چشم انداز

ارزان‌ترین خودروها با موتور V8

همچنان که اقبال عمومی به سمت خودروهای دوستدار محیط زیست افزایش یافته و کم‌کم موتورهای کوچک‌تر زمام امور را به‌دست گرفته‌اند، موتورهای V-8 دوست‌داشتنی رفته‌رفته به حاشیه فرستاده شده‌اند. البته در این میان، صنعت اتومبیل حرکتی شگف‌انگیز و رو به جلو داشته است و قدرت موتورها به شکل خارق‌العاده‌ای افزایش یافته است؛ برای درک این موضوع تنها کافی است موتور ۷/۴ لیتری V-8 سال ۱۹۷۴ جنرال‌موتورز را درنظر بگیرید که با این حجم تنها ۲۱۵ اسب‌بخار تولید می‌کرد. این در حالی است که شورولت اکنون یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار ارائه می‌دهد.
american hustle
ولی چقدر برای کنار گذاشتن موتورهای V8 آماده هستیم؟ در دوره‌ای به سر می‌بریم که V8ها روز به روز کمتر می‌شوند؛ ولی با این حال، هنوز هم گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای برای داشتن یک موتور هشت سیلندر وجود دارند. در ادامه، یک لیست از پایین‌ترین قیمت‌ها آماده شده که در آنها می‌توان به مالکیت V-8 دست یافت. برای آن که عدالت رعایت شده باشد، هر نوع موتور خاص تنها یک بار در لیست لحاظ شده است؛ به عنوان مثال، خبری از داج چارجر R/T با موتور ۵/۷ لیتری همی نیست، به این دلیل که می‌توان همین موتور را به شکلی ارزان‌تر در یک رام در اختیار داشت.

داج رام ۱۵۰۰ تریدزمن V-8 مدل ۲۰۱۵، ۵/۷ لیتری،
۳۹۵ اسب‌بخار/ ۵۵۲ نیوتن‌متر، ۲۵۳۶۵ دلار

2015 Dodge Ram 1500 Tradesman
Dodge Ram 1500 Tradesman
شاید با خود فکر کنید که رام اکسپرس ۲۷۴۲۰ دلاری یک خودروی قدرتمند ارزان‌قیمت و سرسخت با قابلیت‌های بالاست. قلب تپنده این پیکاپ پایه خشن، یک موتور نمادین ۵/۷ لیتری همی V-8 است. امّا یک گزینه ارزان‌تر برای رسیدن به این موتور همی نیز وجود دارد. به جای آن می‌توانید رام ۱۵۰۰ تریدزمن را انتخاب کنید تا قدرتی برابر ۳۹۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۵۵۱/۸ نیوتن‌متر دریافت کنید. در همین حال، شما ۶۹۰ دلار کمتر نسبت به یک رام ۱۵۰۰ تریدزمن با یک V-6 پرداخت خواهید کرد. راز این موضوع در این است که موتور همی می‌تواند با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قدیمی همراه شود. در نتیجه، قیمت آن نسبت به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید ارزان‌تر تمام می‌شود. در همین حال، گیربکس جدید سهم زیادی در افزایش بازدهی مصرف سوخت دارد. خلاصه این که: قدرت بالاتر در ازای پول کمتر.

فورد F-150 XL مدل ۲۰۱۵، ۵ لیتری V-8
۳۸۵ اسب‌بخار / ۵۲۵ نیوتن‌متر، ۲۸۲۱۰ دلار

2015 Ford F-150 XL
۲۰۱۵ Ford F-150 XL
ارزان‌ترین راه برای رسیدن به یک موتور V-8 در فورد F-150 جدید با بدنه آلومینیومی استفاده از مدل با کابین معمولی و بارگیر کوچک XL با دیفرانسیل عقب است. موتور ۵ لیتری V-8 به تنهایی ۱۵۹۵ دلار نسبت به موتور پایه ۳/۵ لیتری V-6 گران‌تر تمام می‌شود؛ به این معنا که این گزینه درست در بین دو گزینه موتورهای V-6 اکوبوست F-150 قرار می‌گیرد و انتخاب هوشمندانه‌ای از نظر قیمت به حساب می‌آید. گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد است، ولی بیشتر از این امکاناتی در مدل XL وجود ندارد. مدل پوست و استخوان XL بدون سی‌دی پلیر، پنجره‌های اتوماتیک و قفل‌شونده و سیستم کروز کنترل، همراه با قدرت کلاسیک V-8 می‌تواند از عهده هر کاری به خوبی برآید.

شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ WT مدل ۲۰۱۵، ۵/۳ لیتری Ecotec3 V-8
۳۵۵ اسب‌بخار / ۵۱۹ نیوتن‌متر، ۲۸۴۹۵ دلار

2015 Chevrolet Silverado 1500 WT
۲۰۱۵ Chevrolet Silverado 1500 WT
موتور ۵/۳ لیتری V-8 که ریشه‌هایش به سال ۱۹۵۵ میلادی برمی‌گردد، اولین بار در نسل اول از شورولت سیلورادو در سال ۱۹۹۲ به صنعت اتومبیل معرفی شد. تمام این تاریخ اتومبیل‌سازی تنها با ۲۸۴۹۵ دلار در قالب یک شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۵ با کابین معمولی، باکس استاندارد و دیفرانسیل عقب در اختیار شما خواهد بود. در شرایط استاندارد، موتور ۵/۳ لیتری Ecotec3 V-8 قدرتی به اندازه ۳۵۵ اسب‌بخار از خود تولید می‌کند. مطمئناً موتورهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر V-8 با پرداخت هزینه اضافی در دسترس قرار دارند، ولی هدف در اینجا رسیدن به موتور V-8 با کمترین قیمت است.

نیسان NV2500HD مدل ۲۰۱۵، ۵/۶ لیتری V-8
۳۱۷ اسب‌بخار / ۵۲۲ نیوتن‌متر، ۲۹۴۳۵ دلار

2015 Nissan NV2500HD
۲۰۱۵ Nissan NV2500HD
نیسان NV2500HD کارگو ون مدل ۲۰۱۵ نسبت به سایر خودروهای موجود در این لیست، از شجره‌نامه اسپورتی کمتری برخوردار است. ولی در همین حال، در ازای یک قیمت منطقی، پیشرانه V-8 را در اختیار شما قرار می‌دهد. این خودرو که به صورت ون مسافری با گنجایش ۱۲ سرنشین نیز در دسترس است، از موتور ۵/۶ لیتری V-8 نیسان به همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. قدرت ۳۱۷ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۵۲۲ نیوتن‌متر به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با توجه به اینکه این مدل یک «کارگو ون» است، تجهیزات داخلی در آن پراکنده شده‌اند. آپشن‌هایی مانند دو ارتفاع برای سقف کابین، طرح‌های مختلف داخل کابین، کشوهای ذخیره وسایل در زیر صندلی‌ها، سیستم راهبری و یک دوربین نمای عقب، از جمله مواردی هستند که برای تجهیز NV2500HD می‌توان به کار برد. بنابراین، این خودرو مسلماً اسپورتی مقرون‌به‌صرفه با موتور V-8 نیست، ولی شاید تطبیق‌پذیرترین این خودروها باشد.

تویوتا تاندرا SR مدل ۲۰۱۵، ۴/۶ لیتری V-8
۳۱۰ اسب‌بخار / ۴۴۳ نیوتن‌متر، ۲۹۶۱۰ دلار

2015 Toyota Tundra SR
۲۰۱۵ Toyota Tundra SR
تویوتا برای تاندرا دو نوع موتور V-8 در دسترس قرار می‌دهد. گزینه کوچک‌تر و در همین حال، ارزان‌تر، یک موتور ۴/۶ لیتری است که قدرتی به اندازه ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۴۴۳ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این در حالی است که موتور بزرگ‌تر ۵/۷ لیتری قدرت و گشتاور بیشتری دارد و با قیمت ۳۰۳۱۵ دلار می‌توان آن را تهیه کرد. ولی مصرف سوخت آن در شرایط بدتری نسبت به موتور ۴/۶ لیتری V-8 قرار می‌گیرد. موتور ۴/۶ لیتری که تنها در نسخه‌های دو کابین تاندرا ارائه می‌شود، بر اساس تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف سوختی برابر ۱۵/۷ لیتر در شهر، ۱۲/۴ لیتر در جاده و ۱۴/۷ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این موتور به صورت استاندارد با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه است.

شورولت اکسپرس کارگو مدل ۲۰۱۵، ۴/۸ لیتری Vortec V-8
۲۸۵ اسب‌بخار / ۴۰۰ نیوتن‌متر، ۳۰۵۵۰ دلار

2015 Chevrolet Express Cargo
۲۰۱۵ Chevrolet Express Cargo
موتور ۴/۸ لیتری موجود در شورولت اکسپرس کارگوی مدل ۲۰۱۵، همانند موتور ۵/۳ لیتری سیلورادو در طول زمان مراحل پیشرفت خود را پیموده و از اولین روزهای معرفی‌اش تاکنون، اضافه‌شدن مواردی مانند سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و بسیاری آپگریدهای دیگر را به چشم دیده است. در یک نمونه کاربردی از استفاده از این نوع موتور، قدرتی به اندازه ۲۸۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن‌متر کافی است تا این غول عظیم‌الجثه با اعتماد به نفس به حرکت خود ادامه دهد. ارزان‌ترین گزینه خرید با این موتور، مدل با فاصله محوری و کابین استاندارد از اکسپرس ون است.

فورد موستانگ GT مدل ۲۰۱۵، موتور ۵ لیتری V-8
۴۳۵ اسب‌بخار / ۵۴۲ نیوتن‌متر، ۳۳۱۲۵ دلار

2015 Ford Mustang GT
۲۰۱۵ Ford Mustang GT
فورد موستانگ ۲۰۱۵ با موتور جدید اکوبوست چهار سیلندر توربوی خود، سر و صدای زیادی به پا کرد؛ این در حالی است که این خودروی قدرتمند اصیل امریکایی هنوز هم می‌تواند یک موتور وحشی V-8 داشته باشد. ارزان‌ترین موستانگ با موتور V-8، مدل پایه GT است که به صورت استاندارد با یک موتور ۵ لیتری کایوت با قدرت ۴۳۵ اسب‌بخار و یک گیربکس دستی ۶ دنده عرضه می‌شود. این در حالی است که امکاناتی مانند چراغ‌های جلوی HID، یک دوربین نمای غقب و سیستم Ford Sync نیز به صورت استاندارد در آن موجود هستند. البته در این سطح از قیمت پکیج عملکرد GT را به ارزش ۲۴۹۵ دلار را از دست می‌دهید که برای شما یک سیستم تعلیق سخت‌تر، ترمزهای بهتر و آپگرید چرخ‌ها و تایرها را به همراه خواهد داشت.

شورولت کامارو SS مدل ۲۰۱۵، ۶/۲ لیتری V-8
۴۲۶ اسب‌بخار / ۵۶۹ نیوتن‌متر، ۳۴۵۰۰ دلار

2015 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro SS
این خودروی عضلانی جنرال‌موتورز نیز راه خود را به لیست ارزان‌ترین گزینه‌ها برای داشتن V-8 پیدا کرده است و با موتور قدرتمند ۶/۲ لیتری LS3 V-8 با قدرت ۴۲۶ اسب‌بخار، باعث شده تا شورولت دارای ۳ نماینده در این لیست باشد. پنجمین نسل از کامارو در سال ۲۰۱۰ رونمایی شده و همیشه به عنوان یکی از بازیگران اصلی در رقابت بین خودروهای عضلانی حاضر بوده است. چابکی، طراحی برجسته و عملکرد قدرتمند، باعث شده تا کامارو پا به پای فورد موستانگ GT با قدرت ۴۳۵ اسب‌بخار و داج چلنجر R/T با قدرت ۳۷۵ اسب‌بخار پیش برود.

داج چلنجر R/T اسکت پک مدل ۲۰۱۵، ۶/۴ لیتری V-8
۴۸۵ اسب‌بخار / ۶۴۴ نیوتن‌متر، ۳۹۴۹۰ دلار

2015 Dodge Challenger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Challenger R/T Scat Pack
شاید چلنجر هل‌کت با قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار خود، نگاه خیلی از افراد را به خود جلب کرده باشد، ولی نقطه برجسته خط تولید خودروی عضلانی داج، حتماً چلنجر R/T اسکت پک است. R/T اسکت پک که تاریخی ۴۵ ساله را در خود جای داده است، موتور غول‌پیکر ۶/۴ لیتری V-8 تنفس طبیعی را به همراه دارد که باعث می‌شود که چلنجر SRT 392 با قیمت ۴۶۹۹۰ دلار به زیر ۴۰ هزار دلار برسد. در این مدل، مقرون‌به‌صرفه بودن سری R/T و عملکرد سری SRT با یکدیگر ترکیب شده و با قدرت ۴۸۵ اسب‌بخار، شتاب صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعتی برابر ۴/۲ ثانیه ایجاد شده است. برای انتقال قدرت می‌توان از هر کدام از گزینه‌های گیربکس دستی ۶ دنده Tremec یا گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (با هزینه ۱۴۰۰ دلار) استفاده کرد.

هیوندای جنسیس ۵.۰ مدل ۲۰۱۵، ۵ لیتری V-8
۴۲۰ اسب‌بخار / ۵۱۹ نیوتن‌متر، ۵۱۵۰۰ دلار

2015 Hyundai Genesis 5.0
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 5.0
مدل جدید هیوندای جنسیس ۲۰۱۵ نسبت به نسخه قبلی این سدان کره‌ای لوکس، بسیار بهتر شده است؛ کیفیت طراحی داخلی ارتقا یافته و عملکرد رانندگی در آن به رقیبان ژاپنی و آلمانی‌اش نزدیک‌تر شده است. در همین حال مزیّت عمده آن در این است که با قیمت بسیار کمتری نسبت به رقیبان در دسترس قرار می‌گیرد. در حالی که تصور بر این است که موتور ۳/۸ لیتری V-6 با قدرت ۳۱۱ اسب‌بخار، جذابیت زیادی برای هیوندای جنسیس ۲۰۱۵ به همراه داشته باشد، انتخاب موتور ۵ لیتری با داشتن قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار، می‌تواند هیجان بیشتری برای راننده جنسیس ایجاد کند. همراه با موتور V-6 می‌توان از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک می‌توان استفاده کرد؛ ولی با موتور ۵ لیتری در جنسیس، تنها می‌توان با استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. difender

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با این حجم دیگه عمرا جنسیس رو تو ایران ببینیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (193 ديدگاه)

      تشریف بیارین کیش ؛ جنسیس بدم خدمتتون. 3.8 مدل 2015,؛ 172 میلیون.(فول آپشن با رادار و دوربین زیر آیینه ها)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        همین دیروز یکی تو منطقه ازاد اروند نزدیک بود از روم رد بشه لهم کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خوشا به سعادتت . . .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. "Amir"

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (728 ديدگاه)

      قبلا کامارو رو بیشتر از موستانگ دوست داشتم ، ولی الان با این طراحی جدید موستانگ عاشقش شدم شدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران72

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (232 ديدگاه)

        گل گفتی.
        مثل این که شورولت بیشتر وقتشو رو کروت گذاشت .کامارو طراحیش از رقبا عقب موند.موستانک که عالی شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. just german

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (11 ديدگاه)

        هنوزم که هنوزه کامارو قشنگ تره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. سامورایی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      دیروز یه مقاله خوندم نوشته بود امریکایی ها ماشین ژاپنی سوار میشن اما ژاپنیها ماشین امریکایی سوار نمیشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. yasin

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو شهر ما حداقل 100 تا جنسیس هست اونم فقظ از مدل سدانش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. میثم

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    از این لیست میشه فهمید چقدر ورود ماشینهای آمریکایی میتونه به نفع مردم ایران باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (257 ديدگاه)

      سلام.

      از چه نظر به نفع مردم هستش؟

      به نظر من زمانی به نفع مردم هستش که با همین قیمت ها بیاد نه با قیمت 300،400 میلیون و یا بیشتر.
      اگر اشتباه می گم دوستان راهنمایی کنند.

      باتشکر.

      Just France

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (804 ديدگاه)

        حالابیاد ببینیم با مال دیگران یه دوری بزنیم
        به هر حال اومدنش بهتر از نیومدنشه
        چه حرفیه میزنی به هر حال به نفع مردمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    دم آمریکا گرم.یدونه ماشین آلمانی نیست.واقعا برای خودرو ساز های اروپایی متاسفم.
    آمریکا یعنی همینی که می بینید.
    آمریکا+
    اروپا-

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      منم برای شما متاسفم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شلبى

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (685 ديدگاه)

      درست میگى امیر جان دم امریکا گرم چون قیمتاشون خیلى منصفانه است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارمان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      یعنی چون ماشیناشون لوکس با مواد ساخت و تکنولوژی ساختشون گرونتره و کیفیت نهایی بهتری دارن واسه کل اروپا متاسفی؟ برای ایران و مملکت خودت چقدر شرمندیی متاسفی؟
      برای فولوکس واگن متاسفی یا برای bmw ؟
      از audi برات بگم یا از benz ؟
      من برای نگاه شما متاسفم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ALiHidden

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      دوست عزیز این طبق قیمت گذاشته وگرنه خیلی ماشین بهتر از اینا هس(اروپایی)ک از اینا سرترن

      ولی خب انصافا ماشین های آمریکایی قیمت هاشون منصفانس+کیفیتشون هم عالیه

      ولی منتها ماشین های اروپایی یکم گرون ترن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Hyper Venom

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    واقعا متاسفم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. lamborghini REVENTON

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آقا دوج رام 1500 با کیا اسپوتیج فول آپشن یا بالاتر یا پایین تر هم قیمته !!!!!!!!!!!!!!!!

    حالا خودتون این دوتا رو مقایسه کنید؟
    با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    چه دید مثبتی دارند اتومبیلهای آمریکایی. میبینیم شورلت کامارو یا فورد موستانگ با قدرت 420 قیمت حداکثر 35000 دلار داره، درحالیکه جنسیس با همین ویژگیها قیمت 50000 دلار.
    از طرف دیگر کیفیت این دو اتومبیل با هم تفاوت زیادی داره و بدیهیا اتومبیلهای آمریکایی با اختلاف، برترند. چراکه همین حالا کادیلاک رقیبی سرسخت و حتی در بعضی مواقع برتر از s کلاس مرسدس یا سری7 شده. درحالیکه مقایسه پرچمداران کره ای مثه جنسیس یا سنتیشال با مرسدس، صرفا ما رو به خنده وا میداره.
    بهترین انتخاب برای بازار ایران، ورود اتومبیلهای آمریکایی است، چرا که قیمت بسیار مناسب و کیفیت برابر با آلمانیها دارند. نظر دوستان چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      خودتم فهمیدی چی گفتی؟آ
      آخه روی چه حسابی کامارو و موستانگ رو با جنسیس مقایسه میکنی؟یه ماشین اسپورت با یه سدان لوکس،اینا چه ربطی به هم دارن؟تازه میگی با همین ویژگیها!!!!!!!!!!!!!!!!!! کدوما؟جنسیس که انبوهی از امکانات و آپشنه و کلاسش فرق میکنه و طبعا باید قیمتش بیشتر باشه.
      اول کامارو و موستانگ رو از لحاظ قیمتی با جنسیس مقایسه میکنی و بعدش میگی کیفیت این دو اتومبیل تفاوت زیادی باهم داره وبعدش میگی همین کادیلاک و پای کادیلاک رو وسط میکشی!!!! بالاخره کیفیت کدوم دو اتومبیل تفاوت زیادی باهم داره؟کامارو،موستانگ با جنسیس یا همین کادیلاک؟!
      رقیب جنسیس کادیلاک CTS هست که تو نسخه 6 سیلندرش !!! با 420 اسب بخار(هم اندازه با این جنسیس) 60 هزار دلار قیمت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      رامتین عزیز با شما بزگوار تا حدودی موافقم.اما رامتین جان اگر جنسیس با این قدرت 50000 دلاره به خاطر امکانات و تجهیزات مربوط به خودروهای لوکسه شاید اگر موستانگ و کامارو هم با هدف لوکس بودن ساخته میشدن چنین قیمتی داشتن هرچند نمونه ای مثل کامارو ZL1 بسیاری از خودروهای لوکس و اسپرت رو شکست میده بماند که چلنجر و موستانگ هم حرفای زیادی برای گفتن دارن.
      اگر هم که کادیلاک بحثش وسط بیاد که جریان فرق میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. صادق

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      آقا رامتین کادیلاک هنوز رقیبی برای اس کاس و سری هفت نداره که بخواد شکستشون بده

      Ct6 هم گویا چیزی در حد سری ۶ هستش و فعلا باید برای پرچم دار کادیلاک منتظر باشی

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. hamid reza

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    منم چلنجر میخوام :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (323 ديدگاه)

      من موستانگ :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. کافر مقدس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    همه ی این آمار و ارقام و قیمت های ارزون همش و همش حاصل رقابت آمریکا با دنیاست کل دنیا اینطوری ــــــــــه رقابتی که همیشه برنده ش کسی نیست جز مشتری!

    این وسط کمپانی های حاضرن ضرر هم بدن ولی مشتری راضی بره

    حالا هی شما یکی طرف یه کشور اروپایی رو بگیره یکی آمریکا یکی هم ژاپن تهش چی این Fan بازیهای ایرانی ــــه ناشی از غرور نوجوانی !. دنیا داره سر و کله میشکونه که تو رقابت بمونه بعد این سوی خاورمیانه در یک کشور جهانی سومی از پشت مانیتور ملت آن کشورهای مذکور رو چوپوغ کرده و ب سر هم کوبیده! این همت و غیرت رو اگر رو خودرو داخلی میذاشتیم الان حداقل پراید 1میلیون کاهش قیمت داشت:p

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. american muscle

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    علت اینکه بگین چرا ماشینای آمریکایی بالا مثه دوج فورد و شورولت چرا با این قدرت و کیفیت انقد ارزونن سوال خیلی آدماس.هیچ آدمی به راحتی قبول نمیکنه که بگه منصفانه میدن.نه تا جایی که من خبر دارم این کار از سیاستشونه.حالا سیاستشون چیه و چه هدفی رو دنبال میکنن نمیدونم حتی توجه کرده باشین می بینین که کیلومتراشون تا عدد کمتری نوشتن ولی سرعت بیشتری میرن!!!!!! . و به علاوه از سرعت واقعی چیز کمتری نوشته میشه.این یه سیاسته که شاید از نظر خیلی هاتون مسخره بیاد ولی میتونین برین تحقیق کنید.وگرنه موتور v8 شیش لیتری با گشتاور 644 و قدرت 707 اسب بخار 39000 دلار؟ کسایی که میگن لوکس نیس خب باید بگم که خیلیم بی ریخت نیست ماشینای آمریکایی الان خیلی خوشکل شدن هم جمع و جورن هم خوشکل چه داخل چه خارجش.از نظر امکانات دوج وایپر یکی از امکاناتش که عادی واسشون به حساب میومد این بود وقتی صندلی راننده رو عقب میاوردن پدال هام میومدن عقب.امکاناتشو برید دقیق ببینین بعدش بگید ماشینای آمریکایی قیافه و امکانات نداره.لذت رانندگی باهاشونم خیلی بیشتره نسبت به بقیه. صدای اگزوزشونم فابریکی خداییش خشن تر و باحال تره.دوس داشتید صدا اگزوز یه ماشین آمریکایی و یه ماشین دیگه رو براتون بذارم امکان نداره نرید سراغ آمریکاییش.چاکریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      درود داداش

      المان های لوکس توی قیمت خیلی تاثیر گذارن که تا حدودی ارزونتر بودنش رو نسبت به رقبای آلمانی توجیه میکنه(البته نمیگم آمریکاییها لوکس نیستن)

      مورد بعدی ارزش برنده، هر چه برند باارزشتر باشه، شرکت تا حدودی توانایی افزایش قیمت رو داره (برای افزایش حاشیه سود)

      یه مورد دیگه استفاده از قطعات مشترک با شرکت مادره که باعث صرفه جویی زیادی در تولید میشه و حاشیه سود رو بسیار بالا میبره مث لکسس و تویوتا، کادیلاک و جنرال و…

      از طرفی هم هدف گذاری بازار هم مهمه که ماشین برای چه سطحی و چه بازاری تولید میشه

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. american muscle

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        آره داداش بخواد قطعاتشو خودش بسازه و نخواد وارد کنه کمتر پاش آب میخوره .ولی همینجوریش ماشینای آمریکایی قوی هستن تقویتشون کنی و بهشون برسی دیگه ی پا موشک میشن.اصلا این جمله بین آمریکایی سوارا معروفه که میگن ماشینای امریکایی برای چن برابر سرعت تولید میشن!! در کل نه من نه شما به طور کامل از کارا و علت کاراشون خبر داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. h112

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    فک کنم ارزونترین خودرو اسپرت این لیست spyker میتونس بشه..که اتفاقا ساخت اروپا هست…
    http://www.spykercars.com
    گرون بودن جنسیس نسبت به بقیه هم که کاملا منطقی هست…با دلیل میشه ثابت کرد…..
    البته جلو پنجره ذوزنقه ای شکل جنسیس یکم شبیه خودرو های مزداست. …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. h112

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (434 ديدگاه)

      عجب گافی دادم….الان که دوباره رفتم قیمت spyker رو دیدم فهمیدم من قبلا با یه صفر کمتر قیمت خودر رو خونده بودم…خدا لعنتش کنه…همون بهتر که بذارن برشکست بشه…از همه معذرت میخوام….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. h112

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (434 ديدگاه)

        با این تفاصیل باید قبول کردکه در این مورد پرچمه آمریکا بد جوری بالاست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. american muscle

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (98 ديدگاه)

          آدمم هس داداش نمیره سراغ آمریکایی میره بی ام و و پورشه بر میداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          “آدمم هس داداش نمیره سراغ آمریکایی میره بی ام و و پورشه بر میداره”
          الان منظورتون از این حرف چیه؟!؟!؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ماسل کار و پیکاپ بدون موتور 8 سیلندر؟ هیهات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american muscle

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      چی؟متوجه نشدم منظورتو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. american muscle

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    کسایی که دوس دارن صدای اگزوز یه دوج و نیسانو بشنون اینو دانلود کنن مدلاشون هست
    http://uplod.ir/23kcp9yivoip/New_WinRAR_archive.rar.htm

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کافر مقدس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    لوکس بودن و دوخت دور غربلیک و دنده نشان برتر بودن نیست داداش صادق

    ماشین های آلمانی کولن گرون در میان

    یه نمونه ش bmw که سوپرشارژرهای یه سری از مدلاش تو بوونیویل ـه آمریکا ساخته میشه یا سیستم صوتی ش تو یکی از کشورهای آسیای ساخته میشه و……

    یا شاسی بنز که تو لهستان ساخته میشه به گفته جرمی در تاپ گیر . اینا درسته دلایل زیر و کوچیکی ن ولی تاثیر گذارن تو قیمت آخری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      درود بر تو کافر جان، خوبی داداش؟

      نه قربونت، معلومه که چرم و دوخت نمیتونه برتری مطلق باشه (گرچه میشه به عنوان یه نکته ی مثبت هم بهش نگاه کرد)

      ولی ماساژور و گرم کن و خنک کننده ی صندلی یا گرم کن فرمان رو میشه یه جورایی برتری حساب کرد
      یا مثلا 121 بار بهترین موتورای سال به اروپایی ها رسیده در برابر 7 بار آمریکایی ها، خب خیلی نامردیه که برتری حسابش نکنیم (که همین موضوع توی ارزش برند تاثیر گذاره که بالا یه اشاره بهش کردم)
      و…

      اگه درست منظورتو متوجه شده باشم، درمورد تولید هم باید بگم خیلی از شرکتا همه ی قطعات مورد نیازشون رو خوشون نمیسازن و با عرضه کننده ها ی سطح یک و دو و سه رابطه دارن و اینکه برخی مدلها لوازمشون از جای دیگه تهیه میشه رو میشه به حساب جلوگیری از انبار داری قطعات، پی بردن سریع به خرابی قطعه ی مورد استفاده و بازگشت سریعش به عرضه کننده و از همه مهمتر سرعت در رسوندن قطعات به کارخونه مورد نظر در محل مورد نظر

      مثلا کادیلاک که توی مدلاش از سیستم صوتی BOSE استفاده میکنه، خب خودش نساخته که، قطعا با شرکت سازندش قرارداد داره

      یا مثلا فورد و جنرال موتور که توی بعضی از مدلاششو از گریبکس های ZF استفاده میکردن

      یا مثلا فیبر کربن که که اکثر شرکتا توانایی ساختنش رو ندارن و خریداری میکنن (اگه هم بتونن بسازن، در ابعاد تولید انبوه نمیتونن بسازن)

      همینطور طراحی داخل کابین ( مخصوصا خودرو های لوکس و سوپر لوکس که از شرکتای مبلمان سازی بزرگ برای طراحی و تولید صندلیها استفاده میکنن)
      و…

      در کل داداش، من نگفتم آلمان ها چون گرون ترن بهترن، من دلایل گرون بودنشون رو بالا برای داش american muscle گفتم (البته دلایلی که میدونستم و یادم اومد)

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. american muscle

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    reza منظورم اینه دوج و شورولت و اینا سوار نمیشن میرن ماشین آلمانی و… سوار میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فورد موستانگ و کامارو واقعا ابهت دیگه ای دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. american muscle

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    آره اگه دوج یکم طراحی چلنجراشو خوشکل تر کنه دیگه حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. آرش

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الان باید جای سمند و پژو، موستانگ سوار می شدیم. بازم سپاس که شتر سوار نمی شیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american muscle

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      داداش تحریما یه درصدش بهانس میخوان تولید داخلی زیاد شه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. آرش

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بسیار خوب بود. پست دوج دارت که قیمت پایه 17 هزار دلار (56 میلیون تومن) داره رو چند ماهی تیتر اصلی بزارین تا آب رو بریزیم همونجا که می سوزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. american muscle

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    یکی از ایرادهای فورد تو اکثر ماشیناش هندلینگ بده.واقعا سر پیچا فرمون نامناسب و ضعیفی داره و سرعتت زیاد باشه ممکنه بری بیرون از جاده.اینو من نمیگم حرف آدمای مجربه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رامتین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    والا مردم ما حتی خیلیهاشون از پراید راضی هستند، پس لوکس بودن و امکانات ارزشی خاصی نداره….
    حرف من اینه که بجای محصولات کره ای، محصولات آمریکایی وارد ایران بشه… مطمئن باش سعیدجان اگه این اتفاق بیوفته نه تنها شما بلکه همه مشعوف خواهند شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american muscle

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      داداش ملت هستن که میرن سراغ کره ای وگرنه آمریکایی هم هست چارجر چلنجر دوج .فورد.شورولت و.. کی گفته وارد نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. دانیال

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینجا کسی تا حالا سوار ماشین امریکایی حتی مدل 40 سال پیشم نشده ولی ماشالا همه صاحب نظرن و نظرات تخصصی اراِیه میدن!!!!!! مقایساتتون بین مدل ها هم جالبه!!
    خوش باشین دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american muscle

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      خودت سوار نشدی ننداز گردن ما.من یکی که سوار شدم.محشره رانندگی باهاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. آرش

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان تیتان 33000 دلاری چی شد پس؟

    5600 CC
    317 اسب بخار
    5 سرعته اتومات
    اتوبان : 15
    شهر : 21

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. behrouz

    ۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام دوستان .من فورد موستانگ کانورتیبل دارم از منطقه ازاد انزلی.ماشینمو خیلی دوست دارم امیدوارم کل ایران ازاد بشه همه ماشینه خوب سوار شن حقمون این نیست¡¡¡ در ضمن عاشق فورد شلبی هم هستم.مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کیان

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من کامارو قیافه سوسولی داره
    چلنجر قیافه ترسناک داره
    موستانگ قیافه وحشی داره از بین اینا کدوم؟
    من چلنجر شما چی خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا