ستاره‌های پرفروغ ایمنی بر سر هیوندای سوناتا

سوناتا 2016 برای دومین سال متوالی جایزه بالاترین رده ایمنی خودرو (Top Safety Pick+ award) را از IIHS (موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها) در کلاس خودروهای اندازه متوسط اقتصادی دریافت کرد. این در شرایطی است که الزامات برای سال 2016 سخت‌گیرانه‌تر شده بودند. به‌منظور تأیید صلاحیت خودرو برای دریافت این جایزه، خودرو می‌بایست امتیاز بالا در هر پنج سانحه تصادف آزمایشی کسب کند، که شامل تست تصادف همپوشانی کوچک (small overlap crash test)، تست تصادف همپوشانی متوسط، تست استحکام از کنار و سقف و درنهایت تست مقاومت در تصادف از جلو است.

Hyundai Sonata Earns IIHS Top Safety Pick+ Award
Hyundai Sonata Earns IIHS Top Safety Pick+ Award

از همه مهم‌تر، برندگان این جایزه می‌بایست از سیستم پیشگیری از تصادف جلو به‌منظور امتیاز گیری بالا برخوردار باشند.
مایک ابرین، رئیس برنامه‌ریزی محصول و شرکت هیوندای می‌گوید:

ایمنی سرنشینان، بیشتر از هر مورد دیگری، یکی از عوامل مهم در هنگام طراحی و مهندسی خودروهای هیوندایی است. دریافت این جایزه محکی برای ما بود تا به مشتریان اعلام کنیم که تأکید هیوندای بر ایمنی خودرو در هر بازه قیمتی وجود دارد و این یکی از ویژگی‌هایی است که کمپانی بزرگ هیوندای به آن افتخار می‌کند.

در مدل‌های 2016 سوناتا تمهیدات ایمنی بیشتری لحاظ شده است که می‌توان به قابلیت‌های ترمزگیری خودکار اضطراری، هشدار تصادف از جلو، هشدار تعویض خط، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک عقب، دستیار حفظ خودرو در لاین جاده و شناسایی نقاط کور خودرو اشاره کرد.

Hyundai Sonata IIHS Small overlap
Hyundai Sonata IIHS Small overlap

در سوناتا 2016 سیستم مدیریت پایداری به شکل استاندارد بر روی خودرو وجود دارد که شامل کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل ترکشن است. همچنین سیستم هشدار نقاط کور بر روی آینه‌های کناری، ایمنی بالاتری را به ارمغان می‌آورد. سوناتا 2016 تجهیزات استانداردی نظیر 7 ایربگ، ترمز دیسکی چهار چرخ، ترمز ABS، ترمز EBD، دستیار ترمزگیری و سیستم پایش فشار تایرها را در خود جمع دارد.

Hyundai Sonata IIHS Crash Test
Hyundai Sonata IIHS Crash Test

نماینده IIHS آدریان لاند سوناتا را مورد تقدیر و ستایش قرار داد و تصریح کرد:

ساختار خودرو به شکل مناسبی ارتقاء یافته به‌طوری که در تست تصادف همپوشانی کوتاه امتیاز این خودرو از قابل‌قبول به خوب رسیده است در مقایسه با مدل 2015. با انجام تست‌های بیشتر و سخت‌گیرانه‌تر بر روی مدل‌های 2016، سوناتا توانست جایزه بالاترین ایمنی را که مربوط به ایمنی سرنشین است دریافت کند که این جایزه تماماً مدیون ارتقاء کیفیت و استحکام خودرو در مدل 2016 است.

Hyundai Sonata IIHS Small overlap
Hyundai Sonata IIHS Small overlap

البته سوناتا تنها محصول هیوندای نیست که عنوان Top Safety Pick+ را کسب کرده است. در لیست 52 خودرویی که این عنوان را تاکنون برای مدل‌های 2016 خود کسب کرده‌اند، نام جنسیس در کلاس خودروهای لوکس بزرگ و توسان در بین SUV های کوچک نیز به چشم می‌خورد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

44 دیدگاه

  1. پویان
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    یه بنده خدایی بود با اسم کاربری هیتلر تو پست مربوط به ایمنترین ماشینا تو کلاس خودشون دنبال کره ای ها میگشت:))

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      کره خیلی مونده تا به ژاپن وآلمان برسه البته الان چندتا از سهامداران (الکی) کلان هیوندای و کیا پیداشون میشه و توهین می کنند. آقا حقیقت تلخه ، ژاپنی دست دوم سروره کره ای نو. موافقاش لایک

      پاسخ
      1. امیر سابق
        سوابق: (134 دیدگاه) ,

        آخه داداش مجبوری یه چیزی بگی اینهمه منفی بگیری؟
        کمری 4 ستاره ایمنی داره سوناتا 5 اونوقت اومدی سنگ ژاپنی رو تو سر کره ایا میزنی؟
        همه ما قبول داریم ژاپن از لحاظ کیفیت ساخت از کره خیلی جلو هست ولی جز همین مورد مذکور هیچ چیزی خاصی نداره که بشه نسبت به کره ای ها اولویت داد

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (127 دیدگاه) ,

          عزیزم شما یه نگاهی به آمار فروش کمری بنداز و با هی یون دا مقایسه کن این که مثل روز روشنه. بدبختیه ما ایرانیا اینه که احساسی حرف میزنیم. من نه سهامدار کره هستم نه ژاپن ولی آمار فروش میگه کره تا رسیدن به ژاپن خیلییییییییی راه داره

        2. محمدرضا777
          سوابق: (20 دیدگاه) ,

          داداش لطفا تو هم اگه اطلاعات ضعیفه نظر نده کمری از 2015 به بعد تو تمام تستها این موسسه حتی small overlap هم نمره خوب گرفت و top safety +گرفته…

        3. محمدرضا777
          سوابق: (20 دیدگاه) ,

          الان این دوستان که منفی دادن یعنی میخوان بگن که کمری 2015 top safety pick+ نگرفته؟؟یا واسه تعصب دکمه منفی رو زدن…

        4. مهران
          سوابق: (187 دیدگاه) ,

          استاد شما از کجا میفرمایید کمری 4ستاره ایمنی داره؟؟؟
          کمری اگه 5 ستاره نگیره مهندسای تویوتا به صورت دست جمعی خودکشی میکنن

    2. Hitler
      سوابق: (458 دیدگاه) ,

      جناب پویان:بدون تعصب اگه قراره یک تصادف یکسان با دوخودروی هم قیمت اتفاق بیفته،که اولی آلمانی یا ژاپنی هست و دومی کره ای،شما ترجیح میدی تو کدوم باشی؟
      من که دوست داشتم در اون شرایط تو بنز یا آئودی باشم تا هیوندا
      شما چطور؟
      چیه؟داری با شک کامنت میزاری؟با طرفداری متعصبانت بازم دستات با تردید تایپ خواهند کرد(هی یون دا)

      پاسخ
      1. پویان
        سوابق: (54 دیدگاه) ,

        تصادفات یکسان توسط همین موسسات بارها و بارها بررسی شده و میبینی که اینجا یا موردهای دیگه ماشینهای کره ای هم تونستن مقامهایی بیارن حالا بعضی اوقات اختلافات میلیمتری بیشتر از تویوتا و بنزی که شما گفتی مثل اینجا بعضی اوقات کمتر. یکسان بودن اینه که میبینی نه چیزی که تو ذهنت طی سالها شکل گرفته و متاسفانه تغییر پذیر نیست درحالیکه دنیا دائم در حال تغییره. من یه زمانی فکر میکردم این ماشینای معمول(سوپراسپرت ها رو نمیگم) آسیایی و اروپایی در مقابل آمریکاییها هیچی نیستن. ولی بواسطه این منطقه آزاد شدن اهواز الان که میبینمشون نه تنها تفاوتی نمیبنم بلکه بعضا خیلی پایینترن از لحاظ کیفیت ساخت. احتمالا شما هم تا حالا تویوتا سوار نشدی. با بنز کاری ندارم چون کیفیتش بالاتره به همون اندازه قیمتش هم بیشتره همچنین هزینه نگهداریش هم وحشتناک بالاتره. در آخر بگم نه هیوندای ارث بابامه و نه تویوتا نه بنز ولی تویوتا و هیوندای زیاد سوار شدم چیزی که تجربم بوده بنظرم هیوندای تا حد مطلوبی به تویوتا رسیده.

        پاسخ
        1. Hitler
          سوابق: (458 دیدگاه) ,

          اولا جواب سوالمو ندادی
          بعدشم خب آذربایجانشرقی هم منطقه آزاده و چیزی که توش مشهوده کیفیت بالا و خرابی بسیار کمتر خودروهای ژاپنی و آلمانی در برابر رقبای هم قیمت کره ای هست
          ((با بنز کاری ندارم چون کیفیتش بالاتره به همون اندازه قیمتش هم بیشتره همچنین هزینه نگهداریش هم وحشتناک بالاتره.))این دقیقا یعنی چی؟شاید تو ایران صدق کنه ولی در خارج افت قیمت پس از سه سال و قیمت قطعات یدکی و …. در بنز تقریباهمتا نداره.
          منم حرفی از آمریکانزدم چون هم خودروی فوق العاده داره،هم مزخرف،ولی آلمانی ها هیچ خودروی کم کیفیت گرون زشت ندارن.
          من اشتباه میکنم؟یه مثال بزن نقض کنه.
          بعدشم من در بقیه کامنتام ببینین همیشه پیشرفت فوق العاده کره ای ها رو تحسین کردم و میکنم،ولی اون چیزی که در خودروی کره ای بدست میاری،ظاهر فانتزی و قیمت اولیه کمتره در مقابل رقبا.همین

        2. پویان
          سوابق: (54 دیدگاه) ,

          متاسفانه حرفتون درباره آمار خرابی ها مستند نیست. اگه مدرکی دارین ارائه بدین. همچنین جامعه آماری کره ای ها تو ایران با هیچ ماشین وارداتی دیگه ای قابل مقایسه نیست. مثلا این مقاله درباره قابلیت اطمینان که بنز ته جدوله ولی تویوتا صدره و هیوندای و کیا بالاتر از بنز و بی ام و هستن.
          http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88/
          هزاران آمار مستند دیگه هم میشه اورد که کره ای ها در حد مطلوبین حالا براساس بعضی مقیاسها رتبش بین بزرگای خودروسازی جابجا میشه ولی بینشون هست. بعضی وقتا بالاتر بعضی وقتا پایینتر.
          من درباره ایران و تو ایران حرف میزنم. ولی هرجای دنیا هم باشین قیمت ماشینهای بنز از سایر هم کلاسهای کره ای و ژاپنی و حتی سایر اروپایی ها مثل فولوکس بالاتره. کافیه یه سرچ کنین.
          این IIHS مربوط به تست ایمنی تو آمریکاس. که سوناتا رو دوبار اول انتخاب کرده من چه مثال نقضی بیارم آخه؟ برین اینجا فیلمای تصادف انواع ماشینا از آلمانی و ژاپنی و کره ای و آمریکایی ببینین. اکثرن در یه حدن.
          https://www.youtube.com/user/iihs

      2. mohammad
        سوابق: (21 دیدگاه) ,

        http://www.pedal.ir/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/2017-genesis-g80/
        در جواب هیتلر عزیز که گفتی”بعدشم من در بقیه کامنتام ببینین همیشه پیشرفت فوق العاده کره ای ها رو تحسین کردم و میکنم،ولی اون چیزی که در خودروی کره ای بدست میاری،ظاهر فانتزی و قیمت اولیه کمتره در مقابل رقبا.همین”
        بهتره دوستان یه نگاهی به کامنتای این صفحه بندازن

        پاسخ
        1. Hitler
          سوابق: (458 دیدگاه) ,

          http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/09/2015-Hyundai-Genesis-3.8-2.jpg
          من نه شما،یه نگا به کلیدای بالابر پنجره نگا کن،اولین چیزی که به ذهنت میاد،کلیدای پراید
          ((با اینکه عالی پیشرفت کردن،ولی لوکس و کره دو کلمه متضادن))
          این رو من گفتم دیگه،عالی پیشرفت کردن،ولی به قول بعضی:آلمانی یه چیز دیگس.

    3. ASTON MARTIN
      سوابق: (825 دیدگاه) ,

      سوناتا سوارا امسال حال میکنن پس
      فک کن، یه پن ستاره بیاد کنار 405 تو خیابونا ویراژ بده
      واقعا کجای دنیا اینطوریه که اکثریت باید پژو سوار شن اقلیت اینو؟

      پاسخ
  2. فرزاد
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    درسته هیوندا و کیا پیشرفت خوبی کردند اما وقتی بنده 200میلیون پول دارم 100تومن هم روش میزارم که مثلا مرسدس بگیرم. به عنوان مثال دیگه، وقتی شما با 5میلیون یه لپتاپ بسیار قوی سری N ایسوس میگیری، میشه با 6تومن لپتاپ بهتر اپل را بگیری. بنابراین همیشه باید سعی کرد بهترین را صاحب شد. بازم میگم این بحث برای کسایی هست که درآمدشون بالاست، برای کسی که خودش ماشین زیر 50تومن سوار میشه، بیشک طرفداری از هیوندا یا کیا را راحتتر انجام میده، چون امیدواره یروز به این ماشین برسه و از اون طرف هیچگاه این امید را نداره که به مرسدس و… برسه. ضمنا 99% افرادی که در سایتهای پدال و کلیه سایتهای ماشین نظر میدن و به بحث و مشاجره میپردازند (من جمله خود بنده) وضع مالی آنچنونی نداریم و افرادی که مثلا پانامرا دارند، نمیان در این سایتها بحث در مورد سوناتا کنن!!

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      چرا صد میلیون؟؟با ٢٣٠ تومن ٣٢٨ میگیری سواریش در حد کاینه

      پاسخ
    2. مسعود
      سوابق: (81 دیدگاه) ,

      ببین داداش من آرزومه یه رولزرویس بخرم
      ولی خب باید شرایط جیب و کشورو در نظر گرفت
      و این که وقتی یه بنز 300 میلیونی یا هیوندای 150 میلیونی یا i8 دو میلیاردی میخری چقد از پولت میره توی جیب دلال.
      من به شخصه زورم میاد پول الکی بدم به این مملکت و دلالاش. پس سعی خواهم کرد که ماشین ارزونتر با کارایی نسبتا خوب بخرم…

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    هیوندایی ثابت کرد در دنیای امروز قدمت خودروسازی همه چی نیست بلکه نوآوری محرک پیشتاز بودن خودروسازهاست.
    اگه به قدمت باشه ایران خودرو باید الان با رقبای کره ای نه با ژاپنی رقابت میکرد.

    پاسخ
    1. ASTON MARTIN
      سوابق: (825 دیدگاه) ,

      ایمنی سرنشینان، بیشتر از هر مورد دیگری، یکی از عوامل مهم در هنگام طراحی و مهندسی خودروهای هیوندایی است. دریافت این جایزه محکی برای ما بود تا به مشتریان اع
      بنظرتون شرکتای ایرانی اگر بخوان عوامل مهم در طراحی و مهندسی خودشون رو بگن چ حرفی دارن بزنن؟

      پاسخ
  4. خسته شده
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    الان هیوندای خوبه؟

    پاسخ
    1. ممل
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      نه خیلی هم بده.
      شما به جای سوناتا سمند بخر که خوبه.

      پاسخ
      1. خسته شده
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        حالا کی خواست سمند بخره

        پاسخ
        1. ممل
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          خوب عمو جون پولت به بنز و لکسوس و غیره و ذلک که نمیرسه! کره ای ها هم که خوب نیستن از نظرت!
          میمونه سمند و 405 و لیفان و ته تهش جک!
          لیفان و جک هم بخری رو دستت باد میکنند پولت هدر میره. 405 هم که قدیمیه!
          میمونه سمند و کفاشهای زیرپات!

        2. خسته شده
          سوابق: (623 دیدگاه) ,

          ممل خیلی باحالی اینو تا حالا کسی بهت گفته؟

        3. ممل
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          بگذریم عمو. دشمنی که با هم نداریم. اما از کامنت های رو هوا خیلی بدم میاد دست خودم نیست.
          الان واقعا حرف حسابت چی بود شما؟؟؟

  5. king 918
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بابا ایمنی تا چه حد یعنی میشد تو حلق راننده هم ایر بگ میذاشتن …..
    باور کنین رفیقم پژو پارس داره با بودیم تصادف کردیم کیسه هوا باز نشد برای درست کردن ماشین رفتیم تعمیر گاه پرسیدم چرا کیسه هوا باز نشد وقتی قاب و چیزا فرمون رو باز کرد دیدیم اصلا کیسه هوا توش نیست
    من 😮 رفیقم 🙁 تعمیر کار 🙂

    پاسخ
  6. hashem
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ما ایرانیها اکثرا نظرات تعصب گونه داریم.
    فرقی نمیکنه کره باشه یا المان و یا ژاپن در مقابل همت و پشتکار و پیشرفت باید سر تعظیم فرود اوورد.
    کره که هیچ شما پیشرفت چین را نگاه کنید که با چه سرعتی در حال پیشزفت هشتش.
    ای کاش ما ایرانیها هم یاد میگرفتیم.
    ماها تواین مملکت هر کدوم یه کاره ای هستیم ولی کو وجدان کاری؟؟؟؟
    ماها فقط متاسفانه دنبال این هستیم که از زیر کار در بریم پس پیشرفت هم نمیکنیم.
    نه سنگ کره ای ها را به سینه بزنید نه سنگ المانیها و…….
    فقط باید از اینها درس یاد گرفت.

    پاسخ
  7. Lambo
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    نه بابا مهم اینه 1 سری از دوستان مکانیک و همه چی بلد تشخیص میدن که محصولات کیا و هیوندای اشغاله.

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      در مقابل ژاپن و آلمان بله

      پاسخ
      1. Lambo
        سوابق: (53 دیدگاه) ,

        شما برو المانی بخر کره ای سوار نشو

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل moein
          moein
          سوابق: (775 دیدگاه) ,

          شما خودت مثلا چرا اسم پروفایلت رو از یه کمپانی خودرو ساز ایتالیایی انتخاب کردی
          بله
          حتما یه قضیه ایی هس که مردم عکس پروفایلشونو هیچ وقت از یه کره ایی یا ایرانی انتخاب نمی کنن از عکس های کره ایی به اشتراک نمی زارن چرا یه خورده فک کن راه درازه خیییلی

  8. amir
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    به نظر من دوستان سعی کنن با حرف های بیخود و بی معنی خودشونو خراب نکنند بهتره دوستان متعصب از کیفیت هیوندای بد میگفتید جایزه ی کم استهلاک ترین برند رو دریافت کرد(مطلبش تو همین سایته) از موتور های بد ماشین های هیوندای میگفتید که موتورهیوندای سوناتا به عنوان 10 تا از بهترین موتور های سال انتخاب شد (مطلبش تو همین سایت موجوده) بعدش رفتید سراغ امنیت که جایزه ی بهترین امنیت رو هم گرفت دیگه از چی میتونید ایراد بگیرید خدایی؟؟؟

    پاسخ
  9. Sardar
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    قبول کنیم کره خوب که نه خیلی خوب پیشرفت کرده و تا ۱۰ سال دیگه به ژاپن می رسه و حتی ژاپنو جا می ذاره

    پاسخ
    1. saeid
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      مگه قرار خودرو سازی ژاپن مثله ایران خودرو درجا بزنه که کره ها بهش برسن و بقول شما حتی جا بزاره؟؟؟!!!؟؟ طرفداری هم حدی داره. شما فقط کافی به آمار فروش ژاپنی ها ( مخصوصا تویوتا – نیسان – هوندا) در سال 2015 در آمریکا نگاه کنی . آمار فروش تمام مدلهای هیوندا رو جمع کنی به اندازه کمری و کرولا نمیشه. ( خبرش تو همین سایت هست)

      پاسخ
  10. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    برادر تاحالا کره جنوبی و ژاپن رفتی؟! پیداست نرفتی چون اگه حتی یک روز توی این دو کشور بودی میفهمیدی که کره برای رسیدن به ژاپن راه خیلی درازی داره.

    پاسخ
  11. حسن
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ملت همه پراید یا فوقش 405 سوارن اون وقت دعوا روی مرسدس و کیا و تویوتا و هیوندایه. واقعا ملت جالبی داریم ما. وقتی وضع ماشن های هودمون اینه حتی نباید به خودمون اجازه بدیم ماشین های چینی رو مسخره کنیم.

    پاسخ
  12. میثاق
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    سلام دوستان لطفا. مشجاره الکی نکنید خودتون رو اذیت کنید،نه هیوندای ماشین مملک ماس نه ژاپن و المان و امریکا.هر ماشینی تو یه چیزی خوبه مثلا هیوندای با کمترین قیمت بهترین امکاناتو میده و خدای کیفت عالی داره من تو خوزستانم کل خوزستان همونطوری ک شما اساتید میدونید منطقه ازاد شده پشت کمری نشستم تا اپتیما و سوناتا واپلیما و بقیه اما خدایی همه خوب بودن جز پیشرفت نکردن ما و موندن تو سورن و سمند و پوز دادن پارس و کلاسش یا حق

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4283 دیدگاه) ,

    با تست یه ماشین و دو ماشین نمیشه در مورد برندها نظر داد، باید چندین و چند ماشین از هر برند تست بشن تا بشه مقایسه بهتری انجام داد.

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    هیوندا عنوان کم خرج ترین خودرو سال 2015 رو هم دریافت کرده و داره مسیری رو که ژاپن رفته رو خیلی سریعتر البته طی میکنه…..مثال کره ایها به دیگر برندها دیگه مثل سابق نیست…. اینو قبول کنید

    پاسخ
  15. فرشاد
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    دوستان تا بحث مقایسه میشه اینقدر فوری جدول لیست نکنین که مثلا هیوندای اول شد بنز آخر و در نتیجه هیوندای خیلی شاخه. البته این جمله ای من نفی کننده پیشرفت خیره کننده کره ای ها نیست.کره ای الان قطعا یکی از قدرت های خودروسازی جهان هستن.

    این رتبه بندی ها بر اساس انتظار از اون خودرو مطرح میشه.مثلا میگین تو لیست قابلیت اعتماد بنز آخر واقعا خودتون به نظرتون بنز قابلیت اعتمادش کمه؟اینا بر این اساس هست که کسی 60 هزار دلار میده بنز میخره وباش هزار جور کار عجیب و غریب میکنه و در آخر انتظار داره اگه با نهایت سرعت کوبید تو دیوار سالم بیاد بیرون ولی خریدار هیوندای که همچین انتظاری نداره.

    پاسخ
  16. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از آمار که بگذریم رو تجربه شخصی تو مسیر طولانی و راحتی و استهلاک که ملاک اصلیم هس میگم کره ای ها خیلی راه دارن تا به ژاپنی ها برسن . چیزی که من دیدم اکثر طرفداران دو آتیشه هیوندای از خودرو ساخت داخل رفتن تو هیوندای و خب طبیعیه که خیلی براشون جالب بوده باشه اما باتجربه های این عرصه عموما میگن ژاپنی ها سرن …

    پاسخ
  17. Mostafa
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من ال اف دارم.واقعا خوبه و حرف نداره.تنها مشکلش اینه که اگه رعایتش نکنی تو داشبورد و طاقچه عقبش صدا میوفته.

    پاسخ
  18. Mostafa
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واقعا راحت و نرمه.گیربکس فوق العاده نرم و موتور بی صدایی داره.بی شک خیلی از رقباش سر تره

    پاسخ
  19. behnam
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام . یه پراید مدل 83 دارم 130 تا 150 تو جاده باهاش میرم . کم خرج و راحت .یه کیسه پلاستیک توی ماشینم دارم موقع تصادف بادش میکنم میگیرم جلو صورتم . اینم ایربک
    ولی با ال نودم 86سانتافه رو تو سربالایی ضایع کردم کلی بهش خندیدم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.