بهترین خودروها برای راننده‌های مشتاق و حرفه‌ای (قسمت اول)

همیشه در میان نویسندگان و راننده‌ها بحث‌وجدل درباره‌ی اینکه کدام خودرو جذاب‌تر است وجود دارد. بله جوایز مربوط به خودرو، تراک و شاسی‌بلند سال در جای خود خوب هستند اما چیزی شبیه بهترین خودروهای راننده‌ی مجله‌ی Motor Trend وجود ندارد.

2016-Best-Drivers-Car-Contenders-and-Finalists-front-three-quarters
برای مسابقه‌ی امسال این مجله 12 خودرو، سوپرکار و پونی کار مشهور را از سرتاسر جهان انتخاب کرده است. خودروهای برگزیده در این مسابقه ضرورتاً در خط مستقیم سریع‌ترین نیستند و بهترین شتاب جانبی را ندارند اما بی‌شک بیشترین هیجان را به راننده اعطا می‌کنند.

پیش از هرگونه بحثی بیایید تا شرکت‌کننده‌ها را بشناسیم. امروز ما مرسدس-ای‌ام‌جی GTS 2017، ب‌ام‌و M4 GTS 2016، فورد موستانگ شلبی GT350R و مک لارن 570S را بررسی کرده‌ایم.

  • مرسدس-ای‌ام‌جی GT S 2017

2016-Mercedes-AMG-GT-S-front-three-quarter-in-motion-02
دومین تلاش همیشه سخت‌ترین بوده است. سال گذشته مرسدس-ای‌ام‌جی GT S به حد کافی داوران ما را تحت تأثیر قرار داده و مدال طلا را از آنِ خود کرده بود. ما این خودرو را بهترین خودرو برای راننده در سال 2015 انتخاب کردیم. امسال نیز این خودرو را برای دفاع از عنوان خود دعوت کرده‌ایم. برای رکوردگیری ما همیشه فرصتی برای تکرار موفقیت برنده‌ی سال قبل را قائل می‌شویم. گاهی اوقات آن‌ها خوب عمل می‌کنند و گاهی هم نه.

2016-Mercedes-AMG-GT-S-rear-three-quarter-in-motion
ای‌ام‌جی GT S بازگشته و این راکت 503 اسب بخاری اکثرا بدون تغییر باقی مانده است. زیر کاپوت خودرو همان پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی عالی قرار گرفته است و قدرت تولیدی از طریق همان گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

2016-Mercedes-AMG-GT-S-front-end-in-motion
پکیج آئرو برای امسال جدید است. نمای جلو پذیرای اسپلیتری است که باعث بهبود ویژگی‌های آئرودینامیکی شده است. در نمای پشتی بالی را خواهید یافت که نیروی داون فورس زیادی را تولید می‌کند.

2016-Mercedes-AMG-GT-S-cockpit

  • رندی می‌گوید:

ای‌ام‌جی حس بزرگ و قوی بودن دارد. در پیست اثری از تأخیر توربو در آن دیده نمی‌شود. پیشرانه بسیار رضایت‌بخش است و من آن را دوست دارم. البته در پیست با این گیربکس نمی‌توانم به اندازه‌ی نسخه‌ی PDK پورشه خلاق باشم. من آن را در حالت تمام اتوماتیک استفاده کردم اما فکر می‌کنم که حالت دستی را ترجیح دهم. هرچند با وجود دورهای محدودی که در پیست داشتم اما نمونه‌ی اتوماتیک نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. ترمزها نیز واقعاً قوی هستند. خودرو بسیار سفت است و من آن را در حالت مسابقه‌ای راندم اما ناهمواری‌ها پیست را به نرمی رد می‌کند. با این خودرو پیچ‌ها را سریع‌تر از بسیاری خودروهای دیگر طی می‌کنم و GT S واقعاً قوی و بزرگ است. بخش عقبی خودرو به خوبی می‌پیچد. من توانستم دریفت های زیبایی با این خودرو داشته باشم. این خودرو باعث شد من بخندم و احساس کنم که یک قهرمان هستم. کیفیت کابین بسیار بالاست و احساس می‌کنم صرف‌نظر از بهای آن در خودرویی بسیار گران‌بها نشسته‌ام. من هنوز هم برنده‌ی سال گذشته را دوست دارم و حتی پکیج آئرو باعث شده بهتر هم باشد. این بهبودی بسیار بزرگ نیست اما هر قدم روبه‌جلو مثبت محسوب می‌شود.

  • ب‌ام‌و M4 GTS 2016

2016-BMW-M4-GTS-front-end-in-motion-03
کسانی که این خودرو را می‌شناسند به خوبی از معامله‌ای که صورت می‌پذیرد آگاه‌اند. در M4 GTS شاهد ترکیبی زیبا از اسپویلر پشتی فیبر کربنی، رنگ خاکستری تیره‌ی متالیک و چراغ‌های عقب LED هستیم.

2016-BMW-M4-GTS-rear-three-quarter-in-motion
در این خودرو استراتژی کاهش وزن در پیش گرفته شده و سیستم تعلیق قابل تنظیم و آئرودینامیک بالایی را شاهد هستیم. پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری با تزریق آب عرضه شده است. با قدرت 493 اسب بخاری، این خودرو 16 درصد قدرتمندتر از M4 معمولی است. جهت یادآوری باید گفت که مخزن آب فقط باید با آب مقطر پر شود!

2016-BMW-M4-GTS-interior

  • رندی می‌گوید:

من فهمیدم که M4 در پیست واقعاً خودروی لذت بخشی است. این خودرو بهتر از نمونه‌ی خیابانی کارها را انجام می‌دهد؛ بنابراین خودرویی واقعاً هوشمند است. GTS واقعاً پایدار است و در میانه‌ی پیچ کم فرمانی قابل‌توجهی دارد که مرا سورپرایز می‌کند؛ و بعد از آن خنثی شده و افسارش در دستان شما قرار می‌گیرد. خودرو قدرت زیادی دارد و من فهمیدم که باید در دنده‌ی دوم کمی با دقت عمل کنم زیرا قدرت کافی برای اسپین زدن را داراست. واقعاً تجربه رانندگی لذت بخشی است. خودرو بسیار سفت و محکم بوده و هیچ جایی برای تکان‌های بدنه نیست. هیچ‌چیزی که در یک خودروی خیابانی عادی دیده می‌شود درباره‌ی این خودرو صدق نمی‌کند. M4 GTS تحت کنترل است.

2016-BMW-M4-GTS-front-end-in-motion

  • فورد موستانگ شلبی GT350R 2016

2016-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-front-three-quarter-in-motion-03
فورد در طی سالیان گذشته چندین مدل از موستانگ هایی که روی بحث هندلینگ تمرکز داشته‌اند را ساخته است اما هیچ‌یک شبیه این شلبی GT350R نیست. از پیشرانه گرفته تا سیستم تعلیق و بدنه و کابین، با خود فکر می‌کنید که هر تصمیم گرفته شده و هر جزء ساخته شده از اشتوتگارت آمده‌اند.

2016-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-rear-three-quarter-in-motion
پیشرانه‌ی 8 سیلندر با قدرت 526 اسب بخاری زیر کاپوت وجود دارد. این اولین بار است که در یک خودروی تولیدی با تیراژ بالا شاهد رینگ‌های سبک‌وزن فیبر کربنی هستیم. همچنین لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 و ترمزهای برمبو نیز در موستانگ به چشم می‌خورند. دامپرهای MagneRide از همان تکنولوژی موجود در فراری‌ها و کوروت ها سود می‌برند. البته خودرو فاقد صندلی‌های عقب است.

2016-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-front-end-in-motion
علاوه بر موارد گفته شده این حقیقت هم وجود دارد که فورد خودروی اسپورت توانایی برای حرکت در جاده و پیست ساخته است. شاید مورد مهم‌تر این باشد که GT350R خودرویی است که نباید تنها یک عضلانی قلدر خطاب شود.

2016-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-interior

  • رندی می‌گوید:

آقایان و خانم‌ها، آمار فروش فورد موستانگ شلبی GT350R جدید را ببینید. با خرید آن هیچ اشتباهی انجام نمی‌دهید. من این خودرو را دوست دارم. همه‌چیز خوب است: میزان کنترل خودرو، توازن و بالانس، پایداری بدون کم فرمانی.
پیشرانه البته به همان اندازه که انتظار داشتم نرم نیست. من فراری‌های زیادی را رانده‌ام و آن‌ها بسیار نرم هستند اما GT350R عملکرد و صدای منحصربه‌فرد خودش را دارد. قدرت تولیدی در محدوده‌ی راضی‌کننده‌ای در دسترس است و در دور 4500 موجی عظیم از گشتاور را در اختیار خواهید داشت و با بالا رفتن دور پیشرانه قدرت بیشتر و بیشتری تولید می‌کند. این موضوع باعث رضایت بسیار زیاد از سواری خودرو می‌شود.
ترمزها نیز بسیار قوی هستند. پدال سفت باقی می‌ماند. کورس زیادی در پدال وجود ندارد بنابراین پاسخ بسیار سریعی دارد؛ بنابراین وقتی من پایم را از پدال گاز برداشته و ترمز می‌گیرم شاهد عکس‌العمل بسیار سریعی هستم؛ و این نوع پاسخ را بسیار دوست دارم.

  • مک لارن 570S 2016

2016-McLaren-570S-front-three-quarters-in-motion-02
اگر موضوعی باشد که یک مک لارن مدرن به خاطر آن مشهور شود، آن موضوع آئرودینامیک پیشرفته و تکنولوژی کنترل شاسی خواهد بود. از 12C گرفته تا 650S ،675LT و P1، مک لارن های امروزی با سیستم تعلیق فعال و عناصر آئرودینامیکی عرضه می‌شوند. البته این‌یکی را فاکتور بگیرید. مک لارن 570S کاملاً جدید به ریشه‌های سنتی بازگشته است.

2016-McLaren-570S-rear-three-quarter-in-motion
البته هر خودرویی که برای شاخ‌به‌شاخ شدن با فراری 488، لامبورگینی هوراکان، آئودی R8 و پورشه 911 طراحی شده باشد باید حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو با قدرت 562 اسب بخار سود می‌برد. نیروی تولیدی از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل شده و دیفرانسیل آزاد خودرو توسط سیستم گشتاور برداری راضی‌کننده‌ای تنظیم می‌شود.

2016-McLaren-570S-front-end-in-motion-03
البته 570S فاقد برخی ویژگی‌های از جمله بال عقب فعال و دامپرهای تطبیق شونده یا میله‌های ضد لغزش است.

2016-McLaren-570S-interior

  • رندی می‌گوید:

برای یک خودروی تک دیفرانسیل این باورکردنی نیست. مک لارن با فشرده شدن پدال گاز بسیار خوب عمل می‌کند. کشش خودرو بسیار قوی بوده و بسیار قدرتمند احساس می‌شود. من فرمان خودرو را بسیار دوست دارم. من در رأس پیچ مجبور بودم که سرعت خودم را کم کنم زیرا کمی بیش فرمانی دیده می‌شد. ورود به پیچ باعث می‌شد که کمی احتیاط داشته باشم. 570S به گونه‌ای پیست را طی می‌کرد که انگار بخش عقبی خودرو می‌خواهد کمی وزن اضافه داشته باشد و این همان دلیلی است که قدرت اولیه‌ی بیشتر به بهبود روند کار کمک می‌کند.


ادامه دارد…

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

26 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3734 دیدگاه) ,

    واسه رانندگان حرفه ای اول BMW بعد Benz AMG.

    واقعا آدم عاقلی پیدا میشه پول M4 و AMG داشته بعد بره ماستنگ بخره ؟؟

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خداییش حال میکنم با مرسدس بنز
      همیشه توهمه لیست ها بهترین ها حضور داره

      پاسخ
      1. مجید
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        سبک همشون خاصه و کاراکتر مخصوص خودشونو دارن فکر کنم فقط قیمت و خلق و خوی افراد تو انتخابشون تعیین کننده س.

        پاسخ
    2. Omid.BM
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      هر کسی سلیقه ای داره و من صد در صد آمریکایی انتخاب میکنم چه بسا تو پیست تایم کمتری ثبت کرده نسبت به M4 GTS

      پاسخ
    3. ونوم
      سوابق: (396 دیدگاه) ,

      پنج لیتر 8 سیلندر با پونصد و سی اسب تنفس طبیعی ولی بنز 4 لیتر با دو توربو 500 اسب خخخخخ

      پاسخ
      1. saeid
        سوابق: (127 دیدگاه) ,

        خودت هم فهمیدی چی گفتی؟؟؟ چی رو با چی مقایسه میکنی؟؟

        پاسخ
    4. فورد
      سوابق: (286 دیدگاه) ,

      شما درست میگین طرفدارای موستانگ عاقل نیستند بلکه دیوانه موستانگن صدای موتور هشت سیلندر خورجینیش قیافه عضلانی گشتاور وحشتناک قیمت مناسب موتور قلدر برای تیونینگ

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3734 دیدگاه) ,

        منم واسه همین گفتم آدم عاقل.
        خواستم به کسی توهین نشه.
        هر کسی علایقی داره دیگه.

        پاسخ
    5. farshid omidfar
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      من میفروشم 2-3 تا هلکت میخرم
      ماشین بازی فقط عدد و رقم نیست فقط عشق میخواد

      پاسخ
    6. علی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      امریکایی بازنیستی بفهمی که عذاب دوری ازماستانگ چقدرسخته ماستانگ یک خودروی افسانیه

      پاسخ
    7. USA & JAPAN
      سوابق: (179 دیدگاه) ,

      من صد در صد این هیولای امریکایی رو انتخاب میکنم

      پاسخ
  2. فورد
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    به به چه رنگ هایی چه ماشینایی

    پاسخ
    1. GOD BLESS AMERICA
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      آخ شلبی جی تی 350 آررررررم آرزوست.
      ولی همین رو بهم هدیه بدن میفروشم چلنجر هلکت میخرم.

      پاسخ
  3. كوروش
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    گزینه های اول تا سوم خوبن با قیمت قابل قبول اما 570 خیلی قیمتش بالاست و بیشتر بدرد علاقه مندان به سوپر کار ها می خوره البته متوجه نشدم چی اینا بدرد افراد حرفه ای می خوره چون فردی که حرفه ای باشه از همین موستانگ ٨٠٠ اسب از m4 حداقل 700 اسب بیرون می کشه کلیپی توی یوتوب هستش در باره درگ توی برزیل با خودرو های معمولی خیلی جالبه سعی کنید ببینید کرولا قدیمی با اکورد ٨٠ شتاب رو توی ۴.۵ می زنند که حتی رینگ اسپورت هم ندارند و بسیار ساده اند

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (149 دیدگاه) ,

      خیلی جالبه!
      570Sکه ضعیف ترینشونه رقیب 488و 911شده ینی من دیوونه ی 650و 675LTشدم

      پاسخ
  4. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    باور کنید اگر مک لارنو کادو بهم بدن سریع میفروشمش با پولش اون ٣ تای دیگر میخرم .
    با تچکر

    پاسخ
  5. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    این ای ام جی حقش هست امسال هم اول بشه

    پاسخ
  6. مرصاد
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    فقط آئودی ، مکلارن و مرسدس ….

    پاسخ
  7. Monster_alm
    سوابق: (396 دیدگاه) ,

    100% من خاصترین خودرو انتخاب میکنم چیزی که زیاد دیدیم بنز و بی او دبلیو تقریبا توی مملکت خودمونم زیاد شدن و فوق العاده قابل احترام هستن ولی اینکه یه خودروی خاص اون وسط بدرخشه چیز دیگست…پس مکلارن رو انتخاب میکنم.انتخاب دومم موستانگ.

    پاسخ
  8. se
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    بنز وبی ام و مثل همیشه عالی

    پاسخ
  9. se
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    اگه شلبی نبود موستانگ حرفی برا گفتن در مقابل رقباش نداشت

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل مهدی drift
    مهدی drift
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    کلا تو عکس اول همه چی هست بجز هلکت
    اول مکلارن بعد مستانگ بعد بی ام و بعد بنز

    پاسخ
  11. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    من که به یک جنسیس کوپه هم راضی هستم.اینها که جای خود دارند

    پاسخ
  12. AHMAD SHELBY
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    قطئا من شلبی 350Rانتخاب میکنم توی ویدیویی که نشون داده بودن همچی دروغ بود عشق شلبی همسایمون یه هلکت 2015 داره میگهوبا یه گاری عوضش میکنم بالاش هم پول میدم منم یه گاری مال زمان شاهنشاهی داریم تو خونه ولی خدایی گاریه قشنگ تره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.