انتخاب تراک سال 2017 موتورترند

پس از معرفی خودرو و SUV سال 2017 موتورترند نهایتاً به آخرین بخش مراسم انتخاب‌های سال موتورترند یعنی انتخاب تراک، وانت یا پیک‌آپ سال می‌رسیم. پیک‌آپ تراک‌های بزرگ در ایالات‌متحده بسیار محبوب هستند تا جایی که رتبهٔ اول و دوم پرفروش‌ترین خودروهای این کشور در اختیار پیک‌آپ‌ها است. خودروهایی غول‌پیکر، خارج جاده‌ای و با یک محفظهٔ حمل بار بزرگ چسبیده به پشتشان. آن‌ها هم توانایی انجام کارهای بزرگ و مهمی مانند کشیدن قایق را دارند و هم می‌توانند وظایف عادی و روزمره را انجام دهند.

2017-motor-trend-truck-of-the-year-contenders-and-finalists

شرکت‌کنندگان در مراسم انتخاب تراک امسال، نمونه‌ای کاملاً جدید یا نسخه‌هایی هستند که به‌طور قابل‌توجهی مورد تجدیدنظر قرار گرفته‌اند مانند نمونه‌های بنزینی نیسان تایتان. البته این وانت ژاپنی کاملاً هم‌سطح رقبای خانگی همچون شورلت سیلورادو، دوج رم 1500 یا فورد F150 نیست اما نسل دوم آن پس از 10 سال کاملاً آماده به میدان آمده است. نسخهٔ بزرگ‌تر و قوی‌تر تایتان یعنی تایتان XD نیز برای دومین سال پیاپی است که در این مراسم شرکت می‌کند اما این بار یک پیشرانهٔ V8 بنزینی کامینز در زیر کاپوت دارد. در سوی دیگر فورد F150 قرار دارد که با پیشرانهٔ جدید V6 اکوبوست و گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک خود در این رقابت شرکت کرده است. F150 در طول عمر نسل اول نیسان تایتان سه بار به‌عنوان تراک سال انتخاب شده است.

همچنین در رقابت امسال نمونه‌هایی از بالاترین سطح تراک‌ها هم شرکت کرده‌اند یعنی فورد سوپر دیوتی و رم هِوی دیوتی. رم برای اولین بار به گشتاور 1220 نیوتن متر دست پیدا کرده است و ظرفیت کشش 14 تنی خود را به رخ دیگران می‌کشد. بااین‌حال سوپر دیوتی فورد با 1254 نیوتن متر گشتاور و ظرفیت کشش 14.7 تنی همچنان بالاتر قرار می‌گیرد. هوندا ریج‌لاین نیز یک مدعی بزرگ در بخش وانت‌های کوچک محسوب می‌شود اما ویژگی‌های کاملاً متفاوتی با وانت‌های سنتی دارد به‌گونه‌ای که از ساختار بدنه روی شاسی استفاده نمی‌کند، در عقب مجهز به سیستم تعلیق چند اتصالی است و عجیب‌تر از همه در حال استاندارد دیفرانسیل جلو است. امسال نماینده‌ای از جنرال موتورز در این رقابت‌ها حضور ندارد و بدین ترتیب مراسم انتخاب پیک‌آپ تراک سال 2017 موتورترند را با شش شرکت‌کننده آغاز می‌کنیم.

در بخش آزمایش بکسل تریلر با توجه به کلاس و ظرفیت هر وانت اوزان مختلفی را انتخاب کرده‌ایم که عبارت‌اند از 1360 کیلوگرم برای هوندا ریج‌لاین، 3175 کیلوگرم برای دیگر وانت‌های سبک به‌علاوهٔ نیسان تایتان XD و 4535 کیلوگرم برای وانت‌های سه‌چهارم تن و بالاتر. برای آزمایش کشش از تریلرهای زانویی استفاده کردیم و تراک‌ها این تریلرها را در بزرگراه 68 آریزونا یدک‌کشیدند. بدین ترتیب پس از دو هفته آزمایش‌های کامل شامل رانندگی دقیق، سنجش قسمت‌های مختلف و … سرانجام پیک‌آپ تراک سال 2017 موتورترند را انتخاب کردیم.

شرکت‌کنندگان کلی در انتخاب تراک سال 2017

دوج رم HD هوندا ریج‌لاین
فورد F150 نیسان تایتان
فورد سوپر دیوتی نیسان تایتان XD

2017-motor-trend-truck-of-the-year-contenders-and-finalists-03-e1477959096828

فینالیست‌های تراک سال 2017 موتورترند

فورد F150

فورد سوپر دیوتی

هوندا ریج‌لاین

 

معیارهای انتخاب

پیشرفت در طراحی: طراحی خوب داخل و خارج، ویژگی‌های نوآورانه و انتخاب خوب و استفادهٔ مناسب از متریال.

ارزش: قیمت و سطح تجهیزات هر خودرو در مقایسه با نمونه‌های هم‌کلاس موجود در بازار.

عملکرد: طراحان و مهندسان تا چه حد کار خود را در طراحی و توسعهٔ هر تراک خوب انجام داده‌اند.

بهره‌وری: بهره‌وری مصرف سوخت و تولید دی‌اکسید کربن نسبت به سایز و رقبای هر وانت.

ایمنی: توانایی در کمک به جلوگیری از تصادف به‌علاوهٔ تجهیزات ایمنی ثانویه برای محافظت از سرنشینان در یک تصادف.

مهندسی: راه‌حل‌های هوشمندانه در ساخت و دینامیک به همراه استفاده از تکنولوژی‌های مقرون‌به‌صرفه که به نفع مصرف‌کنندگان است.

2017-motor-trend-truck-of-the-year-contenders-and-finalists-02

آزمایشگاه FCA در آریزونا یک مرکز ارزیابی خودرو در سطح جهانی است با هر شیوه‌ای از سطح آزمون و شرایطی که بتوانید تصور کنید. اینجا دارای مسیرهای مختلفی همچون جاده‌های خاکی است اما برای انتخاب تراک سال آنچه که ما واقعاً بدان نیاز داریم یک مسیر کاملاً صاف و مستقیم و چهار تریلر است. چنین مسیری در آزمایشگاه FCA وجود دارد و بنابراین تراک‌های امسال را به این مکان بردیم تا کاملاً آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم. سپس به بزرگراه 68 می‌رویم که مسیری با طولی بیش از 17 کیلومتر در آن وجود دارد که تا ارتفاع 1088 متر بالا می‌رود. در این مسیر تراک‌ها با اتصال یک تریلر به وزن 3.4 تن به قلاب یدک‌کش آن‌ها مورد آزمایش قرار گرفتند و این تست به‌سرعت رقبا را از مدعیان جدا کرد.

2017-ford-f-250-lariat-4x4-and-2017-ford-f-350-lariat-4x4-67l-side

سپس به یک جادهٔ حلقه شکل به طول 35 کیلومتر می‌رویم که با یک سری از پیچ‌ها به تپه‌هایی با ارتفاع 545 متر صعود می‌کند. اینجا مسیری عالی برای ارزیابی عملکرد گیربکس وانت‌ها بود. پس از پایین آمدن از شیب‌ها نیز به بزرگراه بین ایالتی 40 رسیدیم که مکان مناسبی برای تست سروصدای باد و سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی بود. بدین ترتیب سرانجام پس از انجام بررسی‌ها و آزمایش‌های فراوان، فورد سوپر دیوتی توانست پیروز رقابت انتخاب تراک سال 2017 موتور ترند شود.

 2017-ford-f-250-lariat-4x4

مشخصات فنی فورد سوپر دیوتی، تراک سال 2017 موتور ترند

Ford F350 Super Duty 2017
ترکیب موتور جلو/چهارچرخ
پیشرانه 6.7 لیتری V8 توربودیزل
قدرت 440 اسب بخار
گشتاور 1254 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری 4.47 متر
طول/عرض/ارتفاع 6.76/2.44/2.0 متر
وزن خالص 3920 کیلوگرم
توزیع وزن 57/43 عقب/جلو
ظرفیت سرنشین 5 نفر
ظرفیت بار 2430 کیلوگرم
ظرفیت کشش 14.7 تن
شتاب صفر تا 96 7.6 ثانیه
مسافت 400 متر 15.8 ثانیه
قیمت پایه 54,680 دلار
قیمت تست‌شده 74,205 دلار

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

20 دیدگاه

  1. Sajjad
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    واقعا فورد سلطان اول و آخر پیکاپ سازی در دنیاس. یه قسمت از top gear آمریکا یادم نیست کدوم فصل بود مقایسه ای انجام داده بودن بین سیلورادو هوی دیوتی، رم هوی دیوتی و f350 سوپر دیوتی البته نسل قبلشون. f350 تونست یه قطارو بکشه ¤_¤. تو یوتیوب چنل تاپ گر آمریکا بگردین پیدا میشه پیشنهاد میکنم ببینینش.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1296 دیدگاه) ,

      افرین فورد که سلطان پیکاپ سازی دنیا هست و اولین پیکاپ دنیا رو در 1927 تولید کرد
      به مناسبت دومین ماشین امریکایی که لقب خودرو سال رو بدست اورد میخوام2 شاهکاردیگه از برگ ذرین صنایع خودروسازی امریکا رو به دوستان معرفی کنم
      هیولا ها یی رو که میخوام معرفی کنم در کلاس وانت های اسپرت جا میگیره و مختص به امریکاییها هستش
      ((فورد رانچرو )) و(( شورولت الکامینو))
      در 1957 فورد تصمیم گرفت با استفاده از پلتفرم ((فورد اسکای لاینر)) وانتی سبک رو عرضه کنه
      موتورهای در نظر گرفته شده از 6 سیلندر بود تا موتور 8 سیلندر ((فورد تاندربرد))
      موفقیتهای رانچرو به حدی زیاد بود که رقیب قدر و قدیمی فورد یعنی شورولت تصمیم گرفت یک رقیب برا رانچرو تولید کنه و شوی در 1959 مدل افسانه ای(( الکامینو)) رو با استفاده از پلتفرم ایمپالا عرضه کرد
      شوی و فورد هر سال مدلهای جدیدی رو عرض داشتند ولی شورولت در 1961 تا 1963 ال کامینو رو عرضه نکرد اما در 1964 الکامینو با پلتفرم شول برگشت و تا اخرین سالهای تولید با رانچرو رقابت کرد
      در 1968 فورد رانچرو رو با موتور معرکه 428 کبرا جت روانه بازار کرد که هیولای ترسناک بود و شورولت هم در جواب الکامینو رو با موتور هیولای 454 عرضه کرد
      امروزه مدلهای رانچرو والکامینو بسیار با ارزش و نفیس هستند و همچنان تمامی لوازه تزیینی و فنی اونها ساپورت میشه از طرف کمپانی
      ای جونم تک تک هیولاهای امریکایی بخصوص مدلهای کلاسیکشون که همیشه جاودانه هستند

      پاسخ
      1. اسطوره
        سوابق: (3705 دیدگاه) ,

        عالی.
        علی شوی نوا = ویکی پدیای خودروهای امریکایی

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1296 دیدگاه) ,

          فدات دادش
          بهتره بگی علی شوی نوا دیوانه ی خودروهای امریکایی

      2. GOD BLESS AMERICA
        سوابق: (548 دیدگاه) ,

        علی جان رانچرو و الکامینو تو مغولستان تولید بشه باز هم میتونی با اصالتشون حال کنی؟
        پس چرا انقدر از جهانی سازی دفاع میکنی؟

        پاسخ
  2. فورد
    سوابق: (285 دیدگاه) ,

    یکی از یکی باحال تر البته جای شورولت خالیه

    پاسخ
  3. MaWdigH
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چرای شرولت سیلورادو بینشون نیست؟

    پاسخ
    1. ونوم
      سوابق: (392 دیدگاه) ,

      چون فقط مدل های جدید تست شدن یا اونایی که بازنگری کلی داشتن

      پاسخ
  4. اسطوره
    سوابق: (3705 دیدگاه) ,

    عاشق موتورترند هستم
    درد و بلاش بخوره تو سر اتواکسپرس !!
    نتیجه گیری ها و مقایسه های موتوترند همه منصفانه و دقیق هست.
    خیلی کامل و جامع بررسی میکنه و کاملا قانع میشی که با یک تیم کارشناسی فوق حرفه ای طرف هستی.
    دقیقا برعکس اتواکسپرس.

    من واقعا تراک های امریکایی رو خیلی دوست دارم.
    مخصوصا اف 150 و اف 350.

    پاسخ
    1. ونوم
      سوابق: (392 دیدگاه) ,

      اسطوره جان اف 650 که دیگه تریلی هست من شنیدم تو بعضی کشورها باید پایه یک داشته باشی بتونی برونیش فقط اون از اف 350 با ابهت تره

      پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    واقعا جای سیلورادو خالی بود

    پاسخ
  6. amin
    سوابق: (260 دیدگاه) ,

    حلالش باشه.حق به حقدار رسید

    پاسخ
  7. arash
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    آیا میدانید سایت پدال هر ماه به اندازه 10 جلد مجله ماشین، مطلب انتشار میدهد.
    واقعا ایول دارید…

    پاسخ
  8. بیژن
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    واقعا جای وانت نیسان آبی سایپا هم خالی بود…..!!! (dead truck)

    پاسخ
  9. Hj
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    اصلا رم هوی دیوتی خودش معنی ابهت رو فرسنگ ها جا به جا کرده

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    ابعادش واقعا بزرگه عرض بیش از دو متر ارتفاع بیش از دومتر یعنی قشنگ دوتا پرایدو میشه
    گذاشت تو محفظه بارش با هاش جابه جا کرد خیلی دوست دارم بدونم تو امریکا کدوم قشر سراغ این غول ها میرن و چه استفاده ای ازش می کنن

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    فورد که عالیه، البته شورولت هم حرف نداره.

    پاسخ
  12. TRX
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    رم دوست داشتنی همیشه عالیه حتی اگر اول نباشه!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.