i20 اکتیو؛ کراس‌اور کوچک هیوندای برای اروپا

کوچکترین مدل شاسی‌بلند هیوندای در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت برای اروپا معرفی شده است. اگر توسان و سانتافه برای کارهای شما بیش از اندازه بزرگ هستند، هم‌اکنون هیوندای با یک کراس‌اور بسیار کوچک به سراغ شما آمده است.

Hyundai i20 Active
Hyundai i20 Active
Hyundai i20 Active
Hyundai i20 Active

Hyundai i20 Active
Hyundai i20 Active

این مدل جدید، شبیه به i20 است که ارتفاع آن اندکی بالا آمده باشد (۲۰ میلی‌متر افزایش ارتفاع از سطح زمین). در واقع، این خودرو یک پنج در هاچ‌بک است که سعی کرده با لایه‌های پلاستیکی بدنه و صفحات حائل جلو و عقب، به نوعی روی پنجه پاهای خود بایستد و با ریل‌های سقفی مانند برادران بزرگترش جلوه کند.

Hyundai i20 Active
Hyundai i20 Active

در همین حال، نباید انتظار یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک داشته باشید؛ چرا که i20 اکتیو تنها به صورت دیفرانسیل جلو ارائه خواهد شد و بنابراین شاید بهتر باشد که کمتر وارد مسیرهای سخت شود.

Hyundai i20 Active Interior
Hyundai i20 Active Interior

Hyundai i20 Active Interior
Hyundai i20 Active Interior

این مدل جدید برگرفته از i20، راه را برای استفاده از موتور یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر هموار خواهد کرد؛ چرا که اولین مدلی است که این پیشرانه جدید را دریافت می‌کند. موتور جدید یک لیتری کاپا T-GDI دارای انژکتور مستقیم است و به دو صورت خروجی ۹۸ و ۱۱۸ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌گیرد. در همین حال، در هر دو حالت، حداکثر گشتاور خروجی برابر ۱۷۱/۶ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود. امّا تفاوت در سیستم انتقال قدرت خواهد بود که برای موتور ۹۸ اسب‌بخاری از یک گیربکس ۵ دنده دستی استفاده می‌شود، در حالی که برای نسخه ۱۱۸ اسب‌بخاری، نمونه ۶ دنده آن به کار برده می‌شود. هیوندای برای مصرف سوخت و آلودگی دی‌اکسید کربن i20 اکتیو با موتورهای جدید نیز آماری به ترتیب، برابر ۴/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و ۱۰۶ گرم در هر کیلومتر اعلام کرده است.


i20 اکتیو همچنین صاحب یک تنظیم جدید برای سیستم تعلیق و طراحی ظاهری تهاجمی‌تر شده و مطابق گفته هیوندای، برای مشتریان فعال و پر جنب و جوش ساخته شده است.


هیوندای از اوایل سال آینده میلادی i20 اکتیو را در بازار اروپا به فروش خواهد رساند و به نوعی، چهارمین فرم بدنه این خودروساز کره‌ای برای تولید یک واگن کاربردی در رقابت با مدل‌هایی چون اشکودا فابیا کومبی و سئات ایبیزا ST محسوب می‌شود. ضمناً موتور جدید از اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی برای تمام مدل‌های سری i20 در دسترس قرار خواهد گرفت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

24 دیدگاه

  1. ...
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خوب الان ایران هم جای پراید 111 یا پژو 206 اینو مونتاژ کنه بده … مسِیولین یکم بیش تر به فکر باشن…

    پاسخ
    1. احسان(احسان)
      سوابق: (2213 دیدگاه) ,

      مسولین ایران فکر کنن؟!مسولین ایران؟!مگر که خورشید به زمین برسه و جای شب و روز عوض بشه که مسولین ایران از ریز و درشت بخوان کمی به فکرشون زحمت کار کردن بدن

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل farzad
    farzad
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    از لحاظ ظاهری که بد نیست باطنشم الله اعلم

    پاسخ
  3. امیر مرادی
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    چه شیک و آنتیک هستش. یعنی خوراک این جووناست

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    این اگه توش یکم دورنگ بود یا چرم یا هرچیزی به غیر از این پلاستیک یک دست بود بهتر میشد

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    ماشین کم هزینه و کاربردی هست.

    پاسخ
  6. سید ابراهیم شریفی نیا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    پیشرفت کره در زمینه خودرو قابل تحسینه، یادمه در گذشته همه دنبال لوازم صوتی و تصویری ژاپنی بودند، حالا کره با محصولات متنوع و با کیفیت خوب. ، بازار رو قبضه کرده با این سرعت مطمئنا در زمینه خودرو هم دیگر با اطیمنان نمیشه گفت جنس ژاپنی…..

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      ببخشید ایا انقدر که کره ای میاد ژاپنیم میادکشور؟ اخرین تکنولوژیهای کره مثلا تلویزیونش میاد ایران ولی واقعا اخرینای شارپ و سونی و … تو بازار هست؟ من نمیگم بده کره خوب تو موبایل که عالیه با این که خودم استفاده نکردم ولی خوب میبینم کاربراشون راضین ولی همشو نمیشه گفت به نطر من

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    نمیگم هیوندای شرکت بدیه
    اصن تا وقتی خودم ایرانی سوارم نباید قضاوت کنم ولی این هیوندای هم دیگ خزشو در اورده هر هفته ای یه ماشین رونمایی میکنه من که اصن خوشم نمیاد مث این بچه پوادارای جو گیر که هر روز یه چیز جدید میخرن بگن ماهم اره…

    پاسخ
    1. امیررضا عبدالهی
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      دور از حضور لیاقت برخی از ما ایرانی ها اینه که پرایدو 30 سال با همون قیافه تولید کنند بعد هر سال کیفیشتو ببرن عقب و قیمتشو افزایش بدن

      پاسخ
    2. ///
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      والا به نظرم بد نیست که یه خودرو ساز هر چند وقت یبار خودروهاشو نو کنه … حداقل یه تنوعی میشه … به طور خصوصی در مورد این خودرو و خودروهای سطح پایین به نظرم چند وقت یبار نو کردن طرح کلی برای رقابت نیازه … البته نظر شما هم محترمه

      پاسخ
    3. محمد رحیمی
      سوابق: (23 دیدگاه) ,

      توانایی یک شرکت در عرضه مدل های متنوع و کاربردی در چند کلاس و پوشش دادن قسمت بیشتری از بازار تقاضای جهانی هیچوقت ضعف محسوب نمیشه. این که سعی میکنه هر بار با تغییراتی مدل های قبلی را بهبود ظاهری و باطنی ببخشه هم ضعف نیست بلکه امتیاز محسوب میشه.این که شما و بسیاری دیگه در ایران حس بدی راجع بهش دارید مسئله مهمی نیست،چون در کل در جهان موفق ظاهر شده.در کل من هم طرفدار هیوندای نیستم،خودم ال اف دارم،واقعا از هر لحاظ ماشین خوبیه و به قیمتش می ارزه.این که من رو راضی نگه داشته مهمه،همین.انشالله بعد این هم بنز میگیرم چون طرفدارش هستم.اما فعلا نسبت به قیمت توی ایران هم حداقل اگر در نظر بگیریم ماشینای خوبین.

      پاسخ
    4. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      اقا سعید بیا ول کن خر ما از کره گی اگزوز نداشت!!
      بیا چشمامونو بشوریم جور دیگه ببینیم اره اقا کره ای محشره روش ماشین نیس اون عزیزیم که گفته بود جنسیس از سری 5 بهتره درست میگفت
      دو دوتا پنج تا کی به کیه؟؟

      پاسخ
    5. ali
      سوابق: (903 دیدگاه) ,

      به علت اینه که هنوز به اون اصالت طراحی نرسیدن و برای همین مدام تغییر شکل میدن از نظر کارخونه و مصرف کننده جدید بد نیست ولی کسی که ماشین 2 سال پیش رو داره براش گرون تموم میشه جون ماشین سا بعد یه شکل، سال بعدش هم یه شکل دیگه
      تامین قطعات اینها تو کشوری مثل ایران یا بقیه جاها فاجعه میشه باید سفارش بدی و بعد جند ماه و…
      واینکه وقتی نمونه جدید میاد نمونه قدیمش خیلی افت قیمت پیدا میکنه

      پاسخ
  8. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    امیدوارم به لحاظ قدرت و شتاب و توانایی های فنی مثل i20 نباشه.مدل هاچ بک i20. که واقعاً افتضاح هست

    پاسخ
  9. نوید
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    انگار کم کم کره داره از چین تقلید میکنه ((:
    شبیه گریت وال m4 هستش که الان تو کشورمون هم موجوده
    اگه قبول ندارید و یا گریت وال m4 رو ندیدید تو گوگل سرچ کنید تا متوجه بشید

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1660 دیدگاه) ,

      بقول شما هم شبیه m4 شده، و هم کمی تو حال و هوایِ رنو کپچرِ
      البته بستگی به قیمت اش هم داره ، اگه هم قیمت باشه من شخصا رنوی اروپایی را ترجیح میدم. تا نظر دوستان چی باشه ؟!!

      پاسخ
  10. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    یه ماشین خیلی معمولی با قیمت پایین و کم استهلاک که ما ایرانی ها باید حسرتشو بخوریم در حالی که اونور بزور نگاشم نمیکنن ????

    پاسخ
  11. mds
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین قشنگیه..، میزان آلودگی دی‌اکسید کربنش از فولکس واگن که خیلی بهتره… 🙂

    180000000000000000 میلیارد دلار$!!!!!

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    داشبوردش کوپی لیفان X50

    پاسخ
    1. Just iPhone
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      کل ماشین هاى چینى دوزار نمیارزه.
      مخصوصاً این شاسى بلنداى تک دیفرانسیل ۶٠_٧٠تومنى که به نظر من همون پرایدن در ورژن مثلاً شاسى بلند و اکثراً هم ****
      آیا عقل حکم میکنه هیونداى از این ماشینهاى بنجل چینى تقلید کرده یا برعکس؟؟؟
      من از تمام کسانى که این کامنت را مطالعه کرده اند به خاطر این ادبیات پوزش میخواهم.

      پاسخ
  13. :o
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    آیا هیوندای عمری هست ؟ یعنی موتور گریبوکس و جلوبندیش درست حسابیه ؟

    پاسخ
      1. Just iPhone
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        به نظر من براى حداکثر۶_٧سال
        بد نیست

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.