ولوو

ولوو C70 کانورتیبل

آخرین نسل ولوو C70 که در ماه سپتامبر ۲۰۰۹ و در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت به معرض دید عموم گذاشته شد، کماکان همانند نسل قبل خود از یک سقف فلزی سه تکه، صندلی‌های راحت برای چهار سرنشین بزرگسال و مهم تر از همه از عنوان ایمن ترین کانورتیبل جهان سود می‌برد.

۲۰۱۱ Volvo C70

ولوو C70 جدید را در حقیقت باید دو روح در یک بدن خطاب کرد زیرا به همان اندازه که یک کوپه شیک و خوش استیل است یک کانورتیبل جذاب با خصوصیات اسپرتی نیز به حساب می‌آید. این خودرو در واقع برای افرادی ساخته شده که همواره خواهان بهترین ها در زندگی خود هستند. به گفته فد السما، طراح ارشد بخش Exterior شرکت، در ولوو C70 به خوبی خطوط کلاسیک کانورتیبل و مشخصه خاص و منحصر به فرد آن حفظ شده است.

۲۰۱۱ Volvo C70

کاری که انجام شده تنها تغییر ماهرانه نمای جلو و عقب بدنه بوده تا هارمونی مدل‌های فعلی و آینده ولوو در آن رعایت شود. در عین حال کیفیت مواد و تزیینات داخل کابین کاملا ارتقاء پیدا کرده تا هرچه بیشتر فضایی لوکس و هیجان انگیز را در داخل اتاق ایجاد کند.

۲۰۱۱ Volvo C70

در طراحی جدید نمای جلوی C70 به وضوح می توان ردپای مدل مفهومی ولوو S60 مفهومی که در اوایل امسال رونمایی شد را مشاهده کرد. جزییات این قسمت مانند بال جلو از نو طراحی شده که همین موضوع از نظر بصری ظاهری مدرن را به خودرومی دهد.

۲۰۱۱ Volvo C70

دماغه حالت گوه ای شکل به خود گرفته و با جابه جایی طولی و عمودی برخی اجزا، نمای سه بعدی بسیار زیبا و پویایی در نمای جلو بدنه ایجاد شده است. دست آخر هم چراغ های بزرگ جلو با طراحی جدید و قاب دور لامپ های مه شکن باشیب زیادی رو به عقب کشیده شده‌اند ضمن اینکه ورودی های پایین سپر نیز دارای طرحی اغوا کننده است.

۲۰۱۱ Volvo C70

نمای جدید عقب با طرحی منحصر به فرد در بخش انتهایی بدنه آن چه بیش از هر چیزی جلب توجه می کند، چراغ های بزرگ عقب با تکنولوژی پیشرفته لامپ‌های LED است که ظاهر این قسمت را بسیار به مدل ولوو XC60 شبیه می کند. لامپ های دیگر نیز به وضوح با حالت تخم مرغی خود تکمیل کننده فریم عقب ولوو C70 جدید هستند.

در این بخش نیز همانند نمای جلو از طوط و جزییات جدیدی به خصوص در طراحی سپر استفاده شده که در کنار خروجی‌های دوگانه اگزوز حالت یک خودروی اسپرت را در ذهن تداعی می کند.

۲۰۱۱ Volvo C70

پانل ادوات از نو طراحی شده تا ظاهری پهن تر،نرم و براق را به وجود آورد ضمن این که برای بهبود کیفیت نیز از پوشش جدیدی بهره می برد. نشانگرهای سرعت و دور موتور با گرافیک جدید از جمله موارد دیگری هستند که باعث ارتقای ظاهری کابین شده است.

۲۰۱۱ Volvo C70

ایمن ترین کانورتیبل جهان ولوو C70 جدید به گونه‌ای ساخته و پرداخته شده که به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای کانورتیبل بازار در بخش ایمنی پیشگیرانه و محافظتی شناخته می‌شود. این خودرو با سازه بسیار پیشرفته حتی با وجود عدم به کارگیری سقف فلزی ثابت همچنان به لطف نوآوری و تکنولوژی های منحصر به فرد خود، مدلی کاملا خاص در دنیای خودرو های روباز به حساب می آید.

۲۰۱۱ Volvo C70

برای افزایش ایمنی سرنشینان، ولوو C70 به صورت استاندارد مجهز به میله های فولادی محکمی در پشت صندلی‌های ردیف دوم است که به وسیله یک سنسور ژیرو (وسیله ای برای اندازه‌گیری حرکت زاویه ای) کنترل می شود. این میله‌ ها که البته جزئی از سیستم محافظتی واژگونی ولوو یا ROPS محسوب می شوند حتی در صورت بسته بودن سقف در مواقع اضطراری با مکانیزم خاصی شیشه عقب را شکسته و از آسیب جدی به سرنشینان جلوگیری می‌کند.

۲۰۱۱ Volvo C70

سقف فلزی سه تکه ولوو C70 تنها در چند ثانیه و فقط با فشار یک دکمه ازحالت کوپه به یک خودروی کانورتیبل تبدیل می شود. از جمله مشخصات سقف این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد: برای باز و بسته کردن سقف خودرو باید کاملا متوقف باشد؛ فضای مورد نیاز در هنگام باز و بسته شدن سقف در حالت عمودی حداکثر دو متر است؛ زمان باز و بسته شدن این سقف تنها ۳۰ ثانیه است؛ یک موتور الکتریکی، یک پمپ هیدرولیکی به همراه کامپیوتر مرکزی وظیفه کنترل این سقف را به عهده دارند.

۲۰۱۱ Volvo C70

پیشرانه بنزینیT5
حداکثر قدرت: ۲۳۰ اسب بخار
گشتاور: ۳۲۰ نیوتن متر
مصرف سوخت: ۸.۹۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
میزان انتشار گاز ۲۰۹ :CO2 گرم در هر کیلومتر
پیشرانه بنزینی۲.۴i
حداکثر قدرت: ۱۷۰ اسب بخار
گشتاور: ۲۳۰ نیوتن متر
مصرف سوخت: ۹.۰۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
میزان انتشار گاز ۲۱۵ :CO2 گرم در هر کیلومتر
پیشرانه بنزینی۲.۴
حداکثر قدرت: ۱۴۰ اسب بخار
گشتاور: ۲۲۰ نیوتن متر
مصرف سوخت: ۸.۹۱ لیتر در هر صد کیلومتر
میزان انتشار گاز ۲۱۲ :CO2 گرم در هر کیلومتر
پیشرانه دیزلی D5
حداکثر قدرت: ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور: ۴۰۰ نیوتن متر
مصرف سوخت: ۶.۶۱ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر
میزان انتشار گاز ۱۷۴ :CO2 گرم در هر کیلومتر
پیشرانه دیزلی۲.0D
حداکثر قدرت: ۱۳۶ اسب بخار
گشتاور: ۳۲۰ نیوتن متر
مصرف سوخت: ۶.۰۱ لیتر در هر۱۰۰ کیلومتر
میزان انتشار گاز ۱۵۸ :CO2 گرم در هر کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. -jaguar-

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    عاشقش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ياسر

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    قیمت و شرایط فروش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    به به …………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الناز

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من رنگ سفید سال ٢٠١١ D3 دارم، قیمت چند داخل ایرانه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا