چشم انداز

بهترین برنامه‌های تلویزیونی با موضوع خودرو

در شبکه‌های تلویزیونی کنونی، دیگر از آن برنامه‌های خشک با موضوع اتومبیل خبری نیست. حداقل ۱۰ نمونه از این دست برنامه‌ها را می‌توان نام برد که با این تم ساخته شده و بینندگان زیادی را به خود جذب می‌کنند. جهت‌گیری هر یک برنامه‌ها، متفاوت است. بعضی به جاده و تست مسیر می‌پردازند و برخی با رویکرد ماجراجویانه و عامه‌پسند کار می‌کنند. این برنامه‌ها با صرف بودجه و زمان زیاد، ساخته می‌شوند و توانسته‌اند با دیگر برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون رقابت کنند. در اینجا ۱۰ نمونه از این برنامه‌ها مرور می‌شود که از بهترین برنامه‌های ماشینی تلویزیون محسوب می‌شوند.

برنامه های ماشینی تلویزیون

۱. تخت‌گاز بی‌بی‌سی

top gear

تخت‌گاز از جمله برنامه‌هایی بوده که تنها پس از چند هفته پخش در بریتانیا به تلویزیون امریکا و سراسر جهان، راه یافته است. محبوبیت این برنامه همواره در حال گسترش است؛ به‌طوری‌که هر سال به تعداد بیننده‌های آن افزوده می‌شود. مسابقات هیجان‌انگیز، جوک‌های جالب و نامتعارف رد و بدل شده بین سه مجری و ماجراجویی‌ها، از جمله مواردی است که باعث می‌شود چشم‌های زیادی به آن دوخته شود. برنامه تخت‌گاز از جمله برنامه‌هایی که حتی برای کسانی که خوره‌ی اتومبیل نیستند هم جالب و جذاب است و غافلگیری‌های زیادی برای بیننده تدارک دیده شده است.

۲. تخت گاز امریکا

top gear america

تخت‌گاز امریکا نتیجه سال‌ها تلاش برای تولید برنامه از روی تخت‌گاز انگلیسی برای مخاطبان امریکایی است. بزرگترین مسئله در این بین، پیدا کردن مجریانی بوده که به اندازه کلارکسون، هموند و مِی، مجریان تخت‌گاز بریتانیا، شور و شوق و اعتبار داشته باشند. خوشبختانه آدام فِرارا سر راه سازندگان این برنامه قرار گرفت و با فامیلی جالبی که نزدیک به نام شرکت معروف فِراری بود و کارهای جالبی که انجام می‌داد، در بین مخاطبان امریکایی، جا باز کرد. وی، تقریباً هر ماشینی که در رقابت‌ها استفاده می‌کند، خراب می‌کند.

۳. دنده پنج

دنده پنج

دنده پنج، سال‌هاست که  خواهر کوچک تخت‌گاز بریتانیا به حساب می‌آید و بدون مخاطبان و بودجه زیاد شبکه جهانی بی‌بی‌سی، سخت تلاش کرده تا در دنیای تلویزیون سر پا بایستد.دنده پنج، با فیلمبرداری بهتر و مرکز تست اتومبیل بزرگ خود، می‌تواند رقابتی شانه به شانه با دو برنامه سطح بالای ماشینی تلویزیون، تخت‌گاز بی‌بی‌سی و امریکا، داشته باشد. دیدن این برنامه، همواره می‌تواند جالب و لذت‌بخش باشد.

۴. سریع و پر سر و صدا

سریع و پر سر و صدا
سریع و پر سر و صدا

این برنامه با فاصله‌ای زیاد، خنده‌دارترین و هیجان‌انگیزترین برنامه بازسازی اتومبیل است. داستان درباره دو رفیق تازه‌کار است که یک مغازه تعمیرکاری در دالاس دارند. یکی از آن‌‌ها، همیشه مسئول این می‌شود که بیشترین سود را در هنگام فروش عاید آن‌ها کند و یا این‌که با چانه‌زنی زیاد، قیمت خرید را کاهش دهد. در مقابل خیلی دیگر از برنامه‌های این‌چنینی، «سریع و پر سروصدا» برای علاقه‌مندان به ماشین، بهترین است. در حالی که بعضی مواقع کارها و برنامه‌ها، خوب پیش نمی‌رود، ولی هنوز هم کارهای فوق‌العاده با ماشین‌ها، توجهات را جلب می‌کند.

۵. تاجران چهارچرخه‌ها

tتاجران چهارچرخه ها

«تاجران چهارچرخه‌ها» از دیگر برنامه‌ها با تم بازسازی اتومبیل است. این برنامه به جز‌ئیات بیشتری در رابطه اتومبیل کلاسیکی که قرار است خریده شده و بازسازی شود، می‌پردازند. بیش از ۱۰ فصل از این برنامه، گذشته  است و ماشین‌های مختلفی مانند پورشه‌، لمبو، رنج روور و مارک‌های مختلف دیگر در آن بازسازی شده است.

۶. ماشینی در دوردست و ماشین در برابر حیات‌وحش

one car too far

این دو برنامه، بیشتر بر مسائل خارج جاده‌ای و ماجراجویانه متمرکزند، ولی با این حال از بهترین برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌روند. با این که مدت زیادی از ساخت این برنامه نگذشته، ولی عامل جذابیت کاملاً مشخص است: دو مرد و یک جیپ رنگلر در جایی کاملاً ایزوله و دوردست. جنگل‌های شیلی، دشت‌های کوهستانی و حتی توده‌های برف، باعث دردسر می‌شوند و برنامه را برای بیننده جذاب می‌کند.

۷. رانندگی (کریس هریس پشت ماشین‌ها)

رانندگی
کریس هریس

موفقیت این برنامه تنها به خاطر رانندگی عالی و خوب حرف‌زدن کریس هریس نیست؛ بلکه به خاطر این است که وی هیچ‌وقت از گفتن حقایق، اِبا ندارد. اگر ماشینی مزخرف باشد، کریس هریس بعد از ۳۰ ثانیه اطلاع می‌دهد و دلیل آن را نیز می‌گوید. در این برنامه، همیشه روی مدل‌های جدید و جذاب ماشین‌ها در امریکا، دست گذاشته می‌شود و با اظهار نظری کارشناسانه، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۸. اَبرکارخانه ها

megafactories
ابرکارخانه ها : پورشه

«ابرکارخانه‌ها»، بیشتر یک برنامه مستند و جدّی است، ولی در خلال آن، تعدادی از بهترین کارخانه‌های تولید اتومبیل در جهان، از فِراری در مودنای ایتالیا گرفته، تا رولز رویس در انگلستان و از پورشه در آلمان گرفته تا بوگاتی در فرانسه را بررسی می‌کند. خیلی از کارخانه‌های اتومبیل‌سازی به دلایلی مانع از نگاه به پشت صحنه‌ی تولیدشان می‌شوند. در این برنامه، تماشای جنبه‌هایی از این کارخانه‌ها که تاکنون دیده نشده است، واقعاً هیجان‌انگیز است.

۹. خطرناک‌ترین جاده‌های دنیا

خطرناک ترین جاده های دنیا

برنامه‌های دیگری از بی‌بی‌سی که باز هم لهجه‌ و بودجه هنگفت بریتانیایی را در خود دارد. فصل‌های اولیه این برنامه با کیفیت بسیار بالا بر روی آنتن رفته است. در هر قسمت از برنامه، دو شخصیت معروف بریتانیا با هم دعوت شده و مکانی برای رانندگی آن‌ها انتخاب می‌شود. این مکان می‌تواند هر جایی از دنیا، مانند آسیا، آفریقا و آلاسکا، باشد. برنامه مجری ثابتی ندارد و همین موضوع ، باعث تازه نگه داشتن برنامه می‌شود.

۱۰. روی ماشین حساب‌کردن

tocounting cars

 دلیل آمدن «روی ماشین حساب کردن» در این لیست، هیجان‌انگیز بودن غیرقابل‌وصف و ماشین‌های زیبای داخل برنامه است. تنها چیزی که از واقعی بودن روند برنامه می‌کاهد، صحبت‌های غیرضروری بین افراد است.

نتیجه‌

بهترین برنامه های ماشینی تلویزیون

احتمالاً با تعدادی از برنامه‌های معرفی شده، تاکنون آشنایی نداشته‌اید. شاید هم برنامه‌هایی بوده‌اند که فکر می‌کنید می‌توانسته‌اند در این لیست باشند. همه‌ی این برنامه‌ها، ارزش یک‌بار دیدن را دارند و اگر چیزی باشند که شما دنبالش هستید، حتماً در ۵ دقیقه‌ی اول، خود را نشان خواهند داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. 4MATIC

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    THE CARSهم بدنیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Erfan

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این سریال سریع و پر سر و صدا دقیق چیه اسمش چون من هرچی توی اینترنت سرچ کردم Fast and noisy چیزی بالا نیاورد. ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زهرا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بوگاتی فرانسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بوگاتی که مال ایتالیا هست؟!
    لطفا تصحیح کنید .

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. بوگاتی

      ۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اگر بوگاتی رو با ( ط ) بنویسی شاید یروز بشه مال ایتالیا

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. امیر

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه بخشی از بوگاتی تو فرانسه ساخته میشه و مالک اصلی بوگاتی در حال حاضر فلگس واگنه که تو المان پس کارای تکمیلی و تست بوگاتی تو المان و تو پیت تست فلگس واگن انجام میشه طراح و یکی از کسایی که بوگاتی رو ساخت ایتالیایی بود پس در واقع هیچ کس نمیدونه بوگاتی دقیقا برای کدوم از این کشوراست

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Anonymous

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ماله آلمانه

        موافقم 0
        مخالفم 2
    3. ابی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      جااااااان؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. عباس

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا اسم برنامه ها رو ترجمه کردین؟؟!
    اینم منبع اصلی:
    http://www.topspeed.com/cars/car-news/top-ten-best-car-tv-shows-ar160508.html

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. سیاوش

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فقط GT

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Sadra

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه سوال چرا بعضی جا ها به تخت گاز سفر بزرگ هم میگن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Qmars

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فرق دارن تخت گاز ماله بی بی سیه سفر بزرگ ماله آمازون

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا