آداب و رسوم رانندگی در کشورهای مختلف

شاید همین الان زمان تفریح و رفتن به تعطیلاتی است که مدت‌ها انتظارش را کشیده‌اید. به این منظور، اندکی حساب‌های خود را جمع‌وجور کنید و از محل کار خود مرخصی بگیرید. سپس نوبت به جمع‌کردن وسایل موردنیاز می‌رسد که باید دقت کنید چیزی را جا نذارید. صحبت از مسافرت با هواپیما به نقاط مختلف دنیاست. وقتی هواپیما به زمین می‌نشیند و یک خودرو کرایه می‌کنید، اینجاست که با یک فرهنگ و زیرساخت جدید رانندگی روبرو می‌شود. اگر هم این اواخر فیلم وسیله نقلیه شماره ۱۹ با بازی پل واکر (Paul Walker) را دیده باشید، احتمالاً هیچ‌گاه آرزو نمی‌کنید که در یک کشور دیگر رانندگی کنید.

Driving Etiquette Around The World
Driving Etiquette Around The World

خوشبختانه یک اینفوگرافیک به این منظور جمع‌آوری شده که در آن شرایط متفاوت رانندگی در کشورهای مختلف جهان نشان داده شده است. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید مشکلات سفر خود را بسیار کمتر کنید و ضمناً، با رانندگی در سمت مناسب جاده، زندگی خود را در یک چشم به هم زدن از دست ندهید!

آداب و رسوم رانندگی در دنیا

آداب و رسوم رانندگی در آمریکا

آداب و رسوم رانندگی در اروپا

آداب و رسوم رانندگی در استرالیا و آسیا

آداب و رسوم رانندگی در خاورمیانه و آفریقا

آداب و رسوم رانندگی در دنیا

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

55 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل M Power
    M Power
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    کشته مرده آلمانم…هم از جاده هاشون مطمئنن هم از فرهنگ رانندگیشون
    محدودیت سرعت رسمی ندارن دمشون گرم

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل AliZeus
    AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    یکی از رفیق های من آمریکاست، میگه اینجا تو خیابون عابر پیاده و دو چرخه سوار خداست…تو مملکت ما راننده عابر ببینه بیشتر گاز میده که اون بترسه و رد نشه!

    پاسخ
    1. رافال
      سوابق: (103 دیدگاه) ,

      تو اصن رانندگی کردی؟
      توی ایران در همه حالات عابر بی تقصیر است! چه وسط بزرگراه ناگهان پریده باشه یا از چراغ سبز عبور کرده باشه و …
      و همیشه ماشین عقبی در تصادف مقصره.. ..خخخخ

      پاسخ
      1. amir
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        نه تو ایران عابر پیاده هم میتونه مقصر باشه بسته به موقعیت داره مثلا اگر زیر پل عابر پیاده باشه عابر تا 50 درصد مقصر میتونه باشه یا تو اتوبان که کلا عابر مقصر میشه

        پاسخ
      2. آرمان
        سوابق: (70 دیدگاه) ,

        یک قسمت از قانون مربوط به راهنمایی و رانندگی است و اگر شخصی از طبقه دهم برج جهت خودکشی روی ماشین بیافتد راننده 0 درصد و عابر 100 درصد مقصر است ولی داستان به اینجا ختم نمی شود.
        قانون جزای اسلامی مستقل از راهنمایی و رانندگی، راننده را محکوم به قتل غیر عمد می کند یعنی 50% دیه بایستی پرداخت شود و همه این داستانها حدود 6 ماه تا چند سال طول می کشد. و اگر راننده وثیقه نداشته باشد در تمام این مدت باید در زندان باشد.

        پاسخ
  3. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    در ایران پارک دوبل یکی از قوانین است و اگر دوبل پارک نکنید از نشانه های بی فرهنگی است.
    در ایران برای عروسی یک خیابان را میبندند و بوق بوق میکنند و جوان ها از پیاده رو به عروس خیره میشوند.
    در ایران امتحان رانندگی را یک افسر باز نشسته که قدرت تکلم ندارد میگیرد و طرف بعد گرفتن گواهینامه فکر میکند شوماخر و فتل از زمره شاگردان وی است
    در ایران نیسان بیشتر از راهنمایی رانندگی در حفظ کنترل ترافیک نقش دارد.
    ولی از یک کار عربا خیلییییییی خوشم میاد اونم به زن جماعت گواهینامه نمیدن

    پاسخ
    1. سارا
      سوابق: (156 دیدگاه) ,

      فعلآ که آمار درخشان رانندگی مردهای ایرانی (اون آقایون با فرهنگ به دل نگیران مخاطبم اونا نیستن) زبانزد دنیا هست … بالاترین میزان تصادف در جهان ! حتی بیشتر از هند سه چرخه سوار !
      عادات رانندگی مرد!های ایرانی :
      1- راهنما زدن مال سوسولاست هر جا عشقت کشید فرمونو کج کن
      2- هرچقدر میتونی گاز بده مثل وحشی ها برو جلو تا راننده جلویی بترسه را ه رو برات باز کنه حتی اگه سرعتت 3 برابر حد مجاز هست ! نترس فقط برو !
      3- قبل از اینکه چراغ سبز بشه گاز بده و حرکت کن
      4- اگه چراغ قرمز شده اهمیتی نده و به راه خودت ادامه بده
      5- شب ها چون پلیس نیست هرجور دوست داری رانندگی کن
      6- اگه دیدی یه خانوم پشت فرمون نشسته معطل نکن چون تو که اهل اروپا نیستی باید نشون بده فرهنگت رو یا ماشینو کج کن و برو تو شکمش تا هول شه منحرف شه از جاده یا دستتو بزار رو بوق تا به نوعی آزار رسونده باشی
      7- عابر پیادرو امان نده جوری گازو ببند به ماشین که یا فرار کنه یا دیه شو بدی
      8- حق تقدم مال تو کتاباست
      9- حد اکثر سرعت مجاز اونیه که روی آمپر نوشته نه اونی که روی تابلو نوشته !
      10 – هر وقت ترافیک شد برو بین ماشینای دیگه و از وسطشون رد شو !زرنگ باش صف بستن مال فرنگیاست !
      11- اگه اتوبان شلوغ بود بنداز راست و لایی بکش اگه نشد هم کم نیار شونه خاکی هم خوبه
      12- زباله ها رو تقدیم شهر کن البته از پنجره و به صورت پرتابی
      13- هر کسی هم به نحوه رانندگیت اعتراض کرد بزن داغونش کن … خودش نشد ماشینش …
      14- موقع تصادف به جای امن کردن جاده و چک کردن سلامت سرنشینا یه چوبی چماقی چیزی پیدا کن به طرف حمله کن … درسته پلیس مقصر رو پیدا میکنه و بیمه خسارت رو پرداخت میکنه ولی دلیل نمیشه شر به پا نکنی
      15- برای کنترل راننده ها در خارج تابلو کاهش سرعت و احتیاط نصب میکنن برای راننده های با فرهنگ ما نرده و سرعت گیر
      و ….

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        خانم اینطوری واشر میچسبونیا من چی گفتم شما شاید از این ناراحت شدید که گفتم به خانوما گواهینامه نمیدن ولی من گفتم زن، خیلی ها هستن از مردی فقط یه زره ریشو بعضی آپشنای اضافه دارن من اونارم منظورم بود شما به دل نگیر

        پاسخ
        1. shahab
          سوابق: (646 دیدگاه) ,

          البته ماشین واشر میزنه و پیستون میچسبونه!!!

      2. رافال
        سوابق: (103 دیدگاه) ,

        رو که رو نیست
        کاملن برعکس..با وجود جمعیت کمتر زنای راننده درصد بالایی از تصادف مال شماست و من شخصن خیلی درنزدیکی زن ها احتیاط می کنم.

        پاسخ
      3. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1456 دیدگاه) ,

        خانما خوب و مقرراتی رانندگی میکنن اما تسلطشون با ترس و عکس العلشون کمی کنده.
        خودم سه بار نزدیک بوده زیر گرفته بشم توسط خانومای محترم. با ماشین هم که راندگی میکنم از راننده زن بیشتر از نیسان آبی میترسم و با رعایت حاشیه امنیت از کنارشون عبور میکنم.
        یه سرچی هم بزنید دسته گلای رانندگی زنان سرتاسر عالم تو اینترنت فراوونه.

        پاسخ
        1. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          نه عزیزه من مهم اینه راهنما بزنی نه اینکه وسط خیابون پاتو بکوبی ترمز واسه دیدن مدل لباس

    2. ASTON MARTin
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      فک کنم اون پنجا تا آن لایک رو بخاطر جمله اخرت بهت دادن وگرنه باقیه متنتو باید طلا بگیرن

      پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      یکی از یادگاری های استعمار پیره دیگه تویه کشورهای که استعمار میکرد جهتشونم همنجوری که خودش داشت انجام داد گرچه دو تا استثنا داره ژاپن مستعمره نبود ولی جهتش چپ هست و کانادا کشور مشترک المنافع هست ولی جهتشو جهت سایر کشورها هست

      پاسخ
  4. میلاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام .
    سرعت تو بزرگراه تو ایرانم اشتباه زده 110 کیلومتر هستش نه 100 تازه منم شنیدم آلمان تو بزرگراهاش محدودیت نداره .
    اینارو ما میدونستیم بقیه معلوم نیست چجوری درسته اشتباهه

    پاسخ
    1. آرش
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اتوبان تهران-قزوین که جز پر ترددترین اتوبان کشور هست محدودیت 100 داره

      پاسخ
      1. سالسا
        سوابق: (103 دیدگاه) ,

        فقط این راهه که محدودیت 100 داره
        تهران – قم 120
        اراک-قم 110
        بروجرد-اراک110
        بروجرد – خرم اباد-پل زال 110
        اهواز-آبادان و ماهشهر 110

        پاسخ
    2. luis
      سوابق: (590 دیدگاه) ,

      المان در برخی از بزرگ راه هاش محدودیت نداره نه در همه ی بزرگ راه ها.

      پاسخ
  5. RAYAN
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    چیزی که از این مقاله قراره بفهمیم نداشتن آداب رانندگی و بی قانونی در ایرانه که حتی از کشوری مثل پاکستان هم عقب تریم…خدا کنه یه روز ما هم یاد بگیریم

    پاسخ
    1. SS
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      شما خودتون همه قوانین رو رعایت میکنید؟؟
      حق تقدم، استفاده از راهنما، حرکت بین خطوط و …؟؟؟
      اگر بجای شعار دادن از خودمون شروع کنیم، بقیه هم یاد میگیرن
      امتحان کنید؛ من نتایجش رو به چشم دیدم
      در ضمن وضعیت رانندگی در ایران اونقدر هم که گفتین هم بد نیست، اگرچه قابل مقایسه با اروپا نیست، اما از خیلی از کشورهای آسیایی و پاکستان که نام بردید بهتره، فقط بعضی موارد رعایت نمیشه که اون هم با فرهنگ سازی ، جایگزینی ماشین های از رده خارج فعلی و بهبود وضعیت راه ها قابل بهبوده

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        انصافا عالی گفتید SS جان ولی بعضی ماشینا هست کرمیه مثلا نیسان ابی ،ما خودمون یکی داریم همیشه پارکینگ میخوابه هرزگاهی من میرونم انصافا 160 تا که امپرشه میره، ببینم یه ماشین مقصره همون جا نفلش میکنم یک ماه پیش یه الانترا از فرعی می امد نوربالا دادم بزاره من برم چون ترمز نداره که لامصب،پرید جلوم زدم نصفش اومد پایین خسارتمم گرفتم :d

        پاسخ
        1. امیررضا سابق
          سوابق: (134 دیدگاه) ,

          الآن افتخار میکنی به این کارت
          خیلی مونده به آلمانی ها برسیم. اگه هم بخواییم برسیم بعضیا نمیزارن
          الآن زدی به اون ماشین النترا مال تو شد?
          وقتی یکی درس میخونه به یه جایی میرسه باید با فرد لابالی فرق داشته باشه
          واقعا متاسفم

        2. تصویر پروفایل محمد زمانلو
          محمد زمانلو
          سوابق: (133 دیدگاه) ,

          خیلی *** !!! مخصوصا که یه ماشین ناز رو زدی . واقعا برات متاسفم . مگه زندگی فیلم Death Race هستش که همه با ماشین
          به جون هم بیفتن . بی چاره راننده ی الانترا که خسارت هم بهت داده .

      2. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        جناب امیر رضا سابق کی درس خونده اون گوسفند که با نزول رفته اونو ارس پلاک خریده؟
        یکی که نمیفهمه از فرعی باید کی در بیاد چطور در بیاد من اون مدرکشو … کنم تازه تو این کشور درس و بزار سر کوزه ابمیوشو بخور اینجا پول حرف میزنه

        پاسخ
        1. امیر سابق
          سوابق: (134 دیدگاه) ,

          طرز فکرت اینه که پول حرف اوله که راننده زامیاد (نیسان آبی شدی دیگه)
          تو همین مملکت حرف اولو درسخونا میزنن عزیز اگه کسی درس نخونه خیلی خیلی ببخشید مثل شما راننده نیسان میشه دیگه
          ارس پلاکم باشه ماشین شما به گرد پاشم نمیرسه

      3. ASTON MARTin
        سوابق: (828 دیدگاه) ,

        من خودم رعایت میکردم ولی دیدم فایده نداره بقیه رعایت نمیکنن دیدم بخوام منم رعایت کنم خیلی گاگول بنظر میرسم الان چن وخته منم دیگ رعایت نمیکنم
        جدا بعضی وقتا همرنگ جماعت نشی اسکول میشی
        این ی نمونش
        برو سر چار را و سعی کن حق تقدمو رعایت کنی و مث ادم رانندگی کنی! اگ تونستی ازش در بیای ، اگ پش سریا هرچی دهنشون اومد بت نگفتن!

        پاسخ
      1. تصویر پروفایل محمد زمانلو
        محمد زمانلو
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        تو دنیا من فقط با دو تا تابلو و محدودیت مشکل دارم :
        1- محدودیت سرعت
        2- ممنوعیت لایی کشی و سوسکی بازی

        پاسخ
      2. ASTON MARTin
        سوابق: (828 دیدگاه) ,

        نوید نظرامون خیلی به هم نزدیکه

        پاسخ
  6. عباس
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    در آلمان بعضی از بزرگراه های مشخص هست که سرعت آزاده،به هر ماشینی هم اجازه نمیدن بره توی این بزرگراه ها،حالا فکرشو بکن داری ۳۰۰ تا میری یکدفعه یک پراید جلوت سبز میشه!تا حالا کارشناسی شده چرا سبقت غیرمجاز زیاده!فقط مقصر راننده ست،اگه کارشناسی بشه که چقد راه و وسیله نقلیه مقصره که آبروشون میره!حساب کنید میرسید به چندتا تریلی بعد باید پشت سرشون با دنده یک و دو برید بعد از چند دقیقه کلافه میشید و سبقت میگیرد یکدفعه یک وسیله از رو برو میاد و خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه!حالا نظر کارشناس ۱۰۰ درصد راننده مقصره،ولی اگه قشنگ کارشناسی بشه اینطور میشه،اگه جاده یکطرفه بود بازم تصادف میشود؟اگه به دلیل کوهستانی بودن و سربالایی سرعت تریلی کم نبود بازم سبقت میگرفت؟اگه جاده رو با تکنولوژی روز درست شده بود و کوه هارو میشکافتید که جاده کفی بشه بازم تصادف میشود؟؟از اینا گذشته اگه ماشین ایمن بود حداقل ماشین نابود میشود،سرنشینان که زنده میموندن!
    بقیه عوامل تصادف رو هم میشه قشنگ اینطور تحلیل کرد که چند درصد راه و وسیله نقیله توی ۷۰ درصد سوانح رانندگی که به قول کارشناس ها مقصر راننده ست دخیله!!

    پاسخ
    1. SS
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      بعضی از قسمت های اتوبان در آلمان محدودیت سرعت دارن، اما در قسمت هایی که محدودیت سرعت وضع نشده هم محدودیتی برای ورود ماشین ها و کامیون ها وجود نداره
      و اگر تصادفی رخ بده، راننده ای که به قول شما 300 تا میرفته، درصدی مقصر شناخته میشه، چرا که سرعت توصیه شده رو رعایت نکرده و نتونسته اتوموبیلش رو کنترل کنه
      حداقل سرعت در تمام اتوبان ها 60 کیلومتر و سرعت توصیه شده 130 کیلومتر هست.
      حرف شما درباره ناایمن بودن خیلی از راه ها در ایران هم درسته، اما آدم باید فکر کنه و مطابق با شرایط جاده و ماشینش رانندگی کنه.
      نمیشه یک شبه همه جاده های کوهستانی و دو طرفه رو تبدیل به بزرگراه کرد، همونطور که در آلمان هم ساخت شبکه سراسری اتوبان از حدود 70 سال قبل شروع شده و امروز به چنین وضعیتی رسیده

      پاسخ
      1. عباس
        سوابق: (150 دیدگاه) ,

        دوست عزیز میشه یکساله هم جاده هارو گلستان کرد،شما ببین بزرگ راه تهران شمال چرا اینقد طول کشیده!شما برو چندتا مستند راه سازی ببین مثلا چین،امکانات باشه همه چیز یک شبه درست میشه!امتحانش مجانیه کافیه چندتا پراید صادر کنیم آلمان تا ببینم چقد آمار کشته و تصادفشون بالا میره،توی اروپا اول میشن تو تعداد کشته!اونا اینقد تفکرشون بالاست هر روز یک تکنولوژی جدید روی ماشین بزارن تا خطای راننده کمتر بشه!اگه آلمان هم تفکر شما رو داشتن الان بیچاره بودن

        پاسخ
        1. عباس
          سوابق: (150 دیدگاه) ,

          در انتها اونا برای این ۷۰ سال طول کشیده که از صفر شروع کردن و با تکنولوژی هر روز جاده شون رو ایمن کردن،فکر نکنم آلمان از خراشان رضوی هم بزرگتر باشه،الان اگه آلمان تکنولوژی الان رو داشت،مطمنن ۷۰ سال طول نمیکشید

        2. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          عباس آقا اندازه استان خراسان رضوی؟! آلمان 358 هزار متر مربع اندازشه خراسان رضوی 144 شاید اندازه ایران نباشه ولی یک چهارم ایرانه ضمنا شما جاده های اونجارو با اینجا مقایسه نکن شاید بیش از دو برابر ایران اندازه و طول جاده داشته باشه ایران بخاطر مناطق کویری خیلی از مناطق جاده نداره و خیلی هم از جاهایه دیگه هنوز یا درست جاده نشده یا اصلا جاده درست نشده بعدم مگه میخوای قتل عام راه بندازی که میگی پراید بره اونجا

        3. SS
          سوابق: (59 دیدگاه) ,

          صحبت شما که کاملا درسته
          قطعا اگر خودرو های آلمان رو داشتیم کشته های کمتری داشتیم
          و در حال حاضر هم تمام تلاشمون میکنیم که با تحریم خودرو های ناایمن فعلی، خودروهای بهتری جایگزین بشه
          اما حرف من اینه که حالا که نداریم، متناسب با این شرایط رانندگی کنیم تا اون زمان برسه
          از این که گفتم ساخت شبکه اتوبان ها در آلمان 70 سال طول میکشه هم منظورم این نبود که در ایران هم باید به همین اندازه طول بکشه
          منظورم این بود که راهسازی کلا کار زمانبری هست وگرنه سرعت راهسازی در ایران از نظر من هم اصلا متناسب با رشد تعداد خودروها و آمار کشته ها نیست

    2. Salman
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      عباس جان ، رانندگی حرفه ای اصولی داره که نه آموزش رانندگی بهت یاد میده نه بابات
      چون اصن بلد نیستن!
      سبقت گرفتن تو جاده دوطرفه اصول داره
      بعضیا مث دیوونه ها میچسبونن به ماشین جلویی و یکهو میرن توسبقت!!!
      خب این کار غلطیه و 90% هم این باعث میشه که تصادف بشه نه محاسبات راننده
      چون میدان دید کافی نداره
      ولی شما هر وقت خواستی از ماشینی مخصوصا تریلی که بزرگه ، سبقت بگیری ، حداقل 10 متر باهاش فاصله بگیر تا لاین مخالف رو ببینی و بعد سبقت بگیر ، هیچ وقت هم برای اینکه بری تو سبقت عجله نکن ولی وقتی رفتی با کمترین دنده تخته گاز برو.
      “موفق باشی”

      پاسخ
  7. amir
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    ایرانی ها از پارک دوبل هم بدتر پارک می کنند ما با چشم خودم دیدم طرف نه پارک دوبل بلکه وسط خیابون پارک کرد رفت مغازه که کارش رو انجام بده من که تو شهرستان ها فرهنگ رانندگی بهتری رو میبینم.

    پاسخ
  8. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    شرایط و قوانین رانندگی تو مشهد که یه کتاب میشه
    خلاصه یا باید مشهد راننده شده باشی یا اینکه خیلبان نیروی هوایی باشی در غیر این صورت نباید بیماری قلبی و اعصاب داشته باشی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Farzad
      Farzad
      سوابق: (181 دیدگاه) ,

      من خودم تو مشهدم تو مشهد از همه جای ایران خدایی بهتر رانندگی میکنن

      پاسخ
  9. RAYAN
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    کاملا با amir مواففقم این رفتارهای عجیب رانندگی هر روز تو خیابونا دیده میشه….دوست عزیز SS من از فرهنگ بد رانندگی و بی توجهی به حقوق راننده ها صحبت میکنم….این رفتارای بد رانندگی شده عادت که داری مسیر خودتو میری یه دفعه یه ماشین بدون راهنما زدن و بدون اینکه حتی بغلشو نگاه کنه میخاد بپیچه و میکشه رو ماشینت یا از سر لجبازی بهت راه نمیده یا تو لاین سبقت با سرعت پایین حرکت میکنه هرچی چراغ میدی یا بوق میزنی محلت نمیده من به چشم خودم دیدم طرف وسط اتوبان تو لاین سبقت یادش افتاد خروجی اتوبان و رد کرده به خدا همونجا ترمز کرد تو لاین سبقت دنده عقب گرفت و کل اتوبانو به گند کشید!!!!!! …..

    پاسخ
  10. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    این هندی های *** یعنی چی گاو حق تقدم داره کمربند هم اجباری نیست اونجا دیگه چه خراب شده ایه

    پاسخ
  11. meisam
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا راه دور میرین همین کشورهای همسایه خودمون تو چند سال انقدر فرهنگ رانندگیشون رفته بالا ادم تعجب میکنه.چند سال پیش یه سفر کاری به دبی داشتیم یجا از وسط یه خیابون عریض که خط عابر هم نداشت رد شدیم سرعت ماشینا هم زیاد بود پیش خودم گفتم مثل ایران یا از پشت سر یا جلومون رد میشن میرن ولی دیدم با اون سرعت ترمز کردن گفتم الان دستشو میزاره رو بوق یا … ولی پشت سری هاشون هم ترمز کردن همه وایسادن تا ما عبور کنیم دریغ از حتی یه بوق واقعا حس بدی بهم دست داد حس حیوانات که از جاده رد میشن صبر میکنیم تا رد بشن

    پاسخ
  12. Salman
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    لطفا این قدر نگویید فرهنگ رانندگی نداریم!
    دوستان تو ایران اصن رانندگی آموزش داده نمیشه
    فقط بهت میگن این کلاچ و گاز و ترمزه
    اصول رانندگی هم تو یه کتاب صد صفحه ای خلاصه میشه که هیچوقت تو عمل بهت یاد نمیدن.
    به فرهنگ ارتباطی نداره ، به آموزش مربوطه و متاسفانه تو ایران هیچ آموزشی راجع به رانندگی نمیدن.
    خداییش چند نفر آموزشگاه رفتین که بهتون بگن تو لاین مشخصی رانندگی کن؟
    مشکل اینه تو آلمان بعد یه دوره طولانی بهت گواهینمامه میدن ولی تو ایران بعد از اینکه پول رو به حسابشون واریز کردی!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.