چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه ژنو 2017

در نمایشگاه ژنو امسال اکثر شرکت‌های خودروسازی دنیا جدیدترین محصولات خود را به نمایش درآوردند و نمایشگاه میعادگاه اسب بخار و طراحی‌های دیوانه‌وار بود. در ژنو امسال تعدادی خودروهای واقعاً جذاب رونمایی شدند که آن‌را به یکی از شلوغ‌ترین نمایشگاه‌هایی تبدیل کرده که تاکنون برگزار شده است؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب ۱۵ رونمایی برتر نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ را معرفی کنیم.

آئودی RS5

audi-rs5-coupe-671x411

لیست را با آئودی RS5 جدید آغاز می‌کنیم که کاملاً از نو طراحی شده است. در نسل جدید این کوپهٔ اسپرت آلمانی پیشرانهٔ V8 قبلی با یک نمونهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو جایگزین شده است اما با ۴۵۰ اسب بخار قدرت مطمئنیم که رانندگان از کوچک شدن پیشرانه شکایتی نخواهند داشت. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند و RS5 را در ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

فورد فی‌یستا ST

2018-ford-fiesta-st-live-03

اما هرکسی توانایی مالی خرید یک آئودی را ندارد و برای چنین افرادی فورد فی‌یستا ST جدید در ژنو ارائه شده است. نسل جدید این هاچ‌بک ساب‌کامپکت اسپرت مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر جدید است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای رانندگی با فی‌یستا ST نمی‌توانیم صبر کنیم!

فولکس‌واگن آرتئون

volkswagen-arteon-679x453

جایگزین سدان کوپهٔ CC با نام آرتئون توسط فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. یک خودروی مغرور که در عقب دارای فرمی فست‌بک بوده و با فناوری‌های نوین فراوان و طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها ارائه خواهد شد. آرتئون تا پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

رنجروور ولار

2018-land-rover-range-rover

لندروور برای معرفی SUV جدید خود با نام رنجروور ولار نمایشگاه ژنو را انتخاب نموده است. این خودرو یک SUV لوکس هوشمندانه با استایلی کوپه مانند و عالی است که به فناوری‌های فراوانی مجهز شده است. ولار که خودرویی کاربردی و مقرون‌به‌صرفه است، در داخل از صفحه آمپر دیجیتال و دو صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی بر روی داشبورد سود می‌برد. قیمت پایهٔ این SUV کوپه حدود ۵۱ هزار دلار است.

پژو Instinct کانسپت

peugeot-instnict-concept-fr

این کانسپت نظر ما را در مورد گروه PSA عوض کرد. گروهی که قصد دارد در آینده‌ای نزدیک پس از سال‌ها به ایالات‌متحده بازگردد. کانسپت Instinct یک شوتینگ بریک زیبا با قوای محرکهٔ هیبریدی با خروجی ۳۰۰ اسب بخار قدرت و سیستم رانندگی تماماً خودران است. طراحی این خودرو با چراغ‌های جلوی LED و جلوپنجرهٔ پرشده، مسحورکننده است. همچنین در آن ستون B وجود نداشته و چهار در خودرو که به‌صورت موسوم به خودکشی باز می‌شوند، فضایی گسترده را ارائه می‌کنند.

هوندا سیویک تایپ R

2017-honda-civic-type-r-fro

هوندا سیویک تایپ R یک خودروی کامپکت اسپرت است که درنهایت راه خود را به شمال آمریکا نیز باز کرد. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی نیز به‌صورت استاندارد این نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

بنتلی EXP12 Speed 6E کانسپت

bentley-exp12-speed-6e-conc

این کانسپت پرزرق‌وبرق یکی از شگفتی‌های واقعی ژنو ۲۰۱۷ بود. EXP12 Speed 6E در وهلهٔ اول پیش‌نمایشی از برخی عناصر طراحی نسل آیندهٔ کانتیننتال است که قرار است تا پایان سال جاری معرفی گردد؛ و دوم یک ابزار تحقیقاتی برای ارزیابی نظر خریداران بنتلی در مورد ساخت یک خودروی الکتریکی توسط این شرکت است. مأموریت کانسپت EXP12 Speed 6E این است که ثابت کند یک خودروی الکتریکی هم می‌تواند لوکس و زیبا باشد.

ولوو XC60

2018-volvo-xc60-t5

نسل جدید ولوو XC60 که در نمایشگاه ژنو معرفی شد را می‌توان یک بچه XC90 دانست چراکه ولوو همان زبان طراحی را در مقیاسی کوچک‌تر ارائه کرده است. البته در ابتدا دراین‌باره شک داشتیم اما رونمایی از XC60 جدید نشان داد که این ایده کاملاً مناسب است. بااین‌حال هرچند XC60 جدید فاقد ظرافت‌های طراحی XC90 است اما نمای اسپرتی دارد که خریداران جوان را به خود جذب می‌کند. لیست موتورهای این کراس‌اوور هم شامل یک چهار سیلندر توربو در مدل T5، یک چهار سیلندر سوپر-توربوشارژ در مدل T6 و یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی با نام T8 می‌شود.

آلپاین A110

alpine-a110-front-three-qua

پس از مدت‌ها انتظار برای معرفی خودرو اسپرت موتور وسط و ارزان‌قیمت رنو-نیسان، سرانجام این ماشین در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد و رسماً برند آلپاین را احیاء کرد. پیشرانهٔ A110 از نوع ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو است که در پشت کابین نصب شده و نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. قدرت ۲۵۰ اسب بخاری این موتور در کنار وزن حدود یک تنی A110، نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده‌ای را پدید آورده و موجب ارائهٔ عملکرد چشمگیری می‌شود.

پورشه پانامرا اسپرت توریزمو

2018-porsche-panamera-sport

مطمئناً کسی از پورشه انتظار ساخت یک استیشن را ندارد اما قطعاً همه از اینکه پورشه چنین کاری انجام داده است خوشحال خواهند شد چراکه این شرکت آلمانی در نمایشگاه ژنو پانامرا اسپرت توریزمو را معرفی کرد که هرچند پورشه هرگز آن‌را یک استیشن نمی‌نامد و به جهت ترفندهای بازاریابی و جذب مشتری نام اسپرت توریزمو را بر آن نهاده است اما مسلماً این یک خودروی استیشن است. بااین‌حال پانامرا اسپرت توریزمو از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و نسبت به نسخهٔ فست‌بک پانامرا نیز فضای بیشتری ارائه می‌کند.

لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

lamborghini-huracan-perform

یکی از برترین خودروهایی که در انبوه خودروهای نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته بود. این سوپراسپرت حدود ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخهٔ استاندارد اوراکان است درحالی‌که قدرت بیشتری هم دارد و بدین‌وسیله توانست رکورد سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگ‌رینگ را بنام خود ثبت کند. اوراکان پرفورمانته در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مرسدس-آام‌گ GT کانسپت

mercedes-amg-gt-concept-fro

یکی از سه کانسپت حاضر در لیست ما، مرسدس-آام‌گ GT سدان کانسپت است که مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی بوده و نهایتاً با پورشه پانامرا به رقابت خواهد پرداخت. این کانسپت با استفاده از ترکیبی منحصربه‌فرد از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو بنزینی، یک موتور الکتریکی عملکرد بالا و یک پکیج باطری قدرتمند و درعین‌حال سبک، مجموعاً ۸۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

فراری ۸۱۲ سوپرفست

ferrari-812-superfast

شاید برخی نام این خودرو را دوست نداشته باشند اما فراری ۸۱۲ سوپرفست در طول نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ خودروی موردعلاقهٔ انبوهی از جمعیت بود. سازندهٔ ایتالیایی می‌گوید این موشک V12 قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی تولید سری در تاریخ فراری محسوب می‌شود.

پاگانی هوآیرا رودستر

img_2633-679x453

می‌توان پاگانی هوآیرا رودستر را یکی از زیباترین خودروهای نمایشگاه ژنو امسال دانست. خودرویی که مدت‌زمان زیادی منتظر آن بودیم و در حال حاضر نشان داد که این انتظار طولانی ارزشش را داشته است چراکه این هایپرکاری فوق‌العاده زیبا و البته سریع است.

مک‌لارن ۷۲۰S

mclaren-720s-21

تاج برترین خودروی نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ مطلقاً بر سر مک‌لارن ۷۲۰S قرار می‌گیرد. این سوپراسپرتی کاملاً جدید است که طراحی خیره‌کننده‌ای دارد. همه‌چیز در ۷۲۰S بر طراحی آئرودینامیک تمرکز دارد. نام ۷۲۰ نیز بدین معنا است که پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو این سوپراسپرت، ۷۲۰ اسب بخار قدرت دارد.

 

منبع: AutoGuide & MotorTrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    همه خودروساز ها حضور طوفانی داشتند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NOBLE

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      لامبورگینی امسال کولاک کرد ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    812 و هوندا سیویک تایپ R اتومبیل های. بسیار جذابی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hamid

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    همشون عالین از فورد فیستای کوچولو گرفته تا مکلارن
    نمایشگاه ژنو بهشت روی زمین برای عاشقای خودرو از جمله خودم .
    بنظرم نمیشه یه خودروی بد تو این نمایشگاه پیدا کرد تمام بهترین برندای جهان اینجا حضور دارن از سبک و سلیقه های مختلف برای از هر قشری از جامعه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حميد

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      خدا قسمت کنه سال دیگه همه بتونیم بریم نمایشگاه ژنو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Bavaria

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    من زیاد علاقه ایی به محصولات بنتلی ندارم، ولی این EXP12 Speed 6E انقد خوش استیل و جذابه و تکنولوژیکه که انتخاب من بین این لیست این ماشین هست?
    .
    اگه بنتلی سبک طراحیش به این شکل ادامه پیدا کنه واقعا عالی میشه
    .
    البته هرکدوم از این اتومبیل ها شاهکارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saied

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    جای اوروس خالیه.
    مرسی لامبو. تبریک میگم به همه ی لامبو دوستان .
    مکلارن خیلی حرفه ای طراحی شده.
    پاگانی خیلی خشگلی ❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Parsa

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    هوراکان پرفورمانته و هوایرا رو یجا نمی تونم تصور کنم،مخصوصا اینک از نزدیک ندیدم.
    وااااااااااااای خوش بحال سوییسیها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Parsa

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    البته جای یه پونی کار یا یه ماسل کار گنده تو لیست خودروهاش کم بود،ایشلا دیمون جبران میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ب ام و سلطان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (198 ديدگاه)

    هیچکدوم فقط ب ام و
    هیچکدوم طراحی منحصر به فرد آنچنانی ندارن
    وقتی سلطان نیست یعنی هیچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی"m.f"

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    امسال سال سوپر اسپرت ها بود خیلی خوب بودن همشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. #ali.m#

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    کی باورش میشه ما هنوز داریم نسل اول فورد فیستا رو سوار میشیم(همون پراید خودمون)
    :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      ن اون نسل اول فورد فستیوا بود ن فی یستا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        فستیوا دیگه تولیدنشد و جاش رو به فیستا داد در واقع پراید پدر بزرگ همین فیستا هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. پهلوان مک لارن

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    به نظره من اول رنج روور ولار.چون ظاهری شبیه به یک کانسپت داره ولی قراره تولید بشه.
    از نظر مصرف سوخت با انجین پایه انجینیوم (Ingenium D180)دو لیتری توربو شارژ 4 سیلندر با 177 اسب بخار:
    5.4 لیتر در هر صد کیلومتر co2 شم 142 گرم در کیلومتر.
    من باشم انجین Ingenium D240 رو بر میدارم که همون 4 سیلندره منتها مصرف سوختش یه خورده بیشتره(5.8) در هر صد کیلومتر co2 شم 154 گرم در کیلومتره.شتابشم بهتره (0تا 60 مایلش 6.8 ثانیس نمونه ی پایش 8.4 هستش).گشتاوره و قدرت بیشتری هم داره 240 پی اس(236 اسب بخار میشه اگه اشتباه نکنم) 500 نیوتون هم گشتاورشه.
    حالا دیگه خیلی به مرز جنون برسم(که نمیرسم) 6 سیلندره سوپرشارژ دارشو(P380) بر میدارم.فوقش مصرفش 9.4 لیتر در هر صد کیلومتره دیگه چیزی نیس که.عوضش شتابه 5.3 ثانیه ای داره و قدرت 380 ps داره (374 اسب بخار).
    من که انتخابم همون پیشرانه ی d240 که به نظرم خیلی معقوله.
    بیشترین گشتاور هم مربوط به پیشرانه 3 لیتری توربوشاژ 6 سیلندره با 700 نیوتون گشتاور.
    و بیشترین اسب بخار هم مربوط به همون نسخه سوپرشارژ داره 6 سیلنده که 374 اسب بخار داره.
    پس شد مدل se(فقط به خاطر سیستم صوتی 825 وات با 17 اسپیکر?) با انجین 4 سیلندر با 236 اسب بخار و گشتاوره 500.مدل se قیمتش 68 هزار دلاره با این انجین فوقش بشه 70 هزاردلار.?
    ——————————————————————
    تا یادم نرفته انتخاب های بعدیم هم بگم.
    پورشه پانامرا اسپرت توریزمو-مک لارن 720s و لامبورگینی اوراکان پرفورمانته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. خسرو

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    فراری 812 خیلی مردونست- بنتلی هم میزارم دکور تو خونه/ بپیچین لدفا ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (50 ديدگاه)

    خدایا اگه یه دونه فراری سوپر فست ۸۱۲ بهم بدی دیگه ازت چیزی نمیخوام همش یه دونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. just bentley continental

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    واقعا بنتلی با این طراحی ترکونده دارم ذوق مرگ میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمیدرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ایتالیا چه کرده سه تاغول گذاشتن وسط نمایشگاه انگلستانم عالی بوده یه فوق لوکس یه فوق سریع یه مینی افرودر واقعی المانیام همیشه خوشگلو دلبر ژاپنی سریع و خشن و امریکایی که انگار برادرای قلدرشون نیومدن ولی داداش کوچیکشونو اماده کردن برای قلدری فرانسوی ها هم با روح زیبایی و لوکس پسندی برگشتن واقعا نمایشگاه عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amin

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    یکی از یکی داغ تر و باحال تر و بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سهيل

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    پاگانی از همه بیشتر دوست دارم حتی فراریه هم جذابیتشو نداره بعدش کانسپت آام گ جی تی . بنتلی هم تغییر کرده و یکم رو اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فرید

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    تو این صفحه از کابین بنتلی عکسی نیست ولی طراحیه کابینش واقعا جذاب بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ونوم اف ۵

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    فیستا قهرمانی برای تمام دوران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ابراهيم

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    جای محصولات سایپا و ویرانخودرو خالی بود ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عليتاليا

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    لطفاً یه بار دیگه به رینگ اوراکان نگاه کنید. بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Chrysler

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      هیچ ربطی ندارن به هم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NOBLE

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      هیچ ربطی ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ایمان

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (258 ديدگاه)

    هنوز هیچ کس اینادعای لامبو رو در مورد رکورد نوربرگرینگ قبول نکرده که شما اینجا مینویسی.این یه ادعای خنده داره.فقط812 سوپر فست.فراری برای کسب اعتبار هیچ نیازی به ادعاهای خنده دار نداره.سابقه سالها قهرمانی فرمولا وانپشت این جواهر سازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NOBLE

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چی میگی !!!؟؟؟؟
      اون کسی که قبول نکرده فقط 1 نفره و اون 1 نفر هم فقط شمائی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. mohsen.b

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    به نظر من مکلارن و ایودی و لامبو بهترین ها بودند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Reza.veneno

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ملت ماشین میسازن ما هنوز پرایدو ارایش میکنیم جای قناری میندازیم به ملت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا