شوک اسبی! هیوندای سانتافه قدرتمندتر از لافراری!

دلیل خوبی برای “سانتا-فست” خواندن این مدل از سانتافه توسط هیوندای و بیسیموتو Bisimoto وجود دارد! در واقع 1040 دلیل و یا بهتر بگوییم 1040 اسب وجود دارد! بله! این سانتافه‌ی تا بن دندان تیون شده پاییز امسال در نمایشگاه سیما SEMA 2016 به نمایش گذاشته خواهد شد. این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب منتقل شده و قدرتمندتر از هایپرکار ایتالیایی یعنی فراری لافراری است.

hyundai-santa-fast-1040hp-sema2016-1
سانتا-فست 1040 اسب بخاری از پیشرانه‌ی شکل گرفته بر مبنای نسخه‌ی 6 سیلندر 3.9 لیتری لامبادای هیوندای بهره گرفته و همان‌طوری که گفتیم دیفرانسیل عقب است.

البته که تیم بیسیموتو با این‌گونه اصلاحات بیگانه نبوده و هوندا اودیسه 1029 اسب بخاری تنها یکی از کارهای اخیر این شرکت بوده است.

Bisimoto Honda Odyssey
Bisimoto Honda Odyssey

مالک کمپانی آقای Bisi Ezerioha می‌گوید:

بیسیموتو مفتخر است اعلام نماید تلاش زیادی برای ساخت خودروهای مختلف هیجانی حتی یک شاسی‌بلند بزرگ صورت می‌دهد. این سانتا-فست ما یک کانسپت اثبات شده با توانایی‌های رانندگی‌ای است که می‌تواند هیجان روزمره‌ای را به مشتریان ارائه نماید.

بیسموتو کاری جدی روی سیستم دیفرانسیل عقب و گیربکس 6 سرعته دستی این خودرو انجام داده تا عملکرد بالایی را از خودرو شاهد باشیم. به منظور دادن اجازه به بهینه شدن کشش، نسبت‌های گیربکس تغییرات عدیده‌ای را به خود دیده‌اند.

در میان چشمگیرترین تغییرات سانتا-فست می‌توان به کیت توئین توربو و اینترکولر، قطعات الکترونیکی AEM، ECU 708 اینفینیتی، سولنوئید کنترل بوست، اگزوز سفارشی، انژکتورهای مسابقه‌ای و هسته‌ی اینترکولر Spearco اشاره کرد. همچون تغییرات زیادی در قوای محرکه صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به دیفرانسیل عقب خودروی هیوندای اکوئوس، گیربکس جنسیس، اکسل‌های سفارشی و سیستم تعلیق KW اشاره کرد.

اما در بحث ظاهری می‌توان به طراحی اسپورت، جلوپنجره‌ی سفارشی و گلگیرهای خاص اشاره کرد.
داخل کابین شاهد شیفتر سفارشی واقع در کنسول، صندلی‌های EVO، رول کیج 4 نقطه‌ای و… خواهیم بود.

نمایشگاه SEMA 2016 از اول تا چهارم نوامبر در لاس‌وگاس برگزار خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

14 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    یعنی شتابش باید زیر 3.5 ثانیه باشه؟؟؟؟؟یک چهارم مایل رو زیر 11 ثانیه طی کنه؟؟!!گشتاورش هم باید بالای 1250 نیوتن متر باشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3785 دیدگاه) ,

      خوبیش اینه با این ماشین همه دسته کمت میگیرن.
      بعد با یک نیش گاز در افق محوشون میکنی.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        دوستان به نظر شما جنبه تبلیغاتی نداره این سانتافه؟؟؟؟؟؟؟؟
        اخه پارسال هم میگفتن هیوندای میخواد رکورد بوگاتی ویرون بزنه ولی خبری نشد.
        البته درکل نگاه کنیم خودروسازان کره ای پیشرفت چشمگیری داشتن و دارن

        پاسخ
  2. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (552 دیدگاه) ,

    کیفیت کار یک تیونر به مرور زمان ثابت میشه ولی هنوز هم هیچ چیز مثل تولید اصلی کارخونه نیست .

    زیرا اگر در تهیه کیت های افتر مارکت تقویتی از تیونر بنامی و محبوب بازار استفاده نکنید ضمن از بین بردن اصالت خودرو در بازار دست دوم هم شدیدا متضرر میشوید.
    خودتون رو بگذارید جای خریدار میتسوبیشی لنسر دست دوم رو با کیت تقویتی HKS میخرید یا با یک پکیج گمنام.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3785 دیدگاه) ,

      بیسیموتو در شرق آسیا تیونر خیلی پر اسم و آوازه ای هست. بخصوص کره ، ژاپن، چین.
      چند سال اسپانسر مسابقات دریفت ژاپن بوده.

      پاسخ
  3. علی
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    همون قدر که اسب بخار مهمه تکنولوژی استفاده از اون قدرت مهم تر که ماشین های تیون اکثرا ندارند اینو 😎

    پاسخ
  4. سجاد
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    آشغال های کره ای اگه بیشتر از ۴۰۰ اسب بخار داشته باشن پیچ و مهرشون از هم باز میشه چه برسه به ۱۰۴۰ اسب😄😁

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3785 دیدگاه) ,

      آره. دنا و پراید که شما داری خوبن. هیوندای و کیا آشغالن.

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پول نداریم میگیم ماشین های کره ای اشغال

      پاسخ
  5. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    بیسیمتو برای کدوم کشوره؟

    پاسخ
  6. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    دیگه واقعا خیلی خنده داره و این خبر به شدت جنبه ی تبلیغات داره آخه چطوری می خواد در مقابل اعجوبه ای با عظمت همچون لافراری در بیاد اونم با مهندسی که پشت لافراری قرار داره عمرا اگر بتونه یک تیونر از پس مهندسی صورت گرفته ی روی لافراری بر بیاد اینم مثل هایپر کارهای چینی و عربی میمونه همه چیز که به اسب بخار نیست خیلی تکنولوژی های دیگه هم هست که باید روی هایپر کارها در نظر گرفته بشه که اصلا این تیونرها به این تکنولوژی ها هیچ توجهی ندارند و فقط هدفشون اسب بخاره.

    پاسخ
    1. آریا
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این سانتافه(سانتا-فست) اصلا رقیبی برای لافراری و یا هیچ ماشین دیگه ای نیست و قرار نیست روی خط تولید بره و تولید انبوه داشته باشه
      این سانتافه یا هوندا اودیسه ای که نشون داده واسه نمایشگاه sema آماده میشن و بیشتر جنبه ی فان داره

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.