چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروها برای راننده‌های حرفه‌ای و مشتاق (قسمت سوم)

در دو بخش قبلی با ۸ شرکت‌کننده‌ی ابتدایی این مسابقه آشنا شدید. حال نیز قسمت پایانی معرفی شرکت کننده‌ها تقدیم شما می‌شود.

  • دوج وایپر ACR 2016

2016-dodge-viper-acr-front-three-quarter-in-motion-02
وایپر همیشه به عنوان خودرویی که رانندگی با آن سخت است شناخته می‌شود. بله پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری آن هم‌اکنون قدرت ۶۴۵ اسب بخاری دارد که مثل همیشه باعث سریع بودن وایپر شده اما مدیریت کردن این سرعت هیچ‌گاه آسان نبوده است.

2016-dodge-viper-acr-rear-three-quarter-in-motion
دوج وایپر ACR مثل اینکه این موارد را تغییر داده است. با وجود اسپویلر عقبی بسیار بزرگ، اسپلیتر بزرگ جلو و تجهیزات آئرودینامیک دیگر این خودرو بیش از آنکه جاده‌ای باشد یک مدل مسابقه‌ای به نظر می‌رسد. این خودرو همچنین دارای ضربه‌گیرهای اختصاصی بیلشتین با تنظیمات مختلف است. همچنین دوج از ترمزهای سرامیک کربن برمبو و لاستیک‌های بسیار چسبنده‌ی کومهو سود برده است. برای تکمیل کار نیز شاهد گیربکس ۶ سرعته دستی هستیم.

2016-dodge-viper-acr-interior

  • رندی می‌گوید:

ای مردم! بله این یک خودروی مسابقه‌ای است! بال‌های بزرگ، دیفیوزر و اسپویلر! آن‌ها کار می‌کنند! میزان چسبندگی خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای خیابانی که همه‌روزه می‌رانیم بسیار زیاد است.

در پیست مسابقه این خودرو واقعاً کند احساس می‌شود زیرا مراحل تعویض دنده‌ی دستی آن در مقایسه با نمونه‌های دوکلاچه مدرن وقت زیادی را می‌گیرد. این مورد واقعاً آنتیک به نظر می‌رسد. من تقریباً در هر پیچی از دنده‌ی دو استفاده می‌کردم. پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری آن دوست دارد که دور بگیرد.

چیزی که من واقعاً درباره‌ی وایپر دوست دارم به ترمزهای آن مربوط می‌شود. پیست مزدا نقاط ترمز گیری زیادی دارد. با وایپر ما مستقیماً به ناحیه‌ی ترمز گیری وارد می‌شدیم و زمانی که ترمز می‌گرفتم نیروی جی ترمز کاملاً حس می‌شد. ترمزهای خودرو واقعاً قوی هستند.

من در حال رانندگی دائماً به نیروی رو به پایین فکر می‌کردم و با خودم می‌گفتم سرعت را کم نکن! این خودرو در هنگام ورود به پیچ بسیار پایدار بوده و با سرعت بالایی از آن خارج می‌شود. با دورهای زیادی که داشتم فکر می‌کنم که در هر دور بهتر و بهتر می‌شدم.

[دانلود ویدئو]
  • جگوار اف تایپ SVR 2017

2017-jaguar-f-type-svr-front-three-quarter-in-motion-02
وقتی که اف تایپ عصبانی با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر سوپرشارژردار در مسابقه‌ی سال ۲۰۱۴ خودی نشان داد ما کارایی خط مستقیم پیشرانه‌ی ۵۵۰ اسب بخاری آن را دوست داشتیم. این خودرو بیش فرمانی جذابی در ورودی پیچ، میانه و خارج شدن از آن داشت.

2017-jaguar-f-type-svr-rear-three-quarter-in-motion
برای سال ۲۰۱۶ این خودرو به شکل SVR و با قدرت و گشتاور بیشتری درآمده و سیستم تعلیق آن بهبود یافته و لاستیک‌های فربه‌تری نیز دارد. سیستم گشتاور برداری آن نیز دوباره برنامه ریزی شده است. آیا این بهبودها می‌تواند باعث ارتقای رتبه‌ی نهمی جگوار سال ۲۰۱۴ شود؟

2017-jaguar-f-type-svr-interior

  • رندی می‌گوید:

من عاشق این خودرو هستم. با فاصله‌ی زیاد، این بهترین هندلینگ را در بین جگوارهایی دارد که من تاکنون رانده‌ام.توازن شاسی بسیار زیبا است. پس از رانندگی با چندین خودرو که دارای بیش فرمانی بودند این جگوار به زیبایی وارد پیچ می‌شود. شما تنها باید در فشار دادن پدال گاز صبور باشید و سپس پیچ را رد کنید. سیستم چهارچرخ محرک خودرو در هر سرعتی پیروز است. به نظر نمی‌رسد که قدرت پیشرانه توازن خودرو را در دنده‌ها و سرعت‌های مختلف تغییر دهد. تیم SVR واقعاً سنگ تمام گذاشته‌اند.

ترمز خودرو سفت و پایدار است. پدال گاز خیلی گیرا است و من برنامه‌ریزی تعویض دنده‌ی گیربکس را دوست ندارم. این گیربکس در پیست عجیب‌وغریب عمل می‌کند. در ناحیه‌ی ترمز گیری پیچ معکوس به موقع می‌دهد اما هنگام خروج از آن دنده‌ی سبک‌تر صحیح را انتخاب نمی‌کند؛ اما هنوز هم این خودرو قدمی بزرگ و روبه‌جلو محسوب می‌شود.

[دانلود ویدئو]
  • پورشه ۹۱۱ کررا S 2017

2017-porsche-911-carrera-s-front-three-quarter-03
از زمان برنده شدن این خودرو در سال ۲۰۰۹، یک کیمن S و دو ۹۱۱ نیز به چنین افتخاری دست یافته‌اند بنابراین مهندسان پورشه قویاً بر این باورند که می‌دانند چه کنند تا قهرمانی این بار به اشتوتگارت برود. پس از ناکامی کیمن GT4 در سال گذشته، جای تعجبی ندارد که پورشه جدیدترین نسخه از قهرمان اسبق را با پیشرانه‌ی توربوی جدید و با قدرت ۴۲۰ اسب بخاری و با نام ۹۱۱ کررا S به میدان فرستاده است.

2017-porsche-911-carrera-s-rear-three-quarter-in-motion
قیمت پایه‌ی این خودرو ۱۰۴۴۵۰ دلار است اما به خاطر برخی تجهیزات دیگر از جمله ترمزهای کامپوزیت سرامیکی، گیربکس ۷ سرعته PDK، کنترل شاسی دینامیک پورشه و سیستم تعلیق اسپورت، صندلی‌های اسپورت قابل تنظیم در ۴ جهت و فرمان پذیری چرخ‌های عقب به همراه اگزوز اسپورت بهای نهایی خودرو به ۱۴۰۴۶۵ دلار می‌رسد. بهای جداگانه‌ای را نیز باید برای چیزهایی مثل چرم، صندلی‌های گرم/سرد شونده و … پرداخت.

2017-porsche-911-carrera-s-driver-side

  • رندی می‌گوید:

عجب خودروی فوق‌العاده‌ای! در پیست من هیچ حسی درباره‌ی پیشرانه‌ی توربو نداشتم. این خودرو درست همانند یک ۹۱۱ حس می‌شود و صدای اگزوز آن غرش‌هایی همانند یک پیشرانه‌ی شش سیلندر تخت دارد. این خودرو منحنی گشتاور وسیع‌تری دارد. این خودرو در محدوده‌ی میانی خود گشتاور بیشتری را نسبت به پیشرانه‌های نرمال تنفس طبیعی تولید می‌کند. این پیشرانه قوی بوده و به آسانی به دورهای بالا می‌رسد.

2017-porsche-911-carrera-s-front-three-quarter-drift
من گیربکس PDK را تنها در حالت اتوماتیک راندم و این نسخه همیشه می‌دانست که چه چیزی می‌خواهم. لاستیک‌های پیرلی P زیرو در واقع مرا تحت تأثیر قرار می‌داد.

۹۱۱ مزیت‌های توزیع وزن در بخش عقب را نشان می‌دهد که از آن جمله می‌توان به پتانسیل عرضه‌ی قدرت اشاره کرد زیرا این امر کشش زیادی را به لاستیک‌های عقبی اعطا می‌کند. به خاطر اینکه وزن در عقب تمرکز کرده، وقتی ترمز می‌کنید خودرو بهتر بالانس شده است.

توقف خودرو باورنکردنی بوده و دوباره این لاستیک‌ها هستند که در کانون توجه قرار می‌گیرند. خودرو می‌چرخد اما این یک چیز قشنگ است. این مورد برای رانندگی در پیست بسیار لذت‌بخش نشان می‌دهد. این یک خودروی فوق‌العاده برای راننده است.

[دانلود ویدئو]
  • نیسان GT-R 2017

2017-nissan-gt-r-front-three-quarter-in-motion-02
یک کاندیدای سالانه برای بهترین خودروی راننده که عملکرد خوبی دارد اما هیچ‌گاه روی سکو نرفته است. آیا بالاخره امسال گودزیلا می‌تواند عنوان کسب کند؟ با انجام به‌روزرسانی‌های گسترده در خودروی امسال حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

2017-nissan-gt-r-rear-three-quarters-in-motion
به‌روزرسانی‌های GT-R از هسته‌ی آن شروع می‌شود جایی که فریم آن تقویت‌شده تا خمش شاسی کم شود. در کابین شاهد راحتی بیشتری هستیم. پیشرانه نیز با دست‌کاری نیسمو ۲۴ اسب بخار و ۵ نیوتون متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند و بنابراین شاهد قدرت ۵۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۳ نیوتون متری هستیم. مهم‌تر اینکه پیک نهایی قدرت خودرو در محدوده‌ی وسیع‌تری به دست می‌آید تا پاسخ خطی‌تری ایجاد شود. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز تعویض‌های نرم با نرم‌افزار کنترل جدیدی دارد.

2017-nissan-gt-r-front-three-quarters-in-motion-02
دماغه‌ی جدید خودرو باعث بهبود خنک شوندگی خودرو شده و دیفیوزر عقب جدید به همراه هود مستحکم‌تر باعث شده‌اند که ضریب درگ تغییری نداشته باشد. در پیچ‌ها دامپرهای فعال به‌روز شده و لاستیک‌های دانلوپ با سیستم تعلیق قوی‌تر باعث بهبود هندلینگ می‌شوند. ترمزهای فولادی برمبو نیز وظیفه‌ی متوقف کردن خودرو را بر عهده دارند.

2017-nissan-gt-r-interior

  • رندی می‌گوید:

زمان وارد شدن به پیچ نیسان خواهد چرخید و من فهمیدم که مجبورم کمی مراقب باشم. اگر سرعت بالایی داشته باشید با منتقل شدن وزن به یک‌طرف خودرو در رأس پیچ شاهد کم فرمانی خواهد بود. من مجبور بودم که در ورودی پیچ کمی مراقب باشم و دقت بیشتری را به خرج دهم. گشتاور زیادی در دسترس است. محدوده دور پیشرانه‌ی ۴ هزار تا ۴۵۰۰ محدوده‌ی میانی گشتاور است؛ اما در پیچ باید برای استفاده از پدال گاز صبور باشم. در دنده‌ی سوم و چهارم خودرو کم فرمانی خواهد داشت. این میزان کم فرمانی به خاطر وجود قدرت زیاد است. این خودرو بسیار سنگین شتاب می‌گیرد.

همچنین این خودرو نرم‌تر از چیزی است که به یاد می‌آورم. من به خاطر دارم که گودزیلاها برای سفتی خود مشهور بوده‌اند؛ و بالانس خودرو نیز بسیار خوب است. من این احساس را دارم که این خودرو مدل خیابانی بسیار بهتری است. نیسمو خودروی مسابقه‌ای بسیار بهتری خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

بهترین خودروها برای راننده‌های حرفه‌ای و مشتاق (قسمت اول)
بهترین خودروها برای راننده‌های حرفه‌ای و مشتاق (قسمت دوم)

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. سیاوش

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    پس پورشه 918 لامبورگینی آوانتادور و فراری لافاری و … اینا کو …..؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دومینو

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (41 ديدگاه)

      ممکنه تو قسمت بعدی بزارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (6797 ديدگاه)

        ماشالاه دوج وایپر هیولای قدرتمند من با بیش از 850 نیوتن گشتاور و اون موتور 8.4 لیتریش که نفس رفقای عشق امریکایی هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (6797 ديدگاه)

          در مورد موتور وایپر مختصر مطلبی بگم
          موتور 8.4 لیتری وایپر از معدود موتورهای پر حجم هست که به صورت اتمسفریک یا همون تنفس طبیعی 640 اسب قدرت و بیش از 850 نیوتن گشتاور داره
          این موتور بزرگترین موتور استفاده شده بعد جنگ 2 جهانی هست که برا یه ماشین سواری استفاده شده و تولید انبوه
          این موتور به صورت سنتی بیش ترین قدرتش رو در دور پایین بدست میاره که یه مزیت هست براش
          همون طور که میدونید حجم بالای این موتور گشتاور ترسناکی رو بهش هدیه داده که بیش تر از اندازه ی اتوبوسهای b7 ولو هست گشتاورش
          من سال 92 یه موتور کامل وایپر همراه با گیربکس و متعلقاتش دیدم یکی از امریکا اورده بود برا استفاده در ماشینی که برا درگ داشت جم مشد
          البته بزرگترین موتور سفارشی رو شورولت تولید میکنه که استروکر موتور 572 خود شورولت هست و نزدیک به 11000 سی سی حجم هستش
          اگه درست یادم باشه 638 اینچ بود
          خود موتور 572 شوی حدود 91000 سی سی و 750 اسب قدرت هست بصورت پایه و خدای گشتاور اونم به میزان 1200 نیوتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ferrari

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          درمورد موتور وایپر باید بگم که دلیل گشتاور زیاد و تولید این نیرو در دور پایین بخاطر کورس پیستون بلند این موتوره که خوبی ها و بدی های خاص خودشو داره. خوبیش اینه که کورس پیستون بلند باعث تولید گشتاور زیاد در دور پایین میشه و مصرف سوخت پایین میاد چون نیازی نیست برای دستیابی به حداکثر گشتاور دور موتور رو بالا برد. درعوض کورس پیستون بلند باعث میشه دور موتور از یه حدی بالاتر نره . و اسب بخار کمتری تولید میکنه. و همونطور هم که میبینین این موتور با 8.4 لیتر حجم فقط 645 اسب نیرو تولید میکنه (حدودا 80اسب به ازای هر لیتر). این موتور تکنولوژی بالایی نداره ولی طوری ساخته شده که با کمترین هزینه بهترین عملکردو داشته باشه. البته دوستان امریکایی باز ناراحت نشن من فقط نظرم و چیزی که میدونستمو گفتم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Hemichan

          ۲۷ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (715 ديدگاه)

          البته بزرگترین یه موتور 16.5 لیتری به اسم پدر خوانده است
          با 2150 اسب قدرت و 1500 پاوند فیت گشتاور که از سوخت اکتان 112به دست میاد
          به نظر میرسه اون ماشینی که قرار بوده با موتور وایپر ساخته بشه ماشین جالبی از اب درومده باشه راستی خبری ازش ندارین ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      سیاوش جان نشستن پشت فرمون 918 و لا فراری و…. دیگه برای مشتاقان حرفه ایی خیلیییییییی خر پوله
      برا راننده حرفه ایی نسبتا پول دار خرید یه 911 کررا با 100 هزار دلار یا جگوار اف تایپ یا نیسان جی تی ار یا فرای 458و 488 و…راضی کنندس /////

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (6797 ديدگاه)

        دوستان یه صفر بیش تر گذاشتم 9100 سی سی درست هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ونوم

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          علی اقا فکر کنم این پیشرانه ای که میگی تو ماشین امریکایی مخوفی هست به نام دگر جی تی که تقریبا با توربو 2700 اسب قدرتش هست و اگه لاستیک هاش اجازه بده 570 کیلوتر بر ساعت میتونه بره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Bavaria

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    Bavaria میگوید:
    عجب پورشه ایی عجب رنگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid porsche

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      رنگ miami blue عاشق این رنگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. دومینو

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    پورشه.. زیبا و بی ادعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پورشه و جگوار بهترین انتخاب ها هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. new great britain

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2774 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم پادشاه اشتوتگارت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حميد

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فعلا واقعیت اینه لاأقل خودم تو بازی های کامپوتری این ماشینها رو رانندگی میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سوشارشیدی ford

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    وای وایپر خیلی خوبه دیوونشم فکرکن با اون موتور چه حالی میده با دنده دستی رانندگی کنی خیلی دوس دارم تجربه کنم لامصبو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. carlove

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بنظر شما بهترین برند خودرو سازی که خودرو های ارزان باکیفیت و مدرن و کم مصرف می سازد کدام است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      تویوتا و شورولت
      دلیل هم اینه هردو ماشیناشون مدرن که هست(البته شرولت مدرن تر) کم مصرف هم هستن و قیمت مناسبى هم دارن و از نظر کیفیت اختلاف تویوتا و شورولت ١ رتبه بود توى آمار یعنى تویوتا 4 و شورولت 5
      اگر بیوک هم در نظر بگیریم اون از همه بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (6797 ديدگاه)

        حرف داش نیما درسته مثل همیشه و با مدرک هم صحبت میکنه نه رو هوا
        مطلبی میخوندم در مورد شورولت که در هر 7 ثانیه 1 مدل ماشین در دنیا میفروشه
        در مورد بیوک هم بگم که هر ساله جزو کمپانی های تراز اول هست تو کیفیت و میتونید تو سایتهای معتبر هم ببینید جایگاه بیو رو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. carlove

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    پورشه انتخاب خوبیه طراحیش هم خوبه اما ما فقط عکس هاش رو دیدیم سوار که نشدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. X5

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عشقس دوج وایپر واقعا عالیه شخصا عاشق bmw ولی اگه bmw مدلی هم سطح وایپر بسازه من در این مورد وایپرو انتخاب می کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. صادق

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه ماشین باز ها .یا دوستانی که اطلاعات مفید و به روز رو در اختیار دیگران میگذارند .تشکر من واقعاً استفاده کردم دست مریزاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Nissan...japan

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    انتخاب من اون گودزیلای نارنجیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Archi KHAN

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    1 و 2 و 3 عالی هستن ، عالی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. GOD BLESS AMERICA

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    وایپر که با اجرای تمام مکانیکی پادشاه پیسته مخصوصا وقتی رندی پشت فرمان باشه.

    اما یه اعتراضی هم داشتم ، همه میدونن 911 کاررا اس همیشه تو پیست خوب عمل کرده اما محصولی که هنوز ازش کم اطلاع هستیم 911 آر با گیربکس دستیه که بنظرم واقعا ارزش تست رو داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شاهینus cars

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دوج وایپر با اون طراحی عالیش واقعا ادمو تحت تاثیر قرار میده با اون موتور و اون ابهت… واقعا دوج گل کاشتی.. فقط کافیه یه مقدار منصفانه تر به وایپر نگاه کنید به خطها و ورودی هوا های رو بدنه و کاپوت که چقدر دقیق کار شده… با شایستگی اول شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6797 ديدگاه)

      ای ولا داش شاهین
      واقعا اگه با دقت بدنه وایپر رو ببینید یه ترکیب فوق العاده از ایرودینامیک و خشونت پدید اومده
      اول شدن وایپر هم که مشخص بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همه عالین، به جز پورشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mojtabaaston

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    مطمعنا اگه راننده حرفه ای باشه همون اول جی تی آر رو انتخاب میکنه
    دیگه سراغ بقیه نمیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. NiSMO

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    قابل ذکر هم باشه که ضریب آئرودینامیک GT-R بهبود یافته..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شاهینus cars

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    قربونت علی جون شوی نوا …ما امریکایی بازا دیوونه ایم… ماشین امریکایی حد وسط نداره.. یا نمیری سمتش یا وقتی رفتی دیگه هیچی به چشمت نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا