طراحیهیوندای

پیتر شرایر و ماموریت کره ای

بعد از انتخاب پبتر شرایر به عنوان رئیس غیر کره ای شرکت کیا و یکی از سه رئیس این شرکت، هیوندای نیز بعنوان مالک کیا، از این تصمیم استقبال کرده و با بسط این انتخاب، شرایر را بعنوان مدیر طراحی مجموعه هیوندای نیز برگزیده است. بدین ترتیب انتظار می رود با همبستگی بیشتر در طراحی این دو شرکت، کاهش هزینه ها و ساده سازی فرآیندهای طراحی محصول، شاهد رشد کیفی و حضور موثرتر این دو شرکت کره ای در بازارهای جهانی باشیم.

peter schreyer
peter schreyer
کره ایها اینک دریافته اند که یک طراح خوب با سلایق اروپایی و جهانی، می تواند تاثیری شگفت روی فروش محصولات آنان داشته باشد. اینک در کره به شرایر به چشم یک شوالیه نگاه می کنند. مردی که توانست با طرح های شیک خود برای کیا موتورز، اعتبار و شهرتی دست و پا کند. شرایر ۶۰ ساله و متولد باواریای آلمان، پیش از این رئیس طراحی آئودی و فولکس واگن بوده و آئودی TT و فولکس پاسات و بیتل را روانه بازار کرده است.

Kia Cadenza by peter schreyer
Kia Cadenza by peter schreyer
طراحی خودرو تنها جنبه های قابل رویت و بصری ماشین نیست. بلکه نیاز به روانشناسی و ایجاد ارتباطی عاطفی با مصرف کننده خودرو نیز دارد. هیوندای در طرحی طولانی مدت، قصد دارد در بازار پر رقابت کنونی، تضمین بقای خود را دریافت کند.

در کمی اینسوتر و در ایران چندین برابر دستمزد افرادی نظیر شرایر به مربیان فوتبالی پرداخت می شود که تازه پس از چند شکست، جایشان را به مربی دیگری می دهند. و در عوض در طراحی محصولی نظیر خودرو حاضر به سرمایه گذاری حتی روی استعدادهای جوان بومی و ایرانی نیز نیستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    میشه گفت از یک لحاظ خوبه از یک لحاظ بد
    خوبش اینه که طراحی کیا و هیوندای تغیر خاصی میکنه و رقابتش تو بازار جهانی بیشتر میشه
    اما بدش این که تو ایرتان طرح جدیداش که میاد سر از 200 ملیون به بالا در میاره:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      به خدا اگر ما آزادی و امکانات اونا رو داشتیم در کمتر از 10 سال کره و ژاپن رو تو طراحی و تکنولوژی جلو میزدیم و بعدش هم نوبت اروپا و آمریکا بود بدون اینکه به پیتر شرایرها و امثالشون نیازی داشتیم.فقط کافیه یه نگاهی به طرح های دانشجویان رشته طراحی صنعتی یا مخترعینی که دست آخر از ایران فرار میکنند بندازین که با دست خالی چه میکنند. اگر یه سیستم درست مثل اروپا داشتیم الان ایران مثل 2500 سال پیش تو دنیا اول بود. ( زنده باد کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بنظرم کسی که به ما گفت جهان سومی ، شمارش بلد نبود وگرنه یه مقایسه کنیم ما جهان دهمی هم نیستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. JAGUAR

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    اصالتی که به روح طراحی های کیا تزریق شد برگرفته از ذهن خلاق شرایر بود.این میشه یه درس بزرگ برای ما.یه کمپانی مثل کیا که شاید 10 سال پیش خیلی کشورها اسمشو نمیدونستن با یه تصمیم ساد و البته درست در عرض 4-5 سال شده غول صنعت خودرو سازی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (147 ديدگاه)

      غول نشده ولى داره تو دنیا جاشو پیدا میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JAGUAR

        ۲ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (184 ديدگاه)

        اتفاقا غوله! کمپانی کیا-هیوندا در حال حاضر چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی دنیا محسوب میشه.اسم اینو چی میزارید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. وحید

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    افرین به این کره ایها .
    وقتی می خوان یه تولید خوب و بی نقص داشته باشن میرن بهترین و کارکشته ترین افراد رو به استخدام خودشون در میارن و نتیجش میشه فروش فوق العاده.
    ولی در ایران کیفیت و رضایت مشتری مهم نیست . مهم تولید ملیه (تولید چینی) که اقایون هر جا میرسن میگن توید ملی نمونش تیبا و رانا و….
    واقعآ متاسفم از این طرز فکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Arash66

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (433 ديدگاه)

    اگر طراحی آئودی خوبه، پس چرا محصول جدیدشون یعنی RS7 رو در سایت معرفی نمی کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد رضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    نمیدونم چرا این حرف آخرت به دلم نشست.جان کلام را بیان کردی ولی پدال جان اینو هم قبول کن زمانی که یک بازار صد در صد انحصاری در اختیارت باشه و همه گونه حمایت دولتی هم همراهت باشه اگر شرکتهای مثلا” خودروساز(حیوونکی خودروهای بیزبون!!!)اقدام به این جور ابتکارها بکنن از حماقت محضه!!!
    برادر من مگه مخشون تاب داره که ولخرجی کنن ؟! موقعی با حداقل هزینه (اونم اگه هزینه ای صورت بگیره!)سودهای سرشار حداقل 100 درصدی نسیبشون میشه!دیگه مگرآزار دارن کار اضافی بکنن؟!
    ای کاش جزئی از این سود به کارگر زبون بسته خودشون میرسید! که اگر اینطور بود حال و روز کارگران این شرکتهای معظم اینجوری نبود که!!!
    اینو هم بدونید همین الان آقایون خودرو ساز واین روزها نماینده و وکیل مدافع تام الاختیارشون جناب آقای ” مهندس! حاج آقا! احمد نعمت بخش “که بخشش الطافش فقط مختص دوستان ساکن جاده مخصوصه!واینروزا به خاطر این همقطاراش تو رسانه ها یقه اش را چاک میده!دارن هرهر و کرکر به ریش همه ملت میخندند. وبیچاره ملت که یا نمیدونن ویا خبر دارن که سرکارن ولی چاره ای دیگر ندارن.ای کاش به اندازه کوره راهی راه انتخابی برای ملت باز میگذاشتند تا اونموقعِ «سیه روی شود آنکه در او غش باشد« نه اینکه با حمایت مطلق دولت حتی روزنه های تنفس را به روی بازار خودرو ببندند و نتیجه اینکه مردم از جیب باید جور بی لیاقتی و سود خواهی آقایون خودروساز!!! را بدهند.
    والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      یه روز خوب میاد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (173 ديدگاه)

        فک نکنم ما اون روزوو ببینیم..!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. میثم

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدتون
    واقعا خیلی جالبه همه کشورای دنیا در تکاپو و تلاش برای پیشرفت با هم رقابت دارند و برای سالهای اینده برنامه ریزی میکنند که بازار های بیشتری برای محصولاتشون پیدا کنند و باعث درامد زایی برای خود و کشورشون باشند اما در همین دنیا یک کشور مثل ما پیدا میشه که تمام درها رو به روی رقابت آزاد و مفید که باعث رونق اقتصاد و پیشرفت صنایع پایه داخلی میشه بسته نگه داشته و بیش از چهل سال با اتکا به یک مجموعه افراد ناکار امد و سود جو که بدون ثبات مدیریتی و استراتژی هدفمند و مدون ثروت ملی و جان و مال مردم رو به نیستی دادند و حالا با تولید روزانه ناچیز یک سری محصولات از رده خارج و بی کیفیت فقط دارند تظاهر به خودروساز بودن میکنند که حاصلی جز عقب افتادگی و به هدر رفتن ثروتهای عظیم ملی برای این آب و خاک ندارند و نخواهند داشت.
    پس ای کاش بساطشون هر چه زودتر با نفرین و آه مردمی که در حسرت یک خودروی به روز و با کیفیت مقرون به صرفه دست رنج ماه ها و چه بسا سالها زحمتشون رو به دهان این شرکتهای دزد و فربه که هنری جز افزایش قیمت و تحویل محصول بنجل به مشتری ندارند هر چه زودتر برچیده شه
    آمین یا رب العالمین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kurosh

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (310 ديدگاه)

      آمین…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ahmad

      ۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      میثم جان داداشم کامنتتو که خوندم متوجه شدم که دقیقا مثل من فکر میکنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Yashar

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    مهم خواستنه ولی تو ایران اراده ای برای این خواستن وجود نداره یا شایدم جلوشو می گیرن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    نمی دونید نظر ندید!
    20میلیارد فقط شرکت نفت برای طراحی موتور ef7
    داده به شرکت خارجی!!
    هزینه طراحی خیلی زیاد است!شما باید با همکاری چند کشور در جاهای مختلف دنیا این کاررو بکنید!!
    مدل های خوب می یاد!اما نه با مردمی که این قدر مطالعه دارند!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      برو عمو دلت خوشه امسال شماهایین که باعث شدین بعد نیم قرن هیچی نشیم!!!
      زمانی که شرکت ستاره تو ایران زیر نظر آلمان بنز کلاس C و E رو تولید میکرد چرا تجربه کسب نکردن؟
      زمانی که پژو 206 رو زیر نظر فرانسه که خودروی روز اروپا محسوب میشد تو ایران تولید کردن چرا انتقال تکنولوژی نشد تا حداقل بعد از 15 سال توان مونتاژ همین لگنم داشته باشن که اینجوری با افت تولید قیمتش سر به فلک نکشه ملت بدبخت تاوان بدن!!!
      مگه کره که الان پیشرفت کرده از پراید شروع نکرد؟
      الان پراید شده کادنزا و …
      اما ایران پراید چیکارش کرد؟
      شد تیبا
      شد کارا (حالم بد شد)
      شد شبه پراید که به مراتب بد تر و بنجل تر از پراید 20 سال پیش!!!
      هزینه طراحی زیاده و تحریم و مشکلات و این حرفا چیزی جز حرف مفت نیست اگه زیاده این آشغالا رو سرهم نکنن کسی برای این افتابه لگن های بنجل سر و دست نمیشکنه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. car designer

        ۲ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (35 ديدگاه)

        درسته ولی مشکل اصلی این است که سیاست بازیچه ی دست خودروسازی است و زمانی این حرف من تایید میشود که ما در ارتش و دفاع این پروسه را مدیریت کردیم و کاملا موفق شدیم……….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. sunmartin

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    متاسفانه با غرض ورزی دست اندر کاران سایت تمامی نظرات من در طول این سال ها پاک شده!! البته برام عصن مهم نیست ..فقط بخاطر کاربرا مطلب مینویسم ، در مورد گزارش اخیر باید گفت برند کیا تا سال 2014 به محبوبترین برند جهان تبدیل میشه البته اشتباه نکنید من قصد ندارم کیا موتورز رو با آئودی یا فراری و لامبورگینی و بی ام دبلیو مقایسه کنم اما این پیش بینی توسط کارشناسان حوزه اتومبیل و بر اساس فرایند فروش و محبوبیت در سال های اخیر گر آوری شده این طراح گرانقدر با طراحی آئودی ،،TT دل خیلی ها از جمله خود منوم برده البته مگه ما پوسترش رو فقط بتونیم تهیه کنیم ایشون اگه در کشور ما بودند باید آگهی های اسخدام رو هروز برای کار و حقوق 300 تا 400 مطالعه میکردند چون در مملکت ما روابط بیشتر از ضوابط حکم فرماست و نه طراح احتیاج داریم و نه فکر و ایده تا برادران چینی حضور دارند و محصولات اکسپیر شده 3 دهه پیش رو مونتاژمیکنیم با نازل ترین کیفیت این بحث ها به نتیجه نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. میثم

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    به به دیگه بدتر امسال شما متولی خودرو و قطعه سازی در مملکت هستند که وضع میشه این از رو هم که نمیرین ماشالا!!
    عزیزم هنوز دانشجویی داغی بذار یکم از زندگی واقعی برات بگم:
    اولا خودروسازی که یک شرکت خارجی براش موتور و بدنه و … طراحی کنه و خودش بدون هیچ اطلاعی در مورد نحوه طراحی بدنه, موتور و قطعات فقط منتاژ کنه بهتره که درش تخته شه
    ثانیا گیریم که حرف شما درست بقیه قطعات ننه صمد باید بیاد برا اینا تولید کنه؟
    من بدبخت خودم تجربه کردم این اعجوبه تولید داخل رو دسته موتور شکسته رو با نوع درجه 2 چینی عوض کردند ببینم موتور سخت طراحیش دسته موتور هم لیاقت ندارن تولید کنن؟!!امسال این قطعاتی که میگم هزاران هزاره که نه علم و نه توان تولید داریم فقط ادای خودروساز بودن در میاریم!!
    بعدشم اینکه مثلا دانشجوی مکانیکی چه ربطی داشت به 22 بهمن!!
    شما که چیزی بارته دیدم چه نظری دادی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ضروری

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اخه 20 میلیارد واسه یه شرکتی که ماشین 6 میلونی رو 15 میلیون می فروشه ، مبلغیه ؟

    نخیر ! این دوستان وقتی میبینن هر اشغالی که تولید کنن ملت می خرن ، دیگه دلیلی نمی بینن خودشونو تو زحمت بندازن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ضروری

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    داستان ما شبیه یه ماجرایی شده که اگه حوصله دارید بخونید ، من می نویسم

    یه حاکمی بوده که خیلی به مردمش ظلم می کرد و مردمم صداشون درنمی اومد
    یه روز حاکم می گه : ببینم می تونم یه کاری بکنم که مردم شاکی بشن !
    به ماموراش میگه جلوی دروازه ی شهر واسید ، هرکی اومد ازش پول بگیرید
    یه مدت می گذره ، کسی صداش در نمی اد
    دوباره حاکم می گه اینبار هرکی اومد یه ازش سواری بگیرید !!!!!!!!!!!!!!!
    وقتی این کارو می کنن جلوی دروازه ی شهر یه صف طولانی میشه ! یکی شاکی میشه می ره پشه حاکم !
    حاکم می گه بالاخره یکی شاکی شد ، بهش می گه خوب بگو ببینم از چی شکایت داری ؟
    برمی گرده می گه : ماموراتو یه کم بیشتر کن که کارشون رو زودتر بکنن و بریم پی کارمون !!!!!

    دقیقآ مام همین طوری شدیم !

    ببخشید سرتون رو درد اوردم و بی مزه بود !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. hesam

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    همه دنیا داره پیشرفت میکنه کشور ما داره دنده عقب میره
    فکرنکنم به ما برسه لذت بردن از رانندگی
    خدااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اتفاقا دیروز بعد از 10 سال پشت پراید نشستم
      ماشین دوستم بود
      خدایی احساس معلق بودن تو هوا
      هیجان
      اصلا باعث میشه همون موقه زنگبزنی و به کارای زشتت تو دنیا پیشه همه اعتراف کنی
      کدوم یکی از محصولات جدید کیا اینو داره؟؟:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. رهام

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    صنعت خودروی ما باید بفهمه اگر نمی تونی اجبار نیست و همه هم میدونن همین آشغالا که تولید میشه به اسم خودروی ملی مال شما نیست و ضمنا قطعا شما از خودرو سازی اونها بالا تر نیستید،حالا نگاه کنین یه طراح میراند بعد ….
    ولی چه فایده فکر میکنید خودرو سازها نمی دونند؟
    از من و شما بهتر میدونن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    واقعا من نمی دونستم این همه متخصص خودرو تو این سایت کامنت میذارند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      حسین آقا این همه آدم مهندس نیستن.فقط عاقلانه درباره صنعت خودرو سازی کشور بی صاحبمون نظر میدن منتها من موندم شما با این کامنتاتون یا تو ایران زندگی نمیکنید یا ۸ سالتونه دارید از کامپیوتر باباتون استفاده میکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محمد رضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    برادر محترم گوشه کنایه پراندن به کسانی که از روی درد دلشان شکایت می کنند و با تمسخر آنها را “متخصص” نامیدن نشان از بی هویتی خود شماست. اگر منطق قوی داری جواب مستدل بده چرا تحملت تمام شده؟!
    عزیز من یک سر به کوچه خیابون بزن و پای درد دل مردم بنشین اونوقت بیا نظر بده!مشکل شما و امثال شما اینست که فقط رنگ سیاه و سفید را میبینید!به تعبیر شما هر منتقد وضع موجود از اساس مشکل داره!
    اگر کمی فکر کنی خواهی فهمید همین دوستانی که این حال و روز صنعت خودروسازی را نقد می کنند به نوعی از حقوق شما هم دفاع میکنند.پس خواهشا” دیدگاهتان را اصلاح کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      واقعا که گل گفتی ظاهرا این افراد در خواب شدید خرگوشی به سرمیبرند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد

        ۵ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        احتمالاً ایشان به جایی وصل هستند و دارن حسابی از وضعیت موجود بهره میبرند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. میثم

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    وامصیبتا…
    جز تاسف به حال وضع موجود که افراد بی لیاقت و مدیر نماهای بیکفایت متولی امر خودرو به بار اوردن چیکار میشه کرد؟!!
    کشوری مثل کره میره یک آلمانی رو برای رسیدن به پیشرفت و قله های افتخار جذب میکنه و حتی به عنوان اولین مدیر غیر بومی کیا منصوب میشه ولی مملکت خودمون متخصصانی رو داره که دارن تو کشورهای خارجی و برای بیگانگان دست به نوآوری و ابداع محصول میزنند!!
    نادر فقیه زاده جوان و خوش آتیه نمونه ای است از هزاران جوان ایرانی که به دلیل بها ندادن به توانایی ها و ایده های نو و خلاقانه ای که در ذهن داشتند راهی دیار قربت و ممالک بیگانه شدند تا در اونجا توانایی و قدرتشون رو به اثبات برسوونند
    ماحصل این چرخه معیوب و تاسف بار میشه حال روز کنونی صنعت و تولید در کشوری به جرات میتونم بگم میتونست یکی از بزرگترین قطبهای تولید و فن آوری در دنیا باشه حتی بالا تر از امثال کره!!!
    ولی حالا …
    افسوس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      آری فقط باید افسوس خورد افسوس که چرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. امیر

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    در جواب آقا حسین و امثالش بگم بله هرکسی به اندازه خودش در مورد خودرو سواد و مطالعه داره.شما برید دیدگاه و طرز فکرتون رو درست کنید 4تا مثل شماهاست که اوضاع و احوال ما اینه یکیش خودرو سازیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    از قسمت پایانی مقاله خوشمان آمد حرف دل ما را گفتی درود برتو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دلیل اصلی این همه مشکل خود مردم بدبخته. ماشینای بی کیفیت طراحی 30 سال قبل که اصلا ماشین نمیشه گفت بهشون چند برابر قیمت به خورد ملت میدن. ملت هم عین گوسفند میخرن و سوار میشن. پراید هفته ای 500 هزار میاد روش و بازم میخرن. مشکل از ملنه نه اینا. مطمئن باشین کارخونه کیا هم جای اینا بود همین کارو میکرد. اقا نخرین بزارین جمع کنن بساتشونو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Rasha

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    جا داره بگم که شرکت ایران خودرو و هیوندای در یک سال تاسیس شدن…اما الان این کجا و آن کجا… :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سالار

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ببینید تا زمانی تمایل برای خرید پراید پژو از رده خارج و…با شه وضع همینه باید توقع مردم بره بالا شنیدم بنزین میخاد بشه 2000تومن آیا حاضرید بنزین 2000تومنی رو تو پراید بریزید وهیچ لذتی هم نبرید با بنزین 100تومنی میشد کنار امود ولی 2000تومنی خودتون قضاوت کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. 3pehr

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من یه (اپتیما) طرح قدیم دارم ازش راضیم
    اما دوس دارم بفروشم یه الفابخرم
    میگن ماشینای ارووپای با ماشینای اسیایی قابل مقایسه نیستن
    (البت تا حدی راس میگن)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حُسین

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    الان ما بسیار شدیدتر از گذشته تحریم هستیم!!
    اگر ما تولید داخلی نداشته باشیم و فقط از خارج وارد کنیم(با تعرفه صفر)اون وقت به خاطر فشار بیشتر به ما کارخانه های خارجی را از معامله با ما خیلی بیشار از الان منع می کنند تا ما تسلیم شویم!
    پس باید تولید داخل داشته باشیم!!حتی اگر هرسال ورشکست شوند!!

    حالا می خواهیم تولید کنیم:
    با توجه به تحریم اول به ظرفیت داخلی نگاه می کنیم
    می بینیم که شرکت ها شرکت های مونتاژ کننده بودند که تکنولوژی طراحی و تولید را نداشته اند!و تکنولوژی ساخت قالب یا دستگاه های خط تولید رو هم نداشته اند!!بعد از انقلاب تا دهه ی 70 شرکت ها در خدمت جنگ بودند یا تعطیل بودند!یعنی از سال 58تا66 انگار شرکتی نبوده!!البته پیشرفت هایی صورت گرفته در همان فاصله ،امانباید جز تاریخ اون شرکت ها حساب کرد !!
    چون در حالت عادی برای کارخانه های غیر نظامی در زمان جنگ مشکلات زیادی پیش می اید و حتی ممکن است کارخانه در زمان جنگ تبدیل به مزرعه ی گندم شود!
    بعد از سال 66 باز هم ما تحریم بودیم که هزینه ی خرید جنس را چند برابر می کرد(مثلا یه قطعه ی هواپیما رو به 3 برابر قیمت می فروختند)و در بخش انتقال تکنولوژی هم شرکت های خارجی اصلا علاقه ای به این کار نداشته اند! مگر اینکه…!!!
    پس تا همین جا که گفتم شاهد بعضی مشکلات بودید که این وضعیت دولت را مجبور می کرد تا بازار را انحصاری کند تا سرمایه گذار در این بخش سرمایه گذاری کند و سود کند !!وگرنه سرمایه گذار سرمایه گذاری نمی کرد و کارخانه ای تاسیس نمیشد !!که بماند در ایران خصوصی سازی چقدر کم بود و با این بازار انحصاری باز هم ضرر در کارخانه ها پیدا می شد!!و بماند کمبود بعضی از متخصصان!!
    تازه با این همه مشکل و مشکلات دیگر که هست، در واقع بازار زیاد هم انحصاری نیست!
    چون در فروش قطعات به خودروساز هم همین مشکلات(چند برابر قیمت فروشی)وجود دارد و…
    بعد با سرمایه گذاری زیاد و کار و کوشش ایرانی و در حد ایرانی(منظورم در حد ساعت مفید کار در کارخانه ایرانی)در سال 82یا83سمند به دنیا امد که این یعنی شما بتوانی یک خودرو را طراحی کنی بر پایه ی یک پلتفرم و بعد از طراحی به تولید انبوه!! برسانی و بعد ببینی مشکلات خودرو چیست؟؟که معمولا در دنیا کسی این کار ها را تنهایی نمی کند!!
    مثلا شرکت بویینگ موتور را به یک شرکت سفارش می دهد و قطعات الکترونیکی را به یک شرکت و…تا یک هواپیما یک دانه ازش تولید شود و بعد به تولید انبوه برسد!!
    حال اگر شما یک خودرو ساختید و خواستید به تولید انبوه برسانید تازه 5درصد راه را رفته اید و95درصد دیگر از راه باقی مانده!!پس ببینید چقدر کار سختی است!!
    بعد از سمند پیشرفت ها سریع تر صورت گرفت و با وجود تنبلی ها در کارمند ها والبته برعکس(کارمند هایی با همت های فراوان و کوشش زیاد که ثمرش را گفتم)و هزاران نکته ی دیگر که هزاران برابر این مطلب گفتنش طول می کشد،حالا به اینجا رسیده ایم!

    حالا باید چه کنیم؟؟
    همش در همه جا بدی های محصولات داخل را بگوییم یا نه همش خوبی هارا بگوییم و بدی هارا به مسئولین و مدیران به طور مخفیانه بگوییم؟؟؟

    اصلا من نتیجه گیری نمی کنم،نتیجه گیری با خودتان!!
    در ضمن اگربخواهم به پیشرفت های بعد از 83 بپردازم(خیلی سطحی و گذرا)خیلی طولانی میشود، فقط در یک کلمه می شود خلاصه ی پیشرفت 83 تا حال را مطلوب دانست و ریزش بماند…
    و این هم یادتان باشد که تا همین الان خودرو سواری در دید کلی کشور یک کالای لوکس حساب می شود و موضوعات نظامی و مایحتاج مردم خیلی مهمتر هستند!!و انها(موضوعات نظامی و واجب) در اولویت (بودجه تا…)هستند تا خودرو!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      نخیر برادر من شرکت های ما هم پولش رو داشتند هم زمانش رو مگه 25 سال بعد از جنگ کم زمانیه بلایی که توی 8 سال جنگ سر ما اومد از بلایی که تو جنگ جهانی دوم از 1937 تا 1945 سر ژاپن اومد که بدتر نبود ولی ژاپنی ها کاررو به جایی رسوندن که 30سال بعد محصولات تویتا تو دنیا برای سه سال بعدش پیش فروش میشد ولی ما هنوز عرضه نداریم بعد از 20سال یه ماشین دهه ی نودی رو کپی کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        وقتی نمی ذارند پیشرفت کنیم توقع هایی داری یا!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      حسین آقا ببخشیدا عجب رود درازی هستی !!! تو کارو کاسبی نداری تومار می نویسی ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۸ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        تا امتحان بعدی م فاصله زیاده
        البته چه فایده فقط منفی میدن!کاشکی می نوشتن منظورشون از منفی دادن چیه که وقتی من دانشجو مکانیک وارد کار شدم درد اینارو شنیده باشم!اما اینا فقط منفی می دن و توهین می کنن!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. جاوید

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    حالا واقعا دستمزد شرایرر از این مربیای فوتبال کمتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. جواد

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خدمت تمام هموطنی های عزیز خودم خصوصاً کاربرای سایت پدال باید عرض کنم که گره ی این مشکلات فقط بدست خودمون باز میشه اگر ما باهم متحد باشیم و فقط برای چند ماه از خرید خودرو دست برداریم اون وقت حساب کار دستشون میاد. حداقل دیگه پرایدی که هزینه ی تولیدش به 4 میلیون تومن هم نمی رسه رو 16 میلیون بهمون قالب نمی کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد رضا

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    حسین آقای گل و گلاب!
    نسبت به نظراتت خوشبینانه برخورد میکنم و آرزو میکنم که شما هم بدور از هر تعصبی کمی تفکر کنید!
    برادرمن ،تمام کسانی که درا ین صفحات نظر میدهند همگی گوشت و پوستشان از همین آب و خاک سرشته شده وبیگانه نیستند،اگر انتقادی هست بر وضعیت اسف بار صنعت خودرو و نوع مدیریت مربوط مباشد،گمان کنم هیچ ایرانی با غیرتی بدش نخواهد آمد که بواسطه خودروهای ساخت کشورش در دنیا افتخار نکند،بلکه برعکس ،نهایت آرزوی همه ماها همین هست.
    حال سوال من از شما اینست : اخوی!مگر پیگیر اخبار صنعت خودرو نیستی؟یادمه تقریبا سال 88 بود که مجلس وقت به جهت فشار بر خودرو سازان برای افزایش کیفیت اقدام به کاهش تعرفه واردات خودرو کرد و مقارن شد با بازدید رهبر انقلاب از یکی از کارخانه های خودرو سازی،ایشان در آن مقطع فرمودند به جای کاهش تعرفه واردات بیایید روالی را در پیش بگیرید که خودرو سازان مجبور به افزایش کیفیت کار خود شوند.
    نکته بسیار مهم اینکه ایشان تاکید کردند” البته خودروسازان هم باید پاسخگو باشندچرا مسیری که سایر کشورهای مشابه ما در 5-4 سال طی کرده اند نتوانسته ایم در 40-30 سال طی کنیم”
    حال به شما میگویم:داداش من شما چرا دیگر دایه دلسوز تر از مادر شده ای؟!!! تا کی باید پشت این الفاظ زیبا و دهان پر کن قایم شد و دم از تولید ملی و اشتغال و …. زد ؟! تا کجا چماق تحریمهاو تحمل و … را تو سر مردم باید زد؟! این ملت همون ملتی است که زمان جنگ فرزندانش را جلو گلوله فرستاد و از نون شبش زد تا کشورش لگد کوب عربهای بعثی نشه!!اگه باز پیش بیاد مطمئن باش مردم از همه جلو ترن! دیگه توقع چه چیز را ازشون باید داشت؟!
    بخدا سنگین ترید اگه این حرفها را نزنید!حداقل مردم درد زخم خودشون را دارن،دیگه شما نمک روی زخمشون نپاشید! بست نیست؟!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      از ادب شما تشکر می کنم به صورت ویژه!!اقا محمد رضا!من فقط دوست داشتم اطلاعات خودمو در اختیار مردم بزارم و بعد نظرشون رو جویا شم!!
      مثلا من میگم خط تولید هواپیما رو دیدم
      می گن توهم زده!?!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. محمود

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    آفرین اقای محمد رضا.حرف دل مارو زدی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حسین

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    یکی نیست حرف دل منو بزنه!البته تقصیر شما نیست چون اگر مردم بخواهند حرف مرا بفهمند باید یه 30 سال تجربه کار در صنعت رو داشته باشند!
    بعضی جاها رشد صعودی هست!
    مثلا وقتی شما هیچی نمی تونی بسازی اگر کشوری بات همکاری کنه
    رشد معمولی داری اما وقتی شما بتوانی پوسته خارجی یه موتور رو بسازی
    به شرکت خارجی می گی اگه بم ندی خودم میسازم و اونم بت میده!!چون نمی دونه توش خالی هست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا