هیوندای i10 ویژه اروپایی ها

نسل دوم کوچک‌ترین و ارزان‌ترین خودروی هیوندای که بیشتر برای بازارهایی نظیر هندوستان طراحی شده، اینک با تغییراتی مناسب بازارهای اروپا شده و می‌تواند به مصاف مینی خودروهای شهری این قاره برود.

2014 hyundai i10 euro
2014 hyundai i10 euro

خودرویی که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد در اصل i10 گراند است که در ترکیه ساخته خواهد شد و کار مهندسی و طراحی آن نیز در آلمان انجام شده است. بنابراین برای اولین بار است که خودرویی در A سگمنت (mini cars) توسط هیوندای از مراحل اولیه طراحی تا تولید نهایی را در اروپا طی می‌کند.

2014 hyundai i10 euro
2014 hyundai i10 euro

هیوندای i10 نسبت به نسل در طول 80 و در عرض 65 میلی متر رشد داشته و ارتفاع آن نیز 5 سانت پایین‌تر آمده است. فاصله بین دو محور تنها 5 میلی متر افزوده شده است. با این وجود با فضای داخلی مناسب و فضای باری به گنجایش 252 لیتر، بهترین خودروی این کلاس در بین رقبا محسوب می‌شود.

2014 Hyundai i10 Dashboard
2014 Hyundai i10 Dashboard

استفاده از فولاد با ضریب کشش بالا و استفاده از تقویت کننده های اضافی با افزایش سختی پیچشی اتاق به میزان 27 درصد همراه بوده و همچنین استفاده از دسته های هیدرولیک موتور و سه لایه دیواره عایق صدا و نوارهای آب بندی جدید، باعث کاهش چشمگیر سر و صدا در داخل کابین شده است. در حالت عادی تنها 38 دسیبل صدا و در بالاترین سطح 65 دسی‌بل صدا اندازه گیری شده که در حد یک زمزمه آرام است و از کلیه رقبای خود پایین‌تر است.

2014 Hyundai i10 Interior
2014 Hyundai i10 Interior

ضریب آیرودینامیک 0.31 نیز در این کلاس کم نظیر است. طراحی چراغ‌ها، جلو پنجره و هواکش سپر بر اساس زبان طراحی جدید هیوندای و مشابه سایر برادران بزرگ‌تر آن است.
فضای داخلی با تریمهای مختلفی از مواد گوناگون و ترکیبهای رنگی مختلف قابل سفارش است. انواع پارچه، وینیل و حتی چرم با رنگهای شاد آبی، نارنجی و بژ یا رنگهای تند مشکی و سفید و یا قرمز فضای داخلی کابین را احاطه می‌کنند. برای افزایش دید جلو، هیوندای ستون‌های A را نازک‌تر ساخته است. تجهیزاتی چون فرمان الکتریکی، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، کامپیوتر سفری، چهار پنجره برقی، صندلی راننده قابل تنظیم در ارتفاع، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، چراغهای DRLs، صندلیهای جلو و فرمان گرم شونده، کلید هوشمند، سیستم خودکار تهویه، دکمه حرکت-توقف، شش کیسه ایمنی هوا، یادآوری بستن کمربند، ABS, EBD, ESC, TPMS و VSM از جمله تجهیزات انبوه استاندارد این خودرو می‌باشند.


سه موتور با سوپاپهای CVVT دوقلو برای این ماشین معرفی شده‌اند. موتور سه سیلندر 1.0 لیتری 64 اسب بخار نیرو و 94 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور 1.25 لیتری چهار سیلندر 85 اسب بخار نیرو و 120 نیوتن متر گشتاور دارد و آخرین موتور هم با سوخت LPG و حجم 1.0 لیتر و در سه سیلندر که 65 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور دارد. هر سه موتور می‌توانند با یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار جفت شوند.


هیوندای i10 با موتور 1.0 لیتری بنزینی در هر صد کیلومتر 4.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند و میزان دی اکسید کربن تولیدی آن نیز 98 گرم در هر کیلومتر است.


هیوندای برای راحتی بیشتر سرنشینان از فنربندی مک فرسون با میله های ضد غلطش در جلو استفاده کرده که نتیجه آن شیرجه کمتر خودرو در زمان ترمزهای ناگهانی می‌باشد. بسته به مدل خودرو، وزن i10 جدید بین 933 تا 1051 دارند و با چرخهای 13 تا 14 اینچی و در 11 رنگ مختلف بدنه به بازار می‌آیند. هیوندای حدود 400 یورو قیمت I10 را برای مقابله با فولکس آپ UP و فیات 500 و پاندا کاهش داده و به 9,975 یورو رسانده است. سال 2014 هیوندای برای تولید و فروش 74 هزار دستگاه از این خودرو در اروپا برنامه ریزی کرده که چند هزار تایی نسبت به دو سال گذشته بیشتر است.

20 دیدگاه

    1. aref
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      هیوندا کیا رو خریده. چطوری کیا ازش جلو زده!

      تمام موتور هاشون هم یکی شده

      پاسخ
  1. محمدرضا
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    پدال دیگه داری میترکونی . . .

    دمت گرم خیلی حال کردم . . .

    با تشکر . . .

    پاسخ
  2. Pooya
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    هيوندا ام كم كم بايد يه اصالتي به محصولاش بهده مثه جلو پنجره ي جديد لكسوس يا همون رفيق كره ايش

    پاسخ
  3. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    بدون شک آینده از آن خودروهای کوچک و کم مصرف خواهد بود
    هرکسی که بتونه زودتر از بقیه در تولید کوچولو ها مهارت بیشتر کسب کنه موفق تر خواهد بود……………

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      داداش گلم جلال جان حرف درست زدی…

      بازار دنیا داره به سمت ماشین کوچیک کم مصرف میره…

      البته فکر کنم اول اروپا بیشتر خواستار چنین ماشین های هستن…

      در اخر هم عرب های امارات عمان قطر بحرین…

      پاسخ
      1. امین
        سوابق: (244 دیدگاه) ,

        اره کاملا درسته. ولی فعلا مهم اینه که مصرف سوخت رو بیارن پایین.

        پاسخ
    2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.
      جلال جان اونوقت ما کجا داریم میریم؟؟؟

      ایران و المان.

      پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    با 1 لیتر و قدرت 60 داره 4.5 لیتر مصرف میکنه ولی بی ام و i8 با وزن 2 برابر و حجم 3 برابر و قدرت 4 برابر مصرفش 0.5 برابره… این یعنی آسیا در برابر آلمان، مثله فوتبال یک تیم آسیایی در برابر آلمانه و 50 سالی عقبه. ایران که قرنها عقبه.

    پاسخ
    1. مجید
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      رامتین جان پس موتور سیکلت 125 باید با باد هوا کار کنه ؟ یه تناسب داره که به خیلی از پارامترها مربوط میشه . اما فرمایش شما هم درست اروپا جلو هست . راستی موتورهای لامبدا تو امریکا تولید میشه.

      پاسخ
    2. وحید
      سوابق: (860 دیدگاه) ,

      رامتین جان بی ام و i8 یه ماشین هیبریدی ولی هیوندای i10 فقط با بنزین کار می کنه !!! یکم انصاف داشته باش……

      پاسخ
  5. کرمانشاه
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    امکاناتش از خودروی به ظاهر لوکس ما بیشتره

    پاسخ
  6. مجید
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    جا داره از سایت خوب پدال تشکر کنیم . این روزا داره میترکونه . هم مطلب های خوب هم کلی پر کار شده.
    دمتون گرم پدالی ها.

    پاسخ
  7. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا i20 و i10 هیوندا اصن به دل من نمی شینه

    پاسخ
  8. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    خیلی خوشم اومد ازش.
    ولی این ماشین حتی با این سایز برای تهران به این شلوغی باز هم بزرگه.

    ایران و المان.

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (206 دیدگاه) ,

      درود. میلاد مشکل تهران و شهرهای بزرگ ایران ماشین نیست که
      مشکل نوع ماشین ، نوع خیابون ، نوع …
      کلا بزرگی ماشین کمترین نقش رو داره.
      شما بیا همه مردم تهران رنج روور اووک سوار شن
      بهتر از اینه که با پژو آردی و باردو برن این ور اونور

      پاسخ
  9. ناجي
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    الان مصرف پايين،آپشن هاي مفيد و طراحي بي نظير و جوان پسند در خودروهاي كوچك مدنظر همه خودروسازان دنياست كه هيونداي نيز در اين امر موفق بوده و بعنوان يك ماشين شهري ميتونه نيازها رو برآورده كنه … ولي حيف كه آسان موتور اين مدل خودرو رو وارد نكرده است وگرنه حتما شركتيش مي ارزه …

    پاسخ
  10. خزاعی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یک نمونه از این ماشین را دارم و با موتور 1.2 از پژوی 207I بسیار با کیفیت تر ودر عین حال دارای شتاب بیشتری است.
    دراین کلاس از خودروهای کوچک، دارای همه امکانات خوب و مناسب بخصوص برای رانندگی در سطح شهر ومvاکز پر ترافیک آرزوی هر راننده ای است .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.