هیوندای سانتاکروز، برای کار، زندگی و تفریح

نمایشگاه دیترویت 2015: هیوندای با معرفی یک خودروی عجیب در دیترویت، نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد. در حالی که این خودروساز، در کلاس تراک ها محصولی ندارد، ساز ورود به این بازار را با یک مدل کانسپت به صدا درآورده است.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept

به گفته هیوندای این یک کراس اوور برای زندگی ماجراجویانه شهری است. خودرویی همه‌کاره که برای حمل و نقل بار نیز مناسب است. البته این همان الگویی است که بسیاری از مشتریان آمریکایی به دنبال آن هستند. اما نسخه‌ای که هیوندای برای این هدف پیچیده، متفاوت از محصولات آمریکایی از آب درآمده است. درواقع به نظر می‌رسد این یک خودروی کراس اوور باشد که قسمت انتهایی سقف آن حذف شده و به فرم یک پیک‌آپ اسپرت درآمده باشد.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS

نگاه جسورانه هیوندای به چنین خودرویی از همان برخورد نخست آشکار می‌گردد. یک جلوپنجره بزرگ شش ضلعی مشبک، چراغ‌های LED دوتایی بدون لنز با نگاه خشن، چراغ‌های عقب به سبک خودروهای اسپرت، گلگیرهای متورم و عضلانی، هواکش‌های خاص پشت گلگیرهای جلو، اگزوزهای لوزی شکل، چرخ‌های بسیار بزرگ، دستگیره درها با فرمی مبتکرانه، دستگیره‌های سقفی مخفی شونده برای باربند، قسمت بار ریلی و کشویی، تایرهای با طرح خاص و موارد دیگر همگی نشانه‌هایی از دقت نظر هیوندای در طراحی این خودرو دارند.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept

وانت سانتاکروز، برای خارج از جاده و آفرود هم مناسب است. چرخ‌های بزرگ که تنها با یک مهره مرکزی قفل می‌شوند با تایرهای میشلن و کالیپرهای ترمز برمبوی زرد رنگ، در نگاه نخست باعث تعجب می‌شوند. در هر صورت هیوندای ویژگی‌های خودروهای اسپرت را نیز در این مدل مدنظر داشته است. کابین با دو درب کوچک اضافی، امکان ورود به قسمت سرنشینان عقب را آسان‌تر می‌کند. با وجود پنج صندلی، این خودرو در واقع یک کراس آور کوچک می‌باشد.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept

در بخش پیشرانه از یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو دیزل استفاده شده که قدرت خروجی آن به 190 اسب بخار و گشتاور آن به 406 نیوتن متر می‌رسد. انتقال نیرو هم به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. مصرف سوخت این خودرو تنها 7.8 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

هیوندای این طرح مطالعاتی را به‌عنوان خودرویی برای زندگی، کار و تفریح انجام داده و باید دید که آیا روزی چراغ سبز تولید را هم به آن نشان می‌دهد یا خیر.

[دانلود ویدئو]

35 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ALIUnited
    ALIUnited
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    به قیافش نمی آد تراک باشه به نظر من اگه به صورت وانت درستش نمی کردن و یه کراس اوور معمولی بود بهتر می شد ولی این رو هم باید در نظر بگیریم که این اولین تراک هیونداس که واسه اولین بار خوب درستش کردن .

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      این دیگه چیه ؟؟ چقدر قناسه !
      بیشتر به ماشین تینیجرا می خوره .مثه اسباب بازیه !

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      ینی این می خواد با موتور 2لیتری واسم هیوندای با دوج رام ویا سیراو سیلورادورقابت کنه؟؟؟

      پاسخ
      1. cbr400
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        آقای 4matic هنوز که نمونه قابل عرضه به مشتری توسط هیوندای فروخته نشده که داری از الان برای این مدل تعیین تکلیف میکنی ؟ با توجه به مشخصات پیشرانه و تواناییها با آماروک رقابت میکنه نه با داج رم یا gmc سیرا و شوی سیلورادو . یه سوال ازت دارم . مگه با اسم هیوندای چه مشکلی داری که میگی . هیوندای هم مثل بقیه خودروسازان که هر چند سال یک بار خودرو جدیدی را به طیف محصولاتشان اضافه میکنند یک وانت را ساخته .

        پاسخ
    3. امیررضاFXX K
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      هرچی هست هرقدرتی داره هرقیافه ای داره هر…که هست اخرش یه وانته اخه هیوندارو چه به تراک…

      پاسخ
      1. پیر پشمک موی
        سوابق: (21 دیدگاه) ,

        داداش این اولشه چند سال بعد همین میشه ی رقیب سرسخت من این جسارت و قدرت طلبی رو تحسین میکنم

        پاسخ
    4. S97
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      چراغ عقبش شبیه جولیتا هستش

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل امیر محمد
    امیر محمد
    سوابق: (280 دیدگاه) ,

    قدرتش یکم کمه
    زیباست و خشنه ولی ابهت داج رام و فورد f-150 رو نداره بیشتر یک خودروی شهری به حساب میاد تا یک ماشین بار بر

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      اصلا توی کلاس و رده ی اونا نیست که با اونا مقایسش میکنی این تو کلاس پراید بار هستش و باید با اون مقایسه بشه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALIUnited
        ALIUnited
        سوابق: (135 دیدگاه) ,

        اسمش که ترکیبیه
        سانتافه + وراکروز = سانتاکروز

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      فکرکنم این ماشین روی پلتفرم سانتافه باشه

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل ALIUnited
      ALIUnited
      سوابق: (135 دیدگاه) ,

      زامیاد که سالاره
      یعنی روش حرفی نیست
      همیشه حق تقدم با زامیاده

      البته شوخی می کنم ها یه وقت به راننده های عزیز بر نخوره

      پاسخ
  3. امیرfxx
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    همه چیش خوبه بجز موتورش که یکم واسه این جسه اش ضعیفه.
    البته شاید تو نسخه های تولید انبوه موتور قویتر روش بزارن

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Jon Snow
    Jon Snow
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    لعنتی ها اسم ماشین هاشونم از مال ماها خیلی بهتره 😀

    Santa Cruz به به ……..

    پاسخ
  5. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    واقعا طراحی زیبایی داره هروز یک طرح و یک افتخار به افتخارات کیا هیوندای اضافه میش دقیقا خوراک آمریکایی هاست و با سلیفه اونها متچ هست جلو پنجره هم جالبه و تابحال در هیچ کدام از محصولات کیا هیوندا نبوده آفرین ب هیوندا..

    پاسخ
  6. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    هیوندای با این کانسپت ….یه جور غیر مستقیم داره اعلام میکنه به بقیه کمپانی ها که ما هم میخوایم پیکاپ و وانت تولید کنند…..
    البته این همون سانتافه است که عقبش رو برداشتند…..شد این….

    پاسخ
    1. hitman
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      این طوری که گفتی مثل حرکت بلیزر ووانت بلیزر کرد یا پاترول و وانت پاترول و غیره ولی جسارتشو داره

      پاسخ
  7. saeid
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    بسم حق

    باز دمشون گرم عرضه دارن همينو توليد كنن
    .
    .
    .
    .
    .
    كاش يكم همدل بوديم
    اونوقت نه ايران خودرويي بود كه حالمونو بگيره
    نه ترس از كم ابي به علت عدم رعايت بقيه ىاشتيم
    نه الودگي به علت خودخواهي و تك سرنشيني خوىروهامون تو مسيرهاي داراي حمل و نقل عمومي پيش ميومد

    اون روز همون روزي ميشد كه واقعا تحريم ها واسمون كاغئذ پاره ميشد !

    يه فكري بياين ب حال همدليمون بكنيم
    لزومي نداره اينده بهتر از الان باشه
    ولي اگه هم دل بشيم
    هيچكي جز خدا نميتونه جلومونو بگيره 🙂

    پاسخ
  8. محسن
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    قسمت بارش واسه وانت کوتاهه و فرم کلی خودرو در واقع کراس آوره نه وانت ولی اگه بخوای باهاش وسایل کارتو جا به جا کنی میتونی چند تا ساب و ساز و باند جا به جا کنی،بیشتر به درد خواننده ها می خور!

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    من به شخصه این محصول رو حمایت میکنم

    بسیار هم عالیه

    این نشون میده هیوندای به دنبال قبضه کردن بازاره و تمام تلاششو در راستای پیشرفت برندش داره میکنه

    به نظر من که این محصول اولین گام بلند هیوندای و قد اَلَم کردن در مقابل تراک های مشابه خواهد بود

    پاسخ
  10. احمدرضا ب ام و
    سوابق: (394 دیدگاه) ,

    وانت پراید!!!

    پاسخ
  11. مهرداد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من این قدمای اول هیوندای واسه پیشرفت تو کلاس تراکه

    پاسخ
  12. احسان 1
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    یه چیزیه تو مایه های 151 خودمون این از نوع کره ایشه

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل احمد
    احمد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    منم رسماً حمایت می کنم.
    کاری که نشون دهنده پیشرفته همیشه باید تحسین بشه.
    اما کاش این پیشرفت نفعی هم برای ما داشت (و مال ما بود)

    کلاً می گم….

    پاسخ
  14. پیر پشمک موی
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    هیوندا شرکتیه ک جزو پرفروشای امریکا در مقابل اروپایی ها شده این یعنی پیروزی برای اونا حالا تا صب بگین کیفیت نداره اشغاله ی وقت دیدین همین هیوندا همه رو قبضه کرد و رفت

    پاسخ
  15. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هیوندای فقط بلده ماشینهای شیک بسازه
    وگرنه تو قدرت به تویوتا نمیرسه
    قویترین ماشین هیوندای که الآن داره چیه؟
    هرچی باشه حتی با تویوتا لندکروزرv8قابل مقایسه نیست

    پاسخ
  16. hitman
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سلام شماهایی که دم از دوج رام یا فورد 150 میزنید میشه بگید توی کار خونه های ما چی تولید میشه که خودمون قبولشون نداریم و با کلی بد بختی داریم باهاشون دستو پنجه نرم میکنیم با این محصولاتی که دارند به ما قالب میکنند و با قیمت گزاف وبا امکانات پایین که بدبخترین مردم دنیا ازش استفاده نمیکنند حالا هیوندای اومده کانسپشو ساخته با پیشرانه 2/0لیتری 190 اسب بخار داره و با اون طراحی عضلانی که واسش پیاده کرده نشون داده که میتونه توی دنیای پیکاپ ها وارد بشه و به رقابت بارقبای خودش بجنگه و محصولشو به فروش برسونه اینم از غیرت هیوندای شماها کاسه داغ تر از آش نباشید دنیا دنیای رقباته نه دنیای حسادته شماها به پراید 151 S وطنی بسنده کنی نیمخواد در مورد محصولات خارجی انتقاد کنید در ضمن یادمون نرفته چه کسانی رفتن واسه وام 25 میلونی خرید خوردرو ثبت نام کردن که اگه میذاشتند همه شماها که اینقد انتقاد کردین همین تولید داخل میخرین

    پاسخ
  17. hitman
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    بجای انتقاد از جسارت هیوندای حرف بزن مطمئن باش این محصول تولید بشه توی خود آمریکا بفروش میرسه توی ایران آریسان تولید شده با اتاق پژو موتور پیکان سال 1357 با 45 آسب بخار قدرت به قیمت 25 میلیون میخرن راضی هستین

    پاسخ
  18. کسری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خواهش میکنم هر کس که نه طراحی بلده نه از مهندسی خودرو سرش میشه نه رانندگی بلده اظهار نظر نکته
    علم ماشین سواد میخواد که هر کسی نداره که متاسفانه اکثرا فکر می‌کنند دارند

    پاسخ
  19. محمد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بخدا بعضیا هیوندای رو خیلی دست کم گرفتن.الآن وراکروز 3.8 شتابش خیلی بیشتر از لندکروز gxrهستش.درضمن از نظر طراحی بدنه و طراحی داخلی هیوندای خیلی پیشرفته تر از تویوتاست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.