جزئیات نسخه اروپایی هیوندای سانتافه فیس‌لیفت

هیوندای نسخه اروپایی فیس‌لیفت سانتافه را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد.مدل اروپایی سانتافه چند سالی است که، دستخوش تغییرات ظاهری و بهبود در طراحی می‌شود و بر ویژگی‌های ایمنی فعال و امکانات رفاهی آن افزوده می‌شود.

Facelifted Santa Fe For Europe
Facelifted Santa Fe For Europe

این بار تغییرات شامل افزوده شدن یک ردیف صندلی تاشو در عقب که ظرفیت گنجایش دو مسافر یا فضای بار بیشتر، را فراهم می‌کند، می‌شود و برای دستیابی به این فضا، عرض این SUV با افزایش ۱۵ میلی‌متری در حال حاضر به ۲۷۰ میلی‌متر رسیده است.

Facelifted Santa Fe For Europe
Facelifted Santa Fe For Europe

هیوندای مشتاق است تا سانتافه احساس ارزنده بودن را منتقل کند و همچنین امیدوار به بهبود محیط داخلی آن است. بنابراین امکاناتی مثل آخرین نسخه از سیستم سرگرمی‌ هیوندای، همراه با ۱۲ بلندگو با صدای فراگیر، دوربین‌های جدید با تصویر فراگیر و کروز کنترل هوشمند را به لیست امکانات آن افزوده است.

Facelifted Santa Fe For Europe
Facelifted Santa Fe For Europe

ازجمله امکانات دیگر، سیستم رانندگی خودکار (AEB) همراه با هشدار ترافیک و نظارت بر نقاط کور به کمک رادار است. هیوندای به امید موفقیت در برابر رقبای خود تمام این امکانات را به‌عنوان امکانات استاندارد ارائه کرده است.

2016 Santa Fe
2016 Santa Fe

موتور و گیربکس بهبودیافته‌اند، و همه مدل‌های سانتافه در حال حاضر با مقررات یورو ۶ مطابقت دارند. هیوندای سه پیشرانه برای آن در نظر گرفته، که شامل دو موتور دیزلی و یک موتور بنزینی می‌شود.

2016 Hyundai Santa Fe
2016 Hyundai Santa Fe

پیشرانه‌های دیزلی شامل: موتور ۲.۰ لیتری، با توان ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر و موتور ۲.۲ لیتری با توان ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر می‌شوند. موتور بنزین هم با حجم ۲.۴ لیتر و چهار سیلندر توان ۱۸۵ اسب بخار تولید می‌کند.

2016 Hyundai Santa Fe
2016 Hyundai Santa Fe

همه‌ی این پیشرانه‌ها به‌صورت استاندارد با یک گیربکس شش دنده دستی عرضه می‌شوند و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هم برای دو موتور بزرگ‌تر در اختیاری مشتریان خواهد بود.

2016 Hyundai Santa Fe
2016 Hyundai Santa Fe

درنهایت، سانتافه با طراحی ظاهری جدید، ظاهری اسپورت‌تر پیداکرده و مطابق با دیگر محصولات جدید هیوندای شده است، اما در حقیقت با این بهبود ظاهر آن احساس زیبایی کمتری را منتقل می‌کند. نتیجه تغییرات در داخل کابین هم به همین شکل ادامه یافته، اما کیفیت ادوات داخلی بهتر از قبل شده است.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

36 دیدگاه

  1. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    درنهایت، سانتافه با طراحی ظاهری جدید، ظاهری اسپورت‌تر پیداکرده!!

    اینکه فرقی نکرده!!

    پاسخ
    1. 4c
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      دوستان من با کیفیت و استحلاک و قدرت هیوندای کاری ندارم و خودم نیسان رو دوست دارم ولی انصافا طراحی سه خودروی هیوندای بی نقصه:سانتافه جدید،سوناتا ۲۰۱۵،جنسیس ۲۰۱۵،مخصوصا همین سانتافه واقعا خوشگل و بی نقصه.

      پاسخ
        1. road
          سوابق: (46 دیدگاه) ,

          واقعا صنعت نوپای کره ای های چشم بادامی همیشه در حال تقلید از خودروسازان دیگه بوده و هیچ چیز خاصی در تکنولوژی و موتورینگ این ها دیده نمیشه

    2. تصویر پروفایل HELL CAT
      HELL CAT
      سوابق: (196 دیدگاه) ,

      نوشته فاصله محور و موتور تغییر کرده صندلی تغییر کرده
      یا این دروغ میگه یا واقعا یه تغییراتی داشته

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      اقا همینی که تو ایران قشنگ تره. معلوم میشه سلیقه مردم ما با اهمیت تر از سلیقه مردم اروپا برای هیوندای هستش. خخخخخخخخخخ

      پاسخ
    4. سینا
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      چرا فرق ندا ره خیلی تفاوت در ظاهر و هم چنین در داخل و نحوه چیدمان دکمه ها فرق زیادی دارد واگزوز های ماشین خیلی با سانتافه معمولی فرق دارد

      پاسخ
  2. نریمان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام . هیوندای یکی از برند های خوبیه که محصولاتش تو کشور ما بازار خوبی داره . برخلاف نظرات دیگر دوستان در رابطه با کیفیت این خودروها باید محصولات این شرکت‌ها رو در برابر محصولات داخلی مقایسه کنیم . همه دوستان اتفاق نظر دارن این شرکت‌ها توان رقابت با خودرو سازان ژاپنی ، آلمانی.و آمریکایی رو ندارن ولی به این فکر کنیم که محصولات داخلی ما در هیچ رده خودرویی قابل قیاس با محصولات این شرکت‌های کره ای نیستند . باید تبریک گفت به این شرکت های کره ای که با این محصولات خودرویی توانستن در بازارهای جهانی جایی رو برا خودشون باز کنن . لطفا نقدها منصفانه باشه .

    پاسخ
    1. M.R.K
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      اقا نریمان عزیز
      ما اصلا محصولی نداریم که بخوایم با بقیه رقابت کنیم همه خودرو ها پلت فرم ۵۰ سال قبل رو یدک میکشن با دوتا سپر و چهارتا چراغ تغییر یافته .
      بلعکس هیوندای و کیا خودشون رو با آلمانی ها و امریکایی ها مقایسه میکنن و توی یکی از مقالات همین سایت جناب سانتافه بود که حضورذهن ندارم کدوم رنجروور بود رو شکست داد .
      این بی انصافیه که بخوایم شرکتی رو که سالی ۱۰ بار برای خودروهاش فیس و … جدید طراحی میکنه رو نادیده گرفت .
      هرچند در کیفیت در حد بقیه نیستن اما برای استفاده شهری و حتی برون شهری عالی هستن چون نیاز یک خانواده رو فرهم میکنه .

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1463 دیدگاه) ,

    سلام شرمنده این کامنت رو اینجا میزارم
    ولی همگی به این عکس نگاه کنید
    اولین ماشینی که تو ایران توسط مهندسین ایرانی طراحی شده بود

    http://s2.img7.ir/MGTms.jpg
    کسی در بارش چیزی میدونه ????

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      منم دیده بودم هیچ جا هم اطلاعاتی پیدا نکردم ، ولی خودمونیم ها همچینم ایرانی ایرانی نیست ، جلوش شبیه ژیان. تعجبم اینکه همین یک عکسم اونم فقط از نمای عقب هستش.. اگه چیزی فهمیدی منم در جریان بزار. خیلی اقایی.

      پاسخ
    2. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      اگزوزش هم سبیه sls برابوس و وایپره،حالا موندم وایپر از رو این زده یا این از رو اونا خخخ

      پاسخ
  4. امیر سابق
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    واقعا پیشرفت کره رو بهشون تبریک میگم و نحسین می کنم.
    روزی جلوش چشمامه که کره ژاپنو جلو زده و داره با اروپایی ها رقابت می کنه.
    ولی در حال هم با ژاپن برابری میکنه اینو همه میدونن.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      الان این حرفه شما یعنی ژاپن از اروپا عقبه؟ فکر نمیکنم!
      بعد الان کره با ژاپن برابره؟ کره کدوم ماشین مثل GT-R یا LF-A زده ما خبر نداریم حالا اینا به کنار اصلا تو ماشینای حریف ژاپنیش از کدوم جلوتره؟
      تو امرکا میخرن چون قیمتش پایینه
      تو ایرانم میخرن چون انتخاب دیگه ای در اون حد نیس و قیافشونو مردم فک میکنن خوشگله البته نمیگم نیستا ولی خوب اصالت تو طراحی نداره و هی ریتم عوض میکنه

      پاسخ
      1. fj
        سوابق: (179 دیدگاه) ,

        همون خودروی ژاپنی هم رو به علت قیمت پایین میخرن

        پاسخ
        1. Mohamad
          سوابق: (46 دیدگاه) ,

          فازت چیه دوست عزیز؟!
          شما و اون دوستی که بحث را به راه انداخت در عالم دیگه ای سیر میکنید گمون کنم!!

        2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
          سوابق: (811 دیدگاه) ,

          نمیخوام بحث رو ادامه بدم ولی باید گفت درسته که در کل کره در این عرصه به موفقیت ژاپن نرسیده ولی به تازگی در بالای لیست کیفی JD پاور جایگاه بهتری از ژاپن کسب کرده.یه بحث دیگه اینه که GTR یا LFA ساختن ربطی به برتری نداره کره در این کلاس اصلاً ماشین نمیزنه که بخواد براش ضعف محسوب بشه.جسارتا این طور که شما میفرمایید یعنی چون فرضا ب ام و ماشینی در حد بوگاتی ویرون نزده پس بوگاتی اصلاً یه چیز دیگس.ژاپن طیف محصولاتش گسترده تر از کیا و هیوندای هست ولی این دلیل نمیشه چون سوپر اسپورت زده برتر از کره باشه.
          ولی در حالت کلی ژاپن موفقیت بیشتری داشته تو خود آمریکا هم طرفدار بیشتری داره.

        3. فواد
          سوابق: (272 دیدگاه) ,

          باز بحث کره ژاپن داغ شده. این رده بندی از نظر منه
          1- آلمان
          2- ژاپن
          3- ایتالیا و آمریکا و انگلیس
          4- کره
          5- چین
          .
          .
          .
          119- ایران

        4. امیرسابق
          سوابق: (134 دیدگاه) ,

          mahmood
          شما فکر کن ما تو عالم دیگه ای سیر می کنیم. شما همون آدمی هستید که میبرید به کرولایی که صندلی های عقبش مثل پرایده و یک زباله به تمام عیاره پول یه النترا یا بیشتر رو میدید
          فکر میکنی چرا تو آمریکا پرفروشه؟ چون ارزونه ارزون
          اگه ارزون نبود مطمئن باش کمترین فروش رو داشت. اینو همه میدونن که تویوتا هر چقدرم جلو بره باز تو کشور ما و خیلی جاها که تویوتا ارزون نیست کره ای ها پرفوش ترینند

        5. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          جناب باربد.فقط شورولت.فقط کامارو حرف شما رو قبول دارم منظورم بیشتر تکنولوژی هایی بود که تو اون ماشینا هستن

      2. Mohamad
        سوابق: (46 دیدگاه) ,

        محسن جان شما چه انگیزه ای دارید برای پاسخ به این کامنت واقعا؟! خودتو خسته نکن داداش
        طرف رسما 10 تا جوک کنار هم نوشته و کامنت کرده.
        البته افسوس به حال اون 10 نفری هم که لایکش زدن! شمارش معکوس برای باز شدن مدارس…

        پاسخ
        1. امیرسابق
          سوابق: (134 دیدگاه) ,

          عزیز تو برو تویوتا یا ژاپنیتو بخر بعدم لطف کن تو پیج هیوندایی ها دیگه کامنت نده. چون با این کارات فقط طرفدارای تویوتا رو کم میکنی وسلام
          خواهشا برو تو صفحه تویوتا هر آَشغال ژاپنیت نظر بده

      3. امیرسابق
        سوابق: (134 دیدگاه) ,

        نمیگم کره از ژاپن جلوعه
        ولی خودت قضاوت کن کره همه چی رو ماشیناش نصب میکنه (آپشن) قیافه شون خیلی جلوعه – کیفیت هم که دارن. پسرداییم سوناتا 2008 داره فقط یبار تعمیرگاه نبرده.
        به نظر م کره کم کم داره به ژاپن نزدیک میشه . البته تو خیلی زمینه ها ژاپن رو گذشته ولی تو کیفیت هم میگذره انشاا…
        اونایی که موافق کره ایند لایک کنند.

        پاسخ
        1. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          ولی در حال هم با ژاپن برابری میکنه اینو همه میدونن. این حرف شما بود
          دوستان گفتن کره تو اون سطح ماشین نداره که با GT-R مقایسه کردی ولی منظورم مقایسه نبود.
          حالا میخوای مقایسه یه نمونه لند کروزه الان میگی موهاوی مثلا واقعا اون کجا این کجا
          من خودم در اون حد ژاپنی باز نیستم ولی تویوتا خودرو سازیه که لکسوس ماله اونه RX350 کجا سانتافه کجا
          یکی از زمینه هارو بگید الان که از ژاپن جلو هست؟
          اینم که میگید یه بار نبره تعمیرگاه بده من یه جفت لاستیک دود کنم تا عمر داره بره بخوابه تعمیرگاه
          اینکه نشد ماشینو هفته ای یه بار در بیاری با 80 برونی بعد بگی خرج نداره
          RX350 من دست کسی دیدم که 2010 خرده الان 200 هزار تا رونده خودشم اسفالتو خاکی واسش فرق نداره ولی در اون حد تعمیرگاه نمیره
          ماکسیما ببین چند ساله تو خیابونای ایرانه ولی ندیدم یه ماشین کره ای بتونه بگیره اونو

          لندکروزم که دیگه واقعا بهش ایمان دارم چون تو برف توش بودم تو جاده های ناجور
          لندکروز 1992 V8 دیدم تو مریوان مات بودم این ماشینو اون زمان چطوری درست کردن صاحبش کاپتشو زد بالا گفت موتور دست نخورده 90% قطعاتشم فابریک کمپانیه گفتم کم روندی گفت مرد حسابی سر وضع ماشینو ببین گل بود خالص گفت کار من یه جور از این ماشین کار میکشم
          من پیشرفته کره رو تحسین میکنم ولی دیگه نمیشه گفت از ژاپن جلوتره
          دفعه ی قبلم که به من توهین شد
          خودمم نداشته باشم خلاصه ماله یکی دیگرو دیدم روندم

  5. mehdi
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    این ماشینو مدل 2014 داشتم اصلا سواری خوبی نداره ولی خوشگله

    پاسخ
  6. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    بله ایشان درست میگن بلحاظ کیفیت( و نه مهندسی انجین و گیربکس) کره یکساله از ژاپن پیشی گرفته و همطراز و حتی بهتر از معتبرترین خودرهای اروپایی هست بلحاظ دوام و کیفیت و قیمت اما از نقطه نظر مهندسی های پیچیده انجین و گیربکس و ضرایب سازی و ایرودینامیک از ژاپن عقبتر و کره و ژاپن از آلمان عقبتر هستن در جاییکه بی ام دبلیو و فورد و بنز و پورشه و آئودی با انجین های کم حجم و قدرتمند با مهندسی پیچیده بسیاری از معادلات بهم میزنند خودروهای کره با چندین عامل پیش رفتن
    مهندسی آلمانی و تفکر و نبوغ آلمانی پیتر شرایر و تیم محبوبش سرمایه گزاری قدرتمند ترین اقتصاد جهان آمریکا و بی باکی و بی پروایی کره ای ها..

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (759 دیدگاه) ,

      دوست عزیز شرایط پیشرفت صنایع در کره برخلاف نظر شما مختص یک یا دو مکان نبوده و نیست و این راه ده ها سال زمان برده تا به این جا رسیده.
      اگر به گذشته نگاه کنید و حتی زمان کنونی یکی از کشورهایی که سهم عمده ای در پیشرفت کره ایفا کرده ژاپن بوده از جمله تربیت مهندسانی که از کره در دهه های 70 تا 90 میلادی به ژاپن فرستاده میشدند و دانشی که به اونها داده میشد.
      در صنایع کشتی سازی نقش فرانسوی ها بسیار مهم بوده و همینطور خودروسازی که سالها کار طراحی و مهندسی با کمک ژاپنی ها انجام می گرفت.
      در سال 2014 ژاپن صادراتی معادل 52 میلیارد دلار به کره داشته که بیشتر این صادرات تکنولوژی و مواد و… بوده و صادرات آلمان به این کشور حدود 20 میلیارد دلار میشده که در اینجا نقش ژاپن از دیگر کشورها در صادرات کالاهای صنعتی به این کشور اهمیت بیشتری داشته است.
      مثالهای بسیاری با استناد میشه عنوان کرد ولی اینکه گفته بشه سرمایه آمریکا و مهندسی آلمان اونهارو به اینجا رسوند از واقعیت دور هست و عوامل موفقیت این کشور بسیار گسترده تر از این دو یا سه وجه است.

      پاسخ
  7. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    سلام اخه ماشین به این بزرگی با این موتور و توان أصلا ذوق رانندگی رو از بین میبره
    به نظر من خطوط طراحی چشم نواز نیست انگار یک جای کار مشکل داره

    پاسخ
  8. امیرحسین
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    من نمیدونم بر چه اساسی کیفیت کره ای برتر از ژاپنی شده؟؟
    بر اساس مشاهداتی که از زیربندی ماشینهای کره ای و ژاپنی و اروپایی داشتم و درس مهندسی که خواندم اصلا نمیشه کره ای ها رو با رقیبان ژاپنی و اروپایی مقایسه کرد
    ضمن اینکه ماشینی در این کلاس وقتی توانایی آفرود نداره ارزش خرید نداره.البته این نظر شخصی من هست.نسل قبلی سانتافه تو جایی گیر کرده بود که وانت مزدا به راحتی حرکت میکرد

    پاسخ
  9. mds
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    چقدر ماشین قشنگیه این سانتافه الانم که شکافای سپرش تغیر کرده خیلی بهتر شده از مورانو از هر لحاظ بهتره ،همیشه تیب بالاشو که تو شهر میبنم یه آه میکشم ، من که قدرت خرید یه پیچ یکی از چرخاشو هم ندارم
    این ماشینا رو تو خوابو خیالم نمیتونم داشته باشم..
    به هر حال دمتون گرم کره ای ها… درود بر غیرتتون

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      این از مورانو جلوتره؟ پدال چند مدت پیش مقایسه کرده بود و مورانو اول بود

      پاسخ
  10. ------
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اینجا یسری ادم هست که چنان تعصبی رو ژاپنی دارن که اگه پراید رو تویوتا درست کرده بود از مرسدس s500 بهتر میدونستنش . یسری دیگم همین تعصبو روی کره ای ها دارن!!!!!!!!
    بنده پدر بزرگم یه تویوتا کرسیدای مدل 1990 داره که حدود 900000 تا کار کرده که تا الان موتور باز نشده و هیچ خرجی به جز روغن نداشته (فقط موتورشو میگم) خوده بنده یه سوناتا مدل ٢٠٠٨ دارم که حدود 300000 کار کرده که چند وقته پیش موتور دچار مشکل شد و ۵ میلیون خرج ورداشت
    خب کاملا مشخصه که ژاپنی ها بهتر از کره ای ها از نظر کیفیت هستند ولی من کاملا از سوناتا راضی بودم و هستم و بعده ٧ سال توقع همچین خرجیو داشتم و تعجب نکردم ولی ماشین بابا بزرگ من هنوز مشکلی نداره و سره پاس مثل قبل
    امید وارم کمکتون کرده باشم در مورد کیفیت این دو کشور. در ضمن نگهداریه ماشین هم خیلی مهمه دوست بنده یک کمری داشتند که بعد از یه کل کل پر فشار با بنده مجبور به تعویض گیرباس شدن چون ماشین از زیر ضربه محکمی خورده بود و بعد از این کل کل که حدود نیم ساعت طول کشید، وقتی ایستادیم و ماشین هارا خاموش کردیم بعد از یک ربعی که استراحت کردیم می خواستیم که حرکت کنیم ولی ماشین ایشان قادر به حرکت نبود و چون ضربه خورده بود شاکل گارانتی نشد و مجبور به فروش ماشین شد

    پاسخ
  11. Hooman
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لعنت به هرچی خودروساز چینیه………..چینیا با ماشین ساختنشون حال آدمو از هرچی ماشینه بهم میزنن…….ی مدل از جک شاسی بلند هست عقبش شبیه این مدل سانتافست…….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.