بررسی وضعیت لکسس و اینفینیتی در ۲۵ سالگی

در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی و پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از بحران جهانی انرژی، بازار خودروهای لوکس بزرگ‌ترین شوک دوران خودش را دریافت کرد. در آن سال‌ها، صنعت خودروی ثروتمند ژاپن تصمیم گرفت که حضوری جدّی در کلاس خودروهای راحت و لوکس داشته باشد. میلیاردها ین برای ایجاد برندها و محصولات جدید صرف شد و موجب شد تا بالاخره دست بالای این بازار را در اختیار داشته باشند.

infiniti-q45-and-lexus-ls400
بذرهای این موفقیت در سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ میلادی گذاشته شد. محدودیت داوطلبانه دولت ژاپن برای صادرات خودرو و توافق سال ۱۹۸۱ قرار بود که اندکی از فشار وارد بر صنعت خودروی محلی امریکا کم کند. با توجه به محدودیت حجم خودروهای صادراتی، خودروسازان ژاپنی نیز به صورت ناگهانی برای سودآوری بیشتر، از خودروهای ارزان و اقتصادی به سمت خودروهای گران‌تر کشیده شدند.

1989 infiniti q45 prototype
1989 infiniti q45 prototype

Lexus LS400
Lexus LS400

اولین خودروسازی که رسماً وارد این عرصه شد، هوندا با برند نزدیک به لوکس «آکورا» در سال ۱۹۸۶ بود. پس از آن، یک تیم تحقیقاتی از مهندسان تویوتا از ژاپن که در کالیفرنیا ساکن بودند، مشغول پایه‌ریزی و مقدمات معرفی برند «لکسس» شدند. نیسان نیز در این زمینه به صورت مخفیانه در سال ۱۹۸۵ تلاش می‌کرد و یک برند لوکس با عنوان «اینفینیتی» ایجاد کرد تا بتواند با دیگر خودروسازان رقابت داشته باشد. هر دو برند لکسس و اینفینیتی اولین معرفی رسمی خود را در نمایشگاه دیترویت سال ۱۹۸۹ میلادی داشتند.

Iinfiniti Q45
Iinfiniti Q45

Lexus LS400
Lexus LS400

از میان سدان‌های لوکس ژاپنی جدید، اینفینیتی Q45 بیشتر از همه ثابت کرده که یک خودروی ژاپنی است. با یک طراحی داخلی با استفاده از چوب و یک نشان شبیه به سپر سامورایی؛ امّا در همین حال، نشانه‌هایی از مسمومیت به جگوار را در آن می‌توان دید. در همین حال، لکسس در قالب مدل LS 400 نه‌تنها معنایی مترادف با واژه «لوکس» ارائه داده، بلکه زیبایی خارق‌العاده‌ای در آن به کار برده است. لکسس به‌سرعت توانست هوش اقتصادی خریداران آمریکایی را به این موضوع متقاعد کند که خرید محصولات این برند، انتخاب هوشمندانه‌تری نسبت به واردات بیش از حد مهندسی شده و با قیمت بالای اروپایی است.

1989-lexus-ls-400-automobile-comparison
ابتدا برندهای آلمانی توسط شروع فوق‌العاده ژاپنی‌ها تحقیر شدند؛ به زودی، موج این شوک به رؤسای مرسدس‌بنز در اشتوتگارت نیز رسید. چگونه ممکن است یک برند لوکس جدید، محصولی به کیفیت کلاس S یا بهتر از آن، در هر زمینه‌ای داشته باشد و در همین حال، قیمت آن کمتر از یک کلاس E باشد؟ با اضافه شدن کوپه‌ها، سدان‌های متوسط و مدل‌های اسپرت در برندهای ژاپنی، شرایط از این نیز وخیم‌تر شد.

1989-automobile-comparison
امّا امروز، خودروسازان آلمانی ترجیح می‌دهند این رقابت را با ژاپن مختومه اعلام کنند. ولی حقیقت این است که آلمانی‌ها تمام شرایط کاری‌شان را برای رسیدن به برندهای ژاپنی تغییر داده‌اند؛ در حوزه‌هایی مانند طراحی، مهندسی، توسعه و به‌ویژه، خدمات مشتریان.

2015 Infiniti Q30
2015 Infiniti Q30

امروز، برندهای لوکس ژاپنی با همه آثار تخریب‌کننده ابتدایی خود، به نظر می‌رسد به یک وضعیت یکنواخت رسیده‌اند. این در حالی است که رقیبان آلمانی به سرعت در حال حرکت به جلو هستند. در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی، اوج جنگ بر سر فروش خودروهای لوکس در ایالات‌متحده بین مرسدس و ب‌ام‌و بود. هیچ‌کدام از برندهای ژاپنی نتوانسته‌اند دوباره به نقطه اوج فروش‌های خود در گذشته برگردند. در همین حال، ژرمن‌ها در حال ثبت رکوردهای تازه هستند. در دهه گذشته، ب‌ام‌و رشدی ۱۹ درصدی، مرسدس ۵۱ درصد و آئودی نیز ۱۰۳ درصد رشد داشته است. در همین حال، لکسس و اینفینیتی، کادیلاک و لینکلن همه با کاهش روبرو بوده‌اند.

در همین حال، باید به خاطر داشته باشیم که این جنگ در سراسر جهان جریان دارد؛ جایی که ژاپنی‌ها مدت زیادی نیست که وارد بازار پرمیوم شده‌اند. مخصوصاً اگر کسی به صورت جهانی به این مسئله نگاه کند، آلمانی‌ها هنوز در این زمینه یکه‌تازی می‌کنند.

امّا دقیقاً فاصله بین لکسس و اینفینیتی با اروپاییان چیست؟ برای شروع، باید گفت که طراحی هنوز یکی از مسائل مهم است و برندهای ژاپنی در حال حاضر در تلاش‌اند که یک هویت ظاهری پیدا کنند. در وهله دوم، خودروهای آلمانی هنوز دارای کیفیت رانندگی بهتری هستند و بهینه‌سازی راحتی و سکوت در آن‌ها همراه با دینامیک سرزنده، شرایطی را ایجاد می‌کنند که ژاپنی‌ها هنوز نمی‌توانند مانند آن را فراهم کنند. حتی وقتی ژاپنی‌ها می‌خواهند یک خودروی اسپرت صرف بسازند، نتیجه چیزی ناموزون است. مدل اسپرت لکسس LFA در اینجا مدّنظر است. LFA واقعاً خودروی تأثیرگذاری بود؛ ولی بیشتر به خاطر قیمت ۳۷۵ هزار دلاری آن شناخته شد تا موتور V-10 با قدرت ۵۵۳ اسب‌بخارش.

Lexus LFA
Lexus LFA

وقتی صحبت از تجربه مالکیت می‌شود، اینفینیتی و لکسس به شیوه‌ای متفاوت نسبت به آلمانی‌ها، با مشتریان آمریکایی رفتار می‌کنند. هیچ‌کس تاکنون در یک لکسس LS نسبت به فهم برندهای ژاپنی از راحتی و امکانات لوکس تردید نکرده است.

2007 Lexus LS 600h
2007 Lexus LS 600h

بهینه‌سازی مصرف سوخت احتمالاً یک مزیّت برای لکسس خواهد بود؛ این کمپانی اولین شاسی‌بلند لوکس هیبریدی را معرفی کرده است؛ RX 400h مدل ۲۰۰۶ و اولین مدل نمادین هیبریدی به عنوان لکسس LS 600h L مدل ۲۰۰۸. با این حال، هنوز انتظار می‌رود که لکسس به سمت باتری‌های قدرتمندتر لیتیومی حرکت کند تا بتواند نفوذ هیبریدی‌های خود را گسترش دهد. اینفینیتی نیز هنوز انتظار یک مدل الکتریکی را می‌کشد؛‌ تکنولوژی‌ای که نیسان هنوز آن را برای خود حفظ کرده است. در همین حال، اروپایی‌ها به تنهایی شروع به ارائه مدل‌های هیبریدی کرده‌اند و با مدل‌های دیزلی خود نیز به مصرف سوخت‌های بسیار خوبی دست یافته‌اند.

2015 Lexus NX
2015 Lexus NX

البته لکسس و اینفینیتی فعالیت خود را برای رسیدن به سطحی بالاتر و شرایط یک برند لوکس جهانی آغاز کرده‌اند. احتمالاً احیای دوباره لکسس، دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد و مخصوصاً مدل لکسس LFA به ما نشان داد که این کمپانی برای رسیدن به یک نقطه جدید در طراحی و عملکرد چقدر مصمم است. قدم بعدی لکسس، مدل جدید NX کراس‌اور کامپکت است که با موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر خود، اهداف بسیاری را در سر دارد.

autp-141000-eaurouge2-34-hr
در همین حال، هیجان زیادی برای مدل ۲۰۱۵ جدید لکسس RC F با پتانسیل فروش بالایش وجود دارد و همین‌طور لکسس RC 350 مدل ۲۰۱۵ و مدل کانورتیبلی که به دنبال آن ارائه می‌شود را نباید فراموش کرد. مدل CT200h نیز یک خودروی هیبریدی با قدرت فراوان خواهد بود. در عین حال، هیچ حرفی از تغییرات LS سدان در مدل ۲۰۱۶ گفته نشده است. کراس‌اور پرفروش RX این پتانسیل را داشت که تبدیل به نماد برند لکسس شود؛ با این حال، جایگزینی این مدل در سال ۲۰۱۵ برای لکسس مسئله‌ای دشوار خواهد بود. این خودرو با اینکه فروش بالایی برای خریداران سنین بالاتر داشته، ولی تصویر شاداب و جوان‌پسندانه لکسس را که هدف این برند است، به‌خوبی نمایش نداده است.

2003 Infiniti FX45
2003 Infiniti FX45

در این میان، اینفینیتی، به دنبال لکسس، به بازار جهانی وارد شده و اینک خود را به عنوان یک کمپانی جهانی می‌بیند. این موضوع با رفتن رؤسای جهانی‌اش به هنگ‌کنگ بیش از پیش نمایان شده است. اینفینیتی در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ سهمی ۱۰ درصدی از بازار فروش خودروهای پرمیوم را به خود اختصاص دهد. این تغییرات به‌قدری در این کمپانی گسترده بوده که باعث درنظر گرفتن یک شیوه نام‌گذاری جدید برای تمام مدل‌هایش شده است.

Infiniti Q50 2016
Infiniti Q50 2016

مهم‌تر از همه اینکه، اینفینیتی به دنبال تصویری خاص در خودروهایش است. یکی از نمودهای آن را در اینفینیتی Eau روگ شاهد هستیم که از یک موتور دو توربوی V-6 با قدرت ۵۶۰ اسب‌بخار، گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده می‌کند. اینفینیتی Q80 قرار است که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شود و این مدل نمادین سدان ابعادی به اندازه مرسدس‌بنز استاندارد کلاس S خواهد داشت. Q80 پایه‌ای برای مدل 2+2 کوپه اسپرت Q90 در سال ۲۰۱۹ و سوپرکار ۶۰۰ اسب‌بخاری Q100 در ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ خواهد بود. Q100 احتمالاً یک خودروی پلاگین هیبرید با موتور میانی خواهد بود. شاید مدل با اهمیت بیشتر، QX40 باشد که نسخه‌ای با بدنه متفاوت از نسل بعدی مرسدس‌بنز GLA خواهد بود؛ چرا که نیسان و مرسدس‌بنز توافق کرده‌اند تا در آینده تبادل تکنولوژی با یکدیگر داشته باشند.

2012 Infiniti JX
2012 Infiniti JX

اینفینیتی، یک‌سوم سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت نیسان را به خود اختصاص داده تا بتواند خودروهای پیشرفته و جذاب برای مشتریان تولید کند و آمار فروش جهانی خود را در سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال برساند. بدیهی است که پیوند تکنولوژی جدید بین اینفینیتی و مرسدس، بر سرعت این توسعه خواهد افزود. با این حال، وقتی نسل بعدی مرسدس‌بنز کلاس A در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود، اینفینیتی قرار است که از سه مدل رونمایی کند؛ یک چهار در ناچ‌بک (Q40)، یک کراس‌اور کامپکت با حال و هوای اسپرت (QX30) و یک مدل ۲ در نمادین، یک کوپه یا هاچ‌بک (Q20).

Infiniti Q50 2016
Infiniti Q50 eau-rouge

لکسس نیز شریک تکنولوژیک آلمانی مخصوص به خود را دارد. ۲ سال قبل، تویوتا در این زمینه با ب‌ام‌و به توافق رسید. در کوتاه‌مدت باید انتظار داشته باشیم که موتورهای دیزل ب‌ام‌و را در مدل‌های لکسس ببینیم. ولی در درازمدت، مدل ZX6 که یک پروژه اسپرت مشترک است، بیش از همه جلب‌توجه می‌کند. این پروژه نهایتاً به مدل‌های ب‌ام‌و Z7 و کوپه لوکس لکسس SC ختم خواهد شد. این خودروی دیفرانسیل عقب، احتمالاً از یک موتور شش سیلندر در یک ردیف یا یک موتور V6 همراه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که مدل 2+2 کوپه از سه موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد؛ یک موتور الکتریکی ۸۲ اسب‌بخاری بین موتور قرار گرفته در جلو و گیربکس و موتورهای ۹۲ اسب‌بخاری در کناره‌های دیفرانسیل در عقب.

جان دو نیسچن، مدیرعامل اینفینیتی در این زمینه می‌گوید:

در طول ۲۵ سال آینده، اینفینیتی باید از یک برند آمریکایی به یک برند جهانی تبدیل شود. هدف ما این است که عضو ثابت باشگاه خودروهای پرمیوم شویم.

لکسس نیز به همین ترتیب، درصدد کم کردن فاصله‌اش با ژرمن‌ها است. کیوتاکا ایسه و گروه کاری‌اش به‌خوبی می‌دانند که باید مدل‌های سرزنده‌تر و جذاب‌تر تولید کنند و توجه بیشتری به دینامیک وسیله نقلیه داشته باشند؛ در همین حال، آن‌ها باید نقاط قوّت کنونی را در زمینه‌های چون راحتی و خدمات مشتریان را حفظ کنند.


منبع: automobilemag – در همین ارتباط بخوانید: ۲۵ سال پس از تهاجم ژاپنی‌ها، پیروزی با آلمان‌هاست

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

37 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل "Amir"
      "Amir"
      سوابق: (445 دیدگاه) ,

      اگه دقت كنيد ميبينيد ك طراحياي شبيه ب همي دارن

      پاسخ
    2. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      عکس اول شبیه نیسان ماکسیما هست.

      جالبه

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل فرید
      فرید
      سوابق: (788 دیدگاه) ,

      مگولی….شما که ۱۰۰ سال (۱۰۰ سال خیله ها) از لکسس جلوترین چرا ۲۳ پله ازش عقبترین آقای ۱۲۵ ساله…لوکس میزنین ولی دوزار کیفیت نداره نسبت به لکسس…این رو دارندگان خودرو مشخص کردن که مهمترین عامل در انتخاب خودرو هستند…لوکس بودن به چه درد میخوره وقتی ماشینت تورو اذیت میکنه و باعث دردسرت میشه…از شماها با ۱۰۰ سال تجربه بیشتر از ما انتظار بیشتر میره…لااقل باید مساوی با م باشین نه ۲۳ پله پایین تر از ما… S کلاستون یا همون سلطانتون که آخر شد…بعد شما بیاین بگین لوکسیمو لوکس میزنیم…فقط زدن نیست به فکر خرابی بعدشم باشین…امکانات لکسس از شماها کم نباشه بعضی جاها زیادم هست پس ربطی به تکنولوژی زیاد هم نداره نگین یه وقت…خلاصه مواظب برندتون باشین اوضاع اش داره وخیم میشه….فقط بنز نیستش همه برند ها در حال پیشرفتن…لکسس هم به فکر نباشه سقوط خواهد کرد.
      آقای حسینی بابت ترجمه ممنون.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل "Amir"
        "Amir"
        سوابق: (445 دیدگاه) ,

        جوگولي،جو الكي نده،اينو ديگه هر …ميدونه ك بنز بهتر از لكسوسه،اصن كلا آلمان حرف اولو ميزنه،ژاپن هنوز خيلي كار داره،الكي نيس ك بهش ميگن سلطان…،درضمن بنز هيچ وقت سقوط نميكنه چون مردم ميدونن دارن چي ميخرن،اگه بنز نبود لكسوسم هيچ وقت ب جايي نميرسيد

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل فرید
          فرید
          سوابق: (788 دیدگاه) ,

          اولا من با شما شوخی ندارم لطفا درست صحبت کنین.
          باشه ما حرف اول رو نمیزنیم ولی ۲۳ رده از شماها بالاتریم…ما خیلی کار داریم شما راست میگی 😀 😀 سلطانتونم دیدیم از آخر اول شده…لامصب آآآآآآآآآخر….این بود سلطانتووووووووووووووون 😀 😀 😀 😀 …اگه آمارم (به دقت) نگاه کنی میبینی که مردم خوب میدونن چی بخرن اون بالا بالاهارو یه نگاه بنداز…دارنده های بنز پشیمونن طفلیا 😀 😀

        2. تصویر پروفایل "Amir"
          "Amir"
          سوابق: (445 دیدگاه) ,

          جناب فريد،من نميدونستم ك جنبه ي شما پايين تر از اين حرفه،ب هر حال اگر ناراحت شديد ببخشيد،درضمن شركتي كه دلشو ب چهار تا عدد و آمار خوش كنه ب درد نميخوره شما از هركي ك تجربه ي رانندگي با دوتا ماشينو داشته باشه بپرسي بنزو انتخاب ميكنه،اميدوارم حداقل اين حرفمو از جنبه ي طنز نگاه نكنيد

        3. تصویر پروفایل فرید
          فرید
          سوابق: (788 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم.
          شما بنزیا خیلی دلتون رو به این اعدادو ارقام خوش میکنین ولی زمانی که صرف نداره این اعدادو ارقام میشن بی معنی…
          مثل اینکه شما هستین که از جانب طنز به اعداد و ارقام نگاه میکنین دوست عزیز.

    4. arman
      سوابق: (100 دیدگاه) ,

      یه جور میکی انگار یکی از طراحهای ارشد بنزی
      خودتو نیگا کن برادر من.یه طرف آلمانه یه طرف ژاپن.ما چیکار کردیم؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل "Amir"
        "Amir"
        سوابق: (445 دیدگاه) ,

        حرف شماهم درسته،در ضمن طرفداراي بنز بيشتر از طراح ارشد بنز ب فكر اين كمپانين (-;

        پاسخ
        1. arman
          سوابق: (100 دیدگاه) ,

          من خودمم طرفدار بنزم اما نه دیگه اینجور !!!

      1. تصویر پروفایل فرید
        فرید
        سوابق: (788 دیدگاه) ,

        بابت این سایت بسیار عالی از شما تشکر میکنم…متعصبین بنز یه نگاه بندازن (که مطمئنم نمیندازن) بد نیست…چیزی از متعصب بودنتون کم نمیشه بهتون قول میدم.

        پاسخ
        1. g35
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم آقا فرید . باید از نویسنده این مقاله تشکر کنی . من که کار مهمی انجام ندادم فقط سایت رو معرفی کردم . اگه به اینفینیتی علاقه داری و فیلتر شکن داری و میتونی توی youtube بری پیشنهاد میکنم new infiniti g and nissan z cruise and meet movie رو سرچ کن . یه ویدئو خیلی توپ از نیسان و ایفینیتیه . مطمئنم بعد از دیدن این ویدئو علاقت به ماشینای ژاپنی بیشتر میشه .

        2. تصویر پروفایل فرید
          فرید
          سوابق: (788 دیدگاه) ,

          من توی یه ایمیل جداگانه از نویسندش هم تشکر کردم…
          بروی چشم حتما میبینم…ممنون…من علاقه ام به ماشین های ژاپنی همینجوری زیاده.آکورا، اینفینیتی هم جای خود دارند.بازم ممنون.

    5. g35
      سوابق: (584 دیدگاه) ,

      آقا رضا چرا داری میگی آخی گوگولیا ؟؟؟؟ منظورت از این حرف چیه ؟؟؟؟؟ آلمانیها در صنعت خودروسازی هیچوقت سلطان نبوده و نیستند و از این به بعد هم نخواهند بود . چند تا مثال : روش تولید انبوه و اولین سیستم سیستم دید در شب و اولین suv واقعی و سیستم 4 چرخ متحرک و اولین ترمز abs استاندارد و اولین کروز کنترل و اولین استارت الکتریکی و نخستین خودرو مجهز به ایربگ و ….. خودروها را چه کمپانیهایی به صنعت خودرو معرفی کردند ؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل وحید
      وحید
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      شاید بخاطر اینکه هیچ کدوم از محصولات اینفینیتی رو حتی ندیدی…!

      پاسخ
  1. سام
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    طی 25 سال چی شدن……
    ما طی 25 سال برای پرایدمون چراغ جدید و ایربگ گذااشتیم…..!

    پاسخ
  2. CIFEX
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    ن جا چند تا نکته هست که خیلی قابل توجه هست
    اول اینکه قطعا لوکس ساز های المانی خیلی جلوتر از لوکس ساز های ژاپنی هستند چون اون ها ذاتا لوکس ساز بودند و چه از نظر قدرت برند و فناوری و چه از نظر خصوصیات ذاتی در جایگاه به مراتب بالاتری قرار دارند
    اما لکسوس داره یک مسیر بسیار منطقی رو طی میکنه که میتونه به یک رقیب قدر تبدیل شه با توجه به منابع مالی بسیار عظیمی که در اختیار داره ( تویوتا ) و این منابع مالی بسیار زیاد میتونن خیلی راحت فناوری های مختلف رو در اختیار بگیرند .
    البته لکسوس به عنوان اصلی ترین رقیب المانی ها خودش هم میدونه راه زیادیو برا رفتن داره اما قدم هاشو هوشمندانه بر میداره
    وقتی بی ام دبلیو و مرسدس بنز کار خانه های خودشونو در چین افتتاح کردند ( برای کاهش هزینه های تولید ) مدیر لکسوس در امریکا گفت ما هنوز اونقدر قدر نشدیم که چنین کاری رو انجام بدیم
    خلاصه مطلب اینکه این یک جنگ تمام عیار هست در دنیای تجارت بین برند های بسیار قدرتمند با روش های بازی بسیار پیچیده که نظر دادن در باره اون کار هر کسی نیست
    مقاله جالبی بود ممنون
    سردبیر محترم و یا اقای انیس حسینی عزیز اگه خبر ترجمست ممنون میشم لینکشو به من بدید

    پاسخ
    1. mory
      سوابق: (403 دیدگاه) ,

      ای کاش همه یا مثل شما نظر میدادن که یه اطلاعاتی کسب کنیم.

      مقاله خوبی بود ممنون

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2630 دیدگاه) ,

        دست جناب انیس حسینی هم درد نکنه که اینقدر دنیای خودرو رو دوست دارند و مطالب زیادی در این حوزه منتشر کردند…
        (ایران&المان)

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2630 دیدگاه) ,

      25 سال پس از تهاجم ژاپنی ها پیروزی با المان هاست…
      من باید چند نکته رو درباره این عرض کنم…
      اول اینکه مرسدس بنز در حوزه ی ای ام جی و یا مایباخ محصولات قدرتمند خود را به نمایش میگذارد،نیسان هم باید همین کارو میکرد تا ایفنتینی یه ذره قدرتمند بشه.
      ولی نیسان با تولید جی تی ار، سنگی بر ایفنتینی زد که فکر کنم جبران نشدنیه.
      مثلا همین ای ام جی جی تی
      از پایه اس ال اس درست شد،ولی اس ال اس،به مراتب امکانات و تکنولوژی های کمتری از جی تی داره،حتی در مدل2017.
      نیسان هم همینطور باید میکرد.
      باید یه جی تی ار با امکانات و تکنولوژی کم درست میکرد.
      و بعد مثلا مدل نیسمو رو با نامی دیگر به کمپانی ایفنتینی تزریق میکرد.
      دوما ژاپنی ها معلوم نیست بالاخره میخوان شاسی بلند افرودی بسازن یا شاسی بلند سرعتی.
      شاسی بلند افرودی ،به مدل هایی مثل لند کروز و اف جی کروز گفته میشود
      و به شاسی بلند های سرعتی،به مدل هایی مثل ایکس 6 ام و یا کایرون توربو میگویند.
      یه بار میاد لند کروزو ای اس750 میکنه،یه بار دیگه تولیدشو متوقف میکنه،و تولید لند کروز رو زیاد میکنه،یه بار هم اف جی کروزو از خط تولید میندازه و دوباره ای اس750 رو ابداع میکنه.
      در این باره خود درگیری مضمن داره.
      در کل ژاپن هنوز جا داره به المان برسه،ولی اینو قبول دارم که قدم های هوشمندانه ای بر میداره….
      (ایران&المان)

      پاسخ
      1. CIFEX
        سوابق: (79 دیدگاه) ,

        خدمت دوست عزیزمو عرض کنم که :
        درباره نیسان کاملا حق با شماست نیسان در زمینه برند به اصطلاح لوکس خودش اینفینیتی اشتبا هات فاحشی رو انجام داد که خیلی به ضررش تمام شد و نیسان الان توی بازار خودرو های لوکس کاملا در حاشیست . و معمولان توی این جور بازار ها با این رقابت شدید اکثر وقت ها اولین اشتباه یا اخرین اشتباهه یا اون اشتباه خیلی ضرر های بدی رو به شرکت سازنده میزنه دقیقا مثل وضعیت الان اینفینیتی در مقایسه با رقبا .
        ولی وضعیت لکسوس کاملا متفاوته
        بزرگترین و ارزشمند ترین پشتوانه لکسوس شرکت مادر اون تویوتا است
        تویوتا رو هم که همه میشناسید
        بزرگترین خودرو ساز دنیا
        11 سال باارزشترین برند خودرویی دنیا
        پول دارترین و ……
        ……
        کلی لقب دیگه که دوستان بیشتر با اون اشنان بیشتر خبر ها هم توی پدال هست
        تویوتا چنان سیطره ای بر بازار اتومبیل دنیا زده ( جز خودرو های لوکس ) که رقابت با اون کم کم داره تبدیل به 1 رویا میشه
        فروش و سود مالی که داره کسب میکنه ارزو و رویای هر شرگت یا کارخانه ای هست
        حالا چرا این ها رو گفتم برا اینکه به این جای ماجرا برسم

        لکسوس تویوتا رو پشت سر خودش داره با دنیاای از تجربه و مهمتر از همه منابع مالی بسیار زیاد و ارزشمند و به همین خاطره که لکسوس جریانش با اینفینیتی فرق داره و همونجور که در مقاله هم اشاره شد همین که تونست برا برند های لوکس ساز 1 زمانی شاخ و شونه بکشه این خودش کار بزرگی هست
        لکسوس داره ارارم ارام و هوشمندانه قدم بر میداره و میتونه برای برند های با قدمت المانی مشکل ساز بشه
        اما خوب همه به خوبی میدونند پیمودن این راه واسه لکسوس خیلی سخته چون رقبا خیلی قدرند و برتری محسوسی نسبت به اون دارند ولی لکسوس همچنان ارام جلو میاد و خیلی هم مصممه و خوب 1 رقیب خطرناک
        اینجا هم 1 گریزی میزنیم به خودرو ساز های خودمون لکسوس و اینفینیتی و خیلی خودرو ساز های دیگه در عرض 30 سال تبدیل به برند های بین المللی و افتخار افرین شدند
        اما متاسفانه ما بعد 25 سال به قول آقای ترکان :

        در هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی، در هیچ تکنولوژی تولید رقابتی و برتری نخواهیم داشت. –

        الن افتخار صنعت خودرو سازی ما مونتاژ قطعات فرعی ماشین های چینی یا تولید وانت پراید هست که ……
        بگذریم

        پاسخ
  3. re8889
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    ادم باید یه ماشینی تولید کنه که بعد از 25 سال بفهمه مال چه شرکتیه واسمش چیه مثل پراید وپژو

    پاسخ
  4. NASSY
    سوابق: (410 دیدگاه) ,

    سلام دوستان

    هر دو برند از نظر كيفيت و لوكس بودن و كاربري خوب هستن(برند ها يكم بالا و پايين دارند توو بعضي موارد اما در كلا خوبن)

    تنها مشكلي كه من با خودرو ساز هاي الماني دارم اينكه, چرا هزينه نگه داري و

    خدمات و سرويس محصولات شون بالاست!!! برعكس المان ها برند هاي مثل لكسس از نظر

    هزينه نگه داري و خدمات و سرويس محصولات شون مناسب هست.

    اما بازم المان ها و ژاپني ها بي نظيرن تو لوكس سازي (امريكايي ها جاي خود دارند 😛 )

    پاسخ
  5. PEJMAN
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    یه زمانی زایس حرف اول رو توی ساخت دوربین میزد کسی تصورش رو هم نی کرد نیکون بتونه شکستش بده چه برسه که محوش کنه هیچ چیز غیر ممکن نیست

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      زایس قویتر از گذشته باشه ضعیف تر نیست سونی مدیون بنزهای زایسه نوکیا و … کلا یه چیزی گفتی که گفته باشی

      پاسخ
  6. mrs
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    آقا مسعود واقعا دستت درد نکنه . خیلی مطلب توپی بود . جای آکورا هم خیلی خالی بود . آقا مسعود لطفا درباره آکورا یه مطلبی توی پدال بزار . بازم ممنون .

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    پیشرفتشون قابل تحسینه واقعاً

    من قبولشون دارم ولی قلباً دوسشون ندارم 🙂

    پاسخ
  8. Ali
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    فقط ژاپن…نصف قیمت.همون امکانات و کیفیت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.