ولوو

نگاهی به تصاویر جاسوسی ولوو XC۶۰

گسترش مجموعه مدل‌های ولوو در سال ۲۰۱۷ هم قرار است با معرفی کراس آور سایز متوسط جدید XC۶۰ ادامه پیدا کند.

رقیب جدید آئودی Q۵ و ب‌ام‌و X۳ که به‌احتمال‌قوی در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس معرفی خواهد شد در مجموعه شاسی‌بلندهای ولوو بین XC۴۰ و مدل فول‌سایز XC۹۰ قرار می‌گیرد.

watermark-template-copy_1
ولوو XC۹۰ جدید یکی از زیباترین شاسی‌بلندهای حال حاضر بازار است که از جدیدترین زبان طراحی مینیمالیست ولوو استفاده می‌کند. اکنون به لطف این تصاویر جاسوسی می‌توانیم به‌وضوح ببینیم که XC۶۰ به میزان زیادی از طراحی XC۹۰ الهام گرفته است. اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم می‌توان گفت که XC۶۰ بهترین المان ظاهر زیبای XC۹۰ را گرفته و آن‌ها را در یک پکیج کوچک‌تر ارائه نموده است.

volvo-xc60-002
با توجه به این تصاویر متوجه می‌شویم که چراغ‌های LED جلوی “چکش ثور” و جلوپنجره بزرگ کرومی در این خودرو وجود خواهند داشت.

volvo-xc60-3
در قسمت پشتی خودرو می‌تواند چراغ‌های افقی عقب را دید که تقریباً مشابه با نمونه‌هایی است که در XC۹۰ دیده‌ایم. داخل کابین نیز گفته می‌شود که داشبوردی مشابه با سیستم اطلاعات سرگرمی به سبک پرتره و کاکپیت دیجیتال برای این خودرو عرضه خواهد شد.

volvo-xc60-1
XC۶۰ بر روی یک نسخه کوچک‌تر از پلت‌فرم SPA سوار شده که در شاسی‌بلند XC۹۰ و سدان S۹۰ قبلاً مورداستفاده قرار گرفته است. مجموعه موتورهای این خودرو شامل دو موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر دیزلی D۴ با ۱۸۶ اسب بخار نیرو و D۵ با ۲۳۱ اسب بخار نیرو می‌باشد.

volvo-xc60-007
پس از رونمایی از این خودرو، ولوو یک نسخه قوی‌تر پلاگین هیبریدی XC۶۰ را نیز وارد بازار خواهد کرد. این خودرو پرفورمنس و مصرف سوختی مشابه با XC۹۰ T۸ خواهد داشت. نیروی موتور آن حول‌وحوش ۴۰۰ اسب بخار و مصرف سوختش بین دو تا سه لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

volvo-xc60-2018-i
ازآنجایی‌که این یک ولوو می‌باشد، مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی روی XC۶۰ ارائه خواهد شد. این خودرو به سیستم‌های IntelliSafe ولوو مجهز شده است که شامل مواردی مانند سیستم هشداردهنده تصادف از جلو، کروز کنترل سازگار شونده و اتوپایلوت، که به خودرو اجازه می‌دهد در سرعت‌های بالاتر از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت کنترل فرمان، گاز و ترمز خودرو را به عهده بگیرد می‌باشد.

2017 Volvo XC60 Rendering
۲۰۱۷ Volvo XC60 Rendering
پس از معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۷، ولوو قصد دارد تا از مدل‌های جدید S۶۰ سدان و V۶۰ استیشن هم رونمایی کند. در پایان سال ۲۰۱۷ نیز یک شاسی‌بلند کوچک‌تر با نام XC۴۰ وارد بازار خواهد تا سه‌گانه شاسی‌بلندهای ولوو را کامل کند. پس از این خودروها نیز قرار است ولوو مدل کاملاً جدید هاچ‌بک V۴۰ را روانه بازار کند. در این برهه زمان، XC۹۰ تبدیل قدیمی‌ترین مدل بین ناوگان خودروهای ولوو خواهد شد.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    اگر طراحی داخلیش اون طوری باشه که فوق العادس، در عین سادگی خیلی شیک و زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارمان

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ماشین دل نشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ASA

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    از نزدیک اگه ببینید خیلی باحاله
    خیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امير علي

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من نمیدونم کسی به طراح ولوو گفته که طراحی های پشتش خیلی خوبه چون همه رو داره خراب میکنه ولی در کل ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا