معرفی بدترین خودروهای تاریخ (قسمت آخر)

20-نش متروپولتین 1954

nash-metropolitan-1956-01

ترکیبی از بدترین طراحی دههٔ 50 آمریکا با مهندسی خام بریتانیا و مونتاژ تصادفی، مساوی است با خودرویی بنام نش متروپولتین؛ اما اگر فکر می‌کنید معایب این خودرو به همین‌جا ختم می‌شود در اشتباهید چراکه باید پیشرانهٔ کم‌توان 1.2 لیتری آستین را هم به این مجموعه اضافه کرد.

19-لینکلن ورسای 1977

lincoln-versailles-1977

در پاسخ به کادیلاک سویل، لینکلن یک مرکوری Monarch را گرفته، برآمدگی معروف مدل کانتیننتال را به درِ صندوق آن و جلوپنجرهٔ مارک IV را به جلوی آن اضافه کرده و آن‌را در سال 1977 با نام ورسای روانهٔ بازار کرد. لینکلن تلاش می‌کرد ورسای را لوکس نشان دهد درحالی‌که چنین نبود.

18-اینفینیتی M30 کانورتیبل 1991

infiniti-m30-1990-convertib

تعلیق اسفنجی، پیشرانهٔ بی‌روح و کسل‌کننده و ساختاری نامناسب کاملاً برای عذاب‌آور بودن اینفینیتی M30 کانورتیبل کافی هستند. این مدل در اصل نسخهٔ کانورتیبل سدان M30 محسوب می‌شود. M30 کانورتیبل تا زمان معرفی G37 کانورتیبل در سال 2009 تنها خودروی کانورتیبل اینفینیتی محسوب می‌شد.

17-کادیلاک کاترا 1997

cadillac-catera-1997-02

کاترا مدلی از اوپل امگا بود که توسط کادیلاک از سال 1997 تا 2001 در ایالات‌متحده عرضه شد. کاترا در اصل ترکیبی بود از بدنهٔ 1770 کیلوگرمی اوپل با موتور 200 اسب بخاری V6 ساخت انگلیس که نیروی آن توسط گیربکس 4 سرعتهٔ اتوماتیک فرانسوی انتقال میافت. در آن زمان سه کشور برای ساخت این خودروی چَرَند همکاری کرده و جنرال موتورز آن‌را به‌عنوان یک کادیلاک عرضه نمود.

16-فیات استرادا 1978

fiat-strada

فیات استرادا یک خودروی ساب‌کامپکت دیفرانسیل جلو بود و آن‌قدر ضعیف ساخته شده بود که موجب شرمندگی فیات در بازار ایالات‌متحده کردید. موضوعی که نهایتاً منجر به خروج فیات از بازار خودروی این کشور شد درحالی‌که همچنان به مدت 28 سال قصد بازگشت به ایالات‌متحده را نداشت.

15-AMC گرملین 1970

amc-gremlin-1971-x-01

AMC در دههٔ 70 قصد عرضهٔ یک خودروی ساب‌کامپکت را به بازار داشت. برای این کار دُم مدل کامپکت هورنت را بریده و خودرویی بنام گرملین را در سال 1970 معرفی کرد. AMC برای گرملین پیشرانه‌های بزرگ V6 و V8 را ارائه می‌کرد که با یک خودروی کوچک تناسب نداشتند.

14-آستون‌مارتین سیگنت 2011

aston-martin-cygnet-2012-02

آستون‌مارتین در سال 2011 یک تویوتا IQ را گرفته و با ایجاد تغییراتی قیمت آن‌را به 47 هزار دلار افزایش داده و خودرویی بنام سیگنت را معرفی نمود. سپس با استانداردهای آلایندگی اتحادیهٔ اروپا نیز تطابق داده شد؛ اما سیگنت یک خیانت بزرگ به تاریخ و اصالت آستون‌مارتین بود.

13-رنو فوئگو 1982

renault_fuego_gts_1980

رنو فوئگو یک کوپهٔ دیفرانسیل جلوی فرانسوی بود که در سال 1980 معرفی شد؛ اما این خودرو به‌سرعت دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی می‌شد و بدتر از آن در تصادف‌های از پشت آتش گرفته و یا حتی منفجر می‌شد. تولید فوئگو در سال 1986 در اروپا متوقف شد.

12-فورد پینتو 1971

autowp-ru_ford_pinto_1972

پینتو به‌عنوان یک خودروی ساب‌کامپکت ارزان‌قیمت با قیمت پایهٔ 2 هزار دلار توسط فورد در سال 1971 معرفی شد؛ اما از مخزن سوخت این خودرو که در قسمت عقب نصب شده بود حفاظت کامل به عمل نیامده بود به همین دلیل در برخوردهای از عقب به‌سرعت آتش می‌گرفت تا جایی که به آن لقب تلهٔ مرگ آتشین داده بودند و فورد میلیون‌ها دستگاه از آن‌را فراخوان نمود.

11-کرایسلر TC مازراتی 1989

chrysler-tc-by-maserati-1989

TC یک گرند تورر کانورتیبل بود که به‌طور مشترک توسط کرایسلر و مازراتی توسعه یافته و بر روی نسل دوم پلت‌فرم K کرایسلر ساخته شده بود. این خودرو در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 1986 رونمایی شد اما چیزی بیشتر از یک ترکیب احمقانه از پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی کرایسلر و مونتاژ بی‌دقت مازراتی در ایتالیا نبود. این بدترین مازراتی و بدترین کرایسلری است که تاکنون ساخته شده است.

10-رلاینت رابین 1974

reliant-robin-1973-03

رابین یک سه‌چرخهٔ ناپایدار بود که توسط شرکت بریتانیایی رلاینت در سال 1974 ساخته شد. بدنهٔ این خودرو از فایبرگلاس ساخته شده بود و با کوچک‌ترین ضربه آسیب می‌دید. البته خوشبختانه موتور چهار سیلندر 750 سی‌سی آن قدرت زیادی نداشت. با تمامی این موارد تولید رابین تا سال 2001 ادامه داشت.

9-رنو آلیانس 1983

renault-alliance-1983

آلیانس در اصل نسخهٔ آمریکایی مدل ساب‌کامپکت دیفرانسیل جلوی رنو 9 بود که توسط AMC ساخته می‌شد و تنها 60 اسب بخار قدرت داشت؛ اما بدتر از آن نسخهٔ کانورتیبل آلیانس بود که در سال 1985 معرفی شد و خودروی کاملاً واافتاده‌ای بود

8-ترابانت 1957

trabant_601_1963

ترابانت یک فاجعهٔ ساخت آلمان شرقی است. خودرویی کوچک و ارزان‌قیمتی که مجهز به پیشرانهٔ دو سیلندر دو زمانه بود و حتی تا بعد از سقوط دیوار برلین هم روی خط تولید باقی ماند. ترابانت یکی از دلایلی است که چرا کمونیسم بَد و زیان‌آور است.

7-کادیلاک سیمارون 1984

cadillac-cimarron-1984

سیمارون تلاشی شرم‌آور از سوی کادیلاک برای رقابت مستقیم با ب‌ام‌و بود. این خودرو در اصل یک نسخهٔ بازنگری شده از سدان چهار سیلندر دیفرانسیل جلوی شورلت کاوالیر بود. سیمارون جراحتی بود که کادیلاک خودش به خودش وارد کرد و نزدیک بود کادیلاک را بکُشد.

6-ساترن آیون 2003

saturn-ion-2003-01

آیون سدان کامپکتی ساخت یکی از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز بنام ساترن بود که در سال 2003 به بازار آمد؛ اما آیون به طرز تکان‌دهنده‌ای رانندگی بی‌کیفیت و طراحی داخلی احمقانه‌ای داشت تا جایی که پاهای سرنشینان می‌توانست در شکاف بین پانل‌های پلاستیکی آن گیر کند. ساترن آیون را به‌راحتی می‌توان به‌عنوان رتبهٔ دوم بدترین خودروی قرن 21 انتخاب کرد.

5-شورلت وگا 1971

chevrolet_vega_1971

شورلت قصد داشت در دههٔ 70 با مدل ساب‌کامپکت وگا به تویوتا و هوندا پاسخ داده و خریداران آن‌ها را به‌سوی خود جذب کند؛ اما پیشرانهٔ این خودرو توانایی مصرف پایین سوخت را نداشت. شورلت در اصل با وگا خریداران خود را تحقیر کرد.

4-یوگو 1987

yugo

یوگو نسخهٔ ساخت صربستان از فیات 127 بود که هرچند قیمت پایینی داشت اما به معنای واقعی کلمه یک افتضاح بود. یوگو در حال حاضر جشن 30 سالگی خود را به‌عنوان نماد یک خودروی چَرند و بدردنخور برگزار می‌کند. تولید این فاجعهٔ متحرک تا سال 2008 ادامه داشت.

3-ب‌ام‌و ایستا 1955

bmw-isetta-1957-01

این خودروی عجیب در اصل توسط شرکت ایتالیایی ISO طراحی شد و بعداً توسط ب‌ام‌و به تولید رسید. خودرویی مجهز به یک پیشرانهٔ کوچک با فقط 12 اسب بخار قدرت. ایستا فقط یک در داشت که در قسمت جلوی خودرو قرار گرفته بود به همین دلیل وقتی از جلو نزدیک به دیوار پارک می‌شد، در ماشین باز نمی‌شد! بااین‌حال تولید ایستا به مدت 7 سال توسط ب‌ام‌و انجام گرفت.

2-فورد موستانگ نسل دوم 1974

ford-mustang-1974-mach-1-01

نسل دوم موستانگ که در سال 1974 معرفی شد، خودروی فاجعه باری بود که دوستداران موستانگ را به وحشت انداخت. درحالی‌که موستانگ نسل اول با پیشرانه‌های قدرتمند V8 خیابان‌ها را به آتش می‌کشید، نسل دوم در ابتدا تنها با موتورهای چهار و شش سیلندر عرضه شد که مدل چهار سیلندر آن فقط 88 اسب بخار قدرت داشت. البته سال بعد به دلیل اعتراض طرفداران موستانگ، فورد یک موتور V8 را هم برای آن ارائه کرد. بااین‌حال متأسفانه به دلیل بحران سوخت دههٔ 70، موستانگ نسل دو بسیار محبوب شد و به فروش بالایی دست یافت.

1-پونتیاک آزتک 2001

pontiac-aztek-2003-01

و اما سرانجام رسیدیم به بدترین خودروی تاریخ. آزتک به‌واقع بدترین ماشین تمام دوران است زیرا این تنها خودروی لیست ما است که یک شرکت خودروسازی 84 ساله را به نابودی کشاند. زشتی مطلق آزتک غیرقابل‌انکار است درحالی‌که سواری آن از ظاهرش هم بدتر است. آزتک به‌واقع تابوت پونتیاک بود.

منبع: Edmunds

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

80 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      بچه شرمنده که بی ربط به این مطلب مینویسم
      تو قسمت مقایسه رنو ساندرو استپ وی لیفان ایکس50 و دانگ فنگ
      من ماشین دوستم لیفان رو تست کرده بودم و اونجا تو قسمت نظرات نوشته بودم
      امروز خبر دار شدم که ماشین 1 ماه نشده هاش واشر سوزونده الان برده نمایندگی کار به شکایت کشیده شده نمایندگی میگه فن ماشین کار نکرده ماشین داغ شده
      اینم میگه من پولمو میخوام ماشین ارزونیتون
      خواستم بگم پولی که با هزار بدبختی جمع کردید رو به این اشغالهای چینی ندید

      پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1301 دیدگاه) ,

          همین چند وقت پیش یه نمونه هاچبک چینی سایت پدال معرفی کرد و منم گفتم به مفت هم نمیارزه اما به یه سری بر خورد
          پس همون افراد که ماشین چینی میخرند این اتفاقها براشون افتاد تقصیر خودشونه
          پیکان مدل 46 به 10000 تا ماشین چینی صفر میارزه

        2. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1481 دیدگاه) ,

          فدات مجید جان
          نمایندگی گفته ماشین فنش از کار افتاده بود شما باس میفهمیدید که ماشین فنش خرابه
          دوستمم گفته من مکانیک نیستم که .
          من ماشین صفر خریدم اگه قرار باشه دم به دیقه ماشینو چک کنم میرم یه کارکردشو 10 میلیون پایینتر میخرم
          ضمنا دوستم میگفت صدای موتور طوری به داخل کابین میومد که ادم بجز اون صدا هیچی رو تشخیص نمیده

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3785 دیدگاه) ,

          درسته آقا سامان.
          متاسفانه به اکثر ما همین جواب رو میدن.
          منم تجربه ی سوختن واشر سر سیلندر و آب روغن قاطی کردن پژو 2000 رو البته در مورد دوست صمیمیم دارم.
          ماشینش ازون موقع دیگه به خرج افتاد.
          امیدوارم دوستتون مشکلش حل بشه.
          واقعا خیلی مظلوم هستن این افرادی که ماشین نو میخرن و اینطوری اذیت میشن.
          .
          از آشنایان تویوتا هایلوکس خریدسال 1389 ( اون موقع هنوز ارزون بود) تا الان مثل ساعت کار میکنه. ساکن روستا هم هست. با این ماشین از کوه و تپه میره بالا، به قول خودش تو زمین های دورافتاده ی بیابون (نه تو جاده) 120 تا میره. با ماشین زمین شخم میزنه ! حتی گاو و گوسفند جابجا میکنه. ماشینش شاید از 24 ساعت شبانه روز 10 ساعت خاموش باشه ! 6 ساله هنوز حتی لنت ترمز عوض نکرده !!😢 حتی چون روستا دور افتادست روغن موتور 100هزار رو تو 150 هزار عوض میکنه. ولی این ماشین آخ نگفته.
          تعریف کیفیت نیسان، بنز، ب ام و ، مزدا رو هم خیلی شنیدم. فقط یکم مواظبت و توجه میخوان.
          .
          کاش میشد این ماشین ها با قیمت مناسب عرضه بشن تا مجبور نشبم ماشین بی کیفیت سوارشیم و اینقدر خرج کنیم.

        4. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1481 دیدگاه) ,

          مجید جان هایلوکس
          کلا تویوتا یه چیز دیگه هست
          بدبختی اینجاست که دوستم النترا در حد صفر داشت پول نیاز داشت النترا رو فروخت
          55.900 داد به این ماشین
          اونم اینجوری شد
          فرض کن نمایندگی تعمیرش کنه بعد این بخواد اون ماشین بفروشه خدا میدونه چند ازش میخرند
          دقیقا 340 کیلومتر کارکرده 😒😞

      1. reza
        سوابق: (34 دیدگاه) ,

        دیدید
        هر سه تاشون آشغالن
        همون جا هم گفتم ادم بخواد بره پول واسه اشغال های ایرانی چینی بده پول بده بره یه مزدا 323 یا مزدا 3 نسل قدیم رو بگیره بهتره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1481 دیدگاه) ,

          Reza
          یه دونه مزدا 323 f هست مدل 78 در حد صفر 20 تومن میگه ولی 18 تومن میشه خرید
          هزار برابر از این اشغالها بهتره

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          323 عالیه

      2. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        درود برسامان عزیز

        پاسخ
    2. Ali.usa
      سوابق: (104 دیدگاه) ,

      ببخشید این حرفو میزنم
      ولی خدای ماشین های چینی خیلی بهتر این بی کیفیت های داخلیه

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1301 دیدگاه) ,

        هم ایرانی و هم چینی هیچ فرقی ندارند
        پولی رو که با زحمت در میارید حروم خریدن این ماشینهای به اصطلاح صفر نکنید

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          گوش نمیدن که میرن میگیرن

      2. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1301 دیدگاه) ,

        چینی و ایرانی هیچ فرقی نداره با هم

        پاسخ
      3. حسين
        سوابق: (12 دیدگاه) ,

        سلام
        اقا سامان در مورد این مزدا ٣٢٣ که گفتید
        یه شماره تماسی
        ایمیلی به من میدید؟

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3785 دیدگاه) ,

          .
          از سال 1378 اینقدر سالم مونده خیلی حرفه.
          ولی عمرش زیاده.
          من بودم احتیاط میکردم.
          در کیفیتش شکی نیست.
          ولی احتیاط لازمه.

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          323 سوارشدم خیلی خوبه

    3. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      همین بدترین ها برای ما بهترین
      خخخخخ

      پاسخ
  1. احمد
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    پونتیاک آزتک هر چقدر واسه شرکت سازندش بد بوده ولی واسه من یاد آوره بهترین سریالیه که تا حالا دیدم

    پاسخ
  2. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1301 دیدگاه) ,

    نش که در دهه ی 50 با هادسون ادغام شد تصمیم گرفتن یه ماشین اقتصادی بسازن اما هیچ کدوم تجربه ای نداشتن تو این زمینه برا همین از شرکتbmc انگلستان کمک گرفتن و متروپلیتن رو در انگلستان میساختن و بعد به امریکا میفرستادند و هر 2 طرف سود میکردند
    لینکلن ورسای به هیچ وجه ماشین بدی نبوده ولی رقیب سویل هم عمرا نمیشده
    amc گریملین ماشین جالبی درسته نبودش
    کادیلاک سیمارون در دهه ی 80 برا رقابت با ماشینهای اسپرت وارداتی ساخته شد و فروش خوبی هم داشت ولی از کادیلاک توقع این ماشین نبودش
    کرایسلرtc واقعا ماشین خوبی هست که تو ساختش کرایسلر و مازراتی همکاری کردند و بسیار هم زیباس و جاش اینجا نیست
    شورولت وگا هم برا رقابت با فورد پینتو عرضه شد که مشگل پوسیدگی بدنه داشت
    موستانگ 2 واقعا لیاقت اسم پر افتخار موستانگ رو نداشت
    پونتیاک ازتک هم مثل موستانگ 2 لیاقت اسم پونتیاک رو نداشت

    پاسخ
    1. Hadi
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      داداش اون آرم جی امت منو کشته
      رو همه قطعات ماشین منم هست
      Opel corsa95

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1301 دیدگاه) ,

        به Hadi
        ممنون رفیق
        اما چیز عجیبی نیست
        تمام کمپانی های خودروسازی ارم خودشون رو رو تک تک لوازم تولیدیشون میزنند

        پاسخ
    2. ونوم
      سوابق: (404 دیدگاه) ,

      علی جون خودت میدونی امریکایی باز حتی اگه ماشین بدم از شرکتای مورد علاقش ببینه تو ماشین چیزی پیدا میکنه که علاقش توجیه بشه ولی واقعا باید قبول کرد امریکا خیلی از دهه ی 80 بیخیال مشتری شد واقعا اون کادیلاک کاترا در حد کدی نیست خدایا شکرت امریکایی ها دارن اوج میگیرن

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1301 دیدگاه) ,

        ونوم جان
        میدونی حرفات رو قبول داشتم و دارم همیشه
        دهه ی 80 یه دهه ی نحس بود برا صنایع خودروسازی امریکا و تو این دوره طراحی ها وحشتناک افت کرد و خودروسازان امریکایی هم تحت تاثیر قرار گرفتن ولی به قول شما امریکن کارز دوباره اوج گرفتن و این رو نمیشه ندید گرفت چون واقعیت هست برگشت قدرتمند امریکاییها

        پاسخ
    3. کامیاب
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      لینکلن ورسای
      گرملینکرایسلر TC
      کادیلاک سیمارو
      نش ورلوگا
      فورد موستانگ نسل دوم
      اینا کجاشون بد وزشت بوده بنظرتون؟

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3785 دیدگاه) ,

    .
    رلاینت رابین رو دیدم یاد مستربین افتادم. همیشه با این ماشین مشکل داشت ! همیشه واژگون میشد.
    .
    BMW ایستا مسلما زیبا نیست. اما با مزه هست. خیلی گوگولیه !!!
    .
    کرایسلر TC مزراتی هم از جلو حداقل خیلی شیک و زیباست. مونتاژ رو نمیدونم چجوری بوده.
    .
    AMC ماشین های خوبی تولید میکرد. حیف که از تاریخ محو شد.
    .
    پونتیاک آزتک ممکنه خودش زشت بود. ولی خیلی از اصول رو در تاریخ خودروسازی بنا نهاد. واقعا از محصولات سانگ یانگ خیلی زیباتره.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1301 دیدگاه) ,

      مجیدamc به اون صورت که فکر میکنی محو نشد
      در 1987 که کرایسلر amc رو خرید و در خودش ادغام کرد بازم به تولید مدلهاش ادامه میداده
      قصد کرایسلر از خریدamc فقط 1 چیز بود چیپ
      از دیگر زیرمجموعه های amc هادسون و رامبلر هم هست که برا کرایسلر هستن الان
      کرایسلر صاحب امتیاز خیلی از برندهای معتبر خودروسازی هستش که دیگه ماشین تولید نمیکنن
      هادسون . نش . amc . دسوتو . بنتام . پیلیموت . ایگل
      کمپانی جیپ مدلهای تا 1974 شرکت amc رو ساپورت قطعه میکنه همین الان هم چه فنی و چه تزیینی

      پاسخ
      1. Hadi
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        داداش اون آرم جی ام ات رو کل قطعات ماشین منه
        Opel corsa 95✊

        پاسخ
      2. سینا
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        اون ماشین تو فیلم back to future چی بود؟

        پاسخ
        1. ونوم
          سوابق: (404 دیدگاه) ,

          فکر کنم دلورین

    2. بنتلی
      سوابق: (1058 دیدگاه) ,

      داداش تا جایی ک میدونم خودروی مستر بین مینی بود…

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3785 دیدگاه) ,

        نه بابا!
        من خودروی اون مردی رو گفتم که همیشه اذیتش میکرد.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3785 دیدگاه) ,

          تازه اون ریلاینت رگال بود نه ریلاینت رابین.

  4. یوسف
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    BMW ایزتا که اینجا به عنوان یکی از بدترین خودروها ذکر شده در واقع ناجی شرکت BMW در بحران اقتصادی این شرکت پس از جنگ جهانی دوم و در طی دهه ۱۹۵۰ بود. اگر این خودروی ارزان و پرفروش نبود الان دنیا از وجود BMW محروم بود و باید تنها در تاریخ خودروسازی در موردش میخوندیم.

    پاسخ
  5. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (552 دیدگاه) ,

    بیخیال نامردی محضه که پونتیاک آزتک رو به عنوان بدترین خودروی تاریخ معرفی کنید.

    کسایی که سریال breaking bad رو دیده بودن میدونن که توی این سریال هم این ماشین نماد بدبختی و زندگی حقیرانه یک استاد شیمی بود .

    با اینحال وقتی تصمیم به فروشش گرفت مکانیک خودرو سریعا اونو خرید و دلیلش رو بدنه محکم و سخت جون بودن آزتک بیان کرد .

    در ضمن این جنرال موتور بود که تعیین میکرد که خودروسازان زیر مجموعه اش چی تولید کنن ، پس نباید انقدر یکجانبه در موردش حکم.قطعی صادر کنید.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1301 دیدگاه) ,

      به GOD BLESS AMERICA
      داداش یه نکته ای که هست بین سایتهای مختلف سلیقه ها مختلفه
      مثلا این نظر سایت ادموندز بوده اما من چند وقت پیش در مورد بدترین ماشینهای تاریخ مطلب میخوندم رتبه اولش یه ماشین دیگه بود
      اگه اون مطلب رو پیدا کنم میزارمش اینجا فکر کنم برا سایت موتور ترند بود

      پاسخ
  6. Hami
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    ترابانت عالی خیلی خوشم امد

    پاسخ
  7. امین 77
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    من که اصلا نمی تونم اون آستون مارتین رو درک کنم ، واقعا فازشون چی بوده ؟!؟!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3785 دیدگاه) ,

      .
      برای استون اصالت نداره اما خیلی زیباست.
      برای داخل شهر یک استون جمع و جور خیلی دلبری میکنه.
      کلا استون مارتین رو خیلی دوست دارم.
      همش زیبایی و اصالته.
      مخصوصا صدای وی 12…

      پاسخ
  8. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    واقعا اون پونتیاک ازتک طراحی بدی داشته یکم پشتش با اکتیون شبیه هست
    ولی دوستان سعی کنید ماشین زیبا بخرید صبح که میخواهید سوار بشین بهتون انرژی مثبت میده
    در ضمن وقتی نقد مثبت در مورد ماشینتون می خونید احساس خوبی داره

    پاسخ
  9. بنتلی
    سوابق: (1058 دیدگاه) ,

    با اینکه این 60 تا جزء بدترین خودروها هستن ولی دوس دارم همشونو تست کنم…ب نظرم یه تجربه هیجان انگیز و بسیار جالبیه رانندگی با این خودروها…

    پاسخ
  10. ماسل
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    موستانگ چیش بده کی اینو اینجا گذاشته؟سالاره سالار

    پاسخ
  11. arash66
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    کاربر GM عزیز، به این مقاله نگاه کنید، ببینید که یک نماینده از فولکس، آئودی و پورش وجود ندارد … ولی از GM تا دلت بخواد مدل ذکر شده، این فرق آلمانیا با امریکاییها.
    یادته قبلا گفته بودم ک آلمانی ها بی حساب کتاب یک مدل رو معرفی نمیکنن ؟

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1301 دیدگاه) ,

      arash66
      اصلا باهات بحث نمیکنم دوست محترم
      هر زمان المان تونست77 سال تو خودروسازی اول شه مثل امریکا بیا با من صحبت کن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3785 دیدگاه) ,

        .
        به نظرم ماشین های امریکایی و ماشین های المانی و انگلیسی هر کدوم نقاط ضعف و قوت خودشون رو دارن. هر کدوم یک خوبی ها و بدی ها.
        قبول دارم ایمنی ماشین های آلمانی خیلی بهتره.
        ماشین های آلمانی و انگلیسی و ژاپنی قبل ازین که به بازار عرضه بشن در تست های کارخونه امتحانشون رو پس میدن. تست های سخت گیرانه ی آئودی مثلا معرف حضور همه هست.
        البته کادیلاک هم ازین نظر مثل آئودی هست.
        اما بقیه ماشین های امریکایی در بازار تست و عیب یابی میشن.
        در عوض قیمت ماشین های امریکایی قابل ابتیاع تره.

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1301 دیدگاه) ,

          درسته مجید
          من هیچ زمان نگفتم ماشین امریکایی بی عیب هست
          چند روز پیش با کوروش که المانی بازه داشتیم در مورد ضعف محور عقب امریکایی ها صحبت میکردیم
          ماشین المانی و امریکایی و انگلیسی ساخت دست بشر هستن نه خدا که بی عیب باشه
          هر ماشینی که فکرش رو بکنید بالاخره یه مشکلی داره

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3785 دیدگاه) ,

          آفرین علی آقا.
          ان شا الله همه ی ما ( اول از همه خودم ) این بحث های فرسایشی و بی فایده و مسخره ی آلمان ، انگلیس ، امریکا و … روکنار بذاریم.
          اگر این بحث ها فایده داشت با وجود ” میلاد فقط المان فقط بنز ” با 6500 کامنت که خیلی هاشون 30 یا 40 خط بودن الان همه ی کاربران پدال باید طرفدار بنز و ماشین المانی میبودن. که نیستن . چون این بحث ها هیچ فایده نداره.
          امیدوارم دیگه شاهد این بحث ها نباشیم.
          شما هم با سعه ی صدر از کنار این کامنت های تحریک امیز عبور کن.

      2. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        77سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

        پاسخ
  12. علیرضا
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    اوپل امگا رو من خودم پشتش نشستم واقعا آخر هندلینگ بود البته موتور قوی نداشت ولی کولرش دو منطقه ای بود!!!!سانروف 8 حالته داشت!!!وسواریش عالی بود فضای داخلیشم اندازه ماکسیما حالا نمیدونم چرا گفته چرند تو متن هم ایراداشو نگفته فقط گفته چرند

    پاسخ
  13. simorq
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    پدال نکنه میخوای تا آخر محرم مطلب نزاری کلا پدالو تعطیل کردی

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3785 دیدگاه) ,

    همین بدترین ماشین های دنیا رو نمیشه بیان بدن به من ؟؟!!؟

    پاسخ
  15. Erfan
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    ماشاالله آمریکا و بریتانیا!
    کلا هر چی ساختن واسه خنده بوده….

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1301 دیدگاه) ,

      به Erfan
      ماشاالله به شما المانی باز متعصب با این دیدگاهتون
      شاید بگی از کجا میدونم که المانی بازی
      مثل روز روشنه
      راستی نظرت در مورد ماشین شماره 3 چی هست چون 10 برابر از نمونه امریکاییها خنده دار تره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3785 دیدگاه) ,

        علی آقا.
        خواهش میکنم ازت دیگه از لغت آلمانی باز و امریکایی باز و … استفاده نکن.
        اگر از حرفش ناراحت شدی به عنوان یک کاربر باهاش حرف بزن نه یک دوستدار ماشین آلمانی.
        این بحث ها به جاهای خوبی ختم نمیشه.
        به نظر من دیسلایک خیلی جواب بهتری هست.
        من به عنوان یک طرفدار خودروهای آلمانی به همه ی ماشین های انگلیسی ، امریکایی ، ژاپنی و … علاقه ی زیادی دارم.
        نیاز نیست خودت رو با آلمانی باز ها درگیر کنی. چون اصلا درگیری وجود نداره. ما به علایق شما احترام میذاریم چون خودمون هم دوستشون داریم.
        .
        من به ماشین انگلیسی خیلی علاقه دارم و داشتم. وقتی بحث لامبورگینی و مکلارن رو کشوندیم به ماشین آلمانی و انگلیسی اصلا حرف های خوبی رد و بدل نشد.
        .
        ازت میخوام دیگه از لغت المانی باز، امریکایی باز ، و … استفاده نکنی. اینا جو سایت رو مسموم و کثیف میکنن.

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1301 دیدگاه) ,

          مجید جان
          حرفت درسته و هم نادرست
          من گفتم المانی باز نگفتم المانی بازها که اینطور میگی
          این جناب داره بحث راه میندازه نگه تا منم نگم
          منم به عنوان یه طرفدار ماشین امریکایی به بقیه ماشینها احترام میذارم اما توهین نمیکنم
          من خودم رو با المانی بازها در گیر نمیکنم با 1 نفرشون فقط دارم صحبت میکنم
          منم به سلیقه های شما احترام میذارم و تا وقتی که کسی چیزی نگفته منم جواب ندادم
          خیلی راحت میتونستم تو اون مطلبی که پدال گذاشت در مورد کسل کننده ترین کانسپت دنیا که یه فولکس بود بحث راه بندازم ولی احترام گذاشتم و نکردم
          پس احترام باید 2 طرفه باشه
          این جناب امده میگه امریکا کلا هر چی ساختن واسه خنده بوده….
          منم عین خودش جواب دادم

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3785 دیدگاه) ,

          .
          ایشون خواسته بحث راه بندازه درست.
          شما نباید تحریک بشی
          دوستی به اسم مسیح از همین خاصیت خصلت بعضی ها استفاده میکرد..
          من اون موقع یک پروفایل دیگه داشتم با حدود 2000 کامنت.
          با اسم اصغر از ماشین امریکایی دفاع میکرد ( نظر واقعیش هم همین بود )
          با اسم میسح میومد میگفت ماشین امریکایی اشغال !!! و کلی بحث راه مینداخت.100 نفر هم مثل شما میومدن بهش جواب میدادن.
          فقط و فقط برای جلب توجه.

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3785 دیدگاه) ,

          وقتی میگی میخواستم در بحث فولکس واگن کسل کننده ترین کانسپت بیام بحث راه بندازم یعنی هدفت درگیری با به قول خودت آلمانی باز ها بوده. نه این دوستمون.
          اونجا بحث درست میکردی با خیلی ها درگیر میشدی.
          .

    2. Erfan
      سوابق: (24 دیدگاه) ,

      دوست عزیز….
      من فقط یه نقل قول از جرمی کردم…
      در مورد شماره ۳ هم باید بگم هر اشتباهی که بشه ازش درس گرفته مقدمه ای بر پیروزی هستش…
      حالا مقایسه نسبت اشتباه آلمان با آمریکا رو به عهده خودتون میزارم….

      پاسخ
  16. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1301 دیدگاه) ,

    مجید منم مثل تو خیلی وقت هست پدال رو میشناسم
    هم مسیح رو میشناسم و هم اون کاربر به اسم مافیا که حرفهاش اندازه…………بی ارزش بود و خسته شده و هخامنش و خیلی های دیگه که همشون با چندتا اسم میومدن و شلوغ میکردند
    من تحریک نشدم فقط دارم جواب اون فرد رو مثل خودش میدم
    تازه من نگفتم که میخواستم در قسمت فولکس بحث کنم گفتم میتونستم اما نکردم چون احترام میذارم به نظر بقیه برعکس یه سری ها

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3785 دیدگاه) ,

      آفرین.
      خیلی خوبه.
      سعی کن همیشه همینطور خوب و منطقی باشی.

      پاسخ
    2. Erfan
      سوابق: (24 دیدگاه) ,

      موضوعی هم هست که مرتبط با مطالب بالا نیست که بد نیست مطرح کنم و این که…
      دوستانی که آمریکایی دوست هستن یکسری مطالب واقعا بچه گانه و غیر عقلانی مطرح میکنند و مثال برای این مقایسه z28 با s500 cupe… خوب آیا این عقلانی هست؟
      کامنت گذاشتن به جای این میرم ۶۰هزار تا میدم z28 میگیرم
      آیا 28 کیفیت سواری 500رو داره؟
      آیا متریالش با اون یکی هست؟
      آیا ایمنیش با اون یکی هست؟
      آیا آپشن هاش با اون یکی هست؟
      جالب که کلی هم لایک میخوره…
      نمیتونم درک کنم آیا اس 500 چندصد هزار داری باید با z28که 60هزارتا قیمت داره مقایسه بشه؟
      با اگ با بنتلی بود درکش یکم راحت تر بود!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3785 دیدگاه) ,

        .دوست عزیز
        شما تازه اومدی.
        این بحث ها رو نکنی خیلی بهتره.
        عاقبت نداره.
        من کردم که میگم .
        فقط درگیری پیش میاد
        هیچ فایده ای هم نداره.

        پاسخ
        1. Erfan
          سوابق: (31 دیدگاه) ,

          دوست عزیز من 2 سال یا بیشتر هست که از مطالب پدال استفاده میکنم…
          فقط زیاد کامنت نمیزارم…
          کامنت کم دلیل بر تازه اومدن نیست…

  17. علی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    چقدر بدترین ماشینه این دسته بندی شبیه نیسان جوک هست ولی نیسان جوک رو مردم دنیا میخرند و با طراحیش مشکلی ندارن
    آیا میشه نتیجه گرفت که سلیقه مردم جهان تغییر کرده ؟
    همانطور که مردم کشور خودمون بعد از تجربه پژو 206 با طراحی منحصر به فرد به طراحی خودرویی مثل L90 رویه خوش نشون دادن
    ظاهرا سلیقه جهانی انسانها مسیرش را کج کرده

    پاسخ
  18. بهزاد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    ممنون اقا سامان آره واقعا چینی بیکیفیت هست صد رحمت به 206 خودمون من که حتی یک قرون هم پول به چینی نمیدم فقط ظاهر دارن اونم از دور ول ول میکنه

    پاسخ
  19. حامد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جای نیسان جوک تو لیستتون خالیه
    تازگیا هم داره واردِ مرز پُر گُهر میشه!!

    پاسخ
  20. هشمت الله ازغندی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لینکلن ورسای ?! کجاش زشته این بنده خدا ! همین الان هم اگه باهاش بری خیابون همه نگاش میکنن،

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.