هیوندای

نمایش هیوندای سوناتا فیس‌لیفت در نمایشگاه نیویورک

چندی پیش هیوندای از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان سوناتا در زادگاهش کرهٔ جنوبی پرده‌برداری کرد. حال مقامات این شرکت تأیید کرده‌اند که سوناتا فیس‌لیفت ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودروی نیویورک به نمایش درخواهد آمد. هرچند هنوز هیچ جزئیات دیگری از این ماشین اعلام نشده است اما گفته شده که نسخهٔ آمریکایی سوناتا شبیه به همان نمونهٔ مخصوص بازار کُره خواهد بود.

2018-hyundai-sonata-5

در این فیس‌لیفت تغییراتی کلی در سوناتا انجام گرفته و به همین دلیل می‌توان آن‌را یک فیس‌لیفت ماجور (Major) و یا حتی طراحی مجدد دانست. بر این اساس سوناتا جدید از یک جلوپنجرهٔ بازطراحی شده، چراغ‌های جلوی جدید، چراغ‌های روشنایی در روز LED جدید و چراغ‌های عقب بازطراحی شده بهره‌مند شده است. تکنولوژی‌های داخلی این سدان بروز شدهٔ کره‌ای نیز عبارت‌اند از شارژر بی‌سیم تلفن همراه، صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ۷ یا ۸ اینچی، پورت USB و غربیلک فرمان جدید با روکش چرمی.

2018-hyundai-sonata-1

در حال حاضر در ایالات‌متحده سوناتا با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد که شامل یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر، یک نمونهٔ ۲ لیتری توربو و یک واحد ۱.۶ لیتری توربو می‌شود. علاوه بر این‌ها، دو نسخهٔ هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی هم از این خودرو ارائه می‌گردد. هم‌اکنون سوناتا دومین محصول پرفروش هیوندای در ایالات‌متحده محسوب می‌شود و بنابراین انتظار می‌رود هیوندای بهترین تکنولوژی‌ها و ارتقائات را برای این خودروی بسیار مهم ارائه نماید.

2018-hyundai-sonata-7

رونمایی رسمی نسخهٔ آمریکایی هیوندای سوناتا فیس‌لیفت در روز چهارشنبه ۱۲ آوریل برابر با ۲۳ فروردین در ایالات‌متحده صورت خواهد گرفت؛ بنابراین تا آن زمان فعلاً باید به گالری تصاویر نسخهٔ کره‌ای سوناتا فیس‌لیفت اکتفا کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    متاسفانه شرکتهای کره ای کیا و هیوندای در زمینه بعضی فیس لیفت ها ناموفق عمل کردن، کیا که با فیس لیفت اپتیما واقعا طراحی این خودروی زیبا رو به گند کشید. الان هم نوبت هیوندای که بااین فیس لیفت ظاهر سوناتا رو زشت کرده. به نظر من سوناتا نسخه LF طراحی خیلی پخته تر و شکیل تری نسبت به فیس لیفت جدید داره.
    البته ناگفته نماند بحث ظاهر خودرو یه مبحث کاملا سلیقه هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    دو هفته ی پیش سوار سوناتای مدل 2010 دوستم شدم شش سیلندر هم بود .
    خیلی تعجب کردم چرم ماشین یک ذره پوست پوست نشده بود و 90 درصد کیفیتشو حفط کرده بود ، ماشین به شدت اتاقش کم صدا بود ( صدا داخلش افتاده بود ولی خیلی کم ) موتور فوق العاده پرشتاب و ماشینم خیلی نرم بود ؛ درکل هیوندای و کیا دیگه برند های سابق نیستن و 2 برند کاملا در سطح جهانی اند .
    در مورد فیس لیفت بنظرم برای پیاده کردن زبان طراحی جدید ابهت نسل قبل رو از بین بردن ، و خداییش از رقباش (کمری ، مزدا 6 ، فیوژن ؛ آکورد و … ) کم ابهت تره ولی بنظر در خیلی از موارد پیشرفت داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      داداش به نحوه ی استفاده از ماشین و شرایط محیط بستگی داره. مهم سال 2010 نیست. مهم اینه که چه قدر کار کرده. خیلی ماشینا هستند قدیمین ولی کارکرد بالایی ندارند. تو سایت باما پره. ضمناً بستگی داره چه جوری از ماشینت استفاده کنی و کجاها باهاش بری. اگه اکثر استفادت تو جاهای نسبتاً صاف و هموار باشه و مثل دکترا و مدیر شرکت ها تر و تمیز با سرعت مناسب صبح باهاش بری سر کار شب بیای خونه تو یه مسیر خوب شهر، ماشین کره ای که هیچی، ماشین ایرانیش هم به اون صورت چیزیش نمیشه (البته قدیمیاش. چون الان کیفیتشون آشغال تر شده). به عنوان مثال خاله ی من دکتره. دقیقاً کارش همینه. 99 درصد استفادش از ماشین اینه که صبح زود از یه جای خوب تهران تو خیابونای عالی تهران (از نظر هموار بودن) میره بیمارستان بعد هم از همون راه برمیگرده. بدون اینکه فشاری بیاره به ماشین. ماشینش 206 بود 6 سال هم کار کرده بود. ولی داخل اتاقش تمیز تمیز بود و به صدا هم به اون صورت نیفتاده بود. ولی نمونش چندتا از فامیلای دیگمون همون 206 یا ماشین دیگه ای دارن که استفادشون از ماشین تو شرایط سخته. مثلا باهاش زیاد مسافرت تو جاده های بد و خاکی و پر دست انداز میرن یا نه تو همین تهرانش زیاد رعایت نمیکنن و یا تو خیابونای افتضاح تهران باهاش میرن و رسماً ماشینشون داغون شده. پس این دلیل نمیشه. شما یه مثال زدی که ماشین کره ایه دوستتون بسیار سالم مونده بوده. منم کلی مثال میزنم که ماشین کره ای حتی با استفاده مناسب هم به صدا و خرج افتاده. شما سری به سایتایی که نظرات کاربران درمورد ماشیناشون هست بزنید. می بینید که خیلی زیادن آدمایی که ماشین کره ایشون حتی با کارکرد کم به خرج افتاده و اتاقشون به صدا افتاده. صد البته هستند کسانی هم که ماشینشون سالم مونده و راضی هستند. ما تو عید کیش بودیم جای شما خالی. همونطور که میدونید اونجا همه ی تاکسی ها یا کمری هستند یا کرولا. تو مدت چهار روزی که اونجا بودیم کلی تاکسی سوار شدیم. اکثرشون کارکرد خیلی زیادی داشتند. به غیر از یه دونشون که اونم تصادفی بود و پدر ماشین دراومده بود هیچ کدومشون اتاقش صدا نمیداد. هیچ کدومشون تو اتاقش لرزش احساس نمی کردی. یه کمری 2007 بود کیلومترشو نگاه کردم بیش از 500 هزار کیلومتر کارکرد داشت. به خدا قسم حرف نداشت هنوز این ماشین. انگار صفر بود واقعاً. دریغ از یه ذره صدا تو اتاقش. تازه اینکه کمه. همتون شنیدی تویوتاهایی که بیش از یه میلیون کیلومتر رفتن بدون خرج اضافی. خیلی از تاکسی ها اونجا تویوتاهای 10 سال پیش هستند. تازه کجااا؟ کیش. اون منطقه با اون شرایط هوایی گندش. قبل از اینکه اونجا بریم خیلیا میگفتن تو کیش فقط ماشینای ژاپنی به خصوص تویوتا میتونن دووم بیارن. من زیاد باورم نمیشد. تا اینکه به عینه دیدم. ولی درمقابل شما برو ببین چه قدر ماشین کره ای قدیمی می بینی. اتفاقاً یه بار هم یه سورنتوی شخصی ما رو سوار کرد. با اینکه کارکردش زیاد نبود ولی اتاقش بدجور به صدا افتاده بود. تازه شخصی بود :) . شما یه سر الان برو کیش. پر اسپورتیج جدیده. 2017. ولی به زور میتونی یه اسپورتیج نسل قبل پیدا کنی. دلیلش واضحه و نیاز به گفتن نداره. (قطعا هم چند سال قبل پر اسپورتیج نسل قبل بوده و شکی توش نیس) البته خوب شاید تک و توک کره ایه قدیمی هم پیدا کنی. خوب به هرحال هستند آدمایی هم که با ماشینشون میسازند و نگهش میدارن.
      ببخشید طولانی شد ولی در نهایت میخوام این نتیجه گیری رو کنم که چرا آدم چیزیو که واضحه چیه و تو کل دنیا اثبات شدس که از لحاظ کیفیتی بهترینه و سال ها بدون هیچ دردسری برات کار میکنه و مثل یه رفیق باهات میمونه و روز به روز بهش علاقه مندتر میشی رو ول کنه و صرفاً به خاطر یه مشت آپشن کم استفاده یا بی استفاده بره سمت یه چیز دیگه که یه عده میگن خوبه یه عده میگن بده و یه عده نظر خاصی ندارن و آخرسر آدم گیج میشه و نمیتونه بفهمه واقعیت چیه و همش آدم تو ترس این باشه که بعد چهارسال به خرج میفته یا نه، به صدا میفته یانه، اگه یه جا برم جادش خراب باشه چه بلایی سرش میاد خدایی نکرده و … . تازه برا ما ماشین بازا و عاشقای ماشین که بحث واضح تر از این میشه. چرا منه عاشق ماشین، تویوتای با اصالت با اون همه افتخاراتش تو حوزه های مختلف رو باید ول کنم برم سمت برندی که حتی هنوز نمیتونه به طور مستقل خودش طراحی کنه و خودش تکنولوژی ساخت موتور داشته باشه و معلوم نیس اگه آلمانی ها و… به حال خودشون رهاشون کنن چه وضعی براشون پیش میاد. به خدا قسم این حرفارو از روی تعصب الکی نمیزنم. من آدمی بودم که تا همین 2 سال پیش عاشق کره ای ها بودم. به خاطر چی؟ فقط به خاطر ظاهرشون در حالیکه از چیزای دیگه سردر نمی اوردم. ولی بعد از کلی تحقیق تو این یکی دو ساله به این نتیجه رسیدم که چرا باید عاشق کره ای ها باشم؟ عقلم بهم گفت عاشق تویوتا باش. عاشق هرچی ژاپنیه باش. نه عاشق یه برند کپی کار و وابسته به دیگران. درود بر ژاپن .درود بر تکنولوژی و مهندساشون.
      دوستان بدین دیس لایک ها رو که منتظرم :))))))))))))) به هرحال از این جماعت کره ای پرست چیزی جز این برنمیاد :) بدبختی ما هم همینه که تو جماعتی هستیم که حتی خیلی از ماشین بازاشم کره ای پرستن. البته چیه این مملکت درست و حسابیه که این دومیش باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (419 ديدگاه)

        اگه صحبت در مورد 10 سال پیش باشه واقعا قبول دارم .
        ولی اگه بخوای موفق باشی و بتونی رقابت کنی باید تو هم پیشرفت کنی و بهترین باشی
        حرف خوبی زدی . مگه تکنولوژی المان و امریکا پایین تر از ژاپن هست ( عشق ژاپن و سونی و تویوتام )
        کره ای ها از سال 2015 واقعا عالی شدن و در حد قیمت و گارانتی ( 7 ساله) که نشون دهنده کیفیت هست . خودرو های خوبی میزنن
        شاید تویوتا و هوندا و نیسان و رنو و فلوکس و شورلت و فورد نباشن ولی کمتر هم نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. hossein

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        داداش چه حوصله ای داشتی اینو نوشتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. hrezzati

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (42 ديدگاه)

      2010 شیش سیلندرش وارد نشد. مثل ۲۰۰۹

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. میلاد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    سلام دوستان
    خلاصه این کامنت بالا رو هر کسی خوند بنویسه ببینیم چی گفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      :-)
      دمت دمادم ترکیدم از خنده ………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. هاشم

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    خوندن همچین کامنتهای طولانی حوصله میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر ح

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جلوش افتضاح و بی ابهت مثل فیس لیفت جدید الانترا اما عقیش قشنگ شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Madjid

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    1- هر ماشینی نگهداری میخواد. همپن تویوتا و هوندا. هم بدون نگه داری اشکت رو در میارن.
    این یک اصل کلیه که از هر ماشینی بهتر نگه داری کنی بهتر واست کار میکنه. مختص ماشین های کره ای نیست.
    2- قیافه ی ماشین ممکنه اولویت اول نباشه ، ولی به هر حال چیزیه که همیشه جلوی چشمته و کسی در اهمیتش شک نداره.
    ماشین های کره ای از این نظر در حد لکسوس هستن نه تویوتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      طراحی ماشین های کره ای شبیه لکسس هست؟
      همه میدونن که ماشینای کره ای کپیه کاشینای المانی هست مثلا کیا کپی بی ام و هست .ولی اصلا در حد اون نیست حتی از نظر ظاهر
      لکسس که اصلا فلسفه طراحیش زمین تا اسمون فرق داره با هیوندایی و کیا کجاش در یه سطحن؟
      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      میشه بگید دقیقاً کدوم ماشین کره ای طراحیش در حد لکسوسه؟؟؟ الانترا یا سراتو در حد IS هستش؟ سوناتا در حد ES هستش؟ اسپورتیج یا توسان در حد NX هستش؟ سورنتو یا سانتافه در حد RX هستش؟ کدوم دقیقاً؟؟؟ البته جنسیس در حد لکسوس هست که اونم متاسفانه کپی از آئودیه. البته که خوب شاید نظر و سلیقه ی شما هستش که ماشینای کره ای رو در حد لکسوس میدونید که اگر واقعاً اینطوریه، نظرتون محترمه. ولی اگه دارید طرفداری از ماشینای کره ای میکنید بحثش جداست. به هر حال نظر شما و اکثر ایرانیا اینه که کره ای ها از تویوتا قشنگ ترن. بله. سلیقه ی ما ایرانیا بیشتر به اون سمته. ولی همونطور که قبلاً هم گفتم تو خیلی از نقاط جهان ممکنه سلیقه ها متفاوت باشه و تویوتا به نظرشون زیباتر باشه. به شخصه خود من تو خیلی از سگمنت ها تویوتا رو بهتر میدونم. مثلا هیچ وقت شیکی و سنگینی کرولا رو با الانترا و سراتو با اون جلوی زشتشون عوض نمیکنم. (البته همون نسلای قبلیش که قابل مقایسه باشه. چون نسل جدید کرولا هنوز نیومده)، یا یاریس به نظرم خیلی قشنگ تر و شیک تر از ریو و اکسنت هستش. تو مید سایز هم که همین الان کمری قشنگ تر از سوناتا هستش به نظر من. ولی خوب اپتیما قشنگ تره. ولی نسل بعدی کمری به نظرم از هر جفتشون بهتره. اینم نظر منه. یا به عنوان مثال هیچ وقت ابهت هایلندر که هیچ وقت تو ایران نمیاد رو با سونتو یا سانتافه عوض نمی کنم. اما همین کره ای ها به نظرم هیچ وقت یه شاسی بلند واقعی با ابهت در حد لندکروز نداشتن.
      پس سلیقه ها متفاوته تو انتخاب تویوتا یا کیا و هیوندای. ولی فکر نکنم کره ای ها رو در حد لکسوس دونستن درست باشه.
      تازه فقط صحبت از تویوتا کردم. اگه پای مزدا و بعضی مدل های هوندا یا نیسان رو که تو ایران نمیاد رو وسط بکشیم، کره ای ها هیچی نیستن در مقابلشون. زیباترین ماشین کیا که اپتیما هستش هیجی نیس در مقابل مزدا 6.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. No

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (59 ديدگاه)

        فقط تویوتا وهوندا اگه میخوای بگی کره ای فلان و فلان همه می دونیم که نظرت تکراری و بی اهمیت هستش پس بیا و درباره چیز جدیدی که هیوندای ساخته بحث کن نه اینکه دوام ژاپنی از کره ای بالاتره اصلا به ما چه من نوعی وقتی پول خرید چینیشو ندارم چه برسه به ژاپنی و کره ای چرا بخوام همچین تفکری رو تحمیل کنم به دیگران چه فایده …….این حرف من بود حالا خود دانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Madjid

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        نظر شما درست و قابل احترام.
        ولی به نظر من در همه ی سگمنت ها ماشین های کره ای بهتر از نظر طراحی عمل کردن.
        کرولا مخصوصا در عقبش جذابیت چندانی نداره.
        هیوندای الانترا از نظر طراحی خیلی بالاتر از کرولاست.
        .
        بحث طرفداری و … نیست. فقط ابراز نظر و سلیقه.
        در هیچ کدوم از این شرکت ها سهم ندارم و یک فرد عادی از جامعه هستم.
        کارمند دولـت هستم و در هیچ شرکتی هیچ سهمی ندارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. 100tar

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    هیچ پیشرفتی نکرده .
    قبلیش بهتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amk

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظرم نیازى به فیس لیف نداشت قبلیو میتونست یکى دو سال دیگه تولید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا