تجربه و آزمایشهیوندای

300 هزار کیلومتر با آوانته اتوماتیک

در آبان ماه سال ۱۳۸۵ پس از ۱۴ ماه انتظار، خودروی هیوندای آوانته را در نمایندگی مرکزی شرکت پرستوی آبی، واقع در جاده کرج تحویل گرفتم و با ملاحظات کامل (ازنظر آب‌بندی) به شهر اصفهان (محل سکونتم) عزیمت کردم. پس از مدتی با رسیدن به مرز ۲۰۰۰ کیلومتر تصمیم گرفتم خودرو را محک بزنم. لذا در بزرگراه اصفهان-نطنز، در گردنه کرکس ناگهان پا را تا آخر روی پدال گاز فشار دادم؛ گیربکس اتوماتیک فوراً به دنده ۲ برگشت و موتور به غرش درآمد و تا رسیدن دور موتور به ۶۲۰۰ در دنده ۲ ماند و سپس در دنده ۳ نیز تا دور ۶۲۰۰ صبوری کرد و در لحظه رسیدن به دور ۶۲۰۰ درحالی‌که عقربه سرعت به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده بود، تعویض دنده به ۴ صورت گرفت. در گردنه‌ای که پژوهای ۴۰۵ به‌زحمت با حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نفس‌زنان خود را بالا می‌کشیدند، آوانته چون اسب سرکش می‌تاخت و به‌سرعت بالا می‌رفت.

2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
بعد از مدتی دقت روی رفتار گیربکس آوانته و تعویض دنده‌های هوشمندانه آن؛ دریافتم حتی راننده ای چون من که مدت ۲۱ سال تجربه رانندگی دارد، در تعویض به‌موقع دنده خالی از اشکال نیست و همین جاهاست که موتور تحت فشار قرار می‌گیرد و استهلاک آن افزوده می‌شود.

2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
طی این هشت سال بااینکه معمولاً تعویض روغن را در ۱۰ هزار کیلومتر انجام می‌دادم و حتی گاهاَ دیرتر، به‌قدری خودرو مثل ساعت منظم و بی‌دردسر بوده که پس از حدود ۴ سال یکی دوبار از نمایندگی در مورد آوانته های دیگر سؤال کردم که آیا خودروی من استثناء است یا همه آوانته ها بی‌آزارند، که گفتند آوانته ها فقط برای سرویس‌های دوره ای از قبیل تعویض شمع و لنت مراجعه می‌کنند (برعکس ساخته‌های وطن که گاها یک مورد استثنائی خودرو خوب در بین آنها یافت می‌شود! و من هر بار از انتخابم مطمئن‌تر و راضی‌تر می‌شدم.

2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
در طی هشت سال غیر از ۳ بار تعویض آب رادیاتور و روغن گیربکس و ۱ بار تعویض لنت عقب و ۴ بار تعویض لنت جلو؛ و تعویض تسمه تایم در کیلومتر ۱۴۹ هزار (که کاملاً سالم و نو می‌نمود)؛ و ۳ بار تعویض فیلتر سوخت و ۱ بار تعویض تسمه کولر و دینام؛ و سایر کارهای دوره ای و معمول خودرو؛ به جهت تعمیر فقط ۱ بار جنت و بست بالای رادیاتور را در کیلومتر ۱۷۵,۰۰۰ و خود رادیاتور را (به دلیل نشت از درز بالای آن) در کیلومتر ۲۳۷۰۰۰ تعویض نمودم و این در شرایطی بود که به دلیل مسائل کاری و مکان زندگی از شتابگیریهای متعدد ناگزیر بودم و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر را ۱ بار و ۱۹۰ را بارها گذراندم. و در جاده‌های پر دست‌انداز نیز تردد می‌نموده‌ام. حتی سال گذشته که از نمایندگی خواستم روغن ترمز و هیدرولیک را بازدید و در صورت نیاز تعویض نماید؛ به دلیل کیفیت خوب روغن، نمایندگی نیازی به تعویض ندید!

2005 Hyundai Elantra engine
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante engine
البته پولوس سمت شاگرد حدود ۳ سال پیش (در میان تعجب مهندس نمایندگی) دچار صدای هنگام پیچش کامل شد؛ ولی به دلیل تجربه ای که روی پراید کره ای داشتم که پولوس آن سال‌ها بدون مشکل با وجود صدای در پیچ کارمی کرد، ولی کله پولوس تعویضی آن به‌سرعت دوباره به صدا افتاد. لذا آن را تعویض نکردم و تاکنون حتی به اسرعت ۱۹۰ هم مشکلی نداشته‌ام.
اخیراً؛ با توجه به وسواسی که روی خودرو دارم به دلیل صدایی که گاها در دست‌اندازها از عقب خودرو شنیده می‌شود و کوبشی که در دست‌اندازهای کوچک و ریز احساس می‌کردم، اقدام به تعویض هر ۴ میل موجگیر کردم که قبلی‌ها بعد از باز شدن و معاینه دچار حدود ۲۰ درصد افت کیفیت شده بودند و با تعویض آنها حدود ۴۰ درصد از کوبیدن دست‌اندازهای کوچک رفع شد.

2005 Hyundai Elantra interior
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante interior
حدود یک سال پیش پدرم به توصیه اینجانب یک آوانته مدل ۱۳۹۱ با کارکرد ۹۰۰۰ خریداری کرد که بنده برای ارزیابی و مقایسه عملکرد آوانته خودم، آن را چند بار مورد آزمایش قرار دادم و با کمال تعجب دیدم بعد از طی ۲۶۰ هزار کیلومتر هیچ افت محسوسی در توان و شتاب پیشرانه حس نمی‌شود و فقط از نظر صدای موتور و لرزش کارکرد آن حدود ۱۰ درصد و عملکرد زیروبند خودرو در دست‌اندازها حدود ۱۵ درصد نسبت به خودروی نو، افت کیفیت بوجودآمده است. با استفاده از موتورشوی باکیفیت آلمانی و اضافه کردن روغن ضد اصطکاک آلمانی به روغن موتور؛ مشکل صدا و لرزش موتور نیز تا حدود ۸۰ درصد حل شد.

2005 Hyundai Elantra interior
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante interior
2005 Hyundai Elantra interior
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante interior
آری؛ من هم مثل هر ایرانی وطن‌پرست و مسلمان دیگری مایلم از تولیدات داخلی حمایت شود و هر ایرانی با افتخار تمام از تولیدات هم‌وطنان خود استفاده نماید.
اما آیا خود تولیدکنندگان داخلی نباید در جهت حفظ عزت و احترام خود بکوشند و به‌جای هدف‌گذاری کسب درصدهای بالاتر سود، ارتقا کیفیت و رضایت مشتری را هدف بگیرند؛ که این خودبه‌خود به سود بیشتر هم منجر خواهد شد.
ما هر ازگاهی با شنیدن خبر پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی کشور در زمینه‌های پزشکی و بیوتکنولوژی و نانو فن‌آوری و موشکی و هوافضا و غیره به خود می‌بالیم؛ اما با دیدن افتضاحات خودروهای تولید وطن، سرخورده می‌شویم (فقط مقایسه تولید سال ۲۰۰۵ کره {آوانته} با تولیدات وطنی در سال ۲۰۱۴ {نه ۲۰۰۵}، خود گویای دریایی از مطلب است.

2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
به امید روزی که خودروهای وطنی هم مایه عزت و غرور ملی باشند و کمکی در آسایش و رفاه خانواده‌های ایرانی و حتی غیر ایرانی.

نویسنده: دکتر امیر محمد توفیقی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. سام سامی

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    سلام و درود…
    ممنون از بررسی خوبتون البتعهفکر میکنم کمی فقط کمی جانبدارانه نیز بود…
    برای همه بچه های پدالی آرزوی بهترین ها رو دارم و امیدوارم سال 94 بعد از شادی و سلامتی واستون پر از ماشین های خوب و عالی باشه و زندگی برای همتوم جوری پیش بره که اون ماشینی که در نظر دارید و حتما بخرید…ضمنا آرزو میکنم صنعت خودرو داخلی هم تو سال 94 کمتر همه رو حرص بده و کمی در راستای پیشرفت تلاش کنه…
    درود بر عاشقان خودرو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. armin

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    منم شنیدم که این ماشین خیلی کم اصطلاک و خرکاره… اینکم که کره ایه….پس چجوری میگن کره ای ها بی کیفیت و پر اصطلاکن؟ تازه این خودروی قدیمیشونه… آخرم نفهمیدم کره خوبه یا بد

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      دقیقا..خیلی از ماشین های کره ای اونم هم مال سال 2008 اش الان تو خیابون ها هستند و مشکل خاصی ندارند..مثل سوناتا، سانتافه و آزرا… چه برسه به مدل های جدید..
      بنظر من بحث استهلاک و صدا دادن کابین و غیره که میگن بعد چند سال تو ماشین های کره ای شایعه…و ماشین های ژاپنی اینجوری نیست..دیگه صادق نیست و فاصله کیفیتی هر سال کمتر و کمتر میشه…

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. میثم

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      ماشین های کره ای بی کیفیت نیستن. مشکل اینجاست که این بنده خداها رو همیشه با ژاپن مقایسه کردن. ژاپنی که ماشیناش سالها بدون عیب، مثل ساعت کار میکنه. یه نگاهی به تاکسی های کرولای دهه 90 بندازین متوجه میشین.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      تنها مشکلی که من دیدم صندلی های خیلی خشکش بود،خدایی هم اوانته هم ورنا واقعا خوب بودن ،کاش حداقل ورنا رو بجای پژو مونتاژمیکردن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. آرش

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    برهمه ایرانیان وطن پرست واجب است جهت حفظ مال و جان خود و هموطنانش از خرید خودرو وطنی اجتناب نمایند.درین بازار انحصاری که پژو 405 دهه نود با قطعات چینی به قیمت تویوتا کرولا 2015 به مصرف کننده […] میشود خرید خودرو ایرانی خیانت به میهن محسوب میشود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. امین

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (384 ديدگاه)

    سلام دکتر و سلام پدال به خاطر انتخاب و انتشار این مقاله
    آوانته عالیه
    درسته که طراحیش اونم فقط طراحی داخلیش خیلی ساده است اما ماشین جاده است
    ماشین راه های سخت و گردنه های پرشیب
    کلا عالی راه می ره پس لزومی نداره کلی خرج بذاری روی دست خودت و بری از این اسباب بازیهای جدید رنگارنگ بخری
    سه سال و نیمه که آوانته دستی سوار میشم با 38000 کارکرد
    تمام حرفهای دکتر را تصدیق میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. سجاد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این ماشین مدل 10 سال پیش آوانته ست .
    مقایسه کنید با سمند 10 سال پیش .
    (هر دو در یک کلاس هستن)
    سمند فقط شکل چراغها و سپرش تغییر کرده ، و در بهترین حالت ، تبدیل شده به “دنا” که فقط 37 قطعه ش با سمند فرق داره و ایرانخودرو مدعیه سمند نیست و کلاً یک ماشین جدیده!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. SAEED

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    هیوندای آوانته ( النترا) که در ایران و مالزی و کره جنوبی با نام آوانته شناخته میشه خودروی با دوام و پر کاریه تا جایی که در سال 2011 عنوان خودروی سال آمریکای شمالی رو کسب کرد !
    موتور آوانته همین الانم با کمی تغییرات روی هیوندای i30 سواره.
    به نظر من شاید با اولین برخورد نشه زود با این ماشین خو گرفت دلیلش هم استفاده ی زیاد از عنصر سادگی و پرهیز از شلوغیه
    ولی جدا از این حرفا ماشین های نسل قدیمی کره ای مثل همین آوانته و توسان قدیمی با دوام تر از نسل فعلی بودن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MRK

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      نه هیوندای بلکه کیا و شرکت های دیگر نیز در بازه زمانی که وارد مبارزه با شرکت های دیگر شدند سعی کردند که قطعات داخلی خودرو را بسیار بسیار با کیفیت بسازند تا خودشان را به دنیایی که تخسیر خودروی ژاپنی و المانی و امریکایی بود نشان بدهند ، که الان شاهد آن هستیم طی سال ها ظاهر خوردو ر ا ارتقاع و البته ، زیاده روی هست که بخواهیم بگوییم کیفیت قطعات را نیز کاهش داده ، اما مکانیک کار ها اینجور برداشت کرده اند !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. tadano

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    یکی از اقوام نزدیک ما سال 83 پژو 405 خرید به خاطر کارش سال 85 بالای 300000 کیلومتر راه رفته بود همه جایی هم میرفت بدون وسواس و مراقبت ماشین کوچکترین آزاری نداشت ( تو بعضی از سفرها من هم رانندگی میکردم ) سر همین تجربه سال 91 یه 405 گرفتیم خلاصه بگم که افتضاحه هر روز یه جاش خرابه ، به نظر من اگه همین 405 با تکنولوژی قدیمی با کیفیت تولید بشه کار امثال منو راه میندازه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4500 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اون موقع که آوانته تازه وارد بازار شده بود،ابتدا به ساکن خودروی مهجوری بود ولی بعد از مدتی واقعا خوبی هاش نشون داده شد.موتور قوی و پرشتاب و کیفیت خوبش(با توجه به تجربه ی دوست عزیزمون) نشون از عملکرد خوبش داره و انتخابشو اون زمون موجه نشون میداد.الان مدل های مختلف این ماشین با توجه به مدل و کارکرد و شرایط از 45 تا 65 میلیون تومن متغیره که انتخاب افراد رو کمی سخت میکنه.نمیدونم شاید بعضی ها خودروهای دیگه رو ترجیح بدن،شایدم این خودرو رو انتخاب کنن.
    در کل که به نظر من خودروی خوب و کم حاشیه ای هستش.

    یه انتقاد دارم به نویسنده ی عزیزمون.راستش راحت صحبت کردن از قانون شکنی و سرعت های بسیار بالای 190 و 200 کیلومتر بر ساعت تو جاده فکر نکنم وجه ی خوبی داشته باشه.(امیدوارم جسارت بنده رو ببخشید.)

    در پایان،فرا رسیدن سال نو رو به تک تک عزیزان و زحمت کشان سایت پدال تبریک و تهنیت میگم و امیدوارم که سال جدید،سال بسیار خوب و پر برکتی برای عزیزان باشه.
    یه آرزوی ماشینی هم بکنم اونم اینکه امیدوارم همه ی دوستان من جمله خودم به ماشین مورد علاقمون برسیم.
    موفق و موید باشید دوستان.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. احسان

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به خصوص اینکه طرف خودشو دکتر معرفی کرده …قاعدتا از یه ادم حسابی تحصیل کرده توقع بیشتری میره تا یه جوانک 18/19 ساله خخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. امید

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام میخواستم خدمت دوستام عرض کنم من به اون ماشینی که دلم میخواست رسیدم وخیلی هم ازش راضی ام.اوانته اتومات 85. واقعا محشره.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    داداشم یدونه 206 تیپ 5 مدل 82 با 170 هزار تا کارکرد گرفته.تقریبا همه جای ماشین تولید فرانسه و قسمت های الکترونیک و انژکتورش تولید بوش المانه.حتی شیشه هاش هم فرانسویه.با اطمینان میگم این ماشین از هر تیپ 5 جدیدی کم مصرفتر و پرشتاب تره.کیفیت سواری که داره تا حالا توی هیچکدوم از 206 های تولید داخل ندیدم.ترمزهای این ماشین بی نقصه.مطمئنم اگر دست ایرانیا توی این ماشین میرفت الان خبری از این کیفیت نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. milad

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    من توی کیش یه سراتو با کیلونتر120000کیلومتر داشتم..این ماشین انگار تازه از کمپانی تحویل گرفته بودم اصلا توی دست انداز اتاقش صدا نمیداد..ماشین کاملا بیصدا و نرم بود…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. CBR400

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      نه بابا . واقعا ؟ من داشتم نظرت رو میخوندم برای لحظاتی به چشمهای خودم شک کردم . یواش یواش دارم حرفهات رو باور میکنم .

      موافقم 0
      مخالفم 2
  11. فرید

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    این دوستانی که (الان!!!!!!!!!!!) میگن هیوندای کیفیتش پایینه راست میگن…
    این هیوندای به قول دوستمون آقا سعید برای سال ۲۰۱۱ خودروی سال آمریکا شمالی شد…طبق آمار جی دی پاور…هیمن هیوندای در سال ۲۰۱۱ مقام ۱۰ رو در جدول جی دی پاور داشته و همینطور سال ۲۰۱۲…که در سال ۲۰۱۲ رتبه اش با بنز ۲ پله اختلاف داشت…
    ولی در سال ۲۰۱۳ این رتبه شد ۲۲!!!!!!!!! و در سال ۲۰۱۴ شد ۲۷!!!!!!!!!!! و در سال ۲۰۱۵ ۲۶!!!! که یه پله صعود داشته…
    پس طبق این سقوط از سال ۲۰۱۱ که دوران خوب هیوندای بود و رتبه اش با بنز ار لحاظ کیفیت فقط ۲ پله!!!!! بود نباید به کیفیت این مورد تست شده شک کرد…و دیدیم طبق آمار جی دی پاور کیفیت هیوندای سقوط زیادی داشته…پس باید به اون کسانی که الان از کیفیت هیوندای ناراضی هستند حق داد و زود قضاوت نکردو به آمار ها بیشتر دقت کرد.
    زنده باد تویوتا……………………زنده باد لکسس………………………..

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. احسان

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من خودم ژاپنی بازم ولی زنده باد مرده بادش دیگه چیه …..مگه انتخاباته یا مسئله سیاسی خخخخخخخخ جو گیر شدین اونم واسه یه دستگاه که باید خدمتگذار ادم باشه خخخخخ

      موافقم 4
      مخالفم 0
  12. احمدرضا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ماشین خوبیه البته الان میشه یک مقدار پول اضافه تر ماشینهای بهتر هم سوار شد که هم از نظر فنی بالاترند و هم چهره و امکانات جذابی دارند. یک نکته هم اینکه به آقای دکتر و بقیه دوستان توصیه میکنم که رعایت سرعت مجازو بکنند باید قبول کنیم که راههای ایران امنیت رانندگی در سرعتهای بالاتر از 120 اونهم توی آزادراهها رو ندارند. به همین جهت هم خیلی نباید دنبال ماشینهای پرشتاب باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یه پسر

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    بخدا نمی خوام تبلیغ کنم اما در کل ماشین هایی که از زیر دست گروه کرمان موتور مث خودروسازی راین یا پرستو آبی بیرون اومده واقعا ماشین های خوب بازار بودن
    نمونه ش دوو سی یلو ها
    من بشخصه خودم و خانوادم سالهاست که دوو داریم ، واقعا ماشین های خوبیه و حتی هنوزم با وجود مشکلات تعمیر و قطعات راضی نیستم دوو ریسر رو با پژو پارس صفر عوض کنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. CarGeek

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مکمل روغن ضد اصطکاک آلمانی چی ریختی؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
  15. lucky.luke

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    سلام دوستان…سال نو مبارک…من آوانته دنده دستی مدل ۸۷ دارم…چند تا ایراد کوچیک داره…۱-داشبورد خیلی ساده ۲-کوبش و صدای کمکهای عقب در دست اندازهای ریز ۳-بد فروش(خیلیا حتی اسمشم نمیدونن) ۴-تولیدش متوقف شده و قطعاتش کمیابه ۵-رینگ اسپورتی که بهش بخوره خیییلی کم گیر میاد…….بالاترین سرعتشم از روی جی پی اس ۲۰۰ تاست که البته سرعت بالای ۱۴۰ توی جاده های ایران کاربردی نداره…در کل ماشین قابل قبول و کم دردسر و کم استهلاکیه و به نظر من از زانتیا سرتره ولی تقریباً در مقابل مگان حرفی واسه گفتن نداره…موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. امین

      ۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (384 ديدگاه)

      مگان؟؟؟!!!
      مگان از لحاظ فنی آخه چی داره دوست عزیز؟

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. Ali

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (266 ديدگاه)

      آوانته خیلی هم پر فروشه
      اینجا شهر ما شهرستان شهربابک آوانته رو رو هوا میزنن
      یه روز تو بنگاه باشه مشتری داره

      موافقم 4
      مخالفم 0
  16. erfan

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اتفاقا چند روز پیش داشتم نظرات دوستان و میخوندم که گفته بودن ماشین کره ای نخرید آشغاله و بعد دوسال به صدا میاد و کلا واسه 2.3 سال اذیت نمیکنه.خواستم همین آوانته یا سراتو دو نسل قبلو مثال بزنم که بعد7.8 سال هنوز عالی دارن کار میکنن و به صدام نیومدن که دیگه ایشون زحمتشو کشیدن.مرسی

    جالب اینجاست مثلا ماشینی که تولید سال 2014 هست و طرف میاد میگه این آشغاله 2.3 سال دیگه فلان جاش به صدا در میاد.یعنی اینا علم غیب دارن که از 2.3 سال دیگه خبر دارن و کلا مهندسی این ماشینو زیر سوال میبرن

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      اتفاقا همین مدل از بعضی مدلهای تویوتا یه سر و گردن بالاتر و کم خرج تره با توجه به قیمت الکی تویوتاها

      موافقم 5
      مخالفم 0
  17. حسین

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا این ماشین خوب و بی اذیته تنها مشکلش ( که با توجه به سال طراحیش (2005) قابل توجیحه) طراحی ساده و بدون تجمله از لحاظ کیفیت سواری هم می تونم بگم از مگان بهتر نباشه بدتر نیست یکی از آشنایان سال 87 یه صفرشو خرید یادمه که فقط مشکلش کمک هاش بود که همون سال تعویض کرد 4 تاشو و هنوز که هنوزه ازش. راضیه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. lucky.luke

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    من فقط از لحاظ فنی با مگان مقایسه ش نکردم.کلی گفتم…مگان از نظر طراحی بیرونی و داخلی و داشبورد و هندلینگ و نرمی و ترمز و تاپ اسپید و جادار بودن کابین و خرید و فروش ،از آوانته سرتره،از لحاظ فنی و استهلاک هم که تقریباً در یک سطح هستن…خودم آوانته دارم ولی آدم باید واقع بین باشه…در ضمن ماشین چه کره ای باشه،چه ژاپنی،چه اروپایی، اگر درست ازش استفاده بشه حداقل تا پنج سال مشکل خاصی واسش پیش نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  19. سعید

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    من همیشه از آوانته خوشم میومده،ظاهرشو خیلی دوست دارم،از لحاظ کیفیت و فنی هم که ظاهرا دوستان میگن خوبه،
    قیمتش الان فکر کنم بین 50 تا 70 میلیون باشه،تو این بازه قیمت ماشینای بهتری هم میشه خرید حتی صفر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. Ahmad..F12

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    آقای توفیقی ممنون از مطلبی که گردآوری کردی

    راستی شما همون توفیقی خودمون هستی؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. میثم

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ای آقا … نگو که دلم خون :| شما ماشین مدل 85 خریدی تا الانم 300.000 کار کرده اینجور راضی ولی من بخت برگشته یه نی شکری خوردم اواخر 89 یه 206 صندوق دار اتومات گرفتم تا الان منو بیچاره کرده نود درصدشم برا گیربکس بوده حالا بماند که ماشینم به زور 80.000 کار کرده الانم با این ایراداتش وجدانم قبول نمیکنه بفروشمش به یه بنده خدای دیگه یا باید منتظر باشم هر روز یه خرابی جدید و خرج جدید و یا اینکه گیربکسش کامل عوض کنم که اونم خودش داستانی داره ….

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من ۲۰۶ صندوق دار مدل۹۰ دارم
      تا الان که۱۵۰ هزار تا کارکردشه هیچ خرجی به جز مصرفی ها نداشته ، من که رضیم
      تازه با ۱۰۰ هزار تومن کروز کنترل و لیمیتر فابریک روش نصب میشه که خیلی حال میده

      موافقم 0
      مخالفم 2
  22. حامد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما خودمون یه اوانته مدل 89 اتومات داریم بله تقریبا همه حرفای دکتر درسته ماشین خوبیه هر طراحی داخلیش تو ذوق میزنه ولی قدرت را توش حس میکنی تو شتاب فک نکنم حتی سوناتا هم رقیبش بشه چه برسه ماشینای 4 سیلندر دیگه برای مسافرت هم عالیه و با کلاس فقط یه کم ترمزهاش نسبت به قدرت و کزنش ضعیفه که متاسفانه پارسال زدم عقب یه مزدا وانت و کلی خسارت دیدم هر چند واقعا ماشین محکمیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  23. محمدرضا

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان گرامی بنده به تازگی این ماشین را خریدم مدل 90 دنده ای باید بگم خودم اهل ماشین هستم و تا مگان هم داشتم .اما اوانته واقعا حرف نداره من خودم از قیافش خوشم نمیومد اما الان که دارم میفهمم چه ماشینیه.تمام صحبت های ایشون کاملا تصدیق می کنم .راجب سرعت هم باید بگم فقط وقتی رو کیلومتر را نگاه کنی متوجه میشی چند تا میری چون خیلی راحت ونرم و بیصدا میره و مهمتر کنترل راحتترو لذت بخش تری داره نسبت به ساخته های وطنی.تا 170 را اصلا احساس نمی کنی از اون به بعدش هم فقط جاده بهت نشون میده داری سریع میری.خلاصه اگه کسی این ماشین رو انتخاب کرده حتما بخره که ضرر نمی کنید واقعا عالیه راحت بخرید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. eMaD

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دکتر یعنی تو هشت سااال و بعد 300.000 km دیسک و صفحه دیسک ماشین رو تعویض نکردی و با مدل 91 و کارکرد 9000 تفاوتی نداشت!!!
    چه جالب..!
    پداااااال جاااان؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. حمید

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنده خدا اخه ماشین اتومات که دیسک و صفحه نداره فکر کنم تا حالا ماشین اتومات ندیدی چه برسه که سوارشی

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داره عزیزم اما نه به شکل صفحه کلاچ ماشین دنده ای. به صورت حلقه ای و به تعداد مشخص در هر مدل بین چرخ دنده های بین دو دنده قرار میگیرد . سرچ کن عکسش میاد .
        در ماشین های مرغوب بعد از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار کیلومتر تعویض میخواد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. علي

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط اگه میگفتی این درصدها رو با چی اینقدر دقیق محاسبه کردی ممنون میشم

    موافقم 1
    مخالفم 2
  26. هومن

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در سال ۱۳۸۷ پس از برسی بسیار یک آوانته مدل اسفند ۱۳۸۵ که بسیار سالم بود با کارکرد ۳۰۰۰۰ خریدم. در این ۷ سال ۸۰۰۰۰ کیلومتر راه پیمودم و به جز هزینه تعویض صفحه کلاچ و لنت ها هزینه دیگری نداشته.
    نسبت به صدای داخل اتاق بسیار حساسم و کوچکترین صدا رو تحمل نمی کنم و باید بگم واقعا رضایت بخش بوده. شتاب ماشین به خصوص در مدل مال من که دنده ای است بسیار فراتر از انتظار همه مردم است بارها تو کفی ماکسیمای اتوماتیک یا مزدای جدید رو گرفتم و راننده خودرو باورش نمیشد. حتی یادمه چند بار راننده ها ازم پرسیدن موتورش تعویضه ؟! :)
    یکبار در جاده اصفهان به یزد بالای ۲۱۵ رفتم و واقعا ماشین آرامش مثال زدنی داشت.
    بسیار سواری نرمی داره و با رانندگیش آرامش همراهه. معمولا نیاز به مسابقه با سایرین ندارید چون اطمینان دارید برنده اید. به جز خودروهای مانند جنسیس کوپه یا امثال آن.
    مدل دنده ای شتاب و سواری بسیار بهتری داره ولی آرامش مدل اتوماتیک هم رضایت بخشه. گرم کن صندلی و آپشن نداره ولی ماشینیه برای راننده واقعی و کسانی که به دنبال آرامش در رانندگی هستند.
    اگر در این رنج ۴۵ تا ۷۰ میلیون تومان قصد خرید اتومبیل دارید بسیار انتخاب مناسبه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  27. پارسا

    ۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما سال نود یک آوانته ی نقره ای اتومات خریدیم.ولی از اون سال تا الان هر فحشی اومده تو دهنم به خودرو سازان راین دادم
    همه ی امکانات ماشین را برداشتند از جمله گرم کن صندلی و کروز کنترل
    تنها بدی ماشین که فقط تو ایران این است که به علت برداشتن برخی از امکانات خودرو داشبورد جلو خالی شده است و صدای لرزیدن دز کابین بسیار است
    من تجربه ی رانندگی را (به علت سن پایینم یعنی 13 سال)ندارم ولی پدرم بسیار از راحتی رانندگی ای ماشین برایم می گوید
    ———— خودرو سازان راین

    موافقم 0
    مخالفم 2
  28. هادی عشق ماشین

    ۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    لطفا بدون تعصب آوانته دستی.مگان 2000.زانتیا.کرولا2006.جنتو.مزدا 3 قدیم.سراتو قدیم رو رتبه بندی کنید
    خیییییلی نیاز دارم لطفا جواب بدین

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر من
      جنتو و مزدا و سراتو نخر داداش

      موافقم 2
      مخالفم 2
  29. هادی عشق ماشین

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    تفاوت آوانته Xd با Gx در چیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. احمد حاتمی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من حدود دو ما است که یک آوانته مدل۸۸ تمیز خریدم . ماشین بسیر خوبی است وهیچ ایرادی نداره. فقط احساس میکنم صدای موتور بیش از حد مجاز میاد داخل کابین . میخواستم بدونم این طبیعیه یا ماشین من این ایراد را داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا