هیوندای

تغییرات اساسی در نسل هفتم هیوندای سوناتا

اولین تصاویر از هیوندای سوناتای مدل ۲۰۱۵ که قرار است ماه آینده در نمایشگاه نیویورک و به طور رسمی رونمایی شود، نشان می‌دهد که نسل بعدی سوناتا، همانند جنسیس جدید از زبان طراحی مجسمه سیال ۲.۰ پیروی خواهد کرد.

Hyundai Sonata 2015 first image
Hyundai Sonata 2015 first image

تغییر طراحی سوناتا از سبک YF فعلی به سبکی محافظه کارانه تر و مردانه تر می‌تواند یک حرکت بزرگ با ریسک بالا تلقی شود. چه اینکه طراحی نسل فعلی سوناتا بسیار نوآورانه و ساختارشکنانه و در عین حال جوان پسند بود. طراحی نسل جدید جنسیس و همچنین در پی آن سوناتای جدید با جلوپنجره شش ضلعی، درب کاپوت دراز و سقف گنبدی شکل، جلوه ای قدرتمند تر یافته است. این استحکام از درون هم قابل بحث است زیرا فولاد مقاوم‌تری که در ساختار پلتفرم استفاده شده تا ۵۱ درصد قوی تر است.

هیوندای سوناتا 2014 - نسل ششم
هیوندای سوناتا ۲۰۱۴ – نسل ششم

درون کابین سوناتای جدید با زاویه گرفتن کنسول به سمت راننده، به کیا اپتیما شباهت یافته است. در این سبک طراحی، همانند کاکپیت هواپیما، تمرکز روی راننده است.
گفته می‌شود که نسل بعدی سوناتا سبک تر و در مجموع ۴۰ درصد محکم تر از نسل فعلی است. حداقل هفت کیسه هوا و سیستم جدید کمربندهای ایمنی می‌تواند امتیازات بیشتری در آزمون‌های تصادف IIHS برای آن فراهم آورد.

Hyundai Sonata 2015 interior design
Hyundai Sonata 2015 interior design

هیوندای سوناتا به عنوان محبوب‌ترین خودروی این شرکت کره ای، از سال ۱۹۸۵ تاکنون تولید می‌شود و تاکنون شش نسل از آن معرفی شده است. نسل ششم یا فعلی سوناتا از سال ۲۰۰۹ در خط تولید قرار دارد و سال ۲۰۱۵ با نسل هفتم جایگزین خواهد شد. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”64764″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۸ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به نظرم فاصله بین معرفی مدل های جدید ماشین های کره ای خیلی کمه ، این جوری در حق خریدارای اون ها ظلم میشه چون بلافاصله مدل های جدید میاد و ماشیناشون قدیمی می شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این از مشخصه های یک خودروساز بی تجربه و خزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اصغری

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        این از مشخصه های ای نفر آدم متعصبه!
        عمر مفید خودرو در کشور های توسعه یافته پنج ساله. علاوه بر این با تفاوت آشکار و تغییرات سریع ذائقه خریداران اگر خودروسازان آهنگ تغییرات خود رو سریع نکنند مطمئنا بازار رو از دست میدن. با منطق شما خودرو سازی با تجربه و غیر خز لابد سایپا است که هنوز که هنوز داره همون پراید رو تولید میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی دهقانی

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تعصب کورکورانه به چه دردی میخوره انصاف داشته باشیم درسته شرکتهای المانی بعدا ژاپنی حرف اول تو صنعت ماشین و غیره میزنن ولی انصافا این روند رو به رشد که شرکتهای کره ای در این چند وقت اون هم به صورت تصاعدی طی میکنن چه بسا یه زمانی بشه که اونها هم سری تو سرا در بیارن و بقیه رو انگشت به دهن بزارن حداقل بجای اینکه فقط اونها رو مصخره کنیم و تعنه بزنیم از اونها یاد بگیریم که چطور به جای در جا زدن و تنزل مثل شرکتهای داخلی ما پیشرفت میکنن به امید اونروز

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. sorena330

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (745 ديدگاه)

        فکر کنم دیگه وقتشه تعصب رو کنار بذارین،کی گفته این از ویژگی های خودروساز بی تجربه هست؟
        همونطور که می بینید هیوندای هم داره از طرح های مقطعی فاصله میگیره و به دیزاین های استوار تر نزدیک میشه،

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. hero

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (593 ديدگاه)

        طراحی عجولانه و چروکیده وای اف خیلی زودتر از اون چیزی که انتظار
        میرفت از چشم مردم افتاد
        حالا این یکی که طراحی رو به عقبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. امين

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (9 ديدگاه)

        با اجازتون این خودرو بعد از ۶ سال تغییر نسل داده از سال ٢٠٠٩ yf وارد بازار شده. تو ایران دیر اومده.
        بعدشم اکثر خودرو شاز هاى آلمانى هر ۵ سال نسل جدید معرفى میکنند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیرضا 21

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      چقد بد و حال به هم زنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حامد

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا راست میگی آدم تا سوار میشه باید پیاده شه بابام یه ماشین هیواندای گرفت الان دو ماهه دارتش صفر خریده بود الان میخواد بفروشه یه چیزه دیگه بگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمود

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    مثل همیشه زیبا- شیک و جوان پسند. و البته طراحی ساده تر و ماندگار تر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BOMB

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      YF واقعا طرح مسخره ای بود . باید ببینیم این جدید در چه ………

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (12 ديدگاه)

        باید خدمتت عرض کنم سوناتا سال ٢٠١١ زیباترین خودروى سال شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمد رضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هیوندای بین تمام خودروسازان جهان بیشترین سرعت پیشرفت رو داره واقعا چیزی نمونده تا به بزرگترین خودروسازان جهان نزدیک و نزدیکتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد رضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در ضمن مطمینم هیچ کمپانی خودروسازی در دنیا حتی بنز و بی ام و و تویوتا و نیسان و …..هم نمیتونن ماشینی بزنن که ابن همه امکانات و فناوری و زیبایی رو داشته باشه و در عین حال قیمتش تا این حد پایین باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      چون برای بنز و ب ام و و تویوتا و نیسان و … این ارزش داره که از موادی استفاده کنند که بعد 2 سال ماشین به صدا نیوفته و شکسته نشه و کم نیاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اصغری

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        واقعا که ادم میمونه چی بگه
        من سوناتا مدل 2008 دارم الان نزدیک 5 ساله
        خرابی ها شامل شکستن شیشه جلو در اثر گرما و از کار افتادن قفل در عقبه. در 5 سال و پس از نزدیک به420 هزار کیلومتر.
        من نمیگم کره ای ها بنز و بی ام دبلیو هستن اما به قیمتشون می ارزن
        صدایی خاصی هم در کار نیست در ضمن باور بفرمایید بی انصافی هم حدی داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آشنا

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (71 ديدگاه)

          بابا دقیقا ماهم همین رو میگیم. به قیمتش می ارزه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      چی میگی واسه خودت ؟؟؟؟؟

      تو به من بگو هیوندای چه خدمتی به این صنعت کرده ؟؟؟؟؟

      چه تکنولوژی ایی را به نام خودش و برای اولین بار تو دنیا استفاده کرده و

      به ثبت رسونده !!!!!!!

      چه حرفی برای گفتن داره . فقط تلاش و پشتکارشون قابل تحسینه . همین .

      همین کیا و هیوندا خودروسازیرو از المان ها و ژاپن و اکریکا یاد گرفتند

      .

      کره 10 سال درب کشورش را بر روی واردات بست و با کمک گرفتن از بزرگان

      تمام صنعت ها به اینجا رسیده . همین محصولات کیارو که میبینی ، طراحش یک

      المانی به نام پیتر شرایر است . به نظر خودت چرا ؟؟؟؟

      هینودای یک دهم سرمایه گذاری های تویوتا . فولکس . جنرال موتورز که در

      تحقیقات و توسعه و گسترش محصول انجام میدهند را نمیتواند بکند .

      همین هیوندای و کیا از گیربکس های ZF المان استفاده میکنند .

      هیوندای گه گیجه گرفته مدل ایکاس یا همون سنتنیال خودشو با ارم هینودای

      بده بیرون ، یا ارمشو تغییر بده و اسمشم عوض کنه .

      تو یک کمپانی را برای من نام ببر که که ماشین های سایز کوچیکش با

      تویوتا و فولکس هوندا و نیسان رقابت کنند و سایز بزرگاش با بنز و لکسس

      و کادیلاک و ب ام و ائودی و ….. رقابت کنه . این یعنی بی برنامگی . بی

      هدف بودن . قاط زدن .

      قیافه ی ماشینو عوض میکنند . از دوطرف ماشینو میکشن . امکاناتشو بیشتر

      میکنند ، بعد به قول خودشون میخوان با بزرگان رقابت کنند .

      دوباره عکس این حرکت هارو انجام میدن ، با تویوتا و فولکس و نیسان و …

      رقابت میکنند .

      اگرم میبینی قیمتشون پایینه ، چون فقط تکنولوژی هارو میخرند . اصلا بیا

      امار بگیریم : ببینیم بنز در یک فصل چندبار خبرساز میشه ، کره ای ها

      چند بار . تو همین پدال .

      کره ای ها به واسطه تغییر قیافه ی زود فروش خوب دارند .

      چون میدونند که طرح هاشون در دراز مدت ، باعث کاهش فروششون میشه . چون

      دیگه جذابیت ندارند . هر طرحی اگر در حد عرفش ساده و گیرا باشه ، تا 15

      سال هم فروش خوبو تجربه میکنه .

      تغییر چهره ی ماشینهای پورشه . لنکروز . کادیلاک و ائودی را نگاه کن .

      ببین در عرض 10 سال چقدر تحول ظاهری داشتند . هیوندای رو هم ببین .

      فروششون را هم ببین . برو کامیون 2014 هیوندای رو ببین . انگار

      میخواسته فیس لیفت سوناتارو بده بیرون . یک کامیون جیگول میگول .

      مامانی .

      خدا شاهده همین بنز های 1921 و 1924 که هنوز ایرانخودرو دیزل میزنه هم

      قشنگ تره هم ابهتش بیشتره .

      اصلا تو ماشین و طراحی میدونی چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      ناهارم کوفتم شد . همین شما ها هستید که میگید فرق ماشین های کره ای با

      ماشین های المانی و ژاپنی و امریکایی ، فقط در ابهته .

      وااااااااااااااااااای خدا من . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        الان سرم شلوغه .

        ولی بشین و ببین که من در ماه اردیبهشت سال 93 چه زلزله ای تو

        پدال به پا کنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        مطالبی مینویسم که انگشت به دهان بمونی . از تمامیه خودروساز

        ها . همینطور محصولاتی که تا به حال ندیدی . خودروساز هایی که

        تا به حال اسمش را نشنیده ایی.

        از پدر صنعت خودرو : المان . از محصولاتی که تا به حال ندیدی .

        صبر کن و ببین .

        منتظر ((( میلاد . فقط المان . فقط بنز ))) در سال 93 باش .

        مطلب از ماشینهای کره ای میذارم که دیگه روت نشه دیگه اسم کره

        را بیاری .

        دوست عزیز کسی منکر پیشرفت کره و صنعتش نیست . ولی از نظر من

        اصلا قابل قیاس بزرگان صنعت خودرو نیست .

        خیلی خیلی مونده . همین سنتنیال های وارد شده در ایران ، داره

        در انبار اسان موتور خاک میخوره .

        بهت قول میدم که اگر همین سنتنیال ، 5 برابر لکسس و بنز و

        ائودی و …..اپشن و امکانات داشته باشه ،

        فروشش به سایه ی فروش این خودرو ها هم

        نمیرسه . همه چیز که امکانات و اپشن نیست . قدمت . اصالت .

        طراحیه ماندگار . و …………..

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمد رضا

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          حزف های شما فقط بوی تعصب و خامی میده . واقعیت چیز دیگه ای میگه . تو همین کشور خودمون ببین چقدر هیوندای و کیا تو خیابون میبینی چند تا تویوتا و بنز و لکسوس و ،،،،،، همه بازار ماشین های وارداتی دست هیوندای هست مردم هم همه فهمیدن که با پول کمتر و هزینه کمتر صاحب یک ماشین عالی میشن . همه محصولات هیوندای به سرعت پس از ورود به بازار با استقبال گسترده روبرو میشن و به فروش میرن الان هیوندای شش امین خودروساز دنیاست و هر سال داره به سرعت پیشرفت میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          میلاد:
          کهتری را که مهتری یابد/هم بدان چشم کهتری منگر
          خرد شاخی که شد درخت بزرگ/در بزرگیش سرسری منگر

          داداش هیوندای کیا چهارمین خودروساز بزرگ دنیاست.(نه ششمین)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          اولا که پدال ، من هروقت دیدگاه میگذارم . میره در صف

          تایید . چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          لینک هم نداره .

          بعدشم اقا محمد . یکی از علل فروش بالای کیا و هیوندای

          در ایران به خاطر خدمات خوب و فیمت کمتر نسبت به

          المانی ها است . من دیگه بحثی با شما ندارم . وقتی

          که معیار خوب بودن شما فروش است ، معلومه که شما خام

          هستی . حرف های شما رو در هیچ نشریه . شبکه . هقته

          نامه . مجله نخوندم . اینو همه میدونند که ماشینهای

          کره ای خیلی مونده که به ژاپن و المان و …برسند .

          اینو همه ی دنیا میدونند .

          سوناتایی که از آخر پنجم شده
          عصرخودرو:هیوندایی با عرضه سوناتا از اوایل 2011 سود و فروش خیلی خوبی را تجربه کرد و تصویر خوبی از هیوندایی برجای گذاشت اما به تازگی اخبار ناگواری از آن برای هیوندایی می رسد.

          به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، در نظرسنجی جی.دی پاور در خصوص رتبه بندی خودرو ها از لحاظ قابلیت اطمینان سوناتا به قعر جدول رفته و مقام 27 را به دست آورده، به بیان دیگر از آخر پنجم شده است.
          در مطالعات قابلیت اطمینان خودروها در سال 2014 مؤسسه تحقیقاتی جی. دی پاور به طور متوسط 169 مشکل به ازای هر 100 خودرو گزارش شده است. در این روش مطالعه، تعداد مشکلات خودروها در 3 سال اول بعد از تولید اندازه گیری می شوند. امسال دومین سالی است که تعداد معضلات خودروهای سوناتای هیوندایی روند صعودی داشته است.
          علاوه بر سوناتا، الانترا نیز در پایین کشیدن و مخدوش کردن چهره هیوندایی در بین صاحبان محصولات این شرکت مؤثر بوده است.
          اد کیم از مؤسسه مشاوره ای اتوپاسیفیک می گوید مخدوش شدن چهره هیوندایی از لحاظ قابلیت اطمینان در کوتاه مدت آسیب جدی به برند این شکرت نخواهد زد. بیشتر مردم به جای نگاه کردن به قعر جدول، به این نگاه می کنند که کدام خودروها در رأس جدول هستند. اما به هر حال پرچم قرمز برای خودروسازی بلند شده که چند سال با جدیت کوشش کرده تا تصویری خوبی از خود در ذهن مردم بر جای بگذارد. هیوندایی به تازگی از زیر بار سنگین تعصب و طرز تفکر منفی مردم آمریکا نسبت به خودروهای کره ای خارج شده بود، چون بازار آمریکا به خودروهای آسیایی به عنوان خودروهای ارزان و کم مصرف نگاه می کند.
          از زمانی که وارانتی محصولات هیوندایی 100 هزار کیلومتر عنوان شد وجه ی مطلوبی به بار آورد اما این تصویر که سالیان سال برای به دست آمدنش جدیت به خرج داده شده است، ممکن است به طرفه العینی از دست برود.
          هرچند که وجود معایب در خودروهایی که اولین بار به بازار عرضه می شوند کاملا طبیعی است اما همین معایب یک حد معمولی دارد؛ به نظر می رسد که تعداد مشکلات سوناتا در سه سال اول عرضه به بازار کمی بیشتر از حد عادی بوده است.
          جی دی پاور مشخص نکرده است که مهمترین دغدغه مشتریان سوناتا چه بوده اما معمولا مشکلات موتور و گیربکس بیشتر از همه موجبات نارضایتی مشتریان را در خودروهای 4 سیلندر سبب می شوند.
          معمولا شکایت اصلی مشتریان این است که موتور در سربالایی ها کم می آورد و قدرت کافی ندارد، در سیستم انتقال قدرت اتوماتیک، تغییر به موقع دنده ها و دیر عمل کردن سیستم ها در گیربکس نیز موجبات نارضایتی مشتری را فراهم می آورند.
          سوناتای 2011 برای اولین بار از فناوری های جدید در قوای محرکه استفاده کرده بود و موتور تمام آلومینیومی، پاشش مستقیم و جعبه دنده 6سرعته و سیستم CVT برای اولین بار در محصولات هیوندایی به کار گرفته شده بود و به طور طبیعی میزان مشکلات آن از حد عادی خارج بود.
          سه شنبه 6 اسفند 1392

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          سوناتا رفت ته جدول و کمری اول شد ؛ اینه قدرت خودرو سازی ژاپن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          قابل توجه اقا محمد :

          خودروهایی که در کره جنوبی طالب ندارند اما در ایران…
          عصر خودرو: مصرف‌کنندگان کره‌ای معتقدند: مدلهای لوکس شرکت خودروسازی هیوندای بیش از حد بزرگ، گران و پرمصرف هستند و برندهای خارجی نظیر بی. ام. و و مرسدس بنز را به آنها ترجیح می‌دهند.
          به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سهم برندهای خارجی در بازار خودرو کره جنوبی از 28 درصد در دو سال گذشته به 41 درصد رسیده است، زیرا کاهش تعرفه واردات باعث ارزانی این خودروها و قطع حمایت چنددهه ای مصرف‌کنندگان داخلی از برند‌های کره‌ای شده است.
          لی – رئیس یک شرکت سازنده دستگاههای بسته بندی در نزدیکی سئول – گفت: من به دنبال یک خودروی با کیفیت هستم که زیاد بزرگ نباشد.
          هفت خودرو قبلی لی 65 ساله از یک هیوندای اکسل در دهه 1980 تاکنون همگی کره‌ای بوده‌اند اما این ‌بار او یک بی. ام. و 71 میلیون وون(64 هزار دلاری) را به یک k9 85 میلیون وون از کیاموتورز ترجیح داده است.
          لی گفت: در صورتی که هیوندای و کیا رویکرد خود را تغییر ندهند و خودروهای متنوع‌تر و با کیفیت‌تری را عرضه نکنند من هیچ دلیلی برای بازگشت به گذشته نمی‌بینم.
          این امر باعث شده که سهم بی‌.ام.و، مرسدس بنز و آئودی در بازار خودروی کره جنوبی افزایش چشم‌گیری پیدا کند.
          افزایش سهم بازار این شرکت‌های آلمانی برای دو خودروساز کره‌ای هیوندای و کیاموتورز که روی فروش خودروهای لوکس خود در بازار داخلی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، هزینه‌ی بالایی داشته است.
          ری سانگ هیون – تحلیلگر بازار خودرو در کره جنوبی – گفت: این دقیقا چیزی است که هیوندای و کیا نگران آن هستند و باید هم نگران باشند. بی‌شک این روند تاثیر بدی روی سود هیوندای خواهد داشت.
          عوارض گمرکی برای واردات خودروهای اروپایی از زمان اجرای یک پیمان تجاری در سال 2011 از هشت درصد به 3.2 درصد کاهش یافته و سال آینده نیز این عوارض برای بیشتر خودروها حذف خواهد شد.
          برندهای بی.ام. و، آئودی فولکس واگن و مرسدس بنز دایلمر که بزرگترین سازندگان خودروهای لوکس جهان هستند، همگی شاهد افزایش فروش خود در کره جنوبی به میزان دست کم 25 درصد در سه ماهه اول امسال بوده‌اند که حتی بالاتر از رشد فروش آنها در چین است. فروش خودروهای لوکس هیوندای در این بازه زمانی 4.7 درصد کاهش یافته است.
          این سه شرکت آلمانی در این دوره 18 هزار و 114 دستگاه خودرو به ارزش بیش از 40 میلیون وون در کره به فروش رسانده‌اند، درحالی که فروش هیوندای 31 هزار و 444 دستگاه بوده است.
          کاهش اقبال برندهای کیا و هیوندای نزد مصرف کنندگان کره‌ای در شرایطی است که در بازار انحصاری کشورمان، این خودروها رویای برخی ایرانی‌ها هستند و در صورت حضور در رده‌بندی کیفی ماهانه احتمالا رده کیفی فوق فوق باکیفیت را کسب خواهند کرد و این در شرایطی است که مصرف کنندگان لوکس‌ترین مدل هیوندای (تاکید می‌کنیم لوکس‌ترین مدل هیوندای) را با قیمت 61 هزار دلار “گران” و همچنین یک خودروی “پرمصرف” می‌دانند.
          پارک جون بوم که اخیرا خودروی کیا فورته خود را با یک A4 آئودی تعویض کرده گفت: مطمئنا رویای هر جوان داشتن یک خودروی آلمانی است. اما این مهم‌ترین دلیل نیست. آئودی طراحی، موتور و ایمنی بیشتر و در مجموع کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد.
          قیمت‌های بالای مدل هیوندا ایکوس، لوکس‌ترین مدل هیوندا از 68 میلیون وون(61 هزار دلار) تا 151 میلیون ون) قیمت دارد در حالیکه قیمت بی.ام. و سری پنج از 61 میلیون وون تا 113 میلیون وون است، اگرچه ایکوس به اندازه بی.ام. و سری هفت که قیمت آن از 124 میلیون وون شروع می شود نزدیک‌تر است.
          سود هیوندای در سه ماهه گذشته 15 درصد کاهش یافته و این شرکت اعلام کرده که رشد فروش آن در سال جاری احتمالا کند‌ترین روند را از سال 2007 خواهد داشت.
          بی.ام.و در حال برنامه‌ریزی برای صادرات یکسری مدل‌های جدید در کره جنوبی و ایجاد امکان آزمایش و تست خودروهای پرسرعت خود توسط مشتریان در شهر اینچئون کره جنوبی است که برای اولین‌بار در آسیا انجام می‌شود.
          شرکت مرسدس بنز نیز اعلام کرده مدل‌های هاچ‌ بک کلاس A خود را در نیمه‌ی دوم سال برای جذب مشتریان 20 تا 30 ساله در کره جنوبی اضافه خواهد کرد
          هیوندای برای مقابله با این استراتژی‌ها این ماه قیمت مدل‌های سدان سایز متوسط خود را به میزان 1.5 میلیون وون کاهش داد.
          این شرکت در حال ساخت موتورهای دیزل که در برند‌های وارداتی محبوب هستند، است و در حال سازماندهی مجدد نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش خود برای رقابت بهتر با رقبای خارجی است.
          هیوندای قصد دارد همانند برند لکسوس تویوتا و برند آکورا هوندا، یک برند لوکس جداگانه برای خود ایجاد کند. البته این شرکت برای فروش مدل‌های رده‌ بالای خود تحت برند هیوندای اخبار پیرامون این ایده را رد کرده است.
          لی وون هی – از مدیران مالی هیوندای – گفت: ما به تلاش خود برای ارتقای ارزش برند هیوندای و افزایش فروش خودروهای لوکس ادامه خواهیم داد.
          کیم کیل سو – استاد دانشگاه مهندسی خودرو در کره جنوبی و مشاور دولت این کشور – گفت: هیوندای باید شبکه نمایندگی‌های فروش خود را ارتقا داده و هزینه‌های خدمات پس از فروش خود را کاهش دهد تا بتواند خریداران داخلی را به خود جذب کند.
          تغییرات اخیر در بازار خودروی کره جنوبی به سادگی به حالت قبل باز نخواهد گشت، به ویژه ‌که هر دو قشر خریداران جوان و مسن خودروهای وارداتی را به برند‌های داخلی ترجیح می‌دهند.
          کیم افزود: مشتریانی که طی 20 سال گذشته به برند‌های کره‌ای وفادار بودند در حال ترک این برند هستند زیرا برند‌های وارداتی اکنون در دسترس شده‌اند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. طوفان

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (149 ديدگاه)

          چه خبره سه صفحه کامنت گذاشتی که بگی هیوندای به درد نخوره ؟ میگی فروش بالا نشان دهنده کیفیت نیست پس نشان دهند چی هست میشه بگی ؟ .اون وقت جالبه در مورد تویوتا فروش بالا نشان دهند کیفیت هست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        چقدر چرت و پرت میگین ، چرت و پرت تا چه حد ؟ دیگه اعصاب نذاشتین . خدا شاهده سال 2008 آزرا خریدیم 10تا کار کرده بود 3 میلیون 800 اونم 6 سال پیش خرج گیربکسش کردیم . الان بنز c180 مدل 94 زیر پامه 150تا راه رفته خدا رو شاهد میگیرم سواریش جذب و جفتیش بی صداییش از هر چی صفر کره ایه بیشتره . هر کی بخواد حاضرم براش همین بنز 94 با همون آزرا 2008 مقایسه آپشن کنم (با اینکه آزرا هم کلاس e هست)بفهمین آپشن یعنی چی . لیست کنم آپشناشو انگش به دهن بمونن میلاد ؟ خداییش بنویسم کیف میکنی !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . داش حمید ، من که بنز شمارو دیدم . عالیه و حرف

          نداره .

          چیزی که عیان است ، چه حاجت به بیان است .

          اقا طوفان تعصب و غیرت روی مملکت و وطنم هم به

          موقع خودش .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. اصغری

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        حالا شما جرا رگ غیرتت میزنه ببرون؟
        ماشین کره ای آشغال. شما نخر! بزار ما فقیر فقرا بخریم.
        شما لکسوس بخر بنز بخر اصلا پورشه بخر! مگه ما بخیلیم!؟
        ولی از خودت خیلی مراقبت کن برادر!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. محمد جواد

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام
        من هم حرف شما رو تعیید می کنم بابای من یه لندکروز مدل 2010 داره که 130هزار کارکرد داره ولی تا الان مشکلی نداشته ….ولی سانتافه ی من که مدل 2012 و فقط 40هزار کارکرد داره سه بار منو به نمایندگی برده…
        بحث دوستامون درسته طرف می بینه هم قشنگه هم ارزون تره میره هیوندا می خره اما غافل از این که حتما دلیلی داره ممکنه امکاناتش زیاد باشه اما وقتی کیفیت نداشته باشه ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سجاد

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فروش جی ال ایکس هم تو ایران هزار برابر آیفونه حالا دلیل میشه که تکنولوژی جی ال ایکس از اپل بالاتر باشه؟ ی چیزایی آدم میشنوه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      مرد شور طراحیشو ببره ، مرد حسابی ب ام و 5 مدل 2005 رد میشه هنوز سرها برمیگرده ، پختگی یعنی این . طراحی یعنی 10 سال همه w124 بخرن وقتی از تولید بذارن کنار همه گریه کنن که همونو میخوایم . همین طراحی فعلیشون هم از آلمانیا دارن وگرنه هیچی نبودن . همین سوناتا مثال خوبیه . سوناتا دهه نود که تو ایران بود رو با نسل بعدیش که دوتا گردالی از چراغاش زده بالا مقایسه کنید . اصلا نمیشه با یه من عسل خوردش . داشتن پسرفت هم میکردن تازه ، این هم از آلمانیا و طراح سابق ب ام و دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. طوفان

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        همین که شما حرص و جوش میزنی که بگی هیوندای خوب نیست نشون دهنده پیشرفت قابل تحسین این خودروه . شما سابقه این دو تا برندو با هم مقایسه کنی سرعت پیشرفت دستگیرت میشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          کسی منکر پیشرفت هیوندای و کیا نیست . اتفاقا قابل

          تحسینه . تو بعضی موارد هم بعضی خودروساز ها باید ازشون

          یاد بگیرند . مثلا رنو و پژو و سیتروئن هنوز از تولید

          ماشینی در حد کیا کا9 و هیوندای ایکاس عاجز هستند .

          من همه ی جوانب و در نظر میگیرم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Fox

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هیوندا هر سال داره یه محصول جدید بیرون میده اونوقت آشغال ساز ما دنا رو که 4سال پیش با تقلید از همین سوناتا«داشبورد»رونمایی کرده
    هنوز نتونسته تولید کنه تنها راه موجود نابودی کامل آشغال سازهای داخلیه!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      تازه عکس های همون داشبورد رو از سایت ایران خودرو حذف کردن و فقط نمای خارجی دنا تو گالری وجود داره. نمای خارجیش هم که هیچ هنر طراحی خاصی توش نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        من فکر کردم دنا
        پروتوتایپه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. داوود

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    پس بالاخره این کمپانی هم به اشتباه خودش در مورد فضایی کردن سوناتای 2011 پی برد!!
    به همون شدت که ساختار شکنانه و زیبا بودو بدو ورودش خیلی طرفدار پیدا کرد، به همون شدت هم خسته کننده بود، قیافش

    در هر صورت، امیدوارم طراحیش به مردونگی مدلهای 2006 بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. خاوری مزراتی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    سوناتا مدل استراتژیک هیوندای بود آریالاداوود باید اونجور فضایی ساخته میشد تا به هیوندای در ورود به بازارهای مختلف کمک کنه … حالا هیوندای بازار داره و تنها کافیه مدلی باکیفیت و باقیمت مناسب بده بیرون…
    این طرح جدیدسوناتا از طرح نسل حاضر زیباتر نیست اما بازار خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. GTR-50

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (493 ديدگاه)

    سوناتو فقط V6 خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      سوناتا کلا بدرد لای جرز دیوار میخوره فرقی نمیکنه 6 یا 4 سیلندرش ، کلا آشغال ترین ماشین موجوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (71 ديدگاه)

        از نظر اگاهانه و بی منطق شما واقعا متشکرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          از آخر پنجم شدن سوناتا را به طرفدارانش تبریک میگویم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. GTR-50

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (493 ديدگاه)

        %100 موافقم محمد…………

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      کیفیت ماکسیما منتاژ پارس خودرو شرف داره به همون سوناتا v6 ، ماشین شش سیلندر زیر صد تومن میخوای 2005 به بالا فقط و فقط کمری گرند ، به درک که شتابش از سوناتا و ماکسیما کمتره، آخر کیفیته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. طوفان

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        به درک که شتابش از ماکسسیما بهتره به درک که قیمتش مناسب تره به درک که ایمنیش بیشتره به درک که طراحیش زیباتره به درک که قدرتش بیشتره همه اینا به درک چون دیدگاه من تو 20 سال پیش هنوز گیر کرده و از جلو بینیم اونور ترو نمی بینم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . برو همین هیوندای جنسیس های 2012 را ببین که

          بعد از چند وقت کمک فنر هاشون داغون شد . بعد بیا بگو

          اقایی که دوردست هارو نگاه میکنی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. زیگما

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    امیدوارم یه کم رو کیفیتش کار کنند! چون در بررسی جی دی پاور یکی از کمترین رضایت ها از کیفیت، مربوط به سوناتا بود!(در بین 350 مدل خودرو!) لذا هیوندای با این سود عظیم از سوناتا نسل قدیم، نسل جدیدش اگه خوب نباشه، دقیقا به مشتریاش فحش خواهر و مادر داده!(توهین به شعور مشتری)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کافر مقدس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    هیوندا هم کولن اینگار Ford ـه و مخصوصا Fusion . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. خاوری مزراتی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    پدال جون مدل XE جدید شرکت جگوار رو چرا نذاشتی؟؟؟
    این لینکشه دوستانی که میخان ببینن

    http://www.themotorreport.com.au/58354/jaguar-xe-previewed-with-new-engines-2015-launch-confirmed

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sorena330

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    خوشحالم از اینکه طراحی های هیوندای داره استوارتر میشه،بی انصافی نکنید رشد هیوندای حداقل نسبت به سنش عالی بوده،طراحی نسل جدید هم از طراحی های عرب پسند فاصله گرفته و به دلیل سادگیش دیر تر دلو میزنه…
    تبریک هیوندای…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    هیوندای ، هر روز بدتر از دیروز ، طراحی های جدیدش بشدت داره افت میکنه ؛ اون از نسل جدید جنسیس با اون جلو پنجره ی بدرد نخور و چراغ های عقب داغون اینم از این ، من تو تمام مدل های هیوندای ، آزرای 2010 رو فقط قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      محمد اصلن با کل بحثت موافقم … چیه این آزرای جدید
      نسل قبلیش خیلی اصیل بود و زیبا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    طراحی های جدید هیوندا داره به سطح پایین تری میرسه. به نظر من هیوندا چون کمپانی قوی نیست و ترس داره که بازار خودشو از دست بده مجبوره که تند تند مدل جدید و الکی بیرون بده با کلی آبشن و زرق و برق که از کیفیت خبری نیست. هیوندا ماشین با اصالت داری نیست. کلا کره محصولاتش همینه. شما گوشیای سامسونگو ببین. اپل 4 و 5 هم ببین. اصالت این و آن کجا؟؟؟ آقا کره ای نخرید یا ژاپن یا اروپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      کی گفته ماشین های هیوندای آپشن داره؟ اصلا میدونین آپشن چیه؟ آپشن یعنی یک سری خدماتی که کمپانی روی ماشین به دلخواه مشتری میده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. زیگما

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      کی گفته ماشین های هیوندای آپشن داره؟ اصلا میدونین آپشن چیه؟ آپشن یعنی یک سری خدماتی که کمپانی روی ماشین به دلخواه مشتری میده!
      که در این موضوع، خیلی از محصولات هیوندای آپشن نداره یا اگه داره، سیم ایفون یا اسپویلر هست! لذا از این به بعد حواستون باشه نگید هیوندای آپشن داره! نداره هیچ، نسبت به بقیه خوروساز ها آپشن هاش کمترین مقداره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عرفان

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (43 ديدگاه)

        همه چیز سایت و اینترنت نیست عزیزم برو 4 تا ماشین سوار شو اونوقت میبینی اپشن یعنی چی…
        شما وقتی برای اپشن ساده ای در بنز (ایران) باید 15 میلیون بیشتر بدید و در ماشین کره ای با 2 میلیون اون اپشن + 4 تا چیز دیگه هم هست
        در این که از نظر اپشن و قیمت خودرو ساز های کره ای 1 هستند حرفی نیست

        ولی دقیقا حکایت اپشن های این شرکت ها همون گوشی های چینی بود که به ایران اومد که 1000 نوع امکانات داشت ولی 2 هفته بیشتر کار نمیکرد

        همین سوناتا های vf رو 10 سال دیگه بازار دست دوش تو ایران افتضاح خواهد بود به دلیل کیفیت بد و به ظاهر خوب (در ضاهر کیفیت خوبی داره ولی در واقع خیر)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (645 ديدگاه)

          عرفان جان آپشنهاش به چه دردی میخوره ؟ گرنجورو یه ساعت پشتش نشستم خاک ر سر کلید گرمکن فرمونو طوری گذشته کسی که عادت نداره حداقل هر نیم ساعت دستش میخوره اون رو، بعدشم تایمریه یعنی نمیتونی خاموش کنی، از تهران تا کرج فرمون داغ تو دستم بود فحش میدادم.یه المنته مسخره پیچیده تو فمون که وظیفه ای جز دفرمه کردن فرمون به مرور زمان نداره،برای اینکه متوجه شی آپشن 15 تومنی بنز و ب ام و با آپشن 2 تومنی هیوندای چه فرقی داره فقط کافیه گرمکن صندلی بنز و ب ام و رو با گرمکن آزرا مقایسه کنی و تفاوتش رو ببینی همین!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. اصغری

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          حاجی “حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و” شرمنده کامنت شما رو ندیده بودم. خدا عمرت بده جوون یک ساعتی خندیدم.
          خدا شما رو از بزرگی کم نکنه واقعا لذت بردم
          یکی شما اذیت شدی از “آپشن” ماشین یکی هم علی دایی!
          یکی دردش ایربگ و کلید ایربگ بود که پیدا نمیکرد یکی هم از اینکه فرمون داغ بود اذیت میشد.
          بیخود نیست که اینجاییم! باشماها شدیم هفتاد میلیون
          دی واقعا دی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. طوفان

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (149 ديدگاه)

          کلا دقت کردی این حمید همه ماشینا رو هم انگار داشته از بنز و بی ام و تا کیا و هیوندای و تویوتا !!! این سایت تبدیل به سایت فکاهی شده به خدا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (645 ديدگاه)

          خیر همه ماشینارو نداشتم . اما از هر مارک 2-3 تا تجربه دارم . تمام عشق ماشینای کرج و تهران پدرم رو میشناسن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. اصغری

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        که اینطور! پس اپشن اپشن که می گفتن یعنی این!
        lol

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    من تا حالا نه ماشین کره ای داشتم نه ژاپنی نه امریکایی نه المانی.تا حالا فقط سمند داشتم و پراید.اما اینطور که معلومه امریکایی ها از محصولات کره ای ناراضی نیستن.من خودم دوست دارم فورد داشته باشم اما نمیدونم که ماشینای کره ای اشغال هستن یا نه.کسایی که که به سوناتا بد و بیراه میگن این ماشین رو داشتن که انقدر اذیتشون کرده یا چون فقط made in america یا japan نیست انقدر با هیوندای دعوا دارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      احسان تو جی دی پاو رو میشناسی؟ میدونی رضایت مشتریان “امریکایی” چقدر از این خودرو پایینه؟بس کن بابا. میلاد اگه این کامنت رو میبینی، برای دوستمون احسان لینک همین خبر رو که خودت قبلا تو پدال گذاشتی بذار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        من امار جی دی پاور رو ندیدم اما حداقل امار فروش 230000 فقط توی امریکا یه چیز دیگه رو نشون میده.البته فروشش نسبت به سال قبل کن شده اما فکر نکنم امریکای ها مثل ما ایرانیا بهش بگن اشغال.در ضمن ایمنی و طراحی این ماشین بین همکلاساش جزو بهتریناس.تو دیگه سایت های خودرویی هم بد نیست نگاهی بندازی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اول برو آمار جی دی پاور رو ببین بعد نظر بده.(تو دیگه سایت های خودرویی هم بد نیست نگاهی بندازی)

          در ضمن در بازاری که سالانه بالای 10 میلیون خودرو فروخته میشه ، فروختن 200 هزار تا سدان با قیمت مفت مثل آب خوردنه.(تویوتا کمری با این همه مشکل در طراحی و فراخوان و …. دو برابر این سوناتا میفروشه!!!)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          سوناتایی که از آخر پنجم شده
          عصرخودرو:هیوندایی با عرضه سوناتا از اوایل 2011 سود و فروش خیلی خوبی را تجربه کرد و تصویر خوبی از هیوندایی برجای گذاشت اما به تازگی اخبار ناگواری از آن برای هیوندایی می رسد.

          به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، در نظرسنجی جی.دی پاور در خصوص رتبه بندی خودرو ها از لحاظ قابلیت اطمینان سوناتا به قعر جدول رفته و مقام 27 را به دست آورده، به بیان دیگر از آخر پنجم شده است.
          در مطالعات قابلیت اطمینان خودروها در سال 2014 مؤسسه تحقیقاتی جی. دی پاور به طور متوسط 169 مشکل به ازای هر 100 خودرو گزارش شده است. در این روش مطالعه، تعداد مشکلات خودروها در 3 سال اول بعد از تولید اندازه گیری می شوند. امسال دومین سالی است که تعداد معضلات خودروهای سوناتای هیوندایی روند صعودی داشته است.
          علاوه بر سوناتا، الانترا نیز در پایین کشیدن و مخدوش کردن چهره هیوندایی در بین صاحبان محصولات این شرکت مؤثر بوده است.
          اد کیم از مؤسسه مشاوره ای اتوپاسیفیک می گوید مخدوش شدن چهره هیوندایی از لحاظ قابلیت اطمینان در کوتاه مدت آسیب جدی به برند این شکرت نخواهد زد. بیشتر مردم به جای نگاه کردن به قعر جدول، به این نگاه می کنند که کدام خودروها در رأس جدول هستند. اما به هر حال پرچم قرمز برای خودروسازی بلند شده که چند سال با جدیت کوشش کرده تا تصویری خوبی از خود در ذهن مردم بر جای بگذارد. هیوندایی به تازگی از زیر بار سنگین تعصب و طرز تفکر منفی مردم آمریکا نسبت به خودروهای کره ای خارج شده بود، چون بازار آمریکا به خودروهای آسیایی به عنوان خودروهای ارزان و کم مصرف نگاه می کند.
          از زمانی که وارانتی محصولات هیوندایی 100 هزار کیلومتر عنوان شد وجه ی مطلوبی به بار آورد اما این تصویر که سالیان سال برای به دست آمدنش جدیت به خرج داده شده است، ممکن است به طرفه العینی از دست برود.
          هرچند که وجود معایب در خودروهایی که اولین بار به بازار عرضه می شوند کاملا طبیعی است اما همین معایب یک حد معمولی دارد؛ به نظر می رسد که تعداد مشکلات سوناتا در سه سال اول عرضه به بازار کمی بیشتر از حد عادی بوده است.
          جی دی پاور مشخص نکرده است که مهمترین دغدغه مشتریان سوناتا چه بوده اما معمولا مشکلات موتور و گیربکس بیشتر از همه موجبات نارضایتی مشتریان را در خودروهای 4 سیلندر سبب می شوند.
          معمولا شکایت اصلی مشتریان این است که موتور در سربالایی ها کم می آورد و قدرت کافی ندارد، در سیستم انتقال قدرت اتوماتیک، تغییر به موقع دنده ها و دیر عمل کردن سیستم ها در گیربکس نیز موجبات نارضایتی مشتری را فراهم می آورند.
          سوناتای 2011 برای اولین بار از فناوری های جدید در قوای محرکه استفاده کرده بود و موتور تمام آلومینیومی، پاشش مستقیم و جعبه دنده 6سرعته و سیستم CVT برای اولین بار در محصولات هیوندایی به کار گرفته شده بود و به طور طبیعی میزان مشکلات آن از حد عادی خارج بود.
          سه شنبه 6 اسفند 1392

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کاربر

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش من مدت هاست که مقاله های سایت پدال رو میخونم. نظرات رو هم میخونم. نظرات شما بی منطق ترین. بی خودترین . کم ارزش ترین نظرات در سایت از هر نظره. من واقعا قصد بی احترامی ندارم ولی خواهش میکنم به منظور جلوگیری از تبدیل شدن سایت وزین پدال به یکی از فروم های بی معنی فارسی که نمونه اش زیاده شما کمتر و کمتر و کمتر نظر بذارید.
        با سپاس و احترام

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      احسان عزیز ، من بخاطر علاقه پدرم به ماشین تجربه انواع ماشین رو دارم . این نصیحت رو از من قبول کن ، من حتی تو چال رفتم زیر ماشینهارو مقایسه کردم . تو فنیشون خرابی هایی که برام پیش اومده و تعمیرگاه ها ، میلاد میدونه ، اینو از من داشته باش ، ماشین کره ای ماشینیه که اگه بخوای راحت باشی پیشنهاد میکنم به محض اینکه اولین بار رفتی تعمیرگاه بفروشش که سرطان میشه.ماشین ژاپنی خیلی بهتر از کره ایه (نمیگم آلمان که نگی تعصبه هرچند تعصبم رو المان به چه دلیل به وجود اومده مشخصه) ظاهر بین نباش . میدونم کمری جی ال قدیم کولرش دستیه،سانروف نداره،هیچی نداره ولی دوومش خیلی بالاتر از یه کره ایه هم سنشه . و یه مسئله دیگه ماشین فرانسوی تولید داخل از کره ای بدتره مثل زانتیا مثلا یا مگان (فقط 2006 خوبه).به نظر من اگه به اندازه ازرا پول داری به جاش سری 3 یا حتی سری 1 بخر ، اگه اندازه جنسیس پول داری بنز e مدل پایینتر بخر . هرگز سوناتا رو به کمری ترجیح نده میفهمی چی میگم ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سعيد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشینای کره ای درسته به پای ژاپنیا و آلمانیا نمیرسن ولی درکل ماشینای خوبین ههمین دووسیلو و اسپرو رو ببینین چن ساله دارن کار میکنن در ضمن ماشینی که تو اروپا فروش میره ماشین بدی نیس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      آقا سعید ، مادر من سال 78 سیلو ثبت نام کرد 79 تحویل گرفت هنوز هم داریمش . پس من خوب میدونم چی مینویسم . سیلو و اسپرو همه تحت لیسانس GM تولید شدن همه از شاسی مشترک با شورولت استفاده میکنن . طراحی موتور و فنی هم همینطور . طبیعیه که کیفیت دارن . ما هم نمیگیم کره بده ، موضوع اینجاست که اگه کره ای ها ظرف یه ماه فکر و تحقیق یه ماشین میدن بیرون ، بنز و ب ام و فقط 1 ماه رو بهینه سازی پیچ چرخ فکر میکنن . وقتی ب ام و میلیونها یورو خرج میکنه دکترهارو جمع میکنه تا به نتیجه برسن گرمکن صندلی چطور باشه که شما کمرت نچاد یا پاتو بگیری زیر سپر عقب یا اگزوز در صندوق بیاد بالا کمر درد نگیری حالا یکی بگه بنز و ب ام و نمیتونن ماشین به پیشرفتگی سوناتا بزنن زور نداره ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. armin

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    چی میشد ایران هم مثل کره ماشین اش سال به سال یاهرچند سال یک بار ظاهرش عوض میشد!!!!

    سمند فقط چراغاش عوض میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      لعنت به دزدان وطنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. رضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    نسل فعلیش به همون سرعت که محبوب شد به همون سرعت هم از چشم افتاد..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    پداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    اقا نظر من کو /؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    چرا نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    خواهشا رسیدگی کن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحی قبلیش بهتر بود در مورد این نظری ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    خودروهایی که در کره جنوبی طالب ندارند اما در ایران…
    عصر خودرو: مصرف‌کنندگان کره‌ای معتقدند: مدلهای لوکس شرکت خودروسازی هیوندای بیش از حد بزرگ، گران و پرمصرف هستند و برندهای خارجی نظیر بی. ام. و و مرسدس بنز را به آنها ترجیح می‌دهند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سهم برندهای خارجی در بازار خودرو کره جنوبی از 28 درصد در دو سال گذشته به 41 درصد رسیده است، زیرا کاهش تعرفه واردات باعث ارزانی این خودروها و قطع حمایت چنددهه ای مصرف‌کنندگان داخلی از برند‌های کره‌ای شده است.
    لی – رئیس یک شرکت سازنده دستگاههای بسته بندی در نزدیکی سئول – گفت: من به دنبال یک خودروی با کیفیت هستم که زیاد بزرگ نباشد.
    هفت خودرو قبلی لی 65 ساله از یک هیوندای اکسل در دهه 1980 تاکنون همگی کره‌ای بوده‌اند اما این ‌بار او یک بی. ام. و 71 میلیون وون(64 هزار دلاری) را به یک k9 85 میلیون وون از کیاموتورز ترجیح داده است.
    لی گفت: در صورتی که هیوندای و کیا رویکرد خود را تغییر ندهند و خودروهای متنوع‌تر و با کیفیت‌تری را عرضه نکنند من هیچ دلیلی برای بازگشت به گذشته نمی‌بینم.
    این امر باعث شده که سهم بی‌.ام.و، مرسدس بنز و آئودی در بازار خودروی کره جنوبی افزایش چشم‌گیری پیدا کند.
    افزایش سهم بازار این شرکت‌های آلمانی برای دو خودروساز کره‌ای هیوندای و کیاموتورز که روی فروش خودروهای لوکس خود در بازار داخلی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، هزینه‌ی بالایی داشته است.
    ری سانگ هیون – تحلیلگر بازار خودرو در کره جنوبی – گفت: این دقیقا چیزی است که هیوندای و کیا نگران آن هستند و باید هم نگران باشند. بی‌شک این روند تاثیر بدی روی سود هیوندای خواهد داشت.
    عوارض گمرکی برای واردات خودروهای اروپایی از زمان اجرای یک پیمان تجاری در سال 2011 از هشت درصد به 3.2 درصد کاهش یافته و سال آینده نیز این عوارض برای بیشتر خودروها حذف خواهد شد.
    برندهای بی.ام. و، آئودی فولکس واگن و مرسدس بنز دایلمر که بزرگترین سازندگان خودروهای لوکس جهان هستند، همگی شاهد افزایش فروش خود در کره جنوبی به میزان دست کم 25 درصد در سه ماهه اول امسال بوده‌اند که حتی بالاتر از رشد فروش آنها در چین است. فروش خودروهای لوکس هیوندای در این بازه زمانی 4.7 درصد کاهش یافته است.
    این سه شرکت آلمانی در این دوره 18 هزار و 114 دستگاه خودرو به ارزش بیش از 40 میلیون وون در کره به فروش رسانده‌اند، درحالی که فروش هیوندای 31 هزار و 444 دستگاه بوده است.
    کاهش اقبال برندهای کیا و هیوندای نزد مصرف کنندگان کره‌ای در شرایطی است که در بازار انحصاری کشورمان، این خودروها رویای برخی ایرانی‌ها هستند و در صورت حضور در رده‌بندی کیفی ماهانه احتمالا رده کیفی فوق فوق باکیفیت را کسب خواهند کرد و این در شرایطی است که مصرف کنندگان لوکس‌ترین مدل هیوندای (تاکید می‌کنیم لوکس‌ترین مدل هیوندای) را با قیمت 61 هزار دلار “گران” و همچنین یک خودروی “پرمصرف” می‌دانند.
    پارک جون بوم که اخیرا خودروی کیا فورته خود را با یک A4 آئودی تعویض کرده گفت: مطمئنا رویای هر جوان داشتن یک خودروی آلمانی است. اما این مهم‌ترین دلیل نیست. آئودی طراحی، موتور و ایمنی بیشتر و در مجموع کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد.
    قیمت‌های بالای مدل هیوندا ایکوس، لوکس‌ترین مدل هیوندا از 68 میلیون وون(61 هزار دلار) تا 151 میلیون ون) قیمت دارد در حالیکه قیمت بی.ام. و سری پنج از 61 میلیون وون تا 113 میلیون وون است، اگرچه ایکوس به اندازه بی.ام. و سری هفت که قیمت آن از 124 میلیون وون شروع می شود نزدیک‌تر است.
    سود هیوندای در سه ماهه گذشته 15 درصد کاهش یافته و این شرکت اعلام کرده که رشد فروش آن در سال جاری احتمالا کند‌ترین روند را از سال 2007 خواهد داشت.
    بی.ام.و در حال برنامه‌ریزی برای صادرات یکسری مدل‌های جدید در کره جنوبی و ایجاد امکان آزمایش و تست خودروهای پرسرعت خود توسط مشتریان در شهر اینچئون کره جنوبی است که برای اولین‌بار در آسیا انجام می‌شود.
    شرکت مرسدس بنز نیز اعلام کرده مدل‌های هاچ‌ بک کلاس A خود را در نیمه‌ی دوم سال برای جذب مشتریان 20 تا 30 ساله در کره جنوبی اضافه خواهد کرد
    هیوندای برای مقابله با این استراتژی‌ها این ماه قیمت مدل‌های سدان سایز متوسط خود را به میزان 1.5 میلیون وون کاهش داد.
    این شرکت در حال ساخت موتورهای دیزل که در برند‌های وارداتی محبوب هستند، است و در حال سازماندهی مجدد نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش خود برای رقابت بهتر با رقبای خارجی است.
    هیوندای قصد دارد همانند برند لکسوس تویوتا و برند آکورا هوندا، یک برند لوکس جداگانه برای خود ایجاد کند. البته این شرکت برای فروش مدل‌های رده‌ بالای خود تحت برند هیوندای اخبار پیرامون این ایده را رد کرده است.
    لی وون هی – از مدیران مالی هیوندای – گفت: ما به تلاش خود برای ارتقای ارزش برند هیوندای و افزایش فروش خودروهای لوکس ادامه خواهیم داد.
    کیم کیل سو – استاد دانشگاه مهندسی خودرو در کره جنوبی و مشاور دولت این کشور – گفت: هیوندای باید شبکه نمایندگی‌های فروش خود را ارتقا داده و هزینه‌های خدمات پس از فروش خود را کاهش دهد تا بتواند خریداران داخلی را به خود جذب کند.
    تغییرات اخیر در بازار خودروی کره جنوبی به سادگی به حالت قبل باز نخواهد گشت، به ویژه ‌که هر دو قشر خریداران جوان و مسن خودروهای وارداتی را به برند‌های داخلی ترجیح می‌دهند.
    کیم افزود: مشتریانی که طی 20 سال گذشته به برند‌های کره‌ای وفادار بودند در حال ترک این برند هستند زیرا برند‌های وارداتی اکنون در دسترس شده‌اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. GTR-50

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (493 ديدگاه)

    من هیچوقت کیفیته بیشترو به امکانات بیشتر نمیدم با پول اون حاضرم ی کمری بخرم یا ی BMW مدل پایین که کیفیتش 100 برابر هیونداس و لازم نیست هروز بری تعمیر گاه.. هیوندا ماشینو زیاد بزک میکنه تو نگاه اول هرکی میبینه خوشش میاد ولی زود میفته………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. hero

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    هیوندای و کیا فقط به ایرانیای ماشین ندیده میتونن ماشین بفروشن
    با ورود غولهای ژاپنی به بازار ایران بساط این دو تا بزک کرده کره ای
    برچیده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Aidin

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (82 ديدگاه)

      واقعا نمیدونم چی بگم بهت با این فکرات.[…]
      […] میرفت یدونه چرخدنده میزد.هر وقت یه چرخ دنده درستی زد اون موقع میگم حق داری در مورد ماشین نظر بدی.اما الآن هیچکدوممون حق نظر دادن نداریم.اکی؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hero

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (593 ديدگاه)

        مثل اینکه تا همین الان خودت 36 تا نظر دادی. یعنی از این به بعد دیگه نمیخوای کامنت بزاری؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. hero

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (593 ديدگاه)

        درضمن کی گفته که ایرانی عقل نداره و چرخدنده نمیتونه بسازه؟
        اکثر قطعات خودرو تو خود ایران ساخته میشن و کیفیتشون از مشابه
        چینی بسیار بهتره.مشکل خودرو سازی در ایران اینه که رقابتی وجود
        نداره. خودروساز ایرانی بدون ترس از رقیب خارجی سالیان سال یه مدل ماشینو میزنه به هیچ کس هم جوابگو نیست. از شرکتای خصوصی هم حمایتی نمیشه تا نکنه یه دفه رو دست شرکتای دولتی بلند شن
        کجای دنیا دیدید که یه خودروساز از دولت بودجه بگیره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Aidin

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (82 ديدگاه)

          آره قطعه میسازه.قطعه هاش برا عمش خوبه.
          جیگر من ترم تابستون امسال امسال کارآموزی رفتم چرخشگری تو تبریز.استادم هم اونجا میشه.بعد اومد بهم یچیزی نشون داد.نیسانهای تازه دیزلی رو که میشناسی.گیربکسش رو تو تبریز طراحی کردن.گیربکس چنان ساختن که25% برگشتی خورده بود تو دوره گارانتی.یکی بود 6 بار تو دوره گارانتی گیربکس عوض کرده.25% شاید برا تو عدد کمی باشه اما برا کارخونه ای که سودش 10% هستش فاجعست.
          یدونه چرخدنده توش میترکید میزد اون یکی چرخ دنده هارو هم خراب میکرد.
          درصد زاویه قرار گرفتن گیربکس و موتور چنان زیاد بود که گیربکس تو بدترین فشار بود.
          این یک نمونه کوچیکش بود.داداش کشورت نسبت به 40 سال گذشته 20 سال هم عقبه.
          منم میگم لطفا در مورد ماشینی که اطلااتی نداریم بحث نکنیم.رو همین ماشینی که تو میگی چرته خیلی زحمت کشیدن.
          دیگه چیزی ندارم بگم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خاوری مزراتی

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          دکترشاکری استاداقتصاد علامه س… میگه صنعت خودروی ایران سالهاست کودک مونده چون دولت همش ازش محافظت میکنه و نمیذاره تن به رقابت بده
          رقابت عمده ترین دلیل پیشرفت اقتصادیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. hero

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (593 ديدگاه)

        لطفا از طرف خودت حرف بزن
        اگه شما در مورد هیوندای اطلاعات نداری دلیل نداره که بقیه هم اطلاعات نداشته باشن
        پیچ و مهره های هیوندای و کیا با کمک دوستای آمریکاییشون یعنی
        فورد و جمس بسته میشه
        در واقع هیوندای یه ماشین آمریکاییه با لباس کره ای!
        شما داخل سوناتا و النترا و سانتافه و ….. رو نگاه کن بعد
        داخل کابین مدلهای کادیلاک 2010 به بعد رو هم نگاه کن
        با هم مو نمیزنن
        دقیقا کپی برداریه! من اگه عاشق ماشین ژاپنیم دلیل دارم
        آمریکاییها که در جنگ جهانی بشکل مفتضحانه ای از ژاپن شکست خوردن و دست به دامان بمب اتم شدن بعد جنگ هم شرکتای آمریکایی
        یکی بعد از دیگری توسط اقتصاد قدرتمند ژاپن قلع قمع شدن
        حالا با درست کردن یه رقیب تقلبی بنام کره جنوبی میخوان اقتصاد
        ژاپن رو به چالش بکشن! زهی خیال باطل

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. طوفان

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (149 ديدگاه)

          . اولا که همکاری شرکتها در زمینه تولیدات خودرو یا هر صنعت دیگه های کاملا پذیرفته شده است . شرکتهای موفق کره ای هم با مدیریت قوی خودشون و کمک گرفتن از تجربه شرکتهای آمریکایی تونستند قدرت برند خودشون رو به رخ تمام دنیا بکشند . ضمنا اونی تو جنگ جهانی مغلوب شد ژاپن و همپیمانانش بودند . قلع و قمع شدن اقتصاد امریکا توسط ژاپن رو هم به عنوان جک سال ازت قبول می کنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  24. hero

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    پدال جون سلام
    بعداز این همه مقاله قشنگ قشنگ یه دفه یه مطلب میزاری هم پرستیژ خودتو
    پایین میاری هم حال بچه هارو بهم میزنی!
    نکن این کارو!
    بابا چجوری بگم هیوندای در حد پدال نیست
    به دل نگیری از من.به خدا واقعیتو گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. خاوری مزراتی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    دوستان من از جمله میلاد کاش بر سر یه مفهوم اول توافق میکردن بعد جدل مینمودن
    آخه میلادجان از اساس مقایسه مرسدس بنز با هیوندای اشتباهه
    چه بلحاظ بازار چه طراحی چه نحوه مصرف
    ببین عزیزدلم بنز رو نساختن کهفروشش زیادباشه اگه توجه کنی بنز به جز یه مقطع که با کریسلر شریک شد هیچگاه سودای بزرگترین خودروسازجهان رو نداشته اینم هزار و یه دلیل داره که اگه خواستی باهم سرش حرف می زنیم…
    هیوندای یه تازه وارده که سودای رقابت با تویوتا رو داره … از نحوه بازاریابی و نامگذاری تا کم و بیش طراحی همه در رقابت با تویوتاست
    بعدشم موسسه جی دی پاور هرساله که آمار رضایت مندی مشتریان از گروههای خودرسازی رو اعلام میکنه تو ده ساله گذشته از بالارفتن کیفیت هیوندای گفته
    این بدان معنا نیس که هیوندایاز بنز بی ام دبلیو یا وولکس کیفیت بهتری داره نه اکا هیوندا داره سخت تلاش میکنه … همون چیزی که خودتم میگی سختکوشن نه الزاما خلاق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. pentagon usa

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    بابا هیوندای و کیا رو ول کنید یه فکری برا فرغون سازی های داخلی کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. خاوری مزراتی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    بدون نگاه دقیق به کار هیوندای و کیا بعنوان شرکتهایی که همزمان با فرغون سازان وطنی شروع به کارکردن و به این حد از موفقیت رسیدن نمیشه به پیشرفت خودروسازی داخلی فکر کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Zonda R

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    کاش هیوندای ایرانی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. GTR-50

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (493 ديدگاه)

    هیوندا کیلو چنده….. بنز قدیمیایی که با گازوئیل کار میکنه از سوناتو بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حامد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اونایی که میگن هیوندا بده تو همین کشور آمریکا تا چشم کار میکنه ماشینای هیوندا تو سطح شهر از جمله هیوندای جنسیس من خودم مقیم امریکا هستم . ماشینای المانی فقط ‍‍‍به برندشون می نازن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hero

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (593 ديدگاه)

      خوب توی آمریکا ایرانی زیاده!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا