چشم انداز

برندهای قابل اطمینان از دید مصرف‌کنندگان

گزارش کانسومر ریپورتز از مدل‌های ۲۰۱۵ برندهای معروف در سرتاسر دنیا تهیه شده که خودروها را از لحاظ قابل اعتماد بودن، عملکرد جاده‌ای و سایر فاکتورها مورد بررسی قرار داده است. همان‌طور که در زیر مشاهده خواهید کرد، لکسس صدر جدول را به خود اختصاص داده است. مزدا با اختلاف اندکی در جایگاه دوم قرار گرفته و جالب اینکه مکان سوم هم از آن یک ژاپنی است به اسم تویوتا. اولین آلمانی این لیست آئودی است که در جایگاه چهارم قرار گرفته است. آمریکایی‌ها نتایج ناامیدکننده‌ای از خود نشان داده‌اند و در این جدول ته‌نشین شده‌اند! پایین‌ترین رتبه‌های این جدول اختصاص یافته‌اند به فورد، داج، مینی، جیپ و فیات.

این آمار همچنین نمره میانگینی برای هر سازنده خودرو در نظر گرفته است که برای تخمین این نمره، نتایج تست عملکرد جاده‌ای با میانگین نمره میزان قابل اعتماد بودن برند تجمیع شده است. نتیجه آزمایش عملکرد جاده‌ای که در نتایج میانگین نهایی آورده شده است، و همچنین میزان قابل اعتماد بودن برند، می‌تواند به شما بگوید که روی کدام برند می‌توانید بیشتر حساب کنید.
البته تمامی برندهای خودروساز در این گزارش ذکر نشده‌اند. شرکت‌هایی نظیر جگوار، لندروور، مازراتی، میتسوبیشی، رم، اسمارت و تسلا در این گزارش جایگاهی ندارند، زیرا اطلاعات کافی از این برندها برای تهیه این گزارش در دست نبوده است.

۱- لکسس
لکسس بالاترین نمره میانگین یعنی ۷۸ را به خود اختصاص داده است. این گزارش از لکسس به‌عنوان خودروسازی یاد کرده که اتومبیل‌های کم‌صدا، مجلل و بسیار قابل‌اعتمادی تولید می‌کند. لکسس بالاترین نمره قابل اعتماد بودن و نمره ۷۶ برای عملکرد جاده‌ای را دریافت کرده است.

Lexus
۲- مزدا
مزدا نمره میانگین ۷۵ را به خود اختصاص داده است. گزارش مصرف‌کنندگان می‌گوید: “مزدا خودش را به‌خوبی می‌شناسد و برای تمامی مدل‌هایش نسخه جدید ارائه داده است.” نمره تست جاده ۷۶ را دریافت کرده است و در رقابتی شانه به شانه با لکسس، یکی از بهترین برندهای قابل اعتماد می‌باشد.

Mazda
۳- تویوتا
مکان سوم به تویوتا اختصاص داده شده است. نمره میانگین آن ۷۴، نمره عملکرد جاده‌اش ۷۲ و جایگاه بالایی در زمینه قابل اعتماد بودن را به خود اختصاص داده است. تمرکز اصلی تویوتا بر روی تولید خودروهای مستحکم و قابل اعتماد می‌باشد که هم راحت باشند و هم محبوب و خوشایند.

Toyota
۴- آئودی
با نمره میانگین ۷۳، عملکرد جاده‌ای ۸۱ و بسیار قابل اعتماد رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. این برند سعی دارد آخرین تکنولوژی‌ها را در اکثر مدل‌های خود بکار ببرد و همچنین توجه ویژه‌ای به عملکرد مانوری و تعبیه اتاقی مجلل دارد. در ضمن نکته مثبت این خودرو سیستم دو دیفرانسیل آن می‌باشد که تقریباً برای همه مدل‌ها در نظر گرفته شده است.

Audi
۵- سوبارو
سوبارو دیگر ژاپنی لیست است که در جایگاه پنجم ایستاده است. نمره میانگین ۷۳ و عملکرد جاده‌ای ۸۰ را دریافت کرده است. این برند به میزان بالایی قابل اعتماد می‌باشد. گزارش مربوطه اظهار می‌کند که: “سوبارو بالاخره توانست در تکنولوژی با دیگران به رقابت بپردازد.”

Subaru
۶- پورشه
بالاترین نمره تست عملکرد جاده‌ای با امتیاز ۸۴ به پورشه اختصاص یافت. اما این خودروساز آلمانی از لحاظ قابل اعتماد بودن نمره معمولی ۷۰ را به دست آورد. “خیلی جالب است که پورشه‌های کم‌مصرف، خود را با استانداردهای سخت‌گیرانه عملکرد جاده‌ای این کمپانی تطبیق داده‌اند. با وجود پیچیدگی سیستم‌های پورشه، هنوز هم نمره خوبی در قابل اعتماد بودن کسب می‌کنند.”

Porsche
۷- بیوک
نمره میانگین ۶۹، نمره عملکرد جاده‌ای ۷۶ و میزان بالای قابل اعتماد بودن از صفات این خودروساز به شمار می‌آیند. گزارش مصرف‌کنندگان ادعا می‌کند که “این خودروساز در حال احیای نام خود می‌باشد. این بار بیوک با تولید مدل رگال با قیمتی معقول و ظاهری اسپرت تر شانس رقابت با دیگران را خواهد داشت.

Buick
۸- هوندا
با نمره میانگین ۶۹ و نمره ۷۱ برای عملکرد جاده‌ای، و پیش‌بینی سطح بالایی از میزان قابل اعتماد بودن، هوندا جایگاه هشتم جدول را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش، هوندا مصرف سوخت پایینی داشته و بسیار قابل اعتماد است. در مقابل پولی که برای هوندا پرداخت می‌کنید، اتومبیل مناسبی دریافت خواهید کرد.

Honda
۹- کیا
اولین کره‌ای لیست با امتیاز میانگین ۶۸ و نمره عملکرد جاده‌ای ۷۳ و قابل اعتماد در جایگاه نهم ایستاد. گزارش حاکی از آن است که کیا اتومبیل‌های خوبی را در هر کلاس ارائه می‌دهد که نسبت به سردمداران آن کلاس‌ها بسیار ارزان‌تر هستند.

Kia
۱۰- BMW
سومین آلمانی لیست، این‌گونه توصیف شده است: “باهوش، راحت و کم‌مصرف.” BMW توانست با کسب رتبه دهم، در بین ده برند اول لیست جای گیرد. نمره میانگین برای باواریا ۶۶ و عملکرد ۸۲ بود. ضمن اینکه سطح میزان قابل اعتماد بودن آن متوسط ارزیابی شده است.

BMW
۱۱- آکورا
نمره میانگین ۶۵ و عملکرد جاده‌ای ۷۸ و حد متوسط قابل اعتماد بودن، تمام آن چیزی بود که آکورا در توان داشت. رتبه یازدهم برای آکورا این‌طور رقم خورد که “آکورا در خودنمایی ضعیف است. فضای کابین خودروهای آکورا اصلاً مجلل نیست و تجربه رانندگی با این برند بسیار معمولی می‌باشد. ضمن اینکه به دلیل عدم هوشمند نبودن اتومبیل‌ها، راننده با همه چیز درگیر خواهد بود.

Acura
۱۲- ولوو
میزان قابل‌اعتمادی در سطح متوسط، میانگین ۶۵ و عملکرد جاده‌ای ۷۶ یعنی رتبه دوازدهم که از آن ولوو شده است. “ولوو سدان ها و SUV های مستحکم و موقری می‌سازد که اگرچه اسپرت نیستند اما بسیار ایمن می‌باشند. بسیاری از آپشن های الکترونیکی امنیتی و پیشگیری سوانح را در خود جای می‌دهند. ”

Volvo
۱۳- هیوندای
دوره ارزان‌فروشی برای هیوندای دیگر به سر آمده است. طراحی همه‌چیزتمام هیوندای باعث شده است که قیمت‌ها کمی افزایش یابند ولی هنوز هم مشتریان خودروهای ارزان‌قیمت خود را در بعضی کلاس‌ها حفظ کرده است. این خودروساز نمره میانگین ۶۴ و عملکرد جاده‌ای ۷۳ را دریافت نموده است. سطح قابل اعتماد بودن آن نیز متوسط ارزیابی شده است.

Hyundai
۱۴- GMC
جایگاه چهاردهم در لیست بهترین برندها نصیب GMC شده است. نمره میانگین ۶۱ و عملکرد جاده‌ای ۷۳ در کارنامه GMC به ثبت رسیده است. میزان قابل اعتماد بودن این برند متوسط ارزیابی شد. برخلاف عبارت تبلیغاتی کارخانه مبنی بر “درجه حرفه‌ای”، در واقعیت GMC نتوانسته از برادر خود یعنی شورولت خیلی متمایز باشد.

GMC
۱۵- فولکس‌واگن
فولکس‌واگن نمره میانگین ۶۰ عملکرد جاده‌ای ۷۶ دریافت کرد. قابل اعتماد بودن این برند متوسط می‌باشد که باعث شد این برند در جایگاه ۱۵ بایستد. بر طبق گزارش تهیه شده، “اکثر مدل‌های این برند به لطف فرمان‌پذیری هوشمند، سواری راحت و استحکام بالا از حریفان خود یک سر و گردن بالاترند.”

Volkswagen
۱۶- لینکلن
با نمره میانگین ۵۹ و عملکرد جاده‌ای ۷۴ و سطح متوسط قابل اعتماد بودن، لینکلن در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. گزارش مربوطه می‌گوید: “لینکلن با استفاده از سیستم جدید MyLincoln اعتماد ما را به خود لکه‌دار کرد. تقریباً اکثر مدل‌های لینکلن در آزمایش‌های ما جایی بهتر از میانه جدول نداشتند. سواری در لینکلن به شما حس سرزندگی نمی‌دهد. ضمن اینکه اتاق آن از تجمل بی‌بهره مانده است.”

Lincoln
۱۷- اینفینیتی
توجه به همه جزییات در طراحی و ساخت و سیستم‌های انتقال قدرت سطح بالا از ویژگی‌های بارز اینفینیتی می‌باشند اما چند سالی است که خودروهای اینفینیتی نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. میزان قابل اعتماد بودن اینفینیتی هیچ‌گاه نتوانسته در حد و اندازه‌های لکسس ظاهر شود. نمره میانگین ۵۹ و عملکرد جاده‌ای ۷۶ برای این برند به ثبت رسید.

Infiniti
۱۸- نیسان
نیسان نمره میانگین ۵۹ و عملکرد جاده‌ای ۷۰ دریافت نمود. میزان قابل اعتماد بودن این برند متوسط بیان شده است. گفته شده که “نیسان در خط تولید بسیار پراکنده عمل می‌کند و کیفیت مدل‌هایی همچون ورسا و سنترا افت زیادی داشته است.”

Nissan
۱۹- شورولت
این خودروساز آمریکایی نمره میانگین ۵۹ و عملکرد جاده‌ای ۷۱ را دریافت نمود. گزارش منتشر شده از خودروهای شورولت با عنوان “کیف همه‌کاره” یاد کرده است. شورولت مصرف سوخت خوبی ندارد و میزان قابل اعتماد بودن آن پایین‌تر از میانگین محاسبه شده است.

Chevrolet
۲۰- کادیلاک
رتبه بیستم نیز به نام یک آمریکایی ثبت شد. نمره میانگین ۵۸ و عملکرد جاده‌ای ۷۷ برای کادیلاک در نظر گرفته شد. میزان قابل اعتماد بودن کادیلاک ضعیف گزارش و گفته شده است که: “بسیاری از مدل‌ها دارای لرزش‌های شدید و ناامیدکننده هستند و سیستم صفحه لمسی آن‌ها انسان را به جنون می‌رساند! زیرا هم مشکلات زیادی دارد و هم استفاده از آن سخت می‌باشد.:

Cadillac
۲۱- مرسدس بنز
شما کجا و اینجا کجا؟! خودروساز آلمانی با نمره میانگین ۵۶ و عملکرد بسیار خوب جاده‌ای ۸۱ رتبه بیست و یکم را از آن خود نمود. مرسدس از لحاظ قابل اعتماد بودن ضعیف است و جایگاه پایین آن در لیست ما به خاطر پراکندگی در خط تولیدش است که برای بسیاری از مدل‌ها، نسخه جدیدی ارائه نداده است. همچنین مدل CLA رفتاری غیرمنطقی از خود نشان می‌دهد و سواری خشکی دارد.

Mercedes-Benz
۲۲- سایون
سایون مقام بیست و دوم را کسب نمود. نمره میانگین آن ۵۴ و عملکرد جاده‌ای‌اش ۵۷ بود. میزان قابل اعتماد بودن آن متوسط ارزیابی شده است. فرزند ناتنی تویوتا مصرف پایینی داشته ولی اتاق آن سر و صدای زیادی دارد. خودروهای سایون بسیار کاربردی هستند و نسبت به مدل‌های پایه تویوتا خوش چهره تر به نظر می‌آیند.

Scion
۲۳- کرایسلر
نمره میانگین ۵۴ و عملکرد جاده‌ای ۷۳ و میزان پایین قابل اعتماد بودن آن، کرایسلر را در این جایگاه قرار داده است. میزان قابل اعتماد بودن این برند دارای اما و اگرهای فراوان است. یک سال خیلی خوب است و سال بعد ناامیدکننده.

Chrysler
۲۴- فورد
دیگر خودروساز آمریکایی، فورد نمره میانگین ۵۳ و عملکرد جاده‌ای ۷۲ و میزان پایین قابل اعتماد بودن را از گزارش ما دریافت نموده است. “خودروهای اخیر فورد از لحاظ طراحی مدرن‌تر شده و از لحاظ فرمان‌پذیری و سواری و استحکام توانسته‌اند خود را به رقیبان اروپایی نزدیک کنند.”

Ford
۲۵- داج
داج نمره میانگین ۵۲ و عملکرد جاده‌ای ۷۱ را در کارنامه خود به ثبت رساند. این برند از لحاظ قابل اعتماد بودن، ضعیف ارزیابی شده است. گزارش منتشر شده می‌گوید: “تمرکز اصلی داج در این چند سال بر روی ظاهر بوده است و سیستم انتقال قدرت آن اصلاً مناسب نیست. داج های جدید به‌جز چارجر و دورانگو نسبت به فیات که در قعر جدول جای دارد عملکرد بهتری داشته است.

Dodge
۲۶- مینی
نمره میانگین ۴۶ و عملکرد جاده‌ای ۷۲ و پایین‌ترین میزان قابل اعتماد بودن ممکن را از این آزمایش دریافت نموده است. “نسخه همتای i از شرکت BMW در کمپانی مینی از لحاظ اتصالات خیلی خوب بوده ولی در مرحله اول خیلی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. مصرف سوخت کمی دارد اما نمی‌شود گفت که فوق‌العاده است.

Mini
۲۷- جیپ
با نمره میانگین ۳۹ و عملکرد جاده‌ای ۵۹ و پایین‌ترین میزان قابل اعتماد بودن در رده یکی مانده به آخر جای گرفته است. “سالهاست که جیپ نمونه یک خودروی محکم است که در هر شرایطی می‌توان با آن رانندگی کرد. اما اغلب میزان قابل اعتماد بودن، مصرف سوخت، راحتی و کیفیت ساخت پایین باعث ناامیدی مصرف‌کنندگان شده است. در مقابل جیپ همواره به وفادار بودن به مشتریان زبانزد بوده است.

Jeep
۲۸- فیات
فیات با پایین‌ترین نمره قابل اعتماد بودن و میانگین ۳۲ جایی بهتر از رتبه آخر نداشت. عملکرد جاده‌ای آن ۵۵ می‌باشد. “برخلاف ظاهر فریبنده و جذاب و سواری خوب، اصلاً خودروهای جاافتاده‌ای ندارد و قابل اعتماد بودن آن فاجعه است.”

Fiat
منبع: consumerreports

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد شیدایی

نویسنده و مترجم اخبار و مطالب خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱۷ دیدگاه‌ها

  1. mohammad fash

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط و فقط پیکانو عشق است
    لونگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mehdi

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون عزیز بنده هم تجربه رانندگی با اکثریت این خودرو ها رو داشتم تقریبا میشه گفت تا حدودی درست هستل لکسس و مزدا یکی از بهترین و با دوام ترین نوع خودرو هاست نمونش همین 323 خود ما شما کیفیت خودرو رو نگاه کنید دوام و پایداریش رو توجه کنید
    و همین طور مورد های بعدی اینجا پایداری و مقاومت مطرح هست نه امکانات و رفاه و غیره درسته شاید از نظر دوستان بنز و خودرو های دیگه خدمات بالایی داشته باشن اما واقعا بعضی از این خودرو های لوکس کیفیت و مقاومتشون تو جاده پایین هست خودرو های ژاپنی به کم اصتعلاک بودنشون و بهینه بودنشون و همین طور عمره بالای قطعاتشون در سطح بالای قرار دارند و سپاسگزارم از خودرو ساز های ژاپنی که انقدر اهمیت تو ساخت خودرو هاشون میزارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهزاد

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    درود حسین جان.
    اگر دقت کنید به نوع و روش آمارگیریها اشاره کردم از میزان رضایت یا عیوب خودروهای صفر تا بررسی میدانی در نمایندگی ها برای خودروهای کارکرده و… که آسان ترین بخش این داستانها خوندن متن اولیه برای درک بهتر قضایاست. اگر هم روش ها یا منابع این بررسی ها مشکل داره به صورت علمی اگر جای دیگری آماری ارایه شده که خلافش ثابت شده میشه به بحث پرداخت و مشکلی هم ایجاد نمیشه.
    حسین جان مشکل از جایی شروع میشه که اتهام عدم صداقت و شرایط تست و… زده میشه ولی در آماری که پژو در آلمان برنده شده این اتهامات مطرح نیست و کاملا مورد قبوله!
    فارق از اتهامات که دوستان حتما اندیشه ای بر آن داشته اند اگر کمی دیگر فکر کنند میتونند ببیند که آمارگیری در نمایندگی ها مثل مراکز نظامی نیست که تاپ سکرت باشه و هر ماشینی که به اونجا مراجعه میکنه دارای یک پرونده میشه و میتوان با استناد به اونها فهمید که اون ماشین و هزاران ماشین دیگر چقدر مراجعه داشتند و دلایلش چی بوده و کافیه شرکت ها بدونند که این آمار ها واقعی نیست و اون موسسه نتایج غیر واقعی ارایه کرده و بی شک در بیانیه ای اطلاع رسانی خواهند کرد و آبرویی برای موسسه نخواهد ماند.
    چرا این آمار هر ساله جابه جا میشه به خصوص برای خودروهای صفر؟
    شرکت ها در تامین قطعات معمولا تنها با یک شرکت کار نمیکنند و سایت های تولیدی اونها متفاوته و حتی همین خودروهای وارداتی به کشورمون برخی قطعاتشون متفاوته مثلا؛
    رینگ و تایرشون ممکنه متفاوت باشه یا کمک و جلوبندی یا برخی قطعات برقی و حتی تسمه ها و بلبرینگ هاشون و سایر قطعات و بسته به زمان تولید و سایت این قطعات تغییر پذیره و اگر در خودروهای داخلی مشاهده کنید این تغییرات در قطعه سازان و پیمانکاران وجود داره و شرایط بعدی در خود خط تولید هست و کارمندان و کارگرانی که دچار تغییر و تحول میشوند یا خود خط تولید ممکنه در اون بهینه سازی های صورت بگیره و فیس لیفت هایی که برای یک مدل انجام میشه و امکاناتی که در طول زمان در ادوات و آپشن ها صورت می پذیره و اینطور نیست که شرایط کیفی یک خودرو در بازه ی زمانی تولیدش که حدود 5 سال هست ثابت بمونه و متاسفانه این ذهنیت ها هست که تغییری در اون نیست و فکر میکنند که سابقه تعیین کنندست و زحمات سایرین رو با یک ریش خند به باد سخره میگیرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    در هر مرجع و آماری از لحاظ بین المللی و اینترنشنال فاکتورهای دوام زیبایی قیمت مناسب و خدنات پس از فروش گارانتی و قابل اطمینان بودن در میان محصولات بادوام و مستحکم ژاپنی و آلمانی نامی هم همیشه از کیا هیوندای و در راس آنها کیا وجود داره جالب اینجاست که هیچ یک از خودروهای چینی در هیچ رفرنس ،سایت و آزمون درست و درمانی وجود خارجی نداشته و ندارند و تنها در بازارهای کشورهای جهان سوم و قحطی زده و درحال نزاع طرفدار دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شلبى

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    نتایج این نظرسنجى ها تا حد زیادى عجیب غریبه و نمیتونه ملاک و معیار دقیق باشه جالب اینکه نتایج اونا هم با هم خیلى فرق داره
    مثلا چند وقت پیش پدال یک مطلب گذاشته بود که بادوامى خودروها رو از دید مالکان ماشین فروشى ها مورد بررسى قرار داده بود که در اون نظرسنجى خیلى از برندایى که اینجا جایگاه پایینى دارن در اونجا جایگاه بالایى داشتن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    افرین بر لکسس .
    بیشترین عاملی که باعث شده مرسدس بنز درجه آن نزول کنه ، مدل CLA هست که فضای داخلی کوچک . صداهای غیر عادی و قطعات . و …… است که دارای این مشکلاته .
    برای من جالبه که چرا مرسدس بنز ، درصدد رفع مشکلات این مدل بر نمیاد .
    نکته ی دیگر اینه که مرسدس بنز CLA که دارای این مشکلات هست چرا هر روز به امار فروشش افزوده میشه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sajad

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      آفرین به ژاپن منجمله لکسوس
      اما میلاد خان همینطور که شما هم گفتین CLA خیلی مشکل داره اما تصور میکنم یه سری خصوصیات خاصی داره که فروش خیلی خوبی رو تجربه کرده و خواستار زیادی داره(من که سوار نشدم ، اما باید همین باشه) امیدوارم این مشکلات هم در سری بعد رفع بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . چی بگم ؟؟؟
        خودمم موندم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . در اخر باید به لکسس و علی الخصوص به تویوتا صد افرین گفت که شیوه های اعجاب انگیزی برای اسمبل کردن و هماهنگ کردن خودروها داره این مسائل رو به حداقل میرسونه .
    امیدوارم که برندهای خودروسازی ، نکات مثبت یکدیگر را از هم یاد بگیرند و سرلوحه خودشون قرار بدهند .
    اما در مقابل برندهای المانی ریسک پذیری بالایی دارند و خیلی زود مدل جدید را به علاوه امکانات جدید روانه بازار میکنند و اگر هم مشکلی باشه در مدت زمان کوتاهی رفع میکنند .
    خب این بر میگرده به سیاست خودروسازها که تویوتا یک راه و روش رو در نظر میگیره و المانی ها راه و روش دیگر . امیدوارم که همه ی این ها باعث رضایتمندی بیشتر مشتریها بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    درود میلاد جان.
    همانطور که اشاره فرمودید آمار فروش با این نتایج زیاد هم خوانی نداره و نمیشه گفت که تاثیر زیادی در کوتاه مدت بر جا بزاره.
    شاید محکمترین دلیل بر عدم تاثیر آمار کیفی بر فروش میتونه خدمات پس از فروش باشه و لبخند رضایت را برای مشتری به ارمغان بیاره و مشتری قانع بشه که دوباره از همان برند خرید کنه.
    اگر شرکتی در بلند برنامه ای برای ارتقا یا کاهش تلفات خودش نداشته باشه امکان اینکه بخشی از مشتری ها ریزش کنند وجود داره و از اونور هزینه هایی که در بخش گارانتی به شرکت تحمیل میشه میتونه روند سودآوری را دچار کاهش کنه و با شناختی که از این شرکت ها هست احتمالا برنامه ای برای ممانعت از این روند دارند و به این سادگی ها دچار همچین معضلاتی نمیشن.
    میلاد جان متاسفانه برخی مدیران برای جلب رضایت سهامداران و به دست آوردن سود بیشتر و درآمد برای خود دست به اقداماتی از قبیل صرفه جویی و … میزنند تا هزینه هارو کاهش دهند و حاشیه سود را بالا ببرند و اکثرا همین ابتکارات باعث میشه وجه برند در دراز مدت خدشه دار بشه و مشکلاتی که در آینده گریبان مدیران بعدی را میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود بهزاد عزیز .
      شب حتما در این پست با شما گفت و گو میکنم . ممنونم از توجه شما .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. RETOLEX

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    دلیل اینکه امار فروش cla با مشکلات زیاد این ماشین روز به روز بیشتر میشه چیزی نیست چون قیمت کم این خودرو

    نام مرسدس cla رو به بهترین گزینه برای خیلی از افراد تبدیل کرده
    فکر نکنم cla با این قیمت مشکلات زیادی داشته باشه . دلیل اینکه به cla ایراد وارد میکنن این هست که به قیمت توجه نمیکنن و توقع بیشتری از مرسدس بنز دارن

    ارزش خرید cla بسیار زیاده و همین هست که امار فروش رو بیشتر میکنه .

    خیلی ها با وجود مدل های مختلف لکسس در این قیمت cla رو بهترین لوکس ارزون قیمت میدونن

    خدمات فروش خوب می تونه فقط در ایران تاثیر زیادی بر فروش داشته باشه و نه در کشور پیشرفته که خدمات فروش همه مثل هم هست و البته همگی عالی هستن

    همه به مرسدس اعتماد دارن.شاید بهتره بگم بهش ایمان دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    بهزاد عزیز من متوجه این قسمت از کامنت شما نشدم :
    ((( میلاد جان متاسفانه برخی مدیران برای جلب رضایت سهامداران و به دست آوردن سود بیشتر و درآمد برای خود دست به اقداماتی از قبیل صرفه جویی و … میزنند تا هزینه هارو کاهش دهند و حاشیه سود را بالا ببرند و اکثرا همین ابتکارات باعث میشه وجه برند در دراز مدت خدشه دار بشه و مشکلاتی که در آینده گریبان مدیران بعدی را میگیره.)))
    فکر میکنم منظور شما ازین جمله شرکتهای فولکس و فیات باشن .
    کاهش هزینه که خوبه . منظورم نفس کاره . اما چرا باعث خدشه دارشدن میشه ؟؟؟؟
    البته من در اون دعوای بین پیچ و وینتر ، حق بیشتر رو ( بر اساس اطلاعات دریافتی از سایت های معتبر ) به پیچ میدم .
    خب راست میگفت : فولکس اصلا نگاه ویژه و بلند مدت به امریکا نداره . تک بعدی شده . فقط چین رو میبینه . به نظر من همین کاهش فروش در روسیه و عوامل دیگر در چین ، به نوعی زنگ بیدار باش برای فولکسه تا محصولات جدیدی برای امریکا اعم از شاسی بلند های بزرگ . وانت . سدان های امریکایی پسند و …. طراحی و روانه بازار بکنه .
    لطفا در این مورد بیشتر توضیح بده .
    راستی اگر در پست های قبلی لحنم بد بوده و بی ادبی از من دیدید ، عذرخواهی میکنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. K.MAK.MISEL

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      وینتر اصلا سر هیچی داره با پیچ مخالفت میکنه،همین برکناری پیچ عاملی شد که5%هم سهام فولکس بیاد پایین و همینطور روی زیر مجموعه هایی از جمله اسکانیا هم تاثیر گذار بود که اسکانیا هم30درصد از قیمت سهامش کاسته شد،30%برای اسکانیا خیلیه
      پیچ داره میگه بابا یه نگاهی هم به بازار امریکا داشته باشید و مدل هایی مخصوص امریکا بدید بیرون،وینتر میگه نه الا و بلا فقط بازار چین و شرق اسیا.
      در ضمن میلاد جان همین قبل عید بود یه مطلب درباره ی شاسی بلند بزرگ فولکس واگن برای مقابله با bens GLAنوشته بودن که در بازار امریکا هم فروش خواهد داشت،این شاسی بلند قدرتمند پروژه ای بود که پیچ به اون رونق داد.
      حالا که پیچ رفته،به نظرم فولکس یه دورانی فروشش پایین میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهزاد

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      درود میلاد جان.
      منظورم از صرفه جویی بر میگرده به استفاده از قطعات ارزانتر و کار با پیمانکارانی که قطعات با کیفیتی تولید نمیکنند.
      مثلا شما شرکت ساندن رو میشناسید که یکی از بهترین شرکت های تولید سیستم تهویه خودرو هست و از اونور چندین شرکت چینی و کره ای مثل دوو هم همین سیستم را تولید میکنند و نتیجه ی کار را اگر از اهل فن یا خریداران بپرسید کاملا روشنه که کدام یک بهتره.
      یا تایرهایی که زیر خودرو قرار داره و اگر دیده باشید شرکت های ریشه دار هیچوقت به خاطر چند صد یا ده دلار کاهش هزینه نمیان از تایرهای چینی و هندی استفاده کنند و اگر به خاطر داشته باشید در تست ماکسیما مجله ماشین بعد از بررسی دیده بودند تایر فابریک کارخانه ای ماشین که میشلن بود تغییر کرده و نویسنده توصیه کرد که حتما هنگام خرید تایر ماکسیما عوض بشه!
      در بخش سنسورها هم بهترین سازنده های فعلی که وجود دارند از قبیل بوش و هیتاچی و موراتا و… ولی برخی شرکت ها از سنسورهای چینی استفاده میکنند که نتنها دوام اونهارو نداره بلکه دارای خطا هستند البته منظور همه نیست بلکه درصدی از اونها هست.
      استفاده از سیستم ترمز ضعیف تر یا کمک های ارزانتر و عدم ایزوله خوب اتاق برای صدای ورودی.
      اگر هم به بخش های داخلی خودرو توجه کنید میبینید برخی شرکت ها به خاطر صرفه جویی برخی المان ها مثل جا لیوانی یا زیر دستی وسط و کنار در را جا میندازند یا از مانیتورهای کوچک و بی کیفیت استفاده میکنند و به خاطر همین چند دلار صرفه جویی ممکنه رضایت مشتری کم بشه.
      و ده ها مورد دیگر که در کوتاه مدت امکان داره حاشیه سود بالا بره اما در دراز مدت امکان دارد که وجهه برند و محصولاتش در سایه این تلاش ها خدشه دار بشه و حس وفاداری کم رنگ تر بشه.
      صرفه جویی در بحث پلتفرم و یکسان سازی اگر اصولی انجام بشه بسیار مفید خواهد بود در صورتی که تعادل فروش همه ی مدلها برقرار باشه وگرنه اون هم معظلات خاص خودش را به همراه خواهد داشت و این نوع صرفه جویی ها با اونی که منظورم بود کلی تفاوت داره و مدیران آینده نگر هیچوقت از این صرفه جویی ها انجام نمیدهند.
      در مورد vw بحث بسیار زیاده و اگر میخواد دوباره به ساحل آرامش برگرده نیاز به تغییر دارد از جمله کنار گذاردن برخی مدلها و ورود گسترده تر به بخش کراس اوورها و از منظر طراحی باید توجه بیشتری به داخل ماشین داشته باشه و واقعا حیف هست که ظاهر بسیار شیک بیرونی محصولاتش با داخلش فاصله دارد و فکر نکنم کار سختی برای این مجموعه ی دوست داشتنی باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        بهزاد جان میتونم بپرسم اون برندهایی که به اون شکل کاهش هزینه کردند ، کدوم برندها بودند ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. luis

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اقایون معیار های تست ها با هم متفاوته اینقدر نگید چرا نتیجه این اون نشد چرا اون این نشد اخه این شرکت ها بی کار که نیستن بیان یه تست مشخصو همه انجام بدن و همه یه نتیجه مشخص بدن ؟؟؟ دوما اینقدر متعصب نباشید دوست عزیر اومده مگه یه کرولا سادس پس در نتیجه دیر خراب میشه عزیزم خب فولکسم خیلی تولیداتش سادست چرا اون نمیاد بالا ارز اندام کنه از طرفی لکسوس سادس؟؟؟؟؟ لکسوس بدون پیچیدگیه؟؟؟؟ دوتا کلیک ویکیپیدیا (تویوتا برای تولید ماشین لوکس و اغاز تولید لکسوس 500 پارامتر را حفظ کرد تا لوکس ساز بشه ) 500 پارامتر از نظر امکانات و اپشن هم که معرف حظور همه هست پس ماشین ساده و بدون پیچیدگی نیست.یه دوست دیگه میان میگن لکسوس 90 درصد پیچ و مهرش تویوتاست و…. یکی دیگه میره تو 50 سال پیش و بنز های قدیمو مثال میزنه مثلا حالا تو خیابون های شهر تویوتا قدیمی دیگه دیده نمیشه بیوک و شورلت و… نیست فقط بنز راه میره و فقز بنزا موتور پلمپ هستن یکی دیگه میاد داد میزنه اصالت یکی میاد خودشو میکشه قدمت واااااای از دست شما دوستان که هر کدوم یه پروفسور هستید و همه دنیا ابله و نفهم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hero

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    هیوندای و کیا!!!!!! برند قابل اعتماد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
    چقدر پول گرفتین اینا رو تو لیست گذاشتین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hasan

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خودرو سازهای فرنسوی کجان پس?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا