مدیر پیشین لامبورگینی، مدیر جدید برند لوکس جنسیس

مانفرد فیتزجرالد با آغاز سال نو میلادی برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس را استارت می‌زند.

Manfred Fitzgerald
Manfred Fitzgerald

فیتزجرالد یکی از مدیران اجرایی باسابقه در صنعت خودرو است. وی که پیش‌تر به مدت 12 سال مدیر بخش برندینگ و طراحی لامبورگینی بوده، نقش مهمی در افزایش فروش خودروهای لامبورگینی ایفا کرده است. او پس از خروج از کمپانی لامبورگینی، شرکت مشاوره‌ای خود را تأسیس کرد و حالا 20 سال سابقه‌ی درخشان در استراتژی و بازاریابی خودروهای لوکس را در کارنامه دارد.

Manfred Fitzgerald
Manfred Fitzgerald

یکی از وظایف اصلی فیتزجرالد در کمپانی هیوندای، مسئولیت استراتژی‌های برند جنسیس است که بیشترین تأکید آن در بخش بازاریابی و تعدادی کسب‌وکار دیگر است.

2016 Genesis G90 EQ900
2016 Genesis G90 EQ900

اولین و سطح بالاترین خودروی برند جدید و لوکس جنسیس خودروی G90 خواهد بود که برای رقابت با خودروهای مرسدس بنز کلاس S، آئودی A8 و سری 7 ب‌ام‌و به بازار فرستاده خواهد شد. این خودرو که جایگزین هیوندای ایکوئس خواهد شد پیشرانه‌ای شش سیلندر، توربوی دوقلو و 3.3 لیتری دارد که به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و 365 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. پیشرانه‌های تنفس طبیعی شش سیلندر و هشت سیلندر دیگری برای G90 در نظر گرفته شده است که این موتورها به ترتیب با 3.8 و 5 لیتر حجم می‌توانند 311 و 419 اسب بخار نیرو تولید کنند.

Genesis G90
Genesis G90

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

42 دیدگاه

  1. ZIPPO
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    خدایی هیوندای دقیقا میدونه داره چی کار میکنه
    بهترین کسی و که میشه استخدام کرد رو انتخاب کرد
    شک نکنید برند لوکس هیوندای تا حداکثر 5 سال دیگه به راحتی با برند های لوکس المانی وارد رقابت های تنگاتنگی میشه و سهم عمده ای از بازار رو هم به دست میاره
    یک خط ونشون درست و حسابی برای مرسدس و بی ام و و ایودی اونها و لکسوس

    پاسخ
    1. milad
      سوابق: (35 دیدگاه) ,

      پیاده شو با هم بریم زیپو جان، به کجا چنین شتابان؟؟؟؟؟ باز جای شکرش باقیه نگفتی تا پنج سال آینده خودرو سازیه آلمان ها از صفحه ی روزگار محو میشه.

      پاسخ
    2. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      نحو انتخاب مدیر عاملی در ایران = باید پارتی داشته باشی و خودی باشی

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      روزی که لکسس اولین خودروهاش رو بیرون میداد کسی باور نمیکرد اینقدر بزرگ بشه.
      شاید ب مزاق خیلیا خوش نیاد اما این رقابت بین جنسیس و بزرگان اجتناب ناپذیره. همین رقابت ها هس که پیشرفت و توسعه میاره و گرنه اگر حاشیه امن و بی رقابتی داشتن وضع اونام بدتر از ما میشد.
      همین رقابت ها قشنگه.

      پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    پنج ساله دیگه که سهل است …بیست سال دیگه هم عمرا جنسیس به گرد پای مرسدس و بی ام و برسه ! خاطرت جمع باشه .

    پاسخ
    1. maha
      سوابق: (80 دیدگاه) ,

      دوستان لطفا تعصب بی مورد نداشته باشید. همین الان هیوندایی از تویوتا زده بالا.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Hamid...Audi
        Hamid...Audi
        سوابق: (281 دیدگاه) ,

        دقیقا در چه زمینه ای از تویوتا زده بالا؟!!!!!!
        هیوندا پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده ولی انصافا بخوایم حساب کنیم جولوی ژاپنی ها و آلمانی ها اسباب ابزی ساز حساب میشه.

        پاسخ
        1. maha
          سوابق: (80 دیدگاه) ,

          دقیقنشو اگه یه مقدار تحقیق کنید متوجه میشید. تو یه مقایسه بین تویوتا کمری ،سونوتا، مزدا و سوبارو، از لحاظی که فکر کنی هیوندایی و مزدا از بقیه سر بودن.

        2. maha
          سوابق: (80 دیدگاه) ,

          آقایون حتما یادشون هست که تا 10 سال پیش سونی غول لوازم صوتی تصویری بود، اما الان چی….
          توی تمام دنیا این سامسونگ و ال جی هستن که حرف اول شاید نه ولی دوم را حتما میزنن.
          من نسبت به کره هیج تعصبی ندارم، میخوام بگم همه چیز امکان پذیره…
          آیا این آیات برای ایمان آودن شما کافی نیست.

      2. sepehr
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        اینی که گفتی شوخی بود دیگه؟! :))

        پاسخ
      3. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        چند مقاله قبل سری 7 رو بخون بعد شروع کن در مورد آلمان و ژاپن نظر دادن

        پاسخ
    2. ZIPPO
      سوابق: (239 دیدگاه) ,

      5 سال پیش هم خیلی ها همین حرف رو درباره محصولات عادی هیوندای میزدند
      اما دیدن هیوندای با قدرت اومد و علاوه بر اینکه جزو 5 خودروساز بزرگ جهان شد در بازار هایی مثل اروپا امریکا و کانادا و اسیا تونست موفقیت های بسیار چشمگیری رو به دست اورد.
      کی 5 سال پیش فکر میکرد خودرو هایی مثل سوناتا و اپتیما بتونند برای پرفروشترین و پر اعتبار ترین سدان بازار امریکا و یکی از اسطوره های صنعت خودروسازی یعنی تویوتا کمری شاخ و شونه بکشند و حتی اونو به چالش بکشونند ؟؟؟؟؟ولی دیدید که این کارو کردند و حتی تویوتا از ارس از دست دادن بازارش 2 بار صفر تا صد کمری رو تغییر داد
      جنسیس همین الان هم توی خیلی بازار ها حتی فراتر از برنامه های فروش خود هیوندای فروش رفته
      دیر نیست اون موقع
      من هم نگفتم بقیه میشینن و نگاه میکنند
      ولی همتون هم میدونید پیشرفت و رشد هیوندای بسیار بالاست و با استخدام مهره های کلیدی داره سریع پیشرف میکنه
      5 سال دیگه منتظر باشید و ببینید هیوندای چه طوری همه لوکس ساز ها رو با چالش میکشه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Hamid...Audi
        Hamid...Audi
        سوابق: (281 دیدگاه) ,

        نمیفهمم این همه تعصب روی یک برند واسه چیه!!!!
        شاید شما سهامدار هیوندای باشید… 😀

        پاسخ
        1. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          معلومه چون باباش یا خودش یه هیوندا با اقساط خریده
          MDS جان کجان؟ یه روز M6 بعدش mds مخفف Mercedes benz هست الان باز میاد میگه رو جنسیس ماشین نیس

      2. تصویر پروفایل hamid reza
        hamid reza
        سوابق: (375 دیدگاه) ,

        زیپو جان دوست عزیزم تویوتا کمری یک سال و دو سال نیست که دومین خودرو پرفروش امریکا هست اگر اشتباه نکنم بیش از 12 ساله که این مقام رو داره و جدی ترین رقیباش اکورد و التیما هستن که هر دو بازم ژاپنی هستن. میشه بگی غیر بازار بسیار عجیب و غریب ایران دیگه کجا اپتیما و سوناتا کمری رو به چالش کشیدن؟؟؟؟

        پاسخ
      3. Ashkan
        سوابق: (312 دیدگاه) ,

        دلیلش اون زمان این بود که هیوندای و کیا ماشین اکونومی با قیمت پایین میداد و اکثر مردم دنیا هم این ماشینارو بعد 3-4 سال میفروشن
        بعد اون هم BMW / BENZ هم وارد رقابت شدن
        اومدن از آپشناشون زدن تا برسن به قیمت کره ی ها مثلآ سری 5 همین الان تو بازار جهانی هست نه صندلی برقی داره نه سانروف و….. قیمتش یه ذره بالا تر از ماشینهای هم رده در میاد که با توجه به مهندسی آلمانی عجیب هم نیست
        ولی اینجا بحث خودرو لوکس پس قیمت زیاد نمیتونه اولویت باشه میمونه کیفیت

        پاسخ
      4. solat
        سوابق: (143 دیدگاه) ,

        zippo جا بخدا هیوندا باید تو رو مدیر بازاریابی و فروش محصولاتش کنه خیلی قشنگ در موردشون تعریف و تمجید میکنی جوری که ادم احساس میکنه گوشاشو دراز میبینند خخخخخ خخخ البته نبایداز پیشرفت بسیار خوب این کمپانی چشم پوشی کرد

        پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    موفق بودن برند جنسیس در حد خودش تحسین داره ولی چرا همش تا یه برندی یه پله بالا میره یاد مرسدس و بی ام و میفتین ! اونها هم بیکار ننشستن و تا پنج سال دیگه اونها صد پله بازم از هیوندای جلو هستن ! ما ایرانیها جنسیس برامون خدای لوکس بودن هست ولی در کشورهای توسعه یافته یه ماشین برای قشر معمولی هست ….واقعیات را قبول کنیم

    پاسخ
    1. ZIPPO
      سوابق: (239 دیدگاه) ,

      طبیعی هست
      همه یاد بنز و بی ام میافتن چون الان بزرگترین لوکس ساز ها هستند
      الان هم یک برند قوی وارد رقابت با اون ها شده و میخواد سهمی از بازار رو که قبلا متعلق به اون ها بوده رو تصاحب کنه
      جنسیس نه فقط برای ما بلکه برای خیلی ها یک نماد لوکس هست
      شما 1 سری به سایت هیوندای امریکا و مقایسه جنسیس و به خصوص اکووس با بقیه لوکس ها بنداز متوجه میشی

      پاسخ
  4. iPhone 6s gray
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    ائودی A8 نه R8!!!R8 یک ماشین اسپرت است

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    اینکه مدیر قبلی لامبورگینی مدیر عامل جدید برند جنسیس باشه دلیلی بر خوب شدن برند جنسیس نیست

    پاسخ
  6. maha
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    سرعت پیشرفت هیوندایی به اندازه ای هست که به خودروهای آلمانی برسه. بنز و بی ام و تو ذهنم ما اسطوره شدن. یه تعصب بی مورد.

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      شاید بتونه به بنز و بی ام و برسه !
      *** اما به لکسوس نه ***

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ali ayat
        ali ayat
        سوابق: (719 دیدگاه) ,

        واقعا دیدگاه زیبایی بود دوست عزیز خوشحال شدم و خندیدم ممنون و با تشکر از شما

        پاسخ
      2. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        اینطوری میگفتی جوکیش قشنگ تر میشد
        شاید بتونه به رولز رویس و بنتلی برسه !
        *** اما به لکسوس نه ***

        پاسخ
  7. علی
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    دوستای گل که مقاله رو نوشتید فکر کنم آئودی A8 هست نه r8 با توجه سری ۷ بی ام و و کلاس s بنز A8 درسته

    پاسخ
  8. سپهر
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    حالا چرا همش اخبار هیوندای؟!

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل sina
    sina
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    کره ای ها پیشرفت خوب و قابل توجهی داشتن ولی در حال حاضر در اون حدی نیستن که با ژرمن ها مقایسه بشن . کلا بیمر و بنز و آئودی بحثشون جداس اصلا کره ای ها قابل قیاس نیستن با اونا

    پاسخ
  10. عباس
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    شما داداش برو بنز بخر بزار مردم دنیا در جهالت برن کره ایی بخرن!همینه که ما پیشرفت نمیکنیم چشم دیدن پیشرفت بقیه رو نداریم!ده سال پیش چین سه چرخه میساخت الان اکثر خودروهای جهان تو چین ساخته و مونتاژ میشن،یک عده از یک جای معدود،بی شناسنامه،میان نظر میدن(البته این قسمت برای خنده اش گفتم دوستان به دل نگیرن)

    پاسخ
  11. me84
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    بچه ها لطفا برین یوتیوب و به انگلیسی. عبارت : moos test رو سرچ کنین. اونوقت خودتون متوجه میشین که فرق ماشین کره ای با ژاپنی تو چه چیزاییه.

    پاسخ
  12. امیر
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    من همین جنسیس بالا رو به ۳تا کمری نمیدم.

    پاسخ
  13. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    واقعا جگر میخوادا بگب کره از ژاپن زده بالا نمیدونم کدوم کره ای شبیه LFA GTR لند کروزر هایلوس هس اصلا کدوم کره ای تو رقابت با ژاپنی رقیبش یه سرو گردن بالاتر زده؟
    اینکه امرکا یه ماشینو میخرن فلان جا نمیخرن دلیل خوبی نیس واسه توجیه پس چرا تو اروپا انقدر فروش نداره؟ خدایی این همه ادم که تو ایران کره ای سوار میشن ازشون بپرسید ایا به ایو پول میتونستید یه المانی صفر بخرید به این پول میدادید؟

    پاسخ
  14. مهرداد
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    خوش به حال کره که این همه سینه زن تو ایران داره

    پاسخ
  15. امیرحسین
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    هیوندای جز پنج برند برتر دنیاست!!!!!هیوندای از کیا موتورز هم رتبه پایین تری داره و کیا برند معتبرتری میباشد.حالا دوستان نظرات مربوط به قرن نوزدهم ندن که کیا زیر مجموعه هیوندای هست.پورشه هم زیرمجموعه فولکس‌واگن هست ولی فولکس کجا پورشه کجا
    از نظر نوآوری و اختراعات صنعت خودرو آلمانی ها و آمریکایی ها پیشتاز بوده و هستند و حتی ژاپن حرفی برای گفتن در زمینه فناوری نوین صنعت خودرو نداره.دیگه کره ای ها که هنوز کپی کاری میکنند که هیچی….
    یک ماشین کاربردی کره ای مثال بزنید؟؟؟مثلاً در بخش وانت و تراک؟؟؟suv؟؟؟اسپرت کار؟؟؟
    جنسیس هم تنها میتونه طبقه متوسط رو به بالا رو جذب کنه وگرنه لوکس سواران هرگز جذب هیوندای نمیشن که بر اساس فلسفه اقتصادی صرف رشد کرده

    پاسخ
  16. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    اینجوری رقابت داغتر میشه.

    پاسخ
  17. احسان(احسان)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    جنسیس از کادیلاک خوشنامتر نیست.با این وجود سواری های کادیلاک در برابر بی ام و نه از نظر کیفیت ساخت بلکه از نظر تاثیرگذاری روی مشتری دچار افت فروشه.خوبی و بدی بازار خودرو همینجاست:خودرو اول به اسم کشور سازنده اش شناخته میشه:اسپرت ایتالیایی لوکس المانی اقتصادی اسیایی و با ارزش امریکایی.به فرض محال حتی جنسیس بعدی از کلاس ای و سری پنج هم بهتر باشه باز هم فروش سالانه اش به یک ماه رقیباش نمیرسه

    پاسخ
  18. genius
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    من عاشق صنعت کره چه اون موقعی که همه تو اوهام خودشون فکر میکردن آخر و عاقبت تکنولوژی ژاپنه و بس و چه امروز که همون عشاق سینه چاک ژاپن اومدن تو اردوی کره ایها(یه نگاه کنید ببینید فی المثل چقدر از همون عشق ژاپنها امروز گوشی سامسونگ دست میگیرن و اونور میدون سونی جونشون داره ورشکست میشه!!)بودم و هستم و خواهم بود و این از همه بیشتر از اونجایی ناشی میشه که تقریبا عمر تمام صنایعشون نزدیک به باصطلاح صنایع ماست اما با پذیرش واقعیت های جهان و بجای مشت گره کردن برای این و اون روش تعامل دو سویه و مراوده را در پیش گرفتن و امروز کشور خودشون رو در زمره مرفه ترین و مدرن ترین کشورهای دنیا قرار دادن،اینور میدون هم ملت غیور و همیشه در صحنه کاری کردن که افغانستان را بعضویت wto بپذیرن و ایران رو راه ندن!!!!!!!!!!!!!
    مطمئنم برند مستقل جنسیس با این روشی که در راستای بهره بردن از خرد جمعی جهان تکنولوژی از لوتوس گرفته تا لامبورگینی در پیش گرفته بزودی زود به یکی از پودیوم نشینان کلاس خودروهای لوکس و تشریفاتی تبدیل میشه.

    پاسخ
  19. mds
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    افرادی که این همه از این ماشین و این برند نقد میکنن حتما از مدیران و ده ها طراح و مهندس شرکت هیوندای که سالها عمرشونه پای تحقیق و توسعه برای پیشرفت شرکت های کره ای گذاشتن علم و توانائیشون از این افراد بیشتره..
    پس هدف از ساخت و میلیاردها دلار هزینه برای توسعه این برند چیه، به هر حال من عاشق این برند و کره ای ها هستم و اولین اولویت خیریدم خودروهای کره ای هست البته نه در واقعیات بلکه در خواب و خیال
    و در اخرم بگم که خ هر چه ل

    پاسخ
  20. Ali
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    بابا چرا دعوا میکنین ما رو که نمیزارن سوار اینا بشیم
    بالاتر از ۲۵۰۰ پلاک ملی نمیشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.