هیوندای سوناتا تیونینگ بیسیموتو با ۷۰۸ اسب‌بخار قدرت

در اینجا با یک هیوندای سوناتای سفارشی روبرو هستیم که دوج چلنجر SRT هل‌کت را از لحاظ اسب‌بخار پشت سر گذاشته است. تیونر بیسیموتو، سازنده هیوندای ادیسه مینی‌ون ۱۰۲۹ اسب‌بخاری، برای شرکت در نمایشگاه سما ۲۰۱۴ با هیوندای همکاری کرده است. آخرین اثر این تیونر، یک سدان متوسط است که یک اسب‌بخار بیشتر از قدرتمندترین ماسل‌کار تاریخ قدرت دارد.

Bisimoto Hyundai Sonata
Bisimoto Hyundai Sonata

باور این موضوع که قدرت ۷۰۸ اسب‌بخار هیوندای سوناتای بیسیموتو از همان موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر موجود در هیوندای سوناتای ۲۰۱۵ موجود در بازار تولید می‌شود، بسیار مشکل است. به این منظور اصلاحات زیادی انجام شده تا قدرت خروجی این موتور به بیش از ۳ برابر افزایش یابد؛ از جمله استحکام بیشتر المان‌های داخلی مانند پیستون‌ها و میله‌های رابط آلیاژی، مسیر جدید سوپاپ‌ها و میل‌سوپاپ و توربوشارژر با فشار زیاد. بیسیموتو سوناتا همچنین از یک گیربکس ۶ دنده دستی برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. در همین حال، هنوز مشخص نیست که چرا این همه قدرت هنوز فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

Hyundai-and-Bisimoto-Create-1000-HP-Genesis
موتور هزار اسبی بسیموتو جنسیس کوپه

در حال حاضر تنها می‌توانیم تصویری از نمای عقب بیسیموتو هیوندای سوناتا ببینم که مهم‌ترین تغییر ظاهری، استفاده از یک اسپویلر بزرگ در عقب است. همچنین یک طرح ویژه در بدنه با گرافیک‌های بزرگ هیوندای، چرخ‌های ۱۸ اینچی جدید، بهینه‌سازی‌های دیگر آئرودینامیک و رنگ‌آمیزی‌های آبی، سفید و مشکی برای این سدان خانوادگی با ظاهر اسپورتی تدارک دیده شده‌اند. گفته می‌شود که این مدل در درون کابین از امکانات مسابقه‌ای و شمارنده‌های جدید بهره خواهد برد. نمایشگاه سما ۲۰۱۴ در ماه نوامبر جایی است که از این هیوندای سوناتای قدرتمند رونمایی می‌شود. پیش از این هم بسیموتو از یک جنسیس کوپه هزار اسبی در نمایشگاه سما سال گذشته رونمایی کرده بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

49 دیدگاه

  1. sami
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    پشتش چقدر زشته…. فقط اغراق شده

    چراغ عقب هم شبیه اپتیما شده

    این کیا و هیوندا فقط از دیگران و از خودشون کپی بر میدارن

    نتیجه بی اصالتی و تغییر ات سریع و فاحش، همینه

    پاسخ
    1. "Amir"
      سوابق: (448 دیدگاه) ,

      کاشکی عکسای کاملتری میذاشتی،ولی دستت درد نکنه

      پاسخ
  2. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    708 اسب بعد دیفرانسیل جلو!!!!
    فاجعست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل علی آهنگر
      علی آهنگر
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      درسته جالب نیس اما میل به پیشرفت هیوندای واقعا جای تهسین داره
      مثل گوشیای کره ای سامسونگ شاید کیفیت اپل رو نداشته باشه اما میل به پیشرفتش مخ آدمو میکوبه به سقف.
      من که میگم درد و بلاش بخوره تو سر سایپا که از 20 سال پیش هی داره یه موتور 65 اسب بخاری رو کپی میکنه

      پاسخ
      1. 2s
        سوابق: (7 دیدگاه) ,

        اسم سایپا ایران خودرو نیار خواهشآ هروقت اسمش میاد حالت تهوع دست میده.

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      این 708 اسب ربطی به هیوندای نداره ، هیوندای از این موتور یک سوم این قدرت رو تولید میکنه
      باید تیونر رو تحــسین کرد !

      پاسخ
      1. علیرضا
        سوابق: (164 دیدگاه) ,

        دوست عزیز در اینکه شاهکار تیونره شکی نیست. اما به هر حال این موتور قابلیت این تیونینگ سنگین رو داشته و نکته مهم اینه.
        از این مهمتر اینکه اتاق و شاسی این ماشین انقدر قوی بودن و پتانسیل این کارو داشتن که تیونر کاملا مطمئن شده که این اتاق و شاسی تاب بر نمیدارن. پس باید این ماشین و این موتورش رو تحسین کرد.

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل علی آهنگر
      علی آهنگر
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      یه رفیق داشتم با 206 میخواست تیکاف کنه تازه چی 70 اسب بخار همین که پاشو از رو کلاچ برداشت کاپوت شَتَرَق صدا داد و داشبورد تکون خورد
      فهمیدیم کلی شانس آروده که کاپوت کنده نشده

      پاسخ
      1. 2s
        سوابق: (7 دیدگاه) ,

        داشبورد چی؟ کاپوت چی؟باتیکاف این بلاها اینجور تو گفتی حتما ماشین50 تا سرعت بره همش ذوب شه.

        پاسخ
    4. امیر
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      700 اسب روی دیفرانسیل جلو! انگار قلب یک فیل را به موشی پیوند زده باشند. 🙂

      پاسخ
  3. lmbx
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    خیلی عجیب هست .چه جوری موتور دوام میاره.اخه مثلا موتور gtr یا بنز و بی ام و نیست که موتور هیونداست!!!!فک کنم مثل این موتور های درگ 2-3 بار به هش فشار بیاری یالتاقان بزنه!به قول جرمی کلارکسون تلق تلق تلقققق صدا بده

    پاسخ
    1. یاروو
      سوابق: (40 دیدگاه) ,

      جانه من یالتاقان ؟ دیگه نظر نده عزیزم

      پاسخ
  4. مجتبی
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    سوناتا دنده منوال تو ایران هست؟

    پاسخ
  5. حامد
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    عشق است هیوندای جونم هیوندای.سرور سالار هیوندای

    پاسخ
      1. پیرهن مشکی
        سوابق: (15 دیدگاه) ,

        هیوندای و کیا هم دست کمی از ایران خودرو و سایپا ندارند.

        پاسخ
        1. 2s
          سوابق: (7 دیدگاه) ,

          نه دیگه این جوریام نیست حداقل کاش ایرا خودرو مثل کره ماشین تولید میکرد کپی هم میکرد و بی کیفیت میزد فقط دیگه پراید و… تولید نمیکرد بقران خسته شدیم

      2. علیرضا
        سوابق: (164 دیدگاه) ,

        کمپانی شاسی و اتاق و موتوری ارائه داده که اجازه این تیونر سنگین رو داده. در بالا بیشتر توضیح دادم

        پاسخ
  6. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    ۷۰۸ اسب بخار از یه انجین ۴ سیلندر طبیعی ولی اینکه قراره این همه قدرت به چرخ های جلو منتقل بشه خیلی غیر طبیعی و در واقع دیوانگی محس است هیچ ماشینی نمیتونه این همه قدرت رو در چرخ های جلو تحمل کنه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل علی آهنگر
      علی آهنگر
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      فک کن با گاز و درگ اول یهو کاپوت ماشین کنده بشه واسه خودش بره راننده هم با کابین بی افته همون وسط 😀

      پاسخ
  7. Cifex
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    كاملا مشخصه كه هيونداي مثل هميشه خواسته يك حركت نمايشي انجام بده تا جلب توجه كنه
    فقط اغراق و بزرگ نمايي كاذب
    وگرنه هر كسي اطلاعات فني داشته باشه و با مقايسه با بقيه ماشين ها كاملا همه چيز مشخصه
    اون ١ اسب زيادترم ديگه خيلي باحال بود
    البته يك نكته مهم هم اينجا هست و اون اينه كه هيونداي خيلي بلند پروازه و رويايي فكر ميكنه مثلا اگه يك سري به سايتش بزنيد اومده بهترين ماشينش رو با اس ٥٠٠ و سري ٧ مقايسه كرده و حتي ماشين خودشو از يك نظر هايي بهتر دونسته بقيه ماشين هاشم همينطور
    شايد دليل پيشرفت سريعش همين بلند پروازياست

    پاسخ
  8. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    حالا چرا 1 اگزوز داره؟؟؟!!!
    مدل استانداردش دو اگزوزست

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل علی آهنگر
    علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    سوال من اینه که موتور 708 اسب بخاری خطی رو چجوری توی عرض کاپوت جا دادن که قدرتو به چرخای جلو منطقل کنه 😐
    واللا اون که فورد موستانگه با 420 اسب بخار موتورشو که تازه v شکل هم هست به زور از طول توی کاپوت جا دادن بازم کاپوت از کل کابین و صندوق درازتر شده 😕

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      موستانگ با همون 420 اسب بخارش هم تو شتاب ، هم تو سرعت نهایی هم تو پیست اینو قورت میده !
      گیربکس و دیفرانسیل سوناتا هیچوقت این قدرتو نمیتونه منتقل کنـه !

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل علی آهنگر
        علی آهنگر
        سوابق: (378 دیدگاه) ,

        اون که صد در صد
        اما هنوز هیچ جوری تو مخم نمیره چجوری حجم موتوری رو که 708 اسب قدرت داره رو توی عرض کاپوت جا دادن

        پاسخ
      2. امید
        سوابق: (180 دیدگاه) ,

        موستانگ همون جنسیس کوپه رو بزنه نمیخواد با 700اسبی مقابله کنه

        پاسخ
        1. MPS
          سوابق: (71 دیدگاه) ,

          جنسیس کوپه رو با مزدا3 زدن اسمشو جلو موستانگ نیار.

    2. Alpha
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      حجم موتور چه ربطی به اسب بخار داره !؟ یعنی ماشین هرچی اسب بخارش بیشتره کاپوتشم بزرگ تره ؟ !

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل علی آهنگر
        علی آهنگر
        سوابق: (378 دیدگاه) ,

        سلام دوست عزیز موتو ماشین های دیف عقب رو به صورت عمودی داخل کاپوت قرار میدن یعنی میرلنگ در راستای طول قرار میگیره
        برای همینه که کاپوت ماسل کارهای آمریکایی انقد درازه یا مثلا اگه به موتور سوپر کارها دقت کنی اونا هم به صورت طولی قرار گرفته و از ته ماشین تا پشت راننده اومده
        خلاصه که اصولا موتورهای قدرتی رو به صورت طولی نصب میکنن که برای تعداد و حجم سیلندرها جای کافی وجود داشته باشه
        اما موتور ماشین های دیف جلو بلا استسنا به صورت عرضی نصب میشه یعنی میرلنگ در راستای عرض قرار میگیره و برای یه ماشین دیف جلو حجم موتور بالایی که بتونه 708 اسب بخار تولید کنه یه کم عجیبه
        البته من خیلی مهندس مکانیک نیستم اما خب اینا رو میدونستم که گفتم

        پاسخ
        1. Alpha
          سوابق: (544 دیدگاه) ,

          دوست عزیز اولا میرلنگ نه و میل لنگ . ثانیا اگه شما متن رو با دقت بخونی نوشته حجم موتور تغییری نکرده ! یعنی موتور در هر شرایطی بوده الان هم در همون شرایط مکانی هست و فقط بهش توربو شارژر و سایر متعلقات اضافه شده .موتوری که 708 اسب بخار نیرو تولید کنه لزوما نباید حجم خیلی بزرگی داشته باشه ! این بستگی به راندمان و نوع تنفس موتور داره .مثلا موتور v6 جنسیس کوپه با 3800 سی سی حجم 348 اسب تولید میکنه و تنفس طبیعی (بدون توربو ) هستش .اما در مقابل موتور بنز A45 به شکل L4 (چهار سیلندر خطی ) هستش و با حجم 2000 سی سی یعنی تقریبا نصف حجم موتور جنسیس با کمک توربو شارژر قدرتی برابر با 360 اسب بخار تولید میکنه.پس صرفا هر موتوری اسب بخارش بیشتر باشه بزرگ تر نیست

    3. تصویر پروفایل وحید
      وحید
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      کاری نداره.. هفت هشت ده تا توربو میبندن میشه 708 اسب. مثلا بی ام و 328 با 2000 سی سی جنسیس کوپه 3800 سی سی رو نابود میکنه!

      پاسخ
      1. شاهین حسینی
        سوابق: (13 دیدگاه) ,

        اقا 328 شتابش 8 ثانیه هست جنسیس هم 6 سانیه جنسیس تو همیه درگ ها 60 یا 70 درصد قابل قبول بود من بچه تبریز هستم تو پیست یادگار اما جنسیس با یه موستانگ معمولی 6 سیلند و کامارو ار اس درگ گذاشت دوتا شونم خورد باور ندارین بیان جمعه ها پیست یادگار امام ببینید

        پاسخ
  10. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (599 دیدگاه) ,

    هیوندای ادیسه هم مگه داریم؟
    هوندا ادیسه منظورتونه ؟

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Farzad
    Farzad
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    سوناتا همین طوری سقفش ترق ترق میکنه احتمالا گاز بده تو درگ سقفش میاد رو سر راننده

    پاسخ
  12. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    کیا و هیوندا از یه منبع و سیاست پیروی می کنن برای همین شاید از رو هم کپی هم بکنن

    وهیچ کپی و تقلیدی هم از هیچ کمپانی ژاپنی و اروپایی ندارن

    اینم که به نوعی گاها شاید امریکایی بزنه قیافشون بخاطر اینه که هدف اصلیشون بازار امریکاس و اصلا مالکیت امریکاایی هم دارن این دو کارخانه

    و اصلا علت پیشرفتشونم هم همین بوده برای همین هیوندا و کیا رو خودروساز امریکایی می دونم تا کره ای

    اما تیونیگ سوناتا و تبدیلش به ماشین اسپورت خنده داره

    چون هر کاری هم کنی یه سدان سایز متوسط با دیفرانسیل جلو که هدف ساختش ماشین خانوادگی بوده اسپورت به نظر نمی اد

    نمونه ضایع اش تو خیابون زیاده پژو ها و سمند هایی که هزینه بالایی واسه اسپورت شدنشون شده اما از ریخت اولشونم هم افتادن

    به نظر من ارتقا جنسیس کوپه یا حداقل الانترا یهتر بود

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      ببخشید اگه کره ای ها از اروپایی ها کپی نمیکنن ، میشه منبع کپی طراحی کیا K9 رو بگین ؟؟
      هیوندای سنتنیال هم که عقبش کپی=اصل بیوک لاکراس ـه !

      پاسخ
  13. تصویر پروفایل navid
    navid
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    به نظر من سوناتا سری قبلی از این خیلی خوشکلتر بود که. بعدم این اصلا به درد درگ نمی خوره. همش هرزگردی

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    پدال جان عزیزم چراازخودروبانک مطلب می اری
    واقعا ضایست این ماشین پرقدرت بایدRWDمی بود
    ولی خوب تیون شده

    پاسخ
  15. pouya
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    کشیدن این مقدار قدرت از موتور کار سختی نیست
    استفاده ازش سخته

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل وحید
    وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    من که سوناتا استانداردشو روندم هزارتا ایراد داره. از ترمز گیریش بگیر تا جلو بندیش و صدای اتاق. حالا این چی جور از آب در میاد من موندم!

    پاسخ
  17. just 323
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا این تینونر ها فقط کارشون اینه که سره آدمو به گیج بندازن … آخه مشکل اینه که آدم همچین چیزی رو میبینه کمی فشار خونش بالا و پایین میپره ..

    پاسخ
  18. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    708 اسب!!!!

    باید ببینیم گشتاورش چقدره

    و اینکه باید ببینیم چرا براش یه دیفرانسیل عقب طراحی نکرده

    به نظر من این کار تیونر ناپختگی رو میرسونه تا تبهر!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.