هیوندای

نخستین دیدار با هیوندای ولوستر توربو 2016

نه ظاهر عجیب‌وغریب و نه بازار تشنه ایران و نه معدود جوانان پولدار دست‌به‌نقد! هیچ‌یک نتوانست گره‌ای از کار هیوندای ولوستر بگشاید و شانسی را برایش رقم زند. شاید به‌نوعی بتوان این خودرو را از ناکامان بزرگ بازار ایران برشمرد و آن‌هم به چند دلیل: یکی آنکه کوپه است و البته کوپه‌ای هاچ‌بک! و همان‌طور که خودتان بهتر می‌دانید خودروهای کوپه در کشورمان هواخواهان و دوستداران اندکی دارند و بیشتر اقشار جامعه و به‌خصوص مسن‌ترها و عائله‌مندان، سدان‌ها و شاسی بلندها را بر آن ترجیح می‌دهند و دیگر آنکه چون کوپه است، به قولی عامیانه، پس پول نیست! یعنی بازار دست‌دوم چندان درخور و روبه‌راهی ندارد و فروش آن با دردسرهای بسیاری توأم است و این مسئله به‌نوبه خود، برای مصرف‌کننده ایرانی که جنبه سرمایه‌ای خودرو برایش از اهمیت بسزایی برخوردار است چندان خوشایند نیست، آن‌هم در یکی و دو سال اخیر که رکود موجود در بازار جای اندکی را برای هر نوع ریسکی باقی نهاده است.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
در میان موارد گفته شده، مهم‌تر از همه، به مشخصات فنی این خودرو برمی‌گردد. بدون هیچ شک و شبهه‌ای، نسخه فعلی هیوندای ولوستر خودروی چندان سریع و پرشتابی نیست و پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱۳۸ اسبی آن به‌زحمت می‌تواند حتی از پس خودروهای کم‌توان‌تر از خود هم برآید، خودروهایی که چندبرابر از آن ارزان‌تر هستند. این امر خودش به‌تنهایی می‌تواند موجبات سرخوردگی و دل‌زدگی بیش از پیش مشتری ایرانی را از این خودرو فراهم نماید، چون هر باشد ما مردمانی هستیم سخت دوستدار شتاب و سبقت‌های ناروا! البته نه همه‌مان. خوشبختانه!

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
از حق نباید گذشت که نسخه فعلی این خودرو از طراحی جالب و بدیع و همچنین کابینی درخور و دلپسندی بهره می‌برد و مهم‌تر از همه چون از تبار هیوندای بوده و هیوندای هم در حال حاضر، پرفروش‌ترین خودروی وارداتی به ایران است به تبع آن از پشتیبانی فنی بهتری هم نسبت به دیگر همتایان وارداتی خود برخوردار است. البته تمامی این عوامل تنها زمانی می‌توانند مؤثر باشند که خصوصیات فنی و تکنیکی این خودرو هم بهبود یافته باشد و به نظر می‌رسد که هیوندای در نسخه توربو آن تا حدی توانسته کمبودها و نواقص نسخه فعلی را رفع نموده و در برخی از جنبه‌های خاص هم چند پله‌ای آن را به رقبای اصلی خود از جمله گلف GTI و فورد فوکوس ST و… نزدیک کرده است. این نسخه، پس از چند سال تأخیر، به بازار کشورهای خلیج فارس راه یافته و در برخی از سایت خودرویی این منطقه، من‌جمله «DRIVEARABIA» مورد تست و بررسی قرار گرفته است که در اینجا برگردان متن آن را تقدیمتان می‌کنیم.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
از سال ۲۰۱۲ میلادی و به‌محض آنکه شنیدیم این خودرو وارد بازار آمریکا شده است، به‌کرات، به آن پرداخته‌ایم. یک هاچ‌بک داغ توربو از هیوندای؟ این می‌تواند دستورالعملی هیجان‌انگیز برای سایر نمونه‌های ارزان موجود در بازار باشد! ما در اینجا بودیم و انتظارمان هم بر این بود که با پولی که برای این خودرو می‌پردازیم عملکرد درخشانی همچون فورد فوکوس ST به ما اعطاء کند. البته مدتی بعد، هیوندای ولوستر توربو واقعاً به اینجا آمد و با تأخیری سه ساله وارد مهمانی‌مان شد و ما هم آن را راندیم.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
نسخه اصلی هیوندای ولوستر پیشگام در ارائه یک طرح جدلی و بحث‌برانگیز بود و ما نیز هیوندای را از بابت ارائه چنین طرح غیر جعبه‌ای که چاشنی هیجان را نیز با خود داشت، تحسین نمودیم. گرچه نصب تنها یک درب در یک سمت عقب آن هیچ احساس خاصی را با خود به دنبال ندارد ولی این خودش، نوعی ترفند جهت خلق همهمه و سروصدا در بازار است.

هیوندای ولوستر توربو از جنبه ظاهری تا حد زیادی، شبیه همان نسخه اصلی خود به نظر می‌رسد. برای حفظ نمای تهاجمی‌تر سپرها، یک جلوپنجره تمام‌رخ و نیز رینگ‌های اختصاصی ۱۸ اینچی در آن تعبیه شده است. در داخل نیز، طراحی کابین بسیار خوب و دلپذیر است اما در عین حال، از مواد ارزان‌قیمتی جهت تکمیل و پرداخت آن استفاده شده و دستگیره درب‌ها هم حسی از سستی و بی‌دوامی را القاء می‌کنند و تقریباً در هرجایی از آن، به‌طور انحصاری از پلاستیک‌های سخت استفاده شده است. با این وجود، کابین به‌خوبی تجهیز شده و تجهیزاتی همچون سامانه هدایت ناوبری، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، سردکن صندلی‌ها در آن دیده می‌شوند. البته تمامی این‌ها از حقه‌ها و ترفندهایی است که کودکان این روزها به آن علاقه دارند.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
با آنکه قسمت جلوی این خودرو از فضای خوبی بهره می‌برد، اما نصب تنها یک درب در بخش عقب آن، امری آزاردهنده است، آن‌هم زمانی که قصد دارید افراد بیشتری را با آن حمل کنید. در قسمت عقب، جا پای مناسبی برای سرنشینان وجود دارد ولی سر سرنشینان درست زیر شیشه عقب جای می‌گیرد و پنجره‌های کوچک کناری هم حسی از تنگی جا را به سرنشینان آن القاء می‌کنند (CLAUSTROPHOBIC). سایز صندوق‌عقب آن نیز برای خودرویی در این کلاس مناسب است.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
حالا وقتش رسیده است که به پیشرانه توربوی این خودرو بپردازیم، این پیشرانه از سامانه تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد و توانی معادل ۲۰۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۴ نیوتن‌متر را در دورهای ۱۷۵۰ الی ۴۵۰۰ در دقیقه، در اختیار راننده می‌نهد. ظاهراً بر روی کاغذ معامله خوبی به نظر می‌آید ولی آنچه ما واقعاً حس نمودیم، تأخیر آشکار سیستم توربو همراه با ضربه‌های زیاد آن بود. وقوع این امر هم هیچ کمکی به جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک کند و تنبل آن نمی‌کند، جعبه‌دنده‌ای که به نظر می‌آید در اکثر مواقع دنده‌ها را در جای اشتباه خود می‌گذارد.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
در واقع، اگر قصدتان بر آن است که عملکرد بهتری از پیشرانه این خودرو استخراج کنید، در بیشتر مواقع مجبورید که با آن مثل یک خودروی توربوی قدیمی رانندگی کنید، این امر به معنای تعویض دستی دنده‌ها و نگه داشتن دور موتور در ارقام بالای آن است. بی‌شک انجام این اعمال هم هیچ کمکی به مصرف سوخت خودروی شما نمی‌کند.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
هندلینگ این خودرو تا اندازه‌ای خوب است و با آنکه تکان‌های بدنه در این خودرو مهار شده و از میزان چسبندگی درخوری هم برخوردار است اما برای یک راننده چندان دشوار نیست که به حد میانگین محدودیت‌های آن دست یابد تا آن نقطه‌ای که پدیده کم فرمانی در آن بروز کند. ما این نکته را هم کشف نمودیم که در این خودرو از همان سیستم تعلیقی استفاده شده که در مدل پایه ولوستر به کار رفته است؛ و این خودش توضیح دهنده این امر است که چرا در این خودرو، هیچ شانسی جهت اجرای حرکات نمایشی عقب (چرخشی)، همچون یک هاچ‌بک داغ وجود ندارد.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
گرچه فرمان آن به نحو درخور و شایسته‌ای سبک و پاسخگوست ولی در عین حال، بازخورد کمی را هم از خود ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، هیوندای سواری نسبتاً راحتی را برای این مدل فراهم نموده که در واقع، بهتر از گلف GTI است، همه این موارد را هم سکوت و آرامش مناسب کابین این خودرو، همراهی می‌کنند.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
اما واقعیت امر، آن‌چنان که ما فکر می‌کنیم بدین قرار است که این هاچ‌بک داغ تنها حامل یک پیشرانه ارتقاء یافته است که بر روی یک ولوستر معمولی نصب شده است و البته این موضوع هم قابل درک است که هیوندای هنوز نتوانسته دینامیک درخوری را برای خودروهایش مهیا کند (و لازم است این را هم بگوییم که برخی از مدل‌هایی که در امسال تحت طراحی مجدد قرار گرفتند، همانند توسان، از این لحاظ نسبتاً خوب هستند) در خاتمه، هیوندای ولوستر توربو را می‌توان مخلوط عجیب‌وغریبی از یک خودرو دانست، اما نه یک مخلوط به‌جا و درست.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

نسبت تراکم موتور: ۹.۵: ۱

توان: ۲۰۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۲۶۴ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع رقم ۲۲۵ کیلومتر هم ذکر شد)

شتاب صفر تا صد: ۸.۴ ثانیه

مصرف ترکیبی سوخت: ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت

نوع گیربکس: ۷ سرعته خودکار (کلاچ دوبل)

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۲۰/۱۷۹۰/۱۳۹۹ میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۵۰ میلی‌متر

حجم مخزن سوخت: ۵۰ لیتر

گنجایش صندوق‌عقب: ۳۲۰ لیتر

وزن: ۱۲۵۶ الی ۱۳۱۰ کیلوگرم

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (نسخه اولیه)

۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم کمکی ترمز BAS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری ESC

سیستم نگه‌دارنده خودرو در سراشیبی HAC

سیستم کنترل لغزش TCS

دوربین دید عقب

سنسورهای پارک خودرو

و…

تجهیزات رفاهی (نسخه عرضه شده در بازار امارات)

سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS ENTRY) + دکمه استارت

کروز کنترل (سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان)

سقف پانوراما

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک

صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ

صندلی‌های با پوشش چرمی

فرمان الکتریکی حساس به سرعت

راهنمای روی آینه‌های جانبی از جنس LED

گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها

سیستم هدایت ناوبری

استراحتگاه دست در کنسول میانی

تنظیم برقی صندلی‌ها

شیشه عقب بخارزدا

سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB و AUX و رادیو + اتصالات بلوتوث و هندزفری

اسپویلر عقب

مه شکن‌های جلو

اگزوزهای دوگانه کرومی در مرکز سپر عقب

و…

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
قیمت

در امارات: ۸۹/۰۰۰ الی ۹۳/۰۰۰ درهم

قیمت در آمریکا: ۲۱,۶۰۰ الی ۲۳,۹۵۰ دلار

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
منابع دیگر:
YALLAHMOTOR.COM
LEFTLANENEWS.COM

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    متن رو نخونده اومدم که بنویسم
    ماشین کره ای آشغاله
    نه سواری داره
    نه کیفیت
    نه مصرف سوخت درست حسابی
    همه ی این ارقام و اعداد دروغ های کارخونن
    کلا از ماشین های ایرانی و چینی و کره ای بشدت بپرهیزید
    با ١٢٠ میلیون پول بجای این ماشین برید آکورد ٢٠١٣ بگیرید ٢ برابر این ماشین راه میره عشق کنید باهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (*مهرداد*)

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      واقعیت کره ای با چینی و ایرانی هم تراز نیست ،،،یه کم انصاف داشته باشید ،،،ولی قیمت کره ایها تو ایران خیلی از ارزش واقعیش بالاتره …به هر صورت کره بازار ایران را تسخیر کرده و هر قیمتی بده ملت میخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. armin

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      واقعا بی کلاسه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من ولستر معمولی و فورد فیستا رو روندم
      ولستر فقط یکم از هیستا فانتزی تره
      همین
      از نظر شتاب نرمی هندلینگ و کیفیت کابین فیستا خیلی سرتر ار ولستره
      الان کار کرده هر دو حدود 45 الی 55 فروخته میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mds

        ۱۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (402 ديدگاه)

        آقا محمد یعنی شما نگران مردم هستید که یه وقت ماشین آشغال سوار نشن..
        خخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali ayat

        ۱۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        خب سامان عزیز این که معلومه دوست خوبم فورد فیستا قدمتشو نگاه کن تاریخچشو نگاه کن اصلا تقویت میکنن میندازن تو پیست حالا این جور مقایسه میکنی یه آدمی که نمیدونه میاد تو سایت میگع وااای هیوندای آشغاله اله بله مثل تو نیست که بدونه پشت فورد فیستا و این چیه که بتونه منطقی تصمیم بگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۱۷ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          علی داداش صحبت اینجاست که تو تبریز فکنم نزدیک 8 هزار تا ارس پلاک هست 5 تا فیستا فک نکنم عوضش کلی ولستر هست
          مردم همیشه ضاهر رو به باطن ترجیح میدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. ali ayat

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      الان همین جی تی ۸۶رو میگیره و تو شتاب میخوره چی میگی برا خودت؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        راننده باشی با یه 206TU5 میتونی اینو بگیریش البته معمولیشو نه مدل توربو

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Pourya

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اگه جی تی سوار باشی همچین حرفی نمیزنی
        یدونه کلیپ دیدی قضاوت نکن من حاضرم سر ماشینم باهات درگ کنم هستی؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. رضا

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (242 ديدگاه)

      به نظر من اگه ژاپنی دست دو بخری بهتر از کره ای نو است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Hitler

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      زیپو جان کجایی که دلم میخواد این نقد رو بخونی،بعد هی بیای ور ور وراجی کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        خخخخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    7. رضا

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (242 ديدگاه)

      ماشین فقط آلمان و بس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. رضا

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (52 ديدگاه)

      دم شما گرم حرف حق زدی آدم مزدا و هوندا رو ول نمیکنه سوار این ماشین بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پیرهن مشکی

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اون ماشین هایی که شما گفتی خیلی گرونه.به جای این میشه یک پژو 206 تیپ 6 فرانسوی خرید.هم شتابش و هم سرعتش با این برابره.پولت رو هم الکی دور نمی اندازی. والا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. armin

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      ماشین ۱۵ سال پیشو دیگه فراموش کنیم بهتره .. خوبه شما ازین مدیرای دولتی نشدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali ayat

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      دوست عزیز و گرامی بالای پنج تا کلیپ دیدم که تو شتاب گیری بین این مدل و تویوتا جی تی ۸۶که البته هردو دنده دستی باشن که در بازار هم موجود هست این ماشین چهار بار به راحتی تمام برده رو چه سندی شما این حرفو میزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pourya

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        رو این سند که خودم با gt سوسکش کردم البته تو سرعت 40 کیلومتر شروع کردیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. sina

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      206 RC شتابش اقدر نبود یا 206 تیپ 6 فرانسه که شما میگی یکی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mds

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    آقا امروز یه سانتافه گرند سفید تیپ بالاشو دیدم آقا عجب چیزی بود کف کردم، چی میشد منم یکی داشتم.. لعنت بر پول

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ds

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (41 ديدگاه)

      ماشین های کره ای نه تنها شتاب وهندلینگ ندارن بلکه مصرف بنزینشون هم دو برابر چیزی که خودشون عنوان کردن .به خاطر همینه امریکا 395 ملیون دلار جریمشون کرده .با این همه اشغال کره ای در ایران ای کاش ما هم میتونستیم جریمش کنیم
      اگر بجای این همه کره ای تو ایران ژاپنی و امریکایی والمانی بود هم وضعیت هوا ی شهرای بزرگ بهتر میشد هم در مصرف سوخت صرفه جویی میشد یه النترای 1800 سی سی 2015بالای 10 لیتر مصرفشه در حالیکه پژو 405 با تکنولوژی 30 سال پیش خیلی مصرف پایینتری داره .وقتی نمایندگی کیا و هیوندای بزرگترین رانت خوار خودرو باشن بهتر ازین نمیشه
      وقتی خودشون میگن خودروهای ما با بنزین تولیدی مشکلی ندارن پس اینهمه مصرف بالای بنزین نشانه چیه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mds

        ۱۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (402 ديدگاه)

        مافیای خودرو فقط مال کره ای هاست، بجای این همه کره ای اگر ژاپنی بود اونوقت جیب مافیای های ژاپنی پر پول میشد چه فرقی میکنه.. مشکل از ریشس،
        به هر حال بنده حتی اگر میلیاردر بودم باز یه قرون اینجا پا ماشین نمیدادم مهاجرت میکردم خارج

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علیرضا سی بی

        ۱۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (90 ديدگاه)

        آقا چرا کفر میگی آخه؟؟
        من 206 تیپ5 داشتم مدل 93 بالای 12 میسوزوندالان همون الانترا 2015 که شما میگی رو دارم 8 میسوزونه اگه عین درست باهاش رانندگی کنم..
        یعنی من مطمنم شما الانترا تا حالا پشتش ننشستی که هیچ…حتی یه مقاله هم راجبش نخوندی بعد میای اینجا الکی یه چیز میگی…
        منم قبول دارم کیفت پلاستیک مخصوصا دستیگره هاش افتضاحه و جعبه دندش شاس میزنه اما شما هم منطقی و درست حرف بزن…از نظر من شما ماشین چینی رو هم نباید با ایرانی 30 سال پیش مقایسه کنی چه برسه به کره ای؟!!
        با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali ayat

          ۱۷ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          اولا ماشینی که شما نام بردب از کارخونه پژو منتاژ ایران صدی ۱۴میسوزونه و دنده دستی هست النترا ماشین بزرگتر و سنگین تری نسبت به اونه که دنده اتوماته مصرف سوختش دنده اتومات کلا اگه لامبورگینی آونتادور هم نباشه یا کلاچ دوبل پورشه صدی یک الی یک و نیم بیشتر میسوزونه و البته اگه به آمار فروش هیوندای النترا توجه داشته باشی میبینی که عجیب بابا هست مخصوصا تو کانادا و هزاران تقدیر نامه داره و سوار نشدم ولی بهت قول میدم مصرف سوختش تو شهر بالای ۹پا نمیزاره و اگه هم دیدی هست به خاطر خرابی سنسورmafهست و خیلی چیزای دیگه که حوصله ندارم بگم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ds

          ۱۷ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (41 ديدگاه)

          من دوستم النترا داره با باک پر 470 کیلومتر بیشتر نمیره حالا حساب کن ببین مصرفش چقده .راست میگی پشت النترا ننشستم ولی وقتی همه جور ماشین ژاپنی و المانی هست ادم بره پشت فرمان النترا با اون ظاهر زننده بشینه !!!وقته بی ام دبلیو 528 با 240 اسب بخار باشتاب زیر 7ثانیه مصرف زیر 8 لیتر دم دست هست هر موقع دیوانه شدم چشم پشت فرمان النترا هم میشینم
          پشت برادر بزرگش جنسیس نشتم هیچ حال نکردم چه برسه به النترا .
          همون بهتر توکانادا هزاران تقدیر نامه داشته باشه .!!!???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ali ayat

          ۲۰ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          یه شهروند عادی هرگز نمیتونه بگه سوخت ماشین من چقدر هست و همین دروغ و کاذب بودن حرف شما رو میرسونه وگرنه اگر قرار بود از طریق فرمول (100*Lmax)به دست بیاد که راحت بود
          L

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. نوید

        ۱۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (15 ديدگاه)

        نمی دونم شما النترا دارید یا نه ، ولی من دارم. مصرف توی جاده 6.5.
        مصرف متوسط (شهر و جاده با هم ) 7.8 لیتر در 100 کیلومتر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۱۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          داداش خلاص میرونی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. مصطفی

        ۹ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        فک کنم کارگر ایران خودرو هستی یا سایپا… خاطر جم خودرو ایرانی نمی خریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. آرمان

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (28 ديدگاه)

        نشانه کیفیت پایین بنزین در ایران!!!
        سلام. در جواب ds عزیز؛ وقتی کیفیت بنزین پایین باشه -ولی به دروغ اون رو یورو 4 و 5 معرفی کنن- اونوقت برای اینکه خودروی شما به اون شتاب و سرعت مورد نظر شما برسه مجبورید میزان فشار بر روی پدال گاز رو بیشتر کنید و از اونجایی که میزان حلال در بنزین بالاست میزان انرژی حاصل از انفجار در سیلندر در سطح پایین تری از حد استاندارد موتور اتفاق می افتد و شما مجبورید پدال گاز رو بیشتر بفشارید تا دور موتور بالاتر بره و در نتیجه میزان مصرف سوخت بیشتر میشه.
        شاید خود شما هم تجربه کرده باشید که وقتی در پمپ بنزین های بین راهی سوخت گیری می کنید زودتر بنزین تموم می کنید (چون نظارتی روی اونها نیست) و شما تصور می کنید مصرف خودروی شما بالاست! ولی در برخی پمپ بنزین های شاخص در شهرهای بزرگ سوخت گیری می کنید با همون باک مسافت بیشتری رو طی می کنید. ولی این مسافت بیشتر (به دلایل بسیار) هرگز به میزان اعلام شده توسط کارخانه نمی رسه (در هیچ کجای دنیا) ولی اینکه برخی خودروسازان برای فریب اذهان عمومی و تبلیغات بسیار با اعداد و ارقام اغوا کننده بازی می کنن هم کاملا درسته!!!
        پس مصرف سوخت خودروی شما یه امر نسبیه که به عوامل زیادی بستگی داره و یکی از اونها که اتفاقا خیلی هم مهمه کیفیت و نوع سوختی هست که وارد باک خودرو میشه.
        موفق باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حميد

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تازگیا میبینم طرفدارهای ماشینهای کره ای کم شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. لاکی استریک

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (192 ديدگاه)

    ماشین کاملا سلیقه ای هست و در کل از کیفیتی مناسب و خدمات پس از فروش مناسبی برخورداره البته کسایی که میگن اشغاله این ماشین تقریبا هم قیمت یاریس هاچبک هست که من جفتشونو داشتم واقعا یاریس کیفیت داره ولی اصن در حد رقابت با ولستر نیست رو قیمتش میشه بگن بد که نیست خوبم هست اگه میخوای زیاد اش بخوری باید زیاد پول بدی برادر
    درضمن در جواب دوستمون که بحث ۲۰۶ رو پیش کشیدن باید بگم شما ۲۰۶ بخر ۱۰۰ هزار تا سوار شو قده یه بنز خرج رو دست میزاره تازه اگه مصرف بنزینشو بزاری کنار
    تو این کلاس من خودم گلف رو از همه بیشتر قبول دارم حیف که دستمون بهش نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. moein

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خلاصه بگم کره رو زیادی تو کشور ما بزرگ کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نخود آش

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      آقای معین حرف دل منو زدید اگه ایرانی اینقدر کیا و هیوندا نمیخرید و اندازه پدر و مادرش روش تعصب نداشت هیچوقت کره به اینجا نمیرسید. همین قضیه در مورد ماشین چینی هم صدق میکنه
      پناه بر خدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، طراحی نسبتا جالبی داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Kamran.k

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    یه چرخ ماشین ژاپنی میرزه به ماشینای کره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Sina

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (360 ديدگاه)

    تو مقالاتی که در سایت های معتبر خونده بودم گفته بودن این ماشین تولیدش متوقف شده، چطور نسخه 2016 اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا س

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این ولوستر از اول تکلیفش با خودش معلوم نبود . منم گلف رو خیلی بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      تا زمانی که خانواده گلف رو داریم سایر ماشین های این کلاس مثل یک جوک بی مزه هستند…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        با اینکه آلمانی بازم ولی فورد هم بد نیستا جناب یه نظر بنداز تو رو خدا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ShoMpeT

          ۱۹ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (271 ديدگاه)

          درسته دوست عزیز، فورد Fiesta ST هم خیلی خوبه. البته بنز AMG 45 رو هم نباید از یاد برد…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mohsen

        ۱۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        اگه یادتون باشه جرمی یه بار گلف این بزی که شما میگید و بی ام وه سری 1 ها چ بک رو تست میکرد ولی بنز و همون اول گذاشت کنار چون قیمتش تقریبا خیلی بالا بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    در حالت کلی من این مقدار پول واسه یه هاچ بک کوپه نمیدم !
    اما اگه بخوام همچین کاری بکنم قطعا میرم سراغ آلفارومئو ، میتو یا جولیتا
    کسی داخل نشسته باشه میدونه ، دنیاییِ ……. ( در حد خودش و پولی که براش میدی البته )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا گرامی

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      مشکل داره . خیلی هم مشکل داره با بنزین داخلی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ShoMpeT

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      شما پولت اگر رسید برو پیکان مدل 53 بخر که هاچ بک هم نیست. فکر خودت رو هم مشغول نکن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        شومبولی جان چرا اعصاب نداری دادا ؟!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. ShoMpeT

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    کاشکی یک طراحی درست حسابی داشت حداقل!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. kasra

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اخه تاماکسیما دنده ای هست کی میره اینوبگیره…ماکسیما همشونومیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. maha

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    به نظرم ولوستر فرزند نا خلف هیوندایی هست. با بقیه محصولاتش قابل مقایسه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سکوت

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    من 6 سال ماکسیما و کمری داشتم بخدا.بخدا فقط روغن و بنزین و یه جعبه فرمان برا ماکسیما..الان 1 ساله سوناتا نیو دارم ازش به شدت متنفرم..تا الان 23 هزار کار کرده بخدا درست رانندگی میکنم..ولی تا الان دسته موتور بریده..لرزش داره و رینگاشو بالانس میکنم..مانیتورش از جا دراومد..داشبورد فوق العاده خشک..ترمز بد..کله میکنه..گیربکس گیج فوری دنده رو سبک میکنه و به همین علت موتورش به صدا افتاده..فقط و فقط نرمه و خوش تیپه..از هیوندا متنفرم..متنفر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اونی که شما سوارشی سوناتا نیست
      فکر کنم پیکان مدل 56 هست
      یه بار دیگه سندش رو نگاه کن
      آخه عزیز من …تو از یه برندی بدت میاد خب منطقی ازش انتقاد کن…نیازی به این کارها نیست…
      دسته موتور بریده؟؟؟؟؟خخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        به نظر شما ایشون با هیوندا غرض خانوادگی داره خوب خوب بود میگفت پول دادم اصلا حرف نداره عالیه تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها من که خودم دلم نمیاد به کره ای پول بدم چون اصلا از ارمش گرفته تا هم چیزش واسم حس خوبی نمیده…
        ارزوم اینه فقط محدودیت ها برداشته شه ببنیم اینارو و مخصوصا ایون لگن چینیارو ملت میندازن به دره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ds

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (41 ديدگاه)

      ایول سکوت جان من یه چرخ ماکسیما یا کمری رو با هیچ ماشین کره ای عوض نمیکنم اونایی هم که میگن النترا تو جاده 6.5 میسوزونه حتما فکر میکنن تو جاده باید ده تا بسوزونه !!مرد حسابی ماکسیما یا اریون 6سیلند ر تو جاده کمتر از 6.5 مصرفشونه. اونوقت میگی النترا 6.5 میسوزونه.
      ماشین به اون میگن که تو تابستون تهران با کولر روشن زیر ده تا بسوزونه اون جنسیس لوکسشون که با کولر روشن بالای 20 تا مصرفشه .البته بعضی هم گفتن 25 تا مصرفشه دیگه من نمیتونم تائید یا تکذیبش کنم . ادم پولشو بیرون بریزه بهتره از اینه که کره ای سوار شه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Davood

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (131 ديدگاه)

      آقا منم سوناتا 2011 دارم، دهنمو صاف کرده لعنتی!!!! از وقتی پشت کمری گرند 2005 نشستم، حاضرم قید کلاس و تیپ و قیافه و اون همه آپشن ماشینو بزنم، برم یه کمری 2005 سیصد هزار کارکرد جا این بخرم!!!!! هر بار بهش فرصت میدم، میگم دیگه ایشالا اذیت نمیکنه، اما از بیخ مشکل داره! البته گیربکس من گیج نیس، بیشتر مشکلات متعدد موتوری و برقی دارم
      من که واسه کره ای جون میدادم، الان متنفر شدم ازشون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ALiHidden

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      داش این مشکلاتی که تو گفتی 206 سال 85 هم نداره چه برسه به هیوندای :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeid

        ۲۰ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (163 ديدگاه)

        داداش همچین میگی هیوندا که انگار خدایه اتومبیل سازیه.من 206 اصل فرانسه رو مخصوصا مدل RC رو با هیچ ماشین کره ای عوض نمیکنم حیف که این مدلش وارد ایران نشد. یه هیولای خیابانیه برای خودش با کلی آپشن. موتورش شاهکاریه . موتور 2000 با 178 اسب قدرت و با شتابه 7 ثانیه. حالا شما این موتور رو ببین موتور 2400 که اکثرا رو ماشینهای کره ای هست رو هم ببین چقدر قدرت داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. فرشاد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      شما بفروش . کسی مجبورت نکرده
      جالبه نمایشگاه داری پایین گفتی اونوقت نمیتونی اینو بفرشی . خیلی جالبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سکوت

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بنام خدا..من 6 سال ماکسیما و کمری داشتم بخدا.بخدا فقط روغن و بنزین و یه جعبه فرمان برا ماکسیما..الان 1 ساله سوناتا نیو دارم ازش به شدت متنفرم..تا الان 23 هزار کار کرده بخدا درست رانندگی میکنم..ولی تا الان دسته موتور بریده..لرزش داره و رینگاشو بالانس میکنم..مانیتورش از جا دراومد..داشبورد فوق العاده خشک..ترمز بد..کله میکنه..گیربکس گیج فوری دنده رو سبک میکنه و به همین علت موتورش به صدا افتاده..فقط و فقط نرمه و خوش تیپه..از هیوندا متنفرم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohse

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      چجوری دلت اومد ماکسیمارو بفروشی مگه تو رنج قیمتی خودش حریف داره؟ واقعا یه ماکسیما دنده دستی رو من با هیچ هیوندایی عوض نمیکنم حالا جدیداش که بحث جدایی دارن ولی همین هایی که تو خیابونامون هس کدوم صاحبش ناراضی هس؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. پویان

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    هیوندای و کیا بیشتر قیافست. بنظرم این شتابا و اسب بخار هایی که اعلام میکنه یه مقدار زیادی دروغه. وقتی با نیسان رانندگی کردم فهمیدم 170 تا 180 اسب بخار چقدره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فرزاد

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    یه کم واقع بین و منطقی باشیم.ببینید احتمالش خیلی کمه که کره بیاد برسه به المان یا……ولی باید قبول هم کنیم که کره مخصوصا هیوندای جزو 10 خودرو سازه برتره جهانه..خلاصه تمام این نظرات حرف من بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فرزاد

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اقا سکوت اولا هیوندا نه و هیوندای!…ما خودمون ازرا 2011 داشتیم 130 هزار تا کار کرده بود تو دو سالی هم که دست ما بود فقط روغن و لنت مصرف میکرد همین!..من نمی دونم شما چی میگید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. داود

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    النترا اگه خوب بود دوباره 2016 نسل جدیدشو طراحی نمیکردن .آره خوبه ولی برای کی ؟ برای اون که از پراید پیاده شه پشت فرمان النترا بشینه .نه برای کسی که ژاپنی یا المانی سوار ه . این کوره ایها اول باید رو موتور خودروهاشون کار کنن بعد اینکه یه موتور خوب و کم مصرف و کم استهلاک ارائه دادن بعدش بیان هر سال که هیچ هرماه اتاقشو عوض کنن .خودشون هم تو طراحیشون موندن . هر دو سال سه سال که اتاق عوض نمیکنن
    کدوم خودروساز غیر از کره کمتر از 5سال اتاق عوض کرده .این توهین به مشتریه که خودرو را بندازی به مردم ،سال بعد بیایی همه چی رو عوض کنی .به خاطر طراحی تقلیدی مثل کیا اپیروس از بس انتقاد میشه ازشون حتی خط تولیدو یدفعه تعطیل میکنن
    پس اون خریدار بدبخت چه گناهی کرده امروز بخره فردا تولیدش تعطیل بشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mohsen

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    چیزی ندارم بگم جز تحمل اینا تو خیابونا با قیمت گزاف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. sunmartin

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    با این اظهار نظرها و برچسب آشغال به محصولات با کیفیت و زیبای کیا هیوندایی از ارزش های این دوشرکت روبه رشد و پیشرفت کم نمی شه یادتون باشه که همین کیا و هیوندایی هرساله در رنکینگ ها مقام میارن و همین چند روز پیش carmd هیوندایی را بعنوان کم استهلاک ترین خودرو معرفی کرد اگه کسی از ظاهر ولستر خوشش نمیاد نباید کلمه آشغال و بی کیفیت به تمام محصولات هیوندایی تعمیم بده همین هیوندایی رقیبی سرسخت برای ژاپنی های تویوتا و هوندا و مزدا شده پس بهتره قدری منصف باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. وحید

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این چرا شتابش اینجوریه ، 1200 کیلو وزن داره با 200 اسب قدرت با گیربکس دو کلاجه اونوقت 9 ثانیه شتاب یک تا صفرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سکوت

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    من نمایشگاه دارم و همه چی سوار شدم…اگه شماها تازه زانتیا فروختین و دادین هیوندا کیا…من حرفی ندارم که به به و چه چه کنید…ماشین یعنی ژاپن که هنوزم کمری 2005 و ماکسیما 81 با کارکرد بالای 300 هزار مثل جون سرپاست و مسافرت میره…هیوندا های 2006 الان کجان??? چراغای مات شده…داشبورد ترک خورده..ادوات برقی از کار افتاده…درش رو میبندی صدای پیکان میده…طرف اینقدر پول داده خیال میکنه ماشینش باید بعد از 100هزار خراب بشه…پدرم یه ماکسیما دنده داره مدل 82..بخدا 320 هزار کارکرده آچار نخورده..تابستون امسال تو مسافرت من با سوناتا به محض اینکه با کولر پشت سرش با سرعت زیاد میرفتم ماشین گرم میکرد ولی اون لا مصب اتوبان نطنز رو همش با 180 میومد و با 12 سال عمر و اون همه کارکرد گرم نمیکرد ولی سوناتا من با 18 هزار کار گرم میکرد..مجبور بودم 140 تا برم…کسایی که اون اتوبان رو رفتن میدونن منطقه هسته ایی هستش اصلا دوربین نداره…من هر روز یه ماشین زیر پامه فقط نظرمو راجع به هیوندای آشغال گفتم و اون همه بهای گرون..در آخر خلایق هرچه لایق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سکوت

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    درضمن دوست عزیز نکنه فکر کردی سوناتا دسته موتور نداره..?!!!پس موتور از طریقه چی به اتاق وصل میشه..وقتی فشار زیاد به موتور بیاد و تو دور بالا دنده عوض بشه در اثر تکان های یهویی لاستیک دسته موتور ترک بر میداره و به اصطلاح میگن دسته موتور بریده…نشانش هم اینه که موتور در حالت درجا کار میکنه و یهو گاز میده یه تکون به اتاق وارد میشه…طرف فکر کرده چون ماشین خارجیه با باد کار میکنه و دسته موتور نداره…خخخخخخ…جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Rouzbeh

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    کاملا باهات موافقم . ما خودمون ژاپنی سواریم مخصوصا تویوتا. به نظرم کسی که پولشو میده کره ای (قصد تو هین ندارم) فقط براش دو تا گرم کن مهمه نه خود ماشین . واقعا تو رنج قیمت خودش انتخابای خیلی خیلی بهتری میشه داد ولی مردم عقلشون به چشمشونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. نوید جهرمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    مزدا 3 هاچ بک رو ترجیح میدم. اگر مدل جدیدش وارد میشد که دیگه حرف نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حسین

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خیلی چیز افتضاحیه
    طراحیش مزخرفه
    حس یه ماشین توربو نداره
    کاری به شتاب و قدرتش ندارم
    با این قیمت ماشینای بهتری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. GT500

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    خیلی خوشکله ولی پیشرانه اش با قیاف نمیخوره. آدم وقتی سواره این ماشین میشه دلش صفر تا صد زیر 4 ثانیه می خواد نه 8.4 ثانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ارمان

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    تنفر من از این ماشین مثال زدنیه
    هیچوقت از یه ماشین اینقدر بدم نیومده واقعا دلیل ساختش چیه؟
    اینقدر نقطه کور داره که نگو منطقه ازادش فراوونه یکی دو تا سالم دیدم :))
    بعده 20.000 تا کارکرد انگار تو رنو 5 25سال پیش نشستی واقعا بعید میدونم نکته مثبتی توش دیده بشه
    تنها نکته مثبتش اینه که میتونه یه ماشین تمرینی خوب برای تازه راننده ها باشه بزنن به درو دیوار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا