رونمایی از هیوندای سوناتا 2015 در کره

زبان طراحی مجسمه سیال 2 اینک تأثیر خود را روی سوناتای نسل هفتم گذاشته و چهره این خودرو را دگرگون کرده است. بیشتر تغییرات را می‌توان در چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره خودرو دید. اما سقف و شیب ملایم آن هنوز تداوم بخش راه مدل‌های نسل فعلی سوناتا می‌باشد.

2015 Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata

اندازه بدنه و فضای داخلی رشد کرده و زیرساخت نیز تا 51 درصد مقاومت پیچشی بیشتر، کیفیت و ایمنی بالاتری را ارائه می‌کند. ابعاد خودرو شامل 4855 میلی‌متر طول، 1865 میلی‌متر عرض، 1475 میلی‌متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2805 میلی‌متر می‌باشد. فضای بار صندوق نیز 462 لیتر گنجایش دارد. هیوندای می‌گوید که سوناتای 2015، امن‌تر از همیشه خواهد بود. شش کیسه هوا، سیستم‌های ABS, EBD, ESP و TCS، کروز کنترل هوشمند مجهز به رادار، سیستم هشدار خروج از خط، چراغ‌های پرتو بالای اتوماتیک، تشخیص نقاط کور، سیستم‌های ایمنی الکترونیکی و ایربگ زانوی راننده همه در جهت تأمین بیشتر ایمنی فراهم گردیده‌اند.

2015 Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata

در داخل کابین، داشبورد متقارن، اینک جای خود را به یک داشبورد پهن و تقریباً شش ضلعی و ارگونومیک داده که تا حدودی به سمت راننده زاویه گرفته است. پنل ابزارها نیز از تعدادی ذوزنقه تشکیل شده و در مجموع از طراحی مدرن قبلی فاصله گرفته و کلاسیک شده است. کابین لوکس‌تر از سابق و با کیفیت‌تر است. یک سیستم سرگرمی با نمایشگر 8 اینچی نیز در مرکز توجهات قرار می‌گیرد. سیستم گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو به صورت استاندارد و عقب به صورت آپشن و پرده برای پنجره‌های عقب از موارد قابل ذکر دیگر می‌باشند.

2015 Hyundai Sonata Interior
2015 Hyundai Sonata Interior

در بخش قوای محرکه، فعلاً سه پیشرانه برای عرضه در کره جنوبی آماده هستند. موتور 2.4 لیتری 193 اسبی و 247 نیوتن متری در مدل پایه حفظ خواهد شد. اما یک موتور 2.0 لیتری توربو و یک مدل هیبریدی نیز مورد انتظارند. هم اکنون در بازار کره یک مدل 2.0 لیتری CVVL با تنفس طبیعی و توان 168 اسب بخار و گشتاور 201 نیوتن متر و یک مدل 2.0 لیتری LPI با توان 151 اسب بخار و گشتاور 194 نیوتن متر نیز به فروش می‌رسند. برای انتقال نیرو از یک گیربکس شش سرعته خودکار استفاده می‌شود. در حالی که نمونه‌های هشت سرعته و ده سرعته نیز در مراحل توسعه قرار دارند.


مدل‌های مخصوص آمریکا در آلابامای ایالات متحده ساخته خواهند شد و انتظار می‌رود استقبال از آن بالاتر از نسل فعلی سوناتا باشد. هیوندای از سوناتای جدید خود در ماه آینده و نمایشگاه نیویورک پرده برداری خواهد کرد.

78 دیدگاه

  1. Ferya
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    دیوار بدین کلّمو بهش بکوبونم !!!!
    این که مرسدس CLAـــه ! O.o

    پاسخ
  2. Sasan
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    وااااای ! چرا توشو اینجوری کردن؟؟
    واقعا باورم نمییییشه !
    آخه سوناتای الان جوون پسنده … اینو چرا کلاسیک کردن ؟؟
    چرا آخه !!
    به نظرم اگه هیوندا همین رویه رو پیش بگیره همین جوری که این چند وقته پیشرفت کرده , سقوط می کنه !

    پاسخ
  3. وحید
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    طراحیش خیلی تغیر کرده .بیرونش عین مرسدس هست داخلش هم کپی ولیکس C30 در کل خیلی ساده تر از مدل قبلی شده .به نظر من مدل قبلی جذاب تر است.

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    به نظرم ماشین خوبیه ودر نسل جدید تغییرات زیادی
    حس میشه ولی شاید زیادی کلاسیک باشه نسل ششم
    دارای طراحی مدرن تری بود

    پاسخ
  5. BENC C350
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    این چرا این شکلی شده چقدر ایکبیری شده صد رحمت به yf خیلییییییییییییییی خوبه قیافش..خنگ طراحی کردن این ماشینو..

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      اول تو یاد بگید بنز رو benc می نویسند یا benz
      اونی که تو نوشتی به فارسی میشه بنک…
      عقل کل

      پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    با وجود اپتیما خرید سوناتا بجز برای پیر مردها حماقته…

    پاسخ
    1. امید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ای ول ،مدیر ما یه پیر مرد جون دل تازه قهوای سوخته اش رو گرفته

      پاسخ
  7. علی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سوناتا 2011 از همه مدلا بهتر بود. آخه چرا اینجوریش کردن؟ قیافش خیلی مزخرف شده! فقط سوناتا 2011 عشق است

    پاسخ
  8. محمدرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    طراحیش قشنگه اما سوناتا 2014 هنوز جای تولید وتغیرات کم رو داشت

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      خییییییییلی موافقم.کاش این وای اف یکی دو سال دیگه تولید میشد حداقل

      پاسخ
  9. بابک
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    بنظر من 2014 شیک و جوان پسند بود…ولی باید صبر کرد و از نزدیک دید…

    پاسخ
  10. mohsen
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به نظر شما من سوناتا 2015 بگيرم يا سانتافه؟
    با تشكر

    پاسخ
  11. وحید
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    درود. دوستان وارد ایران شد یدونه سفید 2400 سی سی رو دوستم وارد کرده ظاهرش خیلی جذاب به نظر من که از مدل yf با کلاس تر. معروف به مدل nf

    پاسخ
  12. خشایار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مدل قبل اغراق امیز و در کل نقاط کور زیادی داشت هیوندا yf خیلی فضایی بود وقتی پشت ماشین میشستی نقاط کور زیادی داشت به نظره من نسخه جدیدش تحت عنوان nf خیلی شکیل تر و با پریستیژ تر از قبلش شده پشتش شبیه ائودی و قسمت جلویه اتومبیل مشابه بنز دراوردن . با ارزویه موفقیت روز افزون برای هیوندای و کیا

    پاسخ
  13. Ar. sh
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من که داخل سونوتا2014 بهتر از این مدل جدیدیش بود اما بیرونش قشنگ تر شده

    پاسخ
  14. نیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سوناتا2015 واقعا زیبااست من یکی خریدم و در مقایسه با 2014 خیلی راحت تر است از نظر ارگونو مومی در رانندگی مسافتهای طولانی میفهمی چی میگم

    پاسخ
  15. هادی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام. سوناتای lfواقعا زیباست. من با خیلی از هموطن ها که ماشین رو ندیده صحبت میکنن موافق نیستم. این ماشین بین خودروهای اقتصادی تو دنیا تو ایمنی اول شد و جایزه tsp+ iihs رو که خیلی بنز و ایودی و … نتونستن بگیرن ، گرفته و توطراحی و تقابل انسانـماشین هم جایزه برده و تو رنکینگ مجله های معتبر آمریکا مثلus news best cars تو امتیازدهی اول هستش و بالاتر از کمری و فورد فیوژن وشورلت مالیبو. توبررسی بعضی مجله ها هم جایزه بهترین خودرو برای پول پرداختی رو داره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.