ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

درحالی‌که توقف تولید تنها خودروی اسپورت هیوندای یعنی جنسیس کوپه خبری تلخ است اما می‌توانید امیدوار باشید زیرا به احتمال خیلی زیاد جانشین این خودرو در آینده عرضه خواهد شد اگرچه که اسم دیگری خواهد داشت.

Vision G Coupe Concept
هیوندای برند لوکس جدید خود با نام جنسیس را تأسیس کرده است. در حال حاضر این برند خودروهای سدان اجرایی G80 و سدان پرچم‌دار G90 را پیشنهاد می‌کند. هر دو خودرو با کیفیت به نظر می‌رسند. اضافه کردن یک کوپه‌ی اسپورت دیفرانسیل عقب به لیست جنسیس به گسترده شدن مدل‌های این برند کمک کرده و سطح وسیع‌تری از مشتریان را به خود جذب می‌کند.

Hyundai Vision G Coupe Concept
هیوندای برای رقابت کردن با کوپه‌های اسپورت آلمانی و عضلانی‌های آمریکایی نه‌تنها باید استانداردهای تثبیت‌شده‌ی این کلاس را عرضه کند بلکه باید ویژگی‌های برجسته‌ای را نیز به کوپه‌ی خود اضافه نماید. در بخش استایل انتظار داریم که کوپه‌ی جدید از کانسپت ویژن G که پیش از این دیده‌ایم الهام بگیرد.

خب در اینجا مواردی را لیست کرده‌ایم که می‌خواهیم در کوپه‌ی آینده‌ی جنسیس ببینیم.

  • گیربکس فوق‌العاده

لطفاً خودمان را گول نزنیم. گیربکس جنسیس کوپه مخصوصاً در مدل دستی کمی ناهنجار بود و به راحتی می‌توانستید با آن دنده‌ی اشتباه را انتخاب کنید. درحالی‌که شاید کوپه‌ی جنسیس نسخه‌ی دستی نداشته باشد اما می‌توانیم امید داشته باشیم که این برند کره‌ای برای عرضه‌ی گیربکسی کارا برای کوپه‌ی اسپورت خود روی به تأمین‌کننده‌های کاربلدی چون ZF بیاورد. احساس پاسخگو بودن و درگیر کنندگی پدال شیفترها یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کوپه‌ی خوب است.

Genesis G90

  • 6 سیلندر توربو

خودروهای حاضر در این سگمنت پیشرانه‌های توربوی فوق‌العاده‌ای دارند که بیش از 300 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. انتظار می‌رود که خودروی موردبحث ما قدرت حدود 350 اسبی داشته باشد درحالی‌که حتی قدرت نزدیک به 400 اسب بخار نیز می‌تواند به برجسته‌تر شدن خودرو کمک کند. البته گرفتن این خروجی برای هیوندای کار سختی نیست چرا که پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.8 لیتری قبلی بدون توربو حدود 350 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه‌ی 6 سیلندر همچنین صدای خوبی می‌تواند داشته باشد و ما امیدواریم که جنسیس در این باره جدی عمل کند.

Turbo V6

  • داده‌های پرفورمنس

علیرغم اینکه این خودرو در واقع به عنوان یک مدل اسپورت رده‌بندی نمی‌شود اما مالکان احتمالاً با کوپه‌ی جنسیس همانند یک موجود مرده رفتار نخواهند کرد. داده‌ها و نشان‌دهنده‌هایی همچون نشانگر نیروی جی، بوست توربو و قدرت می‌تواند واقعاً جذاب باشند و به راننده‌ها کمک کنند تا کارایی خودرو را بهتر بفهمند. جنسیس قدیمی سه نشان‌دهنده در کنسول مرکزی دارد اما آن‌ها بیشتر زینتی هستند و در محل بسیار پایینی قرار دارند. امیدواریم که جنسیس جدید داده‌های مفید را در نشان‌دهنده‌ها و مقابل چشمان راننده قرار دهد.

Performance Metrics

  • داشبورد دیجیتال

و البته قرار دادن اطلاعات اشاره شده در بالا درون یک کیلومتر شمار ساده و یا صفحه‌نمایش LCD قدیمی کاری احمقانه است. جنسیس باید از صفحه‌نمایش و نشان‌دهنده‌های دیجیتال زیبا و منحصربه‌فردی استفاده کند چرا که یک خودروی کاملاً جدید بوده و خودروساز باید جدیدترین تکنولوژی‌ها را درون آن جای دهد. یک صفحه‌نمایش دیجیتال همچنین به کوپه‌ی جنسیس کمک می‌کند تا کابین لوکس‌تر و مدرن‌تری داشته باشد.

Digital Dash

  • سیستم چهارچرخ محرک سفارشی

طراحی دیفرانسیل عقب برای رانندگان پرشور واقعاً جذاب است اما قدرت زیادتر می‌تواند به چرخ‌های جلو نیز انتقال یابد و این مورد در آب‌وهوای بد بسیار مفید بوده و اعتمادبه‌نفس بیشتری را ایجاد می‌کند. سیستم موجود در جنسیس G90 احتمالاً در کوپه‌ی جدید نیز استفاده خواهد شد.

2017 Genesis G90

  • سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر و تنظیمات راننده

دیگر بخش ضروری این سگمنت حالت‌های رانندگی قابل انتخاب است. در اکثر خودروها این حالت‌ها می‌توانند وزن فرمان، پاسخ پدال گاز و تعویض‌های گیربکس را تنظیم کنند. هرچند ما فکر می‌کنیم این خودرو باید سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر نیز داشته باشد و راننده با فشردن یک دکمه تنظیمات راحت و یا اسپورت را انتخاب کند.

High-Performance Version

  • نسخه‌ای با عملکرد بالاتر

تقریباً همه‌ی خودروهای حاضر در این کلاس نسخه‌ای با عملکرد قوی‌تر نیز دارند. بهتر است جنسیس نمونه‌ای دیوانه‌وار‌تر برای رقابت با AMG و M بسازد. با در نظر گرفتن بخش پرفورمنس N هیوندای، این کوپه می‌تواند از این بخش نیز کمک بگیرد. در کنار پیشرانه‌ی ارتقا یافته (حتی پیشرانه‌ی 8 سیلندر!)، مدل قوی‌تر باید ظاهر گیراتری نیز داشته باشد.

Vision G Coupe Concept

  • ترمزهای فوق‌العاده

درحالی‌که مدل قوی‌تر نیرو، فیبر کربن و چسبندگی بیشتری باید داشته باشد، فکر می‌کنیم که یک آپشن در جنسیس معمولی باید شامل ترمزهایی با عملکرد بالا نیز باشد. اگر جنسیس می‌خواهد واقعاً رقیبی جدی برای برندهای تثبیت شده‌ی این کلاس باشد باید از نمونه‌های کربن سرامیکی استفاده کند اما حتی سیستم‌های ترمز برمبوی مشابه با جنسیس کوپه‌ی کنونی نیز شاید برای جلب نظر طرفداران کافی باشد. ترمزهای کربن سرامیکی گران هستند و برای حفظ بازار رقابتی مدل کوپه‌ی عادی باید در نسخه‌ای ویژه‌تر مورد استفاده قرار گیرند.

Genesis G90

  • رنگ مات

هیوندای رنگ مات را در ولوستر امتحان کرده است. شاید برای برجسته‌تر کردن این کوپه‌ی جدید نیز جنسیس باید رنگ مات منحصربه‌فردی را پیشنهاد دهد. بسیار مشتاقیم که رنگ آبی مات بکار رفته در ولوستر رالی را نیز در این خودرو ببینیم چرا که نمایی بسیار عالی خواهد داشت.

Matte Paint

  • آئرودینامیک فعال

آیا چیزی جذاب‌تر از آئرودینامیک فعال وجود دارد؟ نه تنها توری‌های جلوپنجره می‌توانند راندمان کلی را ارتقا دهند بلکه اسپویلرهای جلو و عقب نیز می‌توانند در سرعت‌های معینی برای افزایش داون فورس یا بهبود جریان هوا بکار گرفته شوند.

Vision G Coupe Concept

  • غربیلک فرمان جذاب و با کیفیت

غربیلک فرمان اصلی‌ترین نقطه‌ی تماس راننده با خودرو است بنابراین جنسیس باید فرمان با کیفیتی را برای این خودرو تدارک ببیند. فرمان باید خوب و ضخیم باشد و از مواد با کیفیتی تشکیل یابد. احساس توزیع وزن آن باید به خوبی منتقل شود و اگر بازخورد جالبی داشته باشد این خصیصه می‌تواند یک امتیاز بالا محسوب شود. یک غربیلک D شکل با روکش چرم آلکانترا انتخابی عالی است.

Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept
  • کابین جذاب

هنگام صحبت کردن از کابین و مواد آن آلکانترا باید باشد. در حقیقت کوپه‌ی جدید جنسیس برای رقابت با مرسدس C کلاس در بخش طراحی کابین و کیفیت به این موارد نیاز مبرم دارد. برای رقابت کوپه‌ی ما باید از نظر بصری جالب توجه باشد و از تِم های گیج‌کننده دوری نماید و البته ترکیبی صحیح از اسپورت بودن و اشرافیت را ارائه دهد. صندلی‌ها باید لوکس و حمایت‌کننده باشند و در هنگام رانندگی پرفشار به خوبی راننده را دربر بگیرند.

  • فیبر کربن

حتی اگر خودرو یک مدل اسپورت نباشد هم جزئیات فیبر کربنی می‌توانند احساس یک خودروی قوی‌تر و با کیفیت‌تر را تداعی کنند و حسی بهتر را به مالکان ببخشند.

2015-bmw-m4-coupe-carbon-fiber-roof-photo-596275-s-1280x782

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

28 دیدگاه

    1. ارش
      سوابق: (146 دیدگاه) ,

      داخلش عالیه ولی چراغای جلو و عقب مدل قبلی خوب بود کاش مثل مدل قبل باشه ظاهرش مدل قبلی جوان پسند بود

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        مثل مدل قبل که دیگه فایده ای نداره و تغییر و تحول صورت نمیگیره

        پاسخ
  1. A4
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    این ویژگی هارو اگه نداشته باشه چیو باید داشته باشی چه جوری میخواد با بقیه رقابت کنه

    پاسخ
  2. سیدعلیرضا
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    .
    لطفا گزارشی در مورد خودرو های لوکس متروکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس تهیه کنید.
    علت این پدیده چیه؟
    عاقبت این خودرو ها چی میشه؟
    با تشکر.

    پاسخ
  3. فرزاد لاکچری
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    دوستان خو شما که اطلاعات تون خوبه لطفا بگید بین جیلیGC9 و کیا سراتو و هیوندای النترا کدومش بهتره میخوام این هفته کار رو یه سره کنم سریعتر لطفا

    پاسخ
    1. Hj
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      والا جیلی رو خبر ندارم اما بین الانترا و سراتو،سراتو برو تر هست ولی خب الانترا بنظرم خوشگل تره.جیلی هم نه پرستیژ اونا رو داره(از نظر بنده)نه کیفیت حالا میل خودتونه😉😉😉(یه مطلب دیگه اینکه الانترا فیس لیفت شده و بنظر دست نگه دارید تا اون بیاد بعد تصمیم بگیرید)

      پاسخ
      1. فرزاد لاکچری
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        اتفاقا نظر منم رو لنسر بود اول اما بدلیل اینکه لوازم یدکیش کم گیر میاد بیخیالش شدم

        پاسخ
    2. Ehsan
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      دوست عزیز التترا و سراتو به خاطر داشتن محور یک تکه عقب و تعلیق ساده که در خودروهای ارزان قیمت هست (مانند پراید و..) سواری خوبی نداره البته نسبت به رقبا، و کوبش و هندلینگ پایین و لذت کم سواری نسبت به رقبا از ضعفهاش هست والا تو موارد دیگه خوبه جنس داشتبردش هم مثل بقیه تو این رنج خشکه
      اگه جوان هستید و لذت رانندگی (سواری شتاب و کشش وهنداینگ…) به گزینه های دیگه فکر کنید والا اینا برای رانندگی معمولی و شرایط عادی خوبه
      اگه بین این دو باید حتما باشه سراتو کمی عملکرد بهتری داره النترا نرمی کمی بهتری داره

      پاسخ
      1. فرزاد لاکچری
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        21 سالمه انتخابم بین این سه تاست چون جز اینا ماشین دیگه ای وجود نداره اگه تو این رنج قیمت ماشین دیگه ای در نظرتون هست لطفا بفرمایید

        پاسخ
    3. MehdiTurbo
      سوابق: (204 دیدگاه) ,

      مزدا 3 هم جوان پسنده هم نرمیش اوکیه فقط یکم پایینه گیر میکنه

      پاسخ
    4. Developer
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      دوست عزیز شما میتونی یه نیم نگاهی هم به MG 6 داشته باشی ، درسته ظاهر سراتو و النترا رو نداره ، اما طبق تجربه خودم تضمین میکنم از لحاظ رانندگی عالیه

      پاسخ
  4. Saied
    سوابق: (820 دیدگاه) ,

    خشگل شده. بنظرم طراحی به سمت ماشینای انگلیسی میره

    پاسخ
  5. محمد جواد
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    ما که بجز ماشین چینی و کره ای چیزی تو مملکتمون نمیاد درست.خدا کنه اینا سریعتر پیشرفت کنن.اصن انقد پیشرفت کنن که از اروپاییا هم بهتر شن D:

    پاسخ
  6. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    این چیزایی که هیوندا میخواد همه میخوان خوب یه وقت عضیت نشه !
    استارت کار رو با کپی برند بنتلی شروع کردن جای b گذاشتن G امید وارم تا اخر الگوشون بنتلی بمونه

    پاسخ
  7. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    خوب قرار محصول بهتری تولید کنن که اون مدل قبلی متوقف کردن
    داخلش خیلی خوشگل

    پاسخ
  8. ZIPPO
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    همونطور که بارها گفتم هیوندای الان به خوبی هم طراز خودروساز های ژاپنی شده و در اینده بسیار نزدیک به رقیبی بسیار سر سخت برای بنز و بی ام و و لکسوس خواهد شد
    هیچ خودروسازی در دنیا چنین رشد سریع همراه باپیشرفتی نداشته
    هیوندای بی نظیره

    پاسخ
    1. 창세기
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      درسته زیپو هیوندای با برند جدیدش جنسیس بزودی سهم قابل توجهی از بازار لوکسو بدست خواهد گرفت
      ادرس ت ل گ رامتو بده چندتا عکس خوب میخوام برات بفرسم

      پاسخ
  9. Ali
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    جنسیس سدان و کوپه نسل جدیدش ماشین خوبیه و لذت رانندگی خوبی داره و خودروی دوست داشتنی هست

    ولی ای کاش تو طراحیش کپی نمیکردند، طرح های خودش رو داشت خصوصا عقب و چراغها و فرم بدنه وکوپه بودنش و همینطور جلو و جلو پنجره یا حتی ارمش هم متاسفانه کپیه
    احتمالا چنندین فیس لیفیت تو چند سال بعد این شباهتها رو کم کنند

    پاسخ
  10. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    اون آقایی که گفته سراتو النترا سواری خشکی دارن و یک تکه هستند بهنره کمی مطالعه کنه و ملت به اشتباه نندازه واقعا که فقط دهن باز میکنند بدون لحظه ای تامل !دلیل خشکی نامتعارف سراتو و النترا های وارداتی مربوط به لاستیک با فاق کوتاه هست که با تعویض رینگ و لاستیک موضوع حل میشه درحال حاضر بهترین گزینه سراتو وارداتی هست و البته مدل 2016
    که بسیار زیباتر کشیده تر و فاصله دومحور
    بیشتر شده و گشتاور بطرز محسوسی بالاتر رفته
    و در دورهای میانی تمامی قدرت موتور قابل
    دسترس هست و اصلا مزدا 3 را بدلیل قیمت سرسام آور قطعات کوتاهی بیش از حد ارتفاع خودرو و قدیمی بودن پلت فرم و تربم داخلی (در تولیدات داخلی ) پیشنهاد نمیکنم باینکه مزدا خودروی با کیفیت پرشتاب و پر آپشنی هست اما واش نسل جدید توسط بهمن مونتاژ میشد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.