ولوو

موتورهای جدید ولوو، این بار با سه سیلندر

ولوو تأیید کرده که پس از کنار رفتن موتورهای چهار سیلندر سری Drive-E از سال ۲۰۱۶، موتورهای جدید سه سیلندرش وارد مرحله تولید خواهند شد. این موتورهای ۱/۵ لیتری توربوی سه سیلندر در مدل‌های مختلف ولوو مانند S60، خانواده V60 و شاسی‌بلندهای متوسط XC به کار گرفته خواهند شد.

Volvo Concept Estate
Volvo Concept Estate
انتظار می‌رود که پیشرانه‌های هیبریدی در اوایل دهه آینده میلادی وارد جریان اصلی صنعت خودرو شوند؛ بنابراین موتورهای سه سیلندر احتمالاً عنصری کلیدی در ارتباط با استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی خواهند بود.

volvo-tech
درک کراب، رئیس بخش پیشرانه جهانی ولوو، کنار گذاشتن موتورهای قبلی و ارائه موتورهای جدید سه سیلندر Drive-E را تأیید کرده است. نسخه اولیه این موتورها احتمالاً به صورت بنزینی خواهد بود. در همین حال، درک کراب توضیح بیشتری در مورد نسخه‌های مختلف این موتورها نداده است؛ ولی به نظر می‌رسد که خط تولید این موتورها به اندازه موتورهای ۲ لیتری گسترده نخواهد بود. کراب در این زمینه می‌گوید:

من توانایی این موتور سه سیلندر را برای یک S60 به چشم دیده‌ام، ولی برای بیشتر از آن شک دارم. بنابراین در حال حاضر برنامه‌ای برای خودروهای بزرگتر XC نداریم. مسئله قدرت نیست؛ بلکه در زمینه گشتاور کارهای زیادی باید انجام شود.

کراب خبر داده که این موتورها نقشی کلیدی در الکتریکی‌کردن پیشرانه خط تولید ولوو ایفا خواهند کرد. ولوو در زمینه آلودگی قصد دارد تا در میانه‌های دهه ۲۰۲۰ میلادی به میزان ۷۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر برسد. وی توضیح می‌دهد:

در حال حاضر میانگین آلودگی ما در اروپا ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر است. در سال ۲۰۲۰ ما باید این مقدار را به ۹۵ گرم کاهش دهیم؛ ولی در همین مدت زمان، در استرالیا باید به ۷۵ گرم در هر کیلومتر برسیم. پیش‌بینی من این است که اگر مهندسی را در مسیر درستی پیش ببریم، می‌توانیم بدون الکتریکی‌کردن پیشرانه به ۹۵ گرم در کیلومتر برسیم.

به این ترتیب، کراب پیش‌بینی می‌کند که ولوو برای یک دهه دیگر احتیاجی به الکتریکی‌کردن کامل خط تولید خود ندارد:

احتمالاً در سال ۲۰۲۵، استفاده از پیشرانه الکتریکی، از لحاظ تجاری موقعیت حساس‌تری خواهد داشت و شما در آن زمان بایستی از پیشرانه‌های الکتریکی بالاتر استفاده کنید؛ ولی در همین زمان، به موتورهای سه سیلندر احتیاج خواهید داشت. بنابراین ارائه موتورهای سه سیلندر، باعث بسترسازی تا قبل از ۲۰۲۵ خواهد شد.

volvo-tech
کراب همچنین تأیید می کند که افزایش قدرت موتورهای سری Drive-E هر دو سال یک بار در دستور کار ولوو قرار می‌گیرد. ولوو قابلیت استفاده از پیشرانه‌های هیبرید‌های برای خودروهای خود درنظر گرفته است. استفاده از یک ژنراتور در محور جلو یا یک موتور الکتریکی در محور عقب همانند چیزی که در XC90 بنزینی-‌الکتریکی شاهد هستیم، از جمله اقدامات ولوو در این زمینه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. e36

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    ماشین کنترلی میخاد بسازه مگه که برقیش کنه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. دانشجو مملکت

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    درود
    در جنگ غزه در 50 روز بمباران 2000 نفر کشته در شهریور پارسال در ایران 936 نفر در تصادف فوت کردن با این پیشرف و وارد کردن خودرو چینی در سال 2025 حتما ما هم به این اندازه می رسیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. انزو

      ۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      کو گوش شنوا.ولی به قول شاعر میگه:بگو اگرچه به جایی نمیرسد فریاد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. دانشجو مملکت

        ۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (113 ديدگاه)

        درود
        انزو جان البته همه تقصیر ها فقط ماشین ها نیستن یکی از مشکلات ما فرهنگ اشتباه در راندگی هست که برگرفته از اموزش دادن اشتباه و بیجنبه بودن ما با گذاشتن یک اهنگ پراید در ذهن ما به پرادو تبدیل میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. انزو

          ۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (369 ديدگاه)

          من اینو قبول دارم ک اگر هر شخصی قانون رو تمام و کمال رعایت میکرد هیچ مشکلی بوجود نمیومد.ولی اتفاقه و همه دنیا اتفاق میفته و اینجاست ک ماشین خوب و ایمن جون یه آدم و یا انسانها رو نجات میده ولی از کودکی تو گوشمون خوندن ک تقدیره و یکی با پراید و پرادو تصادف میکنه کل سرنشینای پراید میمرن این تقدیره وکسی ک پرادو سواره تقدیر نیست بمیره!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. kurdishlambo

      ۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      ما میتونیم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. SARD

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    پدال ممنون میشدیم اگه توان این موتورها و مشخصات فنی این خودرو ها روهم مینوشتید!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hadi

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    خودروهای پاک در آینده برگ برنده خودرو سازان میشن. درسته که چین داره کم کم خودش رو به عنوان یکی از قدرت های خودرو سازی معرفی میکنه و تولید ناخالص ملیش خیلی رقم سرسام آوری شده اما هنوزم در زمینه ی فناوری های خیلی پیشرفته دو دهه از اروپا و امریکا عقبه و اونها هم با علم به این موضوع همیشه در تلاش هستن که این فاصله رو با چین زیاد کنن چون میدونن که اگر چینی ها به فناوری ساخت چیزی دست پیدا کنن اونو اینقد ارزون میسازن و میفروشن که رقابت باهاشون خیلی سخت بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    خیلی هم عالی . ولوو خیلی عالی کار میکنه . نکته ی جالب این مطلب این بود

    که استرالیا قوانین محبط زیستیش سخت گیرانه تر از اروپا است . به نظر من

    حالا دیگه ولوو باید به افزایش مدل ها و معرفی محصولات جدیدش بپردازه .

    اما این شاسی بلندش واقعا معرکه است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      خدایا خودت یک معجزه ایی در مملکت ما ایجاد کن . آمیییین .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      موافقم میلاد

      ولوو واقعاً از همه نظر داره خودشو بالا میکشه

      خییییلی حرفه ای و خییییلی ثابت قدم داره جلو میره

      آفرین بر ولوو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. توفیقی

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    چشم.ایجاد می کنم شما بشینین و تنبلی کنین منم اینجا نشستم تا معجزه ایجاد کنم.

    میلاد جان جهان سوم جایی هست که دعانویسی بیش از برنامه نویسی تو اون جریان داره.

    ماهمینی ایم که هستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      موافقم توفیقی جان

      جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند،خانه اش خراب می شود

      و هرکس که بخواهد خانه اش آباد باشد باید در تخریب مملکتش بکوشد.

      ( پروفسور محمود حسابی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        توفیقی بالاخره یه حرف خردمندانه زدی!!!!!
        با احمد موافق ام بدجور!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          :)
          محمدحسین منم با جمله اول تو موافقم بدجور!!!!! :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          من کلا با تو موافق ام بدجور!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. امید

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    درود بر ولوو درود بر شرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمدرضا

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    دقیقا راه آوودی و بنز.

    بزرگان در قلب جا دارند مثل ولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    کاملا باهات موافقم توفیقی جان . حرفت و باید طلا گرفت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ROLLS R R ROYCE

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    ان شاء ال.. چند وقت دیگه 2سیلندر ،،،،،،!!!!!!!!!!!!!

    بعدش 1سیلندر،،،،،،!!!!!!!!!!!!

    آخرش هم پدال مینویسه:::: ولوو نسل سیلندر را برای خورو هایش برداشت!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      هرچیزی ممکنه، اینم برا ولوو ممکنه :)

      مگه با اومدن گیربکس‌های CVT چرخ دنده‌ها حذف نشد!! :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. just 323

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    کارش درسته …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. reza

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    موتور سمند من که از این بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا