چشم انداز

برترین خودروهای جمع و جور (قسمت دوم)

امروزه خودروهای جمع و جور با توجه به تراکم شهرها و ترافیک و کمبود جای پارک و مقرون به صرفه بودن در سفرهای کوتاه درون شهری، مورد استقبال قرار گرفته اند. در قسمت دوم این مقاله، ادامه فهرست برترین خودروها در این کلاس را با هم مرور می‌کنیم.

برترین خودروهای جمع و جور شهری
برترین خودروهای جمع و جور شهری
۷) شورولت اسپارک
شخصیت اسپارک (جرقه)، بسیار آرام‌تر از عنوانی است که برای آن انتخاب شده، ولی با این حال، آنهایی که به دنبال یک رانندگی ساده در شهر هستند، از آن راضی خواهند بود. در این خودرو، برای انتقال قدرت ۸۴ اسب‌بخار موتور ۱/۲ لیتری چهار سیلندر دو گزینه گیربکس ۵ دنده دستی و سیستم CVT درنظر گرفته شده است. اسپارک در محیط شهر، سریع و چابک به نظر می‌رسد، ولی سیستم فرمان مبهم و کم‌دقت آن، باعث می‌شود که لذت رانندگی کمتری نسبت به رقیبان داشته باشد. در هر صورت، اسپارک با چهار در، یک «هاچ» و فضایی برای چهار سرنشین، خودروی مناسبی به نظر می‌رسد.

2016 Chevrolet Spark
۲۰۱۶ Chevrolet Spark
علی‌رغم طول ۳۶۷۵ میلی‌متری اسپارک، فضای داخل کابین این خودرو نسبتاً جادار است. یک راننده ۲ متری می‌تواند به راحتی در پشت‌فرمان قرار گیرد و در همین حال، فضای مناسب برای حضور یک سرنشین بزرگسال در پشت‌سرش وجود دارد. در همین حال، با جمع‌کردن صندلی‌های عقب، فضایی به اندازه ۸۷۸ لیتر برای حمل وسایل در اسپارک ایجاد می‌گردد. مدل جدید اسپارک در ژانویه ۲۰۱۶ روانه بازار می‌شود.

2016 Chevrolet Spark interior
۲۰۱۶ Chevrolet Spark interior
۶) هیوندای اکسنت
هیوندای با ساخت خودروهای مقرون‌به‌صرفه، کاربردی و حتی با طراحی جذاب، خود را به بازار شناسانده و مدل اکسنت، نمونه‌ای کامل از این موضوع است. هیوندای که به فرم‌های سدان و ۴ در هاچ‌بک در دسترس قرار می‌گیرد، سطحی فراتر از میدان رقابت در این کلاس خودرویی به نمایش می‌گذارد. در این مدل، موتور استاندارد ۱/۶ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۳۷ اسب‌بخار می‌تواند با هر کدام از سیستم‌های گیربکس ۶ دنده دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک همراه گردد که در هر صورت، مصرف سوخت بسیار مناسبی خواهد داشت. در همین حال، یک گارانتی ۱۰ ساله / ۱۰۰ هزار مایل برای پیشرانه درنظر گرفته شده است.

2015 Hyundai Accent
۲۰۱۵ Hyundai Accent
کابین اکسنت با اینکه سکوت و راحتی مناسبی دارد، ولی از مواد پلاستیکی سطح پایینی که در آن به کار گرفته شده، رنج می‌برد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که نسل کنونی اکسنت (چهارم) از سال ۲۰۱۱ در بازار حضور داشته و احتمالاً هیوندای سخت مشغول آماده‌سازی مدل جایگزین است. بنابراین اگر استفاده از آخرین نسخه اکسنت برای شما در اولویت قرار دارد، شاید باید تا ارائه نسل جدید صبر کنید.

2015 Hyundai Accent Interior
۲۰۱۵ Hyundai Accent Interior
۵) تویوتا یاریس
در رقابت سختی که در این کلاس وجود دارد، تویوتا یاریس بسیار خوب ساخته شده، ولی در عین حال، گزینه چندان قابل‌توجهی نیست. این مدل که به دو فرم ۲ یا ۴ در هاچ‌بک در دسترس قرار می‌گیرد، طراحی تازه و امیدوار کننده تویوتا را به نمایش می‌گذارد و همین‌طور از سیستم اطلاعات و سرگرمی Entune استفاده می‌کند. از هر دو گزینه گیربکس ۵ دنده دستی و ۴ سرعته اتوماتیک می‌توان برای انتقال قدرت در یاریس به کار برد، ولی استفاده از گیربکس دستی برای بیرون‌کشیدن بیشترین لذت ممکن از موتور ضعیف ۱/۵ لیتری چهار سیلندر پیشنهاد می‌شود.

2015 Toyota Yaris
۲۰۱۵ Toyota Yaris
تویوتا علاوه بر بازسازی ظاهر یاریس برای مدل ۲۰۱۵، در زمینه شاسی و سیستم تعلیق نیز تغییراتی انجام داده است؛ موضوعی که باعث‌شده یاریس به شکل شگفت‌انگیزی «سریع» باشد. در همین حال، یاریس SE یک سیستم تعلیق با صلبیت بیشتر و ترمزهای با کیفیت بهتر دریافت کرده است.

2015 Toyota Yaris
۲۰۱۵ Toyota Yaris
۴) شورولت سونیک
شورولت سونیک در مدل‌های سدان و هاچ‌بک، با طراحی عضلانی، سطح بالای امکانات و هندلینگ چابک و با عکس‌العمل بالا، گزینه‌ای جذاب در بین خودروهای حاضر در این کلاس است. سونیک دارای چهار سطح تریم، مجموعه‌های از رنگ‌های سرزنده و جوان‌پسند و دو گزینه پیشرانه است. موتور استاندارد ۱/۸ لیتری و موتور آپشن ۱/۴ لیتری توربو، هر دو قدرتی برابر ۱۳۸ اسب‌بخار دارند، ولی موتور توربو منحنی گشتاور بسیار خوشایندتری دارد و گیربکس دستی نیز مکمّل آن است.

Chevrolet Sonic RS
Chevrolet Sonic RS
با ورود گزینه‌های جدیدتر و جذاب‌تر به جمع خودرو‌های کلاس B، شاید اندکی از اشتهای موجود برای سونیک کم شده باشد، ولی سیستم مدرن اطلاعات و سرگرمی و همین‌طور سیستم‌های ایمنی در این خودرو، آن را همچنان را به عنوان یکی از سرآمدهای کلاس ساب‌کامپکت حفظ کرده است.

Chevrolet Sonic RS
Chevrolet Sonic RS
۳) فورد فیستا
کوچکترین سدان و ۴ در هاچ‌بک فورد، با داشتن عملکردی مناسب در مصرف سوخت، دینامیک رانندگی بسیار خوبی نیز در اختیار قرار می‌‌دهد. برای فورد فیستا دو گزینه برای پیشرانه در دسترس هستند؛ یک موتور استاندارد ۱۲۰ اسب‌بخاری چهار سیلندر و آپشن موتور توربوی سه سیلندر با قدرت ۱۲۳ اسب‌بخار. همچنین یک گیربکس ۵ دنده دستی به صورت استاندارد است و در همین حال، می‌تون از آپشن گیربکس پر سر و صدای ۶ سرعته اتوماتیک نیز استفاده کرد.

Ford Fiesta
۲۰۱۴ Ford Fiesta
با توجه به قیمت فیستا، شرایط داخل کابین این خودرو چیزی فراتر از حدّ انتظار است. ولی در عین حال، لیست ویژگی‌های استاندارد و آپشن، در کمترین حالت ممکن هستند. در هر صورت، سواری آرام و متعادلی در این خودرو مشاهده می‌شود و ترمزهای قابل‌پیش‌بینی، باعث شده‌اند تا تجربه دلچسبی از رانندگی با آن ایجاد گردد.

Ford Fiesta
Ford Fiesta Interior
۲) هوندا فیت
هوندا فیت ثابت کرده است که یک خودروی کوچک هم می‌تواند چیزی از خودروهای دیگر کم نداشته باشد؛ چرا به شکلی مناسب، صرفه‌جویی اقتصادی، تطبیق‌پذیری و حتی اندکی «شیطنت» را با یکدیگر ترکیب کرده است. موتور ۱/۵ لیتری چهار سیلندر در این مدل، قدرتی به میزان ۱۳۰ اسب‌بخار تولید می‌کند که برای انتقال قدرت می‌توان از هر کدام از یک گیربکس ۶ دنده دستی به صورت استاندارد و یا یک سیستم CVT به صورت آپشن استفاده کرد. شاسی، کنترل بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد، ولی سیستم ترمز، شرایط متوسطی دارد. همچنین فضای پای زیادی در صندلی‌های عقب فراهم شده است و در همین حال، با جمع‌کردن صندلی‌ها می‌توان به فضایی برابر ۱۵۰۰ لیتر برای حمل وسایل دست یافت.

2015 Honda Fit EX
۲۰۱۵ Honda Fit EX
در مدل جدید از هوندا فیت، کیفیت مواد و طراحی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته‌اند. درها و داشبورد، پنل‌های زیبا و جالبی پیدا کرده‌اند و همین‌طور، طرح‌های «فاکس‌لومینیوم» داشبورد، دستگیره درها و هواکش‌ها، جلوه خاصی ایجاد کرده است. در حالت کلی، با توجه به راحتی باورنکردنی و قیمت منطقی این مدل، تعجبی هم ندارد که در یکی از رده‌های بالای این لیست قرار گرفته است.

2015 Honda Fit EX Interior
۲۰۱۵ Honda Fit EX Interior
۱) سایون iA
iA که در واقع یک مزدا ۲ در زیر یک پوسته دیگر است، با ظاهری زیبا و لیست بلند امکانات خود، کمتر می‌تواند به عنوان یک وسیله حمل و نقل ساده توصیف شود. موتور صرفه‌جوی ۱/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۰۶ اسب‌بخار در iA می‌تواند با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک همراه شود و تجهیزاتی مانند سیستم ایمنی پیش‌برخورد در سرعت‌های پایین، قابلیت ارتباط بلوتوث و نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، این خودرو تبدیل به گزینه‌ای مجهز در کلاس خودروهای ساب‌کامپکت می‌کنند.

2016 Scion iA
۲۰۱۶ Scion iA
در تنها نسخه‌ای که از سایون iA ارائه می‌شود، امکاناتی چون کلید فشاری استارت، یک دوربین نمای عقب، کروز کنترل، USB و درگاه‌های ورودی اضافی برای سیستم صوتی به چشم می‌خورند؛ مهمتر از همه، اینکه همه اینها با استفاده از یک دکمه در کنسول وسط یا نمایشگر لمسی قابل‌کنترل هستند. با اینکه به‌راحتی می‌توان به خودروسازی که در واقع، خودروهای خودش را نمی‌سازد، خرده گرفت، ولی در مورد iA شرایط اندکی متفاوت است.

2016 Scion iA Interior
۲۰۱۶ Scion iA Interior
برترین خودروهای جمع و جور (قسمت اول)

منبع: کار اند درایور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    فقط هیوندای!>….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farhad

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      چند سالته
      قطعا خیلی کم که جز ظاهر و اپشن چیزی رو نمی بینی خوش به حال کره ای ها با وجود نسل فعلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hsmed

        ۱۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (15 ديدگاه)

        منظورش هوندا بود، اشتباه تایپی بوده ✍

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      دوستم یه فورد فیستا خریده بود هممون بهش با تمسخر میگفتیم این چیه خریدی شبیه تخم مرغه
      یه روز گفت که من بشینم پشت فرمان
      به مرگ خودم اصلا یه چیز دیگه ای بود صداش هندلینگش فرمان ترمز کلا همه چیزش عالی بود حتی وقتی تو چاله های خیابان می افتاد ماشین مکم بودنش رو به ادم گوشزد میکرد
      من به کلی نظرم راجبش عوض شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فورد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (853 ديدگاه)

    یکی از یکی زیبا تر ولی بنظر من هوندا و فورد از بقیه بهترن در کل تو دنیا این جور ماشین هارو برای ادم های کم بضاعت درست می کنن ولی بیاد تو ایران میشه خودرو های لوکس با قیمت نجومی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    ۴تا از ۱۳تا ماشین در ایران موجود هست!
    بچه ها تو رنج ۳۰، ۴۰ تومن چی خوبه؟
    پارس ال‌ایکس، آوانته دست دوم، مگان۲۰۰۶؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      سعی کنید به چینی پول ندید این چینیا که میخرن میتونم بگم بعد چند سال تلفات بدی میدن امیدوارم محدودیت ها رفع بشه و پای این لجن خورا جمع شه
      ولی چی بگم الان ایرانیام خیلی بدن پرسیا مدل 90 یکی از دوستان 3 بار موتور باز کرده پرشیا مدل 87 ما که خیلیم میرونیم 190 هزار تا کار کرده یه بارم موتورش دست نخورده ترمز های اون مثلا ABS من یه بار نشستم توبه کردم تا محکم ترمز نگیری نمیگیره یواش میگیری پدالش تا ته میره ماشین بعد چند ثانیه حالیش میشه ترمز کردی ولی ماله ما ترمزاش حرف نداره نسبت به خودش حالا قبلنا که وقت ازاد زیاد بود وقت میکردم بهش برسمو زیاد از هم نپاشه ولی خوب تمیز نروندیم تو خاکی زیاد استفاده کردیم 3 بار کمکاش کاملا عوض شده و اتاقش به صدا افتاده
      در کل میتونم بگم بعد مدل 89 ایرانی خوب نیس حالا تو این ماشینا هم که گفتید 40 میلیون مگانو فکر کنم با جرثقیل گذاشتن نمایشگاه بعد خرید خرجش باز میشه یه خوردم پس انداز کنید انتخاب های بهتری شاید داشته باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۴ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        ممنون آقا محسن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      یه هیوندای ورنا خیلی تمیز رو میتونی 27 ال30 تومن بخری خیلی از ایرانی ها بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. علی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط اوانته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محمد

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (512 ديدگاه)

      ال نود همین…بقیه ماشینا بی کیفیتن یعنی اشغالن..بخری پشیمون میشی همش باید خرجشون کنی…بازم به مرام ال نود که توکیفیت یه پله بالاتره.مگان تمیز باشه عالیه.ی ماشین جدیدشرکت نگین خودرو اورده…حدود70تومن…پول داری اون رو بگیر..ماشین روز اروپا..رنوسیمبل…به تموم ماشینا داخلی وچینی ارزش داره
      فقط کیفیت وایمنی مدنظرت باشه همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۴ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        ممنون از همه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. sina

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    کابین هوندا فیت انگار کاکپیت هواپیماس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mostafa

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    همه ی این خودرو ها نمونه فولشون تو مناطق ازاد زیر 60 میلیون تومن هستش که اکثرن ریو اکسنت یاریس میخرن به خاطره دسترسیه راحت به قطعات و فروش راحت.هوندا و فورد خیلی خوبن ولی فروشش خیلی سخته اینجا کمتر کسی سراغش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mostafa

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    در جوابه اقا حسین بگم واقعا تو ایران سخته تو این قیمت ماشین خوب پیدا کرد.اوانته ها معمولا کار کردشون بالاست خطریه مگانم تمیز موتور 1600 دنده دستی بیس میشه گیر اورد اونم ممکنه تو مدته کوتاه زیاد به خرج بیوفته اگه 60 داشتی مزدا 3 انتخاب خوبی بود ماشینه صفرم جک خوبه که از تولیدات داخلی هم خوشگلتره هم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Lambo

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    دوستان 1 سوال ولکس گلف نمیتونست تو این لیست باشه ??!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تاوریل الف

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      نه گلف در این کلاس نیست پولو یا آپ در این لیست قرارمیگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تویوتا یاریس، بهترین نیست، ولی فکر کنم مقرون به صرفه ترین باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرحسین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من فورد فیستا و هوندا فیت رو دوست دارم.هاچ بک باید توانایی حرکتی بالایی داشته باشه تا کوچکی اتاق رو جبران کنه و دارنده ماشین رو راضی نگه داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (231 ديدگاه)

    دوستان بمب خبری اقایون هم مشخص شد.سورن با موتور توربو و ۱۰تومن اضافه قیمت.خدا شفا بده.واقعا متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      ینی واقعا حیف اسم توربو! اگه بوگاتی بفهمه سورن توربو داره درجا فراخان میده تمام450 دستگاه رو میارن و توربو هاشو میکنه میزارن تو موزه!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. وحید

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    قطعا فورد فیستا
    و تویوتا یاریس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سارا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    واقعآ لیست جالبی بود یعنی هر چقدر میخوندم میگفتم خب از این که بهتر نداریم بعد میدیم آره داریم :D به نظرم فورد فیستا و هوندا فیت از همه بهترن از سایون شناختی ندارم اما یه جور نا آشنایی بود ظاهرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      سایون هم زیر مجموعه تویوتا محسوب میشه…ماشین بسیار خوب و کم استهلاکی هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Archi KHAN

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    و باز هم نمایندگان امریکا خودنمایی میکنن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. me84

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    اول هوندا
    دوم فورد
    سوم تویوتا
    چهارم اسپارک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      بازم تویوتا موتور کورپریشن( سایون) در صدر خسته شدیم به خدا اینقدر تویوتا موتور اول شد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Xman

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      چقدم همه باهات موافقن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. RETOLEX

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    یاریس و ia
    پرچم تویوتا بالاست.
    این یعنی تویوتااااااا . در هر کلاس بهترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ALiHidden

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اصن از خودروی کوچیک خوشم نمیاد…

    اما اگه بین اینا میخواستم چیزی وردارم قطعا یاریس ورمیداشتم یا اسپارک

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا