پیش‌نمایش ولوو V90 با نگاهی به پیشینه آن

ولوو از هم‌اکنون برنامه تبلیغاتی خود را برای مدل آینده V90 واگن که قرار است به صورت کامل در ۱۸ فوریه رونمایی شود، آغاز کرده است. البته این تیزر اولیه، اندکی متفاوت با چیزی است که از یک تیزر خودروی جدید انتظار داریم؛ چرا در آن، اثری از خودرو دیده نمی‌شود. به جای آن، ولوو یک تاریخچه‌ای از واگن‌های مهم این کمپانی در طول ۶ دهه گذشته ارائه می‌دهد. در طول این دوره، این خودروساز موفق شده تا بیش از ۶ میلیون واگن به خریداران تحویل دهد؛ آماری که حدود یک‌سوم فروش کل کمپانی از زمان تأسیسش در سال ۱۹۲۷ محسوب می‌شود.

Volvo V90 2017
Volvo V90 2017

Volvo V90 2017
Volvo V90 2017

به گفته خودِ ولوو، واگن‌های مهمی که در طول این سال‌ها نشان «ولوو» را دریافت کرده‌اند، شامل مدل‌هایی چون دوئت ۱۹۵۳، آمازون ۱۹۶۲، ولوو 1800 ES مدل ۱۹۷۱، ولوو 960 مدل ۱۹۹۰ و ولوو 850 T5-R مدل ۱۹۹۴ لیمیتد ادیشن بوده‌اند. ولوو 850 T5-R لیمیتد ادیشن، خودرویی است که تنها در مدل سال ۱۹۹۴ در دسترس قرار گرفته و با یک موتور ۲۴۰ اسب‌بخاری، توانایی ثبت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۶/۹ ثانیه داشته است.


به دنیای امروز که برگردیم، V90 مسلماً یک نسخه واگن از سدان متوسط S90 است که اخیراً به بازار معرفی شده است. همچنین طراحی این خودرو پس از انتشار تصاویر نمونه اولیه آن، دیگر به صورت رمز و راز باقی نمانده و چند مدل کوچک‌مقیاس رسمی از این خودرو، نشان می‌دهد که ولوو یک واگن واقعاً زیبا ساخته و حتماً حال و هوای تازه‌ای را برای کلاس خودروهای متوسط به همراه خواهد داشت.

Volvo V90 2017
Volvo V90 2017

سری پیشرانه‌ نیز از S90 گرفته خواهد شد و همان‌طور که انتظار می‌رود، یک مجموعه از موتورهای چهار سیلندر و از جمله یک نسخه هیبریدی با موتور توربوی ۴۱۰ اسب‌بخاری و یک موتور ۲ لیتری سوپرشارژر در مدل پرچم‌دار T8 در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین یک نسخه با عملکرد بالا از V90 توسط «پولستار» آماده خواهد شد.

Volvo V90 2017
Volvo V90 2017

امّا تا آن زمان، نسخه استاندارد V90 قرار است که در ۱۸ فوریه در استکهلم سوئد رونمایی شود و همچنین در نمایشگاه ژنو در ماه مارس، حضور پیدا کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل عباس
    عباس
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا من که زیاد از این سگمنت خوشم نمیاد عاشق طراحیش شدم
    وقتی دیدمش فکر کردم ماشین گاس تو بریکینگ بده ولی اون نسخه v70ه همیشه هم برام سوال بود گاس به این میلیاردری چرا ماشینشو عوض نمیکنه 🙂

    پاسخ
  2. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    از این سبک ماشین به قول المان ها شوتینگ برک اصلا خوشم نمیاد بنز بی ام وه یا هر چیز دیگه حتی باشه

    پاسخ
  3. Mohammad
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    چقد زشته از پشت آبروی نسلشو برده بنظرم

    پاسخ
  4. Mj
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    ولوو یک برند بسیار معتبر در کل جهان هست وخیلی بیشتر از اون چیزی که ایرانیها راجع به این برند فکر میکنند در دنیا محبوب و معتبر هست
    در اروپا مالک بنز یا بی ام و و حتی جاگوار هیچ وقت ادعا نمیکنه که ماشین من از ولوو هم رده اش بهتره و این ماشینو خیلی جان سخت تر و کم استهلاک تر از المانیها میدونن
    تو دو سال اخیر هم که طراحی هاش فوق العاده شیک، اصیل و ماندگار شده ( پیشنهاد میدم مدل xc90 R design رو از نزدیک ببینید)
    من وقتی شنیدم این برند به ایران امده خیلی خوشهال شدم ولی وقتی فهمیدم مردم اطلاعات کمی در موردش دارنو جایگاه خودشو نداره ناراحت شدم

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      یعنی چی و حتی جگوار یعنی بنز و ب ام و پائین تر از جگوارن مثل اینکه جنابعالی زیاد از آلمانی ها خوشت نمیاد لازم به ذکره که این برند در صد برند برتر دنیا جایگاهی نداره اگر برند خوبی بود حتما در بین ده برند برتر اتومبیل دنیا قرار میگرفت و هیچ کجای دنیا اینو نگفتن که این برند جان سخت تر از و کم استهلاک تر از آلمانی هست که اگر بود مردم دنیا لازم نمیدیدن که برن دنبال بنز و بام و و هرسال بر فروششون اضافه بشه و اینو میخریدن شما هم لازم نیست در این سایت به بقیه حالی کنی که کسی اینو نمیشناسه و خودت کارشناس ولوو در بخش فروشی! ضمنا اگه میخوای نفرتت از آلمانی ها بیشتر بشه هر روز به پدال سر بزن اون موقع از اسمه آلمان هم نفرت پیدا میکنی

      پاسخ
      1. Mj
        سوابق: (82 دیدگاه) ,

        من فقط سعی کردم جایگاه جهانی ولوو رو یاداوری کنم و اسم جگوارو اوردم چون جایی که هستم جاگوار از المانیها یک لول بالاتر و گرانتر محسوب میشه و چیزی که چند سال در بازار اروپا تجربه کردمو دیدم دارم میگم
        و مطمعن باش وقتی من این ماشینارو تجربه کردم تو معلوم نبود کجا بودی دوست عزیز
        پس جنابعالی جوگیر نشو
        البته میدونم تو ایران پر از ادمایی شده که بیشتر از پراید سوار نشدنو همه جا کارشناس شدن

        پاسخ
    2. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      اینم یادم رفت بگم منم منم کردن اینجا معنی نداره اینو خوب بفهم><پدال نظر قبلی نمیدونم چرا بالا نمیاد

      پاسخ
      1. Mj
        سوابق: (82 دیدگاه) ,

        اقای خسته شده
        این سایت نه ارث پدر شماست نه من که احساس مالکیت میکنی!!
        اول شما که میگی جاگوار در صد برند اول جهان جایی نداره کاملا و به وضوح نشون میدی که از ماشین و ماشین بازی چیزی نمیدونی و مطمعنم این ماشینو تا حالا از نزدیک هم ندیدی
        شک ندارم ولوو رو هم فقط از دور دیدی
        دوم شما اطلاعاتت از بازار جهانی ماشین و اینکه تو بقیه دنیا چه خبر هست صفر که خوبه زیر صفر هم نیست و صرفا بازار ایرانو مییینی که از نظر تنوع و به روز بودن بازار صدم دنیا هم نیست
        بقیه جاها مثل ایران نیست که هر کس از قیافه یک ماشین خوشش اومد یا یه چیز دید یا شنید بگه این دیگه بهترینه.
        شما همون تو بازار ایران گیر کردی و با توجه به چیزی که ایران میبینی و میشنوی میای نظر میدی
        و به جاگوار میگی جز صد تا نیست به ولوو میگی کم اصطهلاک نیست جان سخت نیست و ….
        درسته المانیها خیلی هم خوب هستند ولی امثال شما از بنزو بی ام و تو ایران بیخودی غول ساختید چون چیزی بیشتر ندیدید.
        در بقیه کشور ها از هر ۱۰ تا ماشین شاید۲ تاش بنز یا بی ام و باشه بقیش از برند های دیگه و مدل های بروز و متنوع هسن
        اگه بنز و بی ام تو ایران یکه تازن چون از قدیم تو ایران بودن و رقیب خاصیم تو ایران نداشتن و هنوزم ندارن ولی تو بقیه دنیا از این خبرا نیست
        و مورد دیگه که در ایران اصلا درک نمیکنید اینه که در دنیا خودرو یک کالای مصرفی و غیر لوکس ( بجز برند های فوق لوکس) محسوب میشه و مثلا اون سری پنج که میبینی فکت میافته یک ماشین کاملا معمولی هست. و در بقیه جاها معیار های خرید ماشین با ایران بسیار متفاوت هست
        مثلا هزینه های بعد از خرید یا همون استهلاک یا ارزش در مقابل مبلغ پرداختی برعکس ایران بسیار مهم هست مساله ای که اکثر المانیها ندارن نه قیمت ارزونی دارن نه صرفه اقتصادی و دردسرو خرج کم
        پس چه خوشت بیاد چه نیاد در بازارهای اول دنیا رقابت بسیار سخت تر هست و المانی ها هم همیشه برتر نیستن
        واسه همین موارد خیلیها در امریکا لکسوس رو به بنز یا در اروپا ولوو رو به بی ام و ترجیح میدن و به طور کلی ماشین المانی رو برتر نمیدونن و مزایا و معایب ماشینو میسنجن بعد میخرن
        پس اقای خسته شده سعی کن راجع به چیزی که نمیدونی نظر ندی و اطلاعات رو بروز کنی و امیدوارم قدرت درک مطلب رو داشته باشی

        پاسخ
        1. خسته شده
          سوابق: (623 دیدگاه) ,

          کلا منم منم کردن و پایه کارت قرار دادی ام جی وقتی من دارم میگم جگوار جز صد برند برتر نیست و در برندینگ اتومبیل جایگاهی نداره از رویه شکم حرف نمیزنم از رویه آماری که هرساله بیرون میاد و همین پدال هم گزارش میده میگم تویوتا بنز ب ام و پورشه هوندا آئودی هیوندای نیسان فولکس واگن کیا جنرال موتورزو… برندهای برتر در اتومبیل در صد برند برتر هستن ماشین های انگلیسی هم مینی و بعدشم لندرووره که جز صد تا برند برتر نیستن ضمن اینکه خب معلومه وقتی یه برندی تولید محدود داره بیشتر به دید میاد تا برندی که سالهاست در اوجه بعدم همین جگوار شما که علاقه زیادی داری بهش برای اینکه با آلمانی ها رقابت کنه دست به هرکاری میزنه ولی در نهایت طبق گزارش اکثر سایت ها جز سایت های انگلیسی این آلمانی ها هستن که برترند چه کیفیت چه از لحاظ فنی با اینکه گرونتر از جگوارن بعدم چرا داری حرف مفت(فحش نیست) میزنی کی از بنز و ب ام و غول ساخته حتی اسمشو هم بلد نیستی بهم بگی چیزی به اسمه بی ام و نداریم به لهجه آلمانی میشه ب ام و و به انگلیسی میشه بی ام دبلیو اونوقت داری به من میگی اطلاعاتمو درست کنم خنده دار حرف نزن این حرفت واقعا مضحکه که میگی از اول بنز و ب ام و بودن یعنی چی این حرف یعنی اینکه در بقیه کشورها اینا نبودن!؟ واقعا که من چرا وقتمو برای امثال تو تلف میکنم نمیدونم
          در مورد بازار آمریکا اینو بگم لکسوسی که داری حرفشو میزنی با اینکه لوکس حساب میشه بازم در لولی پائینتر از آلمانی ها قرار میگیره در اکثر موارد و حتی قیمتشم پائین تر میفته دلیلشم دید خریداره چون در صورت گرونی هیچوقت کسی برند ژاپنی سوار نمیشه و شک نکن میرن سراغ آئودی بنز و ب ام و و بقیه برند های هم قیمت اینو آمار فروش هر ماهه و هر ساله نشون میده من اطلاعاتم خوبه نه اینکه ادعا کنم ولی شما که حتی اسمه یه برند و نمیتونه هجی کنی ادعات میشه میگم دیگه امثال شما منم منم کردنتون زیاده لایک دوست دارید بگیرید در آخر در حد خودتون و مثل خودتون حرف زدم نه بیشتر شک نکن اگر کسی که کوچیکرین اطلاعاتی در مورد اتومبیل و برندینگ داشته باشه باهاشون بنده خیلی زیبا تر و فنی تر حرف میزنم

  5. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    خوبه چند تا ش تو خیابان باشه ادم همش یاد مردن میافته
    فقط طرح چراغهاش زیباست
    میدونی این مدل ماشین به درد یک مامور مخفی باز نشسته میخوره اخر هفته ها بره ماهیگیری

    پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    تو چند سال اخیر ولوو از نظر طراحی خارجی خوب پیشرفت کرده
    طرح های قدیمی اش با جدیدش اصلا قابل مقایسه نیست ، باریک ولوو …

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    طراحی از نمای جلوش واقعا جذبه داره ولی عقبش بابا میل من نیست(یعنی دال بر این نیست که از نمای عقب خوب نباشه)

    پاسخ
  8. همایون
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    فوق العاده زیبا و برخلاف s90 پشت ماشین طراحیش خوب از آب دراومده

    پاسخ
  9. ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اکثر اتومبیلهایی که من تو سوئد میبینم استیشین را واگن هست و این کاملا بر خلاف سلیقه بازار داخل ایران هستش
    فکر کنم بازار کل اروپا بیشتر به واگن تمایل داره تا سدان
    بعد جگوار ماشین خوبیه ولی خب تو رده های پایین قیمت حرفی برای گفتن نداره. البته استقبال زیادی هم ازش نمیشه اما تو مدلهای قیمت بالای جگوار من خودم هم عاشقشونم

    پاسخ
  10. احمد مهدوی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام یک دستگاه ولو قدیمی دارم بدنه نگو تیر آهن ۱۸ صندلیها فوق العاده کم مصرف دربهاش انگار تازه از کمپانی تحویل گرفتی بدون کوچکترین صدا ولرزش فرماندهیش مثل آب خوردن صندلیهاش بسیار راحت ..حالا اینو مقایسه کنید با این مدلهای جدیدش ..واقغا ولو اول وآخر ماشینه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.