چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای خانوادگی بزرگ

خودروهای خانوادگی برای جلب نظر شما به فضایی زیاد و راحتی و آسایش کافی نیازمندند. همچنین تکنولوژی‌هایی با استفاده‌ی آسان نیز باید مدنظر قرار گیرند. نمای جذاب و زیبا نیز برگ برنده‌ای دیگر برای این نوع خودروها خواهد بود. با ما همراه باشید تا ۱۰ نمونه از بهترین خودروهای خانوادگی بزرگ را معرفی کنیم.

  1. اشکودا ساپرب

همان‌طوری که نام این خودرو پیشنهاد می‌کند، ساپرب و برادر استیشن آن در زمره‌ی بهترین ساخته‌های دست بشر هستند. ترکیبی از کیفیت سواری، آسایش و اندازه‌ی مناسب به این معنی است که حتی شلوغ‌ترین خانواده‌ها نیز فضای کافی در اختیار خواهند داشت. در عبور از دست اندازها، اشکودا به‌طور باورنکردنی خوب عمل می‌کند و کنترل‌شده و لوکس نشان می‌دهد.

Skoda Superb
کم‌مصرف‌ترین نسخه‌ی ساپرب مصرف سوخت متوسط ۳.۷ لیتری و آلایندگی زیر ۱۰۰ گرم در هر کیلومتر دارد که آن را از دریافت مالیات معاف می‌سازد. حتی مدل پرفروش با پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل ۱۴۸ اسبی نیز مصرف ۴.۱ لیتری داشته و قادر است تا در مدت ۹ ثانیه خودرو را به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

  1. آئودی A4

این خودرو شاید شبیه نسل قبلی به نظر آید اما همان نسل قبلی نیز در میان پیشرفته‌ترین مدل‌های این کلاس قرار داشت. داخل کابین شاهد کیفیت بالای آئودی خواهید بود و کاکپیت مجازی آئودی به همراه سیستم ناوبری در جلوی چشمان راننده قرار دارند.

Audi-A4-front-cornering
دوباره طیف وسیعی از پیشرانه‌های قدرتمند و کم‌مصرف وجود دارد که احتمالاً نسخه‌ی ۲ لیتری دیزلی محبوب‌ترین خواهد بود. این پیشرانه مصرف ۳.۷ لیتری دارد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی با ۱۸۷ اسب بخار قدرت نیز آلایندگی و مصرف بسیار کم ۴.۸ لیتری دارد.

  1. مرسدس بنز C کلاس

یکی از رقبای سرسخت آئودی A4، مرسدس C کلاس و C کلاس استیت است. برخی اشاره می‌کنند که مرسدس در بخش دینامیک رانندگی نمی‌تواند با سری ۳ یا A4 رقابت کند اما باید گفت با وجود سیستم تعلیق بادی و یکی از لوکس‌ترین کابین‌های موجود در این کلاس،C کلاس یقیناً پادشاه راحتی است.

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic
طیف وسیعی از تکنولوژی‌ها در C کلاس وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم ناوبری ماهواره‌ای و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد. C200 دیزلی مصرف سوخت ۳.۹ لیتری دارد اما گونه‌ی پرفروش C220 سریع‌تر بوده و کمی پرمصرف‌تر است.

  1. ب‌ام‌و سری ۳

بسیاری از مقالات زبان به تحسین سری ۳ و برادر تورینگ آن گشوده‌اند. هر دو برادر تجربه‌ی رانندگی پایدار و مستحکمی را به همراه فرمانی تندوتیز و شاسی فرز و چابک ایجاد می‌کنند. به‌طور شگفت‌آوری فضای زیادی برای سر و پا در بخش عقب وجود دارد که یکی از بهترین‌های کلاس به شمار می‌رود.

2016 BMW 3-Series facelift
به‌طور طبیعی پیشرانه‌های قدرتمند زیادی در دسترس هستند اما پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی احتمالاً طرفداران زیادتری خواهد داشت. این پیشرانه در هر صد کیلومتر ۳.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. برای کسانی که هیجان زیادتری را از زندگی طلب دارند پیشرانه‌های قدرتمندی چون ۳ لیتری توربوی بنزینی در دسترس است.

  1. فولکس‌واگن پاسات

شاید پاسات انتخابی محافظه‌کارانه به شمار آید اما درباره‌ی کیفیت این خودرو و برادر استیتش شکی وجود ندارد. نه‌تنها این خودرو فضای زیاد و کیفیت درخوری را ارائه می‌دهد بلکه تکنولوژی‌های جدیدی را نیز در چنته دارد. صفحه‌نمایش اطلاعات فعال که در برخی مدل‌های آئودی یافت می‌شود به همراه سیستم‌های کمک‌راننده‌ی زیادی در پاسات وجود دارد.

2016 Volkswagen Passat
همانند دیگر خودروهای این شرکت، پاسات پیشرانه‌های زیادی از جمله نمونه‌ی محبوب ۲ لیتری و دیزل دارد. مصرف سوخت این پیشرانه ۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۷ ثانیه‌ای را به پاسات اعطا می‌کند.

  1. جگوار XE

پسندیدن ظاهر خودرو امری شخصی است اما این جگوار یکی از جذاب‌ترین نمونه‌ها برای خرید است. بدنه‌ی خودرو چشم‌نواز کار شده و در داخل کابین نیز شاهد کاربرد زیاد چرم و چوب هستیم. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی نیز وجود دارد، چیزی که جگوارهای قدیم همیشه به خاطرش سرزنش می‌شدند. هنوز در برخی جنبه‌ها پشت سر رقبای آلمانی قرار می‌گیرد اما از بسیاری از جعبه‌های آهنی امروزی زیباتر است.

JaguarXE180PS009_0
پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی این خودرو از مالیات معاف بوده و مصرف ۳.۸ لیتری دارد. پیشرانه‌ی قدرتمند ۶ سیلندر ۳ لیتری و سوپرشارژدار نیز قابل سفارش است که خودرو را در عرض ۵.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

  1. فورد موندئو

با دیدن جلوپنجره اشتباه نکنید! این یک استون مارتین نیست، فورد موندئو است! در حالی که برادر استیت این خودرو نمی‌تواند با اشرافیت جی تی های بریتانیایی رقابت کند اما فورد تلاش کرده تا نسبت به نسل قبلی، موندئو را در بخش گران‌تر بازار قرار دهد. هنوز برخی سؤالات درباره‌ی طراحی کابین وجود دارد اما در مجموع این یک خودروی خانوادگی جذاب، راحت و جادار است.

Ford-Mondeo-Vignale-concept-lights-on
همانند دیگر خودروهای موجود در این لیست، پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل فورد محبوب‌تر از سایر گزینه‌ها است. این پیشرانه مصرف سوخت ۴.۱ لیتری داشته و می‌تواند موندئو را در مدت‌زمان ۹.۳ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو همچنین با پیشرانه‌ی بنزینی توربوی ۱ لیتری اکوبوست نیز عرضه می‌شود اما کارشناسان آن را برای استفاده‌ی شهری توصیه می‌کنند.

  1. آلفارومئو جیولیا

این خودرو بازگشت این برند ایتالیایی به بازار سدان ها را رقم زده است. جیولیا از کابینی اسپورت و زیبا بهره مند است اما در بحث کیفیت ساخت در پسِ برخی رقبا قرار می‌گیرد؛ اما صندوق‌عقب جادار ۴۸۰ لیتری آن بهتر از متوسط کلاس است.

2016-AlfaRomeo-Giulia-17
اگرچه که می‌توانید این خودرو را با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوی ۵۰۳ اسبی و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای بخرید اما اکثر مدل‌های فروش رفته از پیشرانه‌ی ۲.۲ لیتری دیزل و ۲ لیتری بنزینی استفاده خواهند کرد.

  1. هیوندای i40

هیوندای یک دهه‌ی پیش تقلا می‌کرد تا جایی هرچند کوچک در این‌گونه لیست‌ها داشته باشد اما به لطف سرمایه‌گذاری‌های عظیم کمپانی در تولید پلتفرم و پیشرانه‌های به‌روز هم‌اکنون شاهد رشد این کمپانی هستیم. I40 و برادر واگن آن راحت هستند و از گارانتی ۵ ساله‌ی کمپانی سود می‌برند.

i40_0
این خودرو تنها با پیشرانه‌ی ۱.۷ لیتری دیزل بکار رفته در سایز مدل‌های کیا و هیوندای در دسترس است. گشتاور تولیدی این پیشرانه از دورهای پایین در دسترس بوده و سواری آسانی را به راننده هدیه می‌کند.

  1. مزدا ۶

این خودرو یکی از محبوب‌ترین نمونه‌ها برای رانندگان است. مزدا ۶ شاید در بحث کیفیت مواد استفاده‌شده اندکی عقب‌تر از رقبا باشد اما خوبی‌های دیگری دارد. تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش این خودرو در سر پیچ‌ها درگیر کننده است و این خودروی اسپورت دست اندازها را با آرامش مثال‌زدنی یک خودروی لوکس جذب می‌کند.

mazda6-01
ظاهر خودرو نیز یکی از جذاب‌ترین‌های کلاس بوده و در آن از خطوط بلند سیال و برجسته استفاده شده است. پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی مزدا نیز در بین پیشرفته‌ترین پیشرانه‌های دنیا قرار دارند و پیشرانه‌ی دیزلی خودرو مصرف سوخت ۴.۲ لیتری را نشان می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مرسدس-ائودی-بی ام و-مزدا-الفارومئو-جگوار-فولکس خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. PlymouthBarracuda

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    سرآمد این لیست alfa romeo عه…
    ,از لحاظ طراحی که واقعا فوق العادس و بحث فنی هم که یک موشک زمین به زمینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. xan

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      جالبه که تو این لیست جولیا رو آورده ! اصلا چیش به اینا میخوره ؟ جالبتر از اون گفته کیفیتش از رقبا کمتره ! نتیجه میگیریم نویسنده ( و نه مترجم عزیز) یه احمق بوده که احتمالا تو روم یه بلایی سرش آوردن ! خخخ
      حالش خوب نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمود

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (251 ديدگاه)

    خودرو سواری بزرگ فقط ایمپالا 2016
    و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    پرچم آلمان بالاست . من خودم به شخصه اشکودارو بیشتر میپسندم . قیمت مناسب ، کیفیت مناسب، جاداری و کارائی عالی، تیپ کاملا خانوادگی و کمی دیپلماتیک ، هزینه سرویس پائین و خدمات گسترده . به دلم امده تو ١٠٠ سال آینده پاش به ایران باز میشه. دلمه دیگه ییهو حدسای درست میزنه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (115 ديدگاه)

      درسته اشکودا زیر مجموعه فولکس واگنه اما اصلتا برند آلمانی نیست و برای کشور چک است. منم موافقم اشکودا خیلی ماشین با حالیه و خیلی اصیل به نظر می رسه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. جواد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    الفا عالیه ولی فکر کنم بازم موفق نشه چون شرکت الفارومئو قیمت زیادی روش گذاشته همانطوری که با قیمت گذاری غیر معقول روی میتو و جولیتا باعث شد این دو تا هاچبک کمتر از 50000 هزار تا بفروشن اینم یکم قیمت زیادی داره خریدار به سمت سه گانه المانی میفرسته حالا نمیدونم اصرار الفا به تولید خودرو لوکس چیه در حالی که اکثر کارشناسها به کیفیت این ماشینهاش با توجه به قیمت اعتراض دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sunmartin

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    تمام لیست عالین از اشکودا گرفته تا پایین کاش بجای فرانسوی های مذخرف با کره ای ها و یا آلمانی ها قرار دادی میبستتد نه رنو و پژوی چینی از دانگ فنگ یا اشکوا از آلمان وارد میکردند که مشری راضی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pony car

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (144 ديدگاه)

      با سانمارتین عزیز موافقم اما متاسفانه در سایت مجاور دنده6 اکثریت کاربران برند رنو و پژو را بالاتر از هر برندی می دانند خوشبختانه در این سایت کاربران منطقی تر هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Alirankhodro

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    فکر کنم این یه مقاله طنز بود. واقعاً این ده مورد سدان خانوادگی بزرگ به حساب میان؟ پدال جان دقت کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kaveh

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      درسته،سری 5 و E کلاس سدان بزرگ حساب میشن،نه سری۳ و کلاس c

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. PORSCHE:The God of Cars

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با آئودی آ۴ و اشکودا ساپرب و سری ٣ و سی کلاس خیلی حال میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جواد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    دوستان یه سوال، میخواستم بدونم هیوندای i40 بهتره یا سوناتا؟ چون قصد خرید دارم ولی بینشون موندم، البته I 40 رو بیشتر بخاطر کم بودنش تو خیابان ها دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      تو اکثر بررسی ها i40 نقدهای خوبی گرفته و برای کارشناسان قابل قبول بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      هردو کره ای هستن و اختلاف زیادی هم ندارن که بخوای دو دل باشی
      دوست عزیز باب دل خودت هرچی اون بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. one:1

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    عکسی که از جلوی جولیا دیدم یه خرده زشت بود
    و بقیه هم سوپر زیبا
    ولی انتخاب بین جگوار و بنز و بی ام دبلیو و ایودی خیلیی سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیرحسین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ای کاش با فولکس واگن قرارداد بسته بشه.سه تا از ماشین های این لیست زیرمجموعه های فولکس واگن هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    البته که این مقاله اروپایی هست و تو امریکا کلاس متوسط حساب میشه و خبری از اشکودا و ای 40 در امریکا نیست و بعضی از اصلیترین خودروهای این کلاس مثل اکورد و کمری و سوناتا و مالیبو در این لیست حضور ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. تمدن عرب

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    در پاسخ به کاربر (جواد)
    هیوندای i40 بین سوناتا و النترا قرار میگیره یعنی بهتر از النترا و پایین تر از سوناتا .
    در کل40 I بیشتر برای بازار های اروپا طراحی شده تا آسیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      از کدوم تمدن حرف میزنی داداش ؟!!!
      این نظر بزودی حذف میشه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرسدس بنز، جگوار، آلفا رومئو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ALIREZA034

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    a4واشکودا و سری 3 و کلاسc ولی اخه مگه سری3 و کلاسcو… تو این کلاس دسته بندی میشن؟؟؟مگه جزو سدان های جمع و جور لوکس نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. LFA

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    جولیا یه سر و گردن بالاتر از همشونه که خب گرون تر هم هست طراحیش عالیه من که عاشقشم
    لامپ عقبش یه کم شبیه اپتیما نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد رضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این مقاله اساسا مشکل داره!
    چون هیچکدومشون خودروی خانوادگی بزرگ نیستن
    اکثرا سایز متوسط و بعضی هم سایز کوچک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. وحید

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    این ایستادگی و اصرار سایت پدال در گفتن تلفظ غلط ساپرب به جای سوپرب رو تحسین می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا