هیوندای

هیوندای سوناتا 2015، در جاده تکامل

با نگاهی به سیر پیشرفت و تکامل برندهای کره‌ای، این نکته برایمان مسجل می‌شود که تنها قدمت و پیشینه یک خودروساز نیست که ضامن موفقیت اوست، بلکه مسئله مهم و اساسی در این بین، حضور و تجلی اراده معطوف به پیشرفت و توسعه، در تک‌تک کارکنان یک سیستم خودروسازی و نیز مدیران آن است؛ شاید به‌واسطه وجود همین اراده است که سخت‌ترین موانع به کنار نهاده می‌شود و صعب‌ترین راه‌ها به سهل‌ترینشان مبدل می‌گردد. تاریخ خودروسازی کره را می‌توان کلاس درسی برای تمامی برندهای نوپا دانست، سازندگان این کشور با چنان سرعتی پله‌های ترقی را طی نمودند که نمونه‌اش تا به حال کمتر در عالم دیده شده است؛ خودروسازان این کشور با ارائه محصولاتی ارزان و نیز نه‌چندان کیفی کارشان را آغاز نمودند و اکنون بدان جا رسیده‌اند که پای ثابت اکثر نشریات و نیز سایت‌های خودرویی در دنیا به شمار می‌آیند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

2015-Hyundai-Sonata-Exterior
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
چندی پیش برگردان مقاله‌ای را در یکی از نشریات چاپی مطالعه نمودم که در آن ب‌ام‌و سری ۵ را رویاروی هیوندای جنسیس قرار داده بود. نکته جالب اینجاست که در رویارویی بین آن‌ها، جنسیس با بهایی به‌مراتب پایین‌تر، به لحاظ راحتی، آرامش و نیز بی‌صدایی کابین فراتر از ب‌ام‌و قرار گرفته بود؛ اگرچه در مقابل، ب‌ام‌و توانست هندلینگ و پایداری بهتری را از خود ارائه دهد، اما با همه این‌ها، مسئله مهم در این بین شکست و یا پیروزی جنسیس در مقابل ب‌ام‌و نبود بلکه همین اندازه که یک برند نسبتاً نوپای کره‌ای در مقابل غولی باسابقه از آلمان عرض‌اندام کند و پا به‌پای آن بتازد، خودش به‌تنهایی موفقیت بزرگی برای آن محسوب می‌گردد. بگذریم!

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
یکی از سدان‌های شرقی که در کشورمان کاملاً شناخته شده است و پیشینه نیک و نیز درخوری را همراه نام خود یدک می‌کشد، هیوندای سوناتا است. نسل پیشین این خودرو که با کد YF شناخته می‌شود از محبوب‌ترین و عامه‌پسندترین خودروهای موجود در بازار کشورمان می‌باشد. نسل جدید آن نیز که با کد LF معرفی می‌گردد به‌تازگی وارد خیابان‌های شهرهایمان گشته است؛ این مدل از ماه مارس سال ۲۰۱۴ به بازار کره معرفی شد و در حال حاضر، علاوه بر این کشور در ممالکی چون آمریکا و چین هم تولید می‌گردد.
چندی پیش مقاله‌ای از این خودرو در سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات انتشار یافت که در اینجا برگردان و ویرایش آن را تقدیمتان می‌کنم.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۳ از ۵
پرده‌برداری از این خودرو و نمایش عمومی آن، در ماه مارس سال گذشته در کره انجام پذیرفت. این خودرو با یک طراحی جدید و جسورانه و نیز به همراه یک کابین بهبود یافته از خریدارانش استقبال می‌نماید. سوناتا پلاکی را با خویش حمل می‌نماید که حاکی از ورود آن به خط تولید در سال ۱۹۸۵ میلادی است. این هفتمین نسل از این خودروست که در خط تولید جای گرفته است.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
نمای ظاهری
هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ دومین خودرو در خط تولید هیوندای است که با پیروی گام‌به‌گام از برادر بزرگ‌ترش جنسیس و همچون او، با بهره‌گیری از فلسفه طراحی مجسمه سیال ۲.۰ تکوین یافته است. هنگامی که زوایای چراغ‌های جلو، اجزای کرومی که پیرامون محفظه لامپ‌های مه شکن را احاطه نموده‌اند و نیز جلوپنجره بزرگ این خودرو را به همراه یک رشته نوار کرومی که – منشأ آن از کلاف‌های چراغ جلوی این خودرو شروع شده و در امتداد خطوط پنجره‌ها امتداد می‌یابد – را از نظر می‌گذرانیم، شاهد پیکره‌ای هستیم که آمادگی و حضور پررنگ خویش را به‌تمامی اعلام می‌دارد.

2015 Hyundai Sonata 2.4l Sport
۲۰۱۵ Hyundai Sonata 2.4l Sport
کابین
نکته مهمی که این خودرو را در مقابل مدل پیشین آن جای می‌دهد این مسئله است، که هنگامی که در درون کابین آن قرار می‌گیرید، احساس می‌کنید که با فضایی متعلق به یک دهه گذشته سروکار دارید. برای حفظ رقابت با دیگر اعضای جدیدتر وارد شده به بازار، این خودرو از داشبوردی (هماهنگ‌تر) و نیز دورنگ و از ویژگی‌هایی همچون ترکیب تریم نقره‌ای و نیز پلاستیک سیاه، بهره می‌برد؛ وجود همین مسئله توانسته است رتبه آن را اندکی بالاتر از دیگر حاضرین موجود در بازار قرار دهد.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
مهندسی
ویژگی جذابی که در این خودرو مشاهده می‌شود، به‌کارگیری و استفاده از فولاد فوق مستحکم (AHSS) در ۵۱ درصد از سطح بدنه آن است. این امر به نحو مؤثری افزایش سفتی بدنه و نیز حفاظت بیشتر سرنشینان را- با ساختاری که میزان سختی آن بهبود یافته است- با خود به همراه دارد. اما آنچه در این خودرو مایه شگفتی می‌باشد، کشف این نکته است، که مدل‌های پایه و نیمه‌فول هیوندای سوناتا به ترتیب با یک و نیز دو عدد ایربگ در بازار عرضه می‌شوند. امری که در این دوره و زمانه، مطلقاً شرم‌آور است.

آنچه در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۲.۴ لیتری و با تنفس طبیعی جای گرفته است که نیرویی معادل ۱۷۸ اسب‌بخار و نیز گشتاوری برابر با ۲۲۹ نیوتن‌متر را، به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌نماید. این خودرو با سه حالت جهت رانندگی تجهیز شده است: اقتصادی، نرمال، اسپرت. سیستم تعلیق کاملاً جدیدی که در این خودرو نصب گردیده است، سواری به‌مراتب نرم‌تر و نیز راحت‌تری را نسبت به مدل قبلی آن ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی نهایی

انواع مختلف خودروی هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ با بهای به‌شدت رقابتی و مقرون‌به‌صرفه ۷۳/۵۰۰ الی ۱۰۶/۰۰۰ درهمی عرضه می‌شوند (در بالاترین تیپ). در ازای یک پیشرانه درخور و مناسب و نیز برچسب قیمتی کاملاً مقرون‌به‌صرفه، این‌طور به نظر می‌رسد که هیوندای سوناتا یک معامله خالص و قطعی است؛ اما آیا واقعاً وضع به این‌گونه است؟ خوب، اگر قصدتان بر این است که مبلغی معادل ۶/۵۰۰ درهم را صرفه‌جویی نمایید پس می‌توانید سوناتا را به‌جای فورد فیوژن برگزینید، اما من همچنان امیدوارم که پس از یک تصادف نیز بابت خریدتان خوشحال باقی بمانید، زمانی که تنها ۷ عدد ایربگ کمتر، از شما و خودرویتان محافظت می‌کنند (نسبت به فورد فیوژن).

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی خارجی این خودرو پیشرفت عظیمی نسبت به نسل پیشین خود نموده است.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
علیرغم طبل زدن‌ها و هیاهوی فزاینده‌ای که در زمینه پیشرفت سوناتا – بابت به‌کارگیری فولاد با مقاومت بالا در آن – صورت پذیرفته است، مشاهده این امر خجالت‌آور است که آن‌ها کماکان محصولاتی را به بازار ارائه می‌دهند که تنها از یک ایربگ بهره می‌برد.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata

مشخصات فنی

حجم موتور: ۲۳۵۹ سی‌سی
توان: ۱۷۸ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۳۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۲۰۶ کیلومتر ذکر شده است)
مصرف سوخت ترکیبی: ۸ لیتر
نوع گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
ابعاد
طول /عرض/ارتفاع: ۴۸۵۵/۱۸۶۵/۱۴۷۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۸۰۵ میلی‌متر
وزن: ۱۳۹۱ – ۱۴۱۱ کیلوگرم
ظرفیت باک: ۷۰ لیتر
گنجایش صندوق عقب: ۵۱۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۳۵/۴۵ R 18 (نمونه فول)

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در بیشتر بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها، بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را به دست آورد و تنها در تست هم‌پوشانی کوتاه (برخورد از کناره جلوی خودرو) امتیاز قابل قبول یا همان (ACCEPTABLE) را کسب نمود. ناگفته نماند که تمامی خودروهای هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ عرضه شده در بازار آمریکا، به‌صورت استاندارد از ۷ کیسه هوا بهره می‌برند.
در حال حاضر خودروهای هیوندای سوناتا که در بازار امارات عرضه می‌شوند با توجه به تیپ و تجهیزات به‌کاررفته در آن‌ها، از شرایط ایمنی متفاوتی بهره می‌جویند که در ذیل خدمتتان عرض می‌کنم.
مدل GL (پایه) – یک ایربگ
مدل GL (مجهزتر و یا به‌اصطلاح نیمه‌فول) – ۲ ایربگ
مدل GLS (تمام فول) – ۶ ایربگ
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری (تنها در مدل GLS ارائه می‌شود)

2015 Hyundai Sonata 2.4l Sport
۲۰۱۵ Hyundai Sonata 2.4l Sport
برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
این خودرو به‌صورت عمده در سه تیپ متفاوت در بازار امارات عرضه می‌گردد که در سطور ذیل تجهیزات مربوط به هر یک از آن‌ها تشریح می‌گردد.
مدل GL (پایه): رینگ‌های آلومینیمی ۱۶ اینچی- شیشه‌ها و آینه‌های برقی- لامپ‌های مه شکن- سیستم ورود بدون کلید- دوربین دید عقب- کروز کنترل – ۶ عدد بلندگو + MP3 + CD + بلوتوث و سیستم استریو – ABS و یک ایربگ
مدل GL تجهیز یافته یا به‌اصطلاح نیمه‌فول: علاوه بر تجهیزاتی که در تیپ پایه وجود دارد به اقلامی همچون رینگ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچی – سنسور پارک عقب – سقف پانورامیک – فرمان چرمی – آینه‌های برقی جمع شونده و دو ایربگ مجهز است.
تیپ GLS (فول): علاوه بر موارد فوق به اقلامی همچون تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – سنسور پارک جلو – ساب ووفر – کلید هوشمند به اضافه دکمه استارت – دستگیره‌های کرومی – سیستم هشداردهنده نقاط کور – سیستم ناوبری (NAVIGATION) – آفتاب‌گیرهای کناری و عقب – ترمز پارک الکترونیکی – آینه‌های کاهنده تشعشع – تنظیم‌کننده خودکار نور چراغ‌های جلو و شیشه‌شور- شیشه‌های سولار (SOLAR GLASS) – صندلی‌های چرمی – رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی – گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو – لامپ‌های زنون – ۶ ایربگ و سیستم کنترل پایداری و.. مجهز است.

2015 Hyundai Sonata 2.4l Sport
۲۰۱۵ Hyundai Sonata 2.4l Sport
قیمت
در ایران: ۱۷۹.۴ میلیون تومان (نمونه ۲.۴ لیتری، ثبت‌نام از نمایندگی)
در امارات: ۶۹,۹۰۰ الی ۸۰,۵۰۰ درهم (مدل GL و ۲.۴ لیتری) – ۱۰۶,۰۰۰ الی ۱۰۷,۰۰۰ درهم (مدل GLS و ۲.۴ لیتری)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. erfan

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    اتاق این و جنسیس جدید کاملاً مثل همه
    مثل اتاق های بی ام و.
    پس نتیجه میگیریم هیومدای میخواد به یه طراحی مادر مثل بی ام و برسه و همه اتاقارو بر اساس اون طراحی کنه.
    اتاق این نسل شباهتی به قبلیش نداره اما نسل بعد این بر اساس همین سوناتای ال اف طراحی میشه و شباهت بسیاری خواهد داشت چون این قرارِ بشه طراحیِمادر در هیوندای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      منتقدای طراحی هیوندای اونو ب خاطر شبیه شدن ب خطوط طراحی بنز نقد میکردن نه ب ام و
      البته ب نظرم این نسل جدید خطوطش بیشتر شبیه سوبارو شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. bse7en

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    همه طرفدار ام جی6 هستن ولی وقتی میرنماشین بخرن کره ای میخرن میان خونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا ♥BMW♥

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (290 ديدگاه)

      من عمراااااااااا النترا یا سراتو نمیخرم تا وقتی که ام جی6 و مزدا3 هست اونی که این عقیده رو داره ولی باز کره ای میخره…بیخیال دیگه خودت هرچی خواسی بجا … بذار.:)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ali

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (969 ديدگاه)

        واقعا تو سواری تفاوتی بین چینی ها و کره ای ها ندیدم،
        مزدا 3 جدید ظراحی بهتر و با اصالت تری داره، قیمت بین المللیش هم گرون تر از این کره ای 21 هزار دلاری هست
        c5 ماشین خیلی خوبیه، زیبا با طراحی عالی گشتاور بالا، که تو ایران مردم میرن پول کره ای میدن اونو نمیخرن؟ واقعا یا همینطور 407، واقعا جالبه
        البته افرادی که فنی خوبی دارن بیشتر سراغ توانایی خودرو میرن تا بازار فروشش ولی تو ایران برعکسه
        ام جی هم ماشین خوبیه که هیچ کدوم از اینها تو هندلینگ و کشش و شتاب حریفش نمیشن
        یکم پول بیشتر بدی فقط تویوتا آریون هست که ماشین فوق العاده ای بود برام

        موافقم 0
        مخالفم 1
  3. سجاد13

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    وقتی تمام مهندساش المانیو مخ ها و باز نشسته و هرچی که گیر اورده هستن نبایدم ازین کمتر انتظار داشت. سراخرم میشه به قول شما مقایسه با سری 5. داشبوردشو ببین چقدر ساده و قشنگ شده هیوندای کجا اینجوری میزد فک کنم این قسمت کار یکی هست که از فولوکس واگن اومده:)
    ولی مصرف سوختم مثل بنز و ب ام و بکنه عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دوست گرامی…
    کیا سید ماشین ارزان قیمت و اقتصادی طبقات کم درآمد و دانشجویان هست
    من در مورد ایران گفتم اکثراً […] از کره ای به نسبت ژاپنی استقبال بیشتری میکنن.از آمریکا و اروپا خبر ندارم
    ولی در همان آمریکا در این کلاس آکورد و کمری بیشترین فروش رو دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      داداش نحوه فروش کره ای ها و ژاپنی ها و خدمات پس از فروششون رو که مقایسه کنی میفهمی چرا کره ای ها اینقدر از بازار رو به دست آوردن.
      تویوتا ب خاطر اسمش قیمتش خیلی بالاترازواقعیته. خدمات پس از فروشش اصلاً مثل چندسال پیش که یکه تاز واردات بود نیست. هوندا و نیسان و دیگران هم که دیگه گفتن ندارن.
      بعد توقع داری کره ایا کم تر ب فروش برسن؟
      من ن طرفدار ماشین کره ای هستم و ن ژاپنی، اما نظرم اینه ک مشکل فروش ژاپنیا تو بازار از نحوه مدیریت بازارشون و از واردکننده هاست. و الا همین وضعیت بازار داخل تو مناطق آزاد رو هم شاهد بودیم که اینجور نیست و بعد از برندهای امریکایی ژاپنی ها فروش بالایی دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سعید یو

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظر بنده از لحاظ زیبایی نسبت به نسل قبل افت داشته و اصلا اون چشم نوازی قبل رو به همراه نداره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رحیمی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      جناب من به شما قول میدم 1 ساعت اینو نگاه کنید دیگه قدیمیاش به چشتون نمیاد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. hero

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    پسرفت تمام عیار!!!
    توی بازاری که کمری داره سروری میکنه واقعا کی برا همچین آشغالایی پول میده!؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد رحیمی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      جناب من پول میدم! شما یه تحقیق ساده بکنید فرق زیاد بین این ماشین و کمری رو متوجه میشید.
      http://www.thecarconnection.com/car-compare-results/hyundai_sonata_2015-vs-toyota_camry_2015

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حامد MASERATI GT

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    به صرفه است تو منطقه ازاد اروند میتونید با 65 میلیون این خودرو رو در اختیار داشته باشید که تعدادشم روزبه روز داره بیشتر میشه البته تو منطقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      سوناتا ماشین ارزون قیمت حدودا 21 هزار دلاری هست که اینجا به قیمت عجیب میندازن به ملت،
      مردم ایران تا 10 سال پیش بهشون میگفتی کره ای سوار شو انگار که توهین میکردی ولی الان اینقدر تمایل دارن که حاضرن چندین برابر سود به دلال ها بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمد رحیمی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ما چند وقتی هست که این ماشین رو از آسان موتور تهیه کردیم.
    واقعا اتومبیل عالی و با کیفیتی هست…تک تک جوانبش فکر شده و به تمام جزئیاتش فکر شده. سواری و شتاب عالی و صدای اگزوز رضایت بخش. راحتی و فضای پای عقبش بی نظیره.
    خوشحال میشم اگر سوالی داشتین پاسخ بدم ;-)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر سابق

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (161 ديدگاه)

      سلام محمد جان مبارک باشه انشاا… چرخش براتون بچرخه.
      خواستم بپرسم ماشین شما چنتا گرمکن و سردکن داره؟ و یکی هم انیکه ساب ووفر داره سوناتا 2015؟
      ممنون میشم جواب بدید باتشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد رحیمی

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (23 ديدگاه)

        سلام آقا امیر.راستش ماشین ما فقط صندلی های جلوییش گرم کن و سرد کن داره و گرمکن فرمان نداره. سیستم صوتی اینفینیتی با دو تا ساب ووفر که صداش فوق العاده قدرتمند و با کیفیت هست…سیستم مولتی مدیا 8 اینچ… رادار ها جانبی… پرده آفتابگیر عقب تمام برقی…صندلی های چرم قهوه ای…چراغ شور های جلو…کنترل کشش…فول تمامی ایربگ ها. این نسخه ای هست که آسان موتور تحویل میدهد الآن. توی نمایندگی یک ال اف هم بود که درشو باز کردم دیدم صندلی های عقب اون گرمکن داشت.در کل بسیار ماشین عالی ای هست و واقعا داخلش بیش از حد نیاز جاداره.من قدم 185هست و وقتی عقب میشینم راحت 30-20 سانت در هر حالتی فضای زانو دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. ali

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    باز جلو پنجرشو تغییر داد و یکم از جلوی پنجره آیودی فاصله گرفت، این کره ای ها همه تکه های ماشین هاشون از طراحی های مختلف گرفته میشه و با تقلید از خودروهای مختلف سعی میکنند به اصالت برسند، کلا دارن از اون طراحی کتونی شکل و بزک شده به حالت طراحی اروپایی نزدیک میشن یا سعی میکنن که بشن
    بعضی ها از خود کره ای ها بیشتر سنگ ماشین های بزک شده کره ای رو به سینه میزنن
    ولی باید بدونیم که کره ای ها خیلی با چینی ها فرق ندارن، همه تو بازده و سواری شبیه هم هستند
    این ایران خودرو هم سال این هیوندای کره ای هست که تو همون سطح مونده، اونها هم میرن طراح خارجی میارن تا شاید کمی براشون اصالت و از شکل کره ای خارج بشن اینها هم گیر دادن به پلت فرم 405

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. کامبیز

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام. بین سوناتا 2015 و اپتیما 2015 کدوم یک کم استهلاک تره؟ از نظر قیمت قطعات مصرفی کدوم یک ارزونتره و به صرفه تر؟ ممنون از دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      هر دو ماشینای خوبی هستند ولی سوناتا خانوادگی تر و راحت تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. masoud

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا این مدل هایی که تو ایران اومدن رادار جلوگیری از تصادف جلو رو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عرفان

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یلام من این ماشینو یه چند ماهی میشه که دارم خیلی ازش راضیم شتاب عالی کیفیت صدا عالی 3تا ساب ووفر 6تا بلند گو داره گرمکن فرمونم داره گرمکن صندلی عقبم داره سوال خواستید در خدمتم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا