چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

دنبال خودرویی هیجان‌انگیز و زیبا هستید اما نمی‌خواهید که حساب بانکی‌تان چندان آسیبی ببیند؟ خب پس با ما همراه باشید تا ۱۰ خودروی اسپورتی را که بهایی در حدود یک هاچبک خانوادگی مرغوب دارند را به شما معرفی کنیم.

  1. مزدا MX-5

Mazda MX-5
چهارمین نسل مزدا MX-5 خودرویی افسانه‌ای با نیم‌نگاهی به ریشه‌های اصلی خود است. این خودرو کوچک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از نسل پیشین بوده و حتی سواری هیجان‌انگیزتری دارد. کوچک شدن خودرو تأثیری بر فضای داخل کابین نداشته و در واقع جادارتر از نسل قبلی است اگرچه که برخی راننده‌های بلندقد چندان احساس راحتی نخواهند داشت. بهای این خودرو از ۱۸۴۹۵ پوند آغاز می‌شود بنابراین حتی مدل‌های فول نیز بهای مناسبی دارند.

از بین دو پیشرانه می‌توان یکی را برگزید: نسخه‌ی ۱.۵ لیتری ۱۲۹ اسب بخاری و یا پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری که این آخری دارای سیستم‌هایی چون دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق ارتقا یافته است. هیچ‌کدام از پیشرانه‌ها قدرتمند به نظر نمی‌آیند اما با در نظر گرفتن وزن کمتر از یک تنی خودرو، هر دو مدل پرفورمنسی خوب داشته و حتی مدل کم‌توان‌تر در ۸.۵ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

  1. فیات ۱۲۴ اسپایدر

Fiat 124 Spider
اگر فکر می‌کنید که مزدا MX-5 کمی افراطی است شاید فیات ۱۲۴ اسپایدر با پیشرانه‌ی خاص و سیستم تعلیق نرم‌تر مناسب شما باشد. ۱۲۴ اسپایدر بر پایه‌ی همان پلتفرم مزدا ساخته شده و کابین آن نیز تقریباً با مزدا یکسان است. البته فیات تأکید بیشتری روی لوکس بودن داشته و امکاناتی نظیر صندلی‌های چرمی گرم شونده را پیشنهاد می‌کند.

فیات همچنین به لطف پیشرانه بنزینی ۱.۴ لیتری گرفته شده از آبارث ۵۹۵ در بحث شتاب از MX-5 جلو می‌افتد. صدای پیشرانه خوب است و به شما اجازه می‌دهد تا سریعاً شتاب بگیرید.

  1. آئودی TT

Audi TT
با بهایی کمتر از ۳۰ هزار پوند شما خودرویی با کابین تماشایی و کاکپیت مجازی فوق‌العاده‌ی سفارشی را به دست می‌آورید. به علاوه دریچه‌های ورودی هوای مینیمالیستی هم دیده می‌شود که در بین آن‌ها نشانگر دما نیز وجود دارد. طراحی خارجی خودرو نیز بسیار احساس‌برانگیز است. شما همچنین می‌توانید پیشرانه‌های مختلف گروه فولکس را نیز انتخاب کنید. البته ۳۰ هزار پوند باعث دست‌یابی به پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۲۳۰ اسب بخاری نمی‌شود اما هنوز هم می‌توانید نسخه‌ی ۱.۸ لیتری ۱۸۰ اسبی را سفارش دهید. سیستم سفارشی کواترو و گیربکس اتوماتیک DSG نیز در بین بهترین‌های بازار قرار داشته و باعث می‌شوند که TT به‌طور باورنکردنی‌ای تودست و قابل کنترل باشد.

  1. تویوتا GT86/سوبارو BRZ

Toyota GT86-Subaru BRZ
این دو خودرو اساس یکی هستند و تنها نشان متفاوتی را حمل می‌کنند. در روی کاغذ شاید قدرت کم خودرو به چشم نیاید اما به لطف ساختار سبک‌وزن، پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۲۰۰ اسب بخاری تویوتا این خودرو را در ۷.۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. در مقام مقایسه، پورشه ۹۱۱ توربو S تنها حدود ۳.۵ ثانیه به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید محدودیت سرعت بین‌المللی را رد کنید.

قدرت پیشرانه را نادیده بگیرید زیرا رانندگی کوتاه با تویوتا به خاطر حس کنترل و بالانسی که دارد شما را متقاعد می‌کند که ۲۲۷۰۵ پوند عدد بزرگی نیست. به لطف لاستیک‌های نسبتاً باریک و هندلینگ جذاب، شما می‌توانید محدودیت‌های چسبندگی خودرو را به طریقه‌ی امن به چالش بکشید.

  1. ب ام و سری ۲

BMW 2 Series
ب ام و سری ۲ بخش اعظمی از همان میزان جذابیت برادر M2 را بهایی نازل تر ارائه می‌کند. بیشتر بخش‌های M2 هنوز هم در سری ۲ دیده می‌شود بنابراین سیستم فرمان مستقیم، شاسی خونسرد و دیفرانسیل عقب متبحر در این خودرو حاضر هستند. بدون دیفرانسیل فعال M2، سری ۲ خیلی به اندازه‌ی برادر خود نمی‌درخشد اما با دیدن بهای کمتر آن این موارد را فراموش می‌کنید.

اگرچه که سری ۲ پایه به اندازه‌ی M2 سریع نیست اما هنوز هم هندلینگی خیال‌انگیز دارد. مدل ۲۲۸i 245 اسب بخاری حدود ۲۸ هزار پوند ارزش داشته و در ۵.۸ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که بهای آن ۲۰ هزار پوند ارزان‌تر از M2 است.

  1. لوتوس الیزه

Lotus Elise
این خودرو روش بازگشت به پایه را برگزیده و تنها غربیلک فرمان، پدال‌ها، اهرم تعویض دنده، سقف فابریک و صندلی‌ها را دارد. حتی سیستم تهویه، سقف سخت، سیستم صوتی، کف‌پوش‌ها و ایزوله کننده‌های صدا سفارشی هستند. هرچند با پولی که پرداخت می‌کنید حسی شبیه یک خودروی مسابقه‌ای را به دست می‌آورید.

خودروهای مدرن همه نوع تجهیزات ایمنی را دارند که همین امر باعث افزایش وزن شده و نیاز به پیشرانه‌های توربو را الزامی می‌کند. تنها ویژگی ایمنی لوتوس جدا از سیستم کنترل کشش و ABS، حس خود شما برای جلوگیری از تصادف است!

  1. فورد موستانگ

Ford Mustang
موستانگ بی‌شک یکی از قاطع‌ترین خودروهای اسپورت آمریکایی است و نمایی خشن، کاپوتی طویل و شتاب زیر ۵ ثانیه نشان‌دهنده‌ی این موضوع هستند. با بودجه‌ای در حدود ۳۰ هزار پوند شما می‌توانید مدل مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری اکوبوست را به دست بیاورید.

درحالی‌که توصیه ما خرید نسخه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری است اما بهای آن کمی بالاتر از رقم موردنظر ما می‌باشد. با این وجود شما هنوز هم خودرویی با ظاهر عالی، سواری خونسرد و هندلینگی درخور دریافت می‌کنید. مواد تشکیل‌دهنده‌ی کابین از نظر کیفیت خیلی قابل‌مقایسه با برخی رقبای آلمانی نیستند اما کیفیت ساخت کلی خودرو عالی بوده و کنترل‌ها نیز مستقیم و تودست هستند.

  1. نیسان ۳۷۰Z

Nissan 370Z
اگر خودروی عضلانی آمریکایی مدنظرتان نیست شاید خودروی قلدر ژاپنی به کارتان بیاید. درحالی‌که برخی خودروسازها از مواد سبک‌وزن و پیشرانه‌های توربو با تکنولوژی بالا سود می‌برند، نیسان به‌طور ساده پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری خود را با گیربکس ۶ سرعته دستی و طراحی دیفرانسیل عقب عرضه کرده است.

قدرت زیادی در زمان حرکت وجود دارد و صدای تولیدی کاملاً جذاب بوده اما هزینه‌های خودرو بالاست. درحالی‌که ۳۷۰Z خودرویی جذاب است که خودش را خیلی جدی نمی‌گیرد اما هندلینگ عالی برخی رقبا را ندارد. کابین خودرو واقعاً سن بالای خود را نشان می‌دهد اما این یک خودروی سنتی واقعی با بهایی کمتر از ۳۰ هزار پوند است.

  1. مرسدس بنز SLC

Mercedes SLC
این خودرو ارزان‌ترین مدل حاضر در این لیست نیست و در حقیقت مدل پایه‌ی آن بهایی کمی بالاتر از ۳۰ هزار پوند دارد. با این قیمت شما خودرویی کانورتیبل و شیک با سقف فلزی تاشونده دریافت می‌کنید. شاید این خودرو به اندازه‌ی پورشه ۷۱۸ باکستر درگیر کننده و یا به اندازه‌ی آئودی TT با تکنولوژی بالا نباشد اما سواری دل‌چسبی داشته و از تجهیزات فراوان سود می‌برد.

خودروهای معدودی هستند که بهتر از SLC عمل می‌کنند. این خودرو همچنین از سیستم airscarf بهره می‌برد که هوای گرم را در زمان رانندگی روباز به گردن سرنشینان هدایت می‌کند.

  1. فولکس‌واگن شیروکو

Volkswagen Scirocco
شیروکو شبیه یک خودروی کوپه است اما کاربردی در حد یک هاچبک کوچک دارد. طیف متنوعی از پیشرانه‌های قوی و کم‌مصرف وجود دارد و حتی می‌توان گیربکس اتوماتیک DSG را نیز سفارش داد. این خودرو بهایی حدود ۲۱ هزار پوند دارد.

شیروکو بر پایه‌ی گلف بنا شده و به عنوان نتیجه خیلی به اندازه‌ی رقبای دیفرانسیل عقب خود رانندگی هیجان‌انگیزی ندارد. اگر خودرویی خوش‌ساخت با هندلینگی امن و صندوق عقبی کاربردی می‌خواهید بی‌شک ارزش آن را دارد که نگاهی به شیروکو بیندازید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ❤Nissan 370❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTIN

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      با این پول فقط کامارو وسلام الهم و رحت الله و برکاااااااااتو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داش با زیر 30 هزار دلار کامارو rs میدن بهت
        من خودم شخصا باچشمای خودم شاهد لوله شدن کامارو .ماستنگ . چلنجر6 سیلندر وجنسیس کوپه توسط نیسان 370
        بودم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          جناب سامان
          فعلا که از لحاظ فروش این موستانگ که نیسان و جنسیس رو لوله کرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          بیخیال

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Parvaz

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (395 ديدگاه)

        سری ۲ ❤ موستانگ ❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      هر کدوم از اینا ایران بیاد بالای ۵۰۰میلیون قیمتش میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        رو تعرفه گمرکی نمیشه دقیق تخمین زد چقدر میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    شمت چیه؟؟؟؟؟؟در قسمت مربوط به بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BMW E9

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (398 ديدگاه)

      واقعا نفهمیدی یا شوخی میکنی!؟، اشتباه تایپیه. ( شمت = شما بدون اشتباه تایپی )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sina

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    فقط ژاپنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    موستانگ همشیه سلطان
    ای ولا فورد موستانگ که پرفروش ترین کوپس تو دنیا ای ولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (569 ديدگاه)

      دوستان نمیدونم اسمشو دستکاری یا فیلتر یا هر چیز دیگه بزارم یا نه ولی سایت یه مشکلی داره.به این خاطر که مثلا در همین صفحه وقتی به کامنت هایی که از ماشین های امریکایی تعریف کردن یا بهشون ابراز علاقه کردن لایک میدادم به تعداد دیسلایک هاشون اضافه میشد.مثل اقا علی شوی نوا که من به ایشون لایک دادم ولی در واقع به دیسلایک هاشون اضافه شد.و دقیقا همین مورد بر عکسش هم هست.یعنی وقتی کامنتی از ماشین های امریکایی بد گفته بود،من هرچی میخواستم بهش دیس بدم باز به تعداد لایک هاش اضافه میشد.ضمنا این اولین بار نیست و در رابطه با مطالب دیگه هم این اتفاق افتاده بود.کسی میدونه چر ا اینجوری میشه؟برا کسی پیش امده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Developer

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (117 ديدگاه)

        داداش اون لحظه که تو بهش لایک میدی ، کسی دیگه هم بهش دیسلایک میده ، وقتی لایک شما ثبت میشه تعداد لایک ها و دیسلایک ها آپدیت میشه و این مساله ای که گفتین پیش میاد
        پدال هم از خوب بودن یا بد بودن ماشین های آمریکایی سودی نمیبره ، خواهشا قبل حرف و تهمت یه کم فکر کنین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          دقیقا.هم زمان کسایی دیگه هم لایک و دیسلایک میدن
          پدال بنده خدا چیکار داره.
          اگه نظرات توهین و ناسزا نباشه پدال کاری نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. TTRS

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سوبارو با موتور تختش خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. TTRS

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سوبارو با موتور تختش خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Saied

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اول بنز بعد بی ام دبلیو و بعد فیات.
    سلیقه من ایناست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Parker

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    Audi TT ❤❤
    :-))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من دو تا بخوام بگم
    جی تی 86
    نیسان 370

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. BMW E9

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    VW Golf GTI

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی drift

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    من مستانگو میخوام
    راستی هلکت که ارزونه چرا اسمش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امير رحيم پور

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      داداش 60 هزار دلاره هلکت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. مجید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    دلم گرفت به خدا !فکرکن اگه اونجا باشی و پول نو نداشته باشی میتونی دسته دو چه عروسکایی بخری!!!!!خدایا واقعا ما چیکار کردیم که بودجمون فقط به آشغالای ساخت داخل میرسه تازه اگرم برسه دیگه پول واسه تیونینگش نمیمونه!!به هر حال شکرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      لایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (812 ديدگاه)

      بعضی وقتا با دیدن طرز رانندگی یه عده پشت همین ماشینای ساخت داخل یا قیافه گرفتنشون خداروشکر میکنم که خودروی خارجی قیمتش سر سام آوره چون هرچیزی ظرفیت میخواد.
      160تا رفتن با پراید و لوکس حساب کردن دنا و سمند نمونه های بارزشه و در مجموع ثبت نام و خرید این خودروها یعنی حمایت از این محصولات و در آخر هرکی میگه لیاقت ما بیشتر از این حرفهاست حرف بیجا میزنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهدی drift

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. hosein

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    BRZ & 370

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. asa

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    فقط ماستنگ بعد هم bmw،ائودیttو فولکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی drift

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    ایول به سلیقت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    باید متن نویسنده را طلا گرفت یعنی اول مزدا دیگه بعدش هر چی می خواد باشه. شما اگر سوار مزدا میاتا بشید دیگه نمی گید سوبارو و تویوتا چون که لذتی که مزدا داره اونا ندارن به خاطر وزن کمش ما فقط به برند اهمیت میدیم و این اشتباهه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حميد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    Audi TT ❤️❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کاوه آهنگر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    درود
    انتخاب های من
    مزدا میاتا_تویوتا جی تی یا سوبارو brz _ نیسان z370
    بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      عشق ژاپنی معلوم دیگه کدوم ها انتخاب میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. shahin

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    همشون عالین.من مزدا و بنز رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احمد باقری

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خودروهای خوبی رو لیست کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Mohamad

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    با اینکه مزدا میاتا بی نظیر و پرطرفداره و من واقعا برند مزدا را همیشه ستایش کردم و میکنم ولی انتخابم gt86

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آرش

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    عشقا: اول مزدا میاتا بعدش نیسان 370

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیرحسین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ?موستانگ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فقط آمریکایی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ماستانگ و 370zوGT86

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا