رونمایی هیوندای از i30 جدید قبل از نمایشگاه پاریس

هیوندای به‌طور رسمی از نسل سوم i۳۰ پرده‌برداری کرد، آن‌هم در فرم یک هاچ‌بک ۵ درب، درست قبل از معرفی بین‌المللی آن که قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ در اواخر همین ماه برگزار شود.

2017 Hyundai i30
2017 Hyundai i30

این خودرو که قرار است مجموعهٔ کاملی از خانوادهٔ آن را هیوندای ارائه نماید و در بین این مدل‌های بعد از مدل قدرتمند i۳۰ N قرار خواهد گرفت، ظاهری کاملاً جدید دارد، قابل‌توجه‌ترین تغییر در طراحی ظاهری را می‌توان در جلوپنجرهٔ جدیدی آبشاری آن دید که به‌زودی باید منتظر حضور این جلوپنجره در سایر مدل‌های هیوندای نیز باشیم.

2017 Hyundai i30
2017 Hyundai i30

این خودرو که طراحی، توسعه، آزمایش و تولید آن در اروپا انجام شده است، ۴۳۴۰ میلی‌متر طول، ۱۷۹۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۵۵ میلی‌متر ارتفاع دارد، فاصلهٔ بین دو محور آن نیز ۲۶۵۰ میلی‌متر می‌باشد. این بدین معنی می‌باشد که خودرو ۴۰ میلی‌متر طولانی‌تر، ۱۵ میلی‌متر پهن‌تر و ۱۵ میلی‌متر ازنظر ارتفاع کوتاه‌تر از نسل قبلی خود است، فاصلهٔ بین دو محور نیز تغییری در مقایسه با مدل قبلی‌اش نداشته است. i۳۰ جدید دست و دل‌بازتر شده و ۳۹۵ لیتر فضای بار در اختیار راننده قرار می‌دهد، عددی که حدوداً ۱۵ لیتر از فضای بار رقیبی مانند فولکس‌واگن گلف بیشتر است، این عدد در i۳۰ جدید با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۳۰۱ لیتر می‌تواند افزایش پیدا کند.

2017 Hyundai i30
در داخل کابین، در قسمت مرکزی داشبورد که تغییرات بسیاری در مقایسه با نسخهٔ قبلی خودرو داشته است، یک صفحهٔ نمایش ۸ اینچی لمسی وجود دارد که تنظیمات مولتی‌مدیا، نویگیشن و تجهیزاتی ارتباطی را دربر دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار می‌باشد و درگاه شارژ برای اسمارت‌فون‌ها را نیز دارد. طراحی کلی کابین گفته می‌شود در کلاس خود یکی از بهترین‌هاست و حس و حال جادار بودن آن باوجود آپشن سقف پانوراما بیش‌ازپیش نیز می‌تواند باشد.

2017 Hyundai i30
از برخی تجهیزات قابل‌توجه آن‌که قطعاً خریداران از آن‌ها استقبال خواهند کرد می‌توان به صفحه‌نمایش LCD لمسی ۵ اینچی، دوربین دید عقب، سیستم صوتی قوی، پشتیبانی از بلوتوث و My Music، آپشن صفحه‌نمایش ۸ اینچی اشاره‌شده، ۷ سال آبونمان رایگان به سرویس‌های زندهٔ TomTom و یک فرمان از نو طراحی شده چندمنظوره که آپشن گرم‌کن نیز برای آن وجود دارد اشاره کرد.

2017 Hyundai i30
در رقابتی شدید با فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس، رنو مگان، اُپل (واکسهال) آسترا و بقیهٔ رقبای مطرح در سگمنت خودروهای کامپکت، هیوندای i۳۰ جدید به آخرین تجهیزات ایمنی مجهز شده است، همین موضوع این خودرو را به تنها خودروی این برند تبدیل می‌کند که بهترین و پیچیده‌ترین پکیج تجهیزات ایمنی را دارد. این لیست طولانی و شامل موارد زیر می‌باشد: “سیستم ترمز خودکار همراه با سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشداردهندهٔ ترافیک عبوری عقب، سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم اطلاعات محدودیت سرعت و سیستم کمکی نوربالا.”


سیستم جدیدی که برای نخستین بار در محصولات هیوندای دیده می‌شود سیستم هشداردهندهٔ توجه راننده می‌باشد، قابلیتی که وضعیت راننده را بررسی می‌کند و با تشخیص خستگی یا رانندگی مخاطره‌آمیز از بروز تصادفات جلوگیری می‌نماید. این سیستم زاویهٔ فرمان، گشتاور، موقعیت خودرو در جاده و زمان رانندگی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و اگر مشکلی را در رانندگی تشخیص دهد، از طریق یک پیغام در صفحه کیلومتر و آلارم، راننده را باخبر می‌کند.

2017 Hyundai i30
مجموعه موتورهای عرضه‌شده برای این مدل شامل سه موتور بنزینی و سه موتور دیزلی می‌باشد و مدل پایهٔ آن با موتور ۱.۴ لیتری MPI و ۹۹ اسب بخار نیرو و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌گردد، دیگر موتور عرضه‌شده یک واحد ۱.۰ لیتری سه سیلندر با ۱۱۸ اسب بخار نیرو و ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد. قدرتمندترین موتور بنزینی نیز نخستین بار است که در محصولات هیوندای دیده می‌شود: یک مدل ۱.۴ لیتری T-GDI توربو ۴ سیلندر، با ۱۳۸ اسب بخار نیرو و ۲۴۲ نیوتن‌متر گشتاور.

2017 Hyundai i30
در مجموعهٔ دیزلی یک موتور ۱.۶ لیتری DOHC شانزده سوپاپ، با سه خروجی مختلف وجود دارد: ۹۴ اسب بخار نیرو و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور، ۱۰۸ اسب بخار نیرو و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور و ۱۳۴ اسب بخار نیرو و تا ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور. موتور ۱.۴ لیتری MPI، یک لیتری T-GDi و موتور پایهٔ دیزلی فقط با یک گیربکس شش دندهٔ دستی ارائه می‌شوند، این در حالی است که موتور ۱.۴ لیتری T-GDi و دو موتور دیگر دیزلی در صورت درخواست خریدار می‌توانند با آپشن یک گیربکس ۷ دندهٔ DCT نیز عرضه شوند.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

21 دیدگاه

  1. كوروش
    سوابق: (332 دیدگاه) ,

    دو نسل قبل هم که توی ایران بودند خودرویی بسیار کم استهلاک و با سواری جذاب بود تنها ایرادش هم مصرف سوخت بالاش بود این جدیده که واقعا خودروی کاملی شده البته موتورش فکر نمی کنم قدرت سابق رو داشته باشه ولی برای یک خودرو شهری بسیار مناسبه

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (247 دیدگاه) ,

      ,واقعا همینطوره
      چیزی که منو خوشحال می کنه تغییر داشبور محصولات هیونداست که همیشه حال بهم زن بود
      و نسبت به کیا که به خودرو های المانی شباهت داشت حرفی برای گفتن نداشت
      این نقیصه برطرف شده زیباتر و هارمونیک شده

      پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    اگه یه موتور بهتر روش بود هیچی کم نداشت
    ظاهر و کابین و ….فوق العادس موتورش هم قدرت مناسبی داره اما اگه بیشتر بود عالی می شد …..

    پاسخ
    1. YAS
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      اول متن هم اشاره شده.قراره مدل N از این ماشین بیادش و اون مدل قوی تر خواهد بود.این مدل های الان هم برای شهر قدرت کافی دارن و با حجم موتور پایینشون مصرف کمی قطعا خواهند داشت.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        تموم شد و رفت
        مگه توشهر چقدر قدرت نیاز

        پاسخ
  3. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خیلی خودشو به میتسوبیشی و جگوار شبیه کرده

    پاسخ
  4. تمدن عرب
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    طراحیش بخصوص داخل اون به سبک اروپایی ست تا اسیا.
    که این امر به دلیل طراحی اون در مرکز اروپاست.
    i30دراروپا به احتمال زیاد فروش بالایی دست پیداکنه چون طبق سلیقه ی اروپایی ها طراحی شده.

    پاسخ
  5. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    وقتی تو ایران میاد قیمتش واقعا زیاد میشه مردم هم ترجیح میدهند با این پول یا یک کراس بخرند یا یک سدّان
    ولی داخلش واقعا زیبا شده

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل مهدی drift
    مهدی drift
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه 118 اسب بخار از موتور سه سیلندر1 لیتری
    کاش صفر تا صدش هم مینوشتین

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امير رحيم پور
      امير رحيم پور
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      مهدی جان صفر تا صد این خودرو مهم نیس که
      ای 30 یه ماشین درون شهریه که که کاراتو باهاش راه بندازی البته نمیگم ضعیفه هاا نه ولی واس مسابقه نیس

      پاسخ
  7. Hj
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    طراحی کابینش بسیار خوبه طراحی بیرونش هم خوبه از موتور های نسبتا خوبی بهره میبره

    پاسخ
  8. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    اقا یه موقع ایراد نگیرید اینو اقای شرایر طراحی کرده 😊😊😊

    پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (330 دیدگاه) ,

    اگر این کامپکت محسوب میشه پس ای20 و ای10 چی میشن به نظر من این سری که با پیشوند ای مشخص میشن بیشتر برای بازار کشورهایی طراحی شده که ماشین های کوچک تر با راندمان بالا میخان و اینکه هیوندای نسل به نسل داره زیبا تر میشه به جز سوناتا که نسل قبلش فضایی تر بود

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل امير رحيم پور
    امير رحيم پور
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    سری آی های هیوندا واقعا از همون نسل اول زیبا و خوش سوار هستن
    فنی شونم خوبه
    یعنی یه ماشینی که داخل شهر لذت سواری میده این اخری هم که حرف نداره
    ولی چه فایده تو ایران اینو به قیمتی هایی میدن که واقعا سرسام آوره
    حتی میشه گفت از شرکت هیوندا بیشتر سود میکنن
    من شخصا از مسئولین زحمتکش تشکر میکنم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.