جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک

هیوندای اخیراً عکس‌های جدیدی به همراه اطلاعات تکمیلی از ایونیک هیبریدی منتشر کرده است.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

هیوندای، ایونیک را یک “شکننده کلیشه خودروهای هیبریدی” معرفی کرده است چون این خودرو در مدل‌های تماماً الکتریکی، هیبرید پلاگین و مدل هیبریدی خالص عرضه می‌شود. خودروی هیبریدی با این میزان تنوع برای اولین بار است که در بازار ورود پیدا می‌کند.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

نسخه هیبریدی هیوندای ایونیک از یک موتور 1.6 لیتری بنزینی چهار سیلندر GDI که 103 اسب بخار توان دارد استفاده می‌کند و در کنار این موتور احتراق داخلی یک موتور الکتریکی 43.5 اسب بخاری نیز حاضر است. این موتور الکتریکی به‌وسیله باتری‌های لیتیوم پلیمری تغذیه می‌شود. مجموع توان خروجی قابل استفاده در حالت ترکیبی 141 اسب بخار برآورد می‌شود که این جریان توان به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه منتقل می‌شود.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

خودروساز کره‌ای تصریح کرده است که موتور الکتریکی مورد استفاده در ایونیک هیبریدی قابلیت استفاده در حالت الکتریکی خالص هم دارد و می‌تواند در این حالت حداکثر تا 120 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. بسته باتری در زیر صندلی عقب جانمایی شده است به‌طوری‌که فضای صندوق عقب و سرنشینان عقب به شکل غیر قابل انتظاری مناسب به نظر می‌رسد.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

بازدهی آئرودینامیک خودرو به‌وسیله المان‌هایی بر روی بدنه که قابلیت آئرودینامیک فعال و غیرفعال را ایجاد می‌کنند بسیار چشمگیر است. مهندسان تلاش کرده‌اند تا ضریب درگ (Cd ) خودرو را به 0.24 برسانند. به‌منظور رسیدن به این عدد فوق‌العاده عالی در قسمت جلوی خودرو از پرده هوایی چرخ (wheel air curtains) استفاده شده است. دیگر المان‌ها از لحاظ آئرودینامیکی بهینه‌سازی شده‌اند مانند اسپویلرها و دیفیوزر عقب، قالب‌های سیل کناری (side sill moldings) و پوشش کف اتومبیل (floor undercover).

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

به‌منظور استفاده از بازدهی حداکثر سوخت سیستم ECO-DAS یا دستیار رانندگی اقتصادی در هیوندای هیبریدی تعبیه شده است که بهترین مسیر رانندگی را با استفاده از سیستم ناوبری ماهواره‌ای و سطح ترافیک جاده‌ای به شما پیشنهاد می‌دهد. این سیستم باعث می‌شود پربازده‌ترین شارژ باتری یا دستیاری موتور الکتریکی با توجه به شرایط پیش‌بینی‌شده جاده برای خودرو ایجاد شود.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

قابلیت‌های کمکی هیوندای ایونیک شامل ترمزگیری خودکار اضطراری، هشدار خروج از خط، حفظ خودرو بین دو خط و کروز کنترل تطبیقی است که به مدد سنسورهای راداری نصب شده بر روی خودرو، سرعت و فاصله تا خودروی جلویی ثابت نگه داشته می‌شود بدون اینکه شما دخالتی در ترمزگیری و گاز دادن داشته باشید.

Hyundai IONIQ hybrid interior
Hyundai IONIQ hybrid interior

از نظر ویژگی‌های سرگرمی، ایونیک هیبریدی از یک نمایشگر 7 اینچی استفاده می‌کند که تمام اطلاعات دقیق و متنوع مربوط به سیستم هیبریدی خودرو در آن به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین از ارتباط اپل CarPlay و اندروید Auto پشتیبانی می‌کند. بعلاوه هیوندای ایونیک دارای پد شارژر بی‌سیم برای تلفن‌های همراه است.

Hyundai IONIQ hybrid
Hyundai IONIQ hybrid

موون سیک کوان، نایب‌رئیس مرکز تحقیقات و توسعه هیوندای می‌گوید:

هیوندای تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا رتبه دوم را در بازار خودروهای سبز با عرضه 22 خودرو دوستدار طبیعت تا سال 2020 کسب کند. زمانی که این خودرو عرضه شود شروعی جدید به سمت حمل‌ونقل آینده را تجربه خواهیم کرد. ما تمایل داریم نوآوری‌های تکنولوژیکی بیشتری برای جهان ارائه کنیم.”


هیوندای ایونیک قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

18 دیدگاه

    1. دانیال
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      عزیزم خیلی از تکنولوژیا رو یه شرکت میسازه ولی ارتقا و استفاده میشه توسط خیلی شرکت های دیگه….این افت حساب نمیشه بلکه اگه چنین چیزی نباشه دیگه پیشرفتی صورت نمیگیره….بعدم daylight رو اصن مگه تویوتا آورد تو این صنعت…یه زره سنجیده حرف بزنید …انگار مثلا یه کمپانی ایربگ رو گذاشت رو ماشینش اگه یه شرکت دیگه ازش استفاده کنده تقلب محسوب میشه….پس ایران خودرو و سایپا همین جوری باشن خوبه چون اگه مثلا تکنوروژی مایشن های ژاپنی رو استفاده کنن تقلبه…..

      پاسخ
  1. امین اریامن
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    خوشگل و ترو تمیز…

    پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    خیلی خوب داره پیشرفت می کنه، هنوز با رقبا فاصله زیادی داره، اما این تلاش رو به جلو تحسین برانگیزه.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    کاش بعضی ها اینقدر که از هیوندای انتقاد میکنند از ایران خودرو و سایپا انتقاد میکردند وضع الان این نبود.

    پاسخ
  4. mds
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    مگر همین با انصاف ها پیشرفت کنن از پراید رسیدن به جنسیس مثل خلایق هر چه لایق که نیستن

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    پست قبلی که حدود دو هفته پیشم منتشر شد گفتم که کپی ناقص از خودرو های دیگه و قطعا که تکنولوژیشم با همکاری (البته تماما برای شرکت های دیگه) بوده کره آدم ساخت این خودرو ها نیست این برجامم که دیگه تموم شد خدا کنه شر این کره از سر کشورمون رداشته شه ( اینم حتما می دونید که کره از وقتی دیگه خیلی پاش تو ایران باز شد که فرانسه از ایران رفت ) البته الان کره ایی سوار ها و کسانی که نونشون با این ماشین در میاد میان و نظر های کارشناسی رو اعلام می کنن
    ارادت

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حامد قدسی
      حامد قدسی
      سوابق: (216 دیدگاه) ,

      واقعا کاری به شرایط دلال محور ایران و خیلی چیزای دیگه ندارم. اما واقعا شره کره از کشورمون کم بشه؟ شما از چه شری حرف میزنید؟ هر انسان عادل و عاقلی یکم نگاه کنه تحسینشون می کنه. اینکه دارن پیشرفت می کنن. بعدش هم تکنولوژی هیچ وقت نمی تونه تو یه کشور محصور بشه چرا که قدیمی میشه و می گنده چون اگر شما بخوای تکنولوژی ات رو برای خودت نگهداری بقیه هم بشه می رسن و ازت جلو میزنن. پس بدون تکنولوژی محصور تو کشور های اروپایی نیست و همه ی دنیا دارن سهم و نقش خودشون رو توی تولید علم و تکنولوژی و ثروتی که ازون بدست می آد بازی می کنن. یه مثال ساده مرتبط با رشته ام میزنم. تو صنایع میکرو و نانوالکترونیک همه می دونن آمریکا آغاز کننده است و قدرت مند ترین شرکت ها اونجان اما واقعا فکر می کنید هیچ علمی و تکنولوژی جای دیگه ای تو دنیا تولید نمیشه در این زمینه؟ اصلا کره رو بی خیال خود چین می دونید چندین و چند تا شرکت تو همین بحث داره. چقدر هز سال داره کار میشه مقالات علمی تولید میشه. انکار کردن یه واقعیت اونو از بین نمی بره. و شما هم بجای اینکه انکار کنید باید کاملا عادلانه چیز های خوب رو تحسین کنید. همین

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل moein
        moein
        سوابق: (775 دیدگاه) ,

        داداش حرفت درست منم الان مثالی که زدی رو تحلیل می کنم
        چرا ما نباید از تکنولوژی آمریکا استفاده نکنیم ها
        اصلا کره نه همون چین (به قو خودت ) رشدش خیلی سریعه اما کشور ما داره تاوان این رشدو می ده این کشور ماس که داره تاوان می ده تا چین یا کره یه سطح بهتری برسن .رشد کنن. ما رو دقیقا به عنوان موش آزمایشگاهی شون در نظر دارن
        انکار نمی کنم که رشد کردن (رشدی که شرکت های خودرو سازی کره از ساخت دوچرخه !!! رسیدن به ساخت ماشین و مردم مام دلشون خوشه که ماشینشون سانروف داره )
        از اون روزی که به یاد دارم خودم یا هرکسی دیگه می خواست از هر نوع جنسی تبلیغ کنه می گفت ساخت ژاپنه .ساخت آمریکاس
        دارم یه عینه می بینم که ماشین های ساخت ژاپن و آمریکا برای چندین دهه دارن کار می کنن و ماشین های مدل 2009.2008 کره رنگ و داشبودشون ترک برده اصلا چرا راه دور بریم همو ماشین های بنزی که پلیس خریداری کرد رو ببینین خودش همه چیز رو بیان می کنه
        چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!!!

        پاسخ
        1. مسعود
          سوابق: (81 دیدگاه) ,

          معین خان
          اصلا منظور حامد این نبود که کره بهتر از آمریکا و ژاپن ماشین میسازه که شما مقایسه میکنی . همه میدونن که کره راه نسبتا طولانی داره که به این کشورا برسه که البته قیمت رقابتی کره ایها این راه رو کوتاهتر کرده . الان هم اگه جنسی کره ای باشه من و خیلیای دیگه میگیم جنس خوبی هستش.
          خلاصه بگم اول به تاریخ شرکتا نگاه کن بعد به حالاشون نگاه کن
          شاید اشتباه کنم ولی بنظرم نظرت نسبت به کره خیلی بدبینانست که میتونه دلایلی داشته باشه…

          و این سوال که چرا کره پیشرفت کرد و ما پیشرفت نکردیم ، دلایلی داره که ممکنه اگه بگم نظرم فیلر بشه:-)
          سربلند باشید

  6. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    امکانات عالی طراحی فوق العاده موتور قوی شارژ وایرلس باطری ها ..واقعا از تویوتا بهتر کارکرده

    پاسخ
    1. kamran
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      بله شارژر وایرلس باتری خیلی هندلینگ و امینت مشاینو بالا برده

      پاسخ
  7. kamran
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    یه حسن بزرگی که داره موقع تصادف جلو پنجره زودتر از سپر میخوره و بعد ازاینکه افتتاح بشه به تنفس اتومبیل کمک زیادی میکنه، داخلش هم که کلا چرم هست و بوی کیسه زباله های سوخته نمیده.تازه فرمون هم نور پردازی داره.

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    ظاهرش که از پریوس بهتره..باید منتظر عملکردش بود

    پاسخ
  9. پژمان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اگر زیبایی ظاهری خودروهای کره ایدمثل هیوندا رو ماشین های تویوتا داشتن چی میشد !
    من برای خرید پریوس اقدام کردم ولی وقتی داخلش تو نمایشگاه نشستم دیدم خیلی کوچیکه انگار ۲۰۶ بود توش از نظر اندازه
    ولی النترا و مطمئنم ایونیک توشون جا دار تر و جذاب تره .
    از لحاظ موتوری ولی خوب تویوتا خیلی جلو تر و سر تره متاسفانه زشتن ظاهر خودروهای ارزون قیمتش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.