ولی به هر حال داره و نویسنده حق نداره بگه که خب چون ماشین ما نداره پس سری پنج اپشن هاش کمتره.

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      کره شاخ شده اومده با المانی ها مقایسه میشه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل AliZeus
        AliZeus
        سوابق: (418 دیدگاه) ,

        ضمن تشکر از ترجمه مقاله، گویا منبع رو اشتباه اعلام کردین…کار اند درایور مال آمریکاس..کار ادوایس درسته که مال استرالیاست… 🙂

        پاسخ
    2. Sina
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      《 ممکن است برخی افراد این استدلال را داشته باشند که این یک آزمون بی‌معنی است》

      منم دقیقا وقتی عنوان مطلبو دیدم همین نظرو داشتم….
      ولمون کن بابا ب ام و سری 5 با هیوندای!!!!
      50درصد کل فروش ب ام و از ماشینش مال سری 5 هستش بعد تو میای….ای بابا

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل Nima
      Nima
      سوابق: (794 دیدگاه) ,

      این بازه قیمت فکر نکنم بهتر از CT6 کادیلاک وجود داشته باشه.
      ولى BMW هم عالیه دوس دارم مقایسه بین کادیلاک CT6 و بنز E و بى ام دبلیو سرى ۵ رو ببینم.
      حتما عالى میشه

      پاسخ
    4. کیان
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      فقط جسارت به بی ام و هستش این مقایسه و بس !!!
      این مقایسه خیلی خوب بود ، اگر با کیا کی 900 هم مقایسه میشد عالی تر میشد ، چرا خوب بود ؟!
      خیلی عکس ها از مکانهای مابه هم کنار هم قرار گرفته ، اگر کی 900 هم بود و حتی سونتا ال اف یا اپتیما جدید شباهت زیاد و انصافا قبول کنیم کپی کاری از اتاق بی ام و مشهود میشد .
      اما یه نکته مهم هستش ، تو مقالات همیشه اعداد مطرح هستن و حتی مسائل کیفی رو هر چقدر هم باز کنن بازم ملموس نخواهد شد ، حتی اعداد کمی هم در عمل ممکنه متفاوت نشون بدن خودشون !!!
      مثلا سواری و هندلینگه این 2 تا ماشین واقعا 1.5 واحد فرق داره ،اما تو عمل بین زمین و آسمونه ، کلاس دو خودرو ، حس متفاوت بودن ، کیفیت ، پشتیبانی ، اعتبار و اصالت محصول و … چیزای این چنینی کجا معلوم میشن ؟! تو مقاله ؟!
      من سوالم از اونهایی که میگن هیوندایی خیلی خفنه و چند سال دیگه بهترینه و ….
      هیوندایی اصالت و حس خاص بودن ، کیفیت واقعی رانندگی و اعتبار برند واقعا تو چند سال یا حتی دهه میتونه بدست بیاره ؟!
      من بی ام و رو دوس دارم اما میدونم سری 7 در نهایت تو اشرافی گری از بنز اس کمتره نه بخاطر مشخصات بخاط بحث روانی !!
      سری اس بنز واقعا لوکسه ولی بی شک رولزرویس باز هم از اون برتره ؟!
      چند سال کار شده برای این موارد ، 1 سال 2 سال ، نزدیک 1 قرن فعالیت این کمپانیها اونارو اینجا قرار داده
      نمیخوام برند پرستی کنم ولی واقعا این مقایسه فقط بدرد مقاله میخورد در عمل هیچه !!!
      شاید شاید شاید اصلا هیندایی بهتر باشه تو همه چیز
      اما به تک تک طرفدارای ماشین اگر بگیم یه بی ام و داریم با آپشن کمتر و یه هیوندایی داریم با کلی آپشن و همه رقمه از بی ام و بهتر ، انصافا چندتا هیوندای و میخوان چندتامون بی ام و ؟!
      بحث روانی و حسی هیچ وقت تو مقاله و کاغذ معلوم نمیشه

      ممنون اگر وقت گذاشتین و خوندین

      پاسخ
  2. H.S
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    مقایسه MW با هیوندای خنده داره. هیوندای رو با کیا سوبارو بیوک اپل پژو اشکودا و… مقایسه کنین بابا

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      دوستان من خودم طرفدار دو اتیشه خودرو های المانی ام اما انصافا نگاه کنین هیوندا چقدر پیشرفت کرده شاید این مقایسه دوتا برند ( هیوندا و بی ام و ) واقعا درست نباشه اما هر گوشه از این هیوندا رو نگاه می کنم چیزی کمتر از بی ام و نداره واقعا افرین به هیوندا افرین به غیرت این کمپانی یه سوپراسپرت هم بزنه واقعا برند فوق العاده ایی میشه ……

      پاسخ
      1. علي
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        من خودم از طرفدارها و خریدارهای خودروی هیوندا هستم ولی این را هم باید بپذیریم که محصولات هیوندایی توسط مهندسین آلمانی طراحی و توسط سرمایه های کلان آمریکایی تغذیه میشه و در ضمن این رو هم باید بپذیریم حالا حالا جا داره تا با محصولات آلمانی شانه شانه مقایسه بشه و این احتیاج به گذشت زمان برای هیوندا داره .

        پاسخ
    2. peyman.german
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      درست میگی،آخه اون کسایی که این مقایسه رو نوشتن حق تو رو خوردن
      هرچه باشه یه عمریه bmw سوار میشی

      پاسخ
    3. ali
      سوابق: (1267 دیدگاه) ,

      جنابh.s
      استاد اسم بیوک رو نیار که تو لوکس سازی 10 برابر سن بی ام و قدمت داره

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        ایرانیا عادت دارن به گذشته 2500 ساله
        بیوک الان چیه؟ همون جنسیسم واسه مقایسش زیاده

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1267 دیدگاه) ,

          راس میگییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          برو سایتش ببین چیه پارسال 1.500.000 ماشین
          ساخته

        2. ali
          سوابق: (1267 دیدگاه) ,

          فعلا که بی ام و با جنسیس مقایسه شده اقا محسن

  3. تصویر پروفایل حبیب
    حبیب
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    هیوندای به هیچ عنوان قابل مقایسه با bmw نیست تو خواب ببینن به المانیا برسن

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (115 دیدگاه) ,

      همین که انقدر پیشرفت کردن که محصولاتشونو با محصولات تاپ اروپایی مقایسه میکنن برای من بسیار قابل احترام کما اینکه هنوز راه بسیار طولانی در پیش دارن
      حبیب جان عمر صنعت خودرو ما و کره تقریبا برابر ولی ما کجا و اونا کجا
      هیچ کس فکر نمیکرد یه روزی یه ماشین کره ای با یه ماشین آلمانی مقایسه بشه ولی دیدیم که شد(بدون توجه به نتیجه) و اینو بدون که اگه با همین سرعت پیشرفت کنن مثل ماشین های ژاپنی کره ای ها هم یه روزی (شاید نه به زودی )رقیب اروپایی ها میشن
      سپاس

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل حبیب
        حبیب
        سوابق: (172 دیدگاه) ,

        هنوز خیلی خیلی مونده که به المانیا نزدیک بشن نه برسن اره قبول دارم پیشرفت خوبی داشتن تو این چند سال اخیر ولی یادمون باشه المانیا هم دس رو دس نمیزارن

        پاسخ
  4. علی
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    جنا آقای نیشابوری از ترجمه زیبای شما لذت بردم. ممنون.
    من پدرم تا حدود 2 سال پیش جنسیس داشت (مدل 2012 نه این مدل) و بعد از اون BMW سری 5 گرفتیم، باید بگم از لحاظ اسپورت بودن و لوکس بودن خیلی بهتر از جنسیس بود و موتور 4 سیلندرش خیلی عملکرد بهتری نسبت به جنسیس داره و حتی در سرعت 110 و 120 کیلومتر در ساعت هم به راحتی شتاب میگیره. البته صندلی های عقب جنسیس راحتتر از BMW بود (نظر من این هست) و بدلیل دیفرانسیل جلو بودن به راحتی 3 نفر میتونستن توی جنسیس بشینن ولی عقب BMW بهتره 2 نفر بشینن چون نفر سوم جای راحتی برای مسافت های طولانی حس نمیکنه. البته باید بگم که هزینه نگهداری و سرویس های BMW به مراتب بالاتر از جنسیس هست. مرسی از توجهتون.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      راستی در مورد امتیاز بندی کل که توی متن هست ! آیا میانگین های BMW و جنسیس رو درست نوشتین؟؟!! آخه من که حساب کردم یه عددهای دیگه ای بدست اومد !!!!!!

      پاسخ
    2. Ahmada
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      سلام،جنسیس دیفرانسیل عقب چه این نسل چه نسل قبل
      کلا ابعاد جنسیس از سری پنج بزرگتره و عقبش هم کمی راحتتر ولی نرمی جنسیس نسل قبل فوق العادست و راحت سری پنج رو میگیره تو این مورد ،یه چیز دیگه هم هست که جنس چرم و رودری های بی ام و فوق العاده از جنسیس نسل قبل بهتره و به خاطر موتور توربو گشتاور بیشتری تو دورهای پایینتر داره

      پاسخ
    3. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      خواهش میکنم دوست عزیز

      فقط جنسیس هیچوقت دیف جلو نبود که!

      احتمالا آزرا مدنظر بوده اشتباه نوشتین جنسیس

      پاسخ
  5. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    با سپاس از احمد عزیز
    اینکه کدوم کجا هستند همه ی شما استادید
    اما
    نکته اینه وقتی یه خودروساز به جایی برسه که خودروش با bmw قیاس بشه
    رتبش مهم نیست
    همین قیاس رو باید بهش افتخار کنه
    تصور کنید یه روز یه خودرو از ایران با bmw قیاس بشه
    چه احساسی بهتون دست میده؟

    پاسخ
    1. عليرضا سي بي
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      الان شنیده شده استاد نعمت…. هم در رابطه با خودروی لوکس دنا احساس نگرانی کرده?

      پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    ماشینی که شاسی و تعلیقشو بدن دست لوتوس.گیربکسشو بدن دست ژاپن .مگه میشه ماشین بدی باشه اا طراحیشم که نیاز به تعریف نداره .

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1168 دیدگاه) ,

    درود. آقای احمد نیشابوری عزیز خیلی خوشحالم که بعد از مدتها دوباره مطلبی از شما رو روی سایت میبینم. امیدوارم مطالب بیشتری را منتشر کنید.

    پاسخ
  8. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    واقعا یه افرین باید به شرکت هیوندا گفت که با این که سابقه زیادی در عرصه اتومبیل سازی نداره نسبت به رقیباش ولی امروزه یک رقیب جدی برای بنز و بی ام و حساب میشه واقعا جنسیس یک ماشین عالیه و هیوندا رو باید تحسین کرد

    پاسخ
    1. محمد رضا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      هنوز خیلی زوده تا رقیب بنز و ب ام و حساب بشه

      پاسخ
  9. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    از برند محبوب BMW ک بخصوص سری 5 و سری m که عاشقش هستم نمیشه گذشت براحتی اما تلاش هیوندای و کیفیت و طراحی راحتی و استابلیتی اون ستودنی هست بی شک بی ام دبلیو برنده میدان هست (البته بدون در نظر گرفتن آپشن های کمتر بی ام دبلیو و قیمت بالاتر آن) چون بهر روی دارای سابقه طولانی در ساخت انجین و موتورهای پر قدرت و درصدر جهان است(اشاره به ساخت بهترین موتورها در حجم های مختلف در جهان در کنار شرکت فورد) اما این از ارزش های برند روبه نو و پیشرفته هیوندای نمی کاهد همانطور که در مقاله خواندیم جنسیس همان لکسوس چند سال پیش است و در آینده شاهد عرضه 9 مدل از برند Gensis میباشیم

    پاسخ
  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    شرکتی که تا 25سال پیش ماشین هایی میساخته که به سختی استاندارد ورود به بازارهای بین المللی رو بدست میاورد حالا در برابر یکی از برترین های دنیا قد علم کرده.
    تا حالا نه سری 5 سوار شدم نه جنسیس اما به احتمال زیاد سری 5 بهتر باشه.
    مدیریت اگاه،نیروی کار سخت کوش،فرهنگ بالای عمومی و اهمیت دادن به کار و دوری از فساد مالی و سیاسی باعث شده که کره جنوبی فقط در کمتر از 3 دهه به کشوری پیشرفته و ثروتمند تبدیل بشه در حالی که مهندسی پیشرفته و دانش محور پایه و اساس رشد این کشور بوده واسه همین کره جنوبی نه اقتصادی شکننده داره نه در خطر انزوای سیاسی و اقتصادی قرار داره که از این لحاظ در کنار ژاپن مهمترین کشور اسیایی در زمینه تولید دانش به حساب میاد

    پاسخ
    1. احسان ایودی
      سوابق: (81 دیدگاه) ,

      واقعا من موندم این همه مفهوم و فلسفه و معنا و ظرافت و …چی جوری تو کامنتای شما جا میشه

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        منم تو این مورد گیر کردم دمت گرم

        پاسخ
  11. بنتلی
    سوابق: (1024 دیدگاه) ,

    این نسل بی ام و سری 5 تقریبا قدیمی تره نسبت ب جنسیس ولی با این حال باز جذابه،نسل جدیدش هم ک ب زودی معرفی میشه و احتمالا همه رو شگفت زده میکنه،جنسیس هم قراره تنوع محصولاتشو افزایش بده،درضمن فک کنم امتیازارو اشتباه نوشتین چون با میانگینش جوردرنمیاد!

    پاسخ
  12. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    یه ماشین اصلاح دارم مارک موزر آلمانی. اونو با جنسیس عوض نمیکنم

    جمع کنین بابا. اینقدر BMW بد بخت شده که بخواد با هیوندا رقابت کنه
    رقابت جنسیس با تویوتا آوالون هم درست نیست

    تازه جنسیس تو رده ی سری ۵ نیست
    با سری ۷ هم رده میشه
    مثل این که سری ۵ رو با S کلاس مقایسه کنیم

    اگه بخوایم برای سری ۵ از هیوندا رقیبی انتخاب کنیم باید آزرا باشه که در حد و اندازه این حرفا نیست

    در کل هیوندا انگور نشده مویز گشته. حالا حالا ها باید خاک بخوره

    ولی تلاش و پیشرفتشو واقعا قدر دانی میکنم. جاداره مونتاژکارای داخلی یاد بگیرن

    پاسخ
    1. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      خیر امین جان

      جنسیس هم مث سری پنج سگمنت E هستش و هم کلاسن

      اگه جنسیس با سری هفت هم کلاس باشه، سنتنیال با چی هم کلاسه پس؟?

      پاسخ
        1. Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          نـــــــــه

          امین سرش تو کنکوره فعلاً 🙂

  13. احمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    در اینکه کره ای ها پیشرفت عالی و غیر قابل انکاری دارن شکی نیست ولی یه مشکل اساسی دارن !!!

    اینکه بعد 2 سال قشنگ حس قدیمی بهت میدن و بعد 5 سال دیگه واقعا قدیمی و غیر جذاب میشن

    ولی همین BMW رو اگه 10 سال دیگه ببینی هنوز هم به چشم یه ماشین زیبا و خوب میبینیش (مثلا سری 5 مدل 2006 که الان هنوز هم ماشین زیباییه با اینکه 10 سال ازش گذشته)

    پاسخ
  14. m4
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    درود بر اقا احمد گل !

    اقا این مقایسه خیلی چیزا توش بود ک اطلاعات منو بالا برد اما جنسیس با BMW . رقابت. :/

    پاسخ
    1. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درود بر شما دوست عزیزم

      خواهش میکنم

      والا اینم یه مطلبه دیگه باید ترجمه میشد

      پاسخ
  15. امیرحسین
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    من با اینکه دشمن کره ای ها هستم ولی مدل های میان قیمت (در سطح جهانی) کمپانی های کره ای اکثراً نقدهای خوبی گرفتن مثل جنسیس یا آزرا
    جنسیس با توجه به قیمت منطقی اش و اینکه دیفرانسیل عقب هست برای عموم مردم انتخاب مناسبی ست ولی BMW مال کسانیست که به رانندگی بها میدن و دنبال لذت بردن از اون هستن.به همین خاطر هم به لحاظ گیربکس و هم چالاکی موتور جلوی اعجوبه آلمانی کم میاره

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      در تکمیل صحبت های این دوستمون باید بگم حتی مرسدس E250 هم به لحاظ گیربکس و هم چالاکی موتور جلوی ب ام و 528i کم میاره چه برسه به جنسیس!
      ولی سرعت پیشرفت کره ای ها واقعا بالاست و به حق قابل تحسین هستن.

      پاسخ
  16. hashem
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    امین اقا ماشین داری یا نه؟
    اگه داری ماشینت چیه؟
    که ماشین صورت تراشیتو با این عوض نمیکنی.
    حالا بیا با این جنیسیس عوضش کن بعد برو جنیسیس را بفروش با پولش هر چن تا که دلت خواست ماشین صورت تراشی موزر بخر.

    پاسخ
  17. hamed
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    هیوندای و کیا رقیب بسیار خطرناکی برای کمپانیها یی هستن که خودروهای اقتصادی تولید میکنن ( خودروهای کارامد-کم استهلاک و ارزان قیمت}.
    هفته قبل یه ازرا مدل 2008 دیدم با 150 هزار کیلومتر کارکردکه مالکش میخواست بفروشه قیمت را میگفت 90 تومن.
    به قدری ماشین تمیز و رو پا بود که من باورم نمیشد که 150 هزار تا کارکرده باشه حتی چرم صندلی نشکسته بود و فرمونش هم پوسته نشده بود.
    از نظر اینکه اتاقش به صدا افتاده یا نه نمیدونم.
    از دوستان که خودروهای خارجی با کارکرد بالا دارن بیان تجربیاتشونو در اختیار بقیه بزارن.

    پاسخ
  18. علیرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    من پشت جفتشون تو نسل قبل نشستم و توی بنز e نسل قبل هم نشستم البته نه پشت فرمون بنز به راحتی جفتشونو تو نرمی و بی صدایی کنار میزنه ولی پشت فرمون ننشستم ولی پشت بی ام و وقتی میشینی واقعا تو دسته اما جنسیس نه کیفیت داخل کابین هم اول بنز بعد بی ام و جنسیسم که هیچ

    پاسخ
  19. اين جا كجاست ؟
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هیوندای با bmw ؟؟؟ مقابسه ؟؟؟
    ما کجاییم خدای من ؟ اینجا کجای دنیاس ؟؟؟؟!!!!!

    پاسخ
  20. محمد رضا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    مقایسه ب ام و با جنسیس توهین به ب ام و است
    مثه اینه که بخوای پرایدو با مگان مقایسه کنی
    اصن مضحکانه اس
    آخه اصالت و تکنولوژی و اعتبار برند ب ام و کجا و جنسیس کجا؟!
    پیشرفت کره ایی ها قابل تحسینه اما هنوز از آلمانی ها خیلی عقبن

    پاسخ
  21. سپهر
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    کره ای ها حالا باید خیلی زور بزنن تا به المانیا برسن فعلا فقط میتونن درباره ژاپنیا اظهار نظر کنن البته از اونا هم خیلی عقب ترن

    پاسخ
  22. mohammad fm 480
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    کره کجا آلمان کجا…. .این چه مسخره بازی ایه . آخه هیوندای رو با بی ام و مقایسه میکنن .برا بی ام و افت داره

    پاسخ
  23. SssHamed
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    در اینکه هیوندای در این سالهای اخیر رشد خوبی داشته شکی نیست،ولی وقتی شما جنسیس سوار میشی و بعدش پشت بی ام و سری ۵ میشینی اونوقت تفاوت بین این دو خدرو را میفهمی،بی شک اگر کسی یه مدت بی ام و سری ۵ داشته باشه به سختی میتونه پشت ماشین دیگه ای بشینه،من الان ٢ ساله که ۵٢٨ دارم،پشت هر ماشینی که میشینم احساس میکنم ماشین زیر پام وله،تنها ایرادش اینه که با بنزینای بی کیفیت ما سازگار نیست ،بطوری که اکثر موتورهای ٢٠٠٠ تویین توربوی بی ام و های جدید بعد از یه مدتی ایراد پیدا میکنن و پیستون ترک میخوره،ولی با این حال انقدر سواریه خوبی دارن که بازم کسی که داره هر چقدر هم که خرج کنه بازم ازین ماشین سیر نمیشه.

    پاسخ
  24. SssHamed
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من بنز e250 هم داشتم،اونم باز شتابو گیربکس بی ام و ۵٢٨ رونداره،کمی هم خشکه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.