چشم انداز

جایگزین‌های ارزان برای خودروهای گران قیمت؛ نسخه داخلی

چندی پیش، در مطلبی که در سایت پدال منتشر شد، ۱۰ جایگزین ارزان‌قیمت برای خودروهای گران‌قیمت در بازار آمریکا معرفی شدند. پس از مشاهده استقبال گسترده مخاطبان گرامی پدال، بر آن شدیم تا نسخه وطنی این بررسی را نیز به نگارش درآوریم. هرچند که بازار بسته و کم تنوع کشور ما، هیچ شباهتی به بازار گسترده و پرتنوع آمریکا ندارد و همین موضوع نیز بررسی را بسیار سخت کرد با این وجود تلاش کردیم تا بهترین پیشنهادات را ارائه کنیم. به امید اینکه این مطلب مورد توجه بازدیدکنندگان گرامی قرار گیرد. قابل ذکر است که قصد ما مقایسه خودروها یا ارائه یک جایگزین مشابه آنها نیست بلکه خودروهایی با قیمت به‌مراتب ارزان‌تر را برای کسانی که توان خرید نسخه اصلی را ندارند پیشنهاد می‌کنیم. شما نیز پیشنهادت خود را با ما در میان بگذارید.

جایگزین‌های ارزان برای خودروهای گران قیمت
جایگزین‌های ارزان برای خودروهای گران قیمت

تیبا ۲ به‌جای میتسوبیشی میراژ
شاید با این شروع، کمی تعجب کرده باشید و تصور کنید که ما قصد شوخی داریم. اما به شما خواهیم گفت که چرا به‌جای میتسوبیشی میراژ، تیبا ۲ را پیشنهاد می‌دهیم. اگر میراژ را از نزدیک دیده باشید، با ما موافق خواهید بود که این خودرو از نظر ظاهری و طراحی هیچ‌گونه جای دفاعی را باقی نگذاشته است. معمولاً سوپرمینی ها خودروهایی هستند که جذاب بودن و هیجان جزو ذات آن‌هاست، اما میراژ در این زمینه همه را ناامید می‌کند و باعث می‌شود که به خود اجازه مقایسه آن با تیبا را بدهیم. از نظر فنی نیز موتور ۳ سیلندر میراژ توانی دقیقاً برابر موتور تیبا تولید می‌کند.

تیبا به جای میراژ
تیبا به جای میراژ

شاید برند ژاپنی این خودرو برخی را به آن جذب کند، اما با کمال تأسف باید اعلام کنیم که میراژ در تایلند تولید می‌شود و نه در ژاپن. در مورد این خودرو همین توضیح بس که مجله تاپ گیر بدون رودربایستی آن را “آشغال” خطاب کرده و کانسیومر ریپورتز نیز به آن لقب “تأسف آور” داده است. پس اجازه دهید ما نیز بگوییم که اگر به‌جای ۷۱ میلیون تومان مبلغی که باید برای میراژ بدهید، ۲۷ میلیون تومان بابت تیبا ۲ بدهید، به‌جز یک گیربکس CVT نه چندان خوب، چیز مهم دیگری را از دست نخواهید داد. اگر نگران اختلاف کیفیت میراژ و تیبا هستید، می‌توانید اختلاف قیمت آنها را در بانک گذاشته و سود پول خود را برای تعمیرات تیبا خرج کنید. در نهایت باید اعلام کنیم که هر دوی این خودروها به یک اندازه بد و در برابر مبلغی که برای آن‌ها می‌پردازید بی‌ارزش هستند.

برلیانس به‌جای تویوتا یاریس
تویوتا یاریس یک سوپرمینی خوشنام و با کیفیت است که در کشور ما نیز سابقه خوبی داشته است و استقبال نسبتاً مناسبی از آن صورت گرفته است. طراحی خوب و کیفیت بالا برگ‌های برنده یاریس در بازارهای مختلف بوده است. این کلاس از خودروها در سراسر جهان خودروهایی مخصوص نسل جوان و ماشین اولی‌ها هستند. اما پرداخت ۱۱۴ میلیون تومان برای نسخه هاچ‌بک و ۱۱۸ میلیون تومان برای نسخه صندوقدار آن تنها برای تعداد کمی از جوانان این سرزمین امکان‌پذیر است. پس راه چاره چیست؟ شاید سوپرمینی جدید سایپا بتواند جوابی برای این سؤال باشد.

برلیانس به جای یاریس
برلیانس به جای یاریس

برلیانس خودروسازی چینی است که در چین شریک تجاری BMW محسوب می‌شود. این خودروساز اخیراً به کشور ما آمده و همکاری‌هایی را با سایپا و زیر مجموعه‌اش پارس‌خودرو آغاز کرده است. حاصل این همکاری‌ها، مونتاژ برلیانس H200 توسط سایپا و H300 توسط پارس‌خودرو بوده است. برلیانس H200 شامل دو مدل هاچ‌بک و صندوقدار می‌شود که به ترتیب H220 و H230 نام دارند و هر دو دارای تیپ‌های دنده‌ای و اتومات هستند.
برلیانس H200 از جهات بسیاری مشابه یاریس است. هر دو دارای تیپ‌های هاچ‌بک و صندوقدار هستند، هر دو دارای موتور ۱۵۰۰ سی‌سی هستند، هر دو دارای دو ایربگ بوده و هر دو در عقب دارای ترمزهای کاسه‌ای هستند. درنتیجه برلیانس می‌تواند برای افرادی که توانایی خرید خودرویی مانند تویوتا یاریس را ندارند، جایگزینی با یک‌سوم قیمت آن باشد.

جک جی ۵ به‌جای هیوندای الانترا
هیوندای الانترا یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای کلاس خود در کشور ماست. این خودرو علاوه بر داشتن ظاهری به‌روز، ایمنی بسیار بالایی نیز دارد و از سطح بالایی از امکانات رفاهی بهره می‌برد. اما اگر ۱۲۰ میلیون تومان برای خرید یک الانترا ندارید، ما به شما جک جی ۵ را پیشنهاد می‌دهیم. درست است که جک کیفیت الانترا را نداشته و از نظر امکانات رفاهی نیز از آن یک سر و گردن پایین‌تر است، اما با توجه به برچسب قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومانی، ظاهر قابل قبول و مدرنی را ارائه می‌کند و از نظر ایمنی نیز می‌تواند قابل قبول نام گیرد.

جک جی فایو به جای هیوندای النترا
جک جی فایو به جای هیوندای النترا

کیفیت رانندگی جک چندان بد نیست و موتور ۱۸۰۰ سی سی برخاسته از میتسوبیشی آن، علیرغم تولید توان کمتر نسبت به الانترا، عملکرد نسبتاً مناسبی دارد. شاید بزرگ‌ترین مشکل جک را بتوان در جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و نه چندان هوشمند آن جستجو کرد.

بسترن B50f به‌جای تویوتا کرولا
شاید با مشاهده عنوان این قسمت با خود فکر کنید که ما دیگر بیش از حد در مورد این جایگزین‌ها زیاده‌روی کرده‌ایم. هر چه نباشد، تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودروی تاریخ است و در حال حاضر نیز پرفروش‌ترین خودروی جهان در کلاس خود می‌باشد. اینها نشان می‌دهد که تویوتا دقیقاً می‌داند که دارد چه کار می‌کند. ظاهر منطقی، کیفیت مثال‌زدنی و دوام فوق‌العاده برگ‌های برنده کرولا در این کلاس هستند. اما خطاب ما به کسانی است که ۱۴۰ میلیون تومان برای خرید یک کرولای فول را ندارند، اما هنوز هم می‌خواهند که یک خودروی خوب را خریداری کنند.

فاو بسترن به جای تویوتا کرولا
فاو بسترن به جای تویوتا کرولا

بسترن B50f بر پایه پلتفرم نسل قبلی مزدا ۶ ساخته شده است و با بهره‌گیری از گیربکس طراحی شده توسط AISIN و موتور طراحی شده توسط مزدا، خودرویی قابل تأمل است. حتی می‌توان گفت که جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم تعلیق عقب چند اتصالی بسترن می‌توانند به‌عنوان دو نقطه قوت در برابر گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و سیستم تعلیق عقب یک تکه کرولا به حساب آیند.

لیفان ۸۲۰ به‌جای تویوتا کمری
تویوتا کمری را می‌توان شاهکار مهندسی ژاپنی نامید. خودرویی که یافتن ایراد در آن تقریباً غیرممکن است و نقاط قوت بی‌شماری دارد. قطعاً کیفیت و دوام بی‌نظیر کمری آن را در جایگاهی کاملاً متفاوت نسبت به تمامی همکلاسانش قرار داده‌اند. تویوتا کمری به اندازه‌ای تأثیر گذار و بدون نقص است که تمامی رقبا محصولاتشان را با کمری مقایسه می‌کنند و همگی تلاش می‌کنند تا از کمری عبور کنند. تویوتا واقعاً در ساخت کمری سنگ تمام گذاشته است و تمامی اینها در حالی است که کمری در بازارهای جهانی قیمتی بسیار معقول و مناسب خانواده‌های قشر متوسط دارد و این خود نشان‌دهنده عظمت شاهکار تویوتاست.

لیفان 820 به جای تویوتا کمری
لیفان ۸۲۰ به جای تویوتا کمری

اما تویوتا کمری در کشور ما برچسب قیمتی در حدود ۱۸۰ میلیون تومان را بر خود می‌بیند و این مبلغی نیست که هر خانواده‌ای توانایی پرداخت آن را داشته باشد. پس شاید راه دیگری برای سوار شدن به یک خودروی خانوادگی مشابه کمری وجود داشته باشد. بعید است زمانی که مدیران تویوتا متوجه شوند که ما خودروی بی‌نظیر آن‌ها را با لیفان مقایسه می‌کنیم، خوشحال شوند. اما لیفان ۸۲۰ خودرویی است که بر پایه پلتفرم نسل قبلی تویوتا کمری شکل گرفته است و شباهت‌های بسیاری به آن دارد. لیفان ۸۲۰ فاصله محوری دقیقاً برابر با تویوتا کمری دارد و طرح داشبورد و فضای داخلی آن نیز شباهت‌های بسیاری به کمری دارد. علاوه بر این، برخلاف آنچه که برخی سایت‌های چینی ادعا می‌کنند، موتور لیفان ۸۲۰ نه از میتسوبیشی، بلکه از موتورهای تویوتاست و خروجی‌های توان و گشتاور آن کاملاً مشابه کمری‌های XV40 با کد ۲AZ-FE می‌باشد. با مقایسه عکس موتور تویوتا کمری و لیفان ۸۲۰ می‌توان به شباهت‌های بسیار آن‌ها پی برد.

لیفان ۸۲۰ قرار است به‌زودی با قیمت حدوداً ۸۵ میلیون تومان و سطح تجهیزات قابل قبولی وارد بازار گردد و می‌تواند گزینه قابل تأملی برای خانواده‌هایی باشد که تمایل دارند با پرداخت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، یک سدان متوسط خانوادگی صفر کیلومتر داشته باشند.

جک S5 به‌جای هیوندای توسان
بدون شک هیوندای توسان یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای بازار ماست. خودرویی که از بدو ورود به بازار به لطف ظاهر جذاب و امکانات بالا توانست جای ویژه‌ای در بازار خودروی ما پیدا کند. این روند با ورود نسل جدید آن شدت یافت و توسان نسل جدید توانست فروش قابل توجهی را تجربه کند. این فروش بالا منحصر به بازار کشور ما نبوده و توسان یکی از مدل‌هایی است که نقش پررنگی در افزایش فروش و محبوبیت هیوندای در جهان دارد. همین امر نیز چینی‌ها را به فکر کپی‌برداری از این خودروی موفق انداخته است.

جک اس فایو به جای هیوندای توسان
جک اس فایو به جای هیوندای توسان

قبل از اینکه از کپی کاری چینی‌ها انتقاد کنیم، باید در نظر داشته باشیم که کپی کردن خوب نیز کار چندان آسانی نیست و نیاز به توانایی بالایی دارد. جک نیز با بهره‌گیری از طراحان بین‌المللی موفق شده است که یک کپی خوب از هیوندای توسان بسازد. جک S5 به لطف ظاهر جذاب و البته موتور نسبتاً قدرتمندش توانست خیلی زود در کشور ما فروش مناسبی را تجربه کند و این روزها شاهد افزایش تعداد آن در خیابان‌های کشورمان هستیم.
یکی از بزرگ‌ترین کمبودهایی که جک S5 تا پیش از این با آن روبرو بود، دنده دستی آن بود که باعث ایجاد تردید در بین خریداران می‌شد. اما اکنون کرمان موتور نسخه اتوماتیک S5 را با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه و افزایش آپشن ها و امکانات رفاهی وارد بازار کرده تا موفقیت‌های نسخه دنده‌ای را گسترش دهد و بخشی از مشتریان شاسی بلندهای کره‌ای را به خود جذب کند. به نظر می‌آید جک S5 اتوماتیک با قیمتی که کمی بیشتر از نصف قیمت هیوندای توسان می‌باشد، پتانسیل خوبی برای رسیدن به این هدف داشته باشد.

تویوتا GT86 به‌جای BMW Z4
حضور خودروهای های اسپرت در کشور ما چندان چشمگیر نیست و تعداد مدل‌های این سگمنت که در بازار ما موجود هستند به بیش از تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد. در این میان BMW Z4 به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای این کلاس در جهان توانسته است مجوز واردات به کشور ما را نیز بگیرد و به سوژه سلفی بچه پولدارها تبدیل شود! اما جوانانی که ۳۲۰ میلیون تومان ناقابل برای خرید این کوپه جذاب را ندارند، اما دوست دارند که یک خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب با ظاهری اسپرت و هندلینگ بالا داشته باشند، چه باید بکنند؟ تویوتا جواب این افراد را داده است: GT86!

تویوتا جی‌تی 86 به جای ب‌ام‌و Z4
تویوتا جی‌تی ۸۶ به جای ب‌ام‌و Z4

تویوتا GT86 محصول مشترک تویوتا و سوبارو است و تحت نام سوبارو BRZ نیز تولید می‌شود. این خودروی موتور جلو و دیفرانسیل عقب، یکی از سلاطین دریفت است و موفق به کسب جوایز بسیاری نیز شده است. در مقایسه با BMW Z4 20i، تویوتا نه تنها کمبودی از نظر شتاب نخواهد داشت، بلکه می‌تواند با تکیه بر قیمتی که از نصف قیمت آلمانی جذاب نیز کمتر است، افراد بیشتری را به خود جذب کند.

ام‌جی GS به‌جای BMW X3
BMW X3 مجموعه‌ای از تجمل، قدرت، کیفیت و هندلینگ است. چیزهایی که بسیار کم پیش می‌آید که در یک SUV جمع شوند. بدون شک BMW X3 در بین شاسی بلندهای لوکس جایگاه ویژه‌ای دارد و پتانسیل‌های بالای X3، آن را تبدیل به آرزویی برای بسیاری از خودرو دوستان کرده است. اما اگر به قیمت ۳۴۰ میلیون تومانی نسخه ۲.۰ و ۳۹۰ تومانی ۲.۸ نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که داشتن یک شاسی‌بلند اسپرت با این ویژگی‌های حرکتی بالا امری محال برای اکثریت قریب به‌اتفاق جامعه است. اما شاید هم این‌طور نباشد و راه‌های دیگری هم وجود داشته باشد!

ام‌جی GS به‌جای ب‌ام‌و X3
ام‌جی GS به‌جای ب‌ام‌و X3

۹۰ سال طول کشید تا ام‌جی اولین SUV خود را وارد بازار کند، اما وقتی که GS تولید شد، اکثر کارشناسان هم‌عقیده بودند که‌ ام‌جی کار خود را به خوبی انجام داده است. ظاهر اسپرت، موتور قدرتمند، جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه، هندلینگ بالا و سیستم AWD هوشمند مواردی هستند که GS می‌تواند به آن‌ها افتخار کند. بدون شک از لیست بالای تجهیزات BMW در ام‌جی خبری نخواهد بود و جنس متریال به کار رفته در کابین ام‌جی هم در برابر BMW حرفی برای گفتن نخواهد داشت. اما شاید ام‌جی GS تنها خودروی حال حاضر در بازار ما باشد که بتوان با آن لذت رانندگی نزدیک به BMW X3 را تجربه کرد. از نظر شتاب ام‌جی GS نه تنها در برابر BMW X3 2.0 قادر به قدرت‌نمایی خواهد بود، بلکه در برابر نسخه ۲.۸ نیز چندان دست و پا بسته نخواهد بود و همه اینها در شرایطی است که GS تنها ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد که تفاوتی فاحش با قیمت نجومی BMW محسوب می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خیلی جالب بود
    جک اس 5 به جای توسان خیلی فکر خوبی بود
    اما از همه بیشتر از ام جی gs خوشم اومد هم از کابینش هم از ظاهرش فوق العاده بود …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید آبادان

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (308 ديدگاه)

      کسی که 150 تومن داشته باشه ام جی نمیگیره تا توسان و اسپرتیج هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اگه قیمتهای ماشینهای خارجی عادلانه بود هیچوقت نمیشد چینی هارو بهشون ترجیح داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        پس مزدا 2 و 206 که رو تیتر بود کوووو؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aliyar

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سامان خان اگه قیمتها عادلانه بود این مقایسه فرقی نمیکرد چون فرض کنیم قیمت توسان نصف قیمت الان بود مثلا میشد 80 تومن و قیمت جک اس 5 میشد 35 تومن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          اقای aliyar
          ماشینهای چینی اکثرشون تو ایران مونتاژ میشه
          واسه همین قیمتشون تا حدودی عادلانه هستش ولی
          تویوتا کمری قیمتش از 22 هزارتا شروع میشه
          البته وارد کننده چون زیاد میخره تخفیفم میگیره حالا ببین اون 22 هزار تا رو چند میفروشن تو ایران ؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. sonata

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خیلى بد بود واقعا اینا با هم قابل مقایسه نیستن اخه مارک تویوتا با چینی یا مارک هیوندای با چینی یا متسوبشى با چینى قابل قیاص نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد ر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مقایسه ی جالبی بود. ممنون از زحماتتون
    تویوتا جی تی 86 رو نوشتید دیف عقب موتور وسط ولی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahk

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      کجاش جالب بود شررررو ورررررر محض بود
      (نیسان زامیادم به جای تویوتاهایلوکس رو جاانداختین)!!!!!!!!!!!!!!!!

      زودتر پاک کنید این مزخرفات رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. armin

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    انصافا یکی از ضعیفترین و غیر منطقی ترین مطالبی بود که تو سایت گذاشتین … پس مردم دنیا هم احمقند که چینی ها رو تو کشورشون راه نمیدن … نسبت قیمت ها که یکیه … تو آمریکام پولا رو بزارن بانک جک سوار شن پس !!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. armin

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      ایمنی ۵ستاره میراژ هم که واسه قشنگی ساخته شده … تیبای بدون ستاره بخریم و پولشو بزاریم بانک سودشو بخوریم و سعی کنیم که زنده بمونیم ایمنی بالاش …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. milad

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (13 ديدگاه)

        دقیقا !!! میراژ ۵ستاره با تیبا بی ستاره به یه اندازه بد هستن؟ این چه تحلیلیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. armin

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (421 ديدگاه)

          خدارو شکر نویسنده مطلب از این مدیرای دولتی نشده … وگرنه با همین استدلال باید همه ماشین چینی سوار میشدیم … جیلی ۲۰۱۶ به جای لکسوس ای اس….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. h-paya

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (222 ديدگاه)

          نویسنده اگه اینارو هم نمیگفتی ملت جوری پشت x33 میشینن انگار دارن اسکلاید میرونن.
          بعضیا کلا توی توهمن دقیقا مثل همین پست…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      اتفاقا مطلب خوبی بود.
      یکم ب دور از تعصب و منطقی نگاه کنید ب مقاله متوجهش میشید. خود نویسنده هم قصدش از این دوتا مقاله رو نوشته. پس دیگه جای اعتراضی نداره.
      اگر نقد دارید روی مقاله و مثال هایی که زده شده نقدتون رو بگید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    میراژ واقعا افتضاحی بیش نیست و اصلا نمیشه باور کرد که محصولی از یک برند ژاپنیه
    از هر کمپانی ژاپنی (مزدا، تویوتا، نیسان، هوندا و زیر مجموعه هاشون) با کلی سخت‌گیری و بی‌رحمی به زور میشه یک یا دو خودروی ناکارآمد و بد نام برد که برخی مواقع واقعا نمیشه ایرادی گرفت
    اما در طرف دیگر ماجرا میتسوبیشی در سالهای اخیر واقعا اگر با دست و دلبازی و خیلی مهربانانه بخوای خودرو های نسبتا خوبشو نام برد واقعا بیش تر از ۲-۳ مورد نیست که اونا هم معمولا لیمیتد ادیشن هستند و میتسو دیگه به اون صورت نوآوری، کیفیت و طراحی خوبی نداره و تنها چیزیایی که تا الان اونو سرپا نگه داشته اول فروش موتور، گیربکس و دیگر قطعات به شرکت های چینی هست دوما اندک فروش خودشه که معمولا افراد متعصب از خریداران هستند و کسانی که همچنان به یاد خاطره‌ی خوش روزهای پاجروی معروف از این کمپانی خرید میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      واقعاً میراژ ناامیدکننده بوده. اما از اون طرف سوزوکی سویفت خیلی نظرا رو ب خودش جلب کرد.
      من توی ژاپنی ها قبل از این که ماشینا رو بشناسم از میتسوبیشی با اون طراحی های اسپورتش خیلی خوشم میومد. بعدش هم مزدا. اما بزرگ شدیم و میتسو چی شد.کاش بنا ب عظمت کمپانیش، خودروسازیش هم پیشرو بود.
      مزدا و سوبارو خوب خودشون رو متحول کردن بدور از هیاهو دارن پیشرفت میکنن.امیدوارم میستوبیشی هم ی تکون اساسی ب خودش بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرید آبادان

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (308 ديدگاه)

      شما میراژ دیدی یا سوار شدی که میگی افتضاحی بیش نیست؟
      من مدل سدانشو سوار شدم (تو منطقه) یه لاستیکش به کل هیکل بی هیکل تیبا می ارزه من یه مسیر 100 کیلومتری رو باهاش بودم و تو 120 تا هیچی حس نکردم . میتسوبیشی همه یه خودروی با کیفیت بوده و هست و خواهد بود پس لطفا از روی تفکرات واهی نظر ندین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (223 ديدگاه)

        بله آقای فرید آبادان من میراژ سوار شدم که دارم نظر میدم. مطمئن باشید مثل شما از روی تعصبات واهی نظر نمیدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. كوروش

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      دقیقاً دوستانی که میگن میراژ خوبه تاحالا mg 3 سوار شدن دقیقاً لاستیکش می ارزه به کل میراژ یکم کیفیت داشبودش پایین هست ولی در کل ١٠٠٪‏ از میراژ بهتره من رای بابا مو توی دقیقه ٩٠ زدم خودم جفتشو سوار شدم هم روندم واقعاً mg بهتره ایشالا هفته اینده تحویل می گیریمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد علي

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (71 ديدگاه)

        مبارکت باشه واقعا نسبت به قیمتش عالیه دیگه تو این رنج قیمت گزینه بهتری نیست گیربکسش یکم داستان داره عادت کنی حله شتابش و ترمزاش هم عالی هست تمام لوازم مصرفی اش هم چینیه و ارزونه ولی قسطی اش رو دیدیم خوبه مثلاً ٢٧ پیش ، 3 ماهه ۵٨٠٠ قیمتش خوبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. hamid reza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    واقعا با چه منطقی اینارو کنار هم گذاشتین؟ تیبا واقعا مییشه بهش گفت ماشین که مقابل میتسو گذاشتین و اینقدر با ذوق و شوق میتسو رو پایین اوردین که به سطح تیپا برسه. میراژ یه ماشین کوچک و ارزونه ولی فک نکنم به محصولات ایرانی بشه گفت ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. milad

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      این کسی که مطلبو نوشته ادم عجیبیه … فک کنم یه بار با میتسو زیرش گرفتن من چند ساله میام تو این سایت ، اگه با کسی سلام علیکم کرده باشه یه نقدی به میتسو زده ، چه اعلام نظر چه مطلب نوشتن هرجا اسم این اقارو دیدیم یه بدگویی واسه میتسو کرده بلا استثنا … اقا بسه دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    خخخخ…واقعا مقایسههای خنده اوری هست
    تویوتارو با چینی جماعت مقایسه میکنن!!!!!!!!
    بی ام و با ام جی
    خخخخ…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    البته اون ام جی واقعا ظاهرتوپ ومتفاوتی داره…
    من خیلی خوشم اومد ازش.
    به دلیل اینکه تمامی قطعات وطراحی و…هنوززیر نظرشرکت مادر اروپایی هست وفقط چین مونتاژمیکنه ازهمه ماشینای ساخت چین خیلی خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    سمد سورن به جای بنز کلاس اس!!
    اینو هم به لیستتون اضافه کنین…
    ولی جدای از شوخی متاسفانه ما پولمون ب همون خودروهای داخلیم نمیرسه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اقایون امروز یه ام وی ام تیگو جدید دیدم!!!! اون جدید جدیدا بودا…
    یه سوال بزرگ برام پیش اومده…واقعا بعضیا چه فکری میکنن کلی پول بابت این اشغالامیدن؟؟؟؟
    فکرکنم حدود80تومن پولشه.درکناراین سانگ یانگ تیوولی ساخت کره قیمتش همین حدوداس….یا مثلا ام جی که میشه گفت یه ماشین اروپایی هست که چین مونتاژش میکنه با یکم پول بیشترمیشه ام جی گرفت..یا هیوندایی تویوتا و..چندسال کم کارکرده
    وقتی گزینهای خیلی بهتری هست اخه چرا ام وی ام مزخرف؟؟؟؟؟؟
    واقعااین ادما چه فکری میکنن پول بابت این اشغالامیدن؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. aref

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    تو ایرانه که میراژ گرونه و گرنه داخل بازار جهانی مبلغ ناچیزی داره
    اگه میشه مبلغ جهانی تیبا و میراژ رو کنار هم بزارید تا فقط تاسف بخوریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      تو آلمان مدل پایه میراژ با ۵ سال گارانتی بعد از افزودن ۱۹٪ مالیات ۶۹۵۰ یورو قیمت خورده (قیمت بدون احتساب مالیات ۵۸۵۰ یورو معادل حدود ۲۳ میلیون).
      این که خیلی ها از میراژ بد گفتن بخاطر طراحی و مسائل فنی و اطلاعات روی کاغذ نظرشون رو اینطور مطرح کردن. وگرنه همه میدونیم که اگه قرار بود کیفیت و قابلیت اطمینان میراژ با تیبا و ۲۰۶ قابل مقایسه نیست. به هر حال کسی که فقط پولش به تیبا میرسه بخواد هم نمیتونه میراژ بخره اونم تو بازار ما که قیمت میراژ بیش از ۳ برابر قیمت اصلی هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. نوید جهرمی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    با تشکر از علیرضا رحیقی عزیز. بررسی جامع و خوبی بود. از نمونه های خوبی نام بردی.اگر قابل ادامه دادنه باز هم منتظر گزینه های بعدی هستیم.
    ————-
    جای بسی تأسفه که بازارمون اینقدر انحصاری و عقب مانده شده که ما حسرت بازار بعضی کشورهای جهان سوم دیگه رو بخوریم.
    در گذشته ی ن چندان دور آرزوی کشوری مثل کره بود که ب ایران برسه و سئول نمایی از طهران داشته باشه.حتی از کره برای کارگری ب ایران میومدن. اما روزگار چطور چرخید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      روزگار چیزی و نمیچرخونه این آدمها هستن که روزگارو میچرخونن خیلی سادست کاری که خودمون کردیم و نباید زیاد حرصشو بزنیم چون خود کرده را تدبیر نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا رحیقی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      با عرض ارادت آقا نوید عزیز. واقعا باعث تاسفه که در حالی که توی خیلی از کشور ها، چندین و چند خودرو در هر کلاس وجود دارند که میشه به راحتی اونها رو با هم مقایسه کرد، توی کشور ما گزینه ها اونقدر محدود هستند که عملا چنین مقایسه هایی غیر ممکن هستند و با دقت پایینی انجام میشن.
      بازم از لطف شما سپاسگزارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Sina

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (362 ديدگاه)

    میگم ماشین لوکس سایپا یعنی ساینارو هم بجای بنز S500 میزاشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Sina

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (362 ديدگاه)

    خوب آون پولی که تو بانک گذاشتیم میتونه جونمونم در تصادفات نجات بده، خوب بابام با میراژ آگه چپ کنیم که مثل تیبا کتاب نمیشه که!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. usa &japan

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    فقط GT 86 …….یکی از سلاطین دریفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mehran jj

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اتفاقا بد مطلبی نیست.دقت کنید 1مقایسه خیلی سادس کسی شمارو مجبور نکرده بجای 1چیزی 1چیز دیگه بخرید.تقصیر نویسنده چیه که تو بازار ما هیچ جایی واسه انتخاب نیست چه برسه به مقایسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. خسته شده

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    جناب رحیقی آخه این چه مقایسه هایی که گذاشتین به خدا هرکسی جز ایرانی ها اینو بخونن خندشون میگیره(ما باید گریه کنیم) یعنی چی بذاریم بانک با پولش خرج ماشینو بدیم!!! مگه دیوانه ایم خب یه چیز خوب میخریم خودمونو راحت میکنیم شما به جای اینکه مقاله بی کیفیتی و آشغال بودن لگن های وطنیو وبنویسید و مدیران دزد و بیارید و ازشون بخواید پاسخگو باشن برای قتل های زنجیره ای هم وطنان میاید از اینا تعریفم میکنید مردم ب ام و سوار نشن ام جی سوار شن تویوتا سوار نشن جک سوار شن لیفان سوار شن! ولی تویوتا سوار نشن بقیه چون جز ماشین قرار نمیگیرن و نگفتم اگه شوخی بود اقتصادی بود یا هر دلیل دیگه ای داشتید برای نوشتن این مقاله این به هیچ وجه نمیتونه روش صحیحی باشه برای بالا بردن معلومات کاربران و حتی راهکاری باشه برای بهتر شدن کیفیت ماشین های سواری مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Archi KHAN

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    واه واه حالا چه به بعضی ها هم برخورده !!!
    دوستان توجه کنن ،
    بحث مقایسه نیس ! بحث جایگزین کردن یه چیزیه بجایِ یه چیز
    که در ظاهر شباهت هایی هم دارند …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mehran jj

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ولی خداوکیلی درسته چینیا خوب نیستن و ایمنی و کیفیت و عمر ندارن ولی نسبت به قیمتشونو نسبت به ماشینای خودمون خیلی خوبن.این چینیا دیگه ماشینای 10سال پیش نیستن خیلی خوب شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (143 ديدگاه)

      دوستان دقت کنید اگه هزینه ظالمانه گمرک نبود بیشتر خودروهایی که تو این لیست بودن و جایگزین چینی براشون گذاشته بودن قیمتشون همون قیمت چینی ها میشد.مثلا کرولا زیر 100میلیون میشد. پس قیمت چینی ها کجاش مناسبه؟اتفاقا خودرو سازهای داخلی از شرایط بازار سواستفاده میکنن و چینی ها رو گرون میفروشن.مردم ایران از تمام جهات مورد ظلم واقع میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهمان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (54 ديدگاه)

      فکر میکنم این حرفو 10 سال دیگه میشه زد
      چون 10 سال قبل بعصی از این برند هایی که الان وارد بازار ایران شدن اصلا خودروساز نبودن که خودروی بد یا خوبی بسازن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. (*مهرداد*)

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    جهت اطلاع آقای رحیقی که نویسنده این مطلب متاسفانه بی محتوا هست باید بگم که نمیخواد تاسف بخورید که میراژ در تایلند تولید میشود ،،،چرا که در حال حاضر تمامی برند معتبر ژاپن از جمله میتسوبیشی ،هوندا،تویوتا،ایسوزو ،مزدا تحت لیسانس ژاپن و در تایلند تولید میشن و همون کیفیت ژاپن را دارا هستند و در حال حاضر این کشور تبدیل به قطب اصلی خودروسازی آسیا شده چرا که بهترین مونتاژ ها را انجام میدن ،،،فقط بحث کارگر ارزانتر هست ولی کیفیت در حد ژاپن و تحت لیسانس و نظارت ژاپن هست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حميد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    میشه بگیند نویسنده این مقاله چینی هست یا إیرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    افتضاح ترین مطلبی بود که تو سایت پدال دیدم ،،،مقایسه ای دور از عقل و واقعیات روز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدوی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا برای طرز فکر نویسنده متاسفم ….همین طرز فکر هست که ما پسرفت میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    خودروی چینی به جای هر خودرویی که دوست دارید!!!!!!!!!!!!!!!

    دو مورد آخر هم برا خالی نبودن عریضه هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهران 72

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام.ای کاش یه مقاله برای خرید خودرو های دست دوم به جای این آشغال های صفر کیلومتر داخلی آماده می کردین.
    خیلی کاربردی تر از این مقاله بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. maha

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    فقط متاسفم برای یه جماعتی که بلد نیستن مقاله بخونن. چند سالتونه شماها؟ یه مشت تین ایجر ندید پدید که عشق ماشین کرشون کرده.
    آخه کی خواست ماشین چینی رو با آلمانی مقایسه کنه؟!!!!!
    این مقاله برای *** که باید آرزوی سوارشدن یه ماشین آلمانی یا حتی ژاپنی رو***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. saeid

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بجای تویوتا کمری فقط میشه تویوتا کمری خرید . پول مدل سال و صفرشو نداری میشه مدل پایین تر و کارکردشو بخری چرا باید 70 80 میلیون بدی ماشین چینی بخری ؟؟!!؟
    و همچنین کرولا اونم مثل همین.
    بیخیال این چینی ها بشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. پيام

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا مطلب بی محتوایی بود برای نویسنده و سر دبیر واقعا متاسفم… این مطلب اصلا در شان پدال نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Ishlone3

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حقیقتا من مدت های مدید پیگیر اخبار سایت هستم و اصلا پدال رو بصورت میانبر تو سافاری گوشیم سیو کردم و احترام بسیاری هم برای زحمات دوستان نویسنده قائلم ولی واقعا یادم نمیاد مقاله ای با این سطح تو سایت تا حالا خونده باشم،یعنی از نظر شما میتسوبیشی میراژ یه تیباست که فقط یه cvt بیشتر داره؟واقعا قیاس سبکیه،ولی بهرحال سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. احمد باقری

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا بعضی جاها یه چیزهایی گفته که نمیدونم چی باید گفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا