چشم انداز

بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016

چند سال پیش رانندگان علاقه‌مند به خودروهای اتوماتیک به چشم مدل‌هایی لوکس می‌نگریستند. این روزها تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر شده و اکثر خودروهای اسپورت و سوپراسپورت دنیا با گیربکس‌های اتوماتیک پدال شیفتر دار عرضه می‌شوند.

maserati_ghibli_2014_paddles_0
تعویض دنده‌های بسیار سریع در حد چند میلی‌ثانیه برای ثبت تایم‌های سریع‌تر در پیست‌ها عالی هستند اما مزیت‌های دیگری را هم می‌توان برای این گیربکس‌ها متصور بود که مهم‌ترین آن‌ها مصرف سوخت اقتصادی و آلودگی پایین است. گیربکس‌های اتوماتیک مدرن عموماً هوشمندتر هستند و بهتر از ما کار خود را انجام می‌دهند بنابراین تعویض دنده‌ها سریع‌تر و نرم‌تر و با آرامش بیشتری انجام می‌شود، خواه رانندگی شما در شهر باشد یا در بزرگراه‌ها و حتی درون پیست.

ما اینجا بهترین خودروهای اتوماتیک را گردآوری کرده‌ایم اما آن‌ها را در هیچ دسته‌ی خاصی قرار نداده‌ایم و همچنین همه نوع خودرویی را در لیست گنجانده‌ایم. اما پیش از آنکه خودروها را ذکر کنیم، یک راهنمایی سریع برای انواع مختلف گیربکس‌های اتوماتیک را در نظر گرفته‌ایم.

انواع گیربکس اتوماتیک
گیربکس‌های اتوماتیک مرسوم از سیستم مبدل گشتاور استفاده می‌کنند که قدرت را انتقال می‌دهد. این سیستم از اواسط قرن گذشته مورداستفاده قرار گرفته و تعویض‌های نرمی را ایجاد می‌کند اما تأثیری تضعیف‌کننده بر پرفورمنس و کارایی خودرو دارد بنابراین با گذشت زمان بهبودهای زیادی را به خود دیده است.
گزینه‌های مدرن‌تر گیربکس دوکلاچه الکترونیکی است. یک کلاچ دنده‌های فرد را عوض می‌کند و دیگری دنده‌های زوج را و هر دو پشت سر هم برای تعویض‌های سریع‌تر کار می‌کنند. نتیجه‌ی به‌کارگیری این سیستم تعویض‌های نرم است و می‌تواند مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه‌های دستی داشته باشد. البته این گیربکس‌ها گران‌تر بوده و تعمیر آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد بود.

Volkswagen Passat with ten speed DSG gearbox
Volkswagen Passat with 10 speed DSG gearbox
یک انتخاب متفاوت نسبت به گیربکس‌های ذکر شده نمونه‌های CVT است. این نسخه‌ها تعویض‌های دنده‌ی نرم و یکپارچه‌ای دارند و هزینه‌های اقتصادی و تعمیر آن‌ها پایین است اما بهتر است که راننده‌های مشتاق و حرفه‌ای از این نسخه‌ها دوری کنند.

گیربکس CVT
گیربکس CVT
نوع دیگر گیربکس‌های دستی اتومات شده است. این گیربکس‌ها از کلاچ و تنظیمات دنده‌ی معمولی استفاده می‌کنند اما کار تعویض را خودشان انجام می‌دهند. مزیت این گیربکس‌ها به سبک‌وزنی، ارزانی و سادگی آن‌ها مربوط می‌شود اما در شهرها و شتاب گیری‌های سریع ناهنجاری از خود نشان می‌دهند.

automated-gearbox
خب با این توضیحات به لیست مورد اشاره می‌پردازیم.

فولکس‌واگن پولو DSG اتوماتیک
با کابین با کلاس و کیفیت خوب، پولو خودروی کوچکی است که تفکری بزرگ دارد. این حس رضایت با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه آپشنال افزایش می‌یابد.

volkswagen-polo-dsg-02
گیربکس اتوماتیک با تعویض‌های دقیق و ترد خود کارایی خوبی را تأمین می‌کند، مخصوصاً زمانی که این گیربکس با پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۲ لیتری جفت شود. راننده‌هایی که دنبال هیجان بیشتری هستند می‌توانند از تعویض دستی یا پدال شیفترهای آپشنال استفاده کنند.

جگوار اف-پیس ۸ سرعته اتوماتیک
جگوار XF می‌رفت که خودروی اتوماتیک مورد علاقه‌ی ما باشد اما با آمدن شاسی‌بلند اف-پیس همه‌چیز تغییر کرد.
این خودروی زیبا از همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. درحالی‌که واحد مبدل گشتاور خودرو شاید تکنولوژی بالای سیستم‌های دوکلاچه را نداشته باشد اما بسیار نرم و سریع است و چیزی را از دست نخواهید داد.

Jaguar F-Pace 2016
Jaguar F-Pace 2016
ما اف-پیس را با پیشرانه‌ی ۱۷۸ اسب بخاری دیزلی و سیستم چهارچرخ محرک رانده‌ایم و جگوار با این مشخصات شتاب گیری خوبی دارد. اما باید گفت که این گیربکس به‌طور شگفت‌انگیزی با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی خوب کار می‌کند.

اسمارت فورتو ۶ سرعته توئینامیک
این خودرو که بر پایه‌ی رنو توئینگو بنا شده جایگاه رفیع‌تری از پیشینیان خود دارد و گیربکس دوکلاچه آپشنال آن حس بهتری را ایجاد می‌کند.
اسمارت در شهر بسیار مانور پذیر است و زمانی که پیشرانه‌های ۳ سیلندر خودرو با این گیربکس ترکیب شود شاهد مصرف سوخت کم، رانندگی آسان و بسیاری بهبودهای دیگر خواهیم بود.

2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
گیربکس ذکر شده که تنظیمات راحت و دینامیک را دارد، تعویض‌های بسیار سریع و نرمی را به نمایش می‌گذارد و با گیربکس نسل پیشین اصلاً قابل مقایسه نیست.

پورشه ۹۱۱ PDK
پورشه ۹۱۱ با گیربکس اتوماتیک حس بیشتری را ایجاد می‌کند. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه PDK آن هنوز هم بسیار خوب است و با خود خواهید گفت چرا با پدال کلاچ خود را عذاب دهید.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
همانند سیستم‌های رقیب، گیربکس پورشه تعویض‌های یکپارچه و بسیار سریعی را ارائه می‌دهد. این گیربکس همچنین با سیستم لانچ کنترل نیز در دسترس است که شتاب صفر تا ۱۰۰ سریعی را ایجاد می‌کند. تنها نقطه‌ضعف پورشه این است که مبلغ اضافی را برای شیفترهای فرمان طلب می‌کند.

سئات لئون DSG اتوماتیک
خودروی خانوادگی و کامپکت لئون با گیربکس اتوماتیک لذت‌بخش‌تر است. همانند مدل‌های خواهر سئات یعنی فولکس گلف و آئودی A3، لئون از گیربکس عالی دوکلاچه DSG استفاده می‌کند که نرم و روان بوده و کارایی بالایی دارد.

Seat Leon Cupra 290
Seat Leon Cupra 290
این خودرو با طیفی از پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی در دسترس است اما بهترین نسخه همان پیشرانه‌ی کم‌مصرف ۱.۲ لیتری TSI است.

ب‌ام‌و سری ۳ با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
شهرت ب‌ام‌و به خاطر ساخت خودروهایی با نهایت لذت رانندگی است و شاید فکر کنید که انتخاب ما گیربکس دستی سری ۳ است. اگرچه که گیربکس ۶ سرعته دستی سری ۳ خوب است اما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آپشنال این خودرو بهتر است. این نسخه ارزان نیست اما به لطف آلایندگی پایین و مصرف سوخت عالی، این گیربکس هزینه‌های رانندگی کمی دارد.

BMW 3-Series facelift
مهم‌تر آنکه تجربه‌ی رانندگی عالی این خودرو با این گیربکس بهتر نیز می‌شود. همانند بهترین نمونه‌های مجهز به مبدل گشتاور، این گیربکس تعویض‌های نرمی دارد. گیربکس اتوماتیک اسپورت خودرو گران‌تر بوده و همان مشخصات را دارد اما تعویض‌های سریع‌تری داشته و با شیفتر عرضه می‌شود.

تویوتا پریوس CVT اتوماتیک
هنوز زمان زیادی نگذشته که گیربکس‌های CVT را به عنوان آینده‌ی گیربکس‌های اتوماتیک در نظر می‌گرفتند. با نسبت‌های دنده‌ی نامحدود، این گیربکس کارایی و مصرف بی‌نظیری را ارائه می‌دهد؛ اما توسعه‌ی گیربکس‌های مجهز به مبدل گشتاور و افزایش گیربکس‌های دوکلاچه،CVT ها را در سایه قرار داده است.

2016-Toyota-Prius-Four-Touring-steering-wheel
هرچند اگر استایل رانندگی خود را با این نسخه تطبیق دهید،CVT می‌تواند احساس زیادی ایجاد کند. این گیربکس مخصوصاً در پریوس به خوبی کار می‌کند، جایی که ترکیب قدرت الکتریکی و نسبت‌های نامحدود گیربکس برای ایجاد نرمی کار می‌کنند.

مرسدس بنز S کلاس ۷G ترونیک
خودروهای معدودی هستند که بهتر از مرسدس S کلاس با گیربکس اتوماتیک انس پیدا کرده باشند. گیربکس ۷ سرعته ۷G ترونیک یک واحد مبدل گشتاور مرسوم است اما این پرچم‌دار آلمانی تعویض دنده‌های نامحسوسی دارد.

2017 Mercedes-Benz S-Class Cabriolet
۲۰۱۷ Mercedes-Benz S-Class Cabriolet
درحالی‌که پدال شیفتر نیز وجود دارد اما به ندرت از آن‌ها استفاده خواهید کرد چرا که این گیربکس بسیار خوب است.

تسلا مدل S
خب بله این خودرو گیربکس به معنای پذیرفته‌شده‌ی عام را ندارد اما تسلا از بهترین‌ها در زمینه نرمی و روانی است. به لطف موتور الکتریکی قدرتمند، مدل S تنها یک دنده را در گیربکس نیاز دارد به این معنی که خودرو با روانی شگفت‌انگیزی شتاب می‌گیرد. پدال گاز را فشار دهید و در این هنگام شتاب دیوانه‌واری آغاز می‌شود که حس خروج از منجنیق را به سرنشینان می‌دهد.

2016 Tesla Model X P90D
۲۰۱۶ Tesla Model X P90D
مک لارن ۶۵۰S
خودروهای فرمول ۱ حدود ۲۵ سال است که از گیربکس‌های شیفتردار استفاده می‌کنند بنابراین جای تعجب نیست که مک لارن این ویژگی را در سوپرکار ۶۵۰S خود جای داده است. همانند خودروهای فرمول ۱ خود، این خودروی خیابانی از پدال‌های چپ و راست برای سبک و سنگین کردن دنده‌ها استفاده می‌کند.

2015 McLaren 650S
۲۰۱۵ McLaren 650S
هرچند، این خودرو به‌جای گیربکس گران‌قیمت سکونشئال از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند. به عنوان نتیجه، تعویض دنده‌ها در چشم برهم‌زدنی انجام می‌شود و نرمی تعویض دنده‌ها چیزی است که از خودروهای سدان لوکس انتظار دارید.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بنز کلاس اس بهترین و زیباترین کابینو داره ونمای داخل ماشینش واقعا زیباترین تو جهانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      عزیز جان در اینکه کابین بنز s زیباست شکی نیست ولی بحث گیربکس اتوماتیک بود که به نظر من شرکت bmw تو این ضمینه پرچمداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PAGANI

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        مطمئنا گیرباکس 10 سرعته شورولت که با همکاری فورد ساخته شده از همه بهتر میشه..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (48 ديدگاه)

          عجیبه که هیچکس تفاوت آسمانی تسلا رو درک نمیکنه، یک دنده و آن حرکت! نه این همه پیچیدگی، نه خوردگی صفحه کلاچ، نه روغن موتور نه تسمه تایم و نه هیچ کوفت دیگه ای. شرکتهای دیگه دارن وقت خودشونو تلف میکنن . موتور مغناطیسی تسلا یعنی سرعت، دوام، شتاب، پاکی هوا و آینده خودرو در جهان

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. PAGANI

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      به نظر من یه سوپراسپرت هم باید دسته دنده داشته باشه(کلاسیک ..نه این که فقط با جلو عقب کردن دنده رو بالا یا پایین ببره)….هم دنده رو فرمون.. هم پدال کلاچ …هم انتخاب حالت اتومات.
      اینطور مزیت های همه رو توام با هم داره.
      البته یکم وزن میره بالا ولی به نظر من یکی که میارزه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehran911

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    و البته بهترین گیربگسی که تو کل دنیای خودرو سراغ دارم
    گیربکس DSG گروه فولکس واگن ( که با کمک زیر مجموعه هاش پورشه و آئودی بهترین گیربکس ساز دنیا ست ) که شیفت تایم این گیربکس تنها در 8 میلی ثانیه صورت میگیره که رکورد بزرگی در صنعت خودرو سازیست
    PDK هم که بعنوان اولین دوکلاچه تاریخ در لیست می درخشه میشه بعنوان هدیه پورشه به صنعت خودور سازی در نظرگرفت ( Ever ahead)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      PDKفوق العادس اصلا پورشه در مورد گیربکس خیلی هدیه های دیگه هم داده مثا تیپ ترونیک اما پورش دابل کلاچ چیزه دیگس …….
      پورشه برای همیشه ………..

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        دقیقا تیپ ترونیک و تیپ ترونیک اس
        که اولین بار تو باکستر و کاین استفاده شدن فوق العاده هستند
        با تیپ ترونیک اس راننده در اوج راحتی به سر میبره
        هر وقت دوست داشت دنده میزنه نخواست ماشین دنده میزنه
        نخواست دوتایی باهم دنده میزنن !
        خوشحالم بعد از یک مدت طولانی یه عشق پورشه دیگه تو پدال می بینم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ali.q

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (124 ديدگاه)

    یادمه توی یه مقاله همین چند وقت پیش اسمارت جزو کند ترین ماشین ها بود … از دیدنش توی این لیست جا خوردم…
    توی مقاله اینجوری نوشته بود :
    7. اسمارت فورتو – 16.9 ثانیه
    آخرین نسل اسمارت بسیار کند است و شبیه یک ماشین زمان به نظر می‌آید! به‌هرحال با راندن این خودرو و برای رسیدن به یک مقصد سه تولد را از دست می‌دهید (!)، موبایل شما منسوخ شده و گربه‌تان نیز مرده است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      حالا به حرف من رسیدی تو مقاله های انگلیسی زبان چه توهین هایی که به رقباشون نمیشه. اخه ارزش نداره برای ی چندتای بیشتر فروختن ماشینای خودشون اینجوری بی اعتبار کنن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. walid

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    من باشم بنز رو برمیدارم بیزحمت یه اس کلاس نقره ای یخی :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. داج توماهاک

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    پورشه-بی ام و-مرسدس بنز-تسلا-مک لارن اتومات های خوبی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامکال

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    جالبه که بیشترشون یا آلمانی بودن یا از زیر مجموعه هاشون بودن و این یعنی این که تمرکز اصلی در این کشور و این نوع بازار ها تمرکز اصلی بر روی مصرف سوخته تا موارد دیگر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته در مورد بنز گریبکس 9 سرعته جدید داره جای 7 سرعته میگیره فقط نمونه 7 سرعته مخصوص amgباقی میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نیما ناصری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (336 ديدگاه)

    کاش پولو میومد ایران. به خصوص نسخه صندوقدارش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مگه گیربکس ب ام و سری ۳ ، ۸ سرعته دوکلاچه ساخت zf نیست؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    یه سوال از دوستانی که ماشین با دنده CVT سوار شدن دارم
    آیا درسته که اینجور ماشینا شتابشون کنده و آیا شیفترهای پشت فرمون نمی تونن اون شتاب و لذت رانندگی را در مواقع لزوم القا کنن ؟
    مثلا” لنسر تیپ 4
    ممنون می شم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    گیربکس اتوماتیک تو ترافیک یک نعمته.البته اگر کیفیت گیربکس خوب باشه.من فقط دو تا ماشین دنده اتومات روندم.206 تیپ 6 و ماکسیما.ماکسیما واقعا خوب بود و تعویض دنده ها رو خیلی خوب انجام میداد گرچه مصرف بنزین زیادی داره.اما 206 تیپ 6 خیلی ناامید کنندس.شتاب ماشین خیلی کمتر از تیپ 5 هست(با وجود یکی بودن موتورها) و مصرف سوختش به هیچ وجه بهینه نیست.گیربکس های جدید بخاطر وجود کامپیوترهای پیشرفته درون خودرو هست که بخوبی جواب میده وگرنه ماشین های دنده اتوماتیک که بیشتر از10-12 سال عمر دارن مزیت خاصی نسبت به نمونه دستی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. moein

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    در اینکه خودرو های ذکر شده عمل کرد خوبی دارن شکی نیست ولی
    تو این مطلب جای شرکت Aisin ژاپن خالی بود
    و هیچ وقت هیچ اتوماتی جای گیربکس دستی رو نمی گیره البته بعضی تو ترافیک پاشون اوف می شده الهی بمیرم و برا خانوم ها خوبه
    و فقط گیربکس دستی ( منظورم گیربکس پراید و 405 و مشتقاتش نیست )
    کسی دنده دستی پدر مادر داری سوار شده باشه اون موقع حرف منو می فهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (752 ديدگاه)

      داداش فکر کنم تو با فرمون هیدرولیک و کولر و اینا هم مشکل داشته باشی آخه ملت دستشون اوف میشه’!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا نمای داخل کابین مرسدس کلاس S، بی نظیره. چقدر کار شده برای طراحی داخل کابین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. moein

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    نمونش فیلم سریع و خشن که از قسمت اول تا هفتم خودرو هاش دستی بودن و یه راننده موفق رو نشون میدن رانندگی یعنی بازی با کلاچ
    مردم ما چون رانندگی بلد نیستن ( مهم ترینش نیم کلاج نمی تونن بگیرن ) برا همین تو ایران بازار اتومات پر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (752 ديدگاه)

      نخیرم دلیلش اینه که تو سریع و خشن اکثرا قهرمانای فیلم ماشینای اسپرت قدیمی میرونن که اون موقع گیربکس اتومات به پای دستی نمیرسید تو ایرانم بدلیل ترافیک بالا اتومات زیاد شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    به طور معمول شرکت های خودروساز از گیربکس های ساخت شرکت های معروف گیربکس ساز استفاده میکنند یا در موارد خاص خودشون طراحی کرده و اون طرح به صورت سفارشی توسط شرکت های دیگر ساخته میشه.
    گیربکس های DSG گروه vw با همکاری borgwarner آمریکا ساخته میشه که این مجموعه در اروپا به صورت 50/50 بین این دو کمپانی اداره میشه و طراحیشون توسط borgwarner صورت میگیره.
    گیربکس های لوکس ساز آلمانی هم اکثرا ساخت دو شرکت zf و getrag هست و چند مدل نیز از گیربکس های GRAZIANO استفاده میکنند.
    گیربکس های مکلارن هم ساخت GRAZIANO ایتالیا هست.
    و در سوپر اسپرتها و خودروهای مسابقه ای شرکت انگلیسی ricardo مشغول تامین گیربکس است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      افرین دقیقا میخواستم همین نظر رو بدم ،یه نظر حرفه ای و مستند نه اب دوغ خیاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. هاینریش هیملر

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      و در سوپر اسپرتها و خودروهای مسابقه ای شرکت انگلیسی ricardo مشغول تامین گیربکس است.

      جدا ؟؟
      فراری لافراری از گیربکس getrag استفاده میکنه
      پورشه 918 از گیربکس pdk
      و لامبو اونتادور از گیربکس ساخت آیودی

      مشکلات از وقتی شروع میشه که عده ای سواد کافی جهت اعاده فضل و یا توان کافی جهت خاموش موندن ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        کیارش جان منظور بنده خودروهای مسابقه ای بود و اون لفظ سوپر اسپرت مربوط به اونها میشد.
        لفظ قلم کامنت میزارید مهندس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. هاینریش هیملر

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          کاپ مغلطه به شما تعلق میگیره
          به محض اینکه ثابت شد کل کامنتت بی ارزش هست شروع شد نه منظورم این نبود اون بود
          تمرین کن راجع به چیزی که کوچکترین اطلاعی نداری اظهار نظر نکنی دوست من

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          کیارش جان ما صحبت کلی کردیم و اگر قراره گیربکس تک تک خودروها ذکر بشه چند شرکت دیگه وارد میشن.
          محض تکمیل اطلاعات کاملت لامبو اونتادور از گیربکس GRAZIANO استفاده میکنه به همراه سیستم awd شرکت سوئدی heldex.
          چون شما فقط اسم یک کشور براتون لذت بخشه هر سیستمی که به اختصار توسط اونها نام گذاری میشه فکر میکنید اونها همه چی سازند در حالی که اینطور نیست.
          همین سیستم awd کواترو آئودی توسط همین heldex تامین میشه و گیربکس لامبو که به اختصار isr هست ساخت graziano ایتالیا هست و نکته جالب در مورد هلدکس این هست که با borgwarner آمریکا مشارکت داره ولی قبول نکته ها برای شما مشکله و اصلا تحمل ندارید این چیزارو بشنوید.
          گیربکس لامبو ساخت آئودی نیست و این مورد هم از درگیری های ذهنی شما ناشی میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. هاینریش هیملر

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          خیلی راحت با چنتا مثال ثابت شد کل کامنتتون بی ارزش هست
          البته منظورتون اون نبود اون یکی بود.
          جهت اطلاع شما دوست کارشناس علوم انسانی گیربکس لامبو اونتادور ساخت و طراحی ایودی هست
          اگر کمی زبانتون رو تقویت کنید میتونید بفهمید یا اگر سختتونه از گوگل ترنسلیت استفاده کنید
          چه قدر خوبه ادم یاد بگیره راجع به چیزی که اطلاع نداره اعاده فضل نکنه تا شخصیتش این چنین مثل دوستمون زیر سوال نره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. هاینریش هیملر

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          بهزادجان شما نسبتی با این دوستمون احمد باقری داری؟
          کامنتاتون کاملا عین هم هست.
          سرشار از معنا و مفهوم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        کیارش لینک بده ببینیم از کجا پیدا کردی گیربکس لامبو اوانتادور ساخت آئودی هست. حتما جایی خوندی
        گیربکس آئودی ساخت کجاست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          کیارش مثل اینکه شما در رویاهاتون زیادی غرق شدی! اونجور که از شواهد بر میاد حتی توان کافی برای سرچ و تحقیق در مورد داستان سرایی خودتون ندارید و احتمالا هنوز با پول تو جیبی روزگار سپری میکنی. حتی یک کامنت پر مغز از شما مشاهده نشده که بشه گفت تحصیلات عالیه دارید و تنها هنرتون 100 اسمی بودن شماست که هر روز یکی بهش اضافه میشه و از 4 بعدازظهر که از خواب پا میشید تا 6 صبح مشغول سر کشیدن به چندتا سایت برای هنرنمایی هستید!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. razi

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    توی گیربکس دستی های ایران مگان1600 خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد۲۰

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    کسی میدونه چرا شرکت ها تمایل زیادی ندارن از گیربکس CVT استفاده کنن؟ مخصوصا در ماشین های رده بالاشون؟ ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. هادی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تو لیست تون پراید اتوماتیک جدید با گیربکس سنتی و در ده مدل چراغ جدید با پسوند های x1 , x2 الی آخر رو جا گذاشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چرا بعضی از ماشین های اتوماتیک سه تا پدال داره ؟ دو تا که گاز و ترمزه یکی هم سمت چپ که فاصله ش با اون دوتا بیشتره ! دقیقا کاربردش چیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یعنی کسی نمیدونه چرا سه تا پدال دارن خودرو های اتوماتیک ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا