هیوندای پاسو کورتو ؛ هم کره ای هم ایتالیایی [ویدئو]

اختصاصی ژنو 2014: در کنار کراس اور اینترادو، هیوندای مفهومی دیگری را در نمایشگاه امسال رونمایی کرد که دیگر نمی توان آنرا یک خودروی کره ای دانست . . .

[jwplayer mediaid=”65087″]

پاسو کورتو بدست دانشجویان استودیوی طراحی IED یا Istituto Europeo di Design در شهر تورین ایتالیا شکل گرفته؛ IED در چندسال اخیر پای ثابت نمایشگاه ژنو بوده و اگر خاطرتان باشد سال گذشته میلادی هم با مفهومی آلفارومئو گلوریا به نمایشگاه آمده بود.

اما ایده ساخت پاسو کورتو با این پرسش آغاز شد که اگر روزی هیوندای خودرویی 2 نفره و موتور وسط برای رقابت با آلفارومئو 4C بسازد، آن محصول می تواند چه ویژگی هایی داشته باشد. در این محصول آینده نگرانه در همان نگاه اول می توان دید که طراحی اش مخلوطی از اسپرت های گوناگون است، از آپولوهای گامپرت و آکورا NSX گرفته تا لایکن هایپر اسپرت و حتی لامبورگینی اگویستا.

حال به سراغ نام این خودرو برویم؛ پاسو کورتو در زبان ایتالیایی به معنای “فاصله محوری کم” است. اما واقعا فاصله محوری کمی دارد؟ برای جواب دادن به این پرسش بهترست نگاهی به ابعاد این خودرو داشته باشیم:

  • 4100 میلیمتر طول.
  • 1880 میلیمتر عرض.
  • 1160 میلیمتر ارتفاع.
  • 2450 میلیمتر فاصله محوری.

پاسو کورتو بر روی یک شاسی مونوکوکی کربنی ساخته شده به همین دلیل بیشتر از 840 کیلوگرم وزن ندارد. پیشرانه آن را هم خود کره ای ها ساخته اند که یک انجین چهار سیلندر 1.6 لیتری است که با توربوهای دوقلو حدود 270 اسب بخار قدرت دارد.

[jwplayer mediaid=”65099″]

30 دیدگاه

  1. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    بر افراشته و جاودان باد پرچم سرافراز هیوندای.

    پاسخ
  2. احمد
    سوابق: (365 دیدگاه) ,

    بعد بیاید بگید هیوندای فلان و بهمان
    هیوندای واقعا داره خیلی سریع قله های موفقیت و پیشرفت رو طی میکنه و هر لحظه 1 محصول جدید و شاهکار شما 1 نگاه به حجم موتور و توان همین ماشین بنداز که خود کره ساخته . واقعا چیزی نمونده تا هیوندای همه غول های خودروسازی رو کنار بزنه و بر قله بزرگترین خودروساز و با کیفیت ترین بشینه دیگه بنز و بی ام و و و لکسوس و تویوتا و نیسان باید یک فکری کنند هیوندای داره با شتاب بهشون میرسه و کم کم جا میذاره اونا رو
    فقط هیوندای

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      هیوندای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      ها ها ها ها .

      این خودروساز حتی اسمش را هم از یک خودروساز ژاپنی کپی کرده .

      دوست عزیز : عزم و اراده و پشتکار و پیشرفت کره ایی ها قابل تحسین و

      ستایشه . درسته که زنگ خطری برای دیگر خودروساز ها به حساب میاد ، ولی

      اینو مطمئن باش ، که مردم ، خدمت هایی که برندهای مطرح جهان به صنعت

      خودرو سازی کردند و اختراعاتی که به ثبت رسوندند را فراموش نخواهند کرد .

      این جملاته که حرص ادمو در میاره :

      فرق ماشین های کره ایی با دیگر برندهای مطرح ، فقط در ابهت است!!!!!!!!!

      شما خودت به نسل جدید سوناتا نگاه کن . حجم پردازی ها و اغراق امیزی ها ،

      نسبت به نسل قبل ، کمتر شده .

      در ضمن این نکته را هم باید به شما عرض کنم که : نسلهای قدیم سوناتا و

      ازرا ، از طراحی های ساده تر و ماندگار تر ، در طول زمان سود میبردند

      که اثبات این مساله را فقط و فقط ، زمان و اینده مشخص میکند .

      تجربه و زمان این مساله را روشن کرده که طرح های ساده تر عامه پسند تر

      هستند .

      کمپانی ایی مثل مرسدس بنز ، هنوز نتوانسته محصولی همچون مرسدس بنز های

      E کلاس 2008 ، یا همان هایی که ایران تولید میکرد ، بزنه که دوباره

      عنوان های : هماهنگ ترین طراحی . بی عیب ترین طراحی و عامه پسند ترین

      طراحی را از ان خود کند .

      طوری که این مدل مرسدس بنز کمترین انتقاد را از نظر طراحی بین

      کارشناسان و اهل فن داشته است . در پایین لینکش را میگذارم تا بهتر

      متوجه بشوی . فقط پدال جان زود تایید کن . ممنون .

      ایران و المان .

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2006-e-class/800×600/wallpaper_01.htm

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2006-e-class/800×600/wallpaper_17.htm

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2006-e-class/800×600/wallpaper_0f.htm

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2006-e-class/800×600/wallpaper_0c.htm

        حاضرم شرط ببندم که این طراحی تا 40 سال دیگر هم قدیمی نمیشود .

        چون از طرحی ساده . گویا . ماندگار . اصیل . متصل به نسل قبلی .
        و …. برخوردار است .

        حتی لینک مدلی که در پایین برایت میگذارم ، نسبت به مدل لینک

        های بالا ، طراحیه هماهنگ تری داشته . طرح بالایی به خاطر حالت

        سپر که دور چراغ های مه شکن را احاطه کرده اند ، مقداری مورد

        انتقاد قرار گرفت .

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2003-e320_estate_avantgarde/800×600/wallpaper_02.htm

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2003-e320_estate_avantgarde/800×600/wallpaper_05.htm

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2005-e350_with_sports_equipment/800×600/wallpaper_01.htm

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2005-e350_with_sports_equipment/800×600/wallpaper_0c.htm

        http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2005-e350_with_sports_equipment/800×600/wallpaper_10.htm

        موفق باشی .

        پاسخ
    2. GTR-50
      سوابق: (473 دیدگاه) ,

      هیوندا داره از کشورای دیگه کمک میگیره تو داری به این میگی پیشرفت؟؟؟؟؟؟ هروقت تونست تمام اجزای ماشینو از خودش بزنه اونوقت بیا بگو…………

      پاسخ
    3. k1
      سوابق: (81 دیدگاه) ,

      داره کپی میزنن از سری محصولات ائودی
      قبلا هم کیا یه کپی زده بود حالا هم هیوندای
      طراحی اصیل کره و توانایی مهندسان کره ای در حد همون محصولات سانگ یانگه
      اینا کار کره نیست

      پاسخ
  3. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    تو بچگی عاشق بنز بودم ولی با آزرا عاشق هیوندای شدم.در سال 2006 با رو کردن آزرا و سانتافه خودروسازان دیگر رو به تکاپو انداخت.

    پاسخ
  4. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    ویژگی غیرقابل مهار ما ایرانی ها اینه که همیشه یا درحال افراطیم یا تفریط…
    این فقط یه مدل اولیه س
    خودتونم میدونین که ساخت خودرو در این رده فوق العاده سخته
    اینجا دیگه بحث ارزان سازی و کیفیت کم معنایی نداره … رقابت در بالاترین سطحه…
    به نظرم هیوندای با تمام احترامی که براش قائلم و بنظرم کمپانی موفقیه وارد این رده از خودرو ها نشه بهتره …
    کلا این طراحی قشنگه اما رفقا قبول دارن همانطور که پدال گفته رگه هایی از طراحیهای دیگه توش هست
    باید دید چی میشه…

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    با اينكه طراحيش توسط استويو كه كارش طراحى ماشين انجام شده و حتما هم همه جوانب و در نظر گرفتن ولى با شيوه ساخت جلو به نظر مى رسه ضريب درگش بالا باشه

    پاسخ
  6. saied
    سوابق: (829 دیدگاه) ,

    خدای من 🙂 یعنی کره میخاد چیکار کنه !!!

    پاسخ
    1. BOMB
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      تا چند وقت دیگه اولین موشکش به فضا میفرسته

      پاسخ
  7. کافر مقدس
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    طرف Fan ـه هیوندا ئـه هنوز نمیدونه داره زیر دست آمریکایی ها میچرخه هیوندا

    پاسخ
  8. kaveh
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    با دیدن این خودرو فقظ میتونم بگم خاک بر سر خودرو سازهای ما
    با اینکه قبل از کره کارشونو شروع کردن ولی هنوز دارن در جا میزنن
    ببین کارشون ب جایی رسیده که دوباره میخوان پیکان بسازن اونوقت کره هر چند خوب یا بد هر روز ی ماشین جدید
    برا خودمون متاسفم ک تو ی کشور زندگی میکنیم که با این همه پیشرفت علم بازم ب جایی نرسیده یا نمیخواد برسه
    میگن داریم ماهواره ها رو تو کشور و به دست دانشمندان خودمون میسازیم ولی نمیتونن یه ماشین طراحی کنن
    بچاپ پدال

    پاسخ
  9. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی

    یه ماشین جالب در نژاد ایتالیا و کره ای!

    مصرفش عالیه ،قدرت موتورش هم نسبت به مصرفش خوبه،وزنش هم خیلی کمه،راستی کسی میدونه پراید وزنش چقدره؟

    خیلی خوشم اومد دو کشور پیشرفته و پرافتخار

    )متحدین ایتالیا(

    پاسخ
  10. AR@SH
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    این هیوندای فتوکپی برابر اصل HONDA NSX 2012 است هرچند کار کیا و هیوندای همین است دیگر تقلید کردن از ماشینهای آلمانی و ژاپنی و آمریکایی هیچ کدوم از ماشیناش طرح خودش نیست همه ماشیناش تقلید از ماشینهای دیگه ست . . . . .

    پاسخ
  11. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    دوستانی که میخان بدونن چرا ما تو این وضع قمردرعقرب موندیم و کره جنوبی و برزیل و هند و آفریقای جنوبی و ترکیه و اندونزی در رفتن این کتابو بخونن
    زبانتون خوب نیس نشردنیای اقتصاد ترجمه خوبی ازش انجام داده توسط آقای پویاجبل عاملی اقتصاددان جوان برید بخونید
    اینم لینک خارجیش

    http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fnorayr.arnet.am%2Fcollections%2Fbooks%2FWhy-Nations-Fail-Daron-Acemoglu.pdf&ei=cu4aU-ftKsaStQaykoDYBA&usg=AFQjCNH21PuFkep55x23M9NGAkK0xTAvgA&sig2=m_A4seDRnB3xEOeptObRBQ

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (365 دیدگاه) ,

      اقا مرسی خیلی کتاب باحالی بود 1دنیا ممنون اگه بازم چیزی هست خوشحال میشم لینک بدبد بازم ممنون

      پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    ولی از جسارتشون خوشم میاد با اینکه از ماشینای کره ای اصلا…

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    به این میگن ماشین
    ولی به سمند وپرایدو رانا ودناوتیبا میگن فرغون
    واقعا که در حالی صنعت خودرو سازی ما داره
    50 ساله میشه که ما هنوز 1 خودرو لوکس هم
    نساختیم نه شاسی بلند داریم نه کوپه و سوپر اسپرت
    نه حتی یک سدان لوکس که طراحی درست حسابی داشته باشه ولی هنوز صنعت کره 30 ساله هم نشده
    ولی ماشینای با حالی رو با تکنولوزی روزدنیاتولیدمیکنه
    ما حتی از صنعت 12 و خورده ای ساله چین هم عقبیم

    پاسخ
    1. GTR-50
      سوابق: (473 دیدگاه) ,

      بابا اونش به جهنم قطعات ماشین داخلی هم گیر نمیاد 1 ماه دنبال دسته موتور پایین 206 گشتم آخرم استوک انداختم….. خاک بر سرشون

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Ali
      Ali
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      همین فرغونا 20 میلیون تومن قیمت دارن!

      پاسخ
  14. محمد ، 5.7L ، V8 ، 385 HP
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    کره ی عزیز داری با دم شیر بازی می کنی

    پاسخ
  15. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    نظری ندارم رینگاشو بیشتر دوست دارم

    پاسخ
  16. Parham
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    این الان 60 کیلو از پراید سنگین تره.دیگه خودتون قضاوت کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  17. Farhad
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    به نظر من با اومدن کریس بنگل به هیوندای دارن خوب کارشونو ادامه میدن.هرجند من شخصا از هیوندای خوشم نمیاد ولی کپی کردن روش هوشمندانه ای هست.البته بازارش تو آسیا خوبه.

    پاسخ
  18. رضا
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    من لامبورگینی رو به این ماشین عجق وجق ترجیح میدم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.