چشم انداز

بهترین SUV های 7 نفره

شاسی بلندها یا SUVها و کراس آور ها نسبت به سال‌های دهه نود به بعد هر روز محبوب‌تر می‌شوند. در آن سال‌ها تعداد کمی خودروساز بودند که در این کلاس نماینده‌ای داشته باشند. و از آنجایی هم که سود زیاد در بازار شاسی بلندها بر هیچ‌کس پوشیده نیست امروزه هر خودروسازی در این کلاس نماینده دارد.

بهترین شاسی بلندهای 7 نفره بازار
بهترین شاسی بلندهای ۷ نفره بازار
اگر شما می‌خواهید ماشین بخرید و نظرتان بیشتر روی شاسی بلندهاست سؤال اینجاست چه نوعش را می‌خواهید؟

اگر به یک شاسی‌بلند اسپرت که سواری‌اش بسیار بهتر از دیگر شاسی بلندها باشد و بتواند چهار نفر را حمل بکند نیاز دارید راه دور نروید پورشه اتومبیل کاین را برای شما ساخته است.

اگر فضای بزرگ داخلی مد نظر شماست و در کنارش به بیشتر از ۵۰۰ اسب بخار نیاز دارید می‌توانید رنج‌روور LWB را انتخاب کنید.

ولی اگر هیچ کدام از این شاسی بلندهای آلمانی و انگلیسی نظر شما را جلب نکرد چطور؟ مشکلی نیست کادیلاک اسکالید را انتخاب کنید.

در این که هر کدام از این سه تا فوق‌العاده‌اند شکی نیست ولی یک مشکل دارند ” قیمتشان سر به فلک می‌کشد ”

در زیر تعداد ۵ دستگاه از بهترین شاسی بلندهای ۷ نفره که قیمت زیر ۵۰,۰۰۰ دلار دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

رتبه پنجم: GMC ACADIA DENALI

قیمت: ۴۶,۸۲۵ دلار

2014 GMC ACADIA DENALI
جی‌ام‌سی آکادیا یک مدعی قوی در میان شاسی بلندهای سایز متوسط است. قدرتمند و بسیار جادار است و می‌شود ۸ نفره هم درونش نشست.

gmc-acadia-denali-1
تمام این مشخصات کافی است تا این شاسی‌بلند انتخاب اول ما باشد اما نه صبر کنید قیمت پایه این اتومبیل ۳۴,۴۸۵ دلار است نکته اینجاست در مدل پایه، این شاسی‌بلند چندان لوکس و دوست‌داشتنی نیست. برای لوکس محسوب شدن این ماشین باید نوع DENALI آن را انتخاب کنید که در این صورت قیمتش به ۴۶,۸۲۵ دلار افزایش می‌یابد. این خودرو، بعد از فیس لیفتی که در سال ۲۰۱۳ داشته، چهره بیرونی‌اش نسبت به قبل جذاب‌تر شده ولی نمای داخلی هم‌چنان ساده است. در داخل و روی داشبورد، از چوب و آلومینیوم استفاده شده و صندلی‌های راننده و سرنشین جلو هر دو مجهز به سردکن و گرم‌کن هستند و سیستم صوتی بسیار قوی دارد که ساخت BOSE است. سرنشینان هر سه ردیف صندلی‌های این اتومبیل می‌توانند به‌دلخواه خودشان سیستم تهویه مطبوع را به کار بگیرند. سرنشینان ردیف دوم هم مستقل از ردیف اول سیستم صوتی مختص خودشان را دارند.

2014 GMC ACADIA DENALI interior
اما در بخش فنی موتور قدرت بخش به این ماشین به صورت V6 با ۳.۶ لیتر حجم که ۲۸۸ اسب بخار و ۳۶۶ نیوتون متر گشتاور می باشد. با این موتور این ماشین قادر است چیزی نزدیک به ۲,۳۰۰ کیلوگرم را مثل یک تریلر یا قایق کوچک یدک بکشد. سیستم چهار چرخ متحرک هم به‌صورت آپشن قابل سفارش است. تخمین مصرف سوخت هم چیزی حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است.

رتبه چهارم: GMC YUKON

قیمت: ۴۶,۳۳۵ دلار

2015-gmc-yukon-slt
با قیمتی مشابه یک GMC ACADIA DENALI می‌توانید مدل بزرگ‌تر پوکان را از همین کمپانی خریداری کنید اما فقط مدل پایه‌اش را. اگر این اتومبیل را در نسخه DENALI خریداری کنید باید ۶۲,۰۰۰ دلار بپردازید. حتی مدل پایه یوکان هم امکانات بسیار زیادی از جمله دوربین دید عقب، سیستم کمک پارک جلو و عقب، سیستم صوتی پیشرفته BOSE، مانیتور مرکزی ۴.۲ اینچی، نویگیشن و … دارد.

2015-gmc-yukon-slt
خوشبختانه مدل پایه این اتومبیل هم از سه ردیف صندلی بهره می‌برد و اجازه می‌دهد با این اتومبیل حتی ۸ نفره به مسافرت بروید. یوکان به‌طور واضحی از آکادیا بهتر است. سیستم کمکی حرکت در سر بالایی‌ها (HSA)، سیستم کنترل پایداری و غیره در این اتومبیل وجود دارند و در ACADIA خیر. اما زیر کاپوت این اتومبیل پیشرانه V8 با گنجایش ۵.۳ لیتر به همراه سیستم VVT که ۳۵۵ اسب بخار و ۵۱۹ نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند وجود دارد. مصرف سوخت ماشین هم ۱۱ لیتر در بزرگراه و ۱۴.۵ لیتر در شهر است.

2015-gmc-yukon-slt-interior

رتبه سوم: لینکلن MKT

قیمت: ۴۳,۰۵۰ دلار

2014-lincoln-mkt-ecoboost-v6-model-shown
این اتومبیل، از نظر ظاهری بسیار ظریف به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۳ تغییراتی را در قسمت جلو و هم چنین در داخل کابین داشته است. این اتومبیل لیست بلند بالایی از امکانات را در مدل پایه دارد، تکنولوژی‌های متعدد، کابین آرام و بی‌صدا و هم‌چنین امکان انتخاب از بین دو نوع پیشرانه قدرتمند مختلف. مدل استاندارد این خودرو با قیمت ۴۳,۰۵۰ دلار امکاناتی نظیر چراغ‌های زنون جلو با قابلیت تطبیق با اتومبیل روبرویی، سقف پانورامیک، تودوزی تمام چرمی، صندلی‌های جلویی با قابلیت تنظیم ۸ حالته و سردکن و گرم‌کن را در اختیار شما می‌گذارد.

2014-lincoln-mkt-ecoboost-v6-model-shown
برخلاف بسیاری از رقبا در این اتومبیل صندلی‌های ردیف دوم هم گرم‌کن دارند.

2014-lincoln-mkt-ecoboost-v6-interior
واما بخش فنی این اتومبیل را دو نوع موتور تشکیل می‌دهند اولی ۳.۷ لیتری V6 و دومی و ۳.۵ لیتری ECOBOOST ساخت فورد که اولی ۳۰۳ اسب بخار و ۳۷۶ نیوتن متر و دومی ۳۶۵ اسب بخار و ۴۷۴ نیوتن متر را تولید می‌کند. مصرف سوخت هم برای مدل دیفرانسیل جلو ۹.۵ لیتر در بزرگراه و برای مدل چهار چرخ متحرک ۱۰.۵ لیتر در بزرگراه است.

رتبه دوم: آکورا MDX

قیمت: ۴۲,۵۶۵ دلار

2014-acura-mdx
این اتومبیل یکی از شایسته‌ترین و لایق‌ترین مدل‌های در این مقایسه است. کابین این اتومبیل فوق‌العاده طراحی شده و صندلی‌ها بی‌نهایت راحت هستند. امکانات این اتومبیل شامل سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های جلو گرم شونده و برقی قابل تنظیم در ۸ جهت، فرمان تلسکوپی، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه ای، ۲ نمایشگر در کنسول، و سیستم صوتی با ۸ عدد اسپیکر می‌شود. می‌توان برای سرنشینان عقب هم سیستم سرگرمی و DVD سفارش داد اما باید پول بیشتر بپردازید.

2014-acura-mdx
برای این ماشین تنها یک نوع پیشرانه قابل سفارش است ۳.۵ لیتری V6 که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور خرجی آن است. در حالت چهار چرخ متحرک این ماشین در عرض ۷ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت هم عبارت است از ۸.۷ لیتر به ازای صد کیلومتر در بزرگراه و ۱۳ لیتر در شهر می باشد.

2014-acura-mdx-sh-awd-interior

رتبه اول: اینفینیتی QX60

قیمت: ۴۲,۱۰۰ دلار

2014-infiniti-qx60
ارزان‌ترین شاسی‌بلند در این مقایسه به‌عنوان بهترین انتخاب شد ولی نه فقط به خاطر قیمت رقابتی‌اش، بلکه به دلایل دیگر که شرح آن را می‌خوانید.

2014-infiniti-qx60
این شاسی‌بلند دارای فضای گسترده‌ای برای سرنشینان هر سه ردیف است و رانندگی بسیار نرمی دارد. صندلی راننده این اتومبیل در مدل استاندارد در ۸ وضعیت و صندلی سرنشین جلو در ۶ وضعیت قابل تنظیم شدن هستند. صندلی‌های ردیف سوم به نسب ۵۰/۵۰ و ردیف دوم هم به نسبت ۴۰/۶۰ قابل تا شدن هستند. در مدل پایه این اتومبیل هم سیستم صوتی حرفه‌ای با ۶ اسپیکر وجود دارد.

2014-infiniti-qx60
موتور این اتومبیل دارای بلوک آلومینیومی است و با آرایش ۶ سیلندر خورجینی و به گنجایش ۳.۵ لیتر، توان ارائه قدرتی برابر ۲۶۵ اسب بخار و ۳۳۶ نیوتون متر را دارد که به‌وسیله ی گیربکس CVT به دیفرانسیل و چرخهای جلوی آن انتقال می‌یابد. البته مدل چهار چرخ متحرک این اتومبیل هم قابل سفارش است. مصرف سوخت این ماشین در مدل دیفرانسیل جلو ۱۱.۸ لیتر در شهر و ۹ لیتر در بزرگراه و هم‌چنین برای مدل چهارچرخ متحرک ۱۲.۵ لیتر در شهر و ۹.۵ لیتر در بزرگراه است.

نکته: اینفینیتی QX60 همان مدل JX می‌باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان قیمت این خودروها در مناطق ازد به صورت زیر می باشد:
    GMC ACADIA DENALI =46,825 $*3,250 T+7,000,000 T=159,181,250 T
    GMC YUKON =46,335 $*3,250 T+7,000,000 T= 157,588,750 T
    MKT =43,050 $*3,250 T+7,000,000 T=146,912,500 T
    MDX =42,565 $*3,250 T+5,000,000 T=143,336,250 T
    QX60 =42,100 $*3,250 T+5,000,000 T=141,825,000 T
    تعرفعه واردات در مناطق آزاد برای خودروهای آمریکایی و اروپایی معادل 5 میلیون تومان و برای خودروهای آسیای معادل 3 میلیون تومان می باشد اما این هزینه ها هم در زیر باید با آن 3 و 5 ملیون جمع شود:
    هزینه های عمده جاری که به قیمت خرید خودرو در کشور مبدا تا ترخیص و خروج از گمرک مناطق آزاد اضافه می شود به شرح زیر است:

    – هزینه حمل تا بنادر جهت بارگیری بر روی کشتی

    – هزینه صادرات مجدد مطابق با قوانین گمرک کشور مبدا

    – هزینه حمل به وسیله کشتی تا گمرک خرمشهر

    – هزینه فرم ها ، مدارک گمرکی و پروانه تردد

    – هزینه انبارداری و پارکینگ
    ***** عوارض گمرکی ورود به منطقه آزاد اروند ( برای خودروهای مدل سال معادل ۵ درصد ارزش سیف خودرو و خودروهای یک مدل پایینتر معادل ۱۰ درصد ارزش سیف خودرو ) این بند فقط شامل منطقه آزاد اروند می باشد چون که تنها منطقه ای می باشد که خودروهای ان اجازه تردد در کل استان در تمام ایام روز سال به شرط پرداخت عوارض را دارا می باشند(دوستان توجه داشته باشد تردد در کل استان ازاد می باشد نه توقف و به اضای توقف یه مبلغی فعلا بنا به شایعات روزی 2 هزار تومان اخذ خواهد شد)

    – عوارض شماره گذاری و هزینه پلاک ( 400 هزار تومان )

    – هزینه نصب جی پی اس

    – هزینه بیمه نامه شخص ثالث

    – هزینه بیمه نامه تضمین

    – هزینه تعهدات محضری مالک و ضامن

    – هزینه ترخیص کار

    یعنی میشه کل کشور شامل همچین عوارض گمرکی بشه تا کل مردم بتونن با قیمت مناسب بهترین ماشین روز دنیا رو سوار بشن!؟!؟!
    حالا دوستان با این فرمول ها حساب کنند بقیه خودروها اگر شرایط گمرک آزاد بشه چه قیمتی میشن…………………………
    خدایا این خودرو سازها رو اگر قابل هدایت هستن هدایت و در غیر اینصورت نابود بفرما….
    نظر شما دوستان چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mamad

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    شما هم بخونید محض خنده
    عدم تنوع در سبد محصولات خودروسازان در حالی یکی از نارضایتی‌های همیشگی مشتریان و مسوولان بوده است که خودروسازان با پشت‌سر گذاشتن دو سال سخت در تولید، به‌دنبال ایجاد تنوع در محصولات خود هستند؛ به‌طوری‌که دو خودروساز بزرگ کشور برنامه‌هایی برای ورود 22 خودرو جدید به سبد محصولات خود دارند.
    این خودروها در شرایطی قرار است تاپایان امسال و سال آینده وارد بازار شوند که ده مدل از آنها محصولاتی چینی هستند. هرچند خودروسازان بارها به این نکته اشاره کرده‌اند که همکاری با چینی‌ها کمکی به خودروساز شدن آنها نمی‌کند، اما به‌نظر می‌رسد تحریم‌های بین‌المللی منجر به حضور پررنگ خودروسازان چینی در صنعت خودروی کشور شده است.
    اما به عقیده کارشناسان اگرچه 22 محصول وعده داده شده از سوی خودروسازان می‌تواند تنوع لازم را به سبد محصولاتی تولید‌کنندگان بدهد، اما در بخش قیمتی مطلوبیتی برای مشتریان فراهم نخواهد کرد. کف قیمت تعداد زیادی از این خودروها که شامل‌هاچ‌بک، سدان و شاسی‌بلند می‌شوند، در حالی از 50میلیون تومان آغاز می‌شود که طبق قانون از آنجا که این خودروها بیش‌از 45 میلیون تومان قیمت دارند، شورای رقابت نمی‌تواند در قیمت‌گذاری آنها دخالتی داشته باشد. این در شرایطی است که مدیر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با مناسب خواندن قیمت خودروهایی که قرار است وارد بازار شوند به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: خودروساز نمی‌تواند محصولی را وارد سبد محصولات خود کند که تبدیل به رقیبی برای محصولات فعلی‌اش شود، بنابراین ما خودروهایی را برای بازار انتخاب کرده‌ایم که در تولید آنها خلأ وجود داشته است.
    22 خودرو جدید در راه بازار
    اما هر چقدر تا پیش از این بازار خودرو از بی‌تنوعی محصولات رنج می‌برد، ظاهرا قرار است خودروسازان با تزریق 22 مدل خودرو جدید، سبد محصولات خود را توسعه دهند.
    بر این اساس ساپیا قصد دارد با کمک شرکای خود در سال جاری 15 مدل خودرو جدید را روانه بازار کند و ایران‌خودرو نیز با برنامه‌ای مشابه تا اواسط سال آینده 7 خودروی جدید را به بازار معرفی خواهد کرد.
    در این زمینه مدیربازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا می‌گوید: ما با کمک شرکای خود شامل سه شریک چینی، کیاموتورز، گروه رنو ونیسان مدل‌های جدیدی را به بازار عرضه خواهیم کرد. به گفته حسن فروزانمهر از گروه کیاموتورز خودروی سراتو در دو مدل دنده‌ای و اتومات در آینده‌ای نه چندان دور، به ترتیب با قیمت 69 میلیون و 900 هزار تومان و 89 میلیون و 900 هزار تومان وارد بازار خواهد شد.
    این خودرو که خط تولید آن در سایپا راه‌اندازی و تولید آزمایشی آن نیز آغاز شده است، در مدل دنده‌ای دارای موتور 1600سی‌سی است و در مدل اتومات نیز با موتور 2000 سی‌سی به بازار عرضه خواهد شد. رنو که محصولاتی از آن توسط هر دو خودروساز بزرگ کشور عرضه خواهد شد، در سایپا با شاسی‌بلند کلیوس و‌هاچ‌بک ساندرو حضور خواهد داشت. کلیوس که تاکنون نزدیک به 700 دستگاه از آن توسط سایپا وارد کشور شده، موتوری 2500 سی‌سی دارد و دنده اتومات است. فروزانمهر در رابطه با این خودرو شاسی‌بلند می‌گوید: برای تولید این خودرو در سال جاری برنامه‌ای نداریم؛ اما سال آینده تولید آن را بررسی خواهیم کرد. به گفته فروزانمهر رنوساندرو که خط تولید آن در سایپا راه‌اندازی شده است احتمالا قیمتی بین 50 تا 60 میلیون خواهد داشت و زمان شروع تولید آن نیز به نتایج مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد. اما محصولات چینی برای ورود به بازار زمان کمتری از سایپا گرفته‌اند. به گفته مدیربازاریابی و فروش سایپا، خودروی S300 با همکاری شرکت زوته چین با قیمت 76 میلیون تومان وارد بازار شده است. این سدان چینی که نام ایرانی آن «آریو» است، پس از آنکه داخلی سازی شود قیمتی کمتر از 60 میلیون تومان خواهد داشت. دیگر همکار چینی سایپا شرکت برلیانس است که یک شاسی بلند به نام V5، یک‌هاچ بک به نام H320 و دو سدان با نام‌هایH200 و H330 را به محصولات سایپا اضافه خواهد کرد.
    در حال حاضر قیمت شاسی‌بلند این شرکت چینی برابر با 99 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است. چانگان هم یکی دیگر از شرکای سایپا است. توسط ایران‌خودرو، خودروهای این شرکت چندی قبل پیش‌فروش شده‌اند و حالا برای ورود به بازار در انتظار شماره‌گذاری هستند. EADO با موتور 1600 سی‌سی و دنده اتومات یکی از خودروهای چانگان است. CS35 نیز که خودرویی شاسی‌بلند با قیمت 83 میلیون و 900 هزار تومان است دیگر محصول چینی در سبد محصولات سایپا خواهد بود. در کنار سایپا، ایران‌خودرو نیز دو شریک چینی دارد که به گفته مدیربازاریابی و فروش این شرکت محصولات آنها تا اوایل سال آینده قیمت‌گذاری و وارد بازار خواهند شد.
    اما سایپا در کنار تمام سواری‌هایی که به آنها اشاره شد، وانت نیسان پادرا با موتور 2400سی‌سی را نیز به‌زودی به بازار عرضه می‌کند. نیسان پیکاپ ریچ نیز که یک وانت دوکابین با قیمت 65 میلیون و 300 هزار تومان است، هم‌اکنون وارد بازار شده است. شرکت سایپا خود نیز مدل‌هایی جدید از خانواده ایکس100 و ایکس200 برای مشتریان بازار در نظر گرفته است. وانت پراید با قیمت 17 میلیون و 200 هزار تومان از خانواده ایکس100 است و تیبا2 و ساینا هم از خانواده ایکس200 هستند. اما ایران خودرو در کنار سه محصول چینی که وارد بازار خواهد کرد، دو مدل از رنو را نیز برای بازار در نظر دارد. رنو کلیو و کپچر که اولی ‌هاچ‌بکی شهری و دومی نیز یک کراس اوور سایز کوچک شهری محسوب می‌شود. به گفته بابایی قیمت این دو خودرو هنوز از سوی ایران‌خودرو مشخص نشده است. پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ نیز محصولاتی هستند که پیش از این زمزمه‌های ورود آنها شنیده می‌شد؛ این در حالی است که به‌نظر می‌رسد ورود این خودروها به ایران به تداوم مذاکرات هسته ای بستگی دارد.
    ایران‌خودرو در کنار محصولات خارجی خود، دنا و یک وانت جدید را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است. دنا در مدل دنده‌ای خود هم‌اکنون در انتظار روشن شدن قیمتش است تا وارد بازار شود، مدل اتومات آن نیز احتمالا در نیمه دوم سال آینده وارد بازار خواهد شد. به گفته مدیر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو، وانت جدید ایران‌خودرو نیز اواخر امسال روانه بازار می‌شود. بابایی همچنین در ادامه تاکید می‌کند که ایران‌خودرو در یک همکاری مشترک با دانگ‌فنگ چین، خودروهای H30 و S30 را که هر دو از موتور پژو بهره‌مند هستند تولید و اواسط سال آینده عرضه خواهد کرد. همچنین ایران‌خودرو یک شاسی‌بلند چینی به نام ‌هایما را نیز از شرکت ‌هایما موتورز به بازار ارائه می‌کند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. h112

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    انتخاب منم اینفنیتی…به نظرم یه خودرو خاصه… اون آکورا هم داشبوردش خیلی زشت….اصلا مناسب یه خورو لوکس نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      اینفنیتی و gmc ب نظر بهتر میان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. CAPITALIST

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      عاشق همشون و دستم کوتاه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. شلبى

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    تو اینا فقط جمس یوکان عجب طراحى داره هم داخلش و هم بیرونش
    حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. یاسین

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    انتخاب من جی ام سی و اینفینیتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    این مطلب مال عمو فرید خودمونه؟!
    دستش درد نکنه!!!! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ASADI

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    عقب لینکلن چقدر زشته!
    انتخاب از بین اینا فقط
    اینفینیتی و آکورا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاسین

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    جی ام سی خیلی خوشگلو گندست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ahmad..F12

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    فرید جان یادم رفت تشکر کنم ازت بسیار عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شلبى

    ۱۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    انصافا طراحى داخلیه ماشیناى امریکایى خیلى متحول شده،هم از نظر طراحى و هم از نظر کیفیت و مواد ساخت ،کافیه نسل فعلى ماشیناشونو با فقط نسل قبلیشون مقایسه کنید،خیلى خوب شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا