چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای قابل‌خرید با قیمت زیر هزار پوند

بودجهٔ کم به معنای کیفیت پایین نیست، در این مطلب هفت خودروی فوق‌العاده با قیمت سه‌رقمی معرفی شده‌اند

خودروسازان هرسال در سراسر جهان میلیون‌ها خودرو با سطح بی‌سابقه‌ای از عملکرد، تکنولوژی‌های پیشرو و پیشرانه‌های کم‌مصرف را به فروش می‌رسانند؛ اما اگر بودجهٔ شما به‌اندازهٔ خرید یک خودروی صفرکیلومتر نیست نگران نباشید چراکه در این مطلب بهترین خودروهای دست‌دوم قابل خریداری با قیمتی زیر هزار پوند (چهار میلیون و هفتصد هزار تومان) را معرفی کرده‌ایم. در اینجا هفت خودروی خوب از انواع مختلفی چون هاچ‌بک، MPV و کراس‌اوور معرفی شده‌اند که با قیمت سه‌رقمی قابل خریداری هستند. البته ممکن است در این ماشین‌ها مشکلاتی مانند پوسیدگی بدنه، میزان پیمایش بالا و… وجود داشته باشد ولی با یک بررسی کامل و کمی صبر می‌توانید در بازار دست‌دوم‌ها خودروهای سالمی را با قیمت زیر هزار پوند پیدا کنید؛ بنابراین مطلب زیر را مطالعه کنید تا بفهمید چگونه می‌توان با پرداخت تنها هزار پوند از یک هاچ‌بک کوچک شهری گرفته تا یک سدان بزرگ لوکس را سوار شوید.

فولکس‌واگن پاسات

volkswagen-passat

تیپ و مدل ۱.۸T SE مدل ۲۰۰۲
کارکرد ۱۶۰ هزار کیلومتر
قیمت صفرکیلومتر ۱۷,۵۹۰ پوند
قیمت این نمونه ۷۸۵ پوند
پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
مصرف سوخت ۸.۳ لیتر
مالیات ۲۷۰ پوند
ایمنی یورو انکپ ۴ ستاره

خودروهای سدان در بازار صفرکیلومترها در حال از دست دادن محبوبیت خود هستند که این امر بر قیمت نمونه‌های دست‌دوم آن‌ها نیز اثر گذاشته است. در این بخش فولکس‌واگن پاسات خودروی بسیار خوبی است که می‌توان یک دستگاه از آن‌را با کارکردی کمتر از ۱۶۰ هزار کیلومتر با قیمت زیر هزار پوند خریداری کرد. این نمونه مجهز به پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربو با پنج سوپاپ در هر سیلندر است که از تیپ SE بوده و به تجهیزاتی چون پخش سی‌دی، گرم‌کن صندلی‌ها و کنترل تهویه مطبوع دیجیتال مجهز است.

فورد اسپرت‌کا

ford-sportka

تیپ و مدل SE مدل ۲۰۰۴
کارکرد ۱۳۰ هزار کیلومتر
قیمت صفرکیلومتر ۱۱,۱۹۵ پوند
قیمت این نمونه ۸۰۰ پوند
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۰۰ اسب بخار
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر
مالیات ۲۳۰ پوند
ایمنی یورو انکپ ۳ ستاره

فورد استعداد بالایی در ساخت خودروهای کوچک با هندلینگ مطلوب دارد و مدل اسپرت‌کا هم از این قاعده مستثنی نیست. اسپرت‌کا به‌عنوان نسخهٔ پرچم‌دارِ خانوادهٔ فورد کا مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس پنج سرعته انتقال پیدا می‌کند؛ اما ساختار سبک‌وزن این هاچ‌بک اسپرت اطمینان می‌دهد که چنین قدرتی برای آن کافی است درحالی‌که هندلینگ چابک آن نیز تضمین می‌دهد که لبخند رضایت را بر لبان راننده بیاورد. ما برای این لیست یک اسپرت‌کا مدل ۲۰۰۴ با کارکرد ۱۳۰ هزار دلار را پیدا کرده‌ایم که در این تیپ SE به تودوزی چرمی، تهویه مطبوع و سیستم پخش سی‌دی مجهز است.

جگوار XJ8

jaguar-xj8

تیپ و مدل ۳.۲ مدل ۱۹۹۸
کارکرد ۲۱۰ هزار کیلومتر
قیمت صفرکیلومتر ۳۶,۴۰۵ پوند
قیمت این نمونه ۹۰۰ پوند
پیشرانه ۳.۲ لیتری V8
قدرت ۲۴۰ اسب بخار
مصرف سوخت ۱۲ لیتر
مالیات ۲۳۵ پوند
ایمنی یورو انکپ

خودروهای لوکس در نمونه‌های صفرکیلومتر قیمت بالایی دارند و خرید نمونه‌های دست‌دوم آن‌ها نیز به خاطر هزینه‌های نگهداری بالا، با ریسک زیادی همراه است. اما بااین‌حال می‌توان با پرداخت مبلغی زیر هزار پوند یک جگوار XJ8 را خریداری کرد که پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V8 آن قدرتی مناسب یک خودروی لوکس را ارائه می‌کند. البته نمونه‌ای که ما پیدا کردیم مدل پایینی داشته و متعلق به قبل از قرن بیست و یکم است درحالی‌که گیربکس با عملکرد کُند و پوسیدگی بدنه نشان از شرایط نگهداری نه‌چندان مناسب آن دارد اما هنوز هم ارزش بررسی را دارد.

تویوتا سلیکا

toyota-celica

تیپ و مدل ۱.۸ VV-Ti مدل ۲۰۰۱
کارکرد ۱۵۰ هزار کیلومتر
قیمت صفرکیلومتر ۱۶,۹۸۰ پوند
قیمت این نمونه ۹۵۰ پوند
پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۴۰ اسب بخار
مصرف سوخت ۷.۷ لیتر
مالیات ۲۳۰ پوند
ایمنی یورو انکپ  –

تویوتا سلیکا یک اسطوره بود اما زمانی که نسل هفتم آن به‌عنوان آخرین نسل در سال ۱۹۹۹ معرفی شد، به یک کوپهٔ شیک و زیبا تبدیل شده بود. به نظر می‌رسد در این ماشین طراحی گوه‌ای شکل به جهت جذب خریداران جوان‌تر انجام گرفته بود. بااین‌حال سلیکا در این نسل همچنان طراحی تیز خود را حفظ کرده بود. تویوتا همچنین وزن این کوپهٔ اسپرت را هم کاهش داده بود و نیروی آن نیز توسط یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی با دو سطح قدرت ۱۴۰ یا ۱۹۰ اسب بخار تأمین می‌شد؛ اما علاوه بر این‌ها، تویوتا سلیکا یک خودروی کلاسیک آینده محسوب می‌شود درحالی‌که قابلیت اطمینان آن مانند جلیقهٔ ضدگلوله است!

مینی کوپر

mini-cooper

تیپ و مدل ۱.۶ مدل ۲۰۰۱
کارکرد ۱۸۵ هزار کیلومتر
قیمت صفرکیلومتر ۱۱,۶۰۰ پوند
قیمت این نمونه ۹۹۵ پوند
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۱۵ اسب بخار
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر
مالیات ۱۸۵ پوند
ایمنی یورو انکپ ۴ ستاره

خودروهای کمی وجود دارند که ترکیبی از قابلیت‌های مینی کوپر را ارائه می‌کنند. این خودرو دارای طراحی رترو مدرن، ابعاد جمع‌وجور، هندلینگ سرگرم‌کننده و کابین درجه‌یک است و زمانی که نسل اول آن در آغاز هزارهٔ سوم به بازار آمد استانداردهای جدیدی را در کلاس سوپرمینی‌ها وضع کرد. این فرمولی است که مینی این روزها هنوز هم آن‌را حفظ کرده است. این خودرو که اولین محصول مینی در دوران مالکیت ب‌ام‌و محسوب می‌شود، در حال رسیدن به سالگرد بیست‌سالگی خود است و به‌زودی وارد قلمرو کلاسیک‌های مدرن خواهد شد. هم‌اکنون نمونه‌های زیادی از مینی کوپر با این مدل وجود دارد اما بهتر است نمونه‌های با کمترین کارکرد را انتخاب کنید. همچنین هرچند کوپر S مطلوب‌ترین نسخه از نسل اول مینی است اما نسخهٔ استاندارد آن نیز هنوز هم خودروی سرگرم‌کننده‌ای است. در این لیست یک مینی کوپر مدل ۲۰۰۱ با کارکردی نسبتاً پایین معادل ۱۱.۵ هزار کیلومتر در هرسال را ذکر کرده‌ایم.

واکسهال زافیرا

vauxhall-zafira

تیپ و مدل ۱.۶ Club مدل ۲۰۰۵
کارکرد ۱۹۳ هزار کیلومتر
قیمت صفرکیلومتر ۱۵,۱۹۵ پوند
قیمت این نمونه ۹۹۵ پوند
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۰۵ اسب بخار
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر
مالیات ۲۱۰ پوند
ایمنی یورو انکپ ۵ ستاره

اگر شما خانوادهٔ پرجمعیتی داشته و نیاز به یک خودروی بزرگ و جادار دارید، این روزها می‌توانید یک خودروی هفت‌نفرهٔ مناسب را با قیمتی کمتر از هزار پوند خریداری کنید. در حال حاضر نسل دوم واکسهال (اوپل) زافیرا پایین‌ترین قیمت را در بین MPVهای دست‌دوم بازار دارد. با پرداخت مبلغی نزدیک به هزار پوند می‌توانید که زافیرا مدل ۲۰۰۵ در تیپ پایهٔ Club با موتور ۱۰۵ اسب بخاری بنزینی را خریداری کنید که هفت صندلی نسبتاً بزرگ را ارائه می‌کند. آرایش صندلی‌های واکسهال که Flex 7 نام دارد عملکرد خیلی خوبی داشته و به همین دلیل همچنان در نسل کنونی زافیرا هم بدون تغییر باقیمانده است. البته هنگام خرید یک زافیرا دست‌دوم مطمئن شوید که این مکانیسم کار می‌کند به‌گونه‌ای که هنگام جمع ‌کردن صندلی‌ها باید سطحی کاملاً صاف ایجاد گردد.

نیسان اکستریل

nissan-x-trail

تیپ و مدل ۲.۲ dCi مدل ۲۰۰۴
کارکرد ۱۹۳ هزار کیلومتر
قیمت صفرکیلومتر ۱۹,۹۹۵ پوند
قیمت این نمونه ۹۹۵ پوند
پیشرانه ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۴۰ اسب بخار
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر
مالیات ۲۷۰ پوند
ایمنی یورو انکپ ۴ ستاره

هرچند نسل کنونی نیسان اکستریل طبق مُد این روزهای بازار به یک کراس‌اوور برای جاده‌های مسطح تبدیل شده است اما نسل اول آن یک خودروی آفرود ۴×۴ واقعی بود. این خودرو با سیستم چهارچرخ محرکی که در اکثر تیپ‌ها ارائه می‌شد، از توانایی‌های آفرودی بهره‌مند بود که بسیاری از خریداران هرگز نیازی بدان نداشتند درحالی‌که ابعاد بزرگ‌تری هم نسبت به قشقایی داشت. هم‌اکنون نسل اول اکستریل را می‌توان با قیمتی زیر هزار پوند خریداری کرد درحالی‌که به مواردی چون پنجره‌ها و آینه‌های برقی، کنترل دیجیتالی تهویه و قفل مرکزی نیز مجهز است. در تیپ اسپرت اما سانروف و سی‌دی چنجر شش‌تایی هم به این موارد اضافه می‌شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری دیزل است که هرچند اشتهای نسبتاً زیادی به گازوئیل دارد اما گشتاور بالایی داشته و اکستریل را به یک خودروی یدک‌کش عالی تبدیل می‌کند.

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (899 ديدگاه)

    در میان تمامی این گزینه ها،تویوتا سلیکا و نیسان x-trail را می پسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      خداوکیلی اگه اون جگوار تو ایران باشه زیره 100 تومن نمیدن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرمااااان

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (358 ديدگاه)

        اصلا حالم گرفته شد من هیچی نمیگم فقط سکوت میکنم
        3:42 بامداد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    تویوتا سیلیکا و مینی کوپر انتخاب من بین این ماشینهاست
    برا خانواده هم پاسات عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام…با 1000 پوند تو ایران فقط پراید زیر 80 میشه خرید..اون نیسان 2004 اگه اینجا بود بنگاهی ها روش 50 تومن قیمت میذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2805 ديدگاه)

      جالبی اش اینه که من چند روز پیش این مطلب رو با تیتر خودرو های زیر ۵ هزار پوند خوندم!
      و جالب تر که تو هیچ کدوم از این مطالب گفته نمیشه که اونجا مالیات استفاده از این خودرو ها اینقدر زیاد هس که همه خانواده های اون کشور ها ماشین ندارند!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرحسین

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (102 ديدگاه)

        اولا که قیمت رو زده
        دوما که مالیات ها رو در سال هم نوشته حتی برای طبقه متوسط ایران هم خیلی کمرشکن نیست چه برسه واسه اونا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2805 ديدگاه)

          این مطلب مالیات رو زده ، اکثرا نزده!
          تازه هزینه بیمه و بنزین و تعمیرات و … هم عامل مهمی هس!
          بنظر شما چرا هنوز همه خانواده های اروپایی خودرو ندارند و خودروهای کم سن رو اوراق میکنن؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Machine

          ۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          دلیل اینکه خودروهای دست دوم کم کار رو اوراق میکنن اینه که اونجا قشر متوسط و حتی ضعیف جامعه هم میتونن با درآمد ماهانه‌شون ماشین صفر بصورت کاملاً اقساطی بدون بهره بخرن و اینقدر شرایط فروش متنوع هست که اکثراً براحتی میتونن ماشین صفر بخرن و سراغ نمونه های دست دوم نمیرن.
          و دلیل این که بعضی از خانواده های اروپایی ماشین ندارن هم اینه که چون اونجا وسایل حمل و نقل عمومی اونقدر گسترده و باکیفیت هست که خیلی‌ها اصلاً نیازی به ماشین شخصی ندارن و همیشه با وسایل عمومی تردد میکنن. برای مسافرت تو تعطیلات آخر هفته هم خیلی‌ها براحتی یه ماشین رو برای چند روز با قیمت بسیار مناسب اجاره میکنن.
          به همین دلایل تو اروپا ماشینهای دست دوم طرفدار چندانی نداشته و افت قیمت زیادی هم دارن چون بدلیل مصرف سوخت نسبتاً بالا، هزینه های نگهداری و البته مالیات بیشتر، اکثر مردم ترجیح میدن ماشین صفر بخرن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NSX

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (544 ديدگاه)

          یجور میگین بیمه و بنزین و فلان انگار فقط اونجا ماشینا با بنزین کار میکنن تو ایران که اصن نیازی به سوخت نیس ماشین همینجوری راه میره :|
          مالیات که مقدارش اونقد نیس اصن قیمت خیلی کم ماشین خودش جبران میکنه مالیاتو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. حسین

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2805 ديدگاه)

          والا پدر من که اکثر کشور های اروپایی تا خود انریکا رو رفته و میره ، علت اصلی که بعضی هاشون خودرو ندارند ، ناتوانی در خرید ماشینی که از پس هزینه هاش بر بیایند ، میگه!
          مخصوصا هزینه بنزین!
          اونهایی هم که قسطی میخرند ، معمولا قبل تمام شدن قسط اش ی مشملی واسشون پیش می‌یاد و …!
          و اصلا اونقدر ها هم راحت نیس که وسایل عمومی همه جا باشه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سام

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      امیر جان،مطمئن باش بیشتر از 50 میلیون تومان قیمت برایش تعیین می کردند چون این نیسان x-trail مدل 2004 است و خیلی هم قدیمی نیست.همین چند دقیقه پیش سایت BAMA را سرچ کردم و آگهی فروش یک میتسوبیشی پاجیرو دو درب مدل 1993 را در آن روئیت کردم،این پاجیروی دو درب با 210,000 کیلومتر کارکرد 58 میلیون تومان قیمت گذاری شده است!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Madjid

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    من بودم فولکس واگن پاسات رو انتخاب می کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      سلطان ادب اقا مجید دوست داشتنی
      چطوری شما؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        سلام ، ممنون آقا بهنام ، سال نوی شما مبارک ، امیدوارم امسال بیشتر در پدال فعال باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهنام طیبی

          ۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          سال نو شما هم مبارک

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهنام طیبی

          ۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          اقا مجید این کلیپ فورد جی تی دیدی رکورد سرعت 472 کیلومتر درساعت زده دیدی؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نه راستش من ندیدم ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. mohsen

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ایشالا اون دنیا ماشین دست دوم ارزون میتونیم بخریم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Mercede kaviani

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز امیر دهقان وتبریک اغاز سال نو
    وسپاس از مطلب عالی شما اتنخاب اول من جاگوار ایکس جی 8 ظراحی بی نظیر و کلاسیک دارد
    واتنخاب دوم برای استفاد روزانه فورد کا
    با سپاس وتبریک دوباره
    دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. arash

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    کجا زندگی می کنیم ؟اینجا چرا اینجوریه اونجا چرا اینجوریه ؟ما اشتباه زندگی می کنیم یا اونا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. lmbx

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (287 ديدگاه)

      اینجا یه پژو 405 پکیده مدل 82 حداقل8 تومن قیمتشه!معلومه که اونجا انقدر شرایط خرید و تسهیلات مناسبه و سطح درآمد خوب که کسی سمت دست دو نمیره.فقط تو ایران هست که ماشین و ملک سرمایه است.
      یه روز یه سوئیسی به ایرانیه میگه آرزوت چیه؟ایرانی میگه داشتن خونه و ماشین و کار
      سوئیسی میگه که گفتم آرزو هاتو بگو نه نیازهای اولیت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. mory

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (418 ديدگاه)

    خدایا آخه چرا ایران باید این بلا سرش بیاد؟این مطالب بیشتر اعصاب آدمو خورد می کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر مالیاتشون زیاده یک سوم قیمت خودرو هست یعنی در طی سه سال آینده نگهداریشون اصلا صرفه نخواهد داشت تازه هزینه تعمیرات هم بهش اضافه میشه برای اروپا اصلا صرفه نداره ولی به نظر من ایرانی با هزینه نگهداری پایین جگوار و سلیکا ارزش بیشتری دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. e 36

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    انصافا ماها زندگی نمیکنیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      ما زندگی نمیکنم فقط نفس میکشیم و الکی دلمونو خوش میکنم
      یا به قول معروف با سیلی صورتمونو سرخ میکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Mahdi DODGE

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    من بودم پاسات رو بر میداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. وفا

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، اون دوستی که پدرشون اروپا رفته بود؛ امریکاییها ماشین زیاد میخرند و بسته به قدرت خریدشون صفر یا دسته دو میخرند اما حتما ماشین میخرند و معمولا بزرگشو انتخاب میکنند چون کشور پهناوریه و سه چهار تا منطقه زمانی داره و چهار پنج تا هم بچه دارند، چون تمام زندگیشون دارند قسط میدن اصلا نه مشکلی با صفر دارند نه با هزینه های جانبی دسته دو. ضمنا دسته دوی امریکا الکی نیست مثلا داداشم برای هوندا اکورد ۲۰۱۴ دوازده هزار دلار داد که ۲۵۰هزار کیلومتر هم کارکردداشت، یه هزار دلاری هم داد هوندا دوباره ۵سال یا دویست هزارکیلوتر گارانتی کامل کرد، شش ماه بعد از قضا موتورش از کار افتاد، یه موتور جدید ۲۰۱۵ گذاشتن روش گیربکسش هم عوض کردند، به ازای هر روز صبر هم ۵۰ دلار بهش پول دادند که از قضا یکم زیاد طول کشید اخرکار بهش یه موتور گیربگس نو دادند با هزار دلار پول و گارانتی موتور گیربکس هم از اول شروع شد. میگه از اونجایی که هی میرفتم اما بخ یاد ایرانخودرو هیچی نمیگفتم، همش واسم ابمیوه و بستنی میاوردند. اما اروپا فرق داره وسعت کمتره و تراکم شهرها بیشتره و فواصل نزدیک همه جاش مترو و قطار و مونوریل و تاکسی رودخانه داره. واسه همین هم جای پارک کمه و ماشینهای کوچیک بدرد میخوره یا اصلا ماشین بدرد نمیخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شایان

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    کاش این متن رو نمیدیدم?? با 5 میلیون اون طرف جگوار 2002 و ایکس تریل 2004 میدن اون وقت با این قیمت این جا به زور یه رنو پی کی اونم کاربراتوری از رده خارج میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا